➖➖➖➖➖➖➖
🔲انفاق یا سوداگری
✍️علی ثقفی
◽️جریان ضد انقلاب بدنبال برخورد با هر فرد موثری است که نسبت به نظام دغدغه دارد و از آن دفاع می کند. در این شکی نیست. رویه ی کسانی از آمانگرایان و عدالتخواهان و انقلابیون ناراضی که به غفلت عملا نقش دنباله های ضد انقلاب در داخل را ایفا می کنند نیز همین شده است.آنان از هر کس را که از نظام دفاع می کند کینه به دل می گیرند. در این شکی نیست
◽️کمک گرفتن از افراد متمکن برای پیشبرد اسلام امری جایز و سابقه دار است. پیامبر اکرم ص با دارایی حضرت خدیجه نیازهای ضروری نهضت راپیش می برد. در طول نهضت امامان شیعه و پس از آن این امر یک سنت بوده است. در طول نهضت امام هم همین امرجریان داشته است
◽️با پیروزی انقلاب اسلامی شرایط متفاوت شد. پس از حاکمیت جمهوری اسلامی کسانی که در گذشته به نهضت کمک مالی کردند ارج و قرب یافتند. برخی از اینان بواسطه سابقه مبارزاتی و به انگیزه گسترش کارهای خیر از حکومت اسلامی منابعی دریافت کردند. در مواردی هم بخشی از همین کمک ها به زندگی برخی از این افراد سر ریز شد. برخورد با این افراد سخت بود. کسانی را که دیروز خود را به مخاطره انداخته و به پیشبرد نهضت کمک می کردند چگونه می شد از خود راند؟ اینجا بود که اقتضائات حکومت در دولت اسلامی سختی خود را نشان داد. باید مراقب بودیم که نبودیم. از همین نقطه هم بود که به تدریج کسانی پیدا شدند که با نزدیک کردن خود به افراد موجه و دارای نفوذ و کمک مالی به آنان رفته رفته به محافل قدرت نزدیک شده و دستشان به منابع ثروت نظام باز شده و به تدریج زمینه ی استفاده از رانتها و تسهیلات حکومت را برای خود فراهم نمودند. شهرام جزایری، حسین هدایتی، رسول دانیال زاده نسلی از این خیران ثروتمند هستند که هیچ سابقه ای در مبارزات نداشته و خیلی راحت بر سر سفره نعمت نظام نشستند. در حقیقت کمک های مالی اینگونه افراد به مسئولان و چهره های موجه نوعی سرمایه گذاری مالی برای رسیدن به سودهای بیشتر و کلان تر تبدیل گشت. نوعا کار اینها انفاق نبود سوداگری بود.
◽️با این حساب آیا روحانیون و دیگر افراد موجه برای دوری از اینگونه دامها باید راه دریافت هر گونه کمک از منابع مردمی را سد کنند؟ خیر. اساسا کارهای فرهنگی و اجتماعی و رسیدگی به امور مردم توسط افراد موجه بهتر است با منابع مردم پیش برود. مردم و متمکنان مومن هم همچنان باید کمک و انفاق برای پیش برد امر اسلام را اعم از رسیدگی به محرومین، هدایت مردم و امثال آن جزء سیره خود قرار دهند، اما باید بیاموزند و مقاصد خود را در این اقدامات اصلاح کنند. آنها که قبل از انقلاب به نهضت کمک مالی می کردند نه تنها سود مالی نصیبشان نمی شد بلکه در معرض تهدید هم بودند. امام خمینی هم می گفت اینها که می آیند و وجوهات می دهند ما بر سر آنها منت می گذاریم که مالتان پاک می شود. یعنی امام آنها را بدهکار می کرد نه اینکه به واسطه کمک مالی طلبکار شوند.
◽️دریافت کنندگان کمکها باید ملاحظه کنند چه کسانی با چه انگیزه هایی و چگونه به آنها نزدیک می شوند. شیوه ها ظریف، پیچیده و غیر محسوس است. کسی را از ابتدا در معرض انتخابهای سخت قرار نمی دهند. کار سخت تر بعد از دریافت کمک و مواجه شدن با انتظارات و توقعات کمک کنندگان است. آن کسی که از یک سرمایه دار متمول مثلا یک خانه مسکونی دریافت می کند دیگر سخت است در مواجهه با درخواستهای شبهه ناک او روی ترش کند. داستان گسترش فساد مالی در کشور چنین رخ داده است. برای مثل بنده که در معرض اینگونه امور قرار نگرفته است سخن گفتن و نکوهش یا نقد دیگران ساده است. اما این مانع از گفتن و تبیین حقیقت نیست.
◽️اینکه معاندین بیرونی و مجموعه های سیاسی ناسالم از این موضوعات با بزرگ نمایی و آمیختن راست و دروغ ، سوء استفاده می کنند امری روشن است. اما دفاع از ارتباطات مالی چهره های موجه با افراد ناسالم نه تنها برای آن چهره ها سودی ندارد بلکه موجب هزینه پردازی از طرف نظام خواهد بود. سرمایه این نظام یعنی اعتماد مردم. ما باید همه فدای این نظام شویم. اگر در گذشته تلاش کرده ایم و سختی کشیده ایم و آبرویی یافته ایم اکنون باید همان آبرو را هم خرج افزایش اعتماد مردم به نظام کنیم. نباید با این غفلتها هر روز از آبروی این نظام مظلوم خرج حفظ افراد کنیم. این وجهی ندارد که ما بگوییم فلانی را نمی شناختیم و از نیاتش با خبر نبودیم. این یک نقص است. و اگر چنین افرادی از قِبَل ما به بیت المال دست رسی های سهلی پیدا کرده اند نیز نقصی دیگر است. در کنار پاکدستی، هوشمندی هم لازم است. اینگونه است که حساب هر کس پاک خواهد بود.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲بدترین سوژه ، بدترین انتخاب، بدترین روش
1️⃣قسمت اول
✍️علی ثقفی
1- سال 96 دشمن خودش را کشت تا زنان را بدون حجاب به خیابان بیاورد. زنان نیامدند و دشمن شکست خورد. همان زمان عده ای که گویا کارشان ترمیم زخم دشمن در داخل است شروع کردند به تکمیل پروژه دشمن در فضای عمومی کشور. رهبری گفتند اینها کارشان دنبال کردن خط دشمن در داخل است
2- امروز در سال 99 در حالیکه مشکلات مهمی چون کرونا، تحریم و معیشت سخت مردم و از همه وبا خیزتر یک دستگاه دیوانسالار فرسوده ی فساد پرور مردم را گرفتار کرده است، و هر روز یک سوژه مثل طبری، فتاح ، پناهیان افکار عمومی را دچار پریشانی می کند و در حالیکه در روند حجاب جامعه اتفاق خاصی نیافتاده ناگهان عواملی دست به دست هم می دهد و یک سوژه جدید دیگر در فضای مجازی و رسانه های دشمن داغ می شود: 70 درصد مردم ایران مخالف حجاب اجباری هستند!
3- این حرف از کجا درآمد؟ فردی که به دنبال تریبون و توجه برای مطرح کردن نظرات خود است، با ارتباطات قبلی روی آنتن می رود. برای کامل کردن آرایش صحنه یک فرد محترم هم جلوی او قرار داده شود تا نگویند تریبون یک طرفه به فرد جویای توجه داده شده است. ژست آزاد اندیشی و گفتگوی علمی در یک شبکه علمی هم به صحنه آرائی این کار کمک می کند تا آن فرد آمار مجعول و هدایت شده ای را روی میز بگذارد و اعلام کند 70 درصد مردم مخالف حجاب اجباری هستند.
4- از اینجا به بعد را به رسانه های وراج خارجی که توی جویهای تهران و دیگر شهرها دنبال گربه مرده می گردند تا سندی از جنایات رژیم را افشا کنند بسپرید. این جماعت حریص برای سیاه نمایی یک برنامه تلویزیونی را که می توانست یک گفتگوی معمولی علمی باشد از درون یک شبکه ی کم مخاطب بیرون آورده و در صدر برنامه های خود قرار می دهند. فضای بی در و دروازه ی مجازی هم که به مثابه سرپنجه های همان دشمن عمل می کند وارد گود شد که : رژیم بالاخره براثر مبارزه زنان قهرمان ایران مجبور به اعتراف شد، یکی از خودشان به نقل از یکی از دستگاههای حکومتی اعتراف کرد مردم ایران دیگر حجاب را نمی خواهند، ریزش درونی حکومت نمایان شد و اختلاف درونی رژیم آشکار شد و...
5- باید به طراحان و مسئولان این کار آفرین گفت. شما به موقع دشمن را در یک سوژه که از تاب و حرارت افتاده بود دوباره شارژ کردید. شما هر چه توجیه بیاورید که قصد ما تبیین حجاب بود، قصد ما پاسخ به شبهات بود، قصد ما نشان دادن آزاد اندیشی مان بود، هر چه بگویید نه از شادی و شعف دشمنان می کاهید و دل کسی از دلبستکان به انقلاب را راضی می کنید.
6- شما بدترین سوژه را انتخاب کردید. الان چه وقت مسئله ی حجاب بود. حجاب و مناسبات سیاست یعنی چه؟ بخواهید یا نخواهید فلسفه ی الزام حجاب قانونی، تداعی گر حجاب اختیاری در مقابل حجاب اختیاری است. فهرستی طولانی از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی عاجل و اولویت دار برای پرداخت علمی پیش روی شما قرار داشت. اگر خودتان هم بیلانی از کارهای انجام شده دارید و می خواهید آن را جلوی ما بگذارید می گوییم خوب به همانها می پرداختید. هر چند در پرداخت شما در سایر امور هم اشکالات عدیده ای است و به همین دلیل یخ شما در میان جوانان نمی گیرد. اما هر چه هست شما حجاب اجباری را دوباره داغ کردید.
ادامه دارد...
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲بدترین سوژه ، بدترین انتخاب، بدترین روش
2️⃣قسمت دوم و پایانی
✍️علی ثقفی
7- شما بدترین انتخاب را کردید. کاش برای ترویج حجاب اختیاری یک نفر از بد نامهای سیاست و فرهنگ در داخل را که به دنبال رها سازی گله وار جامعه است انتخاب می کردید. شما برای تکمیل آرایش صحنه ی آزاد اندیشی سراغ کسی رفتید که سالهاست از شعارهای انقلاب و خط اول صحنه های درگیری فرهنگی و سیاسی انقلاب با دشمنان فاصله گرفته اما هنوز تصویری بی روح و ماکت گونه از انقلاب و ارزشها و اصول را بر چهره دارد
8- شبکه ی شما یک شبکه ی غیر جنجالی و علمی است. کار شما گفتگوی بی حاشیه علمی و آرام در خصوص ریشه های مشکلات ریز و درشت کشور است. شما می توانید در طول سال گفتگوی آرام و سالم علمی را به نخبگان آموزش دهید. شما می خواستید در باره حجاب کاری کنید؟ کاش یک برنامه مستند روشنگرانه قوی، موثر، متقن و با مدیریت صحیح در تبیین شکست پروژه دشمن در سال 96 در ترویج اباحی گری و بی عفتی و حمله به زن و خانواده ایرانی مسلمان با استفاده از کارشناسان سیاسی، رسانه ای و فرهنگی تهیه می کردید و در آن از اظهارات مخالفان حجاب و عقبه ی آنها هم استفاده می نمودید. آیا هدف طراحان این برنامه همین بود؟ اگر این بود این کار به بدترین روش یعنی مناظره موافق و مخالف حجاب اجباری(بخوانید حجاب قانونی) اجرا کردید.
9- موضوع حجاب مربوط به سبک زندگی و مرتبط با مرحله ی جامعه سازی اسلامی است. زمانی که دستگاههای مسئول آموزشی، تربیتی و فرهنگی و سیاسی نه تنها به وظایف خود درست عمل نمی کنند بلکه گاه نشانه های پنهان و پیدای نفوذ دشمن در تخریب فرهنگ اسلامی ایرانی در لابلای فعالیتهایشان دیده می شود، زمانی که دیوانسالاری فرسوده و خسته مردم را با مشکلاتشان رها کرده و از مکانی در پای کوههای شمال تهران و از پشت شیشه امن و بهداشتی تلویزیون به مردم وعده های بی مایه می دهد و آنان را می آزارد، زمانی که دستگاههای مختلف بدون نظارت درست بر اموال کشور، زمینه را برای دست اندازی دزدها و زیاده خواهان حریص و حرامخوار باز گذاشته و مرتبا با وانت بار پرونده های خلافکاران به قوه قضایه ارسال می شود و مردم را زیر بمباران تبیلغاتی دشمن به یاس فرا می خواند و زمانی که مدیریت ذهن و روان مردم در فضای مجازی به دشمنان خونریز و بدکار و وقیح سپرده شده و ملت را بی پناه به سوی دهان گرگهای درنده سوق می دهد، در چنین فضایی چه جای صحبت از ضرورت حجاب است؟ چه نوع قانونیِ آن و چه انواع دشمن خواسته ی آن. شما ملت را نمی شناسید. زنان این سرزمین خود حجاب و عفاف را از هر نوع آن انتخاب کرده اند. مطمئن باشید اگر انتخاب آنها غیر این بود کسی اگر هم می خواست نمی توانست جلوی آنها را بگیرد. اگر می بیند که حجاب هنوز با هر شکل آن هست معلوم می شود زنان خود آن را خواسته اند و با آن زندگی می کنند. حجاب اگر هم به شکل مطلوب آن نیست، در میان مسائل فراوان ما دارای اولویت و حیاتی و لازم و فوری نیست.
10- از ما کمک می خواهید؟ برای چه کاری؟ برای اینکه در یک زمین محدود با انتخاب راهبرد اشتباه نیروها را تلف کنیم و نتایج کم بگیریم یا اصلا نتیجه را قهرمانانه به دشمن واگذار کنیم؟ خیر .شما به ما کمک کنید تا بگوییم زمین اصلی نبرد کجاست و تا بگوییم راهبرد درست مبارزه با دشمن چیست. امروز مسئله ی اصلی کشور آن است که گلوگاههایی از فرهنگ و سیاست و اقتصاد در اختیار انقلاب نیست. اگر هنری دارید برای آزاد سازی این خرمشهرها فکر کنید و کرسی آزاد اندیشی و مناظره علمی بگذارید. این کار قدرت تشخیص می خواهد.
11- دیروز در فصل دفاع مقدس حصر آبادان شکست. دیروز آبادان یک جغرافیا بود اما امروز باید حصر جغرافیای آبادانی شکسته شود. خرمشهر دیروز یک جغرافیای در محاصره و اشغال بود. امروز باید جغرافیای خرمی شهرها آزاد سازی شود. اگر اقتصاد ما بیمار است و رگهایش گرفته و خون درست به اندام نمی رسد معنایش این است که نقاطی از این رگها دچار انسداد شده و باید رها سازی شود. خرمشهر اینجاست. اگر فرهنگ ما آفت زده شده است و آفاتی در فضای کشور روح و جان مردم و بخصوص جوانان را آزرده است این فرهنگ باید پاکسازی و آزاد شود. خرمشهر امروز اینجاست. اگر سیاست ما آلودگیهایی پیدا کرده است و این آلودگی ها صحنه زندگی مردم را افسرده کرده، هوای این شهر باید آزاد شود. امروز خرمشهر اینجاست. دیروز برای آزادی خرمشهر جوانان آمدند، مردم حمایت کردند و امام ایستاد و خدا یاری کرد. امروز هم رمز آزادی خرمشهرهای فعلی همین است. شما در سیما بشوید محل بحث آزاد سازی این خرمشهرها آن وقت می بینید که فاتحان خرمشهرها می جوشند و به کمک شما خواهند آمد . شما کمبود سوژه ندارید. شما دچار فقر راهبرد هستید
پایان
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 مساله اساسی و جهاد امروز ما
✍🏻دکتر رمضان شعبانی
◽️سوال مهم و اساسی که امروزه برای بخشی از جامعه مطرح است این است که با نگاه راهبردی و کلان، مهمترین مساله انقلاب اسلامی در چله دوم چیست و با چه مدل و الگویی می توان آن را سامان داد؟ هر یک از نیروهای انقلاب امروزه دهها مساله از فقر، فساد، تبعیض، دیوانسالاری فرسوده، تورم، نفوذ جریان سکولار و غربگرا و امثالهم را بعنوان چالشها و مشکلات جدی کشور مطرح می کنند که شکی در آن نیست و در تریبونها و رسانه های مختلف روزانه خصوصا در فضای مجازی طرح می شود.
◽️در جهاد فرهنگی و رسانه ای امروز ، به نظر می رسد علاوه بر مسائل روزمره جامعه، باید مسائل اساسی، نقشه راه فرآیندی تحقق اهداف انقلاب اسلامی و راهبردهای کلان و مهم مقام معظم رهبری مثل معارف مکتب انقلاب اسلامی، تبیین دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی و نیز نقشه راه چله دوم انقلاب، همچنین دلایل تاخیر نظام پس از انقلاب سازی و نظام سازی در سالهای آغازین انقلاب، اینکه چرا جامعه اسلامی مطلوب شکل نگرفت، دلایل اصلی عدم تحقق دولت اسلامی مد نظر رهبری، تبیین گردد.
◽️ عمده مسائل مانند فساد، بی عدالتی، رانت خواری، شکاف طبقاتی فقیر و غنی و دیگر آسیب های ناشی از آن، ریشه در این مساله کلان و چالش بزرگ انقلاب یعنی تحقق جامعه اسلامی است که این عامل با نگاه فرآیندی ناشی از عدم تحقق دولت اسلامی است.
◽️امروزه باید در کنار پاسخگویی و هدایتگری و جهاد تبیینی در باره تحولات جاری کشور، مسائل اساسی و نگاه های کلان مد نظر رهبری برای افکار عمومی مطرح گردد.
◽️در حقیقت پیشبرد انقلاب در چله دوم آن برای تحقق جامعه اسلامی و دولت اسلامی نیازمند یک حرکت عمومی جهادی به سمت تشکیل حلقه های میانی و امت سازی گروهها و دسته های جوانان مورد خطاب در گام دوم انقلاب و بعثت و برانگیختگی آنان برای تشکیل دولت جوان و حزب اللهی از هدف گذاریهای برجسته باشد.
◽️آنچه در ۴۲ سال انقلاب آشکار شده این است که در حوزه انقلاب اسلامی، هدایتگری مقام معظم رهبری در این عرصه، دستاوردهای برجسته و باشکوهی را تقدیم ملت نموده است اما وجود برخی از آسیبها و چالش ها در حوزه مدیریتی و نظام اجرایی جمهوری اسلامی که توسط دولتمردان دنبال می شود ناشی از غفلت و بی توجهی به تدابیر و نقشه راه ترسیم شده رهبر انقلاب در عرصه اقتصادی (الگوی اقتصاد مقاومتی) ، عرصه سیاسی ( الگوی مد نظر در مواجهه با برجام) و یا حوزه فرهنگی (الگوی جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن ) بوده است.
◽️امروزه در جهاد تبیینی در مواجهه با رویدادهای آسیب زا و ناامیدکننده و دلسرد کننده، باید مسائل امید بخش و تقویت کننده از عظمت و شکوه انقلاب با استدلال های محکم در دفاع از انقلاب طرح شود تا قدرت و استحکام موضع گیری مردم و جوانان در قبال انقلاب و نظام برجسته و تقویت شود.
◽️با همه این توصیف، خط مشی سیاسی مردم فهیم و انقلابی ایران، خط ملازمت، همراهی با رهبری و استقامت و پایداری در تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم است. .در رخدادها و فراز و فرودهای انقلاب، مراقب باشیم از جاده انصاف و عدالت خارج نشویم. هر محیطی از خانه و مدرسه و بازار و مسجد، از جمله فضای مجازی، می تواند حضور معنویت افزا و حرکت انقلابی باشد که عامل توسعه الگوی حاکمیت دینی و نمونه کوچک دولت اسلامی همانند محیط معنوی و انقلابی دهه ۶۰ در فضای دفاع مقدس باشد.
◽️بهانه هایی مثل هفته دفاع مقدس، اربعین و... فرصت های خوب برای گسترش معارف دفاع مقدس، معارف نهضت عاشورا و در حقیقت معارف انقلاب اسلامی است. الگوی کار و مدل تجربه شده موفق را مقام معظم رهبری در چهلمین سال دفاع مقدس، الگوی مدیریتی دفاع مقدس به عنوان نسخه بی بدیل در حل مشکلات انقلاب و کشور دانستند. طراحی این الگو و نقشه راه پیاده سازی آن در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور نیازمند نظریه پردازی و هم اندیشی نخبگان، اساتید و طلاب و روحانیون بسیجی و مسئولان حوزه و دانشگاه است.
◽️بنابراین، حضور مجاهدانه، دیندارانه و انقلابی، با پشتوانه معارف انقلاب اسلامی برخاسته از اندیشه مقام معظم رهبری، گره گشای امروز و فردای جامعه ماست. دفاع از انقلاب تکلیف دائمی و جهاد تبیینی رسالت روزانه همه ماست.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 دوستی با کرونا یا ولایت مداری
✍️ علی ثقفی
◽️شاید دیر باور ترین آدمها هم بالاخره به این نتیجه برسند که کرونا دشمن جان انسانهاست حالا ریشه و منشاء آن هر چه باشد.
◽️فعلاً که در میان مومنین کسانی هستند گویا از رهبری برای دفاع از سنت ها سینه چاک ترند. این جماعت در حمایت از طب سنتی، ستاد کرونا را که توسط رهبری به عنوان حَکم تعیین شده نفی می کنند.
◽️از میان مومنین انقلابی کسانی که از رهبری دشمن شناس تر و دشمن آگاهتر هستند کرونا را تبلیغات جهانی و افسانه می دانند و پشت این داستان به دنبال کشف یک توطئه جهانی هستند.
◽️در بین علاقمندان اهل بیت کسانی هستند که از رهبری امام حسین را بیشتر دوست دارند و به همین خاطر نمی خواهند مجلس عزای پرجمعیت اباعبدالله مبادا خلوت بماند ولو بعد از آن مجلس تعداد زیادی از همان عزاداران روی دست بیمارستان ها بمانند.
◽️از میان مردم هم کسانی هستند که چون رئیس منتخب شان با آنها روراست نیست و چون برخی مدیران عزیز اهل اختلاس و بخور بخور هستند و چون مدیریت کلان کشور زیرساختهای اقتصاد و فرهنگ را برای مبارزه با کرونا به کار نمی گیرند، آنها هم با خود دشمنی کرده و حرف رهبری را که از مرگ مردم اندوهگین است، باور نمی کنند و بی توجه به این دشمن خطرناک در کوچه و خیابان و بازار قربانی می شوند.
◽️آمار کل تلفات روزانه کشور هزار نفر است که شامل سرطانی، سکته ای، ریوی، تصادفی سقوط، دعوا و سایر امراض و حوادث می شود. از این آمار فعلا ۱۵ تا ۲۰ درصد به تلفات کرونا اختصاص یافته است. این کم است؟
◽️کرونا هر دو روز یکبار فعلا به اندازه سقوط یک هواپیمای ۳۰۰ نفره از مردم ما تلفات می گیرد. برخی پیش بینی های نگران کننده می گوید ممکن است ما در آبان ماه به سقوط روزی دو هواپیما برسیم.
◽️از اسفند ۹۸ تا امروز که هفت ماه می گذرد رهبری تقریبا در هر سخنرانی با مناسبت و بی مناسبت موضوع کرونا و ضرورت تبعیت از دستورات ستاد کرونا پرداخته است. او می گوید مدیران بهداشت و پزشکان و پرستاران زیر بار این بیماری دارند له می شوند. اقلا ما مردم هم به فکر باشیم و سه کار ساده را انجام بدهیم: ماسک بزنیم، از هم فاصله داشته باشیم و دست هایمان را بشوییم. این کارها خیلی سخت است؟
◽️هر روز یک بار تلفات یک هواپیمای ۳۰۰ نفره روی دست مردم می ماند. بیمارستانها پر شده است از مجروحان این بیماری. در حالی که درصد بالایی از مردم و نخبگان به فکر هستند و به حرف رهبری و کارشناسان گوش می کنند اما باز هم تلفات و ضایعات در حال بالا رفتن است. چرا؟
◽️این به خاطر آن است معلوم می شود اگر در یک جامعه ولو یک اقلیتی راهشان را از اکثریت جدا کنند، همان ها در نقش سوراخ کنندگان یک کشتی همه سرنشینان را به غرق و هلاکت خواهند کشاند.
◽️کرونا دیده نمی شود اما آثارش در خانواده های ما بر جان مردم چون زهر به تلخی نشیند اما باز هم عده ای حرف گوش نمی کنند به گفته کارشناسان. تعجب از کسانی است فرزندانشان را به مدرسه نمی فرستند اما با آنها برای تفریح به شمال می روند!
◽️اگر شما از دولت منتخب تان گله دارید، بیشتر به خود ضرر نرسانید. فعلا چارهای جز یک سال صبر کردن تا پایان این دولت وجود ندارد. اگر او آنطور که انتظار دارید به شما کمک نمی کند، خود به فکر جان خودتان باشید.
◽️مقصود ما از ضرورت ولایتمداری و دوستی نکردن با دشمن همین است اگر ما در پیروی از ولایت و دشمنی با کرونا امتحان خوبی دادیم در موضوعات دیگر که پیچیده تر و نامحسوس تر هستند. مانند مقابله با دشمنان جن و انس هم موفق خواهیم شد.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 قطره ای از حکمت
✍️ علی ثقفی
«هنوز هم امام دارد ما را راه می برد»
◽️این جمله ی حکمت آمیز عبارت مردی است که از ۸۱ سالگی عبور کرده، ۳۱ سال است رهبر یک نظام مقتدر در منطقه و مورد توجه در جهان است، رهبری که خود فقیه است از علوم مختلف بهره ها دارد، مکتب انقلاب اسلامی را تفصیل داده در آن نو آوری داشته و آن را تکامل بخشیده و ویژگی هایش او را در این دوران یگانه ساخته است.
◽️این عبارت را رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور ۹۹ به مناسبت سالگرد دفاع مقدس بیان کرده است. همو که 19 سال بعد از رحلت آن بزرگ مرد گفت:"ما هنوز نفس گرم امام را پشت سر كارهامان داريم". تو گویی هُرم نفس امام را پشت سر خود حس می کند. و همو که هنوز همگان را به امام و بیعت با او دعوت می کند و آرزو را به دل ما گذاشته که فقط یک بار از خود بگوید. بلی مانند مقتدایش آنجا که انقلاب نیاز به فدا شدن دارد از خود دم می زند. جسم ناقصی دارم؛ یادتان هست؟
◽️بیایید در عالم خیال خود را به جای او بگذاریم. ما که بنا بر این فرض، خودمان مجتهد بلکه مرجع تقلید هستیم. محبوبیت مان در ایران و منطقه بی نظیر است. از بالاترین سطح از اقتدار سیاسی برخورداریم. اسرائیل مثل سگ از ما میترسد. رژیم های مرتجع منطقه اگر مخالفتی میکنند. دزدانه و غیر علنی می کنند و ترامپ این احمق درجه یک و رئیس ابرقدرت امریکا بعد از سقوط پهبادش از ایران تشکر می کند و بعد از بمباران عین الاسد به هذیان گویی می افتد و خلاصه بالاترین سطح از قدرت و محبوبیت رهبری را برخورداریم.
◽️در این صورت اکنون که هدایتگر میلیون ها انسان هستیم و بسیاری از افراد حاضرند با یک فراخوان و بسیج ما جان خود را تقدیم کنند، آیا ما حاضریم از استاد خود بعد از ۳۱ سال بعنوان رهبری که هم اکنون نیز ما را هدایت می کند نام ببریم؟ جواب بدهید. به شرطی که خود را بازی ندهیم.
◽️راه دور نرویم در میان طلاب کسانی را می شناسیم که بعد از عبور از مرحله رفیع ادبیات عرب در مقابل نظرات رهبری، مجتهدانه از نظر خود دم می زنند. در میان دانشجویان امروز با کسانی مواجه ایم که متاثر از احساسات و عواطف در فضای داغ کنونی با خواندن چند مطلب سطحی در اینستاگرام و تلگرام به رهبری رهنمود می دهند، از وی انتقاد میکنند. حال که اقل الطلاب و احقر التلامذه چنین هستند، میتوان جایگاه مقام منیع برخی دیگر از فضلا و آقایان اساتید فن در دانشگاه و دیگر فعالان عرصه های فرهنگ و سیاست دیگر روشن است.
◽️ای کاش ذرهای از تواضع و قطره ای از حکمت او را داشتیم.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 واگذاری پروژه براندازی
✍️ علی ثقفی
◽️کسانی که بازتاب رسانه ای خارجی را در خصوص مناظره حجاب شبکه چهار رصد کردند، دیدند آنچه در اذهان نشست، اعلام یک آمار از یک دستگاه دولتی از سویی یک فرد وابسته به نظام در رسانه رسمی نظام بود. بدین مضمون که اکثر مردم ایران خواهان حجاب اختیاری هستند.
◽️کسانی که از ضرورت این مناظره همچنان دفاع می کنند، به موضع کسی مثل مسیح علینژاد در مخالفت با این مناظره استناد میکنند و سرخوشانه اعلام میکنند که ما این ابزار را از دست امثال مسیح علینژاد بیرون آوردیم.
◽️قبل از این در مواردی ضد انقلاب اعلام کرده بود که آزادی حجاب قدم اول برای گامهای بعدی است و معلوم است هدف غایی ضد انقلاب از طراحی این گام ها چیست...
◽️یادمان است در ماجرای فتنه ۸۸ یک شعار از سوی ضد انقلاب با برآورد اشتباهی که از صحنه داشتند، آنها را لو داد. آنها گفتند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است.
◽️ای کاش طرفداران مناظره توجه میکردند که حجاب اختیاری بهانه است و اصل نظام نشانه است.
◽️ کاش آنها به جای اینکه وقتشان را صرف این کنند که حجاب الزامی درست است یا حجاب اختیاری، دست دشمن را برای مردم رو می کردند.
◽️امید دانا که مانند علی علیزاده مدتی با طرفداری از نظام برای خود در میان نیروهای کمتوجه انقلاب جایی باز کردهاست، با خوشحالی زیاد و تعریف فراوان از طرفدار حجاب اختیاری در این مناظره با تعابیری بسیار تند اپوزیسیون ضد انقلاب را سرزنش می کند که شما چرا با این مناظره مخالف هستید. او میگوید تغییر یک شبه نمی شود. صبر کنید، به تدریج این اتفاق خواهد افتاد. او سپس به روند تغییر الگوی حجاب از دهه ۶۰ تاکنون اشاره می کند و می گوید در نظام جمهوری اسلامی افراد عاقلی مانند این فرد طرفدار حجاب اختیاری در این مناظره هستند که خودشان اهداف شما را عاقلانه و به تدریج تامین خواهند کرد.
◽️مسئولین خطاکار سیما می گویند ما حربه را از دست امثال مسیح علینژاد گرفتیم. با این توضیحات واقعیت آن است که شما بخشی از پروژه براندازی را داوطلبانه از ضد انقلاب تحویل گرفتید. آنچه در سیما انجام شد نه یک مناظره آزاد اندیشانه برای روشنگری و پاسخ به شبهات افکار عمومی بلکه واگذاری قطعه ای از پروژه براندازی به سیما بود.
◽️این کار شبیه رفتار هیئت حسن نیت بازرگان در کردستان بود که برای حل مشکل کردستان، استانداری کردستان را به ضد انقلاب واگذار کرد.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 نظر سنجی با طعم براندازی
◀️ قسمت اول: نظرسازی
✍️ علی ثقفی
◽️اگر به شما بگویند می خواهیم در بین مردم یک نظر سنجی راه بیندازیم با این شرط که سوالاتش را سازمان سیا طراحی کند، شما چه می گویید؟
◽️ماجرای برخی نظرسنجی هایی که در موضوع حجاب به آن استناد می شود، از همین جنس است. ماجرای حجاب اختیاری به دنبال پروژه های شکست خورده ای چون آزادی های یواشکی، چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب از طرف کسانی به راه افتاد که تشت بدنامی و بدکاریشان در ایران و جیره خوری آنها از دلارهای مخصوص سهمیه براندازی در خارج، از بام افتاده و سنگین ترین گوشها هم صدای آن را شنیده است.
◽️اما خود سوال در مورد حجاب اختیاری فارغ از طراح آن هم بوی خاصی می دهد. اگر امروز از زنان یا مردان ایرانی بپرسند آیا حاضرید با اجبار و زور تا آخر عمر با همسرت زندگی کنی، به نظر شما چند درصد از این افراد پاسخ مثبت می دهند؟ اگر اکثر اینها پاسخ منفی دادند، آیا معنی اش این است که اکثریت مردم ایران خواهان طلاق و جدایی از همسرشان هستند؟ اما هنر رسانه ها این است که همین معنا را القا می کنند.
◽️آیا در این نظر سنجی اختیار حجاب (که در مقابلش اجبار به حجاب طرح می شود) به درستی در سوالها برای مخاطب تبیین شده است یا آنکه سوالها به نوعی می خواهد چیزی را به پرسش شونده القا کند؟
◽️آیا اگر فردی را بین دو گزینه مخیر سازند؛ بین اختیار حجاب مبتنی بر انتخاب آگاهانه و از روی اعتقاد و بین اجبار به حجاب بدون توضیح و تبیین فلسفه و مبانی اعتقادی حجاب همچون توحید و معاد و نبوت و مانند آن، اعلام می کنم اینجانب اولین کسی است که معتقد به حجاب اختیاری خواهدبود!. اما موضوع حجاب در نظام اجتماعی بعد از انقلاب به این سادگی نیست و ابعاد متعدد و پیچیده ای دارد که دشمن می خواهد آن را ساده سازی کند.
◽️اگر به کسی بگویند مردمی انقلاب کرده اند، خود یک نظام اسلامی تاسیس کرده اند، به دنبال آن یک قانون اساسی تصویب کرده اند و بعد از آن مسئولانی را انتخاب کرده اند که به اسلام عمل کنند، یک کشور اسلامی ایجاد کنند و این مسئولان برای ترویج ارزشهای اسلامی یکی از قوانینی که تصویب کرده اند همان حجاب است و مردم هم در طول چهل سال به اشکال مختلف نشان داده اند پای این نظام ایستاده اند، حال اگر در این کشور اقلیتی اندک به حجاب اعتقاد نداشته باشند و یا نخواهند آن را رعایت کنند، آیا این اقلیت ملزم به رعایت قانون هستند یا خیر؟ در این صورت آن فرد چه جوابی به شما می دهد؟
◽️یا اگر به مردم بگویند در جایی که مسئولانش بعضاً در مواردی به وظایفشان عمل نمی کنند، آیا مردم هم حق دارند در مواردی غیر از موضوعاتی که آن مسئولان تخلف می کنند، احکام خدا را زیر پا بگذارند؟ سوال واضح تر این است اگر از کسی بپرسید اگر مسئولی حکم خدا را زیر پا می گذارد و در بیت المال خیانت می کند، آیا شما هم حق دارید حکم دیگر خدا یعنی حجاب را کنار بگذارید؟ اصلا از این فرد بپرسید اگر فرزندان یک مسئول و اصلا بالاتر خود آن مسئول حجابش را رعایت نمی کند، شما آیا این حق را داری که حکم الهی حجاب را نادیده بگیری؟
ادامه دارد...
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 نظرسنجی با طعم براندازی
◀️ قسمت دوم: اسانس براندازی
✍️ علی ثقفی
◽️چرا در نظر سنجی ها موشکافی در این گونه امور دنبال نمی شود؟ چرا در نظر سنجی ها نقش ناکارآمدی و فساد مسئولان در پایین آمدن حساسیت زنان نسبت به حجاب یا بررسی بی حجابی به عنوان ابزار اعتراض به نابسامانی های مسئولان کشور واکاوی نمی شود؟ علتش معلوم است کسی که قدرت را در دست دارد خود را زیر سوال نمی برد و محاکمه نمی کند!
◽️متاسفانه در فضای آلوده سیاسی کشور سالهاست مرز میان نظر سنجی و نظرسازی مخدوش شده است. یک گروه و باندی که بر سر کار می آیند تلاش می کنند برای بقای خود و یا پیش بردن افکار خود به هر چیزی تشبث کنند. آزادی و دمکراسی و مردم و همه پرسی و نظر سنجی و مانند آن از ابزارهای رایج این جماعات است.
◽️حال اگر از قضا این نظر سازی ها هم راستا با طراحی های مرحله به مرحله ی دشمن باشد و دشمن هم برای این نظر سازی ها کف و صوت بزند و هورا بکشد، آیا نباید این کارها را در چارچوب بر اندازی ارزیابی کرد؟ آیا این کارها جزئی از طرح نفوذ نیست. نفوذی کیست؟آیا نفوذی کسی است که از دشمن پول می گیرد تا اهداف او را دنیال کند یا کسی که نادانسته از روی اهداف سیاسی و یا عقده های شخصی و مانند آن هدف دشمن را دنبال می کند، حرف دشمن از حلقوم او شنیده می شود، تریبون و بلند گو و آنتن در اختیار دشمن می گذارد؟ او هم نفوذی محسوب می شود...
◽️نفوذی مزدور، علاجی جز بر خورد امنیتی ندارد اما نفوذی ناآگاه یا غافل باید به خود آید.
◽️آنها که برای آزاد اندیشی و ضرورت توجه به افکار عمومی و پاسخ به شبهات مویه می کنند، خوب است برای این نظام مظلوم هم کمی خون گریه کنند. نظامی که امنیتش با خون رگهای شهدا و غصه های دل مادران و پدران و همسران و فرزندان شهدا تامین شده و نظامی که می خواهد مردم به بلوغ برسند و موثر تر در سرنوشت خود عمل کنند اما آنها که بر سر سفره امکانات نظام نشسته اند، گروهی برای دشمن مواد و ملات و خرج توپ و خمپاره تهیه کرده و برای دشمن نظر سنجی با طعم و اسانس براندازی انجام می دهند و گروهی دیگر که باید مردم را در انتخاب های خود و نظارت بر کار مسئولان هدایت کنند، آنتنشان می شود بلند گو برای پی گیری طرح های تدریجی براندازی دشمن.
پایان
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 دفع شر موش
✍️ علی ثقفی
◽️یک خانم هنرپیشه ادعا کرده مجبورمان میکنند در آثار سینمایی لاک بزنیم و آرایش کنیم، موی خود را بیرون بریزیم و آرایش غلیظ انجام بدهیم.
◽️او گفته ما چطور میتوانیم در جامعه کسی را به حجاب و پوشش دعوت کنیم وقتی در فیلمها و سریالهای شبکه نمایش خانگی همان بدحجابی عادی جلوه داده میشود؟
◽️در مواجهه با آسیب های فرهنگی و اجتماعی دو رویکرد غالب وجود دارد؛ یک گروه می گویند باید با این مظاهر غیر ارزشی مبارزه کرد و اجازه گسترش به آنها نداد.
گروه دوم نیز می گویند فایده ای ندارد؛ چهل سال گذشت نتوانستید. پس امور را به حال خود رها کنید.
◽️ گروه اول دچار غفلت از اولویت ها و علت هاست و گروه دوم نیز اساساً قائل به رها کردن علت و معلول ها با هم است.
◽️ حل این مشکل در انقلاب بدست گروه سومی خواهد بود که اهل صبر و بصر هستند. این گروه می گویند خوب بنگرید چرا سرمایه ها جمع نمی شود تا بکار رفع نیاز ها برود.
اول ای جان دفع شر موش کن
وانگهان در جمع گندم جوش کن
گر نه موشی دزد در انبار ماست
گندم اعمال چل ساله کجاست
◽️تا زمانی که منابع ثروت و قدرت کشور دست افراد بی اعتقاد یا ضعیف است، وضع حجاب و هنر و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی همین است.
◽️و تا وقتی مردم در یک حرکت عمومی به میدان نیایند، قدرت بدست صالحان نخواهد رسید.
◽️و تا وقتی در مردم تحول ایجاد نشود، حرکت عمومی مردم بوجود نخواهد آمد.
◽️و تا وقتی روحانیت و دیگر روشن اندیشان انقلابی به میدان هدایت مردم نیایند، در مردم تحولی پدید نخواهد آمد.
◽️و تا وقتی روحانیت و انقلابیون از عادات فکری و رفتاری خود دست برندارند، مردم هدایت نخواهند شد.
◽️با این نگاه دیگر کسی از اعمال چهل ساله ی انقلاب گندم توقع نکند.
◻️ مردم همان هستند که در آن بدرقه دهها میلیونیِ سردار سلیمانی و در یک همه پرسی عظیم برای ارزشهای انقلاب آنطور بمیدان آمده و خود را هلاک کردند. مردم هستند اما نیاز به راهنمایی دارند. ما نیستیم
◽️فعلا که دوره داد و فریاد آدمهای کم صبر یا کم تحلیل و آدمهای فرصت طلب است، تا اجازه ندهند چشمها حقیقت را ببیند.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 هدایت ایستگاهی و خطی
◀️ قسمت اول: ایستگاه استیضاح
✍️ علی ثقفی
◻️استیضاح که می تواند منجر به عزل رئیس جمهور شوند حق مجلس است و کسی نمی تواند مجلس را به خاطر این احقاق حق سرزنش کند. اما سال ۹۷ رهبری گفتند برخی به عنوان حمایت از ضعفا در نقشه دشمن بازی می کنند این دولت باید بماند و با قوت کار کند. آنها که اهل تبعیت از رهبری هستند آن زمان باید در این تدبیر تأمل می کردند. چرا رهبری صلاح نمی بینند حتی دولتی که کفایت کافی برای مدیریت امور را ندارد باید همچنان در راس کار بماند؟
◻️ این اواخر که دولت فعلی بی کفایتی را در تدبیر امر معیشت مردم و مدیریت کرونا و دل کندن از آمریکا و اروپا و تکیه بر توان های داخلی و سایر فرصتهای بین المللی به نهایت رساند، باز عده ای با انگیزه های مختلف تنها راه علاج را در چند ماه باقی مانده به عمر این دولت مستعجل برکناری آن دیدند. این عده نه به توصیه قبلی رهبری توجه کردند و نه در نگاهشان به شرایط پیچیده کشور عقلانیت درستی به کار بردند
◻️حال که رهبری در دیدار ستاد کرونا بر ضرورت وحدت و همدلی قوا تاکید کردند و همگان فهمیدند ایشان راضی به این استیضاح نیستند اکنون برخی از طرفداران استیضاح دوره افتاده اند که بله ما به مسئولیت خود عمل کردیم و حال که عدم تمایل رهبری به این کار واضح شد ما هم از کار خود دست می کشیم. ضمناً این افراد کسانی را که از پیش فهمیده بودند رهبری با این طور اقدامات که موجب تنش در جامعه می شود مخالف بودند، به تعطیل کردن عقل خود در تصمیم گیری و هزینه گذاشتن روی دست رهبری متهم می کنند
◻️آنها با قیافه حق به جانب می گویند ما به عقل خود تکیه کردیم و وقتی هم معلوم شد رهبری راضی نیست از ایشان تبعیت کردیم و توصیه می کنند همگان هم باید همین طور رفتار کنند. این ظاهراً بیانی عامه پسند و معقول است اما در حقیقت اینطور نیست. اگر کسی جایگاه امام را در هدایت امور جامعه بشناسد می فهمد که دوگانه ی عقل خویش- امر رهبری، دوگانه ای توهمی است. این مطلب را کمی توضیح می دهیم.
◻️ما معتقدیم بهره گیری از یک امام در جامعه استفاده ایستگاهی نیست و بلکه یک بهره مندی خطی است. ما نباید اینطور تصور کنیم که این ما هستیم که باید در هر ایستگاه مسیر را خود تعیین کنیم و اگر رهبری دستور اصلاح مسیر داد آنگاه به آن عمل کنیم. همچنین این هم درست نیست که ما باید ایستگاه به ایستگاه منتظر دستور رهبری برای تعیین مسیر باشیم
◻️ طبع امامت در مکتب شیعه آن است که همه مومنان با تکیه بر عقل و فهم و اختیار خود از مجموعه هدایت گری های امام جامعه خط سیر حرکت خود را دریابند. در این صورت حتی بدون ورود مصداقی رهبری یا به تعبیر ما ورود ایستگاهی، آنها می توانند ممشای امام را دریافت کنند. ما از تبعیت از رهبری چنین معنایی می فهمیم. البته جایگاه تذکرات ایستگاهی در موارد خاص و اندک محفوظ است. طبیعت رهبری در شیعه این نیست برای آنانکه در هر ایستگاه توقف می کنند تا ببینند رهبری چه می گوید ایشان ایستگاه به ایستگاه اعلام مسیر کند یا برای آنانکه در هرمسئله بدون توجه به منظومه هدایت گری کلی رهبری به عقل خود تکیه می کنند و بعد متوجه میشوند اشتباه کرده اند، رهبری ایستگاه به ایستگاه اعلام تصحیح مسیر کند
ادامه دارد...
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖