47.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
+ازاینکلیپ۱۵ثانیهاییهامیخوای
مذهبۍ؛چیریڪۍ؛نابو...🌿"
همشاینجاست!
عکساستوریاشمتکه😉🙌•.
-وَچوبیدیبَرسَرِایمانخویشمیلَرزَم ...!!
داستان واقعی
👈 آن سید امام زمانت بود...
مداح مجالسِ آیت الله بهجت رحمة الله علیه میگفت ، یکروز آیتالله به من گفت : فلانی خاطرت هست مجلس نیمه ی شعبان، انتهای مراسم مشغول دعا کردن بودی، سیدی از جمع جدا شد و در حال ترک جلسه بود، به دلت افتاد حین دعا روضه ی حضرت زهرا سلام الله علیها را بخوانی، در این هنگام آن سید که تا نزدیک درب رفته بود با شنیدن صدای روضه به میان جمعیت برگشت؟
🔰 پاسخ دادم آقا جان سید زیاد میرود و می آید در اين مجلس، آیت الله بهجت با لحن خاصی به من گفتند : « نه.... این طور نگو! آن سید آقا بودند... حضرت صاحب الزمان ارواحنافداه»
#پیدای_پنهان
📙 برداشتی آزاد از سخنرانی استاد رائفی پور
⭕️ از حاج قاسم به همه آزادگان جهان ؛
" امروز قرارگاه حسین بن علی ایران است
بدانید جمهوری اسلامی حرم است
و این حرم اگر ماند دیگر حرم ها میمانند "
چشمم عزیزِ دل
حاج قاسمِ عزیز
#جمهوری_اسلامی ؛ تار و پود و همه وجودمان است
#فقطجمهوریاسلامی
هدایت شده از محمد تقی صرفی پور
موقعي كه شهر بحرين در تصرف فرنگيان بود شخصي از مسلمين را به حكومت آن جا گماشتند تا موجب آبادي بيشترآن جا گردد اين والي مردي ناصبي بود و وزيري داشت كه تعصبش از وي بيشتر بود وزير نسبت به اهل بحرين كه دوستدار اهل بيت بودند اظهار دشمني مي كرد و براي نابودي و زيان رساندن به آن ها حيله ها مي انگيخت يك روز وزير درحالي كه اناري در دست داشت نزد والي رفت و انار را به او داد والي ديد بر روي پوست انار نوشته شده
لااله الالله محمد رسول الله ابوبكر و عمر و عثمان وعلي خلفاء رسول الله
وقتي به دقت آنرا نگريست ديد كه اين عبارت به طور طبيعي در پوست انار نوشته شده به طوريكه گمان نمي رفت ساخته دست بشر باشد او از اين حيث در شگفت ماند .
والي به وزير گفت اين دليل روشن و برهان محكمي است برابطال مذهب رافضي ها (شيعيان) نظر تو درباره مردم بحرين چيست وزير گفت اين جماعت متعصب هستند و منكر دلائل مي شوند امر كن آن ها را حاضر كنند و اين انار را به آنها نشان بده اگر پذيرفتند و به مذهب ما درآمدند شما ثواب فراوان برده ايد و چنان چه نپذيرفتند و همچنان بر گمراهي خود باقي ماندند آنها را در قبول يكي ازاين سه چيز مخير گردان يا حاضر شوند با ذلت و خواري مثل يهود و نصاري جزيه بدهند يا جوابي براي اين دليل روشني كه نمي توان آن را ناديده گرفت بياورند و يا اين كه مردان آن ها كشته شوند و اولاد ايشان اسير گردند و اموالشان به غنيمت گيريم والي راي وزير را مورد تحسين قرار داد و فرستاد علما و افاضل و نيكان و نجبا و بزرگان شيعه بحرين را احضار نمود وانار را به آن ها نشان داد و گفت اگر جواب قانع كننده اي نياوريد يا بايد كشته شويد و اسير گرديد و اموالتان ضبط شود يا همچون كفار جزيه دهيد آن ها چون انار را ديدند سخت متحير شدند و نتوانستند جواب شايسته اي بدهند رنگ صورتشان پريد و بندهاشان به لرزه افتاد سپس بزرگان آنها به والي گفتند سه روز به ما مهلت بده شايد بتوانيم جوابي كه مورد پسند واقع شود بياوريم و گرنه هر طور مي خواهي بين ما حكم كن والي هم به آن ها مهلت داد رجال بحرين در حالي كه هراسان و مرعوب و متحير بودند از نزد والي بيرون آمدند و مجلس گرفتند و مشورت كردند
آن گاه بنا گذاشتند از ميان صلحا و زهاد بحرين ده نفر و ازميان آن ده نفر سه نفر انتخاب كنند و چون چنين كردند به يكي از آن سه نفر گفتند تو امشب برو به بيابان و تا صبح مشغول عبادت باش و از خداوند به وسيله امام زمان ياري بخواه او هم رفت و شب را به صبح آورد و چيزي نديد و برگشت و جريان را اطلاع داد شب دوم نفر دومي و شب سوم نفر سومي كه مردي پاكسرشت و دانشمند به نام محمدبن عيسي بحريني بود با سر و پاي برهنه رو به بيابان نهاد و مشغول دعا و گريه و توسل به خدا بود كه شيعيان را ازاين بليه رهايي بخشد و حقيقت مطلب را روشن سازد و براي تامين منظور به حضرت صاحب الزمان (عج) گرديد.
درآخر شب ناگاه ديد مردي اورا مخاطب ساخته و مي گويد: « محمد بن عيسي بحريني چه شده تورا بدين حال مي بينم؟ و براي چه به بيابان آمده اي؟ »
محمد بن عيسي گفت: « اي مرد مرا به حال خود واگذار من براي مطلب مهمي آمده ام كه آن را جز براي امام خود نمي گويم و شكوه آن را نزد كسي مي برم كه اين راز را بر منآشكار سازد.»
گفت : « اي محمدبن عيسي من صاحب الامر هستم مقصودت را بگو »
گفت : « اگر تو صاحب الامر مي باشي داستان مرا مي داني .»
فرمود : » آري تو به خاطر مشكل انار و مطلبي كه بر روي آن نوشته شده و تهديدي كه والي كرده به بيابان آمده اي.»
محمد بن عيسي گفت : « آري اي آقاي من شما مي دانيد ما چه حالي داريم به داد ما برس .»
هدایت شده از محمد تقی صرفی پور
حضرت فرمود : « اي محمد بن عيسي ! وزير ملعون درخت اناري در خانه خود دارد و قالبي از گل به شكل انار در دو نصفه ساخته و توي هرنصفي از آن قسمتي ازآن كلمات را نوشته و آن گاه آن قالب را روي اناري نهاده و دروقتي كه انار كوچك بود توي آن گذاشته و آن را محكم بسته آن گاه به مرور كه انار بزرگ شده آن نوشته در پوست انار تاثير بخشيده تا به به اين شكل درآمده فردا نزد والي مي روي و به او مي گويي جواب تو را آورده ام ولي حتما بايد در خانه وزير باشد وقتي به خانه وزير رفتيد به سمت راست خود نگاه كن كه غرفه اي مي بيني آن گاه به والي بگو جواب در همين غرفه است وزير مي خواهد از نزديك شدن به غرفه سر باز زند ولي تو اصرار كن و سعي كن از آن بالا بروي وقتي ديدي وزير بالا رفت تو هم با او بالا برو و او را تنها مگذار مبادا از تو جلو بيفتد هنگامي كه وارد غرفه شدي در ديوار آن سوراخي مي بيني كه كيسه سفيدي در آن است آن را بردار كه خواهي ديد قالب گلي انار كه براي اين نقشه ساخته درآن كيسه است سپس آن را جلو والي نهاد و انار معهود را دران بگذار تا حقيقت مطلب روشن شود و به والي بگو ما معجزه ديگري هم داريم و آن اين كه داخل اين انار جز دود و خاكستر چيزي نيست اگر مي خواهي صحت آن را بداني به وزير بگو آن را بشكند وقتي وزير آن را شكست دود و خاكستر به صورت و ريش او مي ريزد.»
محمد بن عيسي شادي كنان دست حضرت را بوسيد و مراجعت نمود صبح كه نزد والي رفتند همان طور كه امام دستور داده بود عمل كردند.
والي به محمد بن عيسي گفت : « چه كسي اين خبر را به تو داده است .»
گفت : « امام زمان »
والي پرسيد : « امام شما كيست ؟ »
محمد بن عيسي يك يك ائمه را معرفي كرد تا به امام زمان صلوات اللله رسيد .
والي گفت : « دستت را دراز كن تا من گواهي دهم نيست خدايي مگر خداوند يگانه و اين كه محمد بنده و پيامبر اوست و خليفه بلافصل بعد از او امير مومنين علي (ع) »
و اقرار به تمام ائمه كرد و ايمانش نيكو گشت سپس دستور قتل وزير راداد و از مردم بحرين عذر خواهي كرد اين حكايت نزد مردم بحرين مشهور و قبر محمدبن عيسي بحريني درآن جا معروف و مردم به زيارت آن مي روند .
بحارالانوار جلد 13 صفحات 943-940
خدمت سادات به اسلام
اینکه زهرای مرضیه سلام الله علیها کوثر ملقب شدند یکی از معانی ان خیر کثیر است. و از مصادیق خیر کثیر یکی وجود مبارک یازده امام علیهم السلام است. یکی هزاران امامزاده در سراسر گیتی است .و یکی هم هزاران عالم ربانی که هرکدام منشا خیر بوده اند
از سید مرتضی و سید رضی گرفته تا میرزای شیرازی و سید جمال اسدابادی و سید حسن مدرس و نواب صفوی و ایه الله کاشانی و سید علی قاضی و ایه الله بروجردی تا ایه الله نجفی و ایه الله گلپایگانی و ایه الله سید ابوالحسن اصفهانی و علامه طباطبایی تا زمان ما بزرگترین عالم در دوران غیبت کبری ایه الله العظمی امام خمینی و ایه الله خامنه ای.
در طول غیبت کبری سادات گاهی بصورت سلسله های مختلف در مناطق مختلف کشورمان حضور داشتند و منشا خیر بوده اند که به چند سلسله اشاره میشود.
سادات مرعشی:سید قوامالدین مرعشی آملی مؤسس سلسلهٔ مرعشیان مازندران متولد و ساکن روستای مرزنگوی دابو از توابع آمل مازندران بود و در سال 760 هجری قمری برای آشنایی با سربداران خراسان دو اربعین به خراسان رفت. در جنگی ،کیا افراسیاب چلابی را از سلسلهٔ افراسیابیان شکست داد و به حکومت مازندران دست یافت. نوادگان او تا اوایل دورهٔ صفویه بر مازندران حکمرانی داشتند. در عصر صفویه سادات مرعشی، بسبب انتساب به ائمهٔ شیعه قدرت و ثروت بیشتری یافتند، تا جایی که مادر شاه عباس یکم مشهور به مهدعلیا، از این سلسلهٔ سادات بود.حکومت سادات مرعش در سال 990 قمری پایان یافت و سادات مرعشی به شیراز و هند و کرمان تبعید شدند.....خاندان سادات جزائری در ایران با حدودا دو میلیون نفر جمعیت تقریبا همگی اولاد علامه ی کبیر سید نعمت الله جزائری می باشند که شاگرد میرزا مرحوم علامه ی مجلسی رحمه الله علیهم بوده و به گفته ی مرحوم علامه ی مجلسی " اگر نبود همت و همراهی سید نعمت الله جزائری قطعا امکان جمع آوری و تدوین مجموعه ی کم نظیر بهار الانوار وجود نمی داشته است "...علامه سید نعمت الله جزائری در نسب به حضرت امام موسوی کاظم صلوات الله علیه می رسد و این خاندان بزرگ مهمترین و با نفوذ ترین و خوشنام ترین خانواده ی ایرانی، شیعی، روحانی و علمی در عرصه ی تاریخی، فرهنگی و علمی این سرزمین محسوب می شوند که از نظر تعداد جمعیت اولین خانواده ی ایرانی و سومین خانواده ی جهان می باشند
زادگاه اولیه ی این خانواده عموما خوزستان و شهر شوشتر بوده است که با مهاجرت در جغرافیای ایران همراه با خود فرهنگ و علم را منتشر کرده اند و جمع کثیری از این خانواده در خارج ایران نیز سکنی گزیده اند.....سادات طباطبایی که به امام حسن نسبشان می رسد علمای بزرگی داشته اند مانند:علمای خاندان طباطبایی
سید محمدمهدی بحرالعلوم بروجردی(مولف منظومه الدرة النجفیه)
سید محمد جواد علوی طباطبایی بروجردی
سید محمود طباطبایی بروجردی(مولف کتاب مواهب السنیه فی شرح الدرة النجفیه )
سید حسین طباطبایی قمی
سید حسین طباطبایی بروجردی
سید محمد کاظم طباطبایی یزدی
سید محمد حسین طباطبایی
سید محسن حکیم
سید محمد باقر سلطانی طباطبایی بروجردی..........خاندان صدر یا صدر عاملی شاخهای از سادات از ذریه سید صالح موسوی عاملی که در صدر آنها سید صدرالدین موسوی عاملی است. این خاندان از نوادگان امام موسی کاظم(ع) و از خاندانهای مشهور مذهبی در ایران، عراق و لبنان است که در قرنهای سیزدهم تا پانزدهم قمری عالمان و شخصیتهای پرآوازهای مانند موسی صدر، محمدباقر و محمد از آن برخاستهاند که در اوضاع سیاسی لبنان و عراق نقش داشتهاند........سادات حکیم، از خاندانهای علمی و سیاسی شیعی در عراق. شاخصترین فرد این خاندان سید محسن حکیم مرجع تقلید شیعیان است. وی در مقام مرجع تقلید شیعیان، به سیاست توجه ویژهای داشت و در بسیاری از مسائل سیاسی روزگار خویش دخالت میکرد و فتوا میداد. فرزندان و نوادگان وی نیز در صحنه سیاسی عراق اثرگذار بودهاند...
23.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #استوری_موشن
🍃 یڪ دعوت نامه خـاص 💌
🍃 بــراے یڪ آدم خــاص 👑
#سال_نو
#اطلاعیه_پذیرش
#حوزه_علمیه_خواهران
📆 شروع ثبت نام از 25 بهمن ماه ۱۳۹۹
🔖از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی
📔منابع ودفترچه آزمون در اینجا
paziresh.whc.ir
┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄