eitaa logo
مسجدالمهدی تفسیرقران کریم
281 دنبال‌کننده
517 عکس
86 ویدیو
14 فایل
🟣با آگاهی از معارف قران کریم لذت بیشتری از تلاوت قران داشته باشیم ایدی مدیر کانال @jahad1113
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نماز جماعت مغرب و عشاء مسجد المهدی منطقه بهنق ارومیه 🆔 @QOREYSHI_IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ معرفی مستند کوتاه «نصر من الله» 🔹️گوشه هایی از دیدارهای منتشر نشده «مجاهد خستگی ناپذیر»، شهید سید حسن نصرالله با رهبر انقلاب اسلامی ⏰‌ پخش مستند ساعت ۲۳:۱۵ روز جمعه ۱۸ آبان‌ماه از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه سه سیما 💻 Farsi.Khamenei.ir
📸/تصویری 🟡🟢 برنامه ورزشی جوانان مسجد المهدی (عج) با حضور حجت‌الاسلام حسن محمدی 📆 ۱۴۰۳/۰۸/۱۸ https://eitaa.com/almahditfser
المیزان دو روايت درباره اينكه بهشت و جهنم را درب هايى است 🟢و در مـجـمـع البـيـان، در ذيـل آيه (لها سبعة ابواب ) گفته است: در معناى اين آيه دو قـول اسـت، يـكـى روايـتـى اسـت كـه از عـلى، امـيـر المؤمنـيـن (عـليـه السلام) نقل شده كه فرمود: جهنم كه هفت در دارد بدين جهت است كه هفت طبقه دارد، هر طبقه روى طبقه ديـگـر قرار گرفته. آنگاه براى مجسم كردن مطلب، دستهاى خود را روى هم گذاشت، و فرمود: همين طور روى همند و خداى تعالى بهشت را همكف زمين قرار داده و آتش دوزخ را روى هم، كه از همه پايينتر (جهنم ) است، و طبقه دوم آن (لظى ) و سومش ‍ (حطمة ) و چهارمش (سقر) و پنجمش (جحيم ) و ششمش (سعير) و هفتمش (هاويه ) است و در روايت كلبى طبقه زيرين را هاويه و طبقه بالاتر از همه را (جهنم ) دانسته. و در خـصـال از امـام صـادق (عـليـه السلام) از پدرش، از جدش، از على (عليه السلام) روايـت آورده كـه فـرمـود: بـراى بـهـشـت هـشـت در اسـت، درى كـه از آن، انـبـياء و صديقين داخـل مـى شوند، و درى كه از آن، شهداء و صالحين وارد مى شوند، و از پنج در ديگرش ‍ شـيـعـيـان و مـحـبـيـن مـا وارد مـى شوند. و من همچنان بر صراط مى ايستم و دعا مى كنم، مى گـويـم پـروردگـارا شيعيان من، دوستانم، ياورانم، و هر كس كه در دار دنيا به من محبت مـى ورزيـده، سـلامـت بـدار. از دل عـرش ندا مى رسد: دعايت مستجاب شد، و شفاعتت درباره شـيعيانت پذيرفته گشت، حتى در آن روز هر يك نفر از شيعيان و دوستان و ياوران و آنها كـه بـا دشـمـنـان مـن جـنـگـيـدنـد، چـه بـا زبـان و چـه بـا عمل، شفاعتشان در هفتاد هزار نفر از همسايگان و اقربايشان پذيرفته مى شود. و درى ديـگر است كه ساير مسلمانان يعنى كسانى كه شهادت به (لا اله الا اللّه ) مى داده اند و در دلشان ذره اى بغض ما اهل بيت نبوده از آن در وارد مى شوند
رواياتى در ذيل برخى آيات گذشته) در تـفـسير قمى در ذيل جمله (لئن اشركت ليحبطن عملك و لتكونن من الخاسرين ) آمده: ايـن گـفـتـگـو و خطاب با رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) است ، ولى منظور امت اوسـت، و ايـن هـمـان كـلام امـام صـادق (عـليـه السلام) اسـت كه مى فرمايد: خداى تعالى پيغمبر خود را به روش دخترم به تو مى گويم عروسم تو بشنو مبعوث فرموده. و از كـتـاب تـوحـيـد حـكـايـت شـده كـه وى بـه سـنـد خـود از فـضـيـل بـن يـسـار روايـت كرده كه گفت: از امام صادق (عليه السلام) شنيدم كه فرمود: خداى عزّوجلّ را نبايد وصف كرد، چون به وصف نمى گنجد. آنـگـاه مـى گـويـد: زراره از امـام باقر (صلوات اللّه عليه ) روايت كرده كه فرمود: خداى تعالى وصف نمى شود و چـگـونـه ممكن است او را وصف كرد با اينكه خودش در كلام مجيدش فرموده: (و ما قدروا اللّه حـق قـدره )، پـس خـدا بـا هـيـچ مـقـياسى توصيف نمى شود الا آنكه او از آن توصيف بزرگتر است. و نـيز در همان كتاب به سند خود از سليمان بن مهران روايت كرده كه گفت: از امام صادق (عليه السلام) از آيه (و الارض جميعا قبضته يوم القيامة ) پرسيدم، فرمود: يعنى مالك زمين اوست و احدى با او شريك در ملك او نيست. و كـلمـه (قـبـض ) از خـداى تعالى در جاى ديگر به معناى دريغ ورزيدن از بخشش، و كلمه (بسط) به معناى اعطا و گشايش دادن آمده، از آن جمله فرموده: (و اللّه يقبض و يـبسط و اليه ترجعون ) يعنى خداى تعالى تنگ مى گيرد و عطا مى كند و وسعت مى دهد و قـبـض از نـاحـيـه اوسـت. و بـه وجـهـى ديـگـر قـبـض بـه مـعـنـاى گـرفـتـن بـه عـنـوان قبول است، همچنان كه فرمود: (و ياخذ الصدقات )، يعنى خدا صدقات را مى پذيرد، و اهلش را در برابر آن اجر مى دهد. عـرضه داشتم: پس معناى جمله (و السموات مطويات بيمينه ) چيست ؟ فرمود: منظور از (يـمـيـن ) دسـت است و منظور از دست هم قدرت و قوت است. و معناى اينكه فرموده: (و السـمـوات مـطـويات بيمينه ) اين است كه: آسمانها به قدرت و قوه خداى سبحان در هم پيچيده شده، و او بزرگتر از آن است كه مشركين درباره اش مى گويند