eitaa logo
علمیه الزهرا(س)
145 دنبال‌کننده
7هزار عکس
4.2هزار ویدیو
217 فایل
مدرسه علمیه الزهرای شهرستان دهاقان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود بسیار زیبا همراه با تصاویر دلنشین . تامی توانید در گروه ها به اشتراک گذارید , برای کوری چشم دشمنان .
لینک کانال منتظران برای کسانی که دوست دارند به اطلاعات سیاسی صحیح دست پیدا کنند. @montazer44monje
شب و روز نیمه شعبان شب نیمه شعبان: شب بسیار مبارکى است از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایتست که از حضرت امام محمّد باقرعلیه السلام سؤ ال شد از فضل شب نیمه شعبان فرمود آن شب افضل شبها است بعد از لیلة القدر در آن شب عطا مى فرمایدخداوند به بندگان فضل خود را و مى آمرزد ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش پس سعى وکوشش کنید در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در آن شب پس بدرستى که آن شبى است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدّس خود که دست خالى برنگرداند سائلى را از درگاه خودمادامى که سؤ ال نکند معصیت را و آن شب آن شبى است که قرار داده حَقّ تعالى آن رااز براى ما به مقابل آنکه قرار داده شب قدر را براى پیغمبر ماصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله پس کوشش کنید در دُعا و ثنا بر خداى تعالى ((الخبر)) و از جمله برکات این شب مبارک آنست که ولادت با سعادت حضرت سلطان عصر امام زمان ارواحُنا لَهُ الفداء در سحر این شب سنه دویست و پنجاه و پنج در سُرَّ مَنْ رَاى واقع شده و باعث مزید شرافت این لَیْله مبارکه شده و از براى این شب چند عملست: اوّل: غسل است که باعث تخفیف گناهان مى شود. دوّم: احیاءاین شب است به نماز و دعاء واستغفار چنانچه امام زین العابدین علیه السلام مى کردند و در روایتست که هر که احیادارد این شب را نمیرد دل اودر روزى که دلها بمیرند. سوّم: زیارت حضرت امام حسین علیه السلام استکه افضل اعمال این شب و باعث آمرزش ‍ گناهانست و هر که خواهد با او مصافحه کند روح صد و بیست و چهار هزار پیغمبر زیارت کند آن جناب را در این شب و اَقَلِّ زیارت آنحضرت آن است که به بامى برآید و به جانب راست و چپ نظر کند پس سر به جانب آسمان کندپس زیارت کند آن حضرت را به این کلمات ((اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَکاتُهُ)) و هرکس در هر کجا باشد درهر وقت که آن حضرت را به این کیفیّت زیارت کند امید است که ثواب حجّ وعُمره براىاونوشته شود وما زیارت مخصوصه این شب را در باب زیارات ذکر خواهیم نمود انشاءاللّه تعالى. چهارم: خواندن این دعا که شیخ و سیّد نقلکرده اند و به منزله زیارت امام زمان صلوات الله و سلامُه عَلَیْهِ است : اَللّهُمَّ بِحَقِّ لَیْلَتِنا [هذِهِ] وَمَوْلُودِها وَحُجَّتِکَ وَمَوْعُودِهَا الَّتى قَرَنْتَ اِلى فَضْلِها فَضْلاً فَتَمَّتْ کَلِمَتُکَ صِدْقاً وَعَدْلاً لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِکَ وَلا مُعَقِّبَ لاِیاتِکَ نُورُکَالْمُتَاَلِّقُ وَضِیاَّؤُکَ الْمُشْرِقُ وَالْعَلَمُ النُّورُ فى طَخْیاَّءِ الدَّیْجُورِالْغائِبُ الْمَسْتُورُ جَلَّ مَوْلِدُهُ وَکَرُمَ مَحْتِدُهُ وَالْمَلاَّئِکَةُشُهَّدُهُ وَاللّهُ ن اصِرُهُ وَمُؤَیِّدُهُ اِذا آنَ میعادُهُ وَالْمَلاَّئِکَةُ اَمْد ادُهُ سَیْفُ اللّهِ الَّذى لا یَنْبوُ وَنُورُهُ الَّذى لا یَخْبوُ وَ ذوُالْحِلْمِ الَّذى لا یَصْبوُا مَدارُالَّدهْرِ وَنَوامیسُ الْعَصْرِ وَوُلاةُ الاْمْرِ وَالْمُنَزَّلُ عَلَیْهِمْ مایَتَنَزَّلُ فى لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَاَصْحابُ الْحَشْرِ وَالنَّشْرِ تَراجِمَةُ وَحْیِهِ وَوُلاةُاَمْرِهِ وَنَهْیِهِ اَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى خاتِمِهْم وَقآئِمِهِمُ الْمَسْتُورِ عَنْعَوالِمِهِمْ اَللّهُمَّ وَاَدْرِکَ بِنا اءَیّامَهُ وَظُهُورَهُ وَقِیامَهُ وَاجْعَلْنا مِنْ اَنْصارِهِ وَاقْرِنْ ثارَنا بِثارِهِ وَاکْتُبْنا فى اَعْوانِهِ وَخُلَصاَّئِهِ وَاَحْیِنا فى دَوْلَتِهِ ناعِمینَ وَبِصُحْبَتِهِ غانِمینَ وَبِحَقِّهِ قآئِمینَ وَمِنَ السُّوَّءِ سالِمینَ یااَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَالْحَمْدُلِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَصَلَواتُهُ عَلى سَیِّدِنامُحَمَّدٍ خاتَمِ النَّبِیّینَ وَالْمُرْسَلینَ وَعَلى اَهْلِ بَیْتِهِ الصّادِقین َوَعِتْرَتِهَ النّاطِقینَ وَالْعَنْ جَمیعَ الظّالِمینَ واحْکُمْ بَیْنَنا وَبَیْنَهُمْ یااَحْکَمَ الْحاکِمینَ. پنجم:شیخ روایتکرده از اسماعیل بن فضل هاشمى که گفت تعلیم کرد مرا حضرت صادق علیه السلام این دعارا که بخوانم آنرا در شب نیمه شعبان : اَللّهُمَّ اَنْتَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ الْعَلِىُّ الْعَظیمُ الْخالِقُ الرّازِقُ الْمُحْیِى الْمُمیتُ الْبَدىَّءُ الْبَدیعُ لَکَ الْجَلالُ وَلَکَ الْفَضْلُ وَلَکَ الْحَمْدُ وَلَکَ الْمَنُّوَلَکَ الْجُودُ وَلَکَ الْکَرَمُ وَلَکَ الاْمْرُ وَلَکَ الْمَجْدُ وَلَکَ الْشُّکْرُ وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ یا واحِدُ یا اَحَدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ ما اَهَمَّنى وَاقْضِ دَیْنى وَوَسِّعْ عَلَىَّ فى رِزْقى فَاِنَّکَ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ کُلَّ اَمْرٍ حَکیمٍ تَفْرُقُ وَمَنْ تَشاَّءُ مِنْ خَلْقِکَ تَرْزُقُ فَارْزُقْنى وَاَنْتَ خَیْرُ الرّازِقینَ فَاِنَّکَ قُلْتَ وَاَنْتَ خَیْرُ الْقاَّئِلینَ النّاطِقینَ وَاسْئَلوُا اللّهَ مِنْ فَضْلِهِ فَمِنْ فَضْلِکَ اَسْئَلُ وَاِیّاکَ قَصَدْتُ وَابْنِ نَبِیِّکَ اعْتَمَدْتُ وَلَکَ رَج
َوْتُ فَارْحَمْنى یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. ششم :بخواند این دعا را که حضرت رسول صلى الله علیه و آله دراین شب مى خواندند : اَللّهُمَّ اقْسِمْ لَنا مِنْ خَشْیَتِکَ ما یَحُولُ بَیْنَنا وَبَیْنَ مَعْصِیَتِکَ وَمِنْ طاعَتِکَ ما تُبَلِّغُنا بِهِ رِضْوانَکَ وَمِنَ الْیَقینِ ما یَهُونُ عَلَیْنا بِهِ مُصیباتُ الدُّنْیا اَللّهُمَّ اَمْتِعْنا بِاَسْماعِناوَاَبْصارِنا وَقُوَّتِنا ما اَحْیَیْتَنا وَاجْعَلْهُ الْوارِثَ مِنّا وَاجْعَلْ ثارَناعَلى مَنْ ظَلَمَنا وَانْصُرنا عَلى مَنْ عادانا وَلا تَجْعَلْ مُصیبَتَنا فى دینِنا وَلاتَجْعَلِ الدُّنْیا اَکْبَرَ هَمِّنا وَلا مَبْلَغَ عِلْمِنا وَلا تُسَلِّطْ عَلَیْنامَنْ لا یَرْحَمُنا بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. و این دعاى جامع کاملى است و خواندن آن در اوقات دیگر نیز غنیمت است و از عوالى اللئالى نقل شده که حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله همیشه این دعا را مى خواندند. هفتم: بخواند صلوات هر روز را که در وقت زوال مى خواند. هشتم: بخواند دعاى کمیل را که ورودش ‍ در این شبست و در باب اوّل گذشت . نهم: آنکه هر یک از سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُلِلّهِ وَاللّهُ اَکْبَرُ وَلااِلهَ اِلا اللّهُ را صد مرتبه بگوید تا خداوند تعالى گناهان گذشته او را بیامرزد وبرآورد حاجتهاى دنیا و آخرت او را . دهم: شیخ در مصباح روایت کرده از ابویحیى در ضمن خبرى در فضیلت شب نیمه شعبان که گفت گفتم به مولاى خودم حضرت صادق علیه السلام که بهترین دعاها در این شب کداماست فرمود هر گاه به جا آوردى نماز عشا را پس دو رکعت نمازگذار بخوان در رکعت اوّل حمد و سُوره جحد که قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ باشد و بخوان در رکعت دویّم حمدو سوره توحید که قُلْ هُوَاللّهُ اَحَدٌ است پس چون سلام دادى بگو سُبْحانَ اللّهِ سى و سه مرتبه و اَلْحَمْدُلِلّهِ سى و سه مرتبه و اللّهُ اَکْبَرُ سى و چهار مرتبه پس بگو: یا مَنْ اِلَیْهِ مَلْجَاءُ الْعِبادِ فِى الْمُهِمّاتِ وَاِلَیْهِ یَفْزَعُ الْخَلْقُ فىِ الْمُلِمّاتِ یا عالِمَ الْجَهْرِ وَالْخَفِیّاتِ وَ یا مَنْ لا تَخْفى عَلَیْهِ خَواطِرُالاْوْهامِ وَتَصَرُّفُ الْخَطَراتِ یا رَبَّ الْخَلایِقِ وَالْبَرِیّاتِ یا مَنْ بِیَدِهِ مَلَکُوتُ الاْرَضینَ وَالسَّمواتِ اَنْتَ اللّهُ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ اَمُتُّ اِلَیْ بِلا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ فَیا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ اجْعَلْنى فى هِذِهِ اللَّیْلَةِ مِمَّنْ نَظَرْتَ اِلَیْهِ الا انت )) فَرَحِمْتَهُ وَسَمِعْتَ دُعاَّئَهُ فَاَجَبْتَهُ وَعَلِمْتَ اسْتِقالَتَهُ فَاَقَلْتَهُ وَتَجاوَزْتَ عَنْ سالِفِ خَطیئَتِهِ وَعَظیمِ جَریرَتِهِ فَقَدِ اسْتَجَرْتُبِکَ مِنْ ذُنُوبى وَلَجَاْتُ اِلَیْکَ فى سَتْرِ عُیُوبى اَللّهُمَّ فَجُدْ عَلَىَّبِکَرَمِکَ وَفَضْلِکَ وَاحْطُطْ خَطایاىَ بِحِلْمِکَ وَعَفْوِکَ وَتَغَمَّدْنى فى هذِهِ اللَّیْلَةِ بِسابِغِ کَرامَتِکَ وَاجْعَلْنى فیها مِنْ اَوْلِیاَّئِکَ الَّذینَ اجْتَبَیْتَهُمْ لِطاعَتِکَ وَاخْتَرْتَهُمْ لِعِبادَتِکَ وَجَعَلْتَهُمْ خالِصَتَکَ وَصِفْوَتَکَ اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِمَّنْ سَعَدَ جَدُّهُ وَتَوَفَّرَ مِنَ الْخَیْراتِ حَظُّهُ وَاجْعَلْنى مِمَّنْ سَلِمَ فَنَعِمَ وَفازَ فَغَنِمَ وَاکْفِنى شَرَّ ما اَسْلَفْتُ وَاعْصِمْنى مِنَ الاِْزدِیادِ فى مَعْصِیَتکَ وَحَبِّبْ اِلَىَّ طاعَتَکَ وَما یُقَرِّبُنى مِنْکَ وَیُزْلِفُنى عِنْدَکَ سَیِّدى اِلَیْکَ یَلْجَاءُ الْهارِبُ وَمِنْکَ یَلْتَمِسُ الطّالِبُ وَعَلى کَرَمِکَ یُعَوِّلُ الْمُسْتَقیلُ التّائِبُ اَدَّبْتَ عِبادَکَ بالتَّکَرُّمِ وَاَنْتَاَکْرَمُ الاْکْرَمینَ وَاَمَرْتَ بِالْعَفْوِ عِبادَکَ وَاَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ اَللّهُمَّ فَلا تَحْرِمْنى ما رَجَوْتُ مِنْ کَرَمِکَ وَلا تُؤْیِسْنى مِنْ سابِغِ نِعَمِکَ وَلا تُخَیِّبْنى مِنْ جَزیلِ قِسَمِکَ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ لاِهْلِ طاعَتِکَ وَاجْعَلْنى فى جُنَّةٍمِنْ شِرارِ بَرِیَّتِکَ رَبِّ اِنْ لَمْ اَکُنْ مِنْ اَهْلِ ذلِکَ فَاَنْتَ اَهْل ُالْکَرَمِ وَالْعَفْوِ وَالْمَغْفِرَةِ وَجُدْ عَلَىَّ بِما اَنْتَ اَهْلُهُ لا بِما اَسْتَحِقُّهُ فَقَدْ حَسُنَ ظَنّى بِکَ وَتَحَقَّقَ رَجاَّئى لَکَ وَعَلِقَتْ نَفْسى بِکَرَمِکَ فَاَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ وَاَکْرَمُ الاْکْرَمینَ اَللّهُمَّ وَاخْصُصْنى مِنْ کَرَمِکَ بِجَزیلِ قِسَمِکَ وَاَعُوذُ بِعَفْوِکَ مِنْ عُقُوبَتِکَ وَاغْفِر لِىَ الَّذنْبَ الَّذى یَحْبِسُ عَلَىَّ الْخُلُقَ وَیُضَیِّقُ عَلىَّ الرِّزْقَ حَتّى اَقُومَ بِصالِحِ رِضاکَ وَاَنْعَمَ بِجَزیلِ عَطاَّئِکَ وَاَسْعَدَ بِسابِغِ نَعْماَّئِکَ فَقَدْ لُذْتُ بِحَرَمِکَ وَتَعَرَّضْتُ لِکَرَمِکَ وَاسْتَعَذْتُ بِعَفْوِکَ مِنْ عُقُوبَتِکَ وَبِحِلْمِکَ مِنْ غَضَبِکَ فَجُدْ بِما سَئَلْتُکَ وَاَنِلْ مَا الْتَمَسْتُ مِنْکَ اَسْئَلُکَ بِکَ لا بِشَىءٍ هُوَ اَعْظَمُ مِنْ
ْ عَذاِبکَ خائِفٌ مُسْتَجیرٌ اَللّهُمَّ لا تُبَدِّلْ اِسْمى وَلا تُغَیِّرْجِسْمى وَلاتَجْهَدْ بَلاَّئى وَلا تُشْمِتْ بى اَعْداَّئى اَعُوذُ بِعَفْوِکَ مِنْ عِقابِکَ وَاَعُوذُ بِرَحْمَتِکَ مِنْ عَذابِکَ وَاَعُوذُ بِرِضاکَ مِنْ سَخَطِکَ وَاَعُوذُبِکَ مِنْکَ جَلَّ ثَناَّؤُکَ اَنْتَ کَما اَثْنَیْتَ عَلى نَفْسِکَ وَفَوْقَ مایَقُولُ الْقآئِلُونَ و بدان که فضیلت بسیار وارد شده براى خواندن صد رکعت نماز در این شب در هر رکعتى یک مرتبه حمد و ده مرتبه توحید و گذشت در ماه رجب دستورالعمل شش رکعت نماز در این شب بحمد و یَّس و تَبارَکَ و توحید . روز نیمه شعبان عید مولود شریف امام دوازدهم مَوْلانا وَاِمامُنا الْمَهْدِىُّ حضرت حجّة بنالحسن صاحبُ الزَّمان صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ است : وَیُسْتَحَبُّ زِیارَتُهُ علیه السلام فى کُلِّ زَمانٍ وَمَکانٍ وَالدُّعآءُبِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ عِنْدَ زِیارَتِهِ وَتَتَاَکَّدُ زِیارَتُهُ فِى السِّرْدابِ بِسُرَّمَنْ رَاىوَهُوَالْمُتَیَقَّنُ ظُهُورُهُ وَتَمَلُّکُهُ وَاَنَّهُ یَمْلاَُ الاْرْضَ قِسْطا وَعَدْلا کَما مُلِئَتْ ظُلْما وَجَوْرا
کَ. پس به سجده مى روى و مى گوئى یا رَبِّ بیست مرتبه یااَللّهُ هفت مرتبه لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ هفت مرتبه ما شآءَ اللّهُ ده مرتبه لا قُوّةَ اِلاّ بِاللّهِ ده مرتبه پس صلوات مى فرستى بر پیغمبر و آلاوعَلیهمُ السلام و مى خواهى از خدا حاجت خود را پس قسم به خدا که اگر حاجت بخواهى بسبب این عمل به عدد قطرات باران هر آینه برساند به تو خداوند عَزَّوَجَلَّ آن حاجتها را بکَرَم عَمیم وفَضْل جَسیمِ خود . یازدهم: شیخ طوسى و کفعمى فرموده اندکه بخواند دراین شب : اِلهى تَعَرَّضَ لَکَ فى هذَا اللَّیْلِ الْمُتَعَرِّضُونَ وَقَصَدَکَ الْقاصِدُونَ وَاَمَّلَ فَضْلَکَ وَمَعْرُوفَکَ الطّالِبُونَ وَلَکَفى هذَا اللّیْلِ نَفَحاتٌ وَجَواَّئِزُ وَعَطایا وَمَواهِبُ تَمُنُّ بِها عَلىمَنْ تَشاَّءُ مِنْ عِبادِکَ وَتَمْنَعُها مَنْ لَمْ تَسْبِقْ لَهُ الْعِنایَةُ مِنْکَ وَهااَنَا ذا عُبَیْدُکَ الْفَقیرُ اِلَیْکَ الْمُؤَمِّلُ فَضْلَکَ وَمَعْرُوفَکَ فَاِنْ کُنْتَ یامَولاىَ تَفَضَّلْتَ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ عَلى اَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ وَعُدْتَ عَلَیْهِ بِعائِدَةٍمِنْ عَطْفِکَ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ الْخَیِّرینَ الْفاضِلینَ وَجُدْ عَلَىَّ بِطَولِکَ وَمَعْرُوفِکَ یا رَبَّ الْعالَمی نَوَصَلَّى اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍخاتَمِ النَّبیّینَ وَ الِهِ الطّاهِرینَ وَسَلَّمَ تَسْلیماًاِنَّ اللّهَ حَمیدٌ مَجیدٌ اَللّهُمَّ اِنّى اَدْعُوکَ کَما اَمَرْتَ فَاسْتَجِبْ لى کَما وَعَدْتَاِنَّکَ لا تُخْلِفُ الْمیعادَ. و این دعائیست که در سحرها در عقب نماز شفع خواندهمى شود . دوازدهم: بخواند بعد از هر دو رکعت از نماز شب و شفع و بعد از دعاهاى وِتْردعاهائى را که شیخ و سیّد نقل کرده اند . سیزدهم : بجا آورد سجده ها و دعاهایى را که از رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیه ِوَاله روایت شده از جمله روایتى است که شیخ از حَمّاد بن عیسى از اَبانِ بنِ تَغْلب روایت کرده که گفت حضرت صادق علیه السلام فرمودند شب نیمه شعبانى داخل شد و بودرسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله در آن شب نزد عایشه همین که نصف شب شد برخاست رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله از رختخواب خود براى عبادت پس چون بیدار شدعایشه یافت که پیغمبرصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله بیرون رفته از رختخواب او و داخلشد بر او آنچه که فرو گیرد زنها را یعنى غیرت و گمان کرد که آن حضرت رفته پیش بعض زنهاى خود پس برخاست و پیچید بر خود شَمْله یعنى چادر خود را و قسم به خدا که شَمْله او از ابریشم و کتان و پنبه نبود ولکن تار آن مو و پُود آن از کُرکهاى شتربود و جستجو مى کرد رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله را در حجره هاى زنهاىدیگرش حجره به حجره پس در این بین که در جستجوى آن حضرت بود به ناگاه نظرش افتاد بررسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله که در سجده است مثل جامه اى که چسبیده شده بر روى زمین پس نزدیک آن حضرت شد شنید که مى گوید در سجده خود : سَجَدَ لَکَ سَوادى وَخَیالى وَآمَنَ بِکَ فؤ ادى هذِهِ یَداىَوَماجَنَیْتُهُ عَلى نَفْسى یا عَظیمُ [عَظیماً] تُرْجى لِکُلِّ عَظیمٍ اِغْفِرْ لِىَ الْعَظیمَ فَاِنَّهُ لایَغْفِرُ الذَّنْبَ الْعَظیمَ اِلا الرَّبُّ الْعَظیمُ اَعُوذُ بُنُورِ وَجْهِکَ الَّذى اَضائَتْ لَهُ السَّمواتُ وَالاْرَضُونَ وَانْکَشَفَتْ لَهُ الظُّلُماتُ وَصَلَحَ عَلْیْهِ اَمرُالاْوَّلینَ وَالاْخِرینَ مِنْ فُجاءَةِ نَقِمَتِکَ وَمِنْ تَحْویلِ عافِیَتِکَ وَمِنْزَوالِ نِعْمَتِکَ اَللّهُمَّ ارْزُقْنى قَلْباً تَقِیّاً نَقِیّاً وَمِنَ الشِّرْکِبَریئاً لا کافِراً ولا شَقِیّاً عَفَّرْتُ وَجْهى فِى التُّرابِ وَحُقَّ لى اَنْ اَسْجُدَ لَکَ. پس همین که خواست رسول خدا صلى الله علیه و آله برگردد شتافت عایشه به سوى رختخواب خود پس رسولخداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله آمد به رختخواب او و شنید که نفس ‍ بلند مى زندفرمود چیست این نفس بلند آیا نداسته اى که چه شبى است امشب این شب نیمه شعبان استکه در آن قسمت مى شود روزیها و در آن نوشته مى شود اَجَلْها و در آن نوشته مى شودروندگان به حج و بدرستى که خداى تعالى مى آمرزد در این شب از خلق خود بیشتر از عددموهاى بُزهاى قبیله کَلْب و مى فرستد خداى تعالى ملائکه خود را از جانب آسمان به سوى زمین در مکه . چهاردهم: نماز جناب جعفر را به جا آورد چنانکه شیخ از حضرت امام رضاعلیه السلام روایت کرده . پانزدهم: بجا آورد نمازهاى این شب را و آن بسیار است از جمله نمازیست که روایتکرده ابویحیى صَنْعانى از حضرت باقر و صادق عَلیهِماالسَّلام و هم روایت کرده انداز آن دو بزرگوار سى نفر از کسانى که وثوق و اعتماد است به ایشان که آن دو بزرگوارفرمودندکه هرگاه شب نیمه شعبان شد پس بجا آور چهار رکعت نماز، بخوان در هر رکعت حمدو قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ صد مرتبه پس چون فارغ شدى بگو : اَللّهُمَّ اِنّى اِلَیْکَ فَقیرٌ وَمِن
جشن نیمه شعبان. 1400/12/27(جمعه شب.) بعد از نماز مغرب و عشا. مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام.جنب پنج شنبه بازار
ته شد و ایشان را ندیدم. فکر کردم کنار جاده چاه یا گودال بود که او داخل آن افتاده است. پیاده شده، آمدم دیدم که نه، جاده صاف است ولی از او خبری نیست. به ذهنم رسید که شخص مسافر وجود مقدس امام زمان (ارواحنا فداه) بوده که چهل شب چهارشنبه در مسجد جمکران او را خوانده و عریضه به محضرش نوشتم و تمام مطالب در ذهنم آمد. همانجا تنها برای گریه کردن نشستم. هیچ عبور و مروری نبود، آن قدر گریه کردم که بیهوش شدم. در حال بیهوشی دیدم، همان آقا بالای سرم آمدند و فرمودند: « بلند شو، برو! من گفتم گرفتاریهایت تمام شد، بلند شو!» چشم خود را باز کردم و آن آقا را ندیدم. از طرفی غمگین بودم که چرا آقا را نشناختم و از طرفی خوشحال که رفع نگرانیهایم شده، از همانجا به خانه برگشتم و جریان را به همسرم گفتم. دوستی به نام آقای «سید حسن مطهری کیا» داشتم که از جریان وضع من اطلاع داشت، همان ساعت با همسرم نزد او رفته و بعد از گریه زیاد، جریان مسجد جمکران و ملاقات آقا را در ماشین گفتم. گفت: « همین الان برویم، درب مغازه عباس درخشان که چک پانصد هزار تومانی را نداده و حکم جلب تو را هم گرفته است. » سه نفری حرکت کرده و رفتیم تا درب دکان او رسیدیم؛ به محض اینکه جلو دکان نامبرده از ماشین پیاده شدیم و او چشمش به ما افتاد، با اینکه بهائی بود، خوشحال و خندان به طرف ما آمد و مرا بغل کرد و بوسید و گفت: « کجا بودی؟ خوب شد آمدی، چهار، پنج ساعت است، مثل اینکه یک نفر مأمور با اسلحه پشت سر من ایستاده و به من می گوید: چرا چک این مرد که پول تو را داده، اجرا گذاشتی و حکم جلب او را گرفتی، از خدا نمی ترسی؟ من منتظر بودم، بیایی و این چک را به شما برگردانم. » چک را با سه هزار تومان که زیادی به او داده بودم، پس داد و مرا بوسید و عذر خواهی کرد. ما مجدداً شروع به گریه کردیم و او متعجب ماند. عباس درخشان بهائی گفت: « به جای خوشحالی گریه می کنی؟ » گفتم: « این گریه خوشحالی است و به خاطر محبتی است که امام زمان(عج) ما نسبت به من داشته و شما که او را نمی شناسید و ارزش او را نمی دانید، ولی ما شیعیان پناه و دادرس داریم که در موارد گرفتاری، به او توسل پیدا می کنیم. » تعجب کرد و گفت: « بی جهت نبود که چند ساعت است به من چنین حالتی دست داده و بی اختیار منتظر تو بودم. » از او جدا شدیم و به سایر بدهکاران مراجعه نمودیم، همانطور که آقا فرموده بودند همه با روی باز از من استقبال کردند و رفع گرفتاریها و نگرانیهایم شد و تا الان که سال 1414 هجری قمری است، به خوبی و آبرومندی و بدون نگرانی زندگی کرده ایم و این از عنایت امام زمان (علیه السلام) و آن نامه ای که حضرت به من داده اند، می باشد. در پایان لازم است نظر شما را به دو موضوع دیگر در این رابطه جلب کنم: اول، اثر آن نامه، دوم، اثری از پولهایی که حضرت به کاسه پول من ریخت. نامه حضرت حدود چهار سال قبل بود، سوار اتوبوس شدم و موقع پایین آمدن فراموش کردم کتم را بردارم. به منزل که رسیدم، یادم آمد و خیلی متأثر بودم مخصوصاً برای نامه ای که حضرت به من داده و در جیب کتم بود. پس از چند روز، زنگ منزل زده شد و شخص ناشناسی بدون اینکه او را بشناسم یا آدرسی در داخل جیب کتم باشد یا کسی او را راهنما باشد، آمد و به من گفت: « این کت از شما در اتوبوس جا مانده است. » کت را به دست من داد و خداحافظی کرد و رفت. از آن روز به بعد، کاغذ را در صندوق مخصوصی نهاده و روزی چند نوبت، زیارت می کنم. پولهای با برکت حضرت همان روز، ماشین احتیاج به بنزین داشت؛ وقتی بنزین زدم فراموش نمودم و سکه های آقا را با قسمتی از پول خودم دادم و حرکت نمودم. هر موقعی نگاه به باک ماشین می کردم، پر بود، تا اینکه پس از دو ماه، برای دیدن پیش نماز مسجد صاحب الزمان (علیه السلام) در بیست کیلومتری تفرش رفتم و جریان تشرفم را خدمت امام زمان (علیه السلام)، و نجات از طلبکاران و موضوع پر بودن باک ماشین را به او گفتم، جلسه تمام شد خداحافظی کردم، آمدم سوار شدم، خواستم ماشین را روشن کنم، دیدم بنزین ندارد و خشک شده به آقای « نجفی» پیش نماز مسجد، گفتم: « تعجب است، باک ماشین بنزینش خشک شده. » ایشان در جواب با تبسمی فرمود: « کاش حرف بنزین را نمی گفتی، دیگر فایده ندارد.» این جریان و سرگذشت من بود، خداوند همه را روزی کند که جمالش را ببینیم و از گل رویش بهره بگیریم.» منابع؛ «برکات حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف» سید جواد معلم، خلاصه «العبقری الحسان فی احوال مولینا صاحب الزمان»،جناب علی اکبر نهاوندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 *این سخنرانی را 👆منتشر کنید👈واقعیتی که برخی داخلی ها و خارجی ها،آنرا کتمان می کنند.*
نمازجمعه۲۷ اسفند۱۴۰۰.m4a
49.74M
■خ اول:شجاعه النبیِّ صلی الله واله.شجاعت=جرات واقدام.حالت اعتدال جبن وتهورکه وقتی غضب تحت قیادت عقل قرارگرفت حاصل می شود.●صفت شجاعت دریاران امام زمان:رجال کانَّ قلوبهم زبرالحدیدلایشوبهاشک فی ذات الله اشد من الحجرلوحملواعلی الجبال لازالوها......رهبان باللیل لیوث بالنهار....شعارهم یا لثارات الحسین...بهم ینصرالله امام الحق. ■خ دوم:یامقلب القلوب والابصار...حوّل حالنا الی احسن الحال●پذیرش ولایت خدا احسن حال است که انسان را از ظلمات به نور هدایت می کند وسپس درطول ان ولایت رسول الله واهل بیت او ودرزمان غیبت ولایت فقیه●من ثبت علی ولایتنافی غیبه غائبنااعطاه الله اجرالف شهیدمن شهداءبدرواحد●سفارشات ایام تعطیلات نوروزی وبقیه ماه شعبان وامادگی برای ماه رمضان●گوشمالی رژیم صهیونیستی دراربیل عراق پیام روشنی برای ان رژیم وحامیانش داشت●استانداردهای دوگانه جهان دربرخورد با اعدام هشتادو یک نفر دریک روز درعربستان وسفر جانسون به ان کشور●رحلت استاد ارجمند اسوه اخلاق ومحبت به پیشگاه رهبر انقلاب حوزه های علمیه وشیعیان جهان●نمازجمعه بیست وهفتم اسفندهزاروچهارصددهاقان.لطفا فایل صوتی همراه متن را استماع بفرمایید https://t.me/emam_jmee_dehaghan
﷽؛ 💎خبر ناب : 🌕 📘تقدیم دفترچه پذیرش 1402-1401 دفترچه مقطع عمومی-دیپلم و بالاتر 🗓ثبت نام از 15 فروردین 1401 ✨پذیرش مقطع عمومی-سطح 2(کارشناسی) 🔖از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی 📝(منابع آزمون در اینجا ) 📗( دفترچه پذیرش مقطع عمومی دیپلم و بالاتر در اینجا ) 📕(دفترچه پذیرش مقطع -اتمام پایه نهم در اینجا) ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄ ✨پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) 💎به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری در 15 رشته : 1️⃣تفسير و علوم‌ قرآنی 2️⃣فقه ‌و اصول 3️⃣فلسفه‌ اسلامي 4️⃣اخلاق و تربیت اسلامی 5️⃣تاريخ اسلام 6️⃣مطالعات اسلامی زنان 7️⃣مدرسی ادبیات عربی 8️⃣کلام اسلامی 9️⃣کلام با گرایش امامت 🔟کلام با گرایش مهدویت 1️⃣1️⃣کلام با گرایش مذاهب اسلامی 2️⃣1️⃣مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی 3️⃣1️⃣ تربیت دینی کودک و نوجوان 4️⃣1️⃣علوم ومعارف حدیثی 5️⃣1️⃣مدیریت آموزشی _ ویژه کادر رسمی حوزه های علمیه خواهران 🔖از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی (منابع آزمون در اینجا ) 💎 اطلاع از معافیت های آزمون. سطح سه در اینجا 📘(دفترچه پذیرش سطح3 در اینجا ) ┄┅┅❅ 💎❅ ┄┅┅ ✨پذیرش مقطع تخصصی (سطح چهار/دکتری) 💎به صورت شیوه حضوری تمام وقت در 5 رشته : 1️⃣تفسیر تطبیقی 2️⃣ فقه خانواده 3️⃣حکمت متعالیه 4️⃣کلام اسلامی 5️⃣علوم و معارف قرآنی 🔖از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی (منابع آزمون در اینجا ) 📒( دفترچه پذیرش سطح4 در اینجا ) ▫️◽️◻️⬜️◻️◽️▫️ راهنمای پذیرش: http://paziresh.whc.ir
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️ نقل می‌کنند که شاه عباس وقتی میدان نقش جهان را می‌ساخت، دم دمای غروب خودش می‌رفت و مزد کارگران را می‌داد. کارگران هم برای دیدن شاه و هم برای گرفتن پول صف می‌کشیدند و خوشحال و قبراق مدت‌ها در صف می‌ماندند تا از دست شاه پول بگیرند. در این میان عده‌ای بودند که کار نکرده بودند و روی خاک غلت می‌زدند و لباس‌های خود را خاکی می‌کردند و در صف می‌ایستادند تا بدون زحمت کشیدن حقوق دریافت کنند. وقتی نوبت به آنان می‌رسید، سر کارگرانِ عصبانی که کار نکرده‌های رند را خوب می‌شناختند، به پادشاه ندا می‌دادند و کارگران خاک‌مالی‌شده را با فحش و بد و بی‌راه بیرون می‌انداختند أمّا شاه عباس آن‌ها را صدا می‌زد و به آن‌ها نیز دستمزد می‌داد و می‌گفت: من پادشاهم و در شأن من نیست که اینان را ناامید برگردانم! یا صاحب الزمان! مدت‌هاست در بساط شما خودمان را خاک‌مالی کرده‌ایم! گاهی در نیمه‌ی شعبان، گاهی جمعه‌ها گاهی در زیارت و گاهی در قنوت نماز، دعای‌تان کرده‌ایم! می‌دانیم این کارها کار نیست و خودمان می‌دانیم کاری نکرده‌ایم ولی خوب یاد گرفته‌ایم خودمان را خاک مالی کنیم و در صف، منتظر بمانیم تا دستمزد دریافت کنیم. ای پادشاه مُلک وجود! این دست‌های نیازمند، این چشم‌های منتظر، این نگاه‌های پرتوقع، گدای یک نگاه شمایند! یک نگاه! از همان نگاه‌های لطف آمیز که به کارکرده‌های با إخلاص‌تان دارید
🎙آيت الله العظمی جوادی آملی: «یک وقت از محضر حضرت آیت ‌الله‌ سؤال شد چه کار کنیم که خدمت حضرت برسیم؟ فرمود بزرگان گفتند شما حضرت شما را می ‌بیند، عمده آن است که او ما را ببیند، نه ما او را ببینیم!...» ‎‎‌‌‎‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🌟🌟✨✨ وعده همه ما زمان سال تحویل دعای فرج «الهی عظم البلاء» را میخوانیم و برای فرج امام زمان عج دعا می کنیم 🤲 التماس دعا 🤲 یاحق
⚠️ قرنی که گذشت... فردا وارد قرن جدید میشیم؛ خیلی ها از قرن قبلی وارد این قرن شده بودن و در همین قرن هم از قطار زندگی پیاده شدن؛ بعضی اما با اینکه در این قرن نوبت بلیطتشون رسیده بود، دست تقدیر بهشون فرصت نداد ودر میانه راه، از قطار پیاده شون کرد، و امّا ما که مجال ورود به این قرن رو پیدا کردیم، از خودمان بپرسیم، چقدر احتمال دارد در این سفر پر ماجرا، به ایستگاه قرن بعد برسیم؟! قرن‌ها بی‌رحم‌اند؛ با دور نشان دادن نزدیک، مرموزانه عُمرت را می‌بلعند! خیلی از کودکان و نوجوانانی که این قرن را آغاز کردند، گمان نمی‌کردند صدسال بعد بیاید و آن‌ها نباشند!!! با خود می‌گفتند:«کو تا صد سال بعد!» و امروز اگر زنده باشند صد و اندی ساله‌اند... اگر زنده باشند... پس حواسمان به برگه بلیط‌مان باشد! پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله): «حاسِبوا أنْفُسَكُم قَبلَ أنْ تُحاسَبوا پيش از آن كه مورد حسابرسى قرار گيريد، خود به حساب نفسنان برسید.»
مراحل تهذیب و تزكیه نفس براى طهارت باطن، نخست باید دوام طهارت ظاهرى را حفظ كرد و طهارت بدن را مراعات نمود، اعضاء و جوارح ظاهرى را باید كنترل نمود. زبان آفت بدى است، انسان باید سعى كند چانه اش را با عقل بگرداند! همانطور كه دهان گاه مجراى غذاى آلوده به معده است همین دهان و زبان، مجراى غذاى آلوده به جان نیز هست. باید این نهال وجود را كه رو به رشد و كمال است، مواظبت كرد، از همنشین بد پرهیز نمود. این دقت هاى ظاهرى كم كم باطن را هم طاهر مى كند. انسان اگر كمى در این نظام دقت كند، مى بیند كه در این دار هستى، هیچ چیز غلط نمى كند. حتى حیوانات هم در كار و وظیفه خود خیانت نمى كنند. اینها درس است براى ما از آن طرف هم داریم كه (( من جاهد فینا لنهدینهم سبلنا )) باید در این امور دقت كرد تا كم كم طهارت باطن هم پیدا شود.
🕋دمی با قرآن🕋 یه روز مونده که این چرخش زمین به دور خورشید هم به پایان برسه. راستی چند دور تا حالا چرخیده؟ بنظرت ما چقد دیگه این چرخش رو می بینیم؟ و قراره چی بشیم تو این چرخیدنا؟ «فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ؟» (۲۶ تکویر). رفقا! این دم آخری بیایید یه حساب کتاب سر انگشتی از خودمون بکشیم امشب، ببینیم سالی که گذشت کدوم کارامون اشتباه بوده؟ که دیگه تکرارش نکنیم! دلا غافل ز سبحانی چه حاصل؟ اسیر نفس و شیطانی چه حاصل؟ بود قدر تو افزون از ملائک تو قدر خود نمیدانی چه حاصل؟ راستی به کارنامه ۱۴۰۰ خودت نمره چند میدی؟؟ ❄️آخرین شب قرن❄️
🌹 پايان يك سال، آغاز يك راه ! 🌺 [سوره مبارکه مائدة - آيه ۱۱۴] قالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَيْنا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ تَكُونُ لَنا عِيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا وَ آيَةً مِنْكَ وَ ارْزُقْنا وَ أَنْتَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ عيسى بن مريم گفت: خداوندا، پروردگارا! مائده اى از آسمان بر ما فرو فرست كه براى نسل كنونى و آيندگان ما عيد و نشانهاى از تو باشد و ما را روزى ده، كه تو بهترين روزى دهندگانى. عيد در لغت از ماده «عود» به معني بازگشت است؛ بنابراين به روزهايي كه مشكلات از قوم و جمعيتي برطرف مي‌شود و به پيروزي‌ها و راحتي‌هاي نخستين بازگشت مي‌كند گفته مي‌شود. در اعياد اسلامي، به مناسبت اينكه در پرتو اطاعت ماه مبارك رمضان يا انجام فريضه حج، صفا و پاكي فطري نخستين به روح و جان انسان بازمي‌گردد و آلودگي‌ها كه برخلاف فطرت است، از ميان مي‌رود، عيد گفته شده است. ( تفسير نمونه،ج ۵ ص۱۳۱ ) آنگاه اين عيد، به حكم تنها آيه‌اي از قرآن كه واژه عيد در آن به كار رفته ، به آيتي الهي تبديل مي‌شود كه براي اول و آخر ما خرسندي و فرح معنوي و رهايي از بند اسارت‌ها و نارها را به بار مي‌آورد . اللَّهُمَّ رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَيْنا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ تَكُونُ لَنا عِيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا وَ آيَةً مِنْكَ وَ ارْزُقْنا وَ أَنْتَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ «آمین یا ربّ العالمین»
🌼بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍از پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است که می‌فرمایند: سرمای بهار را غنیمت بشمارید که با بدن‌های شما همان کاری را می‌کند که با درختان می‌کند؛ و از سرمای پاییز دوری کنید که با بدن‌های شما همان کاری را می‌کند که با درختان می‌کند.
🔰 اهم محور بیانات رهبرمعظم انقلاب در پیام ابتدای سال ۱۴۰۱ 🍃🌹🍃 1⃣ تاکید بر چرایی قرار گرفتن کلید واژه تولید در شعار سال های اخیر 2⃣ برجسته سازی نقش تولید در مسیر عبور از سختی ها و دشواری های کشور 3⃣ ضرورت توجه به حرکت کشور در مسیر رفع مشکلات معیشتی و اقتصای مردم 4⃣ واکاوی پیشرفت های بزرگ علمی (ماهواره) و پزشکی (تولید واکسن) کشور در سال ۱۴۰۰ به عنوان به عنوان نقاط اوج کشور 5⃣ توجه ویژه به مشکلات معیشتی مردم و یاد کردن از آن به عنوان تلخی سال ۱۴۰۰ 6⃣ ابراز امیدواری نسبت به حرکت و پیشرفت کشور در مسیر حل مشکلات به صورت تدریجی با توجه به تلاش دولت جدید و رئیس جمهور محترم 7⃣ نامگذاری شعار سال جدید به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در کنار تاکید بر عدم اکتفا شعار نویسی مسئولان در سال جدید ولزوم بکارگیری شعار سال جدید در سیاستگزاری ها 8⃣ بازنمایی حماسه انتخابات سال ۱۴۰۰ به عنوان پیروزی ملت در شرایط سخت کرونایی 9⃣ تاکید بر مقابله جدی با بیماری همه گیر کرونا به عنوان یکی از نقاط اوج پیشرفت ایران اسلامی 0⃣1⃣ برجسته سازی اعتراف مقامات آمریکایی بر شکست خفت بارشان در فشار حداکثری بر علیه ملت ایران، به عنوان یکی از مهم ترین حوادث شیرین جهانی سال ۱۴۰۰ 2⃣1⃣ تاکید بر معیار قرار دادن تولید دانش بنیان به عنوان یک عامل اصلی در دستیابی به اهداف اقتصادی
﷽؛ 💎خبر ناب : 🌕 📘تقدیم دفترچه پذیرش 1402-1401 دفترچه مقطع عمومی-دیپلم و بالاتر 🗓ثبت نام از 15 فروردین 1401 ✨پذیرش مقطع عمومی-سطح 2(کارشناسی) 🔖از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی 📝(منابع آزمون در اینجا ) 📗( دفترچه پذیرش مقطع عمومی دیپلم و بالاتر در اینجا ) 📕(دفترچه پذیرش مقطع -اتمام پایه نهم در اینجا) ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄ ✨پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) 💎به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری در 15 رشته : 1️⃣تفسير و علوم‌ قرآنی 2️⃣فقه ‌و اصول 3️⃣فلسفه‌ اسلامي 4️⃣اخلاق و تربیت اسلامی 5️⃣تاريخ اسلام 6️⃣مطالعات اسلامی زنان 7️⃣مدرسی ادبیات عربی 8️⃣کلام اسلامی 9️⃣کلام با گرایش امامت 🔟کلام با گرایش مهدویت 1️⃣1️⃣کلام با گرایش مذاهب اسلامی 2️⃣1️⃣مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی 3️⃣1️⃣ تربیت دینی کودک و نوجوان 4️⃣1️⃣علوم ومعارف حدیثی 5️⃣1️⃣مدیریت آموزشی _ ویژه کادر رسمی حوزه های علمیه خواهران 🔖از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی (منابع آزمون در اینجا ) 💎 اطلاع از معافیت های آزمون. سطح سه در اینجا 📘(دفترچه پذیرش سطح3 در اینجا ) ┄┅┅❅ 💎❅ ┄┅┅ ✨پذیرش مقطع تخصصی (سطح چهار/دکتری) 💎به صورت شیوه حضوری تمام وقت در 5 رشته : 1️⃣تفسیر تطبیقی 2️⃣ فقه خانواده 3️⃣حکمت متعالیه 4️⃣کلام اسلامی 5️⃣علوم و معارف قرآنی 🔖از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی (منابع آزمون در اینجا ) 📒( دفترچه پذیرش سطح4 در اینجا ) ▫️◽️◻️⬜️◻️◽️▫️ راهنمای پذیرش: http://paziresh.whc.ir