eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
589 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
0062-KharejOsul-14030717.MP3
32.87M
🔊| مختار این است که دلالات الفاظ، اعتباری است و تمامی توالی فاسده مذکور، قابل پاسخ است/ نگاهی به خوانشهای مختلف از نظریه اعتبار و اشاره ای به نظر مرحوم علامه طباطبایی/ توضیحی از نظر آیت الله مصباح در مورد بایدهای ارزشی و ریشه نظر ایشان در بسیاری از مباحث علمی/ توضیحی از تقسیم حکمت به عملی و نظری و نیز اقسام فاعل در فلسفه به این مناسبت/ گفتار اصولیین در باب تبعیت احکام از مصالح و مفاسد بر اساس نگاه تکوینی و نگاهی به اجزاء و تبدیل الامتثال بالامثتال از این منظر/ به تنها کسانی که میتوان حقیقتا نظریه اعتبار را نسبت داد، امام و علامه طباطبایی است/ تفکیک بین اعتباراتی همچون لغت با بایدهای ارزشی/ اشاره ای به نگاه عرفاء به الفاظ 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. سه شنبه. 17/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0057-KharejFeq-14030717_01.MP3
23.29M
🔊| مروری بر مباحث سابقه در فرع محل بحث(نجس شدن ماء مضاف)/ نگاه مرحوم امام در مورد ملاک بودن سرایت و طریقیت رطوبت، بر اساس عبارتی در تحریر الوسیله/ بیان جمع بندی نظر مختار در مورد فرع محل بحث و عدم پذیرش فتوای مرحوم‌ امام در تحریر/ لزوم بررسی چیستی نجاست در محل بحث 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 17/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
◽️شب جمعه ست و دلم کرببلا میخواهد ◽️کربلا هم که دل غرق صفا میخواهد ◽️چه کنم من که ندارم به جز این قلب سیه ◽️دل من از تو حسین قدری دوا میخواهد 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🎙#شب_جمعه| رابطه خداوند و مخلوقات بر اساس حکمت متعالیه/ معنای لطیف «آنچه خوبان همه دارند تو یک جا دا
. 📌استاد در این جلسه، اشاره ای به این فقرات نورانی و بسیار زیبا از صحیفه سجادیه دارند. حتما بخوانید👇 🎙امام سجاد علیه السلام‌ ◽️اللَّهُمَّ یا ذَا الْمُلْک الْمُتَأَبِّدِ بِالْخُلُودِ وَ السُّلْطَانِ الْمُمْتَنِعِ بِغَیرِ جُنُودٍ وَ لَا أَعْوَانٍ، وَ الْعِزِّ الْبَاقِی عَلَی مَرِّ الدُّهُورِ وَ خَوَالِی الْأَعْوَامِ وَ مَوَاضِی الْأَزمَانِ وَ الْأَیامِ، ◽️عَزَّ سُلْطَانُک عِزّاً لَا حَدَّ لَهُ بِأَوَّلِیةٍ، وَ لَا مُنْتَهَی لَهُ بِآخِرِیةٍ، وَ اسْتَعْلَی مُلْکک عَلُوّاً سَقَطَتِ الْأَشْیاءُ دُونَ بُلُوغِ أَمَدِهِ، وَ لَا یبْلُغُ أَدْنَی مَا اسْتَأْثَرْتَ بِهِ مِنْ ذَلِک أَقْصَی نَعْتِ النَّاعِتِینَ. ◽️ضَلَّتْ فِیک الصِّفَاتُ، وَ تَفَسَّخَتْ دُونَک النُّعُوتُ، وَ حَارَتْ فِی کبْرِیائِک لَطَائِفُ الْأَوْهَامِ، کذَلِک أَنْتَ اللَّهُ الْأَوَّلُ فِی أَوَّلِیتِک، وَ عَلَی ذَلِک أَنْتَ دَائِمٌ لَا تَزُولُ. ◽️وَ أَنَا الْعَبْدُ الضَّعِیفُ عَمَلًا، الْجَسِیمُ أَمَلًا، خَرَجَتْ مِنْ یدِی أَسْبَابُ الْوُصُلَاتِ إِلَّا مَا وَصَلَهُ رَحْمَتُک، وَ تَقَطَّعَتْ عَنِّی عِصَمُ الْآمَالِ إِلَّا مَا أَنَا مُعْتَصِمٌ بِهِ مِنْ عَفْوِک، قَلَّ عِنْدِی مَا أَعْتَدُّ بِهِ مِنْ طَاعَتِک، و کثُرَ عَلَی مَا أَبُوءُ بِهِ مِنْ مَعْصِیتِک وَ لَنْ یضِیقَ عَلَیک عَفْوٌ عَنْ عَبْدِک وَ إِنْ أَسَاءَ، فَاعْفُ عَنِّی. 🔵ترجمه: ◽️بار الها ای دارنده ملک ابدی و جاوید، و سلطنت دست‌نایافتنی بدون سپاه و دستیاران، و عزّت باقی که با گذشت روزگاران و سال‌های گذشته، و زمان‌ها و روزهای سپری‌شده باقی است، ◽️فرمانروایی و حکومتت چنان غالب است که اول آن را حدی، و آخر آن را نهایتی نیست، و پادشاهی‌ات چنان بلندپایه است که همه چیز از دسترسی به قلّه آن فرو مانده است، و دورترین توصیف واصفان به پایین‌ترین مرتبه از بلندی و رفعتی که به خود اختصاص داده‌ای نمی‌رسد، ◽️اوصاف در مقام وصفت سرگشته‌اند، و تعریف‌ها در پای حضرتت از هم گیسخته‌اند، و در عرصه گاه کبریایی‌ات دقیق‌ترین تصورات سرگردانند، تو ای خدای ازلی در ازلیتت اینچنین بوده‌ای، و دائم و جاودان بر این مرحله خواهی بود، ◽️و منم آن بنده با عمل اندک، و آرزوی بسیار، که وسائل پیوند با تو از کفم بیرون رفته مگر آنچه رحمتت آن را متصل نموده، و رشته‌های امیدم از من گسسته مگر آنچه از عفو تو که به آن چنگ زده‌ام، طاعتی که به حساب آورم اندک، و معصیتی که به آن اعتراف کنم بسیار است، و عفو و بخشش از بنده‌ات بر تو سخت نیاید اگر چه بد کرده باشد، پس مرا عفو کن. 📚صحیفه سجادیه‌. بخشی از دعای 32 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حضرت امام_01_01.mp3
9.17M
🎙| نگاهی متفاوت به حضرت امام و شهادت و دفاع مقدس 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس شواهد الربوبیه. موسسه اسراء. سال 1397 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حتما بشنوید👆
0063-KharejOsul-14030718.MP3
56.75M
🔊| مروری بر مطالب گفته شده در مورد مختار در باب وضع/ شاذ بودن نظریه اعتبار از جهت تاریخی با نظر به عبارات حکماء و متکلمین و اصولیین قدیم/ ابتناء برخی فتاوی فقهی بر نظر اعتبار ملازم با التفات فقیه به تفکیک حقیقت از اعتبار نیست/ تفکیک بین اعتبارات مقدس با ساير اعتبارات و نگاهی به نظر آیت الله مصباح از این منظر/ نظر عرفاء در مورد الفاظ و سمبلیک بودن عبارات آنها/ بررسی مفصل نگاه به حقیقی بودن دلالت الفاظ از منظر اصحاب علوم غریبه به مناسبت عبارت مرحوم سید مصطفی خمینی و مضر نبودن این مطلب به اعتباری بودن دلالت الفاظ/ استعاری بودن و سمبلیک بودن لسان اصحاب این علوم/ سیر از اسم شخص به لوازم تکوینی او توسط نفس متخصصین علوم غریبه بر اساس عبارت علامه حسن زاده/ عبارت علامه طباطبایی در المیزان (آیه 102 سوره بقره) نسبت به این سیر از اسامی به لوازم تکوینی اشخاص مبتنی بر قدرتهای نفسانی و معد بودن فرمولهای این علوم برای حصول یقین در نفس فاعل/ نقل نکاتی جالب از بزرگی برخی عرفاء به این مناسبت/ نکاتی بسیار جالب در مورد نگاه عرفاء به نفس انسانی و تفاوت آن با نگاه متعارف و جایگاه یقین در این نگاه عرفانی به نفس 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. چهارشنبه. 18/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0064-KharejOsul-14030721_01.MP3
24.22M
🔊| مقدمه چهارم رسیدن به نظر مختار مبتنی بر انواع نگاه به اعتبار در تراث فلسفی و اصولی/ بررسی سه دسته از مبادی اقیسه در علم منطق (یقینیات و مشهورات و مخیلات) از منظر اعتبار/ تصور یا تصدیق بودن اعتبار در عبارت علامه طباطبایی در مقاله ششم اصول فلسفه/ گزاره های ارزشی و حسن و قبح/ توضیحی از نظر آیت الله مصباح و نقض نبودن بیان ایشان نسبت به توضیحات منطقیین در مشهورات/ نکاتی در مورد بیان آیت الله مصباح در شروط مقدمات برهان 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. شنبه. 21/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0058-KharejFeq-14030721_01.MP3
23.68M
🔊| مروری بر عبارات حضرت امام در فرع محل بحث (نجس شدن ماء مضاف)/ ورود در فرع جدید در مورد اصابه نجاست به اواسط ماء مضافی که از بالا به پایین ریخته میشود/ عبارت مصنف و برخی دیگر از فقهاء در حواشی عروه در مورد فرع محل بحث/ اشکال به دو فرعی که امام بیان کرده اند و پاسخ به این اشکال بر اساس عبارت ایشان در جلد چهارم کتاب الطهاره/ وافی نبودن عبارت آیت الله فاضل در تفسیر عبارت مرحوم امام/ پاسخ به نظر حضرت امام و شیخ اعظم و دیگر فقهاء نسبت به اجماع در محل بحث 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. شنبه. 21/7/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b