🤔 #اجازه_شوهر_در_صدقه_دادن!
❓ منظور
از اینکه زن
بایـد بـرای دادن
صدقه از شوهر اجازه
بگیـرید چه نوع صدقـهای
است؟ آیا اگر از امـوال خـودش
هم باشـد لازم اسـت اجـازه بگیـرد؟
✍ آیت الله خامنهای:در صدقه دادن زن
از امـوال خودش (هر نوع صـدقهای
که باشد)،نیاز به اجازهشوهر نیست.
✍ آیـت الله مکــارم: اگــر از زن امـــوال
خودش صدقه بدهد، نیازی به اجازه
شوهر نیستاما به نحوی عمل نماید
که اختلاف و ناراحـتی ایجاد نشـود.
✍ آیـت الله شبیــری: بــرای صــدقـه از
اموال خـودش نیـــاز بـه اذن نـدارد.
✍ آیت الله سیـستـانی: اگـر از امـــوال
خودش باشد نیازیبه اجازه نیـست.
📚 منابع:
آیـات عظــــام خامنــهای، استـفتــاء
شمـــاره ApxBnvAxJM. مکــارم،
کـــــد رهـگیــــری: 9709290020.
شبیـــری، شمــاره ســـوال: 60688.
سیـستـــانی؛ ش ســوال: 807305.
🔻پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم:
قَولُ الرَّجُلِ لِلمَرأَةِ : «إنّي اُحِبُّكِ» لا يَذهَبُ مِن قَلبِها أبَدا
✳️ اين سخن مرد به زن كه:
#دوستت_دارم، هرگز از دل زن بيرون نمىرود .
📚 الكافي، ج٥، ص٥٦٩، ح٥٩
🔰ذبح عقيقه واجب است يامستحب؟
✍️پاسخ:
✅عقيقه کردن براي فرزندان واجب نيست ولي سفارش فراواني براي انجام دادن اين کار شده است.
🔰آیا درآمد حاصل تبليغات کانال تلگرامي حلال است؟ (مرجع تقلید آیت الله خامنه ای)
✍️پاسخ:
✅درصورتي که کانال مذکور برخلاف قانون نباشد و محتواي سايت که مورد تبليغ قرار مي گيرد از نظر شرعي حرام نباشد تبليغات اشکالي ندارد.و در آمدش حلال مي باشد.
🔰اگر در هنگام نماز شک کنم که تشهد را نخوانده ام حکمش چيست؟
✍️پاسخ:
✅اگر در رکعت سوم شک کند که تشهد را خوانده است يا خير به اين شکيات اعتنا نمي کند.
🤔 #چادر_نماز_یا_لباس_احرام_بجای_کفن!
❓ آیا
میتــوان
از چـــادر نمــــاز
یـا لبـــاس احــــرام بـــه
عنــوان کفــن استفـــاده نمـــود؟
✍ آیت الله خامنهای: فی نفـسـه اشکــال
نـدارد، امـا بایــد ســـه تکـــه باشــــد.
✍ آیت الله مکــــارم: اشــکـــالی نــــدارد
ولــی در هـــر صــورت بایـــد مقـــدار
واجــب کفــن نمـــودن رعــایت شـود.
✍ آیت الله شبیری: مانعـی نـدارد و لازم
نیست سه تکه شود بلـکه میتوان به
عنـوان یکــی از آن ســه تکـه یـا بعـد
از ســه تکـــه از آن استـفـــاده کـــرد.
✍ آیت الله سیـستــانی: مىشـــود ولــى
معمولاكافى نيست وبايدتكميل شود.
📚 منابع:
استـفتـاء اینتــرنتی آیـات خامنــهای،
شمـاره استفـتاء: m57r722. مکارم،
سوال: 9802270134. شبیری، س،
65688. سیـستـانی؛ س: 859211.