eitaa logo
علمیه الزهرا(س)
145 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
218 فایل
مدرسه علمیه الزهرای شهرستان دهاقان
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ ✨امروز یکشنبه: 13 شهریور 1401 هجرے شمسى🗓 7 صفر 1444 هجری قمرے🗓 4 سپتامبر 2022 ميلادى🗓 ذکر روز یکشنبه صد مرتبه: 🌷 ✨دعای برکت روز: 🍀امام صادق(ع):وقتى صبح دمید بگو: (الحَمدُللهِ فالِقِ الإِصباحِ، سُبحانَ رَبِّ المَساءِ وَالصَّباحِ، اللّهُمَّ صَبِّح آلَ مُحَمَّدٍ بِبَرَکَةٍ و عافِیَةٍ، و سُرورٍ و قُرَّةِ عَینٍ.اللّهُمَّ إنَّکَ تُنَزِّلُ بِاللَّیلِ وَالنَّهارِ ما تَشاءُ، فَأَنزِل عَلَیِّ و عَلى أهلِ بَیتی مِن بَرَکَةِ السَّماواتِ وَالأَرضِ رِزقا حَلالاً طَیِّبا واسِعا تُغنینی بِهِ عَن جَمیعِ خَلقِک)َ. 📘بحار الأنوارج87/ص356 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج🌤 ‌
یکی از دوستان ⚘شهید بابایی می گوید: 🔸️در دوران تحصیل در آمریکا روزی در بولتن خبری پایگاه « ریس» که هر هفته منتشر می شد، مطلبی نوشته شده بود که توجه همه را به خود جلب کرد. مطلب این بود: دانشجو بابایی ساعت ۲ نیمه شب می دود تا شیطان را از خود دور کند. 🔸️من و بابایی هم اتاق بودیم. ماجرای خبر بولتن را از او پرسیدم. او گفت : چند شب پیش بی خوابی به سرم زده بود. رفتم میدان چمن و شروع کردم به دویدن. از قضا کلنل باکستر فرمانده پایگاه با همسرش مرا دیدند و شگفت زده شدند. کلنل ماشین را نگه داشت ومرا صدا زد. نزد او رفتم. او گفت در این وقت شب برای چه می دوی؟ گفتم: خوابم نمی آمد، خواستم کمی ورزش کنم تا خسته شوم. 🔸️گویا توضیح من برای کلنل قابل قبول نبود او اصرار کرد تا واقعیت را برایش بگویم. به او گفتم مسائلی در اطراف من می گذرد که گاهی موجب می شود شیطان با وسوسه هایش مرا به گناه بکشاند و در دین ما توصیه شده که در چنین مواقعی بدویم یا دوش آب سرد بگیریم. 🔸️آن دو با شنیدن حرفهای من تا دقایقی می خندیدند، زیرا با ذهنیتی که نسبت به مسائل جنسی داشتند نمی توانستند رفتار مرا درک کنند. 📚کتاب: منظومه جهاد، ص۶۱ ، اثر حجه الاسلام راجی، ناشر : دفتر نشر معارف، چاپ اول ۱۴۰۰ برگرفته از كتاب ⚘« پرواز تا بی نهایت
زینت خانه باید قرآن باشد حتما بخوانید...کاش مسئولین این زمونه  هم اینگونه بودن...   بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم همه جا مصطفی سعی می‌کرد خودش کمتر از دیگران داشته باشد، چه لبنان، چه کردستان، چه اهواز. لبنان که بودیم جز وسایل شخصی خودم چیزی نداشتیم. در لبنان رسم نیست کفششان را دربیاورند و بنشینند روی زمین. وقتی خارجی‌ها می‌آمدند یا فامیل، رویم نمی‌شد بگویم کفش دربیاورید. به مصطفی می‌گفتم «من نمی‌گویم خانه مجلل باشد، ولی یک مبل داشته باشد که ما چیز بدی از اسلام نشان نداده باشیم که بگویند مسلمان‌ها چیزی ندارند، بدبخت‌اند». مصطفی به شدت مخالف بود، می‌گفت «چرا ما این همه عقده داریم؟ چرا می‌خواهیم با انجام چیزی که دیگران می‌خواهند یا می‌پسندند نشان بدهیم خوبیم؟ این آداب و رسوم ما است، نگاه کنید این زمین چه قدر تمیز است، مرتب و قشنگ! این‌طوری زحمت شما هم کم می‌شود، گرد و خاک کفش نمی‌آید روی فرش». از خانهٔ ما در لبنان که خیلی مجلل بود همیشه اکراه داشت. ما مجسمه‌های خیلی زیبا داشتیم از جنس عاج که بابا از افریقا آورده بود. مصطفی خیلی ناراحت بود و خودمان دو تا همهٔ آن‌ها را شکستیم. می‌گفت «این‌ها برای چی؟ زینت خانه باید قرآن باشد. به رسم اسلام. به همین سادگی». در ایران هم چیزی نداشتیم هرچه بود مال دولت بود. زیرزمین دفتر نخست‌وزیری را هم که مال مستخدم‌ها بود به اصرار من گرفت. قبل از این که من بیایم ایران، در دفترش می‌خوابید. مصطفی حتی حقوقش را می‌داد به بچه‌ها. می‌گفت «دوست دارم از دنیا بروم و هیچ نداشته باشم جز چند متر قبر و اگر این را هم یک جور نداشته باشم، بهتر است». راوی: غاده جابر (همسر شهید چمران) اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
یکی از لوازم حضور زنان در اجتماع، ارتباط گفتاری آنان با مردان نامحرم است که ممکن است به یکی از صورت‌های گفت‌وگو، پرسش و پاسخ و سخنرانی باشد. سؤال اصلی این است که این ارتباط از نظر کتاب و سنّت چگونه است؟ آیا زنان مجازند با مردان ارتباط گفتاری به هر یک از صور یاد شده داشته باشند؟ و در صورت جواز، آیا در کیفیت ادای کلمات نیز می‌توانند به هرگونه سخن بگویند یا باید مقرّراتی را رعایت نمایند؟ و در هر صورت، آیا باید به مقدار ضرورت اکتفا کنند یا در این مسئله نیز محدودیتی ندارند؟ با مراجعه به کتاب و سنّت و مشاهده نقل‌های قرآن از گفت‌وگوهای انبیا علیهم‌السلام با زنان و گفت‌وگوی برخی از زنان نمونه و پاک‌دامن با برخی از مردان غیرمحرم و با مراجعه به روایاتی که راویان زن از پیامبر و ائمّه اطهار علیهم‌السلام نقل کرده یا مسائلی را از آنان پرسیده و جواب شنیده‌اند، به این نتیجه می‌رسیم که اصل ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم به یکی از صورت‌های یاد شده بدون قصد لذت اشکالی ندارد. اما بر اساس آیه «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ»(احزاب: 32) باید ادای کلمات و طرز سخن گفتن به گونه معروف و دور از هرگونه عشوه‌گری باشد تا زمینه فساد و ارتباط نامشروع فراهم نشود. همچنین در سخنان خود باید، به مقدار ضرورت بسنده کنند و از به درازا کشیدن کلام و ردّ و بدل کردن مطالب غیرضروری پرهیز نمایند. متن انسان برای تبادل اطلاعات و انتقال پیام‌های خود به دیگران، چاره‌ای جز ارتباط با همنوعان ندارد. حضور زنان در جامعه و مشارکت آنان در فعالیت‌های اجتماعی نیز بدون ارتباط با مردان و تعامل با آنان میسّر نخواهد بود. بخشی از این ارتباط به صورت گفت و شنود انجام می‌گیرد که موضوع بحث این مقاله است. با عنایت به ضرورت تبادل اطلاعات از طریق ارتباط گفتاری میان زن و مرد از یک‌سو، و لزوم تنظیم فعالیت‌ها و تلاش‌های افراد در جامعه اسلامی بر اساس باورهای مذهبی و دستورات وحیانی از سوی دیگر، این پرسش مطرح می‌شود که دیدگاه کتاب و سنّت در این مسئله چیست؟ از این‌رو، مقاله حاضر در پی یافتن پاسخ صحیح پرسش‌های ذیل است: 1. آیا از نظر اسلام، گفت‌وگوی زن و مرد نامحرم یا سخنرانی زن و مرد برای مردان و زنان نامحرم، جایز است؟ 2. در صورت مثبت بودن پاسخ سؤال نخست، آیا اسلام برای کیفیت ارتباط گفتاری آنان محدودیتی قایل شده است، یا زن و مرد می‌توانند به هر کیفیتی با هم سخن بگویند؟ 3. آیا زن و مرد نامحرم می‌توانند در هر موضوع و به هر مقداری که بخواهند با هم ارتباط گفتاری داشته باشند؟ یا باید در کمّیت گفت‌وگو نیز ضوابطی را رعایت کنند؟ گفت‌وگوی زن و مرد نامحرم از منظر قرآن گرچه در زمینه اصل سخن گفتن زن و مرد، در قرآن به صورت صریح آیه‌ای در نفی یا اثبات وارد نشده، اما می‌توان با مراجعه به آیاتی که گفت‌وگوی زنان و مردان نامحرم را نقل کرده‌اند دیدگاه قرآن را در این‌باره به دست آورد. با مراجعه به قرآن، می‌توان گفت‌وگوهایی را که از زنان و مردان نامحرم نقل شده‌اند، در دو دسته بررسی کرد: الف. گفت‌وگوی زنان و مردان معصوم 1. گفت‌وگوی حضرت زکریّا با مریم علیهاالسلام: حضرت زکریّا علیه‌السلامکه کفالت حضرت مریم علیهاالسلام را به عهده داشت، به عبادتگاه او در بیت‌المَقْدِس سر می‌زد و با وی سخن می‌گفت، از او سؤال می‌کرد و جواب می‌شنید. قرآن در این زمینه می‌فرماید: وقتی حضرت زکریّا علیه‌السلام به محل عبادت حضرت مریم علیهاالسلام سر می‌زد و در هر نوبت غذای آماده در مقابلش می‌دید، از او می‌پرسید: ای مریم! این (طعام) از کجا برایت آمده است؟ (حضرت مریم) می‌گفت: این از طرف خداست.1 2. گفت‌وگوی حضرت سلیمان علیه‌السلام با ملکه سبا: در داستان ملاقات ملکه سبا با حضرت سلیمان علیه‌السلام چنین می‌خوانیم: به او گفته شد: داخل حیاط قصر شو! اما هنگامی که بدان نظر افکند، پنداشت نهر آبی است و ساق پاهای خود را برهنه کرد (تا از آب بگذرد، اما سلیمان) گفت: (این آب نیست، بلکه) قصری است از بلور صاف. (ملکه سبا) گفت: پروردگارا! من به خود ستم کردم. و با سلیمان، برای خداوندی که پروردگار عالمیان است، اسلام آوردم.2 3. گفت‌وگوی حضرت موسی علیه‌السلام با دختران حضرت شعیب علیه‌السلام: قرآن داستان حضرت موسی علیه‌السلام و برخورد وی با دختران حضرت شعیب علیه‌السلامرا این‌گونه نقل می‌کند: و هنگامی که به (چاه) آب مدین رسید، گروهی از مردم را در آنجا دید که چهارپایان خود را سیراب می‌کنند، و در کنار آنها، دو زن را دید که مراقب گوسفندان خویشند (و به چاه نزدیک نمی‌شوند، حضرت موسی علیه‌السلام) به آنها گفت: کار شما چیست؟ (چرا گوسفندان خود را آب نمی‌دهید؟) گفتند: ما آنها را آب نمی‌دهیم تا چوپان‌ها همگی خارج شوند، و پدر ما پیرمرد مسّنی است. موسی به (گوسفندان) آنها آب داد، سپس رو به سوی سایه آورد و عرض کرد: پروردگارا! هر خیر و نیکی بر من فرستی بدان نیازمندم. پس یکی از آن دو به سراغ او
آمد و در حالی که با نهایت حیا گام برمی‌داشت و گفت: پدرم از تو دعوت می‌کند تا مزد سیراب کردن گوسفندانمان را به تو بپردازد.3 در این مورد نیز حضرت موسی علیه‌السلام که از پیامبران الهی بود، با دختران حضرت شعیب علیه‌السلام، که آنان نیز پیامبرزاده و عفیفه و پاک‌دامن بودند، سخن گفت و پاسخ شنید. پس از آنکه حضرت شعیب علیه‌السلامیکی از دختران خود را به دنبال حضرت موسی علیه‌السلامفرستاد و او پیام پدر را برای پرداخت اجرت کاری که کرده بود به حضرت موسی علیه‌السلامرساند، او همراه وی به خانه حضرت شعیب علیه‌السلام آمد. این دسته از آیات از دو جهت برای بحث ما مفید و قابل استناد است: نخست اینکه دو طرف یا حدّاقل یک طرف گفت‌وگو در این آیات از پیامبران الهی، از شخصیت‌های ممتاز و کسانی هستند که گفتار و رفتارشان برای سایر افراد جامعه حجت و قابل الگوبرداری است. از این‌رو، اگر بر اساس نقل صادق و درست قرآن، حضرت زکریّا علیه‌السلام با حضرت مریم علیه‌السلام سخن می‌گوید یا حضرت موسی علیه‌السلام و حضرت سلیمان علیه‌السلام با نامحرم ارتباط گفتاری برقرار می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که اصل ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم در شرایط عادی، بدون ریبه ممنوعیتی ندارد. از دیگر سو، نقل این گفت‌وگوها در قرآن، بدون اینکه این عمل تخطئه یا از آن مذمّتی شده باشد، دلیل بر عدم ممنوعیت آن از دیدگاه قرآن است.
4_721038705925555290.mp3
4.8M
🔖 چهار دستور پیامبر اکرم « صلّی الله علیه و آله و سلّم » برای تربیّت فرزند 🔖 🎙حجّة الاسلام و المسلمین استاد مسعود عالی
⭕️ خیلی تاسف برانگیزه که اینا بخاطر بچه دار شدن تحسین میشن و حمایت، اونوقت زنای ایرانی بخاطر تعداد بچه ی زیاد گاهی تمسخر و طرد میشن!
🌿🕊🗓تقویم‌ روز دوشنبه👇 🍃💚📘 14 شهریور ۱۴۰۱ ه.ش 🍃🤍📗 8 صفر ۱۴۴۴ه‌.ق 🍃❤️📕 5 سپتامبر 2022 م 🍃❤️☀️ روز دوشنبه متعلق است به امام حسن و امام حسین علیهما سلام. 🍃🌴ذکرِبعداز نمازِصبح👇 129 مرتبه 🍃🌸یالطیف🌸🍃 (برای‌جلبِ‌رزق و روزیِ‌حلال‌و‌زیاد) 🍃🌴ذکرِ روزِ دوشنبه صدمرتبه👇 🍃💚یا قاضِیَ الحاجات💚🍃 🍃🌸حدیثِ امروز👇🌸🍃 امام باقر علیه السلام :چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد. بحارالانوار، دار احیاء الترا العربی، ج 75، ص (172)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 توصیه‌های بسیار مهم استاد رائفی‌ پور برای زائران اربعین حسینی (علی‌الخصوص خانم‌ها)
FARSNA.pdf
5.41M
‌ 📱۲۵۰ جمله برای مکالمه عربی در پیاده‌روی اربعین 🔰
💠✨بِسٔمِ‌اللهِ‌الرَّحمنِ‌الرَّحیم✨💠 🦋رَبِّ إنّي لِما أنزَلتَ إلَيَّ مِن خَیرٍ فَقیر ؛به اتفاقات خوب نیاز دارم...🦋 💠حرزامام جواد ائمه علیه السلام.. 🦋یاٰ نُورُ یاٰ بُرهانْ یاٰ مُبینُ یاٰ مُنیرْ یاٰ رَبِّ إڪْفِنيْ الشَرُورْ وَ افات الدَهور وَ أَسْئَلُکَ النَجاةَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّور🦋 💠سه بار بعد از نماز صبح وسه بار بعد از نمازمغرب... 🦋اَللّهُمّ اجْعَلْني في دِرْعِکَ الْحَصینَه الَّتي تَجْعَلُ فیها مَنْ تُرید🦋 🦋 مرا در زره محکم خود قرار ده... 🦋همان زرهی که هرکس را خواهی در آن قرار می دهی...🦋 💠حضرت علی علیه السلام فرموندن:خلاصه تمام ادعیه رابه تو میگویم،هرصبح که بخوانی تمام دعاها را خواندی 🦋1.الحمدالله علی کل نعمه 2.واسئل الله من کل خیر 3.واستغفر الله من کل ذنب 4.واعوذ بالله من کل شر🦋 📚بهار الانوار:ج91ص242 💠کسی که درصبح سه بار بگوید: 🦋الحَمدللهِ ربِّ العَالَمِین الحمدُلِلّهِ حَمدًا کَثِیرَاً طَیِّبًا مُبَارَکًا فِیهِ🦋 حق تعالی هفتاد بلا را از او دفع می‌کند 📚 بلدالامین 🦋الحمدالله علی کل حال الحمدلله علی کل النعمة الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی محمد و آله الطاهرین🦋 جامع ترین شکر را بجا آوردید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨اگر این خانم دکتر کشف حجاب کرده بود اونوریا😉 زن سال جهان معرفیش میکردن حتما ببینید 👌 🌷🏴🌷
*ماجرای مداحی ملاباسم برای اربعین چیست* 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 در مورد مداحی که *ملاباسم کربلایی* برای زائران اربعین خوانده و بسیار زیاد از سیمای ملی و دیگر رسانه های شیعیان جهان پخش میشود. ماجرایش چیست ؟ آیامیدانید که این شعرش را یکی از مراجع بزرگ نجف خواب دیدن که حضرت امام حسین علیه السلام این شعر را می خوانند برای زوار اربعین 😭 ایشان صبح که از خواب برخواستند همه شعر را به یاد داشته اند و بعداً توسط آقای *باسم کربلایی* مداحی می شود . ترجمه نوحه را در زیر میخوانید تا ان شاء الله زائران در بین راه معنی این نوحه را بدانند: 👇👇👇👇👇👇 *تِزورونی اَعاهِـدکُم* به زیارت من می‌آیید، با شما عهد می‌بندم ▪ *تِـعِـرفـونی شَفیـعِلکُم* می‌دانید که من شفيع شمایم ▪ *أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم* اسامی‌تان را ثبت می‌کنم ▪ *هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید ▪ *وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه* قسم به دستان ابالفضل و کرامت و پرچم او ▪ *أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه* من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می‌آیید ▪ *یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه* ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید ▪ *عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه* بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! ▪ *تواسینی شَعائرْکُم* عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد ▪ *تْرَوّینی مَدامِعْـکُم* و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند ▪ *اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم* من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید ▪ *هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ* خوش آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید ▪ *إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ* آمدید در حالی که نه گرما برای‌تان مهم بود و نه سرما ▪ *وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر* قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر ▪ *اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ* در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم ▪ *عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم* در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم ▪ *مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم* پشتیبانتان هستم به حقّ حیدر پشتیبانتان هستم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید ▪ *یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی* ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید ▪ *تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟* می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ ▪ *بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی* به یاد آن دست بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب ▪ *صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی* و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد ▪ *کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ* تیر هجرت کمرم را شکست ▪ *نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ* بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید ▪ *اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ* سفارش این پرچم را به شما می‌کنم ▪ *هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید ▪ *یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ* ای که با چشمان اشکبار قصد زیارت مرا کرده‌اید ▪ *اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ* حاجت‌تان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست ▪ *وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ* قسم به گلوی شیرخواره، حاجت‌تان را برآورده می‌کنم ▪ *یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ* زائران من، عهده کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم ▪ *اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ* برادر زینب به خاطرتان شاد شد ▪ *هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم* خوش آمدید صدایتان می‌زند ▪ *یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم* مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید ▪ *زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی* زینب هنگامی که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: ▪ *تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی!* کاش در جنگ حاضر می‌شدید ▪ *ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی* که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند ▪ *و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی* با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند ▪ *تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره* صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت ▪ *اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم* شما را بر این مصیبت می‌گریانم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من،‌خوش آمدید. *این متن رو برای همه کسانی که میدانید زائر اباعبدالله علیه السلام در اربعین میباشند ارسال کنید* y
🔵 اميرالمؤمنين علی علیه السلام: 🔹 با نفس خود جهاد کن و از او حساب کش، همچنان که شریک از شریکش حساب می‌کشد. ‌ ‌ ‌ 📚 غررالحکم حدیث ۴۷۶۲
🏴▪️🏴▪️🏴 🏴▪️ ▪️ امیرالمومنین علی (علیه السلام) در کلامی فرموده اند: «النَّاسُ ثَلَاثَةٌ : ➖ عَالِمٌ رَبَّانِيٌّ ➖ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ ➖ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ» ؛ مردم سه گروهند: ➖ عالم ربانی (دانشمند خداشناس) ➖ دانش جوي در راه رستگاري ➖ فرومايگاني بي اراده و سرگردان كه هر دعوتي را اجابت مي كنند و به هر طرف كه باد بيايد به همان طرف مي روند، از نور دانش روشنايي نمي گيرند و به پايگاه محكمي پناه نمي برند. 👈🏻 هرگاه عبد به این درجه و به حقیقت عبودیت برسد، عبادتش عبادتی از سنخ «عشق العبادة»، «عبادت أحرار» و «مستغنی از ماسوا» خواهد بود. در نتیجه ثابت و پابرجا و بی نیاز از غیر است؛ مثل اینکه در امور علمی محتاج تعالیم خارجی نخواهد بود، بلکه علم از مشکات قلب او می جوشد، بدون نیاز به کثرت تعلّم و این همان ویژگی عالم ربّانیّ در مقابل همج رعاع است که آرایی مشتت دارند و یمیلون مع کلّ ریح می باشند ۷ 🏴▪️ 🏴▪️🏴▪️🏴
💠اربعین، هندسه الهی برای آمادگی ظهور 🔹اگر میلیون‌ها نفر در طول سال، خُرده خُرده به کربلا بروند، هرگز به اندازۀ اربعینِ ۲۰میلیونی در جهان اثرگذار نیست. 🔹همان‌ طرز تفکری که حج را در تاریخ معاصر تضعیف کرده‌، می‌خواهد اربعین با تعداد کمتری برگزار شود و شبیه مراسم حج بشود. 🔹برخی از حزب‌اللهی‌ها اهمیت اربعین را درک نکرده‌اند، مثلاً می‌گویند: «اربعین نشد، ماه دیگر می‌رویم!» اگر از سر اهمیت ندادن به اربعین زمان دیگری بیایی، فرقش با اربعین، شبیه عمره است با حج تمتع! یا شبیه شهادت پای رکاب امام‌حسین(ع) است با شهادت در قیام توابین! بالاخره آنها هم شهید شدند اما خیلی تفاوت هست. 🔹شما اگر میلیون‌ها نفر را در طول سال، خُرده خُرده به کربلا بفرستید، در جهان صدا نمی‌کند آن‌جوری که اگر به این 20میلیون نفر در اربعین، 5میلیون نفر دیگر اضافه کنید. این اثرش در عالم، یک چیز دیگر است، اثر بین‌المللی‌اش خیلی بیشتر است. 🔹برای اینکه عمق راهبردی اربعین، یک‌ذره درک بشود، سربسته عرض می‌کنم: شما ببینید آل‌سعود از چه کسانی درخواست کرده که «خواهش می‌کنیم اربعین را با تعداد کمتر برگزار کنید؛ هرچقدر پول بخواهید می‌دهیم!» آنها می‌فهمند که اگر اربعین با تعداد کمتر برگزار بشود، دیگر آن اثر را ندارد لذا حاضرند برایش هزینه کنند. 🔹خودشان دربارۀ حج، کاری کردند که دیگر یک واقعۀ جهانی نباشد، درحالی‌که حج ابراهیمی می‌توانست یک واقعۀ بزرگ جهانی باشد. چون حج غالباً تعظیم نشانه‌های حضرت ابراهیم است و ابراهیم(ع) کسی است که همۀ ادیان به ایشان احترام می‌گذارند. 🔹اگر حج را جهانی کرده بودیم، مسیحیان و یهودیان می‌گفتند «ابراهیم(ع) که بزرگ انبیاءِ ماست، توسط مسلمان‌ها احترام می‌شود...» اما کاری کرده‌اند که این معنا به جهان منتقل نشود. حالا همان طرز تفکر می‌گوید که «اربعین را شلوغش نکنید» و برایش پول خرج می‌کنند چون می‌فهمند که با این اربعین، می‌شود تأثیر بزرگی در جهان گذاشت. 👤علیرضا پناهیان
‍ ☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ ✨امروز پنجشنبه 17 شهریور 1401 هجرے شمسى🗓 11 صفر 1444 هجری قمرے🗓 8 سپتامبر 2022 ميلادى🗓 ذکر روز پنجشنبه صد مرتبه: 🌷 ✨دعای برکت روز: 🍀امام صادق(ع):وقتى صبح دمید بگو: (الحَمدُللهِ فالِقِ الإِصباحِ، سُبحانَ رَبِّ المَساءِ وَالصَّباحِ، اللّهُمَّ صَبِّح آلَ مُحَمَّدٍ بِبَرَکَةٍ و عافِیَةٍ، و سُرورٍ و قُرَّةِ عَینٍ.اللّهُمَّ إنَّکَ تُنَزِّلُ بِاللَّیلِ وَالنَّهارِ ما تَشاءُ، فَأَنزِل عَلَیِّ و عَلى أهلِ بَیتی مِن بَرَکَةِ السَّماواتِ وَالأَرضِ رِزقا حَلالاً طَیِّبا واسِعا تُغنینی بِهِ عَن جَمیعِ خَلقِک)َ. 📘بحار الأنوارج87/ص356 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج🌤
♦️کاشت ناخن بلای جان بیماران 💢این روزها کاشت ناخن تبدیل به یک روتین زیبایی شده است و هر سالن آرایشی یک ناخن‌کار دارد که به دلیل تقاضا برای کاشت یا ریمو (حذف ناخن قبلی) و کاشت ناخن با طرح جدید، وقت ندارد سرش را بخاراند. 🖌به گزارش مشرق، شاید در نگاه اول این کاشت‌ها زیبایی ناخن را دوچندان کند اما این کار باعث شده صدای پزشکان و عوامل بیمارستانی هم دربیاید. کاشت ناخن باعث اختلال در اندازه‌گیری اکسیژن خون(پالس اوکسی‌متر) می‌شود و از طرفی در شرایط جراحی اورژانسی و نبود وقت برای حذف ناخن‌ها ممکن است بیمار تاوان سنگینی بپردازد. ❗️در این مطلب بیشتر درباره این مشکلات و عوارض کاشت ناخن نوشتیم. مانع اندازه‌گیری اکسیژن لاک ناخن را می‌توان با استن یا پد پاک کرد، اما کاشت ناخن را فقط ناخن‌کارها باید بردارند. 🔻چند روز پیش یک پزشک متخصص نوشته بود: «خانم جوانی برای یک عمل اورژانسی در بیمارستان بستری شد. دستگاه اوکسی‌متر باید به انگشت بیمار وصل می‌شد اما ناخن‌های کاشت‌ شده روند اندازه‌گیری اکسیژن را در او مختل کرده بود. 🔺خانواده بیمار یک ناخن‌کار را به بیمارستان آوردند تا ناخن‌ها را ریمو (حذف) کند. این زمان می‌ توانست صرف سلامتی بیمار شود». 🔺پزشکان معتقدند اگر فردی اصرار به کاشت ناخن دارد حداقل باید دو انگشت دست و پای خود را برای مواقع اضطراری آزاد بگذارد. عوض شدن محور ناخن از بین رفتن صفحه اصلی ناخن از عوارض دیگر کاشت ناخن است. 🔺چنان‌چه جزو مشتریان پروپا قرص کاشت ناخن و استفاده از ناخن‌های مصنوعی برای زمان طولانی هستید باید بدانید که به مرور زمان ناخن‌های طبیعی نازک‌ و مات‌ می‌شود و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن‌ها خواهد شد. 🔺اگر اصراری برای استفاده از کاشت وجود دارد، این ناخن‌ها باید هر سه ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت کنند. تغذیه‌ و رژیم‌ غذایی‌ صحیح‌ در رشد و سلامت‌ ناخن‌ها نقش‌ مهمی‌ دارد. 🔺خطر طبیعی‌تر کاشتن جدا از هزینه بالا و شارژ هرباره آن،کاشت ناخن عوارض جدی را به دنبال دارد. برای کاشت، سطح هر ناخن به وسیله سوهان برقی آن‌قدر تراشیده می‌شود تا لایه نازکی از ناخن روی آن باقی بماند. 🔺بعضی وقت‌ها نازکی بیش از حد این لایه اجازه نمی‌دهد از ناخن طبیعی شناخته شود. این کاشت‌ها خطرناک‌ترند چون در صورت شکستن ناگهانی، آسیب جدی‌تری را برای فرد به دنبال دارد. عفونت‌های قارچی دردناک در کاشت، با خالی شدن تدریجی زیر ناخن، مکان مناسبی برای رشد و نمو عفونت‌های قارچی مهیا می‌شود. 🔺محلول‌های ضدعفونی و قارچ‌کش که بعضی از ناخن‌کارها هنگام کاشت ناخن روی استفاده از آن تاکید دارند اثر موقتی و لحظه‌ای دارد و نمی‌تواند از بروز قارچ به صورت دایمی پیشگیری کند. عفونت قارچی بیشتر با درد و تورم گوشه ناخن‌ها یا برآمده شدن ناخن‌ها همراه است. 🔺اگر چنین علایمی داشتید باید ناخن کاشت ‌شده را به سرعت حذف و اقدامات درمانی ضد قارچی مناسب را زیر نظر متخصص پوست شروع کنید. مشکلات ادامه‌دار کاشت مشکلات کاشت ناخن حتی بعد از برداشتن آن، دست از سر فرد برنمی‌دارد چون برای برگشتن ناخن‌ها به حالت طبیعی باید مدت زمان زیادی بگذرد. 🖍برای مثال، در انگشت شست دست، دوره رشد کامل شش ماه و در انگشت شست پا این زمان ۱۲ ماه است که این مدت زمان، برای فردی که وضعیت سلامت او در حالت عادی و طبیعی باشد در نظر گرفته می‌شود و در دیگر افراد می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد. پس از برداشتن ناخن مصنوعی، باز هم شانس ابتلای مجدد به عفونت‌های گوناگون همچنان بالاست. درتهیه این مطلب از« مجله پزشکی مادر» کمک گرفتیم. 🖌منبع: روزنامه خراسان •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💚امام حسین علیه السلام میفرمایند: 🎗هرکس گره ای از مشکلات مؤمنی باز کند و مشکلش را برطرف نماید، خداوند متعال مشکلات دنیا و آخرت او را اصلاح می نماید🎗 🎗مَنْ نَفَّسَ کرْبَةَ مُؤْمِن فَرَّجَ اللهُ عَنْهُ 🎗کرْبَ الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ. 📒 بحارالأنوار ج۷۵ ص۱۲۱ 📔مستدرك الوسائل ج۱۲ ص۴۱۶
⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔ سه بحران سنگين وارد جامعه ایران شده است ‼️سه بحران جدی متوجه خانواده های ایرانی شده است که اساس خانواده های ایرانی را بسمت فروپاشی میبرد ‼️و آسیب های متعدد اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده است. ❌ اول کشف حجاب: شکست حرمت حجاب و عادی سازی کشف حجاب باعث بروز ناهنجارهای متعدد و شکستن حریمها و از بین رفتن مرز روابط بین محرم و نامحرم و گسترش گناهان کبیره متعدد مثل ازدواج سفید؛ همجنس بازی؛ و.... شده است . ❌خروجی آن را میتوان در افزایش عجیب آمار طلاق و فروپاشی خانواده ها و شکل روابط حرام و تنوع طلبی برخی زنان و مردان بی دین و هرزه در جامعه دید. که چون گرگ هار با چشمانی هیز و هرز به جان ناموس مردم افتاده اند. ‼️ این گناه و حرام شرعی اساس کانون خانواده ایرانی را بطرز جدی در معرض آسیب بنیان کن و فروپاشی قرار داده است. ❌ دوم حضور سگ در کنار سفره و سر میز غذا و حمام و اتاق خواب. سگ حیوانی است که طبق نص صریح متون دینی نباید به این شکل به انسان نزدیک شود. ‼️ فرهنگ آوردن سگ درون خانه باعث شد نجاست آن به وسایل خانه و لباس و بدن انسان سرایت کند و خباثتی را در کانون خانواده بوجود بیاورد ‼️ و معنویت از خانه برود.‌ ‼️ کانون تربیت دینی و فرهنگی خانواده های ایرانی اکنون بخاطر حضور حیوانی که طبق شرع حرام و نجس محسوب میشود آسیب جدی دیده است. ‼️جایگزین شدن سگ به جای بچه و تولید دو میلیون سگ ولگرد در کشور و مسائل زیست محیطی و امنیتی آن هم جدا جای بحث و پیگیری دارد. 🟩‼️سوم اعتیاد به مواد صنعتی و قلیان و سیگار که متاسفانه همگانی شده و بسیاری خانواده ها را به خاک سیاه نشانده است. ⛔ مردم  و نظام وظیفه دارند جلوی این  حرامهای شرعی که بصورت خزنده توسط دشمنان وارد خانواده های ایرانی شده است را بگیرند و آن را کم اهمیت قلمداد نکنند . در سطح جامعه نیاز به یک جنبش بیداری در عموم مردم نسبت به اهمیت این موضوعات داریم ♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️ ممنون از اینکه منتشر میکنید
چهار دانشمند ایرانی در سازمان ملل متحد (نیویورک) به چهار طرف دنیا به نظاره نشسته اند و گسترش علم و تمدن خود را می بینند👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻