آیا شناخت حضرت مهدی (عج) ثمرهای هم دارد؟
ج: پس از بیان احتیاج انسان به حجت خدا و اصل ضرورت شناخت حضرت ولیعصر (عج) اینک میپردازیم به برخی از آثار و فواید و ثمراتی که بر معرفت آن حضرت مترتّب است که ذیلاً به نحو اختصار فقط به چهار نمونه اشاره میگردد.
۱- جلوگیری از انحرافات و گمراهیها
تاریخ شهادت میدهد انسانهایی که امام خود را شناختند و دست در دست او قرار دادند و سرسپرده اوامر و نواهی ایشان شدند به خیر و سعادت نائل گشته و کسانی که از امام نور فاصله گرفتند، گرفتار امام نار شدند.
لذا امام موسی بن جعفر علیهالسلام میفرمایند: امام حجت بندگان است هرکه او را رها کند، گمراه میشود و هرکه همراه او باشد نجات مییابد و رستگار میگردد.[۱]
و در روایتی دیگر است که زراره از امام صادق علیهالسلام پرسید اگر در دوران غیبت ولی و حجّت خدا قرار گرفتم چه کنم؟ حضرت او را توصیه میفرمایند همواره این دعا را قرائت کن:
فرمودند: «أللّهم عرّفنی نفسک فإنّک إن لم تعرّفنی نفسک لم أعرف رسولک* أللّهم عرّفنی رسولک فإنّک إن لم تعرّفنی رسولک لم أعرف حجّتک* أللّهم عرّفنی حجّتک فإنّک إن لم تعرّفنی حجّتک ضللت عن دینی»
«خدایا! خودت را به من بشناسان، که اگر خودت را به من نشناسانی، رسولت را نخواهم شناخت*
خدایا! رسولت را به من بشناسان وگرنه حجّتت را نخواهم شناخت*
خدایا! حجّتت را به من بشناسان وگرنه از دین خود گمراه خواهم شد».[۲]
۲- جلوگیری از بطلان عمل
ثمره دیگری که بر شناخت امام عصر (عج) میتواند مترتّب باشد این است که عمل انسان از بین نمیرود. پر واضح است که قبولی اعمال در گرو پذیرفتن ولایت و منصب امامان معصوم است.
امام باقر علیهالسلام به زراره فرمود: اسلام بر پنج چیز بنا نهاده شده است: «نماز، زکات، حج، روزه، ولایت».
زراره میگوید: عرض کردم کدامیک از آنها برتر است؟
امام فرمود: ولایت، زیرا کلید حاکم و راهنمای آنها است اگر مردی شب تا صبح به نماز و روز خود را به روزه سپری کند و تمام ثروت خود را صدقه دهد و همهساله به حج برود امّا ولی خدا را نشناخته باشد تا از او پیروی نماید؛ و تمامکارهایش به راهنمایی او نباشد، هرگز نزد خداوند اجر و ثوابی ندارد و از اهل ایمان نخواهد بود.[3]
۳- رسیدن به حیات معنوی
وقتی انسان به وجود امام خویش عارف شد به ماء معین دست پیدا کرده است و ثمره وصول به این عرفان رسیدن به حیات معنوی است، همانگونه که رسول اکرم صلیالله علیه و اله میفرمایند:
ای مردم هرکس بخواهد در زندگی همانند من باشد و همانند من از دنیا برود ولایت علی علیهالسلام را بپذیرد و از امامان پس از او پیروی نماید.[۴]
نهایت آرزوی هرکسی این است که مانند پیامبر صلیالله علیه و اله زندگی کند و مانند پیامبر صلیالله علیه و اله از دنیا برود و به این آرزو وقتی میتوان رسید که طبق فرمایش نبی مکرّم اسلام صلیالله علیه و اله عارف به ولایت ائمه معصومین علیهالسلام شد.
۴- رهایی از مرگ جاهلیت
در روایات فراوانی که موردپذیرش شیعه و اهل سنّت است تصریح شده که هرکس امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا میرود؛ که ذیلاً به دو نمونه اشاره میگردد.
امام باقر علیهالسلام فرمود: هرکس بمیرد و امامی نداشته باشد مرگ او مرگ جاهلیت است و هیچکسی در این جهت معذور نیست تا امام خود را بشناسد.[۵]
و منظور از مرگ جاهلیت این است که مانند افرادی که پیش از اسلام، در حال شرک و کفر مردند، از دنیا خواهد رفت.
در همین راستا پیامبر صلیالله علیه و اله میفرمایند: «من انکر القائم من ولدی فی زمان غیبته فمات، فقد مات میتة جاهلیة».
«هرکسی منکر قائم از فرزندانم شود در زمان غیبتش و در همان حال بمیرد، قطعاً به مرگ جاهلیت مرده است.»[۶]
…………………………………………………..
[۱] معجم احادیث امام مهدی، ج ۴، ص ۱۴۸.
[۲] مصباح الزّائر، ص ۳۱۲ و کمال الدین، ج ۲، ص ۳۴۲.
[۳] کلینی قدّس سرّه، اصول کافی، ج ۲، ص ۳۰۱.
[۴] مناقب آل أبی طالب، ج ۱، ص ۳۰۱.
[۵] محاسن برقعی، ص ۱۵۵ و الثقات ابن حبّان، ج ۷، ص ۴۹.
[۶] کمال الدین، ج ۲، ص
🌷@emam_zmn🌷
31.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : ویژگی های اصحاب ممتاز رسول خدا و امیرالمومنین علیهما السلام
🔴 از کجا بدانیم امام زمان از ما راضی است؟
🔵 از آیت الله بهجت(ره)ســـــــــوال شد از کــــــــــجا بدانیم امام زمان (عجلالله تعالیفرجهالشریف) از ما راضی است؟
🟢 فرمودند: دفترش را ملاحظه میکنید. عمل خود را با دفتـــــــــر امام زمان، تطبیق میکنید، دفتر امام زمان، شــــــــــرع است.به هـــــر اندازه مطابق شرع عمل کردید به همان اندازه حضرت از شما راضی هستند.
📚 کتاب حضرت حجت (عج)، ص٣۶٣
#امام_زمان
- آزمايشهاى الهى، جلوهاى از در كمين بودن پروردگار نسبت به انسان است.
- آزمايش، وسيله تربيت و رشد انسان است.
- دريافتهاى انسان بر اساس لطف اوست نه استحقاق ما. پس گرفتار غرور و عجب نشده و از آزمايش غفلت نكنيد.
- نه فقر نشانه اهانت است و نه دارايى نشانه كرامت؛ بلكه هر دو وسيله آزمايش است.
- مهمتر از جسم يتيم روح اوست كه بايد گرامى داشته شود.
- كمبودهاى روحى را با احترام و محبت جبران كنيد. (اولين انتظار يتيمان احترام به شخصيّت آنان است)
- در مورد كارهاى خداوند، قضاوت نابجا نكنيد. دليل تنگى رزق را بىاعتنائى خداوند نپندازيد، بلكه نتيجه عملكرد خودتان بدانيد.
- احسان به ديگران، در رزق و روزى انسان نقش مهمى دارد.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
سه شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۲۰ سوره فجر
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا(۲۰)
و سخت فریفته و مایل به مال دنیا میباشید (و به ثواب آخرت هیچ نمیپردازید()۲۰)
معانی کلمات آیه
جما: جم كثير و بسيار. «جمّ الماء: كثر و اجتمع» به معنى متعدى نيز آيد: يعنى زياد كردن.[۱]
===============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ «15» وَ أَمَّا إِذا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهانَنِ «16» كَلَّا بَلْ لا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ «17» وَ لا تَحَاضُّونَ عَلى طَعامِ الْمِسْكِينِ «18» وَ تَأْكُلُونَ التُّراثَ أَكْلًا لَمًّا «19» وَ تُحِبُّونَ الْمالَ حُبًّا جَمًّا «20»
«15» امّا انسان، (طبعش چنين است كه) هرگاه پروردگارش او را بيازمايد و گراميش داشته و نعمتش دهد، (مغرور گشته و) مىگويد: پروردگارم مرا گرامى داشته است. «16» ولى هرگاه او را بيازمايد و روزى او را تنگ سازد، مىگويد: پروردگارم مرا خوار كرده است. «17» اين چنين نيست؛
جلد 10 - صفحه 476
بلكه شما يتيم را گرامى نمىداريد. «18» و يكديگر را بر اطعام بينوايان ترغيب نمىكنيد. «19» و ميراث را (به حق و ناحق) يكجا مىخوريد. «20» و مال را بسيار دوست داريد.
نکته ها
«أَكْلًا لَمًّا» يعنى يكجا خوردن، بدون دقت در اين كه حلال است يا حرام و آيا مال ديگران به آن اضافه شده يا نه. «لَمًّا» مصدر «لممت» به معناى جمع و ضميمه كردن است.
«جَمًّا» به معناى زياد و انباشته است.
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: من و هر كسى كه يتيمى را تحت تكفّل خود قرار دهد، در بهشت در كنار هم هستيم. «1»
يكى از سنّتها و برنامههاى قطعى خداوند، آزمايش مردم است؛ البتّه نه براى شناختن، بلكه براى ظهور خصلتها و بروز تلاشها تا بر اساس آن اجر و پاداش دهد.
آزمايشهاى الهى گوناگون است، گاهى با رفاه و ثروت انسان را آزمايش مىكند و گاهى با تنگدستى و مشكلات. ولى انسان عجول كه از آزمايش الهى و اهداف آن غافل است، دست به قضاوتها و تحليلها و تفسيرهاى غلط زده و از خداوند گلايه مىكند.
پیام ها
1- آزمايشهاى الهى، جلوهاى از در كمين بودن پروردگار نسبت به انسان است.
إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ ...
2- آزمايش، وسيله تربيت و رشد انسان است. «الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ»
3- دريافتهاى انسان بر اساس لطف اوست نه استحقاق ما. پس گرفتار غرور و عجب نشده و از آزمايش غفلت نكنيد. «فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ»
4- نه فقر نشانه اهانت است و نه دارايى نشانه كرامت؛ بلكه هر دو وسيله آزمايش است. ابْتَلاهُ ... فَأَكْرَمَهُ، ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ
«1». تفسير نور الثقلين.
جلد 10 - صفحه 477
5- مهمتر از جسم يتيم روح اوست كه بايد گرامى داشته شود. «تُكْرِمُونَ»
6- كمبودهاى روحى را با احترام و محبت جبران كنيد. (اولين انتظار يتيمان احترام به شخصيّت آنان است) «تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ»
7- در مورد كارهاى خداوند، قضاوت نابجا نكنيد. دليل تنگى رزق را بىاعتنائى خداوند نپندازيد، بلكه نتيجه عملكرد خودتان بدانيد. «كَلَّا بَلْ لا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ»
8- احسان به ديگران، در رزق و روزى انسان نقش مهمى دارد. «لا تُكْرِمُونَ- فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ»
9- بينوايان نبايد گرسنه بمانند. با انفاق خود، با تشويق ديگران بايد به آنان رسيدگى كرد. «تَحَاضُّونَ عَلى طَعامِ الْمِسْكِينِ»
10- در درآمدهاى خود دقّت كنيد؛ هر نانى مصرف كردنى نيست. «أَكْلًا لَمًّا»
11- علاقه به مال فطرى است، آنچه مذموم است، علاقه شديد است «حُبًّا جَمًّا»
12- تكريم خداوند از شما، بايد سبب تكريم شما از يتيمان باشد. فَأَكْرَمَهُ ... لا تُكْرِمُونَ
دانشنامه اسلامی
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام
ایام و عاقبتتان بخیر
اى خشمِ به جان تاخته، توفانِ شرر شو
ای بغض گل انداخته، فریاد خطر شو
ای روی بر افروخته، خود پرچمِ ره باش
ای مشت بر افراخته، افراختهتر شو
ای حافظِ جانِ وطن، از خانه برون آی
از خانه برون چیست که از خویش به در شو
گر شعله فرو ریزد، بشتاب و میندیش
ور تیغ فرو بارد، ای سینه سپر شو
خاک پدران است که دستِ دگران است
هان ای پسرم، خانه نگهدارِ پدر شو
دیوارِ مصیبت کدهیِ حوصله بشکن
شرم آیدم از این همه صبرِ تو، ظفر شو
تا خود جگرِ روبهکان را بدرانی
چون شیر در این بیشه سراپای، جگر شو
مسپار وطن را به قضا و قدر ای دوست
خود بر سرِ آن، تن به قضا داده، قدر شو
فریاد به فریاد بیفزای، که وقت است
در یک نفس تازه اثرهاست، اثر شو
ایرانی آزاده! جهان چشم به راه است
ایرانِ کهن در خطر افتاده، خبر شو
مشتی خس و خارند، به یک شعله بسوزان
بر ظلمتِ این شامِ سیه فام، سحر شو
فریدون_مشیری
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از غدیر بگو ، مگو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تودهنی سنگین به یک آتئیست مثلا زرنگ، در کمال آرامش و خونسردی
با کاردک هم نمیشه جمعش کرد دیگه 😂
@Afsaran_ir
چنان نيست، (كه مىپنداريد، بلكه) آنگاه كه زمين به شدّت درهم كوبيده شود. و (فرمان) پروردگارت با فرشتگان صف در صف فرارسد.در آن روز دوزخ را حاضر كنند، در آن روز انسان متذكّر شود ولى اين تذكّر چه سودى برايش دارد؟ (در آن روز انسان) مىگويد: اى كاش براى زندگى (امروز) چيزى از پيش فرستاده بودم. پس در آن روز هيچكس به مانند عذاب او عذاب نكند. و هيچكس چون به بند كشيدن او، در بند نكشد.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۲۱ سوره فجر
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
كَلَّا إِذَا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا(۲۱)
چنین نیستت (که دنیا طلبان پندارند روز قیامتی نیست) روزی کهه (از زلزله پی در پی) زمین به کلی خرد و متلاشی شود.(۲۱)
معانی کلمات آیه
دكا: كوبيدن. و كوبيده شده. «دك الحائط دكا: دقه و هدمه و كسره حتى سواه بالارض» على هذا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا يعنى به طور كامل كوبيده شد.[۱]
===============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا «21» وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا «22» وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى «23» يَقُولُ يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَياتِي «24» فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ «25» وَ لا يُوثِقُ وَثاقَهُ أَحَدٌ «26»
«21» چنان نيست، (كه مىپنداريد، بلكه) آنگاه كه زمين به شدّت درهم كوبيده شود. «22» و (فرمان) پروردگارت با فرشتگان صف در صف فرارسد. «23» در آن روز دوزخ را حاضر كنند، در آن روز انسان متذكّر شود ولى اين تذكّر چه سودى برايش دارد؟ «24» (در آن روز انسان) مىگويد: اى كاش براى زندگى (امروز) چيزى از پيش فرستاده بودم. «25» پس در آن روز هيچكس به مانند عذاب او عذاب نكند. «26» و هيچكس چون به بند كشيدن او، در بند نكشد.
جلد 10 - صفحه 478
نکته ها
«دك» به معناى كوبيدن و هموار كردن است و دكّه و دكّان جايى است كه براى عرضه اجناس، زمين آن هموار و مهيا مىشود.
امام رضا عليه السلام فرمود: مراد از «جاءَ رَبُّكَ»، آمدن فرمان پروردگار است (نه آمدن خود پروردگار). «1» چنانكه در آيه 33 سوره نحل مىفرمايد: «يَأْتِيَ أَمْرُ رَبِّكَ»، فرمان پروردگارت مىآيد.
مراد از «وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ»، پردهبردارى از روى آن باشد. «2» چنانكه در جاى ديگر مىفرمايد: «بُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِمَنْ يَرى» «3»
هنگامى كه آيه «وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ» نازل شد، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله درهم فرو رفت، به گونهاى كه هيچكس جرأت سخن گفتن با آن حضرت را نداشت. «4»
پیام ها
1- خداوند، انسان را از علاقه شديد به مال و تصاحب حق ديگران باز مىدارد.
تُحِبُّونَ الْمالَ- كَلَّا ...
2- داروى حرص و حب مال، ياد قيامت است. تَأْكُلُونَ التُّراثَ ... تُحِبُّونَ الْمالَ ... كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ
3- قيامت، روز حاكميت مطلق فرمان الهى است. «جاءَ رَبُّكَ»
4- از رعايت نظم و سلسله مراتب، نمايش قدرت فرشتگان در قيامت به چشم مىخورد. «الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا»
5- تذكّر و پشيمانى در قيامت سودى ندارد. «وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى»
6- قيامت، روز هوشيارى و يادآورى است. «يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ»
7- جهنم، در قيامت ظاهر مىشود. جِيءَ ... بِجَهَنَّمَ
«1». تفسير نورالثقلين.
«2». تفسير الميزان.
«3». نازعات، 36.
«4». بحار، ج 105، ص 103.
جلد 10 - صفحه 479
8- قيامت روز حسرت است. «يا لَيْتَنِي»
9- آرزو كارساز نيست، تلاش لازم است. «يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ»
10- زندگى واقعى و ابدى، زندگى قيامت است. «لِحَياتِي»
11- خداى رحيم، در جاى خود شديد است. «لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ»
12- ممكن است براى كيفرهاى خداوند در دنيا مشابهى باشد، امّا در آخرت عذاب الهى مشابه ندارد. «فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ»
13- در قيامت، امكان فرار از عذاب نيست. لا يُعَذِّبُ ... لا يُوثِقُ
دانشنامه اسلامی
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام
ایام و عاقبتتان بخیر
آیت الله حائری شیرازی:
آب حیات، افسانه نیست! همین زیارت امام رضا (علیه السلام) آب حیات است! نگو آبی که انسان را برای همیشه زنده کند، افسانه است. نه! نه! اگر این زیارت نصیب تو شد و یک زیارت از تو قبول شد، آب حیات خوردهای و دیگر نمی_میری!
امام رضا (علیه السلام) محبوب خداست. کاسبی کرده است! یعنی هرچه خدا به او داده است را در راه رضای خدا خرج کرده است. الان شده است محبوب خدا. رودخانۀ رحمت الهی شده است. مردم میآیند از این رودخانه که آب حیات است، به اندازۀ ظرف خود، آب رحمت بر میدارند.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ترجمه فارسی مناجات شعبانیه - مهدی کاروند(1).mp3
9.19M
❇ فایل صوتی ترجمه فارسی مناجات زیبای شعبانیه
🎤 مهدی کاروند
📻 ناشر: ایران صدا
💡 تاکید امام خمینی (ره) بر اهمیت توجه به معنی ادعیه و تفکر در آنها:
🔸 ... تو که ادعیه و مناجات وارده از ائمه معصومین، سلام الله علیهم، را صحیح می دانی، ... قدری تأمل کن در مضمون آنها، قدری تفکر نما در فقرات (=جملات) آنها. لازم نیست یک دعای طولانی را یک دفعه با عجله و شتاب بخوانی و تفکر در معانیش نکنی؛ بنده و شما حال سید سجّاد، علیه السلام، را نداریم که آن دعای مفصل را با حال بخوانیم؛ شبی یک ربع آن را، یک ثلث آن را، با حال بخوان و تفکر کن در فقراتش شاید صاحب حال شوی.
⬅️ کتاب شرح چهل حدیث (اربعین حدیث) - صفحه ۲۱
🏷 #مناجات_شعبانیه #ماه_شعبان #دعا
🌷@emam_zmn🌷
مشخصات و صفات ظاهری امام زمان (عج) را بهطور خلاصه بیان کنید.
ج: برحسب روایات و برخی ملاقات معتبر میتوان گفت:
۱- حضرت، شبیهترین مردم به پیامبر اسلام صلیالله علیه و اله است؛
۲- زیبا و خوشچهره است؛
۳- سیمایی جوان، بین سی تا چهل سال دارند؛
۴- قامتی متوسط و باریک و قوی دارد؛
۵- رنگ چهره، سفید مایل به سرخ (گندمگون) است که کمی مایل به زردی است؛
۶- موی سر، بلند و کمی مجعد و چین و شکن دارد؛
۷- گونههای حضرت، کمگوشت است و بر گونه راست ایشان خالی سیاه وجود دارد و بر پیشانی وی اثر سجده نمایان است؛
۸- پیشانی بلند و درخشان دارد؛
۹- ابروانی کشیده، بلند و کمانی دارد که نزدیک به هم هستند؛
۱۰- چشمان درشت و برّاق به رنگ سیاه که کمی فرو رفتهاند؛
۱۱- بینی ایشان، کشیده و باریک است؛
۱۲- دندانهای پیشین، براق و از هم فاصله دارند؛
۱۳- شانههای قوی و بزرگ دارد؛
۱۴- سینهای فراخ؛
۱۵- ساقهایی باریک؛
۱۶- دستانی ستبر که بر کف دست راست خالی وجود دارد.
🔵 دعايی مناسب با زمان غيبت
🟡 سيّد جليل القدر علی بن طاووس رحمه الله می فرمايد : در عالم خواب كسی را ديدم كه دعايی به من می آموخت كه مناسب است در دوران غيبت خوانده شود و الفاظ آن چنین است :
💠 يا مَنْ فَضَّلَ آلَ إِبْراهيمَ وَآلَ إِسْرائيلَ عَلَي الْعالَمينَ بِاخْتِيارِهِ، وَأَظْهَرَ في مَلَكُوتِ السَّماواتِ وَالْأَرْضِ عِزَّةَ اقْتِدارِهِ، وَأَوْدَعَ مُحَمَّداً صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَأَهْلَ بَيْتِهِ غَرائِبَ أَسْرارِهِ، [صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِهِ]، وَاجْعَلْني مِنْ أَعْوانِ حُجَّتِكَ عَلي عِبادِكَ وَأَنْصارِهِ.
📚 منابع:
بحار الأنوار ج ۹۵ ص۳۳۶
النجم الثاقب ج۲ ص ۴۸۲
صحیفه مهدیه بخش ۶ دعای ۹ص ۳۶۶
#امام_زمان
#ادعیه_مهدی
#توسلات_مهدوی
هدایت شده از صیاددلها(سبک زندگی جهاد تبیین)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸خونخوارهای حرامی پیش چشم ما بیش از ۳۰ هزار انسان مظلوم رو تارومار کردند و صدها هزار نفر را از آب و نان محروم کردهاند.
لااقل برای حفظ شرف این انقلاب و مملکت، یک کشتی مواد غذایی و دارویی رو با اقتدار و عصبانیت بفرستید غزه.
دشمن رو هم تهدید کنید که مانع کمک رسانی به مردم مظلوم غزه نشوند
با کمال شرمندگی و نهایت تاسف باید اعتراف کنم، دولت حتی در اجرای یک کار تبلیغاتی برای مردم غزه بی عرضه هست...
🔹️ حداقل یک کشتی مواد غذایی رو به سمت غزه بفرستید، دنبال این هم نباشید که به مردم غزه برسد یا نرسد...
🔸این کار را انجام دهید تا حداقل به ظاهر هم شده خجالت زده مردم غزه نباشیم
🔹️ حداقل یک کشتی مواد غذایی بفرستین تا مردم غزه احساس نکنند ایرانی ها آن ها را تنها گذاشتند
🔹️😔 قاطعانه میگویم مردم و دولت ایران در قبال مردم مظلوم #غزه بی عرضه عمل کردیم و بر اساس منویات مقام معظم رهبری عمل نکردیم
انشاءالله تا دیر نشده دولت کاری کند حداقل تبلیغاتی، تا مردم دنیا و مخصوصا مسلمانان جهان بیدار شوند
🔹️🙏🙏 متضرعانه التماس میکنم این متن رو اون قدر در گروه ها و کانال ها نشر دهید تا برای مردم غزه کاری شود. حتی اگر اجازه ندهند کشتی به مردم مظلوم غزه برسد کاری بزرگ برای دفاع از این مردم مظلوم هست.
✏️صياددلها
#غزه
#لبیکیاخامنهای
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
👈 کانال صياددلها(سبک زندگی جهاد تبیین)
✅ با ما همراه باشید
#صیاددلها 🌱
شما هم دعوت هستین 👇 👇
🇮🇷 🇵🇸 @sayadelhaa
🇮🇷 🇵🇸 @sayadelhaa
«جَآءَ رَبُّکَ»: چگونگی آمدن خدا، بر ما مجهول است، و به گونهای است که تنها خود میداند و بس. یا این که مراد تجلّی ذات اقدس و ظهور نشانههای قدرت و عظمت او است، به گونهای که جای انکار شناخت خدا برای کسی باقی نمیماند، گوئی همگان با چشم خود ذات بیمثال کبریائی را میبینند. «الْمَلَکُ»: فرشتگان. اسم جنس است. «صَفّاًصَفّاً»: صف در صف. صف صف. حال است.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۲۲ سوره فجر
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
وَجَاءَ رَبُّكَ وَالْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا(۲۲)
و (آن هنگام امر) خدا و فرشتگان صف در صف به عرصه محشر آیند.(۲۲)
معانی کلمات آیه
«جَآءَ رَبُّکَ»: چگونگی آمدن خدا، بر ما مجهول است، و به گونهای است که تنها خود میداند و بس. یا این که مراد تجلّی ذات اقدس و ظهور نشانههای قدرت و عظمت او است، به گونهای که جای انکار شناخت خدا برای کسی باقی نمیماند، گوئی همگان با چشم خود ذات بیمثال کبریائی را میبینند. «الْمَلَکُ»: فرشتگان. اسم جنس است. «صَفّاًصَفّاً»: صف در صف. صف صف. حال است.
===============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا «21» وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا «22» وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى «23» يَقُولُ يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَياتِي «24» فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ «25» وَ لا يُوثِقُ وَثاقَهُ أَحَدٌ «26»
«21» چنان نيست، (كه مىپنداريد، بلكه) آنگاه كه زمين به شدّت درهم كوبيده شود. «22» و (فرمان) پروردگارت با فرشتگان صف در صف فرارسد. «23» در آن روز دوزخ را حاضر كنند، در آن روز انسان متذكّر شود ولى اين تذكّر چه سودى برايش دارد؟ «24» (در آن روز انسان) مىگويد: اى كاش براى زندگى (امروز) چيزى از پيش فرستاده بودم. «25» پس در آن روز هيچكس به مانند عذاب او عذاب نكند. «26» و هيچكس چون به بند كشيدن او، در بند نكشد.
جلد 10 - صفحه 478
نکته ها
«دك» به معناى كوبيدن و هموار كردن است و دكّه و دكّان جايى است كه براى عرضه اجناس، زمين آن هموار و مهيا مىشود.
امام رضا عليه السلام فرمود: مراد از «جاءَ رَبُّكَ»، آمدن فرمان پروردگار است (نه آمدن خود پروردگار). «1» چنانكه در آيه 33 سوره نحل مىفرمايد: «يَأْتِيَ أَمْرُ رَبِّكَ»، فرمان پروردگارت مىآيد.
مراد از «وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ»، پردهبردارى از روى آن باشد. «2» چنانكه در جاى ديگر مىفرمايد: «بُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِمَنْ يَرى» «3»
هنگامى كه آيه «وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ» نازل شد، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله درهم فرو رفت، به گونهاى كه هيچكس جرأت سخن گفتن با آن حضرت را نداشت. «4»
پیام ها
1- خداوند، انسان را از علاقه شديد به مال و تصاحب حق ديگران باز مىدارد.
تُحِبُّونَ الْمالَ- كَلَّا ...
2- داروى حرص و حب مال، ياد قيامت است. تَأْكُلُونَ التُّراثَ ... تُحِبُّونَ الْمالَ ... كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ
3- قيامت، روز حاكميت مطلق فرمان الهى است. «جاءَ رَبُّكَ»
4- از رعايت نظم و سلسله مراتب، نمايش قدرت فرشتگان در قيامت به چشم مىخورد. «الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا»
5- تذكّر و پشيمانى در قيامت سودى ندارد. «وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى»
6- قيامت، روز هوشيارى و يادآورى است. «يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ»
7- جهنم، در قيامت ظاهر مىشود. جِيءَ ... بِجَهَنَّمَ
«1». تفسير نورالثقلين.
«2». تفسير الميزان.
«3». نازعات، 36.
«4». بحار، ج 105، ص 103.
جلد 10 - صفحه 479
8- قيامت روز حسرت است. «يا لَيْتَنِي»
9- آرزو كارساز نيست، تلاش لازم است. «يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ»
10- زندگى واقعى و ابدى، زندگى قيامت است. «لِحَياتِي»
11- خداى رحيم، در جاى خود شديد است. «لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ»
12- ممكن است براى كيفرهاى خداوند در دنيا مشابهى باشد، امّا در آخرت عذاب الهى مشابه ندارد. «فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ»
13- در قيامت، امكان فرار از عذاب نيست. لا يُعَذِّبُ ... لا يُوثِقُ
دانشنامه اسلامی
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام
ایام و عاقبتتان بخیر
«السلام علیک یا ابا صالح المهدی »
تمام پنجره ها رو به آسمان باز است
ببار حضرت باران که فصل اعجاز است
کجا قدم زده ای تا ببوسم آنجا را
که بوسه بر اثر پایت عین پرواز است
امیر مؤمنان پس از خطبه ای که رسول اکرم (ص) در آخرین جمعه ماه مبارک شعبان ایراد فرمودند، سؤال کردند:
«ای رسول خدا بهترین اعمال در این ماه چیست؟ رسول خدا فرمود: ای أبوالحسن! بهترین اعمال در این ماه اجتناب از گناهان است.»
«سپس رسول خدا گریه کرد. عرض کردم ای پیامبر خدا علّت گریۀ شما چیست؟ فرمود: گریه میکنم برای آن حادثۀ عظیمی که در این ماه بر تو فرود آید و خون ترا حلال کنند.
.......
«عرض کردم: ای پیغمبر خدا؟ آیا در آن حال دین من سالم خواهد بود؟ فرمود : بلی دین تو سالم خواهد بود.»
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
با رعایت ۳ نکته ساده به تناسب اندام برسید
روز را با یک لیوان آب گرم شروع کنید
خوردن آب گرم در ابتدای روز به گوارش کمک میکند تا غذا را سریعتر و راحتتر در طول روز هضم کنند.
هر روز ۱۰ هزار قدم پیاده روی کنید
سازمان جهانی بهداشت گفته که ۶ کیلومتر یا ۱۰ هزار قدم پیادهروی روزانه به پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها کمک میکند.
شکر را به طور کامل قطع کنید
هزاران مطالعه ثابت میکند که قند بدن انسان را از بین میبرد و میتواند باعث بیماریهای زیادی شود.
🔴 دنیای دانستنی 🌍 عجایب👇🏼
https://eitaa.com/joinchat/1663762489Ced8445be6c
🔻هر صبح با حضرت منجی عجل الله تعالی فرجه الشریف عهدی می بندیم
https://eitaa.com/emam_zmn/5910
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ بشارت سیزدهم:
✅ عارف فرزانه آیت الله حاج شیخ محمد حسن مولوی قندهاری (ره):🔸 «این انقلاب متصل است به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله الاعظم.»
«این سید جلیل القدر و عظیم الشأن، سپهسالار سپاه مولایمان صاحب الزمان است.»
👇👇
✅ حجت الاسلام حاج شیخ علی خسروی (ره):▫️ «این انقلاب متصل است به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله الاعظم.»
و این جمله را من از زبان اون پیر خردمندی (شنیدم) که صد سال از خدا عمر گرفت (مرحوم آقای مولوی قندهاری (۱)) و فرمود:🔸 از چهار سالگی تمام مفاتیح را از برم. تمام قرآن را از برم.
▫️ و میفرمود:🔸 در هفت، هشت سالگی در علوم کیمیا، لیمیا، سیمیا، جبر و رمل و اسطرلاب مجتهد (صاحب نظر) بودم. ▫️ اون ولی خدا روزی که مقام معظم رهبری تشریف آوردند به مشهد و به وسیلهی یکی از دوستان، حاج مهدی آقای عزیزیان و فرزند ارجمندشان از من خواستند که وقتی از آقای مولوی برای دیدار (بگیرم)، وقتی ایشون رو بردیم و موقع برگشتن، من از ایشون سوال کردم که:🔹 آقای مولوی، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را چگونه دیدید؟▫️ فرمود (عین جملات ایشانه):🔸 «این سید جلیل القدر و عظیم الشأن، سپهسالار سپاه مولامون صاحب الزمان است.»(۱). آیت الله شیخ محمد حسن مولوی قندهاری (ره)، از علما و عرفای معاصر و صاحب کرامت و دارای تشرفاتی خدمت امام زمان (عج) بودند. ایشان از شاگردان آیت الله العظمی سید علی قاضی (ره)، آیتالله العظمی سیّد ابوالحسن اصفهانی (ره) و ... بودند.
در مرداد ۱۳۷۷ شمسی، روح آیت الله مولوی قندهاری به ملکوت اعلی پیوست.
🏷 #امام_زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) #بشارتهای_ظهور #ظهور #مقام_معظم_رهبری
🌷@emam_zmn🌷
278_32620618938615.mp3
1.44M
🎤حجه الاسلام عالی
🔻دو راه سریع رسیدن به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌷@emam_zmn🌷
هدایت شده از بسوی گام دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از افراد مختلف میپرسه زیباترین آهنگ و آرامش بخش ترین صدا مال کدوم خواننده هست،،، هرکس جوابی میده آخرش همگی شوکه میشن،، ببینید و لذت ببرید از آهنگ لذت بخشی که فراموش شده
*تقدیم به همهی عاشقان آهنگ دلنوازان بی ریا*
الهی دعای خیر مادران عزیز همراهتان🙏❤
روح همه مادران آسمانی شاد ویادشان گرامی
😭😭😭😭😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ #استاد_شجاعی
ویدئویی برای ما مدعیان انتظار امام زمان علیهالسلام :
اگر اهل استغاثه نیستیم اصلاً انسان محسوب نمیشویم، چه برسد به «انسان منتظر»!
مراد از حاضر آوردن دوزخ، پدیدار کردن و نشان دادن آن است. به خود میآید. بیدار و هوشیار میشود. متوجّه میگردد و پند میگیرد کی؟ این واژه اسم استفهام است و معنی نفی دارد. به خود آمدن. بیداری و هوشیاری. پند گرفتن.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۲۳ سوره فجر
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
وَجِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ ۚ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسَانُ وَأَنَّىٰ لَهُ الذِّكْرَىٰ(۲۳)
و آن روز جهنم را (پدید) بیاورند، همان روز آدمی متذکر کار خود گردد، و آن تذکر چه سود به حال او بخشد؟(۲۳)
معانی کلمات آیه
«جِیءَ»: آورده شد. مراد از حاضر آوردن دوزخ، پدیدار کردن و نشان دادن آن است. «یَتَذَکَّرُ»: به خود میآید. بیدار و هوشیار میشود. متوجّه میگردد و پند میگیرد. «أَنّی»: کی؟ این واژه اسم استفهام است و معنی نفی دارد. «الذِّکْری»: به خود آمدن. بیداری و هوشیاری. پند گرفتن.
===============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا «21» وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا «22» وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى «23» يَقُولُ يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَياتِي «24» فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ «25» وَ لا يُوثِقُ وَثاقَهُ أَحَدٌ «26»
«21» چنان نيست، (كه مىپنداريد، بلكه) آنگاه كه زمين به شدّت درهم كوبيده شود. «22» و (فرمان) پروردگارت با فرشتگان صف در صف فرارسد. «23» در آن روز دوزخ را حاضر كنند، در آن روز انسان متذكّر شود ولى اين تذكّر چه سودى برايش دارد؟ «24» (در آن روز انسان) مىگويد: اى كاش براى زندگى (امروز) چيزى از پيش فرستاده بودم. «25» پس در آن روز هيچكس به مانند عذاب او عذاب نكند. «26» و هيچكس چون به بند كشيدن او، در بند نكشد.
جلد 10 - صفحه 478
نکته ها
«دك» به معناى كوبيدن و هموار كردن است و دكّه و دكّان جايى است كه براى عرضه اجناس، زمين آن هموار و مهيا مىشود.
امام رضا عليه السلام فرمود: مراد از «جاءَ رَبُّكَ»، آمدن فرمان پروردگار است (نه آمدن خود پروردگار). «1» چنانكه در آيه 33 سوره نحل مىفرمايد: «يَأْتِيَ أَمْرُ رَبِّكَ»، فرمان پروردگارت مىآيد.
مراد از «وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ»، پردهبردارى از روى آن باشد. «2» چنانكه در جاى ديگر مىفرمايد: «بُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِمَنْ يَرى» «3»
هنگامى كه آيه «وَ جِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ» نازل شد، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله درهم فرو رفت، به گونهاى كه هيچكس جرأت سخن گفتن با آن حضرت را نداشت. «4»
پیام ها
1- خداوند، انسان را از علاقه شديد به مال و تصاحب حق ديگران باز مىدارد.
تُحِبُّونَ الْمالَ- كَلَّا ...
2- داروى حرص و حب مال، ياد قيامت است. تَأْكُلُونَ التُّراثَ ... تُحِبُّونَ الْمالَ ... كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ
3- قيامت، روز حاكميت مطلق فرمان الهى است. «جاءَ رَبُّكَ»
4- از رعايت نظم و سلسله مراتب، نمايش قدرت فرشتگان در قيامت به چشم مىخورد. «الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا»
5- تذكّر و پشيمانى در قيامت سودى ندارد. «وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى»
6- قيامت، روز هوشيارى و يادآورى است. «يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ»
7- جهنم، در قيامت ظاهر مىشود. جِيءَ ... بِجَهَنَّمَ
«1». تفسير نورالثقلين.
«2». تفسير الميزان.
«3». نازعات، 36.
«4». بحار، ج 105، ص 103.
جلد 10 - صفحه 479
8- قيامت روز حسرت است. «يا لَيْتَنِي»
9- آرزو كارساز نيست، تلاش لازم است. «يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ»
10- زندگى واقعى و ابدى، زندگى قيامت است. «لِحَياتِي»
11- خداى رحيم، در جاى خود شديد است. «لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ»
12- ممكن است براى كيفرهاى خداوند در دنيا مشابهى باشد، امّا در آخرت عذاب الهى مشابه ندارد. «فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ»
13- در قيامت، امكان فرار از عذاب نيست. لا يُعَذِّبُ ... لا يُوثِقُ
دانشنامه اسلامی
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙