29.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_سخنرانی
✅ کسی که از طلب روزی دست بکشد، دعایش مستجاب نمیشود
🔹 سخنران: استاد مرتضی مخملباف
🔹 برگرفته از مبحث «شرح دعای مکارمالاخلاق»
🎧 صوت این مبحث 👈 almiqat.com/Speech/Subjects/2/35
🆔 @almiqat
19.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#قرائت_تصویری
✅ قرائت قرآن کریم
🔹 قاری: عبدالباسط محمد عبدالصمد
🔹 سوره فرقان آیه ۶۷ تا ۷۰
🆔 @almiqat
makarem al-akhlaq 166- 1403-02-18.mp3
16.34M
✅ مبحث «شرح دعای مکارم الاخلاق»، توضیح عبارت «وَ اسْتَعْمِلْنِی بِطَاعَتِكَ فِی أَيَّامِ الْمُهْلَةِ» + نیایش و مناجات
🔹سخنران: استاد مرتضی مخملباف
🔹تاریخ سخنرانی: ۱۴۰۳/۲/۱۸ - مدرسه علوم دینیه مهدیه
📝 کجا باید با مردم مدارا کرد و کجا نباید؟ / مدارای خداوند در روز قیامت با بندهای که در دنیا با مردم مدارا کرده است / ماجرای کاسبی که بدهی علویون را پای امیرالمؤمنین(ع) مینوشت! / کلاهبرداران ظاهرالصلاح! / راهزنی که دزد دین مردم نبود / مکر خداوند با حلیهگران / فرجام دلچسب و گوارای کسانی که در مهلت کوتاه عمر، بهشت جاودان را خریدند
#شرح_دعای_مکارم_الاخلاق
🆔 @almiqat
میقاتالقرآن
🆔 @almiqat 👇
#پند_تاریخ
✅ عاقبت حسادت!
مردی از بادیه نشینان پیش معتصم خلیفه عباسی قرب و منزلتی زیاد یافت. به طوری که بدون اجازه وارد حرمسرای او میشد [در خزائن نراقی مینویسد مرد بدوی همیشه این حرف را میزد: نیکوکار را پاداش بده، کسی که کار بد کرد کردار زشتش او را کیفر میدهد].
معتصم وزیری داشت تنگچشم و حسود که از پیشرفت این مرد در بارگاه او رنج میبرد. با خود گفت اگر او را به همین ترتیب رها کنم، کمکم چنان در خلیفه نفوذ خواهد کرد که مرا نیز از وزارت برکنار کند!
برای از بین بردنش حیلهای اندیشید. با او اظهار محبت و علاقه زیادی کرد و بسیار گرم گرفت تا اینکه یک روز جهت صرف غذا به منزل خود دعوتش نمود. غذای مطبوعی تهیه کرد و در آن سیر فراوانی ریخت. وقتی بدوی به مقدار کافی خورد و دست از غذا کشید، وزیر به او گفت: مواظب باش پیش امیرالمؤمنین معتصم میروی بوی سیر دهانت او را اذیت نکند، زیرا خلیفه از بوی آن بدش میآید و ناراحت میشود. از طرف دیگر قبل از رفتن بدوی پیش معتصم، خود را به خلیفه رساند و گفت: این مرد بدوی را که اینقدر مورد لطف خود قرار دادهاید، به مردم میگوید امیرالمؤمنین دهانی بدبو دارد و من از بوی دهانش نزدیک است هلاک شوم!
بدوی ساعاتی بعد وارد بارگاه معتصم شد و در حالی که دست خود را جلوی دهان گرفته بود، در جای خویش نشست تا بوی سیر به مشام معتصم نرسد. خلیفه که این وضع را مشاهده نمود، یقین کرد وزیر راست میگوید. نامهای نوشت و به دست بدوی داد و او را امر کرد نامه را به شخص معینی برساند. در آن نامه نوشته بود که آن شخص، آورنده نامه را گردن بزند.
وقتی مرد بدوی بیرون آمد، اتفاقا با وزیر روبهرو شد. همینکه وزیر او را با نامه مشاهده نمود، خیال کرد معتصم برایش جایزهای مقرر نموده. با ملاطفت و مهربانی زیاد درخواست کرد برای وصول وجه مقرر خود را به زحمت نیندازد و آنچه خلیفه تعیین نموده، به ۲۰۰۰ دینار نقد صلح نماید (معاوضه کند). بدوی پذیرفت. نامه را به وزیر سپرد و پول را گرفت. وزیر هم نامه را به شخصی که باید برساند داد و فرمان خلیفه نیز دربارهاش انجام شد...
پس از چند روز معتصم حال وزیر را جویا شد. گفتند بنا به دستور شما او را کشتهاند. سراغ مرد بادیهنشین را گرفت. گفتند در شهر است. او را خواست و داستان را از او جویا شد. بدوی هم جریان درخواست وزیر برای دریافت نامه و معاوضه آن را شرح داد. معتصم گفت: آیا تو نگفتهای دهان خلیفه بوی بد میدهد؟ عرض کرد نه. وقتی چنین چیزی احساس نکردهام چرا چینن سخنی بگویم؟! معتصم سوال کرد: پس چرا دهانت را در فلان روز پیش من گرفته بودی؟ جواب داد: وزیر مرا دعوت کرده بود و غذایی مخلوط با سیر به من خورانید و گفت امیرالمؤمنین از بوی سیر بسیار ناراحت میشود. از این رو من دهانم را گرفته بودم.
معتصم که فهمید جریان از چه قرار است، گفت: خداوند حسد را نابود کند، اما اول حسود را از بین ببرد.
📖 منبع: پند تاریخ، ج۲، ص۱۴۱
🆔 @almiqat
✅ سرگرم باطل، با اهل باطل
وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ (مدثر/۴۵)
در این آیه دوزخیان سرگرم باطل بودن با اهل باطل را یکی دیگر از دلایل جهنمی شدن خود معرفی میکنند.
«خوض» یعنی سرگرمی زبانی و عملی در باطل. مانند: جوکهای توهینآمیز و تحقیر اقوام مختلف، سگبازی، دورهمیهای آنچنانی، تشویق یکدیگر به سیگار و امثال آن به اسم امّل نبودن(!)، بعضی کافهگردیها، شلوار سوراخ به تن کردن، روسری از سر برداشتن، تتو کردن و خیلی موارد دیگر. بهراستی چگونه یک نفر میتواند دست به چنین کارهایی بزند و ادعای پیروی از اهلبیت(ع) را داشته باشد؟!
چنین سرگرمیهای باطلی ایمان انسان را تباه کرده از بین میبرد و کسی که در پی موفقیت است، باید این سرگرمیها را کنار بگذارد.
وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ (مدثر/۴۶)
دوزخیان دلیل بعدی عذاب خود را انکار دائمی روز جزا معرفی میکنند. اینها همانهایی هستند که چون نزد آنان سخن از قیامت میشد میگفتند: اینها سخن آخوندهاست!
و باز اعتراف میکنند: همواره بر این روال بودیم تا اینکه بالاخره پردهها از مقابلمان بهوسیله «مرگ» کنار رفت (حَتَّى أَتَانَا الْيَقِينُ) و آنجا بود که فهمیدیم داستان چیز دیگری است. زمانی که دیگر دیر شده بود...
🔹 برگرفته از سخنرانی شب ۲۳ ماه رمضان توسط جناب استاد مرتضی مخملباف (۱۴۰۳/۱/۱۴)
#آموزه_های_قدر1403
🆔 @almiqat
✅ مراسم نیایش و مناجات شبهای جمعه از ساعت ۱۲:۳۰ بامداد تا اذان صبح در مدرسه علوم دینیه مهدیه با حضور خواهران و برادران برگزار میگردد.
🔹 آدرس: تهران، میدان شوش، ابتدای خیابان فدائیان اسلام، جنب مسجد مهدیه، پلاک ۱۳۶۳
🆔 @almiqat
#پرسش_و_پاسخ
❓پرسش:
عدهای میگویند اگر امامزادهها میتوانند مشکلات مردم را حل کنند، پس چرا مثلا امامزاده داود(ع) در مقابل سیل برای خود کاری نکرد؟!
✍️ پاسخ:
باسمه تعالی؛ در جواب چنین شخصی باید گفت اگر خداوند میتواند مشکلات مردم را حل کند، چرا نمیتواند خانه خودش را جلوی سیلهای مکرری که در قرون گذشته آمده و کعبه را سیل برده است نگه دارد؟!! باید دانست حل مشکلات بندگان توسط خدای تعالی یا اولیای مقرب، ارتباطی با مسائل طبیعی مانند سیل و زلزله و امثالهم ندارد.
🆔 @almiqat
هدایت شده از میقاتالقرآن
doaye komeil.mp3
19.17M
✅ دعای کمیل با صدای استاد مرتضی مخملباف
🆔 @almiqat