بسم الله الرحمن الرحیم
خود فرهنگستان قابلیت ثبت ندارد، سبکِ ثبتش علمی است. ثبت خدماتی ندارد؛
یعنی مثل جدول ضرب، جدول ضرب ثبتی که یک دولت یا یک نظام آن را بپذیرد نیست، یک روش علمی محاسبه است و محدود به یک جا و دو جا هم نیست.
فرهنگستان فلسفهی هماهنگ سازِ ربطِ اعتقاد و عمل است.
آیت الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره)
سیاستها و برنامههای گروه تحقیقات مبنایی و واحد آموزش
۱۳۷۸/۰۴/۳۰
............
https://eitaa.com/monireddin
بایستی همان گونه که هر عمل «مسلمان مومن» فریاد «لا اله الا الله» است، هر موضع گیری «جامعه اسلامی» نیز منادی «کلمه توحید» باشد.
#اربعین
.........
https://eitaa.com/monireddin
💢 ضرورت ترک «عُجب» (عجب عبارت است از بزرگ دانستن نعمت و تکیه بر آن و فراموشکردن نسبت نعمت با نعمتدهنده) به «اصطلاحات» و «اکابِر» (بزرگان از علما) برای کارآمدی اسلام
ما عُجب را در امور فردی بد میدانیم، چرا که این «حال توجه» و التفات به حال، مضرّ و سبب فساد عمل است، اما باید این را هم بدانیم که عجب به «اصطلاحات» و «اکابر» نیز امری قبیح است؛ یعنی اگر امر دائر شود بین اینکه بپذیریم اسلام در مقابل کفر، از کارآمدی لازم برخوردار نیست یا اینکه افکار مسلمین از نقص جدی برخوردار است، باید حتما رأی به نقص افکار مسلمانان دهیم و نه کارآمدی اسلام. چون بنا نیست که احترام ما به خدمه (خدمتگزاران)، سبب بی احترامی به صاحب خانه (اسلام) شود.
لذا هر چند که اکابر ما بسیار محترم هستند، ولی نبایست این احترامگذاری، مانع از تلاش طلاب به خدمت بیشتر برای اسلام عزیز باشد. (یعنی نباید طلاب گمان کنند چون فلان عالم جلیل القدر مثلا در فلسفه یا عرفان یا فقه یا تفسیر یا ... کار بزرگ کردهاند، پس دیگر کار تمام شده و به نهایت رسیدهایم)
پس نه منفعل شدن (عاجز شدن) در مقابل دانشمندان غربی موجه و منطقی است، و نه مغرور شدن به توان دانشمندان خودی گذشته.
📚 منبع: معرفی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی از زبان استاد
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو به آرزوت رسیدی ...
وصلت إلى ما كنت تتمناه ...
3.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آه ، حاج #عماد_مغنية
آه ، #حاج_قاسم_سلیمانی
خدا #سید_حسن_نصرالله رو حفظ کنه برا #امام_امت #خامنه_ای معظم