📚 پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)
💠 سامانه آموزش های کوتاه مدت
🔰 پژوهش بدون کاغذ: ابزارهای وب در پژوهش
🔰 می خواهم پژوهشگر شوم، از کجا شروع کنم ؟
🔰 استخراج مقاله علمی از پایان نامه، رساله و طرح پژوهشی
🔰 کاربرد ابزارهای پژوهش در نگارش مقاله علمی
🗓 برگزاری دوره : اردیبهشت ۱۴۰۰
اطلاعات بیشتر در سامانه آموزش های کوتاه مدت
https://edu.irandoc.ac.ir/
#آموزش_کوتاه_مدت
#مقاله_علمی
#پژوهشگر
🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
✍📑📚 پژوهشکار: راهنمای پژوهش و پژوهشگران
🔰 سامانه صفر تا صد پژوهش
🔰 یادگیری و آموزش پژوهش
🔸طراحی پژوهش
🔸اجرای پژوهش
🔸ارائه پژوهش
#پژوهش_کار
#پژوهشگران
#آموزش_پژوهش
#راهنمای_پژوهش
📚پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
https://research.irandoc.ac.ir/
🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
جزوه دوم کارگاه ب.pdf
2.4M
📋جزوه کارگاه روش تحقیق
🔰تدریس تفکر محور
🔹استاد: حجت الاسلام اسلام پور
#کارگاه_روش_تحقیق
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهراعلیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰 مقام معظم رهبری مدظله العالی
📚حوزه ی علمیه، پشتوانه ی پژوهشی و دینی نظام
در حوزه ی عقیدتی است.
#حوزه_علمیه
#پشتوانه_پژوهشی
#مقام_معظم_رهبری
دیدار علما و روحانیون اردبیل ۱۳۶۶/۴/۳۰
#دانستنیهایپژوهشی
تبارشناسی:
محقق باید بداند که موضوع او ذاتا به چه علمی تعلق دارد و علاوه بر آن، در چه علوم و شاخههایی از آنها و از چه حیث و زوایایی بحث دارد؛
مثلا آیا مسئله مورد بحث، اصولی است یا کلامی؟
باید تعیین شود که کدام پاسخگوی ماست.
به نظر نگارنده، این مطلب را میتوان یکی از عناصر "تحریر محل نزاع"دانست.
تعیین روش، پیشینه و منابع و احیاناً نوآوری در گرو تبارشناسی بحث است. اگر تبارشناسی دقیق نباشد، احتمال دارد بین علوم خلط کنیم.
محل ذکر تبارشناسی، معمولا بعد از تعریف مسئله است.
تبارشناسی یکی از راههای تحدید مسئله و تعیین قلمرو برای آن است.
آیا میتوانید موضوع "شرّ" را تبارشناسی کنید.
مثال برای تبارشناسی:
تقیه به خودی خود یکی از مباحثی است که در علوم و شاخههای متعددی میتواند مورد بحث قرار بگیرد.
احکام خمسه آن در شرایط مختلف بر عهده فقه است. نقش تقیه در اعتماد به احادیث و روایات و راویان آنها به فقه الحدیث و علم رجال مربوط میشود.
از این حیث که تقیه در روابط اجتماعی مردم در یک جامعه چه تغییری میتواند ایجاد کند، به علم جامعهشناسی، ربط دارد.
محققان ادیان و فرق و مذاهب نیز میتوانند از زاویه اینکه این آموزه در کدام ادیان و مذاهب و چگونه در آنها جریان دارد، به بحثهای خاص خودشان بپردازند.
پیدایش، سیر، تحولات، تطورات و نیز وضع فعلی و آینده آن را از نگاه تاریخی میتوان بحث کرد. بحث تقیه، جنبه روانشناختی نیز میتواند داشته باشد... اما در تحقیق حاضر ابتدا از نگاه تاریخی و سپس آن را از نگاه کلامی پیگیری خواهیم کرد تا رابطه آن را با ایمان در صورت تداوم و استمرار تقیه بررسی کنیم.
#تبار_شناسی
ـــــــــــــــ
📚برگرفته از جزوه روش تحقیق حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلامپور کریمی
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
🔰پژوهشمدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
پنجمین دورهی آموزشی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب
(معارف انقلاب اسلامی_سطح یک)
🔹مزایا:
۱. شرکت در دورههای آموزش تندخوانی و مدیریت زمان و برنامهریزی
۲. امکان شرکت در سطح دو (تربیت مدرس و تربیت پژوهشگر)
۳. بهرهمندی از بستههای آموزشی
۴. اعطای گواهینامه
توضیحات بیشتر در پوستر درج شده است.
🔸زمان ثبتنام: از چهارشنبه ۸ اردیبهشت تا ۲۸ اردیبهشت
ثبتنام در سایت مجموعهی تبیین
لینک ثبتنام🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab
#منظومه_فکری_رهبر_انقلاب
#تربیت_پژوهشگر
راه ارتباطی(ایتا)🔻
@ertebat_tabyin
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💎شیوه تنظیم پاورقی ارجاعی
در مقالات پایانی
💢پاورقی ارجاعی بسته به نوع منبع، اشکال مختلفی دارد:
🔆شیوه ارجاع دهی به آیات و روایات
🔆شیوه ارجاع دهی به کتاب
🔆شیوه ارجاع دهی به مقالات
#پاورقی
#تدوین_مقالات
#شیوه_نامه_سطح_دو
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
↪@pajoohesh_esfahan
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهراعلیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
💠 کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث
🔰 محورهای اصلی کنگره
🔸 گام دوم، عقلانیت و قرآن و حدیث
🔸 گام دوم، علوم تجربی و قرآن و حدیث
🔸 گام دوم، تمدن و قرآن و حدیث
🔸 گام دوم، سبک زندگی قرآنی و حدیثی
🔸 گام دوم، غرب و شرق
🔸 گام دوم و آینده پژوهی
🔸 گام دوم و دانش های قرآنی و حدیثی
🔰 محورهای ویژه
🔸 رسالت طلاب جامعه المصطفی در تحقق بیانیه گام دوم
🔸 مبانی و مستندات قرآنی و حدیثی بیانیه گام دوم
🔸 راهکار اجرا سازی بیانیه گام دوم از منظر قرآن و حدیث
🔸 نقش جوانان در تحکیم بیانیه گام دوم
📄 مهلت ارسال چکیده ۱۴۰۰/۳/۳۱
🗓 مهلت ارسال مقالات ۱۴۰۰/۵/۳۱
http://hamayesh.miu.ac.ir/hadith/fa/
#کنگره_بین_المللی
#گام_دوم_انقلاب_اسلامی
🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📒 استفاده از واژه «بررسی» در عنوان تحقیق
📝 یکی از سؤالات متداول درباره عنوان مقاله، استفاده از واژه «بررسی» در ابتدای عنوان است.
برای پاسخ به سؤال یاد شده به این نکته توجه کنید:
🔰 یکی از ملاکهای عنوان مناسب «اجتناب از آوردن کلمات اضافی» است. همین نکته لزوم یا عدم جواز استفاده از واژه «بررسی» را مشخص میکند.
توضیحات
واژه «بررسی» را از ابتدای عنوان حذف کنید، اگر خللی در عنوان مقاله ایجاد شد، لازم است تا این واژه در ابتدای عنوان مقاله باشد. ولی اگر حذف آن اختلالی در عنوان به وجود نیاورد، نباید در عنوان آورده شود.
نمونه ها
🔸 در عنوان «بررسی اقوال دلالت امر بر مرّه یا تکرار»، از آنجا که هدف از مقاله، تحلیل اقوال دلالت امر بر مرّه و تکرار است، واژه «بررسی» باید در ابتدای عنوان قرار گیرد.
🔸 اما در عنوان «بررسی فواید مادی مسواک در روایات» به این علت که هدف از این مقاله، صرف اشاره به فواید مادی مسواک است، واژه بررسی در عنوان، حشو و زائد محسوب میشود.
📚 محمدصادق فاضل
#عنوان_مقاله
#عنوان_تحقیق
🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
جستجوی فایلهای تکراری_4.118.apk
1.48M
🔰نرم افزار اندروید
🔹نرم افزار اندروید یافت فایلهای مشابه و تکراری
🔹با این نرم افزار، فایلهایی که تکرار شدهاند، یافت میشود و میتواند آنها را حذف کنید
🔹اینجوری تلفنهمراهتون یک نفس راحتی خواهد کشید و #سرعت_تلفن، بالا خواهد رفت😊
🔹نصب کنید و اجرا
کاری نداره و آسونه
#نرم_افزار_اندروید
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهراعلیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
✅کتاب آداب روزه داری، احوال روزه داران
"برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری"
جهت دریافت نسخه الکترونیکی کتاب بر روی متن زیر کلیک نمایید
👈🏻نحوه دریافت کتاب
📚کتب و مقالات حوزه
▶️ @Talkhisbooks
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهراعلیهالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
1_703627187.pdf
1.32M
✅دانلود فایل pdf کتاب شاخص های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
#حاج_قاسم
کانال بلاغ
💐نشر حداکثری
📚کتب و مقالات حوزه
▶️ @Talkhisbooks
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهراعلیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
#فراخوان_جشنواره🔰
🔴سی و پنجمین جشنواره بینالمللی #خوارزمی در سطح جهانی برگزار میشود.
📆مهلت ثبتنام و ارائه طرح: از اردیبهشت تا پایان شهریورماه سال 1400
❇️علاقه مندان میتوانند طرح های خود را در قالب 18 گروه تخصصی و در 5 محور پژوهشهای بنیادی، طرحهای کاربردی، طرحهای توسعهای، نوآوری و ابتکار به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند
👈پایگاه اطلاع رسانی: www.khwarizmi.ir
#جشنواره_خوارزمی
#پژوهشگران
┏━━🔸🔷🔸━━┓
@pejooheshyar
┗━━🔸🔷🔸━━┛
📒 تفاوت مشکل، مسئله و عنوان
✍ یکی از چالشبرانگیزترین مراحل پژوهش، انتخاب چالش یا مشکل و تبدیل آن به مسئله و عنوان است.
🔰 تفاوت مشکل،مسئله و عنوان
🔸 مشکل بیشتر جنبه ذهنی و انتزاعی دارد و به تعبیری احساس ایجادشده در آن حوزه است.
🔸 وقتی مشکل از حالت ذهنی و احساسی تبدیل به حالتی عینی و واقعگرایانه میشود، به مسئله تبدیل شده است.
🔸 وقتی مسئله در قالب یک عبارت قابلبررسی و پژوهش مطرح میشود به آن عنوان میگویند.
📗 مرجع پژوهش
📖 صفحه: ۱۹
#تفاوت_مشکل_مسئله_عنوان
#مرجع_پژوهش
🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
#ابزار_پژوهشی
📚معرفی یک پایگاه اینترنتی منبع یابی بسیار سودمند برای محققان علوم اسلامی
🔍 جستجو گر جُهد: جستجوی هوشمند دانش در علوم اسلامی
📚 جستجو در بین بیش از 50000 جلد کتاب، نشریه و تقریر علوم اسلامی را برای محقق فراهم می کند.
🔰 لینک سامانه: https://johd.ir/
#جهد
#پژوهش
#جستجوگر
#منبع_یابی
#پایگاه_علمی
🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📒 علت عدم استفاده از «آیا» در سوال اصلی
❓سوال
در سوال اصلی گاهی مدعایی در یک علم مطرح شده و شما می خواهید آن مدعا را باطل نمایید.
مثال
مقاله ای با عنوان «فایده مندی تقسیم علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات» چه طور باید تبدیل به سوال اصلی شود ؟
بدون اینکه اول آنها آیا بیاید. اصلا نمی دانم چرا باید آیا نباشد ضرورتا. اگر نشد چه کار کنیم؟
✍ پاسخ
وجود «آیا» در سؤال اصلی یکی از مسائل اختلافی در بحث روش تحقیق است.
برخی معتقدند که حتماً سؤال اصلی باید با «آیا» شروع شود.
اما در بین اساتید روش تحقیق مشهور است که در سؤال اصلی نمیتوان از «آیا» استفاده کرد.
🔰 اساتید روش تحقیق در مقام استدلال برای عدم استفاده از «آیا» میگویند:
سؤال اصلی نباید به گونه ای مطرح شود که با یک کلمه بتوان به آن پاسخ داد. وقتی از آیا استفاده میکنید، برای نمونه، وقتی میگویید:
«آیا تقسیم علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات فایده دارد یا خیر؟» میتوان با یک «بله» یا «خیر» به آن سؤال پاسخ داد.
دلیل دیگری که برای عدم استفاده از «آیا» آورده میشود این است که در پژوهش، ما سه گونه سؤال اصلی داریم
۱. سؤال از چیستی
۲. سؤال از چرایی
۳.سؤال از چگونگی
اما سؤالی که با «آیا» شروع شود، هیچ کدام از این سه گونه سؤال نخواهد بود.
حال باید ببینید که سؤال اصلی تحقیق شما، کدام یک از۰ انواع سه گانه فوق است.
بعید است که پژوهش شما سؤال از «چرایی» و «چگونگیِ» فایدهمندی داشته باشد؛ پس سؤالتان از چیستی فایده مندی است.
✍ در نتیجه، سؤالتان را باید اینگونه طراحی کنید:
تقسیم علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات چه فایدهای دارد؟
📚 محمدصادق فاضل
#سوال_اصلی
#عدم_استفاده_از_آیا
🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh