eitaa logo
طلاب حقوقی
199 دنبال‌کننده
73 عکس
10 ویدیو
42 فایل
خادم کانال : @asemane_sabz . اعلام آخرین قوانین روز کشور تدریس صوتی دروس حقوقی حل آزمون های حقوقی و قضایی . 🟢 السلام علیک یا علی ابن محمد الهادی النقی 🟢
مشاهده در ایتا
دانلود
طلاب حقوقی
در برنامه کتابخوانی گوگل که یک مرجع بزرگ جهانی میان دانشمندان جهان است مخصوصا دانشمندان عرصه علوم ان
اکادمیا هم یک شبکه اجتماعی دیگر مثل ریسرچ گیت هست . اجلاس داووس : مجمع جهانی اقتصاد برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۷۱ و در شهر داووس توسط کلاوس شواب به عنوان جایی برای جمع شدن رهبران اقتصادی و سرمایه‌داران اروپایی راه اندازی شد. شواب که در آن زمان در دانشگاه ژنو تدریس می‌کرد، داووس را برای جمع شدن اقتصاددانان، سیاستمداران، صاحبان سرمایه، نظریه‌پردازان و هنرمندان انتخاب کرد. ایدهٔ اصلی اجلاس این بود که این افراد در یک جا جمع شوند تا دربارهٔ مسائل روزِ اروپا تبادل نظر کنند. بعد از پیدایش جنگ و بحرانهای جهانی موجب شد که اجلاس داووس به جای تمرکز بر مسائل مدیریتی، نگاه خود را به مشکلات سیاسی و اقتصادی روز معطوف کند و یک سال بعد، برای نخستین بار رهبران سیاسی جهان هم به داووس دعوت شدند. از سال ۱۹۷۹ مجمع مدیریت جهانی انتشار گزارش رقابت اقتصادی جهانی را نیز بر عهده گرفت. اما در سال ۱۹۸۷«مجمع مدیریت اروپا» به «مجمع اقتصاد جهانی» تغییر نام داد و با توسعۀ حوزۀ کاریِ خود تلاش کرد اختلافات و مشکلات جهانی را با ایجاد یک پلتفُرم بین‌المللی حل کند ‌.
✳️✳️✳️
آیا احکام (فقه) و حجاب یک قرارداد اجتماعی برای حفظ اجتماع هستند ؟؟ ✅ امروز اگر میان جوانان و دانشجویان بروید و بپرسید محدودیت خوب است یا بد ؟ قطعا درصد بالایی می گویند محدودیت بد است و حق هم دارند چون دستگاه های تبلیغاتی خارج و داخل در کشور ما محدودیت را مقابل قرار داده اند در حالی که آزادی حق فطری نوع بشر است ‌ اما با مطالعه در می بایم محدودیت چیزی بدی نیست مثل قانون اگر از کسی بپرسیم قانون خوب است یا بد ؟ قطعا می گوید خوب است اگر بعد این سوال بپرسیم قانون که محدودیت می اورد سریع می گوید برای حفظ از هرج و مرج و قطعا محدودیت لازم است . و مخاطب خود به پاسخ مد نظر می رسد . غرض اینکه این توطئه که در غرب محدودیت مقابل هرج و مرج و بی نظمی است و در ایران مقابل آزادی باید شکسته شود . در غرب اندیشمندان نظریه قرارداد اجتماعی را بر پایه حقوق حاکم نوشته اند که از جمله کتب مادر (مرجع) این نظریه می توان به کتاب حکومت مدنی (پدر لیبرالیسم) و قراداد اجتماعی اشاره کرد . روسو در کتاب خویش تا حدی به قانون بها می دهد که می گوید فرد مجرم عضو جامعه نیست . ( نگاه کنید به این که دستگاه رسانه ای غرب از مجرمین ایران قهرمان و ازادی خواه های پوشالی ) می سازند. _________
هدایت شده از حوزه انقلابی
۵۰ منقبت امیرالمؤمنین در یک تصویر زیبا میلاد مولی الموحدین مبارک @howzehenghelabi
❇️ ادبیات بخوانیم . آموزش تجزیه و ترکیب 1⃣ قسمت اول : [تعريف صوت و لفظ] صوت- عبارتست از هر صدائى چه از دهان خارج شده و از شئى ديگر شنيده شود. لفظ- عبارتست از صدائى كه از دهان انسان خارج شده و اعتمادش بر مخارج حروف باشد. تقسيم لفظ لفظ بر دو قسم است: مهمل و مستعمل‌ 1- لفظ مهمل: آنستكه داراى معناى مفهومى نباشد همچون الفاظ بى‌معنا نظير: ديز و نل و امثال ايندو. 2- لفظ مستعمل: آنستكه بملاحظه داشتن معنا مورد استعمال واقع ميشود مانند تمام كلمات بامعنا همچون: زيد (اسم شخصى است) ضرب (زد). لفظ مستعمل را بنام كلمه نيز ميخوانند. _______ 📚 آثار سید محمد جواد ذهنی تهرانی ✳️ @talabe_samerayi
❇️ ادبیات بخوانیم . 💢 الفیه ابن مالک - قسمت اول : 1⃣ قالَ مُحمَّدٌ هو ابْنُ مالكِ  أحمدُ ربِّيْ اللهَ خيرَ مالكِ 💢 تجزیه و ترکیب : قال ( فعل ماضی ) محمد ( فاعل ) هو ( مبتدا ) ابن ( خبر ) مالک ( م.ا ابن ) هو ابن مالک جمله حالیه محلا منصوب . اَحمدُ ( فعل مضارع صیغه ۱۳ و فاعل مستتر) ربی ( رب مفعول و ی مضاف اله رب ) الله ( بدل کل از کل ربی ) خیر ( حال ) مالک ( م.ا خیر ) 💢 ترجمه : محمّد كه فرزند مالك است چنين مى‌گويد : مى‌ستايم پروردگارم يعنى ذات واجب الوجود را در حاليكه بهترين دارندگان مى‌باشد. _______________ 📚آثار سید محمد جواد ذهنی تهرانی ✴️ @talabe_samerayi
❇️ ادبیات بخوانیم 💢 البهجه المرضیه سیوطی - قسمت اول : 1⃣ هذا كتاب سيوطى‌ بسم اللّه الرّحمن الرّحيم‌ احمدك اللّهمّ على نعمك و آلائك، و اصلّى و اسلّم على محمّد خاتم انبيائك، و على آله و اصحابه و التّابعين الى يوم لقائك. 💢 ترجمه : بنام خداوند بخشنده مهربان‌ بار خدايا تو را مى‌ستايم بربخشش ظاهرى و باطنيت، و درود قلبى و زبانى مى‌فرستم برحضرت محمّد (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) كه آخرين پيامبرانت مى‌باشد، و نيز درود قلبى و زبانى ما برذرّيّه و اولاد پيامبرت و اصحاب و ياران و تابعين حضرتش تا روزيكه با تو ملاقات كنيم. 💢 نکات : اللّهمّ: اصل آن « يا اللّه» بوده، سپس كلمه « يا » را حذف كرده و بجاى آن ميم مشدّد در آخرش اضافه كردند « اللّهمّ » شد . على نعمك: كلمه « نعم » بكسر نون و فتح عين جمع « نعمت » و آن‌ آلائك: جمع « الى » بكسر همزه بوده بمعناى عطيّه باطنى. اصلّى و اسلّم: صلوات عبارتست از تحيّت و درود قلبى و سلام درود زبانى را گويند. خاتم انبيائك: كلمه « خاتم » محتمل است با كسر تاء بوده بصيغه اسم فاعل بمعناى خاتمه‌دهنده و آخرين و ممكنست با فتح آن قرائت شود بمعناى زينت. و على آله و اصحابه: كلمه « آل » يا از « اول » بفتح همزه و سكون واو مشتقّ است بمعناى رجوع بنابراين « آل الرّجل» يعنى كسى كه رجوعش باو است و يا از « اهل » اخذ شده بمعناى نزديكان و خويشان شخص و بهريك از ايندو معنى كه اخذ شود در اينجا صحيح مى‌باشد. كلمه « اصحاب » جمع صاحب است بمعناى همراه و دوست. التّابعين: اصطلاحا بكسانى گفته مى‌شود كه محضّر نبىّ اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را درك نكرده ولى اصحاب حضرت را ديده‌اند __________________ 📚آثار سید محمد جواد ذهنی ✴️ @talabe_samerayi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اصول فقه بخوانیم 💢 توصیه به طلاب ( اگر قصد اجتهاد یا تدریس یا پژوهش دارند .) طلاب عزیز سعی کنند به سایر کتب اصولی مانند مصباح الاصول ، حقایق الاصول ، نهایه الافکار ، المحاضرات ، قوانین المحکمه ، معالم الاصول ، هدایه المسترشدین ، فوائد الاصول ، بدایه الافکار نیز مراجعه نمایند . همچنین خواندن دو کتاب اصولی ایه الله سبحانی مانند المحصول و المبسوط غافل نشوند
❇️ اصول الفقه شیخ مرتضی انصاری برای تدریس اصول کتاب هدایه المسترشدین را برگزید . این کتاب اثر شیخ محمد تقی رازی و مورد توجه و تعریف اکثر علما بوده است . علت اینکه شیخ انصاری فرائد الاصول را از مبحث قطع و ظن شروع کرده و از مبحث الفاظ خالی گذاشته این بود که مبحث الفاظ هدایه المسترشدین را کافی و وافی می دانسته (۱) 📚(۱) رياض المسائل، سيد علي طباطبائي، مؤسسة النشر الاسلامي، چ اول، ج 1، ص 80
❇️ اصول الفقه 💢 اصول به زبان ساده 1⃣ اصول فقه بر قواعدی دلالت دارد که فقه بر آن متکی است پس برای تعریف اصول اول باید فقه را تعریف کنیم تعریف فقه : فقه در لغت به معنای فهم عمیق می باشد اما در اصطلاح به معنای الفقه: هو العلم بالأحكام الشرعية الفرعية عن أدلّتها التفصيلية با قید شرعیه خارج می شود مسائلی که از شارع گرفته نشده باشد مانند مسائل عقلی مثل اجتماع نقیضین محال است منظور از قید فرعیه ، احکام شرعی فروع دین هست مقابل اصول دین که به آن احکام شرعیه اصلیه گفته می شود از طریق ادلیه تفصیلی که بوسیله این قید خارج کرد علم اجمالی از مسائل شرعی فرعی را مانند علم مقلد به اینکه روزه گرفتن واجب است . ادله تفصیله شامل : ۱. کتاب ۲.سنت ۳.اجماع ۴.عقل چون علم مقلِد از طریق چهار دلیل بالا نیست و فقط از روی اعتماد به مجتهد (مرجع تقلید) است پس علم او تفصیلی نیست بلکه علم او اجمالی است . _________ ✴️ @talabe_samerayi
❇️ معارف و عقاید بخوانیم : نگارنده که چندین سال است درگیر مناظره و حضور در فرق مختلف است در زمینه کلامی آثار چند استاد را بسیار عالی می داند . ۱. در زمینه کلام تمام کتب و مقالات استاد علی ربانی گلپایگانی را طلبه یک دور بخواند در پاسخ به شبهات قدیم و جدید نمی ماند . شروع از کتاب عقاید استدلالی ایشان باشد . ۲. در زمینه دفاع علمی از اهل بیت مقابل اهل سنت اثار و نشریات ایه الله میلانی مفید است . ۳. در زمینه فرقه شناسی کتب استاد علیمردانی تقریبا اکثر فرق را در بر داشته است . ۴. اصولا ادمی که مباحث معرفت شناسی را خوب بداند همان اول کار در بحث راه رسیدن به یقین کلی خاکریز دفاع می کند ۵. در مسائل جدیده مثل شبهات امثال سروش و شبستری و ... هم دکتر محمد رضایی شاگرد ایه الله سبحانی دست به قلم هستند ۶. دو مدیر مدرسه در قم هم که مولف کتب عقاید نظام جدید هستند آقای برنجکار و سبحانی فارغ از دیدگاه سیاسی در زمینه علم کلام بسیار فعال بودند . ✴️ @talabe_samerayi