eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
505 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
276 ویدیو
647 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بقیة الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین 🔰اسامی و القاب مبارک حجة بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مسیح ✨إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجِيهًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ سوره مبارکه آل عمران آیه ۴۵ لقب دوم حضرت خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله و سلم) «احمد»، و لقب دوم حضرت عيسی نیز «مسيح» می باشد. لذا یکی از القاب حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنافداه) مذکور در کتب آسمانی، مسیح است. «أحمد» و «مسیح»، هر دو از القاب حضرت وارث الأنبیاء بقیة الله الاعظم (أرواحنا فداه) است. وجود مبارکی که مانند مسیح عمل کند و معجزات عیسی به دست او ظاهر شود. 📘 الثاقب، ج ۱، ص ۱۳۳؛ الکافي، ج۱، ص۵۳۲ک امام صادق (علیه السلام) فرمودند: مسند ظهره إلى الكعبة و يقول: من اراد أن ينظر إلى عيسى.. فها أناذا عيسى آن حضرت، تکیه به کعبه زده و می‌فرمایند: هر کس میخواهد به عیسی بنگرد، پس بنگرد که من آن عیسی هستم. 📘 بحارالأنوار ج ۵۳، ص ۹ 🔰 مسیح، مشتق از مصدر مسح می باشد که در وجه تسمیۀ آن در نصوص آمده است: لأنّه كان يمسح رأس اليتامى للّه. زیرا او سر یتیمان را برای خدا دست می کشید. لأنّه كَانَ لَا يَمْسَحُ ذَا عَاهَةٍ إِلَّا بَرِى‏ء. زیرا معیوبی را مسح نمی کرد مگر اینکه شفا می یافت. لانّه كان يسيح في الأرض و يصوم. چون زمین را می پیمود و روزه می گرفت. 📘 سفينة البحار، ج‏ ۸، ص ۷۰ لأنّه مسح بالتّطهير من الذّنوب. زیرا او به تطهیر از ذنوب مسح شده و دارای عصمت و طهارت می باشد. لأنّه مسح باليمن و البركة (مسحه جبرئيل بجناحه وقت ولادته ليكون عوذة من الشيطان). ‏ مسح شده با یمن و برکتی که نجات دهنده ی مبارک نیز می باشد. 📘 بحار الأنوار، ج‏ ۱۴، ص ۲۲۱ در شباهت حضرت عیسی مسیح به حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) اشاره شده است که: حضرت مسیح نواده دختری "يسّی" است و حضرت مهدی (عج) نيز از جانب مادر مکرمه شان، حضرت نرجس خاتون، نواده دختری "يسّی" هستند؛ زيرا او دختر يشوعا، پسر قيصر، شاه روم و از نسل داود پيامبر بوده و مادرش از اولاد يكی از حواری‌های مسیح به نام شمعون صفا، وصی حضرت عيسی مسيح است، كه وی نيز نواده عيسی می باشد . ✨ السَّلامُ عَلَيْكَ يا إِمامَ الْمَسيحِ. 📗 صحیفه مهدیه، ص ۵۷۸ ▫️ دائم مسیح می کند از هر دمم ظهور ▫️ وقتی میان روضه نفس می زنم حسین ▫️مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید.... 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
68425_orig.pdf
حجم: 552.6K
🔰شرح وظایف کارگزاران مسجد ◽️وظایف ائمه جماعات ◽️هیأت‌ امنا ◽️هیأت موسس 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه روش انتخاب مسئله تحقیق.mp3
زمان: حجم: 8.72M
💠کارگاه‌ روش‌انتخاب‌ مسئله‌ تحقیق 🎙حجه الاسلام دکتر رجائی ◽️در این کارگاه تلاش شده است آسانترین روش انتخاب مسئله تحقیق ◽️مقاله ، پایان نامه و رساله بیان شود. واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج) 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
روش تحقیق ـ اسلاید نوبت اول ـ مقدمات پژوهش.pptx
حجم: 509.5K
🔰کارگاه 🔰آموزش پژوهش ◽️◽️مقدمات پژوهش ◽️◽️استاد محقق فر 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مهارت بند چینی بند یا پاراگراف (paragraph ) به عنوان واحد پیام‌رسانی برای خواننده است. هر بند به منزله لقمه‌های خوارکی است که به او تقدیم می‌کنید. بنابراین، بندچینی یعنی پیام‌ها را ابتدا در ذهن تقطیع کنیم و سپس در کتابت یا گفتار با رعایت چینش منطقی و پیوستگی معانی، به همان تقطیع عمل کنیم. واضح است که نگارش متون پیوسته و طولانی برای مخاطب نیز خسته کننده است. متن بندچینی شده، به خواننده نیز کمک خواهد کرد تا در دریافت پیام‌های نویسنده به یک نظم ذهنی مناسب عمل کند. بندچینی، بیانگر احترام به وقت مخاطب است. رعایت نظم و انضباط در انتقال پیام‌ها در گرو بندچینی صحیح است. علاوه بر این‌ها، صداقت نویسنده در تفکیک سخن خودش از سخنان منقول از دیگران نیز مشخص می‌گردد. ◽️برخی از الگوهای ساختاری بند ▫️چه جملاتی باید در یک بند قرار گیرند؟ ▫️مسیر حرکت در یک بند می‌تواند به یکی از حالتهای زیر باشد: ▫️از پر ارزش یا اهم به مهم یا کم ارزش ▫️از مهم به اهم ▫️از کلان به خرد یا از کل به جزء ▫️از جزء به کل ▫️از روند پرسش ـ روش ـ پاسخ ▫️از انگیزه (قصد) به انگیخته (مقصد) ▫️ترتیب مکانی ▫️ترتیب زمانی ▫️از کلی به جزئی ▫️از جزئی به کلی ▫️از مدعا به ادله و شواهد 📚برگرفته از جزوه روش تحقیق حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام‌پور 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰مهارت بند چینی 🔰مهارت شروع بند ▫️شایسته است که مهم‌ترین جمله را اول هر بند بیاوریم. به جمله‌های اصلی یک بند، سرفراز، سرآمد یا جمله گویا گفته می‌شود. در بقیه بند به تأیید، رد، مستدل سازی، شرح و ... در مورد همان هسته بپردازیم. بقیه بند را بدنه یا وابسته به هسته می‌نامند. ▫️در ابتدای بند،"و" و "که" و مانند آن‌ها نیاورید. این حروف بر عدم استقلال لفظی دلالت می‌کند. هر بند از لحاظ لفظی، مستقل است. با این حال، هر بند به منزله یک قطعه پیام از یک پیام بزرگتر است. ▫️پیشنهاد می‌شود حتی وقتی که به صورت دست‌نوشته مقاله می‌نویسید، اولین سطر بند را با فاصله انداختن از حاشیه راست، از بقیه سطرها، عقب‌تر بنویسید. 📚برگرفته از جزوه روش تحقیق حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام‌پور 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰همایش 🔰دهمین همایش ملی حدیث پژوهش ◽️برگزار کننده: دانشگاه قرآن و حدیث 🗓 مهلت ارسال مقالات: ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰ 🗓زمان‌برگزاری: ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ سامانه همایش 🌐www.hadithvaandisheh.ir 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh