eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
521 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
271 ویدیو
636 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نخستین مسابقه تولیدات تصویری ۱۲۸ ثانیه‌ای با موضوع پیاده روی اربعین برگزار می‌شود. ▫️این مسابقه در هفت محور موضوعی از جمله ▫️وحدت مذاهب و ادیان ▫️اقوام و ملل ▫️رزمایش اقتدار مسلمین ▫️دوستی دو ملت ایران و عراق ▫️جلوه‌های شوق خدمت ▫️زیارت خانوادگی ▫️کودکان زائر و خادم و جاماندگان برگزار می‌شود ▫️و ساختار ارسال تولیدات می‌بایست در یکی از آثار ▫️نمایشی ▫️مستند ▫️نماهنگ ▫️ پویانمایی ▫️و یا موشن گرافیک باشد. 🌷همچنین بخش ویژه این مسابقه تکریم یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خواهد بود. ▫️شرکت کنندگان برای درج اطلاعات فردی و ارسال آثار تولیدی در یکی از قالبهای mkv و یا mp۴ تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ فرصت دارند به پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت صدا و سیما به نشانی www.labbaik.ir مراجعه کنند. آثار پس از ثبت در دبیرخانه فراخوان، توسط خبرگان و مراکز تخصصی رسانه ملی مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار می‌گیرد و برگزیدگان در روز اول آبان ماه ۱۴۰۰ برابر با شب هفدهم ربیع الاول از طریق پایگاه اطلاع رسانی لبیک اعلام خواهد شد.   به۱۴ نفر از صاحبان آثار برگزیده تولیدی کمک هزینه تشرف زیارت کربلای معلی اهداء خواهد شد. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
6.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰قیام زینبی ♦️عاشورا قیام حسینی بود، بعد از عاشورا در واقع قیام زینبی است. حرکت عظیم حضرت زینب‌کبری (سلام‌الله‌علیها) در درجه‌ی اوّل و امام سجّاد (علیه‌السّلام) و بقیه‌ی زنان باعظمت آل‌اللّه در این دوران یکی دو ماهه‌ی بعد از آن، یک قیام به معنای حقیقی کلمه است. کارهای بزرگی را انجام دادند. کربلا را و این شهادت بزرگ را ماندگار کردند، تثبیت کردند. ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
31.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚درس بخوانید 🔰حوزه‌های علمیّه یعنی پرورشگاه‌های روحانیان 🔰محلّ پرورش علمی و فکری و روحی طلّاب  اوّلاً درس خواندن را دستِ کم نگیرید. این حرف هایی که شما زدید، این عبارات خوب، این مطالب خوب، معنایش این نیست که شما خوب درس خوانده‌اید؛ معنایش این است که شما خوش‌فکرید، خوش‌بیانید؛ امّا آیا درس هم خوب خوانده‌اید؟ از این حرف ها نمی شود فهمید که شما خوب درس خوانده‌اید. باید خوب درس بخوانید.  من مشهد درس رسائل و مکاسب می گفتم، هر چند وقت یک‌بار هم ما را می گرفتند، زندان می بردند، شاگردهای ما متفرّق می شدند؛ بعد که از زندان می‌آمدیم، درس را شروع می کردیم، باز جمع می شدند می‌آمدند؛ شوق مبارزه و ملاحظه‌ی حال بنده آن کتک‌خوریِ ویژه‌ای که ما آن روز از دستگاه داشتیم گاهی آنها را نسبت به این درسی که ما به آنها می دادیم، دچار تردید می کرد؛ حالا جزئیّات فرمایش شیخ در مکاسب یا مثلاً کفایه که مراد از عبارت این است [را وقتی می گفتم]، من می دیدم دچار تردیدند؛ همیشه من به اینها می گفتم: بچّه‌های عزیز من! بدانید اگر درس نخوانید نمی توانید تأثیرگذار خوبی باشید؛ به اینها می گفتم بی‌مایه فطیر است، باید درس بخوانید. ۱۳۹۶/۶/۶ 🔰بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=37528 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📚کشف الرجال ▫️نرم افزار ▫️گنجینه نرم افزار 📚موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) ◽️اولین برنامه‌ كاربردي تحقيقاتي در علم رجال ▫️فهرست حدود ۳۵۵ جلد از كتب رجالي شيعه و سني ▫️متن كامل ۱۱۲ جلد كتاب از كتب فریقين ▫️مصادر ترجمه حدود ۴۰۰۰۰ راوی از روات فریقين ▫️طبقات روات كتب اربعه حدیثي شيعه ▫️طريق شيخين (شيخ صدوق و شيخ طوسي) و ارزيابي آن http://ganjineh.valiasr-aj.com/software/view/20/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین اسامی و القاب مبارک حجة بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اَحمَد وَ مُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ به پیامبری که بعد از من می آید و نامش «احمد» است، بشارتتان مى‌دهم. سوره مبارکه صف، آیه ۶ حضرت خاتم الأنبیاء، محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: وَ أَمَّا أَحْمَدُ؛ فَإِنِّي فِي السَّمَاءِ أَحْمَدُ مِنْه‌‏ نام من احمد است، چون در آسمان ستوده‌تر از زمین هستم. 📘کمال الدين و تمام النعمة، ج‏ ۱، ص ۲۵۳ حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در وصف آخرین حجت الهی فرمودند: يَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِي فِي آخِرِ الزَّمَانِ ... اسْمَانِ اسْمٌ يَخْفَى وَ اسْمٌ يَعْلُنُ؛ فَأَمَّا الَّذِي يَخْفَى فَأَحْمَدُ وَ أَمَّا الَّذِي يَعْلُنُ فَمُحَمَّد؛ مردی از فرزندانم در آخرالزمان می آید که برای او دو اسم است؛ اسمی مخفی و اسمی ظاهر؛ اما اسمی که مخفیست، احمد و اسمی که آشکارست، محمد می باشد. 📘کمال الدين و تمام النعمة، ج ۲، ص ۶۵۳ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) یکی از اسامی حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) را «احمد» معرفی نموده و فرمودند: إِنَّهُ يُبَايَعُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ أَحْمَدُ وَ عَبْدُ اللَّهِ وَ الْمَهْدِيُّ فَهَذِهِ أَسْمَاؤُهُ ثَلَاثَتُهَا همانا با او بیعت می کنند در میان رکن و مقام، اسم او احمد است و عبدالله و مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 📘الغيبة (الطوسي) ج۱، ص۴۵۴ و آن دولت عشق را صاحبی نیست جز ستوده ترینِ خلایق، جز احمد آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف ..... ▫️خَلق احمد، خُلق احمد، منطقش هم احمدیست ▫️جبرییل از این شباهت می‌خورد جا بیشتر @Sohouf 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می کند. ◽️سلسله نشست های جریان شناسی ◽️نشست اول ◽️ طالبان؛ فرصتها، تهدیدها و چالشها ▫️استاد ▫️حجت الاسلام دکتر علیزاده موسوی 🗓شنبه: ۲۰ شهریور 🕰ساعت: ۱۶ الی ۱۸ بصورت مجازی ▫️جهت ثبت نام ▫️عدد ۲ را به سامانه پیامک ۳۰۰۰۳۳۰۰۲۵ ارسال نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۵۸۱۶۶۵۸۵ تماس حاصل فرمایید. www.varess.ir 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
▫️نشست علمی ▫️حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی ▫️ذیل همایش حکمت سیاسی متعالیه ▫️نشست شانزدهم ▫️جایگاه فقه در جریان پیروزی انقلاب و شکل گیری ساختار جمهوری اسلامی ▫️ارائه دهنده ▫️حجت الاسلام و المسلمین دکترحسنعلی علی اکبریان ▫️دبیرعلمی ▫️جناب آقای دکتر سید جواد میر خلیلی نشست به صورت مجازی برگزار می گردد. 🗓شنبه: ۲۰ شهریور 🕰 ساعت: ۱۰ الی ۱۲ ▫️پژوهشکده علوم و اندیشه ▫️مرکز همکاری های علمی و بین الملل لینک ورود به جلسه 🌐 http://Dte.bz/cptconf 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
▫️مرکز مطالعات فضای مجازی ▫️با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی کشور برگزار می‌کند. 🔰سمینار علمی 🔰حکمرانی فضای مجازی در ایران ◽️موضوع ◽️ابعاد فرهنگی اجتماعی طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی ▫️با حضور ▫️دکتر فرشاد مهدی پور ▫️رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه 🗓شنبه: ۲۰ شهریور 🕰ساعت: ۱۷ لینک ورود به این نشست 🌐 vc.isu.ac.ir/ch/sci-seminar 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سنت حسنه نگارش 🔰طراحی مسئله 🔰روش تركيب پس از اینکه در مرحله تجزیه، یک سؤال را به عنوان سؤال اصلی پژوهش خود انتخاب کردید، آن را باید بازطراحی کنید و از حالت پرسشی به حالت مصدری درآورید تا به یک عنوان پیشنهادی برای تحقیق خود برسید. برای باز طراحی مسئله باید از مرحله ترکیب استفاده کنید. شاید شنیده باشید که عنوان مقاله باید کوتاه و در عین حال، دقیق و در اصطلاح، «مشیر به مسئله» باشد. برای این کار از مرحله ترکیب استفاده می شود. برای مرحله ترکیب، شیوه های متفاوتی وجود دارد که مشهورترین آنها مدل سه جزئی» است. مدل سه جزئی بهترین راه است تا قیدهای عنوان پیشنهادی را به دست آورید. مراد از قیدهای عنوان پیشنهادی ▫️موضوع عام ▫️موضوع خاص ▫️و قید محدود کننده است. ▫️منظور از موضوع عام همان موضوع کلی بحث شماست. در غالب موارد آنچه را که شما در مرحله تجزیه، در هسته خورشید قرار داده اید، موضوع عام شما خواهد بود. ▫️موضوع خاص همان قیدی است که شما در مسئله خود به موضوع عام افزوده اید تا مسئله شما خردتر شود. در بسیاری موارد، به ویژه در مقالات ، اگر مسئله را خرد کنیم، باز هم حجم گسترده تری از یک مقاله را برای پژوهش می طلبد ▫️به همین جهت یک قید به آن می افزاییم تا حجم پژوهش محدودتر شود. به این قید، قيد محدود کننده می گویند. نمونه در مثال تكبر اگر ما راه های درمان تکبر، را برای پژوهش انتخاب کنیم ▫️موضوع عام ما تكبر خواهد بود و ▫️موضوع خاص، راههای درمان اما از آنجا که راه های درمان را می توان از آیات و روایات به دست آورد. ▫️یک قید محدود کننده، یعنی قرآن کریم به آن می افزاییم و با این سه قید موضوع عام، موضوع خاص و قید محدود کننده عنوان پیشنهادی خود را به دست می آوریم 🔰یعنی راه های درمان تکبر از نگاه قرآن کریم توجه داشته باشید که همواره سعی کنید موضوع عام، موضوع خاص وقيد محدود کننده را به گونه ای تنظیم کنید که پژوهش شما به اندازه حجم یک مقاله باشد، نه کمتر و نه بیشتر. ▫️استاد محمدصادق فاضل 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh