eitaa logo
طلاب حقوقی
207 دنبال‌کننده
73 عکس
10 ویدیو
42 فایل
خادم کانال : @asemane_sabz . اعلام آخرین قوانین روز کشور تدریس صوتی دروس حقوقی حل آزمون های حقوقی و قضایی . 🟢 السلام علیک یا علی ابن محمد الهادی النقی 🟢
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 راه و رسم طلبگی - طلاب باید توانایی سکان داری یک حرکت اجتماعی را داشته باشند - آدم مسئول نباید در اسارت و های پست حیوانی باشد - طلبه در پی افزایش توانایی ها و مهارت های خود باید باشد - سه ویژگی حتمی طلبه موفق = ۱. عالم بودن ۲. ربانی بودن ۳.کارآمد بودن - طلبه باید به گونه ای باشد که اگر از جامعه اسلامی برود ضایعه ای جبران ناپذیر برای امت خودش شود . - مهارت های مورد نیاز طلبه : ۱.خوب سخنرانی کردن ۲. نگارش و نویسندگی ۳. تربیت اخلاقی 💠💠💠
💠 استاد حوزه موفق از دید استاد حیدری فسایی یک استاد علمی چه در مرحله سطح عالی، چه در مرحله مقدمات، اگر اموری را پیش از درس، حین درس و پس از درس رعایت کند، موفق خواهد بود. یکی از امور پیش از درس این است که کتابی را که قصد تدریس آن را دارد، دو بار از ابتدا تا انتها مطالعه کند و تمامی نقاط کور متن را برای خود روشن سازد. استاد باید همه اشکالات احتمالی را پیدا و جواب آنها را به دست بیاورد، مطالب را تقسیم منطقی کند و برای هر مطلبی مثال‌های واقعی متعدد پیدا کند. استاد باید زودتر جزوه درس را تا پایان بنویسد که در شب‌های درسی هیچ گونه دغدغه‌ای درباره جزوه نداشته باشد و وقت خود را صرف تتبع خوب و تفکر عمیق کند تا بتواند حلقه‌های مفقوده استدلال‌ها، یعنی صغرا، کبرا و نتیجه محذوف را با تتبع و تفکر پیدا کند و استدلال را به صورت کامل درآورد. استاد باید برای هر مطلب، بیانی شفاف و مستدل داشته باشد و در یک کلمه عالم و مدرس و مخلص باشد. امور مربوط به درس مانند طرح صحیح موضوع بحث، تشویق محصلین به اشکال و استقبال از اشکال در حد امکان، ایجاد روحیه نقادی در محصل، کم‌گویی و پرمحتواگویی، ارائه جزوه، قانع کردن مستشکل با پاسخ صحیح. در یک کلمه می‌توان گفت استاد باید برای محصل درس بگوید. اما امور مربوط به پس از درس مثل نظارت بر مطالعه و مباحثه محصلان، گرفتن امتحان هر دو هفته یک بار از ابتدای درس و در یک کلمه دلسوز بودن برای محصلین. آخرین نکته هم اینکه استاد باید در تدریس کتب، نظم را رعایت کند؛ یعنی تدریس را از پایه‌های ابتدایی شروع کند. 📧 مباحثات
💠 قرار دادن مراجع مقابل یکدیگر توطئه طاغوت است . یکی از شاگردان در مورد ایشان می گوید وقتی به مشهد آمد خارج رسائل تدریس می‌نمود، مرجع تقلید شد و شهریه‌ای هم پرداخت می‌نمود. دستگاه طاغوتی پهلوی با نیرنگ و نقشه می‌خواست ایشان را در برابر آیت‌الله بروجردی قرار دهد که این مرد زاهد و وارسته چنین توطئه‌ای را خنثی نمود. مردی مخلص، صریح و شجاع بود. یک نوبت که او را به ملاقات شاه در حرم امام رضا علیه‌السّلام برده بودند. با استواری و بدون هراس به شاه گفت: چرا نماز نمی‌خوانی؟ و همانجا او را وادار نمود تا این فریضه الهی را به جای آورد. وی می‌افزاید یک بار از آیت‌الله بروجردی پرسیدم: اعلم علمای مشهد کیست؟ که نام سید یونس اردبیلی را بردند . 📚مجله حوزه، ش ۴۳-۴۴، ص۲۰۱ : آدم وقتی احتیاط علما را در امر مرجعیت و در امر احترام مرجعی که علم شیعه دست اوست می بیند به برخی مدعیان فقاهت در قم و نجف شک می کند . ..
خدا ... اینجا هم آقایی کرده ای که با آن همه خبط و خطا، تشتک دلمان را برنداشته ای و تشت رسوایی مان را روی بام نگه داشته ای و الا با این توبه های آبدوغ خیاری که ما عین کش تنبان حاجی، دم به دقیقه باید سفتش کنیم هر که بود صبرش خالی میشد.  ناظم خوش انصاف روزگار! مادر ما نای و پای آمدن و ایستادن ندارد. ما خطاکاران را به پدرمان - علی - ببخش. 📚 کتاب گچ پژ، محسن رضوانی، انتشارات سوره مهر،  
طلاب حقوقی
خدا ... اینجا هم آقایی کرده ای که با آن همه خبط و خطا، تشتک دلمان را برنداشته ای و تشت رسوایی مان ر
شب جمعه است ... بارها توبه شکستَم تو ولی بخشیدی کِی شَوَد حُر شَوَم و توبه ی مردانه کنم؟!
❇️ طلبه سامرایی 💢 استوری اول برای نزدیکی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 💠 @talabe_samerayi
💢 توجه توجه 💠 ان شاء الله قصد داریم از این نیمه شعبان تا نیمه شعبان سال بعد ختم روزانه زیارت آل یاسین داشته باشیم 💠 💢 برای ورود به گروه به ایدی پیام دهید : @Asemane_sabz 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
❇️ فضیلت تلاوت زیارت آل یاسین حضرت ولي‌عصر  در نامه‌اي به يكي از ياران، به نام محمّد ‌بن عبدالله حِميَري تعليم‌ فرمودند و پيش از آن در نامه چنين فرمودند: «هر گاه خواستيد به وسيلة ما، به سوي خداوند توجه كنيد، و به ما روي‌آوريد، پس همان‌ گونه كه خداوند فرموده است بگوييد: سلام علي آل‌ياسين …» اين زيارت با بيست‌وسه سلام آغاز مي‌شود
اینایی که امام زمان ندارن پس چی دارن ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
❇️ حل مشکلات علمی مرحوم آیت الله العظمی آقاي اراکی فرمودند: من هرگاه مشکلی پیدا میکنم، یک دور تسبیح صلوات میفرستم و ثواب آنرا نثـارچهـارده معصـوم علیهم السـلام میکنم، آنگـاه مشـکل من به آسـانی حـل میشـود. البته اینکـار را بیشـتر در مورد مشکلات علمی انجام داده ام.
🔻آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران: در طول 40 سال اخیر کسی کتابی ننوشته که در حوزه قم مرجع باشد .
❇️ویژگی‌های نظام آمـوزشی مکتب سـامرا 💢 قسمت اول 1. ژرف‌اندیشی و نظریه‌پردازی : سبک آموزشی ميرزاى شيرازى، بر پایه ژرف‌اندیشی‌ در‌ مـسائل‌ و نظریه‌پردازی، به جاى تمرکز بر نقل دیدگاه‌های دیگران بود. اهمیت تفکر در‌ مسائل‌، نزد‌ میرزا از روش مطالعه او به خوبی روشـن اسـت. ایـشان در این زمینه می‌گویند‌، روش‌ من‌ در مطالعه، این است که قلم بـرمی‌گیرم و آنـچه را در ذهن دارم، می‌نویسم؛ سپس‌ درباره‌ آن تفکر می‌کنم.(آقابزرگ طهرانی، میرزای شیرازی 190) مکتب سامرا، این رویکرد را‌ در‌ آموزش‌ نـیز بـه کـار می‌بُرد. کلاس‌های درس میرزای شیرازی در سامرا، گاهی سه تا هفت‌ ساعت‌ به درازا مـی‌انجامید؛ بـه ایـن دلیل که در آنها، هر مطلب را از‌ همه‌ جهت‌ بررسی می‌کردند و نظر همه را دربارۀ آن جویا مـی‌شدند. ایـن روشـِ آموزشی، با ژرف‌نگری در‌ مطالب‌ ارائه شده در کلاس درس، امکان تجزیه وتحلیل و نقد آنها را فراهم‌ می‌کند‌ و زمـینه‌ساز‌ تـولید علم و نظریه‌پردازی افراد است. رسائل » زمستان 1393 - شماره 1 (صفحه 150) 2. آموزشِ همراه با پژوهش میرزای شیرازی، شاگردان را به جـای‌ شـرکت‌ مـکرّر‌ در کلاس، بیشتر به پژوهش و تفکر وامی‌داشت. او در کلاسهای درس خود‌، به‌ویژه‌ درس اصول فقه، به اختصار سـخن مـی‌گفت و به شاگردان فرصت می‌داد تا دربارۀ مطالب، تحقیق کنند‌. از‌ این رو در طول سال، بـیش از دو یـا سـه ماه تدریس‌ نمی‌کرد‌. میرزا بیان مسائل مهم را برای رسیدن‌ به‌ کمال‌ علمی و فقاهت، کافی مـی‌دانست و بـر این باور‌ بود‌ که فرایند تحصیلِ افراد، باید به وسیله پژوهش‌ها و بـررسی‌های عـلمی، تـکمیل شود.(«بودجه‌ی‌ حوزه‌ سامراء» 81) «صاحب‌الذریعه» در این‌ باره‌ می‌نویسد: «[میرزای‌ شیرازی]‌ در‌ هنگام تدریسِ بعضی کتاب‌های فـقه، فـقط‌ بـه‌ مسائل مشکل آنها می‌پرداخت و از بیان مباحث دیگر خودداری می‌کرد. بدین جهت‌، از‌ درس او، فـقط کـسی بهره می‌گرفت‌ که با بررسی‌های قبلی‌ در‌ اطراف موضوع، به نظریات و دلایل‌ احاطه‌ پیدا کرده و تنها حـل مـعضلات علمی برایش باقی مانده باشد.»(آقابزرگ طهرانی، میرزای‌ شیرازی‌ 190)
❇️ ویژگی های نظام آموزشی مکتب سامراء 💢 قسمت دوم 3. اهمیّت تقریرنویسی و نـگارش یـکی‌ از‌ سنت‌های‌ حوزوی این است‌ که‌ در کلاس درس، شـاگردان‌ سـخنان‌ اسـتاد را می‌نویسند. این سنت، در «دروس خارج» حوزه معمول اسـت و بـه آن «تقریرنویسی‌» می‌گویند‌. «تقریرنویسی»، در مکتب سامرا متفاوت بود‌. در‌ این مکتب‌، پس‌ از‌ تدریس استاد، شـاگردان فـعّال‌ کلاس، درس را برای سایر شاگردان، شـرح مـی‌دادند و تبیین مـی‌کردند تـا مـطالب برای همه، کاملا‌ روشن‌ شوند. سـپس گـوینده یا شخص دیگری‌ مطالب‌ را‌ می‌نوشت‌. میرزای‌ شیرازی به این‌ نوشته‌ها‌ بسیار اهـمیت مـی‌داد و نوشته‌های بهتر را در حضور دیگران معرفی مـی‌‌کرد. برای نمونه، می‌گویند زمـانی کـه‌ میرزا‌ حبیب‌الله‌ مشهدی، از تقریرنویسان درس مـیرزای شـیرازی، تقریرات‌ خود‌ را‌ به‌ وی‌ عرضه‌ نمود، میرزا آن را بر دیگر تقریرات ترجیح داد و در منبر خـود، بـه آن تصریح نمود. (آقابزرگ طهرانی، نـقباء البـشر 32:1) افـزون بر تقریرنویسی، مـیرزا بـرای نگارش‌ نیز ارزش فروان قـائل بـود. او از شاگردان صاحب‌نظرش، در رشته‌های مختلف علوم، درخواست تألیف و تصنیف می‌کرد. (حرز الدین، معارف الرجال 126:2) یـکی از نـویسندگان معاصر میرزای شیرازی که همراه‌ پدر‌ بـرای تـحصیل به سـامرا رفـته بـود، در این باره می‌نویسد: مـیرزا باکمال مهربانی از پدرم خواست تا رساله‌ای در اصول عقاید بنویسد و دست شبهه و عناد مخالفان را کوتاه نماید‌. پدرمـ‌ امـراستاد محترم خود را اطاعت کرد و پس از چندی، رسـاله «دُرَر الفـوائد فـی اصـول العـقاید» را نوشت.(دولت آبادی، حـیات یـحیی 74:1) 4. استادپروری‌ و تقویت‌ شاگردان در یک کلاس درس‌، معمولا‌ استعداد همه شاگردان یکسان نیست. مکتب سامرا به ایـن مـسأله تـوجه داشت و برای حلّ آن، از روش ویژه‌ای بهره می‌بُرد. در سـامرا، بـرای آمـاده‌سازی‌ افـراد‌ و اسـتفادۀ هـمه از کلاس‌ درس‌، نخست، شاگردان بارز میرزا همچون محمدتقی شیرازی، سیدمحمد فشارکی و آخوند خراسانی با تشریح مباحث، به تقویت دیگر شاگردان می‌پرداختند؛ سپس همگی (شاگرد و استاد)، در درس میرزا حـاضر می‌شدند. یکی از‌ کسانی‌ که میرزای شیرازی افراد را به او ارجاع می‌داد، آخوند خراسانی بود. می‌گویند: او شاگردان متوسط خود را تشو یق می‌کرد که از محضر «آخوند» بیاموزند.(کفایی، مرگی در نور‌ 70‌) از آثار‌ مهم ایـن روش، مـی‌توان به تربیت مدرّس برای حوزه‌ها و تقویت شاگردان اشاره کرد.(«بودجه‌ی حوزه سامراء» 87‌)
❇️
سلام جمعه 💠امروز اگر توانستید سوره های صافات و کهف و جمعه را بخوانید ( اگر وقت نداشتید سوره صافات را فقط بخوانید ) 💠و همچنین حداقل صد صلوات هدیه به پیامبر و حضرت زهرا سلام الله علیها 💠و همچنین صد سوره قدر در عصر جمعه بسیار خوب است 💠غسل جمعه و پوشیدن لباس جدید و گرفتن ناخن هم جز کارهای خوب است . 💠 خواندن زیارت جامعه کبیره هم در این روز وارد شده است . 💠سعی کنید روز جمعه دائم الوضو باشید تا نشاط داشته باشید . 💠همچنین حدیث داریم وای به حال کسی که روز جمعه را به فراگیری دین نپردازد . 💠فلذا امروز سعی کنید ولو یک صفحه رساله مرجع تقلیدتان را بخوانید ✳️✳️✳️ 💠 @talabe_samerayi
❇️ جمعه «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ أُفٍ‏ لِرَجُلٍ لَا یُفَرِّغُ نَفْسَهُ فِی کُلِّ جُمُعَةٍ لِأَمْرِ دِینِهِ فَیَتَعَاهَدُهُ وَ یَسْأَلُ عَنْ دِینِه»‏ پیامبر اکرم (ص): اف بر هر مردی که در هر جمعه وقت خودش را برای یادگیری امر دینش قرار نمی دهد. 💠 @talabe_samerayi
⛔️قابل توجه دانشجویان خوبم که پروژه های تحقیقاتی شون رو جدی کار میکنند:👇👇 💠اهمیت انتشار مطالب با ارزش است 🔺 امام خمینی (ره): اهمیت انتشارات مثل اهمیت خون هائی است که در جبهه ها ریخته می شود.و(مداد العلماء افضل من دماء الشهداً)دماء شهدا اگر چه بسیار ارزشمند و سازنده است،لکن قلم ها بیشتر می توانند سازنده باشند و اصولاً شهدا را قلم ها می سازند و قلم ها هستند که شهید پرورند.از این روست که شما باید به ارزش کار خود توجه داشته باشید و بدانید هر عملی که ارزشش بیشتر باشد مسؤولیتش سنگین تر است. نور؛ جلد ۱۶؛ صفحه ۱۳۷ 📙 @shenakhte_rahbari
🌷 قابل توجه دانشجویان فعّالم! ✅«جاهدوا بأموالكم و أنفسكم فى سبيل اللَّه»✨ رهبرانقلاب: يكى از انواع ، اين است كه شما شب تا صبح را روى يك صرف كنيد و گذر ساعات را نفهميد. جهاد با نفس اين است كه 🔻از تفريحتان بزنيد، 🔻از آسايش جسمانيتان بزنيد، 🔻از فلان كار پرپول و پردرآمد بزنيد و 🔻تو اين محيط علمى و تحقيقى و صرف وقت كنيد تا يك را به دست بياوريد و مثل دسته‌ى گل به جامعه‌تان تقديم كنيد؛ جهاد با نفس اين است. 👆 📗02/04/1389 🔰پروژه هاتون رو با جدیت و تلاش مضاعف پیش ببرید. 🌷 @shenakhte_rahbari
💢💢💢
طلاب عزیز و نور چشمانم که می گویید انگیزه برای تحصیل و ... ندارید .. مشغول فعالیت تحقیقی و پژوهشی با موضوعی که عاشق آن هستید شوید یا کتابی که خیلی دوستش دارید را تدریس کنید ولو تدریس به دیوار یا تخت باشد آن وقت است که شیرینی علم خودش می آید و مثل میرزای قمی از شب تا اذان صبح بحث علمی می کنید ..
💠💠💠
❇️ طلبه و انقلاب اسلامی 💢 نکاتی از دفتر ششم کتاب رسم طلبگی استاد عالم زاده نوری ۱‌‌. شخصیت مطلوب طلبه : ۱. عالم ۲.مهذب ۳.انقلابی ۲. طلبه عنصر مسئولی است که علاوه بر وظیفه فردی علم آموزی و تهذیب نفس معنوی وظیفه اجتماعی نیز بر دوش دارد. ۳. ولی خدا راهبر و مظهر مجاهدت اجتماعی است اگر او را نصرت دهیم فتح مکه رخ می دهد و اگر دست در دستش ندهیم و یاری اش نکنیم فاجعه کربلا رخ می دهد ۴‌. حتی حضرا عیسی با دم مسیحیایی و نفس قدسی هم یاری دین و هدایت مردم را با عوامل طبیعی دنبال می کند نه قدرت های خارق العاده ۵. اگر قیام و اقدامی نداشته باشیم و بستر تاریخی یا زمینه جهانی را برای ظهور امام عصر (عج) آماده نسازیم آن حضرت نخواهند آمد . 🔰🔰 ادامه در قسمت بعدی ... 🔰 @talabe_samerayi
❇️ طلبه و انقلاب اسلامی (۲) 💢 نکاتی از دفتر ششم کتاب رسم طلبگی و استاد عالم زاده نوری ۶.تحلیل کلمه تهلیل : لا اله الا الله : 🔰تحلیل اول : نفی دشمن درون و درگیری با شیاطین نفسی و خروج از سلطه هوای نفس 🔰تحلیل دوم : نفی الهه بیرون درگیری با شیاطین بیرونی و کفر به طاغوت و خروج از سلطه آنان ۷. انسان مومن که سلطان توحید بر جان او سایه افکنده بنده خداست و هرگز از غیر خدا فرمان نمی برد ۸.هر گونه تسلیم مقابل نفس و یا خضوع مقابل طاغوت نقطه مقابل ایمان و جلوه شرک است . ۹. عمل مومنانه فردی نفی هواست و عمل موحدانه جمعی نفی طاغوت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و درگیزی با خداوندان و ثروت و قدرت و نیرنگ است . ۱۰. طلبه یا حوزه انقلابی ، طلبه یا حوزه ای است که به ۱.تحصیل ۲. تحقیق ۳. تبلیغ ۴.تهذیب ۵.تربیت دیگران ۶.جامعه سازی می پردازد 🔰🔰 ادامه در قسمت بعدی 🔰 @talabe_samerayi
❇️ امام_صادق علیه السلام: 🌸 هر کس در شب اول ماه رمضان سوره فتح را قرائت نماید تا سال آینده همین روز در حفظ و حراست الهی خواهد بود. 📚 النوادر، راوندی، ص257