📘کتاب روح مجرد کتاب بسیار خوبی است.
چاپ اول را خود علامه طهرانی به من دادند. و آنقدر برایم جالب بود که ۳ روزه آن را خواندم. علامه طهرانی این کتاب را به عنوان یک تحفه ای برای ما باقی گذاشتند. بنده این کتاب را ۷ بار خوانده ام.
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📖بخشی از کتاب روح مجرد
نخستین تجرد روحی برای سید هاشم حداد در کربلا پیدا شد و این به برکت صبر و خویشتن داری فوق العاده زیاد در قبال بد اخلاقی های مادر همسر ایشان بود. البته استاد ایشان، آیت الله قاضی به سید دستور اکید داده بود که چنین رویه ای را پیشه خود سازد و از آن تخطی ننماید. سیدهاشم خود در این باره می فرماید:
«از دستورات مرحوم آقای قاضی ابدا تخطی و تجاوز نمی کردم و آنچه این مادر زن بر مصائب ما می افزود، تحمل می نمودم. تا یک شب تابستان که چون پاسی از شب گذشته بود، از بیرون، خسته و فرسوده و گرسنه و تشنه به منزل آمدم که در اطاق بروم. مادر زنم ... تا فهمید من از در وارد شده ام، شروع کرد به بد گفتن، ناسزا و فحش دادن، و همین طور بدین کلمات مرا مخاطب قرار دادن ... این زن صدای خود را بلند کرد ... به طوری که نه تنها من بلکه همسایگان [هم ] می شنیدند. به من سبّ و شتم و ناسزا گفت ... همین طور می گفت تا حوصله ام تمام شد. [اما ] بدون آنکه به او پرخاش کنم و یا یک کلمه جواب دهم، از پله های بام به زیر آمدم و از در خانه بیرون رفتم و سر به بیابان نهادم ... در این حال ناگهان دیدم من دو تا شده ام: یکی سید هاشمی که مادر زن به او تعدی می کرده و سب و شتم می نموده است؛ و یکی من هستم که بسیار عالی و مجرد و محیط می باشم و ابدا فحشهای او به من نرسیده است. آن سید هاشم سزاوار همه گونه فحش و ناسز است و این سید هاشم که اینک خودم می باشم، نه تنها سزاوار فحش نیست، بلکه هر چه هم فحش بدهد و سبّ کند و ناسزا گوید به من نمی رسد. در این حال برای من منکشف شد که این حال بسیار خوب و سرور آفرین و شادی زا فقط در اثر تحمل آن ناسزاها و فحشهایی است که وی به من داده است. و اطاعت از فرمان استاد، مرحوم قاضی، برای من فتح این باب را نموده است. و اگر من اطاعت او را نمی کردم و تحمل اذیتهای مادر زن را نمی نمودم، تا ابد همان سید هاشم محزون و غمگین و پریشان و ضعیف و محدود بودم.»
#طرح
#کتابخوانی
#اطاعت_فرمان_استاد
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜فراخوان عضویت در گروههای پژوهشی
▫️دفتر مطالعات تعلیم و تربیت اسلامی
▫️اولویت با دانشجویان مقطع دکترا
▫️و طلاب نخبه
◽️دفتر مطالعات تعلیم و تربیت اسلامی وابسته به مرکز تربیت معلم مبلغ حوزههای علمیه در راستای استفاده از خرد جمعی و بهرهمندی از دانش علمی و پژوهشی فعالان عرصه تعلیم و تربیت در چهار گروه عضو میپذیرد.
📚گروه مطالعات بنیادی و راهبردی
📚گروه برنامه درسی و متون آموزشی
📚گروه علوم، فنون، تکنولوژی و مهارتهای معلمی
📚گروه پایش اسناد تحولی تعلیم و تربیت اسلامی
چهار گروهی هستند که دفتر مطالعات تعلیم و تربیت اسلامی عضوگیری برای آنان را دنبال میکند.
◽️شرایط عضویت در این گروهها شامل
▫️داشتن حداقل مدرک سطح سه حوزه علمیه یا معادل آن
▫️و سابقه پژوهشی در گروههای منتخب است.
▫️دانشجویان مقطع دکترا در رشتههای مرتبط با گروههای عنوان شده
▫️پژوهشگران عضو بنیاد نخبگان کشور
▫️و طلاب عضو نخبگان حوزه علمیه در اولویت پذیرش قرار میگیرند.
متقاضیان عضویت در گروههای این مرکز میتوانند رزومه خود را به آدرس
Dmbtalimt@
در پیامرسان ایتا ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات ۸ الی ۱۳ با شماره ۳۲۹۰۸۰۸۵-۰۲۵ تماس حاصل نمایند.
#فراخوان
#پژوهشگر
#مطالعات_تعلیم_و_تربیت_اسلامی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
🔰پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
🔸زنگ ایرانداک
🔸کارگاه آموزشی آشنایی
🔸 و کار با سامانهها و پایگاههای اطلاعات ایرانداک
◽️آشنایی با فرایند دریافت پیشینه پژوهش
◽️عضویت در سامانه ملی ثبت پایاننامه، رساله، و پیشنهاده
◽️فرایند ثبت پایاننامه، رساله، و پیشنهاده
◽️نامنویسی در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) و دریافت اطلاعات و تمام متن پایاننامهها و رسالهها
◽️فرایند نامنویسی و کاربرد سامانه همانندجو
◽️آشنایی با برخی دیگر از سامانهها و پایگاههای اطلاعات ایرانداک.
🗓سهشنبه ۲۰ مهر
🕰ساعت ۱۰ تا ۱۲
▫️ هزینه: رایگان
▫️کارگاه مجازی برگزار خواهد شد
▫️گواهی ارائه نخواهد شد.
◽️پیوند برگزاری کارگاه
◽️پس از نامنویسی؛ از رایانامه info@email2.irandoc.ac.ir
و شماره ۵۰۰۰۱۰۰۰۶۶۹۵۱۴ به رایانامه
و شماره همراه کاربران نامنویسی شده فرستاده خواهد شد.
◽️ لینک ثبت نام کارگاه:
https://irandoc.ac.ir/page/2964
#کارگاه_آموزشی
#پایگاهای_اطلاعاتی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰فراخوان مقاله
🔰همایش ملی
🔰کرونا در آینه قرآن و اندیشه های فقهی و حقوقی
🗓زمان ارسال چکیده و اصل مقالات
🗓۲۰ آبان ۱۴۰۰
🗓زمان برگزاری همایش
🗓۲۵ آذر ۱۴۰۰
◽️محورهای همایش
◽️محورهای فقهی و حقوقی
▫️کرونا و فقه مدنی و جزایی
▫️کرونا و فقه عبادی
▫️کرونا و فقه المعامله
▫️کرونا و فقه پزشکی
◽️محورهای قرآنی
▫️کرونا و تفاسیر قرآنی
▫️کرونا و سنن الهی در قرآن
▫️کرونا و مضامین و مفاهیم قرآنی
▫️کرونا و همگرایی قرآنی
▫️کرونا و ابزارهای قرآنی
سایت همایش
Coqfh.yu.ac.ir
#فراخوان_مقالات
#کرونا_در_آینه_قرآن
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
▫️پنجمین نشست
▫️از سلسله جلسات آیت نور
🔰بررسی ابعاد شخصیت
🔰حضرت علامه آیة الله حسینی طهرانی
◾️بمناسبت نهم صفر
◾️سالگرد رحلت مرحوم علّامه آیتالله حاج سید محمّد حسین حسینی طهرانی
◽️سخنرانان
▫️آیة الله حاج شیخ حسن رمضانی
▫️حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ابراهیم لواسانی
▫️حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد حسن وکیلی
🗓 پنجشنبه: ۹صفر مصادف با ۲۵ شهریور
🕰ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰
مشهدمقدس، خ دانشگاه، مسجد امام صادق علیهالسلام
لایو اینستاگرام
Instagram.com/isin_ir
لایو اسکای روم
yun.ir/pnf904
▫️موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی
#بزرگداشت
#علامه_طهرانی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
▫️نشست انقلاب اسلامی
▫️شصت و هفتمین نشست
▫️مخاطرات امروز و فردا
◽️سخنران
◽️دکتر فرشاد مهدی پور
◽️رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی
🔰موضوع:
🔰ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور
🗓پنجشنبه: ۲۵ شهریور
🕰ساعت: ۱۷
▫️ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی
▫️مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران
▫️بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم
◽️لینک ورود به وبینار در فضای مجازی
◽️ورود به عنوان مهمان
b2n.ir/majmaenghelab
#نشست_انقلاب_اسلامی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
_سلمان۱.mp3
1.06M
وادی علم و ادب
نباید گفت سلمان فارسی از فارس یا از ایران است، باید گفت فارس و ایران از سلمان فارسی است.
🔰مقام ایمان
🔰مقام معرفت
🔰مقام مجاهدت در راه خدا
🔰پیگیری برای رسیدن به سرچشمهی زلال حقیقت
🔰آن چنان یک انسانی را بالا میبرد که پیغمبر بفرماید:
«سلمان منّا اهل البیت»
او را جزو اهل بیت به حساب بیاورد.
۱۳۸۷/۰۲/۱۶
هفتم ماه صفر المظفر روز بزرگداشت سلمان فارسی
#سلمان_فارسی
#امام_خامنهای
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا أَبا عَبْدِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يابْنَ رَسُولِ الله، السَّلامُ عَلَيْكَ يابْنَ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ وَابْنَ سَيِّدِ الوَصِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يابْنَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِساءِ العالَمِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ ياثارَ الله وَابْنَ ثارِهِ وَالوِتْرَ المَوتُورَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلى الاَرْواحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكُمْ مِنِّي جَميعاً سَلامُ الله أَبَداً مابَقِيتُ وَبَقِيَ اللَيْلُ وَالنَّهارُ...
🔰 زیارت مجازی حرم مطهر
✨ ضریح منّور حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام
✨ خیمه گاه حسینی
http://app.imamhussain.org/tours/?lang=fa
#زیارت
#آستان_قدس_حسینی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
▫️نرم افزار
▫️مجموعه آثار دار الحدیث
▫️با ۵۰ درصد تخفیف!
این کتابخانه دیجیتالی دارای متن ۵۴۶ جلد کتاب از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث و همچنین آثار مرکز همایشهای علمی و پژوهشهای آزاد #دارالحدیث به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی چون: تفسیر و قرآن، عقاید، اخلاق، سیره و تاریخ، امامت... است.
مطالعه اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار
www.noorsoft.org/fa/software/View/74043
خرید با تخفیف ویژه
www.noorshop.ir/fa/product/74043
تا ۵۰ درصد تخفیف و غیر حضوری خرید کنید!
www.noorshop.ir
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
#نرم_افزار
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سنت حسنه نگارش
🔰بیان مسئله
اولین مرحله از طراحی تحقیق، تبیین مسئله است. قبل از تبیین شیوه نوشتن بیان مسئله، از ضرورت آن بگوییم. بیان مسئله بسیار مهم است.
▫️اگر شما بیان مسئله را دقیق ننویسید، فضا برای خودتان هم مبهم می شود، اگر نتوانید مسئله را برای خودتان تبیین کنید، در ادامه کار نخواهید دانست که چگونه پژوهش را انجام دهید.
▫️دقیق نبودن بیان مسئله موجب می شود در طراحی سوالات فرعی دچار مشکل شوید. در صورتی که سوالات فرعی، دقیق طراحی نشوند، قادر نخواهید بود فهرست مطالب خود را تنظیم کنید. اگر فهرست مطالب خود را قبل از شروع فیش برداری آماده نکنید، از کجا خواهید دانست که چه مطالبی را برای پژوهش خود جمع آوری کنید.
▫️با توجه به اینکه جایگاه بیان مسئله در پارگراف اول مقدمه است. برای داشتن مقدمه خوب، باید بیان مسئله دقیقی بنویسید. علاوه بر اینکه در ابتدای چکیده و ابتدای نتیجه گیری نیز باید اشاره ای به طرح بحث داشته باشید و خلاصه بیان مسئله را بنویسید.
▫️در فرم ارزیابی مقالات در نشریات، همایش ها و جشنواره ها ، غالبا بخشی از امتیازات مقاله، به تبیین دقیق مسئله اختصاص داده می شود.
تمامی این موارد نشان از اهمیت بیان مسئله دارد. پس سعی کنید بیان مسئله را خیلی دقیق بنویسید.
◽️اما شیوه نوشتن تبیین مسئله؛ در یک کلام، ▫️بیان مسئله یعنی طرح بحث
▫️یعنی تبیین کاری که قرار است در پژوهش انجام دهید.
◽️نکته مهم در نوشتن بیان مسئله این است که شما باید به تمام زاویای مسئله اشاره کنید و چیزی از آن زوایا را جا نگذارید.
🔰تعریف بیان مسئله: شرح عنوان و اشاره به مباحث مقاله
یعنی شما باید در ضمن تشریح عنوان تحقیق از طریق شرح قیود آن، به مباحثی که قرار است در مقاله بیاورید اشاره کنید.
◽️بهترین شیوه برای نوشتن بیان مسئله، تشریح و ارتباط بین قیود عنوان پیشنهادی است. یعنی شما باید ببینید عنوان شما چتد قید دارد، سپس این قیود را شرح دهید و آنها را با هم مرتبط کنید. توصیه می کنم برای تشریح قیود از کلی به جزئی بروید
▫️یعنی اول موضوع عام را شرح و بسط دهید
▫️سپس سراغ موضوع خاص بروید
▫️و در انتها اشاره ای به قید محدود کننده داشته باشید.
▫️در انتهای بیان مسئله حتما مطرح کنید که در پژوهش مشخصا چه کاری را انجام خواهید داد.
▫️استاد محمدصادق فاضل
#تکنیک
#بیان_مسئله
#روش_پژوهش
#سنت_حسنه_نگارش
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh