eitaa logo
انوارالزهراء(س)
733 دنبال‌کننده
405 عکس
268 ویدیو
19 فایل
هیئت انوارالزهراء(سلام الله علیها) محفل معنوی اساتید، کارمندان و دانشجویان محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.ما را به همکاران معرفی نمائید شماره کارت بانکی هیأت جهت کمک و پرداخت نذورات 6104338800375160 لینک کانال هیئت https://eitaa.com/alzahra_tums
مشاهده در ایتا
دانلود
سفارش رسول اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله عَنْ أَميرِالمُؤمِنين عليه السلام: أَمـَرَنـا رَسـُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله اَنْ نُلْقِىَ اَهْلَ المَعاصى بِوُجُوهٍ مُكْفَهِّرةٌ. [وسائل الشيعه، ج 11، ص 413، ح 1] على عليه السلام فرمودند: رسـول خـدا صلي الله عليه و آله به ما امـر فرمـودند كـه با گنهكاران با چهره اى درهم كشيده برخورد كنيم. نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
👥 عوامل نفوذی یهود در صدر اسلام (11) ✳️ زيد بن ثابت ♨️مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی- سیاسی زید عبارت است از: 🔸الف) تلاش برای تثبیت جریان باطل .... 🔸ب) جایگاه ویژه‌ی فرهنگی زید زید بعدها (و با مناسب دیدن فضا) از خود تعریف و تمجید می‌کرد که: «من همسایه‌ رسول‌ خدا (ص) بودم و هرگاه قرآن نازل می‌شد، مرا برای نوشتن آن می‌طلبید و در تمامی زمینه‌های دنیایی و آخرتی، هرگاه وارد بحث می‌شدیم او نیز با ما همراهی می‌نمود. بنابراین هرآنچه برایتان می‌گویم، از اوست!» (المعجم الاوسط ج 8 ص 301 (https://lib.efatwa.ir/42122/8/301)) لذا بعد از شهادت رسول‌ خدا (ص) زید به‌عنوان استاد گردآوری قرآن، معرفی می‌شود! ♨️ هرگاه از خلیفه دوم درخواست می‌شد زید را به فرمانداری شهری نصب کند، می‌گفت: «جایگاه زید را خودم بهتر می‌دانم، ولی مردم این شهر (مدینه) به اندوخته‌ او احتیاج دارند»!! بدون تردید، باید اطلاعات دینی زید را بخشی از این اندوخته به‌شمار آورد! پس از مرگ زید بن ثابت، عبدالله بن عمر او را «عالم الناس» گفت و افزود که پدرش او را در مدینه، برای پاسخ به مسائل مردم شهر و نیز مسافران، نگهداشته بود. (تاريخ دمشق ج 19 ص 316 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/316)) ♨️ مسروق، او را یکی از مفتیان و قاضیان اصحاب رسول‌الله (ص) معرفی کرده است. (تاريخ دمشق ج 19 ص 314 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/314)) مسروق همچنین عقیده داشت: «دانش اصحاب رسول‌ خدا (ص) به شش نفر، از جمله زید می‌رسد.» (تاريخ دمشق ج 19 ص 315 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/315)) ♨️ به‌ گفته‌ علی بن عبدالله، تنها سه نفر از اصحاب رسول‌ خدا (ص) یارانی داشتند که کلمات آنها را ماندگار کردند: زید بن ثابت و عبدالله بن مسعود و عبدالله بن عباس. آگاه‌ترین مردم به دانش زید، ده تن از جمله سعید بن مسیب و ابوسلمة بن عبدالرحمان و عبیدالله بن عبدالله بن عتبة بن مسعود و عروة بن زبیر و ابوبکر بن عبدالرحمان و خارجة بن زید بن ثابت و سلیمان بن یسار و ابان بن عثمان بن عفان و قبیصة بن ذؤیب بودند. پس از این طبقه، آگاه‌ترین مردم به دانش این عده، ابن‌شهاب و پس از او مالک بن انس و پس از او عبدالرحمان بن مهدی بودند. (تاريخ دمشق ج 19 ص 327 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/327)) این‌ها همه درحالی است که خود زید، در ماجرایی اعتراف کرد هرآن‌چه برای حاضران گفته، اجتهاد خودش بوده است! (تاريخ دمشق ج 19 ص 329 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/329)) 👆با توجه به دو نکته‌ آخر، راز و رمز این‌ که خلیفه دوم او را در مدینه نگه داشته بود و دست او را در مسائل دینی باز گذاشته بود، کاملاً روشن می‌شود. در هر حال بدیهی است که زهری و مالک که براساس فقه او روزگار می‌گذراندند، باید او را منحصر به‌فرد بدانند! (تاريخ دمشق ج 19 ص 333 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/333)) ابوهریره نیز پس از مرگ زید گفت: «بهترین این امت از دنیا رفت.» (۵۸) حسان بن ثابت نیز در شعر خود به خلأ وجود زید اشاره دارد. (تاريخ دمشق ج 19 ص 341 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/341)) 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
🔥 عوامل ورود در جهنم (38) ⬅️ منصرف کردن از راه خدا تهدیدات زیادی در آیات قرآن نسبت به «مانعان از راه خدا» دیده می‌شود، همان گروهی که نه تنها خودشان گمراهند، بلکه اصرار دارند تمام مردم، را به گمراهی بکشانند، گوئی از این کار لذت می‌برند، بلکه منافع نامشروع خود را در کفر و بی‌ایمانی مردم می‌بینند، چرا که یک ملت مؤمن و معتقد به ارزشهای والای الهی هرگز زیر بار فراعنه و شیاطین و احزاب آنها نمی‌رود، پس تنها راه سلطه بر مردم گرفتن گوهر ایمان از آنها است، و تاریخ امتها همواره شاهد گویای تلاشهای پیگیر این گروه بی‌ایمان در مسیر گمراه ساختن مردم است. 🔺از جمله آياتی‌ که درباره اين گروه آمده است، می‌توان به اين آيات اشاره کرد: ✨إنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ مَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ (محمد/34) ✨آنان که کافر شدند و راه خدا را (به روی خلق) بستند و به حال کفر مردند دیگر ابدا خدا آنها را نخواهد بخشید. 💥ولَا تَقْعُدُوا بِكُلِّ صِرَاطٍ تُوعِدُونَ وَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ تَبْغُونَهَا عِوَجًا ۚ وَ اذْكُرُوا إِذْ كُنْتُمْ قَلِيلًا فَكَثَّرَكُمْ ۖ وَ انْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ 💥و بر سر هر راه ننشینید که (مردم با ایمان را) تهدید کنید و مؤمنان را از راه خدا باز دارید، و با (القای شبهات،) آن را کج و معوج نشان دهید! و به خاطر بیاورید زمانی را که اندک بودید، و او شما را فزونی داد! و بنگرید سرانجام مفسدان چگونه بود! ⚡️يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ۗ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ⚡️ای اهل ایمان، بسیاری از علماء و راهبان (یهود و نصاری) اموال مردم را به باطل طعمه خود می‌کنند و (خلق را) از راه خدا منع می‌کنند و کسانی که طلا و نقره را گنجینه و ذخیره می‌کنند و در راه خدا انفاق نمی‌کنند آنها را به عذابی دردناک بشارت ده. ❎👈 امروز نیز دولتها و جمعیتهای استکباری دنیا تمام سعیشان بر این است که ایمان به خدا و ارزشهای الهی را از مردم بگیرند تا مانعی بر سر راه منافع آنها ایجاد نکنند. 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
‍‌◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐 ایتا | بله | 🆔 ☫ @alzahra_tums
اوصاف آمر به معروف عَنْ أَبى عَبْدِاللّه عليه السلام: اِنّما يَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ، مَنْ كانَتْ فيه ثـَلاثُ خِصـالٍ: عامِلٌ بِما يَأْمَرُ بِهِ تارِكٌ لِما يَنْهى عَنْهُ عـادِلٌ فيما يَأْمـُرُ عـادِلٌ فيما يَنْهى، رَفيـقٌ فيما يَأْمـُرُ رَفيـقٌ فيما يَنْهى. [وسائل الشيعه، ج 11، ص 419، ح 3] امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى مى توانـد امر به معروف و نهى از منكر كند كه داراى سه صفت باشد: ۱ ـ به آنچه امر مى كند عمل كند و از آنچه نهى مى كند اجتناب نمايد. ۲ ـ در امر كردن و نهى نمودن ميانه روى را پيشه خود كند. ۳ ـ از روى دلسوزى و مهربـانى و با مـدارا امـر و نهى كند. نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
👥 عوامل نفوذی یهود در صدر اسلام (12) ✳️ زيد بن ثابت ♨️مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی- سیاسی زید عبارت است از: 🔸الف) تلاش برای تثبیت جریان باطل .... 🔸ب) جایگاه ویژه‌ی فرهنگی زید .... 🔸ج) جایگاه ویژه‌ی سیاسی زید زید بعد از رحلت (يا شهادت) رسول‌ خدا (ص)، در مناصب ویژه‌ای به کار گرفته شد. او در این زمان، به‌عنوان کاتب و مأمور استخراج فرائض [و میزان میراث مردم] بود. (تاريخ دمشق ج 19 ص 308 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/308)) زهری عقیده داشت: اگر زید، فرائض [و میزان ارث] را ننگاشته بود، این دانش از میان مردم، برچیده می‌شد! (تاريخ دمشق ج 19 ص 322 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/322)) ♨️زید قاضی مورد اعتماد نیز بود: براساس یک گزارش، خلفای دوم و سوم درباره‌ قضاوت و فتوا و فرائض [تعیین میزان ارث افراد]، هیچ‌کس را بر زید برتری نمی‌دادند. (تاريخ دمشق ج 19 ص 317 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/317)) همچنين هرگاه که شکوائیه‌های قضایی زیاد می‌شد، خليفه دوم شاکیان را به زید حواله می‌داد و دلیل آن را هم، قضاوت زید براساس کتاب خدا و سنت می‌دانست! (تاريخ المدينة ج 2 ص 693 (https://lib.efatwa.ir/42139/2/693)) ♨️و در بالاترین مرحله، زید جانشین خلیفه در مدینه بود و خلیفه در هر مسافرتی، زید را جانشین خود در مدینه می‌کرد و کارهای مهم را به او می‌سپرد. براساس گزارشی دیگر: خلیفه دوم هرگاه به حج می‌رفت و نیز زمانی که به شام رفت، زید را جانشین خود در مدینه قرار داد. خلیفه سوم نیز هرگاه به حج می‌رفت، زید را جانشین خود می‌کرد. (تاريخ دمشق ج 19 ص 317 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/317)) زید در سال‌های 16 و 17 ق. جانشین خلیفه در مدینه بود. (الثقات (ابن حبان) ج 2 ص 216 (https://lib.efatwa.ir/40200/2/216) و 214 (https://lib.efatwa.ir/40200/2/214) ) جالب آن‌که خلیفه دوم بیشتر اوقات، پس از بازگشت از سفر (گویا به‌عنوان مزد زحمت‌های زید) قطعه باغی به او می‌بخشید! (تاريخ دمشق ج 19 ص 320 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/320) و 318 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/318)) ♨️ در دوران عثمان، علاوه بر منصب قضاوت و فتوا و فرائض که پیش از این اشاره شد، خزانه نیز به دست زید افتاد! (تاريخ دمشق ج 19 ص 317 (https://lib.efatwa.ir/40314/19/317)) 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
🔥 عوامل ورود در جهنم (39) ⬅️ استهزای ارزش‌ها گرچه استهزاء کردن آیات خدا دلیل بر کفر و بی‌ایمانی است و کفر سبب سقوط در دوزخ است ولی در آیات قرآن مخصوصا، بر آن تکیه شده و یکی از عوامل عمده‌ای که انسان را به دوزخ می‌کشاند معرفی گردیده است: ✨ذلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُواً (کهف/ 106) ✨این گونه است! کیفرشان دوزخ است، بخاطر آنکه کافر شدند، و آیات من و پیامبرانم را به سُخره گرفتند. 👈 دليل تإکيد بر عذاب به خاطر مسخره آن است که هنگامی که آدمی در آغاز دعوت به ايمان، حق دارد که گرفتار شک و خواستار دلیل شود، و به مجادله از طریق عقل بپردازد تا قانع شود و اطمینان پیدا کند، اما این که فرستاده خدا و رسالت او را در معرض استهزاء قرار دهد، دلیل بر آن است که اساسا نمی‌خواهد از حق پیروی کند. 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 حضور امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه) در کنار یک خربزه فروش از استاد دانشمند ♨️دیدن این کلیپ روازدست ندید اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
اوصـاف منـافقـين عَنْ عَلِىِ بْنِ الحُسَيْنِ عليهماالسلام: اَلْمُنافِقُ يَنْهى وَ لا يَنْتَهى وَ يَأْمُرُ بِمالا يَأْتى [وسائل الشيعه، ج 11، ص 419، حديث 5.] امام سجاد عليه السلام فرمودند: منافق از كار زشت نهى مى كند، امـا خـود از آن اجتناب نمى كند و به كار خوب سفارش مى كند، اما خـود انجـام نمى دهـد. نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums
👥 عوامل نفوذی یهود در صدر اسلام (13) ✳️ عبدالله بن سلام عبدالله بن سلّام بن حارث اسرائیلی (الاستيعاب ج 3 ص 921 (https://lib.efatwa.ir/40171/3/921)) از یهودیانی است که برخی مورّخان اسلام آوردن او را در سال اول هجرت دانسته‌اند (الإصابة في تمييز الصحابة ج 4 ص 103 (https://lib.efatwa.ir/40173/4/103)) و برخی دیگر، اسلام وی را دو سال پیش از شهادت رسول‌ خدا (ص) یعنی سال هشتم هجری، می‌دانند. (مقدمه ابن‌خلدون، ترجمه محمد پروین گنابادی، ج۳، ص۲۰۱) ♨️ نام او در روزگار جاهلیت «حصین» بود که پیامبر اسلام (ص) پس از اسلام آوردن، او را عبدالله نامید. (الاستيعاب ج 3 ص 921 (https://lib.efatwa.ir/40171/3/921)) کنیه‌اش «ابو یوسف» و از بزرگان یهود بنی‌قینقاع بود. او را از نوادگان حضرت یوسف (ع) دانسته‌اند. (أسد الغابة فی معرفة الصحابة ج 3 ص 160 (https://lib.efatwa.ir/40157/3/160)) ♨️ در داستان اسلام آوردن عبدالله بن سلام، در برخی قسمت‌ها تفاوت در نقل وجود دارد. در یکی از نقل‌ها آمده است: «هنگامی که عبدالله بن سلام خبر نبوت پیامبر اسلام (ص) را شنید و اسم و صفات و زمانی که ظهور کرده بود را شناخت؛ پس از آن که نبی اکرم (ص) به قباء در میان بنی عمرو بن عوف وارد شد، او که در میان نخلستان خود مشغول کار بود، نزد رسول خدا (ص) رفت و اسلام آورد، آن‌گاه پیش خانواده‌ خود برگشت و به آنها پیشنهاد داد که اسلام بیاورند و همگی اسلام آوردند و اسلام آوردن خویش را از یهودیان مخفی نگاه می‌داشت … .» (سيره ابن هشام ج 1 ص 516 (https://lib.efatwa.ir/44821/1/516)) 💤 ادامه دارد .... نشانی ما در پیام رسانها👇 https://ble.ir/alzahra_tums https://eitaa.com/alzahra_tums