🔲 دوستی با کرونا یا ولایت مداری
✍️ علی ثقفی
◽️شاید دیر باور ترین آدمها هم بالاخره به این نتیجه برسند که کرونا دشمن جان انسانهاست حالا ریشه و منشاء آن هر چه باشد.
◽️فعلاً که در میان مومنین کسانی هستند گویا از رهبری برای دفاع از سنت ها سینه چاک ترند. این جماعت در حمایت از طب سنتی، ستاد کرونا را که توسط رهبری به عنوان حَکم تعیین شده نفی می کنند.
◽️از میان مومنین انقلابی کسانی که از رهبری دشمن شناس تر و دشمن آگاهتر هستند کرونا را تبلیغات جهانی و افسانه می دانند و پشت این داستان به دنبال کشف یک توطئه جهانی هستند.
◽️در بین علاقمندان اهل بیت کسانی هستند که از رهبری امام حسین را بیشتر دوست دارند و به همین خاطر نمی خواهند مجلس عزای پرجمعیت اباعبدالله مبادا خلوت بماند ولو بعد از آن مجلس تعداد زیادی از همان عزاداران روی دست بیمارستان ها بمانند.
◽️از میان مردم هم کسانی هستند که چون رئیس منتخب شان با آنها روراست نیست و چون برخی مدیران عزیز اهل اختلاس و بخور بخور هستند و چون مدیریت کلان کشور زیرساختهای اقتصاد و فرهنگ را برای مبارزه با کرونا به کار نمی گیرند، آنها هم با خود دشمنی کرده و حرف رهبری را که از مرگ مردم اندوهگین است، باور نمی کنند و بی توجه به این دشمن خطرناک در کوچه و خیابان و بازار قربانی می شوند.
◽️آمار کل تلفات روزانه کشور هزار نفر است که شامل سرطانی، سکته ای، ریوی، تصادفی سقوط، دعوا و سایر امراض و حوادث می شود. از این آمار فعلا ۱۵ تا ۲۰ درصد به تلفات کرونا اختصاص یافته است. این کم است؟
◽️کرونا هر دو روز یکبار فعلا به اندازه سقوط یک هواپیمای ۳۰۰ نفره از مردم ما تلفات می گیرد. برخی پیش بینی های نگران کننده می گوید ممکن است ما در آبان ماه به سقوط روزی دو هواپیما برسیم.
◽️از اسفند ۹۸ تا امروز که هفت ماه می گذرد رهبری تقریبا در هر سخنرانی با مناسبت و بی مناسبت موضوع کرونا و ضرورت تبعیت از دستورات ستاد کرونا پرداخته است. او می گوید مدیران بهداشت و پزشکان و پرستاران زیر بار این بیماری دارند له می شوند. اقلا ما مردم هم به فکر باشیم و سه کار ساده را انجام بدهیم: ماسک بزنیم، از هم فاصله داشته باشیم و دست هایمان را بشوییم. این کارها خیلی سخت است؟
◽️هر روز یک بار تلفات یک هواپیمای ۳۰۰ نفره روی دست مردم می ماند. بیمارستانها پر شده است از مجروحان این بیماری. در حالی که درصد بالایی از مردم و نخبگان به فکر هستند و به حرف رهبری و کارشناسان گوش می کنند اما باز هم تلفات و ضایعات در حال بالا رفتن است. چرا؟
◽️این به خاطر آن است معلوم می شود اگر در یک جامعه ولو یک اقلیتی راهشان را از اکثریت جدا کنند، همان ها در نقش سوراخ کنندگان یک کشتی همه سرنشینان را به غرق و هلاکت خواهند کشاند.
◽️کرونا دیده نمی شود اما آثارش در خانواده های ما بر جان مردم چون زهر به تلخی نشیند اما باز هم عده ای حرف گوش نمی کنند به گفته کارشناسان. تعجب از کسانی است فرزندانشان را به مدرسه نمی فرستند اما با آنها برای تفریح به شمال می روند!
◽️اگر شما از دولت منتخب تان گله دارید، بیشتر به خود ضرر نرسانید. فعلا چارهای جز یک سال صبر کردن تا پایان این دولت وجود ندارد. اگر او آنطور که انتظار دارید به شما کمک نمی کند، خود به فکر جان خودتان باشید.
◽️مقصود ما از ضرورت ولایتمداری و دوستی نکردن با دشمن همین است اگر ما در پیروی از ولایت و دشمنی با کرونا امتحان خوبی دادیم در موضوعات دیگر که پیچیده تر و نامحسوس تر هستند. مانند مقابله با دشمنان جن و انس هم موفق خواهیم شد.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 قطره ای از حکمت
✍️ علی ثقفی
«هنوز هم امام دارد ما را راه می برد»
◽️این جمله ی حکمت آمیز عبارت مردی است که از ۸۱ سالگی عبور کرده، ۳۱ سال است رهبر یک نظام مقتدر در منطقه و مورد توجه در جهان است، رهبری که خود فقیه است از علوم مختلف بهره ها دارد، مکتب انقلاب اسلامی را تفصیل داده در آن نو آوری داشته و آن را تکامل بخشیده و ویژگی هایش او را در این دوران یگانه ساخته است.
◽️این عبارت را رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور ۹۹ به مناسبت سالگرد دفاع مقدس بیان کرده است. همو که 19 سال بعد از رحلت آن بزرگ مرد گفت:"ما هنوز نفس گرم امام را پشت سر كارهامان داريم". تو گویی هُرم نفس امام را پشت سر خود حس می کند. و همو که هنوز همگان را به امام و بیعت با او دعوت می کند و آرزو را به دل ما گذاشته که فقط یک بار از خود بگوید. بلی مانند مقتدایش آنجا که انقلاب نیاز به فدا شدن دارد از خود دم می زند. جسم ناقصی دارم؛ یادتان هست؟
◽️بیایید در عالم خیال خود را به جای او بگذاریم. ما که بنا بر این فرض، خودمان مجتهد بلکه مرجع تقلید هستیم. محبوبیت مان در ایران و منطقه بی نظیر است. از بالاترین سطح از اقتدار سیاسی برخورداریم. اسرائیل مثل سگ از ما میترسد. رژیم های مرتجع منطقه اگر مخالفتی میکنند. دزدانه و غیر علنی می کنند و ترامپ این احمق درجه یک و رئیس ابرقدرت امریکا بعد از سقوط پهبادش از ایران تشکر می کند و بعد از بمباران عین الاسد به هذیان گویی می افتد و خلاصه بالاترین سطح از قدرت و محبوبیت رهبری را برخورداریم.
◽️در این صورت اکنون که هدایتگر میلیون ها انسان هستیم و بسیاری از افراد حاضرند با یک فراخوان و بسیج ما جان خود را تقدیم کنند، آیا ما حاضریم از استاد خود بعد از ۳۱ سال بعنوان رهبری که هم اکنون نیز ما را هدایت می کند نام ببریم؟ جواب بدهید. به شرطی که خود را بازی ندهیم.
◽️راه دور نرویم در میان طلاب کسانی را می شناسیم که بعد از عبور از مرحله رفیع ادبیات عرب در مقابل نظرات رهبری، مجتهدانه از نظر خود دم می زنند. در میان دانشجویان امروز با کسانی مواجه ایم که متاثر از احساسات و عواطف در فضای داغ کنونی با خواندن چند مطلب سطحی در اینستاگرام و تلگرام به رهبری رهنمود می دهند، از وی انتقاد میکنند. حال که اقل الطلاب و احقر التلامذه چنین هستند، میتوان جایگاه مقام منیع برخی دیگر از فضلا و آقایان اساتید فن در دانشگاه و دیگر فعالان عرصه های فرهنگ و سیاست دیگر روشن است.
◽️ای کاش ذرهای از تواضع و قطره ای از حکمت او را داشتیم.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 واگذاری پروژه براندازی
✍️ علی ثقفی
◽️کسانی که بازتاب رسانه ای خارجی را در خصوص مناظره حجاب شبکه چهار رصد کردند، دیدند آنچه در اذهان نشست، اعلام یک آمار از یک دستگاه دولتی از سویی یک فرد وابسته به نظام در رسانه رسمی نظام بود. بدین مضمون که اکثر مردم ایران خواهان حجاب اختیاری هستند.
◽️کسانی که از ضرورت این مناظره همچنان دفاع می کنند، به موضع کسی مثل مسیح علینژاد در مخالفت با این مناظره استناد میکنند و سرخوشانه اعلام میکنند که ما این ابزار را از دست امثال مسیح علینژاد بیرون آوردیم.
◽️قبل از این در مواردی ضد انقلاب اعلام کرده بود که آزادی حجاب قدم اول برای گامهای بعدی است و معلوم است هدف غایی ضد انقلاب از طراحی این گام ها چیست...
◽️یادمان است در ماجرای فتنه ۸۸ یک شعار از سوی ضد انقلاب با برآورد اشتباهی که از صحنه داشتند، آنها را لو داد. آنها گفتند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است.
◽️ای کاش طرفداران مناظره توجه میکردند که حجاب اختیاری بهانه است و اصل نظام نشانه است.
◽️ کاش آنها به جای اینکه وقتشان را صرف این کنند که حجاب الزامی درست است یا حجاب اختیاری، دست دشمن را برای مردم رو می کردند.
◽️امید دانا که مانند علی علیزاده مدتی با طرفداری از نظام برای خود در میان نیروهای کمتوجه انقلاب جایی باز کردهاست، با خوشحالی زیاد و تعریف فراوان از طرفدار حجاب اختیاری در این مناظره با تعابیری بسیار تند اپوزیسیون ضد انقلاب را سرزنش می کند که شما چرا با این مناظره مخالف هستید. او میگوید تغییر یک شبه نمی شود. صبر کنید، به تدریج این اتفاق خواهد افتاد. او سپس به روند تغییر الگوی حجاب از دهه ۶۰ تاکنون اشاره می کند و می گوید در نظام جمهوری اسلامی افراد عاقلی مانند این فرد طرفدار حجاب اختیاری در این مناظره هستند که خودشان اهداف شما را عاقلانه و به تدریج تامین خواهند کرد.
◽️مسئولین خطاکار سیما می گویند ما حربه را از دست امثال مسیح علینژاد گرفتیم. با این توضیحات واقعیت آن است که شما بخشی از پروژه براندازی را داوطلبانه از ضد انقلاب تحویل گرفتید. آنچه در سیما انجام شد نه یک مناظره آزاد اندیشانه برای روشنگری و پاسخ به شبهات افکار عمومی بلکه واگذاری قطعه ای از پروژه براندازی به سیما بود.
◽️این کار شبیه رفتار هیئت حسن نیت بازرگان در کردستان بود که برای حل مشکل کردستان، استانداری کردستان را به ضد انقلاب واگذار کرد.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 نظر سنجی با طعم براندازی
◀️ قسمت اول: نظرسازی
✍️ علی ثقفی
◽️اگر به شما بگویند می خواهیم در بین مردم یک نظر سنجی راه بیندازیم با این شرط که سوالاتش را سازمان سیا طراحی کند، شما چه می گویید؟
◽️ماجرای برخی نظرسنجی هایی که در موضوع حجاب به آن استناد می شود، از همین جنس است. ماجرای حجاب اختیاری به دنبال پروژه های شکست خورده ای چون آزادی های یواشکی، چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب از طرف کسانی به راه افتاد که تشت بدنامی و بدکاریشان در ایران و جیره خوری آنها از دلارهای مخصوص سهمیه براندازی در خارج، از بام افتاده و سنگین ترین گوشها هم صدای آن را شنیده است.
◽️اما خود سوال در مورد حجاب اختیاری فارغ از طراح آن هم بوی خاصی می دهد. اگر امروز از زنان یا مردان ایرانی بپرسند آیا حاضرید با اجبار و زور تا آخر عمر با همسرت زندگی کنی، به نظر شما چند درصد از این افراد پاسخ مثبت می دهند؟ اگر اکثر اینها پاسخ منفی دادند، آیا معنی اش این است که اکثریت مردم ایران خواهان طلاق و جدایی از همسرشان هستند؟ اما هنر رسانه ها این است که همین معنا را القا می کنند.
◽️آیا در این نظر سنجی اختیار حجاب (که در مقابلش اجبار به حجاب طرح می شود) به درستی در سوالها برای مخاطب تبیین شده است یا آنکه سوالها به نوعی می خواهد چیزی را به پرسش شونده القا کند؟
◽️آیا اگر فردی را بین دو گزینه مخیر سازند؛ بین اختیار حجاب مبتنی بر انتخاب آگاهانه و از روی اعتقاد و بین اجبار به حجاب بدون توضیح و تبیین فلسفه و مبانی اعتقادی حجاب همچون توحید و معاد و نبوت و مانند آن، اعلام می کنم اینجانب اولین کسی است که معتقد به حجاب اختیاری خواهدبود!. اما موضوع حجاب در نظام اجتماعی بعد از انقلاب به این سادگی نیست و ابعاد متعدد و پیچیده ای دارد که دشمن می خواهد آن را ساده سازی کند.
◽️اگر به کسی بگویند مردمی انقلاب کرده اند، خود یک نظام اسلامی تاسیس کرده اند، به دنبال آن یک قانون اساسی تصویب کرده اند و بعد از آن مسئولانی را انتخاب کرده اند که به اسلام عمل کنند، یک کشور اسلامی ایجاد کنند و این مسئولان برای ترویج ارزشهای اسلامی یکی از قوانینی که تصویب کرده اند همان حجاب است و مردم هم در طول چهل سال به اشکال مختلف نشان داده اند پای این نظام ایستاده اند، حال اگر در این کشور اقلیتی اندک به حجاب اعتقاد نداشته باشند و یا نخواهند آن را رعایت کنند، آیا این اقلیت ملزم به رعایت قانون هستند یا خیر؟ در این صورت آن فرد چه جوابی به شما می دهد؟
◽️یا اگر به مردم بگویند در جایی که مسئولانش بعضاً در مواردی به وظایفشان عمل نمی کنند، آیا مردم هم حق دارند در مواردی غیر از موضوعاتی که آن مسئولان تخلف می کنند، احکام خدا را زیر پا بگذارند؟ سوال واضح تر این است اگر از کسی بپرسید اگر مسئولی حکم خدا را زیر پا می گذارد و در بیت المال خیانت می کند، آیا شما هم حق دارید حکم دیگر خدا یعنی حجاب را کنار بگذارید؟ اصلا از این فرد بپرسید اگر فرزندان یک مسئول و اصلا بالاتر خود آن مسئول حجابش را رعایت نمی کند، شما آیا این حق را داری که حکم الهی حجاب را نادیده بگیری؟
ادامه دارد...
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 نظرسنجی با طعم براندازی
◀️ قسمت دوم: اسانس براندازی
✍️ علی ثقفی
◽️چرا در نظر سنجی ها موشکافی در این گونه امور دنبال نمی شود؟ چرا در نظر سنجی ها نقش ناکارآمدی و فساد مسئولان در پایین آمدن حساسیت زنان نسبت به حجاب یا بررسی بی حجابی به عنوان ابزار اعتراض به نابسامانی های مسئولان کشور واکاوی نمی شود؟ علتش معلوم است کسی که قدرت را در دست دارد خود را زیر سوال نمی برد و محاکمه نمی کند!
◽️متاسفانه در فضای آلوده سیاسی کشور سالهاست مرز میان نظر سنجی و نظرسازی مخدوش شده است. یک گروه و باندی که بر سر کار می آیند تلاش می کنند برای بقای خود و یا پیش بردن افکار خود به هر چیزی تشبث کنند. آزادی و دمکراسی و مردم و همه پرسی و نظر سنجی و مانند آن از ابزارهای رایج این جماعات است.
◽️حال اگر از قضا این نظر سازی ها هم راستا با طراحی های مرحله به مرحله ی دشمن باشد و دشمن هم برای این نظر سازی ها کف و صوت بزند و هورا بکشد، آیا نباید این کارها را در چارچوب بر اندازی ارزیابی کرد؟ آیا این کارها جزئی از طرح نفوذ نیست. نفوذی کیست؟آیا نفوذی کسی است که از دشمن پول می گیرد تا اهداف او را دنیال کند یا کسی که نادانسته از روی اهداف سیاسی و یا عقده های شخصی و مانند آن هدف دشمن را دنبال می کند، حرف دشمن از حلقوم او شنیده می شود، تریبون و بلند گو و آنتن در اختیار دشمن می گذارد؟ او هم نفوذی محسوب می شود...
◽️نفوذی مزدور، علاجی جز بر خورد امنیتی ندارد اما نفوذی ناآگاه یا غافل باید به خود آید.
◽️آنها که برای آزاد اندیشی و ضرورت توجه به افکار عمومی و پاسخ به شبهات مویه می کنند، خوب است برای این نظام مظلوم هم کمی خون گریه کنند. نظامی که امنیتش با خون رگهای شهدا و غصه های دل مادران و پدران و همسران و فرزندان شهدا تامین شده و نظامی که می خواهد مردم به بلوغ برسند و موثر تر در سرنوشت خود عمل کنند اما آنها که بر سر سفره امکانات نظام نشسته اند، گروهی برای دشمن مواد و ملات و خرج توپ و خمپاره تهیه کرده و برای دشمن نظر سنجی با طعم و اسانس براندازی انجام می دهند و گروهی دیگر که باید مردم را در انتخاب های خود و نظارت بر کار مسئولان هدایت کنند، آنتنشان می شود بلند گو برای پی گیری طرح های تدریجی براندازی دشمن.
پایان
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 دفع شر موش
✍️ علی ثقفی
◽️یک خانم هنرپیشه ادعا کرده مجبورمان میکنند در آثار سینمایی لاک بزنیم و آرایش کنیم، موی خود را بیرون بریزیم و آرایش غلیظ انجام بدهیم.
◽️او گفته ما چطور میتوانیم در جامعه کسی را به حجاب و پوشش دعوت کنیم وقتی در فیلمها و سریالهای شبکه نمایش خانگی همان بدحجابی عادی جلوه داده میشود؟
◽️در مواجهه با آسیب های فرهنگی و اجتماعی دو رویکرد غالب وجود دارد؛ یک گروه می گویند باید با این مظاهر غیر ارزشی مبارزه کرد و اجازه گسترش به آنها نداد.
گروه دوم نیز می گویند فایده ای ندارد؛ چهل سال گذشت نتوانستید. پس امور را به حال خود رها کنید.
◽️ گروه اول دچار غفلت از اولویت ها و علت هاست و گروه دوم نیز اساساً قائل به رها کردن علت و معلول ها با هم است.
◽️ حل این مشکل در انقلاب بدست گروه سومی خواهد بود که اهل صبر و بصر هستند. این گروه می گویند خوب بنگرید چرا سرمایه ها جمع نمی شود تا بکار رفع نیاز ها برود.
اول ای جان دفع شر موش کن
وانگهان در جمع گندم جوش کن
گر نه موشی دزد در انبار ماست
گندم اعمال چل ساله کجاست
◽️تا زمانی که منابع ثروت و قدرت کشور دست افراد بی اعتقاد یا ضعیف است، وضع حجاب و هنر و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی همین است.
◽️و تا وقتی مردم در یک حرکت عمومی به میدان نیایند، قدرت بدست صالحان نخواهد رسید.
◽️و تا وقتی در مردم تحول ایجاد نشود، حرکت عمومی مردم بوجود نخواهد آمد.
◽️و تا وقتی روحانیت و دیگر روشن اندیشان انقلابی به میدان هدایت مردم نیایند، در مردم تحولی پدید نخواهد آمد.
◽️و تا وقتی روحانیت و انقلابیون از عادات فکری و رفتاری خود دست برندارند، مردم هدایت نخواهند شد.
◽️با این نگاه دیگر کسی از اعمال چهل ساله ی انقلاب گندم توقع نکند.
◻️ مردم همان هستند که در آن بدرقه دهها میلیونیِ سردار سلیمانی و در یک همه پرسی عظیم برای ارزشهای انقلاب آنطور بمیدان آمده و خود را هلاک کردند. مردم هستند اما نیاز به راهنمایی دارند. ما نیستیم
◽️فعلا که دوره داد و فریاد آدمهای کم صبر یا کم تحلیل و آدمهای فرصت طلب است، تا اجازه ندهند چشمها حقیقت را ببیند.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 هدایت ایستگاهی و خطی
◀️ قسمت اول: ایستگاه استیضاح
✍️ علی ثقفی
◻️استیضاح که می تواند منجر به عزل رئیس جمهور شوند حق مجلس است و کسی نمی تواند مجلس را به خاطر این احقاق حق سرزنش کند. اما سال ۹۷ رهبری گفتند برخی به عنوان حمایت از ضعفا در نقشه دشمن بازی می کنند این دولت باید بماند و با قوت کار کند. آنها که اهل تبعیت از رهبری هستند آن زمان باید در این تدبیر تأمل می کردند. چرا رهبری صلاح نمی بینند حتی دولتی که کفایت کافی برای مدیریت امور را ندارد باید همچنان در راس کار بماند؟
◻️ این اواخر که دولت فعلی بی کفایتی را در تدبیر امر معیشت مردم و مدیریت کرونا و دل کندن از آمریکا و اروپا و تکیه بر توان های داخلی و سایر فرصتهای بین المللی به نهایت رساند، باز عده ای با انگیزه های مختلف تنها راه علاج را در چند ماه باقی مانده به عمر این دولت مستعجل برکناری آن دیدند. این عده نه به توصیه قبلی رهبری توجه کردند و نه در نگاهشان به شرایط پیچیده کشور عقلانیت درستی به کار بردند
◻️حال که رهبری در دیدار ستاد کرونا بر ضرورت وحدت و همدلی قوا تاکید کردند و همگان فهمیدند ایشان راضی به این استیضاح نیستند اکنون برخی از طرفداران استیضاح دوره افتاده اند که بله ما به مسئولیت خود عمل کردیم و حال که عدم تمایل رهبری به این کار واضح شد ما هم از کار خود دست می کشیم. ضمناً این افراد کسانی را که از پیش فهمیده بودند رهبری با این طور اقدامات که موجب تنش در جامعه می شود مخالف بودند، به تعطیل کردن عقل خود در تصمیم گیری و هزینه گذاشتن روی دست رهبری متهم می کنند
◻️آنها با قیافه حق به جانب می گویند ما به عقل خود تکیه کردیم و وقتی هم معلوم شد رهبری راضی نیست از ایشان تبعیت کردیم و توصیه می کنند همگان هم باید همین طور رفتار کنند. این ظاهراً بیانی عامه پسند و معقول است اما در حقیقت اینطور نیست. اگر کسی جایگاه امام را در هدایت امور جامعه بشناسد می فهمد که دوگانه ی عقل خویش- امر رهبری، دوگانه ای توهمی است. این مطلب را کمی توضیح می دهیم.
◻️ما معتقدیم بهره گیری از یک امام در جامعه استفاده ایستگاهی نیست و بلکه یک بهره مندی خطی است. ما نباید اینطور تصور کنیم که این ما هستیم که باید در هر ایستگاه مسیر را خود تعیین کنیم و اگر رهبری دستور اصلاح مسیر داد آنگاه به آن عمل کنیم. همچنین این هم درست نیست که ما باید ایستگاه به ایستگاه منتظر دستور رهبری برای تعیین مسیر باشیم
◻️ طبع امامت در مکتب شیعه آن است که همه مومنان با تکیه بر عقل و فهم و اختیار خود از مجموعه هدایت گری های امام جامعه خط سیر حرکت خود را دریابند. در این صورت حتی بدون ورود مصداقی رهبری یا به تعبیر ما ورود ایستگاهی، آنها می توانند ممشای امام را دریافت کنند. ما از تبعیت از رهبری چنین معنایی می فهمیم. البته جایگاه تذکرات ایستگاهی در موارد خاص و اندک محفوظ است. طبیعت رهبری در شیعه این نیست برای آنانکه در هر ایستگاه توقف می کنند تا ببینند رهبری چه می گوید ایشان ایستگاه به ایستگاه اعلام مسیر کند یا برای آنانکه در هرمسئله بدون توجه به منظومه هدایت گری کلی رهبری به عقل خود تکیه می کنند و بعد متوجه میشوند اشتباه کرده اند، رهبری ایستگاه به ایستگاه اعلام تصحیح مسیر کند
ادامه دارد...
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 هدایت ایستگاهی و خطی
◀️ قسمت دوم: ضرورت شناخت و رجوع به مکتب انقلاب اسلامی
✍️ علی ثقفی
◻️اما ریشه ی این دو تلقی غلط از هدایت رهبری یعنی انتظار ورود مصداقی و ایستگاهی رهبری در ریز و درشت امور و نیز تصور استغنا از رهبری با تکیه بر عقل و فهم خود در هر مسئله در چیست؟ به نظر ما ریشه این دو خطای استنباطی در عدم تصور وجود یک منظومه و مکتب در اندیشه ی هدایتگر رهبری است این افراد بیانات رهبری را به صورت مجموعهای از سخنان مجزا و منتزع از هم، موردی و مصداقی میدانند و چون به منظومه و مکتب اندیشه رهبری دست نیافتهاند به ناچار یکی از این دو رویکرد غلط را انتخاب می کنند. حال آنکه برای آنانکه در اندیشه رهبری و بیانات ۳۱ ساله ایشان غور کرده و تعمق نموده اند روشن است که ما با یک مکتب منسجم، کلان نگر، اصیل و کارآمد در اندیشه ایشان مواجه هستیم که می تواند در توانمندسازی افراد در تشخیص و انتخاب راه درست با تکیه بر عقل و فهم خویش در مسائل اجتماع بسیار موثر باشد.
◻️این مکتب اکنون تدوین شده و مجموعه هایی در این زمینه کارهایی قابل استفاده انجام داده اند. در باره این مکتب و نسبت آن با مکتب امام و انقلاب اسلامی در فرصتی دیگر باید سخن گفت . اما در اینجا اجمالا به نظر ما سه ضلع قاعده ای این مکتب یکی بنیادهای فکری آن است که در کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" جمع آوری شده است. ضلع دوم نگاه ایشان به سیره مبارزاتی امامان شیعه است که در نظریه "انسان دویست و پنجاه ساله" گرد آوری شده است. این رویکرد در تدوین فلسفه تاریخ حرکت شیعه گره گشای بسیاری از بد فهمی ها و کج فهمی های کنونی در جامعه فکری و فرهنگی و سیاسی ماست. اما ضلع سوم و بسیار مهم این مکتب بیانات ویژه و استثنایی رهبری در دوازده آذر 79 در جمع مسئولان و کارگزاران نظام است که ما آن را با عنوان نظریه "فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی" معرفی کرده ایم.این نظریه در حقیقت یک صورت بندی ابداعی و نو آورانه از انقلاب اسلامی است که تسلط بر آن در هر فردی برای او یک لنگر اطمینان بخش در طوفان حوادث برای حفظ خویش و پیدا کردن راه ایجاد می کند.
◻️ما معتقدیم 12 آذر 79 یک حادثه و یک نقطه ی عطف در انقلاب اسلامی است و شایسته است این روز به نام روز "مکتب انقلاب اسلامی" نامگذاری شده مجموعه ها و دستگاههای مختلف یک هفته در این زمینه به واکاوی و ترویج مکتب انقلاب اسلامی مبتنی بر این سه ضلع بپردازند. در اهمیت این سه ضلع این نکته شایسته ی گفتن است که بیانیه گام دوم در حقیقت یک استنتاج و خروجی کار آمد برای تحول در ادامه مسیر انقلاب و شتاب بخشی در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی تا تمدن و زمینه سازی ظهور از همین مکتب است.
◻️طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در حقیقت طرح کلی رهبری برای انقلاب اسلامی و کنار زدن شاه و ادامه دادن مسیر بود. انسان دویست و پنجاه ساله تبیین طرح کلی رهبری شیعه برای بازگشت حاکمیت فراگیر و پایدار حق بود و فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی هم طرح کلی تحقق سه مرحله ی باقیمانده انقلاب یعنی دولت، جامعه و تمدن اسلامی بود. با این نگاه بیانیه گام دوم طرح کلی عملیات دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.
◻️در این مکتب تبیین خط کلی حرکت برای پیدا کردن مسیر، مجموعه ای از آموزه ها در لایه های مختلف بنیادی، راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی وجود دارد که هر فرد مومن انقلابی را با تکیه بر آنها از یک سو از حصار تنگ و بن بست نمون تعطیل عقل و فهم و اراده و زحمت افزایی برای رهبری و نیز از سوی دیگر از رها شدن عقل خودبنیاد در بیابانهای مهلک سرگردانی نجات داده و چهره ای روشن، منطقی و زیبا از مفهوم امت و امامت را به اندیشمندان و کنشگران عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به نمایش خواهد گذاشت
◻️ ایستگاه استیضاح نمونه ی خوبی بود تا مهمترین آسیب ریشه ای در انقلاب اسلامی واکاوی شود. اگر علاقمندان به رهبری بر این مکتب مسلط شوند دیگر اینگونه در ایستگاههای مختلف، خود و جامعه را به زحمت نمی اندازند و همچنین در برابر این چالشها دچار تحیر نمی شوند و نیاز نیست در هر امری چشم انتظار پیامی و کلامی از طرف رهبری باشند. چرا که در مکتب انقلاب اسلامی خط سیر مطمئن برای افراد روشن است. این همان هدایت خطی است
پایان
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
◀️ باستی هیلز و آلونک هرمزگانی
✍️ علی ثقفی
◻️زن سرپرست خانوار در یک مکان غیر مجاز با مقداری بلوک سیمانی یک اتاقک می سازد. شهرداری چند بار اخطار می کند و سپس تیم ضربت برای تخریب هستی این زن و چند کودک روانه می شود.
◻️زن مستأصل شده خود را می سوزاند و اکنون با ۱۷ درصد سوختگی در بیمارستان بستری است. سازمان بازرسی بلافاصله شهردار را احضار می کند و از آن توضیح می خواهد.
◻️شهرداری تمام هزینه های درمان را بر عهده می گیرد! احتمالاً پرونده ای تشکیل می شود و حکمی علیه شهردار صادر می شود. خدا کند حداقل این حکم برای آن عوامل دون پایه شهرداری نباشد، چرا که به آنها یاد دادهاند که مامور اند و معذور.
◻️خلخال زن یهودی و غصه های علی علیه السلام ذهنم را رها نمی کند، برج و باروها و قصرهای باستی هیلز لواسان از جلوی چشمانم رژه می رود. این جمله حضرت امیر در فضای ذهنم می چرخد که مارأیت نعمة موفورة و الی جانبها حق مضیع؛ ندیده ام ثروت فراوانی را مگر در کنارش حقی ضایع شده باشد. تصویر قله های ثروت در کنار دره های فقر، فکر مال سرقت شده فقرا توسط اغنیا و تعبیر خجالتآور وال استریت ایرانی گریبان انسان را رها نمی کند.
◻️در این کشور و این انقلاب کسانی از ابتدا تا کنون بر سر آرمان عدالت اجتماعی پایدار ایستاده و نگذاشتهاند این شعار از بین رفته و رسماً ختم انقلاب اعلام شود. بی انصافی است بگوییم نظام فقرا را رها کرده اما ادعای درستی هم نیست که بگوییم انقلاب به هدفش در تحقق عدالت دست یافته است
◻️ اما به آن ها که چهل سال است از قِبل صاحب منصبی در نظام عنوانی دارند و نانی می خورند، باید گفت بترسید از فریاد جگرخراش آن زن و استغاثه تکان دهنده و خطرناک آن کودک به درگاه الهی.
◻️ این بزرگترین خطری است که صندلی های شما را تهدید می کند. بترسید از غضب خدا که اگر جنبید، جنبنده ای از شما دیگر در حوالی دارالاماره ها پیدا نخواهد شد.
◻️این ماجرا را نباید در راهروها شهرداری و سازمان بازرسی دنبال کرد.
◻️ تا دولت اسلامی نیست، نظام ظالمانه سرمایه داری هست و تا سرمایه داری هست باستی هیلز هست، و تا باستی هلیز هست، آلونک هرمزگانی هست و تا آلونک هست، تخریب و در هم کوبیدن فقرا توسط کارگر شهرداری هست.
◻️ و تا عدم عزم نخبگان برای هدایت مردم و بیرون آوردنشان از تحیر و تردد در انتخاب میان هزینه های چالش و سازش اسلام و امریکا هست، دولت اسلامی نیست و تا دولت اسلامی نیست باستی هیلز هست و تا باستی هلیز هست آلونک هست و تا آلونک هست، تخریب کاشانه فقرا هست و تا ویرانی کاشانه های بیست متری هست، به آتش کشیدن هستی زن سرپرست خانوار هست.
◻️ خدا کند فریاد ممتد آن پسر و صدا زدن خدایش به آسمان نرسد.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 آخرین فصل جنگ فقر و غنا
◀️ قسمت اول : دو تلقی از اسلام
✍️علی ثقفی
◻️بحمدالله حساسیت خوبی که در ماجرای تاسف بار تخریب خانه زن سرپرست خانوار هرمزگانی از سوی جامعه به نمایش گذاشته شد نشان داد جامعه و مسئولان نسبت به این وقایع هر کدام و به هر دلیل غفلت نمی کنند. همینجا این را باید با جوامع و حکومتهایی مقایسه کرد که محرومان در آن سرکوب شده و دادخواهی نمی شوند. نمونه ی آن را می خواهید؟ جامعه و حکومت امریکا در سرکوب سیاهان جلوی چشم ماست
◻️تا اینجا قوه قضائیه، استانداری، شهرداری، سپاه، بهزیستی و گروههای جهادی و مجلس هر کدام در این ماجرا به صحنه آمده و برای جبران این صحنه ی شرم آور اعلام آمادگی کردند. فضای مجازی هم از اظهار اندوه و هم دردی نیروهای انقلابی و تقبیح برخورد زشت شهرداری با آن زن پر شد. این حساسیت نشان می دهد که عدالتخواهی در جامعه ما سرزنده است. برخی واقعا به دنبال عدالت هستند و برخی هم ناگزیرند نسبت به آن غفلت نداشته باشند. اما حرف این است که این نوع اقدامات تسکینی و ترمیمی، آن چیزی نیست که انقلاب اسلامی فقط به دنبال آن بوده باشد.
◻️شاید این زن ، فردی خوشبخت بود که با حمله ناگوار ماموران و تخریب خانه و سپس خودسوزی اش اینطور که نقل می شود بالاخره به یک سرپناه مطمئن و قانونی که حق اوست خواهد رسید. اما آمار می گوید ما بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم. مطمئنا بخش قابل توجهی از این زنان در معرض انواع اجحافها و نیازمند حمایت هستند. تعداد جوانان و مردان بیکار را به این آمار اضافه کنید. بر این رقم انبوه کارگرانی را که بر اثر سوء سیاستهای خصوصی سازی و سوء سیاستهای دیگر بر بیکاران افزوده شده اند بیافزایید. انواع آسیبهای اجتماعی مانند سرقت، اعتیاد، شرارت، طلاق، بی خانمانی و مانند آن وقتی در آینه جامعه ی ایران در چهل و یک سال بعد از انقلاب اسلامی دیده می شود تابلویی ترسیم می کند که نمی توان به آن جامعه ی اسلامی گفت.
◻️باز هم باید تکرار کرد ما در تحقق اهداف انقلاب به پیش رفته ایم اما نسبت به آنچه مقدور و متوقع بود بسیار فاصله داریم. جامعه ی ما هنوز از ننگ سیاه فقر پاک نشده است. یک ریشه ی این امر را باید در این مسئله جستجو کرد که از ابتدای انقلاب تا کنون هم زمان دو فکر و دو نگاه به موازات هم در جامعه و حاکمیت حضور داشته است. یک فکر که به دنبال پذیرش نظام سلطه حاکم بر جهان و یافتن سهم و جایگاهی برای ایران در این نظام بوده است تا در داخل همانطور که آن الگوی جهانی برای مردم نسخه می پیچد عمل کند و یک بینش در پی طرحی نو در نظام جهانی و نحوه ی زندگی مناسب کرامت بشر و ایجاد یک جمهوری اسلامی به معنای واقعی بوده است.
◻️عجیب آن است که شهید بهشتی در سال 59 بعد از تبیین این دو بینش می نویسد: "اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه کارهای جاری مردم سر و سامان پیدا میکند، نه مشکلات موجود دینی، فرهنگی، اخلاقیات اجتماعی و اقتصادی این مردم رنجدیده و محروم و ایثارگر با سرعت و قاطعیت کافی حل میشود و نه میتوان برای آینده طرحهای اصیل اسلامی ریخت و به مرحله عمل درآورد"
◻️صحبت از دو تلقی از اسلام است که امروز کارنامه هر دو در دست ماست. امام این دو اسلام را اینگونه معرفی میکند: "اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- اسلام ائمه هدى- عليهم السلام- اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگانِ تاريخِ تلخ و شرم آور محروميتها و كوبنده سرمايه دارى مدرن و كمونيسم خون آشام" و دیگری "اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگى، اسلام مرفهين بى درد، و در يك كلمه اسلام امريكايى" ما هر جا به توصیه های اسلام ناب عمل کردیم موفق شدیم و در هر زمان که نسخه های پیچیده شده اسلام آمیخته با الگوهای شکست خورده ی کمونیستی و سرمایه سالاری را در دستور قرار دادیم ناکام ماندیم
◻️امروز پس از گذشت چهار دهه زمان مصاف این دو اسلام و قیام مردم بر محور اسلام ناب فرارسیده است. امروز زمان مقابله ایندو اسلام با مضمون عدالتخواهی بار دیگر فرا رسیده است . گویا امام راحل هم اکنون است که می فرماید: "امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استكبار، و جنگ پابرهنه ها و مرفهين بى درد شروع شده است"
👈ادامه دارد...
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 آخرین فصل جنگ فقر و غنا
◀️ قسمت دوم: خود سازی انقلاب
✍️ علی ثقفی
◻️امروز جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب در این میدان جنگ قرار دارند. جنگی که باید فراتر از جناح بندیهای سیاسی بی محتوای چهل سال گذشته تکلیف این دو تفکر را در ایران یکسره کنند. آنگاه است که دولت اسلامی به معنای واقعی شکل خواهد گرفت و این جنگ در جغرافیای بین الملل اسلامی ادامه یافته و به تمدن نوین اسلامی خواهد رسید. چرا که به قول امام " جنگ ما جنگ اسلام است عليه تمامى نابرابريهاى دنياى سرمايه دارى و كمونيزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگى عليه خوشگذرانيهاى مرفهين و حاكمان بى درد كشورهاى اسلامى است. اين جنگ سلاح نمى شناسد، اين جنگ محصور در مرز و بوم نيست، اين جنگ، خانه و كاشانه و شكست و تلخى كمبود و فقر و گرسنگى نمى داند. اين جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهاى اعتقادى- انقلابى عليه دنياى كثيف زور و پول و خوشگذرانى است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت عليه نامردمي هاست"
◻️جنگ ما جنگ با تفکری است که باستی هیلزها را در قلعه و باروهای دست نیافتنی نظام شکست خورده ی سرمایه سالاری حفظ می کند و آلونکهای فقر و بی پناهی و محرومیت را براحتی و با وجدانی آسوده از دم تیغ قانون می گذراند. جنگ ما با مرفهین بی دردی است که امروز در مناصب مدیریتی و کرسی های دانشگاهی و حوزوی برای به بند کشیدن انقلاب مستضعفان و تسلیم دست بسته ی آن به سلطه گران یک جبهه ی واحد تشکیل داده اند. جوانان ما این پیش قراولان تحقق دولت عدالت محور اسلامی افق دید خود را به دوردست ها دوخته و بار دیگر باید بدانند راه آزادی خرمشهرهای داخلی در ادامه به آزادی همه ی ملل ختم خواهد شد.
◻️ این امام راحل است که امروز به شما جوانان ندا می دهد :" كه مبارزه با رفاه طلبى سازگار نيست" و می خواهد این جوانان از خوش باوری و امید به چهره های وجیه المله و امتحان داده دست بردارند و خود را به قلب حادثه بزنند. چرا که "آنها كه تصور مى كنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفين و محرومان جهان با سرمايه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بيگانه اند. و آنهايى هم كه تصور مى كنند سرمايه داران و مرفهان بى درد با نصيحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پيوسته و يا به آنان كمك مى كنند آب در هاون مى كوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمايه، بحث قيام و راحت طلبى، بحث دنياخواهى و آخرت جويى دو مقوله اى است كه هرگز با هم جمع نمى شوند. و تنها آنهايى تا آخر خط با ما هستند كه درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند. فقرا و متدينين بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند"
◻️جوانان در این راه باید به فقرا و مومنان بی بضاعت این برپادارندگان واقعی دولت اسلامی تکیه کنند. مسیر این حرکت روشن است. این نهضت با تکیه بر همین محرومان و مستضعفان دولت عدالتخواه اسلامی را بر پا خواهد نمود.
◻️اما آنها که در توهمات خویش راه انقلاب را از راه جمهوری اسلامی جدا می کنند بدانند نظام مستقر جمهوری اسلامی در درون خود گوهری به نام مردمسالاری دینی را در بر گرفته و با تکیه بر همین سرمایه ارزشمند، تحقق آن دولت اسلامی را که آخرین فصل جنگ فقر و غنا در درون حاکمیت و خود سازی حاکمیت انقلاب است به انجام خواهد رساند.
👈 پایان
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 آبسرد ولنجک
✍️علی ثقفی
◻️رییس جمهور محترم در سخنان امروز خود پیرامون واقعه ترور در منطقه آبسرد و شهادت دانشمند کم نظیر هسته و دفاعی شهید محسن فخری زاده مطالبی بیان کرد که خلاصه آن چنین است:
◻️"دشمنان در هفته های پر اضطرابی به سر می برند. هفته هایی که شرایط جهانی در حال تغییر است و آنها می خواهند از این فرصت استفاده کرده تا وضعیت نامطمئنی را پدید آورند. صهیونیستها دنبال آشوب و بلوا هستند و مردم ما در این دام نمی افتند. مسئولان هم در موقع خود پاسخ مناسبی به این عمل خواهند داد."
◻️از بیان رییس جمهور محترم دو پیام بدست می آید اول "خویشتنداری" و دوم "امید بستن به آینده بعد از ترامپ"! این آن آب سردی است که در ولنجک، اقامتگاه کرونایی دولت و رییس جمهور محترم بر روی آتشی که جنایتکاران جهانی در منطقه آبسرد ریخته شد.
◻️چشم امید به جهان- بخوانید امریکای بعد از ترامپ - و توجه به شلوغ کاری صهیونیستها – لابد بدون هماهنگی با امریکا - دو تصویری است که رییس جمهور محترم می خواهد با آن هفته های آتی را مدیریت نماید.
◻️البته تعبیر "انتقام سخت" همانست که رهبری آن را برای اخراج امریکا از منطقه پس از شهادت سلیمانی بکار بردند و این تعبیر نباید برای ضربه های تلافی جویانه ی دیگر در این طور وقایع مصرف شود، اما رهبر معظم انقلاب در پیام کوتاه و قاطع خود امروز "پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن" را بدون قیود تاخیری و تخفیفی مطالبه کردند. این یک دستور روشن انقلابی و غیر دیپلماتیک است.
◻️فراتر از اینها حرف آخر تکیه بر ایمان و غیرت دینی ملت صبار و شکور ایران است که راه اینگونه طمع ورزی های دشمن در دست درازی به سرمایه های گرانقدر انقلاب و قربانی شدن فرزندان ملت را برای همیشه سد کند. برای این باید به انتخاب مردم در 1400 نگریست
#باید_قوی_شویم
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖