☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️
✨امروز شنبه
12 شهریور 1401 هجرے شمسى🗓
6 صفر 1444 هجری قمرے🗓
3 سپتامبر 2022 ميلادى🗓
ذکر روز شنبه صد مرتبه:
#یا_رب_العالمین🌷
✨دعای برکت روز:
🍀امام صادق(ع):وقتى صبح دمید بگو:
(الحَمدُللهِ فالِقِ الإِصباحِ، سُبحانَ رَبِّ المَساءِ وَالصَّباحِ، اللّهُمَّ صَبِّح آلَ مُحَمَّدٍ بِبَرَکَةٍ و عافِیَةٍ، و سُرورٍ و قُرَّةِ عَینٍ.اللّهُمَّ إنَّکَ تُنَزِّلُ بِاللَّیلِ وَالنَّهارِ ما تَشاءُ، فَأَنزِل عَلَیِّ و عَلى أهلِ بَیتی مِن بَرَکَةِ السَّماواتِ وَالأَرضِ رِزقا حَلالاً طَیِّبا واسِعا تُغنینی بِهِ عَن جَمیعِ خَلقِک)َ.
📘بحار الأنوارج87/ص356
🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج🌤
نمازجمعه۱۱شهریور۱۴۰۱دهاقان رضوانی.m4a
زمان:
حجم:
45.26M
■خ اول،مدارای پیامبر با دشمنانش:ابوسفیان بن حرب سرسخت ترین دشمن پیامبرکه رهبری جنگهای مشرکین قریش را دربدر واحد وخندق داشت ونقش اساسی او درمحاصره پیامبر ویارانش درشعب ابی طالب بسیارازاردهنده بودوهمسرش هند اکله الاکبادبدن حضرت حمزه را در احد مثله کرددرفتح مکه مورد تلافی واقع نشدند وهمان اسلام ظاهری انها پذیرفته شدوحتی پیامبرفرمود هرکس به خانه او داخل شددرامان است.ودرغزوه حنین سهم بیشتری از غنائم بعنوان مولفه القلوب به اوداده شد■خ دوم:فرمایشات مقام معظم رهبری دردیدار دولتمردان●براساس فرمایشات مقام معظم رهبری لقب ((دولت درمیدان ))زیبنده دولت اقای رئیسی است●سی ویک سفر استانی در طول یازده ماه خدمت دولت نشان چابکی وجوان بودن ومسئولیت پذیری دولت است●جهت رفع نگرانی مردم ورهبری درامر مسکن دولت بایدبطور ویژه وجهادی وارد میدان شود● درهفته دولت دردهاقان چندین طرح وپروژ افتتاح وبه بهره برداری رسید ویا کلنگ زده شد●علت تنشها درعراق ان هم درزمانی که ملت عراق میزبان زائران حسینی است هرچه باشد زیبنده ان دیار نیست وبه ضرر مردم عراق واخوت اسلامی است●تعاون،رفاه،کاروامور اجتماعی طبق اصل ۴۴قانون اساسی باید درکشورجایگاه رفیع تری داشته باشد ومسئولین امر به روند فعالیتهای تعاونی سرعت همراه بانظارت بیشتری بدهند.
نماز جمعه۱۱شهریور۱۴۰۱.رضوانی
https://t.me/emam_jmee_dehaghan
19.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#همیشه_مردمی
#همیشه_انقلابی
● امام جمعه دهاقان
■ روز ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس
■ از باب اینکه این مسئله هنوز به یک شکلی امتداد دارد و هنوز دولت انگلستان دست از کارهایی که در قرن نوزدهم و قبل و بعد از آن انجام می داده است بر نداشته و بر نمی دارد منتها با شکل و ابزار جدید در میان کشورهای اسلامی از باب اینکه تفرقه بینداز و حکومت کن همان سیاست را دنبال میکند
https://t.em/emam_jmee_dehaghan
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️
✨امروز یکشنبه:
13 شهریور 1401 هجرے شمسى🗓
7 صفر 1444 هجری قمرے🗓
4 سپتامبر 2022 ميلادى🗓
ذکر روز یکشنبه صد مرتبه:
#یاذالجلال_والاکرام🌷
✨دعای برکت روز:
🍀امام صادق(ع):وقتى صبح دمید بگو:
(الحَمدُللهِ فالِقِ الإِصباحِ، سُبحانَ رَبِّ المَساءِ وَالصَّباحِ، اللّهُمَّ صَبِّح آلَ مُحَمَّدٍ بِبَرَکَةٍ و عافِیَةٍ، و سُرورٍ و قُرَّةِ عَینٍ.اللّهُمَّ إنَّکَ تُنَزِّلُ بِاللَّیلِ وَالنَّهارِ ما تَشاءُ، فَأَنزِل عَلَیِّ و عَلى أهلِ بَیتی مِن بَرَکَةِ السَّماواتِ وَالأَرضِ رِزقا حَلالاً طَیِّبا واسِعا تُغنینی بِهِ عَن جَمیعِ خَلقِک)َ.
📘بحار الأنوارج87/ص356
🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج🌤
یکی از دوستان ⚘شهید بابایی می گوید:
🔸️در دوران تحصیل در آمریکا روزی در بولتن خبری پایگاه « ریس» که هر هفته منتشر می شد، مطلبی نوشته شده بود که توجه همه را به خود جلب کرد. مطلب این بود:
دانشجو بابایی ساعت ۲ نیمه شب می دود تا شیطان را از خود دور کند.
🔸️من و بابایی هم اتاق بودیم. ماجرای خبر بولتن را از او پرسیدم. او گفت : چند شب پیش بی خوابی به سرم زده بود. رفتم میدان چمن و شروع کردم به دویدن. از قضا کلنل باکستر فرمانده پایگاه با همسرش مرا دیدند و شگفت زده شدند. کلنل ماشین را نگه داشت ومرا صدا زد. نزد او رفتم. او گفت در این وقت شب برای چه می دوی؟ گفتم: خوابم نمی آمد، خواستم کمی ورزش کنم تا خسته شوم.
🔸️گویا توضیح من برای کلنل قابل قبول نبود او اصرار کرد تا واقعیت را برایش بگویم. به او گفتم مسائلی در اطراف من می گذرد که گاهی موجب می شود شیطان با وسوسه هایش مرا به گناه بکشاند و در دین ما توصیه شده که در چنین مواقعی بدویم یا دوش آب سرد بگیریم.
🔸️آن دو با شنیدن حرفهای من تا دقایقی می خندیدند، زیرا با ذهنیتی که نسبت به مسائل جنسی داشتند نمی توانستند رفتار مرا درک کنند.
📚کتاب: منظومه جهاد، ص۶۱ ، اثر حجه الاسلام راجی، ناشر : دفتر نشر معارف، چاپ اول ۱۴۰۰
برگرفته از كتاب ⚘« پرواز تا بی نهایت
زینت خانه باید قرآن باشد
حتما بخوانید...کاش مسئولین این زمونه هم اینگونه بودن...
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم
همه جا مصطفی سعی میکرد خودش کمتر از دیگران داشته باشد، چه لبنان، چه کردستان، چه اهواز. لبنان که بودیم جز وسایل شخصی خودم چیزی نداشتیم. در لبنان رسم نیست کفششان را دربیاورند و بنشینند روی زمین.
وقتی خارجیها میآمدند یا فامیل، رویم نمیشد بگویم کفش دربیاورید. به مصطفی میگفتم «من نمیگویم خانه مجلل باشد، ولی یک مبل داشته باشد که ما چیز بدی از اسلام نشان نداده باشیم که بگویند مسلمانها چیزی ندارند، بدبختاند». مصطفی به شدت مخالف بود، میگفت «چرا ما این همه عقده داریم؟ چرا میخواهیم با انجام چیزی که دیگران میخواهند یا میپسندند نشان بدهیم خوبیم؟ این آداب و رسوم ما است، نگاه کنید این زمین چه قدر تمیز است، مرتب و قشنگ! اینطوری زحمت شما هم کم میشود، گرد و خاک کفش نمیآید روی فرش». از خانهٔ ما در لبنان که خیلی مجلل بود همیشه اکراه داشت. ما مجسمههای خیلی زیبا داشتیم از جنس عاج که بابا از افریقا آورده بود. مصطفی خیلی ناراحت بود و خودمان دو تا همهٔ آنها را شکستیم. میگفت «اینها برای چی؟ زینت خانه باید قرآن باشد. به رسم اسلام. به همین سادگی». در ایران هم چیزی نداشتیم هرچه بود مال دولت بود. زیرزمین دفتر نخستوزیری را هم که مال مستخدمها بود به اصرار من گرفت. قبل از این که من بیایم ایران، در دفترش میخوابید. مصطفی حتی حقوقش را میداد به بچهها. میگفت «دوست دارم از دنیا بروم و هیچ نداشته باشم جز چند متر قبر و اگر این را هم یک جور نداشته باشم، بهتر است».
راوی: غاده جابر (همسر شهید چمران)
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
یکی از لوازم حضور زنان در اجتماع، ارتباط گفتاری آنان با مردان نامحرم است که ممکن است به یکی از صورتهای گفتوگو، پرسش و پاسخ و سخنرانی باشد. سؤال اصلی این است که این ارتباط از نظر کتاب و سنّت چگونه است؟ آیا زنان مجازند با مردان ارتباط گفتاری به هر یک از صور یاد شده داشته باشند؟ و در صورت جواز، آیا در کیفیت ادای کلمات نیز میتوانند به هرگونه سخن بگویند یا باید مقرّراتی را رعایت نمایند؟ و در هر صورت، آیا باید به مقدار ضرورت اکتفا کنند یا در این مسئله نیز محدودیتی ندارند؟ با مراجعه به کتاب و سنّت و مشاهده نقلهای قرآن از گفتوگوهای انبیا علیهمالسلام با زنان و گفتوگوی برخی از زنان نمونه و پاکدامن با برخی از مردان غیرمحرم و با مراجعه به روایاتی که راویان زن از پیامبر و ائمّه اطهار علیهمالسلام نقل کرده یا مسائلی را از آنان پرسیده و جواب شنیدهاند، به این نتیجه میرسیم که اصل ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم به یکی از صورتهای یاد شده بدون قصد لذت اشکالی ندارد. اما بر اساس آیه «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ»(احزاب: 32) باید ادای کلمات و طرز سخن گفتن به گونه معروف و دور از هرگونه عشوهگری باشد تا زمینه فساد و ارتباط نامشروع فراهم نشود. همچنین در سخنان خود باید، به مقدار ضرورت بسنده کنند و از به درازا کشیدن کلام و ردّ و بدل کردن مطالب غیرضروری پرهیز نمایند.
متن
انسان برای تبادل اطلاعات و انتقال پیامهای خود به دیگران، چارهای جز ارتباط با همنوعان ندارد. حضور زنان در جامعه و مشارکت آنان در فعالیتهای اجتماعی نیز بدون ارتباط با مردان و تعامل با آنان میسّر نخواهد بود. بخشی از این ارتباط به صورت گفت و شنود انجام میگیرد که موضوع بحث این مقاله است.
با عنایت به ضرورت تبادل اطلاعات از طریق ارتباط گفتاری میان زن و مرد از یکسو، و لزوم تنظیم فعالیتها و تلاشهای افراد در جامعه اسلامی بر اساس باورهای مذهبی و دستورات وحیانی از سوی دیگر، این پرسش مطرح میشود که دیدگاه کتاب و سنّت در این مسئله چیست؟ از اینرو، مقاله حاضر در پی یافتن پاسخ صحیح پرسشهای ذیل است:
1. آیا از نظر اسلام، گفتوگوی زن و مرد نامحرم یا سخنرانی زن و مرد برای مردان و زنان نامحرم، جایز است؟
2. در صورت مثبت بودن پاسخ سؤال نخست، آیا اسلام برای کیفیت ارتباط گفتاری آنان محدودیتی قایل شده است، یا زن و مرد میتوانند به هر کیفیتی با هم سخن بگویند؟
3. آیا زن و مرد نامحرم میتوانند در هر موضوع و به هر مقداری که بخواهند با هم ارتباط گفتاری داشته باشند؟ یا باید در کمّیت گفتوگو نیز ضوابطی را رعایت کنند؟
گفتوگوی زن و مرد نامحرم از منظر قرآن
گرچه در زمینه اصل سخن گفتن زن و مرد، در قرآن به صورت صریح آیهای در نفی یا اثبات وارد نشده، اما میتوان با مراجعه به آیاتی که گفتوگوی زنان و مردان نامحرم را نقل کردهاند دیدگاه قرآن را در اینباره به دست آورد. با مراجعه به قرآن، میتوان گفتوگوهایی را که از زنان و مردان نامحرم نقل شدهاند، در دو دسته بررسی کرد:
الف. گفتوگوی زنان و مردان معصوم
1. گفتوگوی حضرت زکریّا با مریم علیهاالسلام: حضرت زکریّا علیهالسلامکه کفالت حضرت مریم علیهاالسلام را به عهده داشت، به عبادتگاه او در بیتالمَقْدِس سر میزد و با وی سخن میگفت، از او سؤال میکرد و جواب میشنید. قرآن در این زمینه میفرماید: وقتی حضرت زکریّا علیهالسلام به محل عبادت حضرت مریم علیهاالسلام سر میزد و در هر نوبت غذای آماده در مقابلش میدید، از او میپرسید: ای مریم! این (طعام) از کجا برایت آمده است؟ (حضرت مریم) میگفت: این از طرف خداست.1
2. گفتوگوی حضرت سلیمان علیهالسلام با ملکه سبا: در داستان ملاقات ملکه سبا با حضرت سلیمان علیهالسلام چنین میخوانیم: به او گفته شد: داخل حیاط قصر شو! اما هنگامی که بدان نظر افکند، پنداشت نهر آبی است و ساق پاهای خود را برهنه کرد (تا از آب بگذرد، اما سلیمان) گفت: (این آب نیست، بلکه) قصری است از بلور صاف. (ملکه سبا) گفت: پروردگارا! من به خود ستم کردم. و با سلیمان، برای خداوندی که پروردگار عالمیان است، اسلام آوردم.2
3. گفتوگوی حضرت موسی علیهالسلام با دختران حضرت شعیب علیهالسلام: قرآن داستان حضرت موسی علیهالسلام و برخورد وی با دختران حضرت شعیب علیهالسلامرا اینگونه نقل میکند: و هنگامی که به (چاه) آب مدین رسید، گروهی از مردم را در آنجا دید که چهارپایان خود را سیراب میکنند، و در کنار آنها، دو زن را دید که مراقب گوسفندان خویشند (و به چاه نزدیک نمیشوند، حضرت موسی علیهالسلام) به آنها گفت: کار شما چیست؟ (چرا گوسفندان خود را آب نمیدهید؟) گفتند: ما آنها را آب نمیدهیم تا چوپانها همگی خارج شوند، و پدر ما پیرمرد مسّنی است. موسی به (گوسفندان) آنها آب داد، سپس رو به سوی سایه آورد و عرض کرد: پروردگارا! هر خیر و نیکی بر من فرستی بدان نیازمندم. پس یکی از آن دو به سراغ او
آمد و در حالی که با نهایت حیا گام برمیداشت و گفت: پدرم از تو دعوت میکند تا مزد سیراب کردن گوسفندانمان را به تو بپردازد.3
در این مورد نیز حضرت موسی علیهالسلام که از پیامبران الهی بود، با دختران حضرت شعیب علیهالسلام، که آنان نیز پیامبرزاده و عفیفه و پاکدامن بودند، سخن گفت و پاسخ شنید. پس از آنکه حضرت شعیب علیهالسلامیکی از دختران خود را به دنبال حضرت موسی علیهالسلامفرستاد و او پیام پدر را برای پرداخت اجرت کاری که کرده بود به حضرت موسی علیهالسلامرساند، او همراه وی به خانه حضرت شعیب علیهالسلام آمد.
این دسته از آیات از دو جهت برای بحث ما مفید و قابل استناد است: نخست اینکه دو طرف یا حدّاقل یک طرف گفتوگو در این آیات از پیامبران الهی، از شخصیتهای ممتاز و کسانی هستند که گفتار و رفتارشان برای سایر افراد جامعه حجت و قابل الگوبرداری است. از اینرو، اگر بر اساس نقل صادق و درست قرآن، حضرت زکریّا علیهالسلام با حضرت مریم علیهالسلام سخن میگوید یا حضرت موسی علیهالسلام و حضرت سلیمان علیهالسلام با نامحرم ارتباط گفتاری برقرار میکند، میتوان نتیجه گرفت که اصل ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم در شرایط عادی، بدون ریبه ممنوعیتی ندارد.
از دیگر سو، نقل این گفتوگوها در قرآن، بدون اینکه این عمل تخطئه یا از آن مذمّتی شده باشد، دلیل بر عدم ممنوعیت آن از دیدگاه قرآن است.
حجت الاسلام عالی4_721038705925555290.mp3
زمان:
حجم:
4.8M
🔖 چهار دستور پیامبر اکرم « صلّی الله علیه و آله و سلّم » برای تربیّت فرزند 🔖
🎙حجّة الاسلام و المسلمین استاد مسعود عالی