eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
541 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
264 ویدیو
630 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
بررسی تطبیقی سازمان دعوت عباسیان و سازمان وکالت امامیه.pdf
528.1K
📜بررسی تطبیقی سازمان دعوت عباسیان و سازمان وکالت امامیه (مراحل شکل گیری و عوامل پیدایش) ✍️ محمدرضا جباری و محمدکاظم ملبوبی 📒تاریخ در آینه پژوهش سازمان های دعوت عباسیان و وکالت امامیه، دو سازمان مخفی بودند که در مناطق مختلف سرزمین های اسلامی فعالیت میکردند. امامان شیعه(ع) در زمان حضور برای ارتباط با شیعیان از سازمان وکالت استفاده میکردند. عباسیان نیز برای گسترش دعوت خود از داعیان بهره میبردند. در این مقاله بحث می شود که این دو سازمان چه تفاوت ها و شباهت هایی در مرحله شکل گیری و عوامل پیدایش داشته اند؟ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ویژه ماه محرم ۱۴۰۰ 🔶معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی، گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ویژه ماه محرم ۱۴۰۰ با محوریت مسئولیت اجتماعی را برگزار می نماید. 🔸سخنرانان 🔸 حضرت آیت الله جوادی آملی 🔸آیت الله حسینی بوشهری 🗓شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ 🕰ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ 🔸بصورت مجازی 🔸سایت بلاغ و عبرات برگزار خواهد شد. 🔸لینک حضور در جلسه balagh.ir اطلاعات بیشتر: https://www.balagh.ir/content/15822 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحمت واسعه 🔸استاد علی صفائی حائری اساس معرفت ولی .... غضب مسبوق به رحمت .... 🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
IndesignStepByStep.pdf
3.04M
🔰نرم افزار کاربردی ایندیزاین 🔸آموزش آسان و سریع نرم افزار ایندیزاین 🔸در ۹ مرحله گام به گام - از آغاز کار تا گرفتن خروجی پایانی 🔸به طور تصویری زیبا و جذاب 🔸نویسنده و طراح :‌ امیر خانچی برنامه قدرتمند ایندیزاین (indesign) بهترین و کامل ترین برنامه برای نگارش و صفحه آرایی متن است. ایندیزاین یک نرم افزار کاربردی است برای ساخت اسناد چند صفحه ای، به ویژه اسناد شکل‌یافته از متن و تصویر و جدول. هر چند نرم افزار وُرد بیشتر در زمینه تایپ متون به صورت ساده کاربرد دارد، ولی برای ساماندهی و ارائه چشم‌نواز متن، قابل مقایسه با ایندیزاین نیست. پیشنهاد ما به پژوهشگران این است که خروجی کارهای خود را در این نرم افزار انجام دهند تا به راحتی قابلیت تبدیل به نسخه چاپیِ استاندار، زیبا و دلخواه را داشته باشد. یادگیری ایندیزاین برای کسی که با دو نرم‌افزار وُرد و فتوشاپ آشنایی داشته باشد آسان و به راحتی قابل دستیابی است. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜فراخوان مقاله 🌐 کنفرانس بین المللی یافته های نوین مناسبات دین و خانواده 📚برگزار کننده: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🗓مهلت ارسال چکیده: ۱۴۰۰/۶/۱۵ 🗓مهلت ارسال مقالات: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ 🗓زمان برگزاری: ۱۰ و ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ 🔶محورهای کنفرانس 🔸علوم اجتماعی 🔸علوم تربیتی 🔸روانشناسی 🔸فقه و حقوق سامانه کنفرانس: https://rfc.rihu.ac.ir/fa 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📚سنت حسنه نگارش ✍انواع رفرنس نویسی رفرنس نویسی در خارج از متن (قسمت منابع) در این مرحله مشخصات کامل آورده می شود و برای مرتب کردن منابع نباید از شماره گذاری استفاده کرد ؛ بلکه باید به تبعیت از شیوه رایج جهانی از ترتیب حروف الفبا استفاده نمود. 🔶رفرنس دهی کتاب تألیف 🔸اگر یک نفر مؤلف داشته باشد 🔸دلاور، علی، (۱۳۷۸)، روش های تحقیق، تهران: انتشارات آگاه. 🔸اگر دو نفر مؤلف داشته باشد 🔸دلاور، علی؛ شعبانی، حسن. (۱۳۴۶). اسم کتاب، محل نشر: انتشارات. 🔸اگر سه نفر مؤلف داشته باشد 🔸دلاور، علی؛ شعبانی، حسن؛ ملکی، حسن. (۱۳۸۴). اسم کتاب، محل نشر: انتشارات. 🔸اگر بیش از سه نفر مؤلف داشته باشد 🔸دلاور ، علی و دیگران. (۱۳۸۶). اسم کتاب، محل نشر: انتشارات. 🔶 رفرنس نویسی در داخل متن 🔸اگر نوشته ای كه از كتاب یا جایی گرفته شود و نقل قول مستقیم باشد لازم است رفرنس دهی آن به این صورت باشد 🔸نقل قول مستقیم (مناف زاده، ۱۳۸۶. صفحه ۱۰۳) 🔸نقل قول غیر مستقیم (مناف زاده، ۱۳۸۶) 🔶رفرنس دهی كتابی كه تألیف باشد به شیوه زیر است 🔸 اگر مولف آن فقط یك نفر باشد 🔸(دلاور، ۱۳۸۷، صفحه ۱۰۲) 🔸اگر دو نفر مولف داشته باشد 🔸(دلاور، اسدیان، ۱۳۸۷، صفحه ۱۰۴) 🔸اگر سه نفر مولف داشته باشد 🔸(دلاور، شریعتی، محمدیان، ۱۳۸۷، صفحه ۹۰) 🔸اگر بیش تر از سه نفر مولف داشته باشد 🔸(دلاور و دیگران، ۱۳۸۶، صفحه ۱۰۱) 🔶نکته 🔸اگر از یك نویسنده كتابهایی داشته باشیم كه در یك سال تألیف شده باشند از حروف انگلیسی a و b و c و ... استفاده می شود. 🔶مثال 🔸(دلاور ، ۱۳۸۶ ، a ، ص ۵۰) 🔸(دلاور ، ۱۳۸۶ ، b ، ص ۹۰) 🔸(دلاور ، ۱۳۸۶ ، c ، ص ۲۱) 🔶نکته 🔸اگر مطلبی را از كتابی كه در آن نویسنده، آن مطلب را از كس دیگری در كتاب خود نقل قول كرده است، بیاوریم رفرنس دهی آن به شیوه ی زیر است 🔸(دلاور به نقل از تایلر، ۱۳۸۴، ص ۴۰) 📚حوزه علمیه مروی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰مدیر حوزه‌های علمیه خواهران حوزه‌های علمیه باید محل تجلی و بروز بندگی بوده و به‌عنوان یک دستگاه تربیتی، سرآمد حیات طیبه باشند. کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران @kowsarnews 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سنت حسنه نگارش 📚ویژگی های منابع تحقيق 🔸منبع باید از اتقان و استدلال کافی برخوردار باشد. 🔸منبع مورد اهتمام اهل تحقیق بوده باشد. 🔸منبع به بحث ما بسیار مرتبط باشد. 🔸آخرین ویرایش منبع را ملاک کارمان قرار دهیم. 🔸منبع دست اول و معتبر باشد 📚انواع منابع مورد مراجعه 🔸برای واژه شناسی عمومی به فرهنگ های عمومی 🔸برای واژه شناسی تخصصی به فرهنگ های تخصصی 🔸برای اطلاعات عمومی به دائرة المعارف عمومی 🔸برای اطلاعات تخصصی پایه به دائرة المعارف تخصصی 🔸برای اطلاعات تخصصی بیشتر به سایر منابع مانند تک نگاری ها، مقالات تخصصی 📚جزوه روش تحقیق استاد اسلامپور 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ🏴 📚📚📚 کتابخانه حسینی 📗 فرهنگ جامع سخنان امام حسین ع 📗 مقتل مقرم 📗 شرح زیارت عاشورا 📗 امام حسین ع شهید فرهنگ پیشرو انسانیت 📗 آذرخش کربلا 📗 آثار و برکات تربت امام حسین ع 📗 آنچه در کربلا گذشت 📗 عبرتهای عاشورا 📗 شهدای کربلا 📚 و سایر کتب 🔰 مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن 📚 کتابخانه معارف اسلامی 📚 کتابخانه حسینی 📚 📖 مطالعه کتب کتابخانه حسینی در سایت http://ketaab.iec-md.org/ketaabkhaaneh_hosseini.html 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🏴اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ🏴 📕ضیافت بلا: مقامات سلوکی در زیارت عاشورا ✍سید محمدمهدی میرباقری 📚تمدن نوین 📖ضیافت بلا در دو فصل با عنوان های سیر و سلوک متعارف و مقالات سلوکی از زیارت عاشورا تنظیم شده و مباحثی مانند عزم و تصمیم انتخاب معبود، محاسبه، توبه و رجوع الی الله، سلام به ولی خدا و علت عقب ماندن افراد مختلف از قافله عاشورا را بررسی کرده است. اثر حاضر، تنظیم متن سخنرانی حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری درباره مقایسه ارکان و مراحل سیر و سلوک متعارف و سیر و سلوک با بلای معصومین(ع) است که در سال ۱۳۷۷ ارائه شد. به نظر نویسنده کتاب هدف از خلقت چیزی جز قرب و لقاء حضرت حق نیست، لذا شناخت راه وصول به این هدف بزرگ برای رسیدن به آن بسیار مهم و ضرورری است و برای رسیدن به این راه دو نوع مسیر پیش بینی و پیشنهاد شده است، راه نخست، راه بزرگان و علمای اخلاق و برخی کتاب های معرفت به استناد آیات و روایت است و راه دوم سلوک با شفاعت اولیای خدا و بلای آن هاست. اگر راه نخست را همچون عبادت در ایام عادی سال فرض کنیم، راه دوم به منزله شب قدر است و راهی کوتاه تر برای رسیدن به لقای پروردگار است، که دعاهایی مانند زیارت عاشورا این راه را هموارتر می کنند. این کتاب، تلاش دارد با نگاهی جدید به زیارت عاشورا، این دعا را راهی برای رسیدن به سلوک الی الله و نزدیک شدن به امامان معصوم(ع) معرفی کند. http://www.znac.ir/index.aspx?&siteid=1&pageid=231 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜حدیثی از حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السّلام) درباره ماه محرم حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ مَاجِيلَوَيْهِ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ شَبِيبٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا (ع) فِي أَوَّلِ يَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ فَقَالَ لِي يَا ابْنَ شَبِيبٍ أَ صَائِمٌ أَنْتَ فَقُلْتُ لَا فَقَالَ إِنَّ هَذَا الْيَوْمَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي دَعَا فِيهِ زَكَرِيَّا (ع) رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ‏ «رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ» فَاسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ وَ أَمَرَ الْمَلَائِكَةَ فَنَادَتْ زَكَرِيَّا «وَ هُوَ قائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيى»‏ فَمَنْ صَامَ هَذَا الْيَوْمَ ثُمَّ دَعَا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ كَمَااسْتَجَابَ لِزَكَرِيَّا (ع) ثُمَّ قَالَ يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنَّ الْمُحَرَّمَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذِي كَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ فِيمَا مَضَى يُحَرِّمُونَ فِيهِ الظُّلْمَ وَ الْقِتَالَ لِحُرْمَتِهِ فَمَا عَرَفَتْ هَذِهِ الْأُمَّةُ حُرْمَةَ شَهْرِهَا وَ لَا حُرْمَةَ نَبِيِّهَا (ص) لَقَدْ قَتَلُوا فِي هَذَا الشَّهْرِ ذُرِّيَّتَهُ وَ سَبَوْا نِسَاءَهُ وَ انْتَهَبُوا ثَقَلَهُ فَلَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُمْ ذَلِكَ أَبَداً يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْ‏ءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (ع) فَإِنَّهُ ذُبِحَ كَمَا يُذْبَحُ الْكَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ رَجُلًا مَا لَهُمْ فِي الْأَرْضِ شَبِيهُونَ وَ لَقَدْ بَكَتِ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ لِقَتْلِهِ وَ لَقَدْ نَزَلَ إِلَى الْأَرْضِ مِنَ الْمَلَائِكَةِ أَرْبَعَةُ آلَافٍ لِنَصْرِهِ فَوَجَدُوهُ قَدْ قُتِلَ فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ غُبْرٌ إِلَى أَنْ يَقُومَ الْقَائِمُ فَيَكُونُونَ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ شِعَارُهُمْ يَا لَثَارَاتِ الْحُسَيْنِ يَا ابْنَ شَبِيبٍ لَقَدْ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ (ع) أَنَّهُ لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ جَدِّي(ص) مَطَرَتِ السَّمَاءُ دَماً وَ تُرَاباً أَحْمَرَ يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ بَكَيْتَ عَلَى الْحُسَيْنِ (ع) حَتَّى تَصِيرَ دُمُوعُكَ عَلَى خَدَّيْكَ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ كُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِيراً كَانَ أَوْ كَبِيراً قَلِيلًا كَانَ أَوْ كَثِيراً يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَيْكَ فَزُرِ الْحُسَيْنَ (ع) يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَسْكُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِيَّةَ فِي الْجَنَّةِ مَعَ النَّبِيِّ وَ آلِهِ (ص) فَالْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ لَكَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَيْنِ (ع) فَقُلْ مَتَى مَا ذَكَرْتَهُ‏ «يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً» يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِي الدَّرَجَاتِ الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَيْكَ بِوَلَايَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا تَوَلَّى حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَة(۱)
ريان بن شبيب گويد روز اول ماه محرم خدمت حضرت امام رضا (علیه السّلام) رسيدم به من فرمودند اى پسر شبيب روزه ‏اى؟ گفتم نه. فرمودند اين روزي است كه زكريا به درگاه پروردگارش دعا كرد و گفت پروردگارا به من از نزد خود نژاد پاكى ببخش زيرا تو دعا را می شنوی. خدا دعایش را اجابت كرد و به فرشتگان دستور داد ندا كردند زكريا را كه در محراب ايستاده بود كه خدا تو را به يحيى بشارت مي دهد هر كه اين روز را روزه بدارد و سپس به درگاه خدا دعا كند خدا مستجاب فرماید چنان كه براى زكريا مستجاب كرد. سپس گفت اى پسر شبيب به راستى محرم همان ماهى است كه اهل جاهليت در زمان گذشته ظلم‏ و قتال را به خاطر احترامش در آن حرام مى ‏دانستند و اين امت حرمت اين ماه را نگه نداشتند و نه حرمت پيغمبرش را در اين ماه ذريه او را كشتند و زنانش را اسير كردند و داراییش را غارت كردند خدا هرگز اين گناه آنها را نيامرزد. اى پسر شبيب اگر براى چيزى گريه خواهى كرد براى حسين (علیه السّلام) گريه كن كه چون گوسفند سرش را بريدند و هجده نفر از خاندانش با او كشته شدند كه روى زمين مانندى نداشتند و آسمانهاى هفتگانه و زمين براى كشتن او گريستند و هنگامی که چهار هزار فرشته براى ياريش به زمين آمدند او گشته شده بود و بر سر قبرش ژوليده و خاك آلود باشند تا قائم (عجل الله تعالی فرجه) ظهور كند و ياريش كند و شعار آنها يا لثارات الحسين است. اى پسر شبيب پدرم از پدرش از جدش برايم باز گفت كه چون جدم حسين (ع) كشته شد آسمان خون و خاك سرخ باريد اى پسر شبيب اگر بر حسين گريه كنى تا اشکت بر گونه‏ هايت روان شود خدا هر گناهى كردى از خرد و درشت و كم و بيش بيامرزد. اى پسر شبيب اگر خواهى خدا را ملاقات کنی و گناهى نداشته باشى حسين را زيارت كن، اى پسر شبيب اگر خواهى در غرفه ‏هاى ساخته بهشت با پيغمبر ساكن شوى بر قاتلان حسين لعن كن، اى پسر شبيب اگر خواهى ثواب شهيدان با حسين را دريابى هر وقت بيادش افتادى بگو «كاش با آنها بودم و به فوز عظيمى مى‏رسيدم» اى پسر شبيب اگر خواهى با ما در درجات بلند بهشت باشى براى حزن ما محزون باش  و براى شادى ما شاد باش و ملازم ولايت ما باش و اگر مردى سنگى را دوست دارد با آن‏ خدا روز قيامت محشورش كند.(۲) (۱) الأمالي، صفحه ۱۳۰ - ۱۲۹ (۲) الأمالي، ترجمه كمره‏ اى، صفحه ۱۳۱– ۱۲۹ 📚منابع الأمالي، محمد بن على ابن بابويه، تهران، كتابچى، چاپ ششم، ۱۳۷۶ش. الأمالي، محمد بن على ابن بابويه، مترجم: محمد باقر کمره ای، تهران، كتابچى، ۱۳۷۶ش. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشست علمی پژوهشی 🔰بررسی عملکرد امام حسین علیه السلام وتطبیق آن با دوران کنونی استاد: جناب آقای محمدصادقیان استاد حوزه و دانشگاه 🗓از سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ تاپنج شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ 🕰ساعت: ۱۷ 🔗لینک شرکت در جلسه: https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/moharram پژوهش مدرسه علمیه رضویه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان ◼️رزق بکاء و رزق زیارت ◾️ماه محرم یک فرصت استثنائی است. ◾️در ماه محرم، دو رزق اصلی تقسیم می‌شود ◾️رزق بُکاء و رزق زیارت. یکی از فرصت‌های استثنایی که خدای متعال در طول سال قرار داده و رزق‌های خاصی در آن تقسیم می‌شود، دهه محرم است. این ایام، أیام معلومه‌ای است که رزق‌هایی در آن تقسیم می‌شود و انسان باید خودش را برای برخورداری از این رزق‌ها مهیا کند. در ماه محرم دو رزق اصلی تقسیم می‌شود: یکی رزق بکاء و دیگری رزق زیارت. در این ایام انسان باید به نقطه‌ای برسد که اهل بکاء و اهل حزن بشود و واقعاً بتواند برای اهل بیت(علیهم السلام ) گریه کند و مصداق «یَحزَنون لِحُزنِنا» شود. اگر این رزق را به انسان دادند خیلی برکات دارد، ازجمله اینکه انسان را به معیت و همراهی معصوم می‌رساند. ◾️رزق دیگر، رزق زیارت است، چه از راه نزدیک، چه از راه دور. لذا باید خودمان را مهیا و تنظیم کنیم و توسل پیدا کنیم که ان‌شاءالله به ما اجازه ورود به محرم را بدهند. فضای محرم فضایی است که یک عده‌أی اصلا واردش نمی‌شوند! مثل نماز می‌ماند. یک عده‌ای أصلا نماز نمی‌خوانند و یک عده‌أی نماز می‌خوانند ولی وارد نماز نمی‌شوند؛ یعنی از اول تا آخر نمازشان در مدرسه و بازار هستند! محرم هم همین‌طور است، یک عده‌ای أصلا وارد محرم نمی‌شوند و یک عده‌ای وارد فضای محرم می‌شوند. یک اجازه می‌خواهد. ان‌شاء‌الله حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ما اجازه دهند وارد شویم و این دو تا رزق را که یکی رزق بکاء و دیگری رزق زیارت است درک کنیم. بعضی‌ها در این ایام، رزق بکائشان را می‌گیرند و اهل حزن می‌شوند. آیت الله میر باقری 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا