eitaa logo
طلاب حقوقی
199 دنبال‌کننده
73 عکس
10 ویدیو
42 فایل
خادم کانال : @asemane_sabz . اعلام آخرین قوانین روز کشور تدریس صوتی دروس حقوقی حل آزمون های حقوقی و قضایی . 🟢 السلام علیک یا علی ابن محمد الهادی النقی 🟢
مشاهده در ایتا
دانلود
خدا ... اینجا هم آقایی کرده ای که با آن همه خبط و خطا، تشتک دلمان را برنداشته ای و تشت رسوایی مان را روی بام نگه داشته ای و الا با این توبه های آبدوغ خیاری که ما عین کش تنبان حاجی، دم به دقیقه باید سفتش کنیم هر که بود صبرش خالی میشد.  ناظم خوش انصاف روزگار! مادر ما نای و پای آمدن و ایستادن ندارد. ما خطاکاران را به پدرمان - علی - ببخش. 📚 کتاب گچ پژ، محسن رضوانی، انتشارات سوره مهر،  
طلاب حقوقی
خدا ... اینجا هم آقایی کرده ای که با آن همه خبط و خطا، تشتک دلمان را برنداشته ای و تشت رسوایی مان ر
شب جمعه است ... بارها توبه شکستَم تو ولی بخشیدی کِی شَوَد حُر شَوَم و توبه ی مردانه کنم؟!
❇️ طلبه سامرایی 💢 استوری اول برای نزدیکی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 💠 @talabe_samerayi
💢 توجه توجه 💠 ان شاء الله قصد داریم از این نیمه شعبان تا نیمه شعبان سال بعد ختم روزانه زیارت آل یاسین داشته باشیم 💠 💢 برای ورود به گروه به ایدی پیام دهید : @Asemane_sabz 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
❇️ فضیلت تلاوت زیارت آل یاسین حضرت ولي‌عصر  در نامه‌اي به يكي از ياران، به نام محمّد ‌بن عبدالله حِميَري تعليم‌ فرمودند و پيش از آن در نامه چنين فرمودند: «هر گاه خواستيد به وسيلة ما، به سوي خداوند توجه كنيد، و به ما روي‌آوريد، پس همان‌ گونه كه خداوند فرموده است بگوييد: سلام علي آل‌ياسين …» اين زيارت با بيست‌وسه سلام آغاز مي‌شود
اینایی که امام زمان ندارن پس چی دارن ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
❇️ حل مشکلات علمی مرحوم آیت الله العظمی آقاي اراکی فرمودند: من هرگاه مشکلی پیدا میکنم، یک دور تسبیح صلوات میفرستم و ثواب آنرا نثـارچهـارده معصـوم علیهم السـلام میکنم، آنگـاه مشـکل من به آسـانی حـل میشـود. البته اینکـار را بیشـتر در مورد مشکلات علمی انجام داده ام.
🔻آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران: در طول 40 سال اخیر کسی کتابی ننوشته که در حوزه قم مرجع باشد .
❇️ویژگی‌های نظام آمـوزشی مکتب سـامرا 💢 قسمت اول 1. ژرف‌اندیشی و نظریه‌پردازی : سبک آموزشی ميرزاى شيرازى، بر پایه ژرف‌اندیشی‌ در‌ مـسائل‌ و نظریه‌پردازی، به جاى تمرکز بر نقل دیدگاه‌های دیگران بود. اهمیت تفکر در‌ مسائل‌، نزد‌ میرزا از روش مطالعه او به خوبی روشـن اسـت. ایـشان در این زمینه می‌گویند‌، روش‌ من‌ در مطالعه، این است که قلم بـرمی‌گیرم و آنـچه را در ذهن دارم، می‌نویسم؛ سپس‌ درباره‌ آن تفکر می‌کنم.(آقابزرگ طهرانی، میرزای شیرازی 190) مکتب سامرا، این رویکرد را‌ در‌ آموزش‌ نـیز بـه کـار می‌بُرد. کلاس‌های درس میرزای شیرازی در سامرا، گاهی سه تا هفت‌ ساعت‌ به درازا مـی‌انجامید؛ بـه ایـن دلیل که در آنها، هر مطلب را از‌ همه‌ جهت‌ بررسی می‌کردند و نظر همه را دربارۀ آن جویا مـی‌شدند. ایـن روشـِ آموزشی، با ژرف‌نگری در‌ مطالب‌ ارائه شده در کلاس درس، امکان تجزیه وتحلیل و نقد آنها را فراهم‌ می‌کند‌ و زمـینه‌ساز‌ تـولید علم و نظریه‌پردازی افراد است. رسائل » زمستان 1393 - شماره 1 (صفحه 150) 2. آموزشِ همراه با پژوهش میرزای شیرازی، شاگردان را به جـای‌ شـرکت‌ مـکرّر‌ در کلاس، بیشتر به پژوهش و تفکر وامی‌داشت. او در کلاسهای درس خود‌، به‌ویژه‌ درس اصول فقه، به اختصار سـخن مـی‌گفت و به شاگردان فرصت می‌داد تا دربارۀ مطالب، تحقیق کنند‌. از‌ این رو در طول سال، بـیش از دو یـا سـه ماه تدریس‌ نمی‌کرد‌. میرزا بیان مسائل مهم را برای رسیدن‌ به‌ کمال‌ علمی و فقاهت، کافی مـی‌دانست و بـر این باور‌ بود‌ که فرایند تحصیلِ افراد، باید به وسیله پژوهش‌ها و بـررسی‌های عـلمی، تـکمیل شود.(«بودجه‌ی‌ حوزه‌ سامراء» 81) «صاحب‌الذریعه» در این‌ باره‌ می‌نویسد: «[میرزای‌ شیرازی]‌ در‌ هنگام تدریسِ بعضی کتاب‌های فـقه، فـقط‌ بـه‌ مسائل مشکل آنها می‌پرداخت و از بیان مباحث دیگر خودداری می‌کرد. بدین جهت‌، از‌ درس او، فـقط کـسی بهره می‌گرفت‌ که با بررسی‌های قبلی‌ در‌ اطراف موضوع، به نظریات و دلایل‌ احاطه‌ پیدا کرده و تنها حـل مـعضلات علمی برایش باقی مانده باشد.»(آقابزرگ طهرانی، میرزای‌ شیرازی‌ 190)
❇️ ویژگی های نظام آموزشی مکتب سامراء 💢 قسمت دوم 3. اهمیّت تقریرنویسی و نـگارش یـکی‌ از‌ سنت‌های‌ حوزوی این است‌ که‌ در کلاس درس، شـاگردان‌ سـخنان‌ اسـتاد را می‌نویسند. این سنت، در «دروس خارج» حوزه معمول اسـت و بـه آن «تقریرنویسی‌» می‌گویند‌. «تقریرنویسی»، در مکتب سامرا متفاوت بود‌. در‌ این مکتب‌، پس‌ از‌ تدریس استاد، شـاگردان فـعّال‌ کلاس، درس را برای سایر شاگردان، شـرح مـی‌دادند و تبیین مـی‌کردند تـا مـطالب برای همه، کاملا‌ روشن‌ شوند. سـپس گـوینده یا شخص دیگری‌ مطالب‌ را‌ می‌نوشت‌. میرزای‌ شیرازی به این‌ نوشته‌ها‌ بسیار اهـمیت مـی‌داد و نوشته‌های بهتر را در حضور دیگران معرفی مـی‌‌کرد. برای نمونه، می‌گویند زمـانی کـه‌ میرزا‌ حبیب‌الله‌ مشهدی، از تقریرنویسان درس مـیرزای شـیرازی، تقریرات‌ خود‌ را‌ به‌ وی‌ عرضه‌ نمود، میرزا آن را بر دیگر تقریرات ترجیح داد و در منبر خـود، بـه آن تصریح نمود. (آقابزرگ طهرانی، نـقباء البـشر 32:1) افـزون بر تقریرنویسی، مـیرزا بـرای نگارش‌ نیز ارزش فروان قـائل بـود. او از شاگردان صاحب‌نظرش، در رشته‌های مختلف علوم، درخواست تألیف و تصنیف می‌کرد. (حرز الدین، معارف الرجال 126:2) یـکی از نـویسندگان معاصر میرزای شیرازی که همراه‌ پدر‌ بـرای تـحصیل به سـامرا رفـته بـود، در این باره می‌نویسد: مـیرزا باکمال مهربانی از پدرم خواست تا رساله‌ای در اصول عقاید بنویسد و دست شبهه و عناد مخالفان را کوتاه نماید‌. پدرمـ‌ امـراستاد محترم خود را اطاعت کرد و پس از چندی، رسـاله «دُرَر الفـوائد فـی اصـول العـقاید» را نوشت.(دولت آبادی، حـیات یـحیی 74:1) 4. استادپروری‌ و تقویت‌ شاگردان در یک کلاس درس‌، معمولا‌ استعداد همه شاگردان یکسان نیست. مکتب سامرا به ایـن مـسأله تـوجه داشت و برای حلّ آن، از روش ویژه‌ای بهره می‌بُرد. در سـامرا، بـرای آمـاده‌سازی‌ افـراد‌ و اسـتفادۀ هـمه از کلاس‌ درس‌، نخست، شاگردان بارز میرزا همچون محمدتقی شیرازی، سیدمحمد فشارکی و آخوند خراسانی با تشریح مباحث، به تقویت دیگر شاگردان می‌پرداختند؛ سپس همگی (شاگرد و استاد)، در درس میرزا حـاضر می‌شدند. یکی از‌ کسانی‌ که میرزای شیرازی افراد را به او ارجاع می‌داد، آخوند خراسانی بود. می‌گویند: او شاگردان متوسط خود را تشو یق می‌کرد که از محضر «آخوند» بیاموزند.(کفایی، مرگی در نور‌ 70‌) از آثار‌ مهم ایـن روش، مـی‌توان به تربیت مدرّس برای حوزه‌ها و تقویت شاگردان اشاره کرد.(«بودجه‌ی حوزه سامراء» 87‌)
❇️