eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
541 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
264 ویدیو
630 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه برگزار می کند. 🔰بررسی فقهی اقتصادی حمایت از کالای ایرانی ▫️ارائه دهنده: استاد احمدعلی یوسفی ▫️ناقد: استاد مجید رضایی ▫️ناقد: دکتر ناصر جهانیان ▫️دبیر علمی: استاد علی اصغر هادوی‌نیا 🗓دوشنبه ۱۵شهریورماه ۱۴۰۰ 🕰ساعت: ۱۳:۳۰ تا ۱۵ پخش زنده از اسکایپ https://join.skype.com/lLhZdGwHCXSJ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ بزرگ‌ترین مسئولیت ▫️ایستگاه مربی ها ▫️قسمت اول مسأله‏‌ى تربيت و سازندگى بزرگ‏ ترين مسئوليت ما در اين قرن وحشى است. اين اولين مسأله است، زيرا هر بقالى، بنايى، نجارى، طبيبى و مهندسى، بايد قبلا تربيت شود و نه تنها تربيت، كه مربى ديگران هم باشد. اين سازندگى اولين و بزرگ‏ترين وظيفه است و با ساير مشاغل و برنامه‏‌ها منافات ندارد. عطار هنگامى كه دارد چاى را در پاكت مى‏‌ريزد مى‏‌تواند شناختى در مغز و عشقى در دل و وسعتى در روحِ طرف (خریدار) بگذارد و چاى كشيدنش به او درس‏‌هايى بدهد. هر كس در هر كجا مى‏تواند مربى و سازنده باشد. چراغ روشن در هر كجا كه هست مى‏‌تواند نور بپاشد و راه‏‌ها راروشن كند. هر كس افراد تحت اختيارش را براى محيطى كه در نظر دارد، تربيت مى‏‌كند. من فرزندم را براى خانه‏‌ام، استاد شاگردش را براى جامعه‏‌ى محدودش و يك دانشمند، انسان را حداكثر براى اين زمين و براى هفتاد سال زندگى، تربيت مى‏‌كند و بر طبق شرايط موجود، بارور و شكوفايش مى‏‌سازد. ولی انسان فرزند خانه و جامعه و حتی دنیای محدود و سرزمین خاکی نیست... 📗مسئولیت و سازندگی ✍استاد علی صفایی حائری 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh ••‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
📖بخشی از کتاب حسین علیه السلام، شهید آگاه و رهبر نجات بخش اسلام ♦️اﻣﺎم، ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم، وﺗﺄﺳﯿﺲ ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ ﺗﺄﺳـﯿﺲ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺣﻖ و ﻋﺪاﻟﺖ اﺳـﻼﻣﯽ از اﻫﺪاف ﻋﺎﻟﯿﻪ دﻋﻮت اﺳﻼم واز ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻋﻤﺪه وﻣﻬﻢ اﺟﺘﻤﺎع اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻫﺮ ﻋﺼﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن وﻇﯿﻔﻪ دارﻧﺪ آﻧﺮا در ﺟﺒﻬﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي اﺻﻼﺣﯽ واﺳﻼﻣﯽ ﺧﻮد ﻗﺮار داده، ودر ﺗﺄﺳﯿﺲ آن ﮐﻮﺷﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ. اﯾﻦ ﻣﻨﻄﻖ ﮐﻪ دﯾﻦ از دﻧﯿﺎ وﺳـﯿﺎﺳﺖ از روﺣﺎﻧﯿﺖ ودوﻟﺖ از دﯾﺎﻧﺖ ﺟـﺪا اﺳﺖ، و ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻧﻈﺎم ﺷـﺮﻋﯽ از ﻣﺮز ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺣﮑﻮﻣﺖﻧﻈـﺎم ﻋﺮﻓﯽ ﺑﯿﺮون اﺳﺖ ﻣﻨﻄـﻖ ﺧﯿﺎﻧﺘﮑـﺎران ﺑﺎﺳـﻼم وﺣﺮﺑﻪ دﺷـﻤﻨﺎن ﻗﺮآن اﺳﺖ در اﺳـﻼم دﯾﻦ از ﺳـﯿﺎﺳﺖ وﺣﮑﻮﻣﺖ واﺟﺘﻤـﺎع ﺟـﺪا ﻧﯿﺴﺖ، وﻣﺎوراء اﺳـﻼم ﻫﯿﭻ ﻗﺎنون و رژﯾﻤﯽ اﻋﺘﺒﺎر ﻧﺪارد. ﻫﺪف اﺳـﻼم ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺧﺪا، وﺣﮑﻮﻣﺖ اﺣﮑﺎم ﺧﺪا در زﻣﯿﻦ واز ﻣﯿﺎن ﺑﺮدن اﺳﺘﻌﺒﺎد ﻫﺮ ﺣﮑﻮﻣﺖ و ﺣﺰب و ﻗﺎﻧﻮن و رژﯾﻢ ﻏﯿﺮ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ. ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ما اﯾﻦ آﯾﻪ روﺷﻨﮕﺮ اﺳﺎس و ﭘﺎﯾﻪ ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ. «ﺗﻌﺎﻟﻮا اﻟﯽ ﮐﻠﻤﮥ ﺳﻮاء ﺑﯿﻨﻨﺎ وﺑﯿﻨﮑﻢ ان ﻻﻧﻌﺒﺪ اﻟﺎ اﻟﻠﻪ وﻻﻧﺸﺮك ﺑﻪ ﺷﯿﺌﺎ وﻻﯾﺘﺨﺬ ﺑﻌﻀﻨﺎ ﺑﻌﻀﺎ ارﺑﺎﺑﺎ ﻣﻦ دون اﻟﻠﻪ.» ﺑﻨـﺎﺑﺮاﯾﻦ ﯾﻘﯿﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﯿـﺎم اﻣـﺎم ﺑﺮاي ﺗﺄﺳـﯿﺲ ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳـﻼﻣﯽ با ﻣﺴﺎﻋـﺪ ﺑﻮدن ﺷـﺮاﯾﻂ، واوﺿﺎع ﻻزم واﺟﺐ اﺳﺖ؛ واﮔﺮ ﮐﺴـﯽﺑﮕﻮﯾـﺪ ﻫـﺪف ﻗﯿـﺎم، تاﺳـﯿﺲ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻧﺒﻮد ﻣﻘﺼﻮدش اﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﺄﺳـﯿﺲ ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳـﻼﻣﯽ در ﺷـﺄن اﻣﺎم ﻧﯿﺴﺖ، واﮔﺮ ﮐﺴـﯽ ﻫﻢ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﻗﯿﺎم اﻣﺎم ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻧﺒﻮد ﻏﺮﺿﺶ اﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﻣﺪاﺧﻠﻪ در اﻣﻮر و ﻧﻈﺎرت در اﺟﺮاء اﺣﮑﺎم و ﺑﺮﻗﺮاري ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳـﻼﻣﯽ ﮐﺎر اﻣﺎم ﻧﯿﺴﺖ؛ ﺑﻠﮑﻪ ﻣﻨﻈﻮرش ﻧﻔﯽ ﺳـﯿﺎﺳﺖ ﺑﺎﺻـﻄﻼح زور و ﺟﺎهﻃﻠﺒﯽ و اﺳﺘﺜﻤﺎر ﻓﺮدي یا ﺟﻤﻌﯽ اﺳﺖ. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ اﯾﻦ ﻫﻢ ﺻـﺤﯿﺢ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﭼﻮن ﺳـﯿﺎﺳﺖ از دﯾﺎﻧﺖ ﺟﺪا اﺳﺖ ﭘﺲ ﻣﺮد ﺧﺪا و روﺣﺎﻧﯽ ﻧﺒﺎﯾﺪ در اﻣﻮر ﺳﯿﺎﺳـﯽ ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﮐﻨﺪ. زﯾﺮا ﻣﺮد ﺧـﺪا ﮐﺴـﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﻣﻮر ﻣـﺪاﺧﻠﻪ ﻧﻤﺎﯾـﺪ و ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﻘـﺪار ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ در ﺣﺴﻦ ﺟﺮﯾﺎن اﻣﻮر اﻫﺘﻤﺎم ﮐﻨﺪ و اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﻬﯽ از ﻣﻨﮑﺮ ﻧﻤﺎﯾﺪ و با ﺷـﺠﺎﻋﺖ وارد ﻣﯿﺪان ﺧﺪﻣﺖ ﺑﺎﺳـﻼم و ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻮد و اﯾﻦ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻋﯿﻦ دﯾﺎﻧﺖ اﺳﺖ و از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ اﺳﻼم اﺳﺖﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺴﺎﻣﺤﻪاي در آن روا ﻧﯿﺴﺖ. اﺳـﻼم ﺷﺎﻣـﻞ ﺗﻤـﺎم ﻣﺴﺎﺋـﻞ زﻧـﺪﮔﯽ اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ و ﻓﺮدي اﺳﺖ، و ﺑﺮاي ﻫﻤﻪ، دﯾﻦ، ﻋﻘﯿـﺪه، وﻃﻦ، ﺣﮑﻮﻣﺖ، ﻗـﺎﻧﻮن، روﺣﺎﻧﯿﺖ، ﺳـﯿﺎﺳﺖ،ﺻﻠـﺢ، ﺟﻨـﮓ و ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ اﺳﺖ و ﻫﺮ ﮐﺴـﯽ ﻏﯿﺮ از اﯾﻦ ﮔﻤـﺎن ﮐﻨـﺪ ﺑﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ دﯾﻦ ارﺷﺎد ﻧﺸـﺪه و ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻋﺎﻟﯽ اﺳـﻼﻣﯽ را از ﻗﺮآن و ﺳﻨﺖ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ و در ﮔﻤﺮاﻫﯽ و ﺿﻼﻟﺖ افتاده است. 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نشست_علمی_پژوهشی ◽️موضوع ▫️نقش حضرت زینب (سلام الله علیها) در زنده نگه داشتن خط امامت پس از امام حسین (علیه السلام) ▫️استاد: محمد صادقیان ▫️استاد حوزه و دانشگاه 🗓دوشنبه: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ 🕰ساعت: ۱۱ لینک شرکت در جلسه https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/moharram واحد پژوهش مدرسه علمیه رضویه مشهد و عصمتیه بشرویه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜فراخوان هشتمین سمینار ملّی نقشه جامع مدیریت اسلامی (نجما ۸) هشتمین سمینار تخصصی ملّی نقشه جامع مدیریت اسلامی (نَجما۸) ◽️موضوع ▫️مبانی هستی شناختی مدیریت اسلامی: رهنمودهای مدیریتی مبانی هستی شناختی خالق (با تاکید بر سوره های توحید و حمد) ▫️با حضور خبرگان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته های مدیریت، حوزه علمیه و دانشگاه های سراسر كشور در تاریخ 🗓پنجشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۰ 🕰از ساعت ۸ الی ۱۲ به صورت مجازی برگزار می گردد. ▫️ریاست این سمینار بر عهده استاد دکتر علی رضاییان (چهره ماندگار مدیریت ایران) بوده و ▫️با سخنرانی محوری حجت الاسلام والمسلمین دکتر ولی الله نقی پورفر برگزار می شود. ▫️ این سمینار با همکاری مشترک انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه قم، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر کشور برگزار می گردد. ▫️بدینوسیله از کلیه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران علاقه مند در زمینه مدیریت اسلامی دعوت می شود تا جهت ثبت نام و حضور در این سمینار، به سایت اینترنتی www.ihu.ac.ir مراجعه نمایند. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ ﴿۱۹۳﴾ پروردگارا ما چون‌ صدای منادیئی که خلق را به ايمان فرا مى‏ خواند شنيديم اجابت کردیم و ايمان آورديم، پروردگارا از گناهان ما را درگذر و زشتی کردار ما بپوشان و محو ساز و هنگام جان سپردن، ما را با نیکان و صالحان محشور گردان (۱۹۳) رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدْتَنَا عَلَى رُسُلِكَ وَلَا تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّكَ لَا تُخْلِفُ الْمِيعَادَ ﴿۱۹۴﴾ پروردگارا ما را از آنچه به رسولان خود وعده دادی نصیب فرما و محروم مگردان که وعده تو هرگز تخلف نخواهد کرد (۱۹۴) سوره آل عمران آیات ۱۹۳ و ۱۹۴ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📚به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سال ۱۴۰۰ ، از تخفیف ویژه محصولات نور استفاده نمایید. پیشخوان برخط نرم‌افزارهای نور با عضویت در این سایت و خرید اشتراک، برای اجرای ۲۳۲ عنوان نرم افزار نور، فقط به اینترنت و مرورگر نیاز خواهید داشت! اجرای نرم افزار بر روی هر سخت افزاری که امکان مرور اینترنت را دارد، امکان پذیر است. ◽️طرح همراهان نور ▫️بدون نیاز به نصب و فعال سازی! ▫️می توانید ۹۵ عنوان از محصولات نور را داشته باشید! ▫️این پیشخوان بر روی هارد قابل حمل (external) یا رایانه همراه، قابل اجراء است. اطلاع از تخفیف: www.noorsoft.org/fa/News/View/111121 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی http://www.noorsoft.org 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
◽️وبینار تخصصی ◽️سلسله نشست های ◽️کاربرد قواعد فقهی در فروع فقه ورزش ▫️جلسه دوم ▫️موضوع ▫️ مسئولیت فقهی آسیب زدن به حریف ورزشی در پرتو قاعده اقدام ▫️ارائه ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا وحیدی (صدر) ▫️مدرس سطوح عالی حوزه علمیه خراسان 📒برداشت از پایان نامه سطح ۳حوزه علمیه خراسان ▫️استاد راهنما ▫️حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی 🗓دوشنبه: ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۰ 🕰 ساعت: ۱۱ واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی (ره) بصورت آنلاین از سامانه آموزش الکترونیک lms۲ https://b2n.ir/j94593 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
◽️درس اخلاق ▫️حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین عمومی ▫️موضوع ▫️حکمت ۸۹ نهج البلاغه ▫️اصلاح رابطه خود با خدا 🗓دوشنبه: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ 🕰ساعت: ۱۹ ▫️جلسه: اول لینک پخش hawzahnews.com/service/live لینک پخش http://yun.ir/hawzahnews?eitaafly 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◽️جمع خوانی 📗کتاب ارزشمند 📗انسان ۲۵۰ ساله ▫️با راهبری استاد گرانقدر ▫️سرکار خانم محمد رضایی 🗓 روزهای یکشنبه و سه شنبه 🕰ساعت: ۱۷ تا ۱۸ ▫️جهت ثبت نام ▫️دریافت لینک ورود ▫️جلسه برخط جمع خوانی ▫️مشخصات خود را به شناسه زیر ارسال نمایید. @jz_farhangi 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰قابل توجه پژوهشگران محترم ✍📚فراخوان نگارش کتاب درسی پیرامون مکتب امام صادق علیه السلام ▫️به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ▫️سازمان سمت با ▫️همکاری موسسه آموزش عالی دارالحکمه 📚تصمیم بر تولید کتاب‌های درسی پیرامون مکتب امام صادق علیه السلام دارند بنابراین از همه پژوهشگرانی که تمایل دارند در این حوزه کتاب درسی بنویسند تقاضا می‌شود که ▫️پس از ارتباط با سازمان سمت ▫️گروه الهیات-قرآن و حدیث ▫️سرفصل مورد نظر را دریافت کرده و ▫️حداقل یک الی دو درس از یک سرفصل را نگاشته و به سازمان سمت گروه قرآن و حدیث ارسال کنند. ▫️گروه پس از بررسی و ارسال طرح درس به دو داور نتیجه را به پژوهشگر اعلام می‌کند و در صورت تایید داوران و مدیر گروه با پژوهشگر مربوطه قرارداد امضاء می‌شود. ▫️همچنین اولویت با کسانی است که طرح درسی آن ها زودتر رسیده باشد و تا تایید یا رد، طرح درسی مربوطه، طرح جدیدی در همان درس پذیرفته نمی‌شود. از آنجا که سازمان سمت عهده دار تالیف کتب معتبر علمی در سطح دانشگاه‌ها است بنابراین از طرح‌های واجد استانداردهای علمی استقبال می‌کند. 📜 لیست دروسی که سازمان سمت و موسسه دارالحکمه تصمیم بر انتشار کتاب درسی پیرامون آن را دارند؛ خدمت پژوهشگران ارائه می شود. ▫️تاریخ حدیث شیعه در عصر صادقین عليهما السلام ▫️آشنایی با میراث علمی اهل البيت عليهم السلام ▫️شاگردان و راویان امام صادق علیه السلام ▫️شیعه و علوم قرآنی در عصر صادقین ۱ علیهما السلام ▫️شیعه و علوم قرآنی در عصر صادقین ۲ علیهما السلام ▫️امام صادق عليه السام و غلات ▫️امام صادق عليه السام و دیگر فرق شیعه ▫️امام صادق علیه السلام در منابع حدیثی امامیه و دیگر فرق شیعه ۱ ▫️امام صادق عليه السلام در منابع حدیثی امامیه و دیگر فرق شیعه ۲ ▫️روش شناسی امام صادق عليه السلام در مناظره 🔰پژوهشگران ابتدا باید به ایمیل کارشناس نشریه که در انتهای پیام وجود دارد پیام داده و درخواست سرفصل مربوطه را داشته باشند سپس باید فرم پیشنهاد طرح پژوهشی را از لینک زیر http://samt.ac.ir/fa/page/31/%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87 دریافت کرده و پس از تکمیل آن و نگارش یک الی دو درس که کاملا مطابق با سرفصل باشد و بر اساس شیوه نامه تدوین موجود در سایت سمت باشد به ایمیل کارشناس گروه خانم شرف sharaf@samt.ac.ir ارسال کنند. ▫️هر طرح درسی پس از ارسال بررسی شده و حدودا پس از دو ماه، نتیجه نهایی، پذیرش یا رد اعلام می‌شود. https://www.ibna.ir/vdcee78xpjh8zxi.b9bj.html 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📝فراخوان ثبت نام پژوهشگر 🔰مرکز علمی- فرهنگی و نیکوکاری بشری در راستای طراحی الگوی جامع ایرانی- اسلامی مدیریت تبرعات عام المنفعه و خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر از پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی ثبت نام به عمل می آورد. لینک ثبت‌نام https://formafzar.com/form/445od برای کسب اطلاعات بیشتر به ادمین پژوهش @pazhuhesh_admin مراجعه فرمایید. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سنت حسنه نگارش ▫️روش پژوهش ▫️طراحی مسئله موضوعات، به جهت کلی بودنشان ، قابلیت پژوهش ندارند. این یک اصل پذیرفته شده در پژوهش است که هرچه موضوع جزئی تر باشد، پژوهش دقیق تر انجام می گیرد. ▫️برای نمونه، «واقعه کربلا» یک موضوع است که می شود برای آن کتاب ها نوشت، ▫️ اما «جلوه های بندگی عاشقانه در واقعه کربلا» یک مسئله جزئی است که می توان در حجم یک مقاله، پیرامون آن پژوهش کرد. ▫️ به همین دليل موضوعی را که برای پژوهش انتخاب می کنید باید به مسئله تبدیل کنید. ▫️تبديل موضوع به مسئله از طریق تکنیکی به نام طراحی مسئله انجام می شود. ▫️طراحی مسئله کار بسیار ساده ای است، فقط، نیاز به دقت و کمی هم تجربه دارد. ▫️طراحی مسئله دو مرحله دارد: ▫️مرحله تجزیه ▫️مرحله ترکیب که در ادامه هریک را تشریح خواهیم کرد. ▫️استاد محمدصادق فاضل 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📖بخشی از کتاب آفتاب در مصاف در ابتدای کتاب و در سخنرانی‌ای که از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مربوط به تاریخ هشتم آبان سال ۵۷ یعنی بیش از سه ماه قبل از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایراد شده آمده است: «ما چند سال به حادثه‌ی عاشورا نگاه کردیم، گفتیم: یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما. چقدر ما از دور، حسین بن علی را تماشا کردیم؛ چقدر از دور دستی بر آتش گرفتیم؛ چقدر آرزو کردیم در خط اسلام می‌بودیم، همت می‌کردیم، کمک می‌کردیم و فداکاری می‌کردیم. آیا وقت آن نرسیده است که ما همه‌ی آن آرمان‌ها و آرزوها را در خود تجربه کنیم، ایمان خود را بیازماییم، موضع درست خود را در این طبقه‌بندی و گروه‌بندی پیدا کنیم؟»  📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا