eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
523 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
270 ویدیو
636 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تطوّرِ فکریِ استاد سید منیرالدین حسینی از زبان خودشان (بیوگرافیِ کوتاه به‌مناسبت بیستمین سالگرد رحلت مرحوم علامه سید منیرالدین حسینیِ ‌الهاشمی) ۱. بستر تربیت ➖ در خانوادۀ یک روحانیِ مقتدر (آیت‌الله العظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی) متولد شدم. ➖ پدرم دارای حزب بود به نام حزب برادران. ➖ پدرم نفوذ زیادی در حزب داشت و فرضاً در عرض دو ساعت می‌توانست شهر را به تعطیلی بکشاند. ➖ مرامنامه و اساسنامۀ حزب برادران موجود است که اساس را حاکمیت مذهب بر حکومت می‌دانست. ➖ پدرم می‌گفت چگونه می‌توان دستگاهی در برابرِ دستگاه پهلوی درست کرد تا بتوان دین را یاری کرد؟ ➖ پدرم وکیل به مجلسِ وقت می‌فرستاد و قدرت تغییر استاندار را داشت. ➖ رسم پدرم تحقیر اُمرا و خوانین و استاندار و فرماندار شاه بود. ➖ ناصرخان، خسروخان، قوامی‌ها و حکمتی‌ها با ذلت خدمت پدرم می‌رسیدند، نه با عزت. ➖ خود شاه در زمان مصدق به شیراز آمد و سوگندِ قرآن خورد که اگر مرا کمک کنید من وفادار به قانون اساسی خواهم بود. پدرم با او به‌مانند یک کودک رفتار می‌کرد. ➖ این‌ها زمینه‌های پرورشی‌ام بود که در آن زمان ایجاد شده بود. ➖ حالات روحیِ پدرم در ما اعتقاد راسخ به وجود آورده بود. ➖ مرجع تقلیدِ مقتدرِ حزب، در روز عاشورا با احدی حرف نمی‌زد. ➖ پدرم لعن و صلوات را در روز عاشورا با تأنّی می‌خواند و تا ظهر طول می‌داد. ➖ پدرم دائماً و لاینقطع، همراهِ هر لعن و صلواتی، قطرات اشکش جاری بود. ➖ پدرم گِل به عمامه می‌زد و روی منبر می‌رفت و به حضرت رسول‌الله (صلی الله علیه و آله و سلم) سلام می‌داد، مثل کسی که به‌صورتِ حضوری تسلیتِ شهادت فرزندش را به صاحبش می‌گوید. و مانند مادرِ بچه‌مُرده شیون می‌کرد. ➖ من حالت پدرم را از هیچ مرجع دیگری ندیدم. ۲. دغدغۀ صنعت ➖ اولین جرقه‌ای که در سن ده_یازده سالگی به ذهنم زد این بود که گفتم مخترع شوم تا کمک کنم که مسلمانان، محتاج نباشند. ➖ بعد از فوت پدرم، مشغول دبیرستان و طلبگی بودم و با وسایل الکترونیک و برقی، بازی می‌کردم و در باطن به‌دنبال اختراع و اکتشاف بودم. ➖ در تجارب شخصی‌ام هشت اختراع داشتم، بدون این‌که به ثبت برسانم. ➖ در سال ۱۳‌۴۶ به نجف رفتم. ۳. مسئلۀ حکومت ➖ در سال ۱۳۴۹، امام‌خمینی(قدس‌سره) بحث حکومت اسلامی را مطرح کردند. با طرح حکومت اسلامی من شدیداً به فکر فرو رفتم. ➖ یادم هست سه بار از امام پرسیدند که روحانیت برای ایجاد حکومت اسلامی چه‌کار باید بکند؟ امام روی منبر اعلام کردند که اسلام را بشناسید و به جهانیان معرفی کنید، چرا که متاع شما را دنیا طالب است. ➖ مطالب فوق شدیداً روی من اثر گذاشت و یک ماه سخت مرا به فکر برد. با شنیدن این عبارات، تا یک ماه هیچ درسی را نمی‌فهمیدم. همیشه به فکر این بودم که آقا می‌گوید: اسلام را بشناسید و به دنیا معرفی کنید و متاع شما را مردم دنیا طالب هستند. ➖ متوجه شدم که ادارۀ جامعه امر آخَری است و ذهن ما از صنعت، عوض شد [و عبور کرد]. ۴. تأسیس فرهنگستان ➖ بعد از حضورم در مجلس خبرگان قانون اساسی، ضرورت پیاده کردنِ مصوباتْ ضرورتِ احتیاجِ به ابزار و معادلات کاربردی را تمام کرد و برای درست‌شدنش فرهنگستان را تاسیس کردیم. ➖ فرهنگستان را مبتنی بر اعتقاد راسخ به برتری دین بر غیردین بنیان‌گذاری کردم. ➖ اولین بحث اقتصاد را در مدرسه سید آغاز کردم. ➖ کار فرهنگستان هیچ‌گونه اقتباس از شرق و غرب نبوده ‌است. ➖ شیوه مباحثه فرهنگستان مباحثه عمیق بوده ‌است و مباحثه غیر از مباحثه عرفی بود. ➖ هرگز دین در برابر تخصیصِ «قدرت، اطلاع، ثروت» ساکت نیست. ➖ اگر کنترل عینیت، قاعده‌مند نشود نمی‌توان در برابر کفار ایستاد. ➖ اگر رهبری تکامل تاریخ به دست مستکبرین باشد ناچار به عقب‌نشینی هستیم. ➖ در فرهنگستان توانستیم فلسفۀ روش، که یک فلسفۀ عمل است نه فلسفۀ کتابخانه‌ای، پی‌ریزی کنیم. ➖ عمل حکومتی حکم می‌خواهد، معادلۀ کارشناسی می‌خواهد، نحوۀ اجرا هم می‌خواهد. ➖ مبانی [مطرح‌شده] سه سطح دارد: سطح اول: حکم‌شناسی؛ سطح دوم: موضوع‌شناسی؛ سطح سوم: برنامه‌ریزی. در هر سه، ضرورت، روش‌ و شاخص مطرح شد. ➖ تحول باید به‌صورت آرام در سطح علم اصول استنباط احکام حکومتی صورت بگیرد. 🖇 منبع: گزینشی از محتوایِ یکی از جلساتِ معرفی فرهنگستان از زبان استاد، ۱۳۷۴/۹/۲ ☑️ @mirbaqeri_ir https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(1).mp3
31.65M
🔰گام های تحقیق و مقاله نویسی مدرس :استاد اسلام پور گام 20: پردازش اطلاعات https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
سطوح پردازش اطلاعات 2.mp3
32M
🔰گام های تحقیق و مقاله نویسی مدرس : استاد اسلام پور گام 20.1؛ پردازش اطلاعات https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
طرح 📚 شیعه و زمامداران خودسر (محمد جواد مغنیه) 18 تومان 📚 منزلت حضرت محمد و اهل بیت علیهم السلام 20 تومان 📚 ریزش خواص 18 تومان 📚 موسوعة کلمات الامام الحسین 38 تومان 📚 صحیفه مهدیه چاپ جدید 40 تومان 📚 تقویم شیعه 30 تومان 🎁 به همراه هدیه یک کتاب مفید سفارش 👇 🆔 @Mojtaba73birjand 📲 +989105864404 http://eitaa.com/joinchat/961609751Cbeaa029bbb کانال کتب ناب در تلگرام 👇 https://t.me/ketabenab110 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳 محیط زیست، مسأله‌ای تجمّلاتی نیست؛ یک مسأله حیاتی است 👈 ۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «محیط زیست» 🔻 در نگاه رهبر انقلاب اسلامی محیط زیست و حفظ و صیانت آن مسئله‌ای حیاتی است و برگرفته از تعالیم اسلام است تا آنجا که ایشان این مسئله را یک «وظیفه‌ی حاکمیّتی» می‌دانند. 🔺️ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این مطلب ۲۰ جمله‌ی برگزیده از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی «محیط زیست»، اهمیت و ضرورت آن و وظایف مسئولین و مردم برای حفظ آن را بازخوانی می‌کند: 1️⃣ برای ما مسأله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسأله‌ای تجمّلاتی و درجه دو نیست؛ یک مسأله حیاتی است. ۱۳۷۷/۱۲/۱۴ 2️⃣ حفظ محیط زیست، این چیزی که امروز دنیا به آن دست یافته، از جمله‌ی چیزهائی است که جزو تعالیم اسلام است. ۱۳۸۹/۰۱/۰۹ 3️⃣ درخت و گیاه برای کشور، برای زندگی، برای مردم، برای تنفس، یک امر ضروری است. ۱۳۹۰/۱۲/۱۵ ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47424
🌷 بهار عبادت | هر یک روز ماه رجب، یک نعمت خداست. در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همه‌ی نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد. ۶۹/۱۱/۱۹ @khamenei_ir https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📋 مقالات ISI ❇️مقالات کنفرانسها و ژورنالها داخلی 📋 خانواده و فضای مجازی سال انتشار: 1395 محل انتشار: همایش ملی خانواده و مسائل نو پدید فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد خرید و دانلود فایل مقاله با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای 6 صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید. مشخصات نویسندگان مقاله خانواده و فضای مجازی: یوسف زینی وند - کارشناس ارشد مطالعات زنان و مدرس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شهناز هاشمی - کارشناس ارشد و دبیر مطالعات اجتماعی آموزش و پروش استان آذربایجان شرقی حسن رحمانپور - دبیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار وعضو باشگاه دانش پژوهان ونخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه 🔹چکیده مقاله: خانواده ها باید فرزندان را از چگونگی استفاده از اینترنت آگاه کنند زیراکه اسرار ، محتوا و تصاویر شخصی خانواده ، مختص خود آنهاست است و استفاده عمومی ندارد. فرزندان بایستی آگاه شوند که تمامی محتوا و مطالب اینترنت قابل اعتماد و استفاده عموی نمی باشد. آنها باید یاد بگیرند که حریم شخصی و حریم خانوادگی مورد احترام می باشد و استفاده نادرست از آن می تواند لطماتی جدی به زندگی خانوادگی بزند. بنابراین آگاهی والدین از چگونگی مصرف اطلاعات اینترنتی باعث استفاده بهتر از فضای مجازی خواهد شد. لذا باید دقت داشت فضای مجازی دنیای کاملا ساختگی و تجاری است. پس هدف تمام فعالیت های صورت گرفته در آن سود و منافع مادی می باشد. بنابراین والدین مسیولیتی جدی برای تعیین زمان و مدت استفاده فرزندان از فضای مجازی دارند تا آسیب کمتری متوجه آنها شود. کلیدواژه ها: خانواده، فضاي مجازي، رسانه، فرزندان کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله برای لینک دهی به این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد: https://civilica.com/doc/717123/ نحوه استناد به مقاله: در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید: زینی وند، یوسف و هاشمی، شهناز و رحمانپور، حسن،1395،خانواده و فضای مجازی،همایش ملی خانواده و مسائل نو پدید،اهر،،،https://civilica.com/doc/717123 BibTex https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰لینک معرفی همایش 🗞اولین همایش ملی خانواده وزنان ودوران کرونا لینک همایش👇👇👇👇 http://con-family.guilan.ac.ir/Home/NewsContent/20 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات کلی در باره پردازش اطلاعات.mp3
41.58M
🔰گام های تحقیق و مقاله نویسی مدرس: استاد اسلام پور گام 20.2؛ پردازش اطلاعات https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh