عرض سلام و احترام
کانال بسیج مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام پایگاه شهید زینالدین را دنبال نمایید.
🌷پایگاه شهید زینالدین
https://eitaa.com/zainuddin
سلام علیکم
محتوای تولید شده شرایط جنگ،
توسط اساتید و طلاب در قالب ( متن، شعر ، پاسخ به شبهات، پوستر و ...
را با هشتک وعده صادق ۳
در کانال شهید زین الدین دنبال نمایید.
🌷پایگاه شهید زینالدین
https://eitaa.com/zainuddin
سلام علیکم
طلاب محترمی که دوره امداد و نجات و کمکهای اولیه گذراندهاند لطفا تا آخر امشب به آی دی @alim_5 پیام ارسال نمایید.
هدایت شده از زین الدین
عرض سلام و احترام
ان شاء الله باهمکاری شما یک ختم قرآن جهت
💠سلامتی امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف،
💠سلامتی امام خامنهای حفظهاللهتعالی
💠پیروزی جبهه حق بر باطل
قرائت بشود..
التماس دعا ازهمگی
با خواندن یک آیه در این ختم قرآن مشارکت نمایید.
https://khatmnoor.ir/khatm/12314
#وعده_صادق_۳
#مدرسه_علمیه_الزهرا_علیهاالسلام
🌷پایگاه شهید زینالدین
https://eitaa.com/zainuddin
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
📚 ادله فقهی استکبار ستیزی
🔻کتاب در یک نگاه
در این کتاب تلاش شده است تا با رجوع به آیات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام، ادلۀ فقهی استکبارستیزی – در قالب قواعد فقهی متعدد همچون: قاعده اصالة عدم ولایة احد علی احد، قاعده وجوب تحکیم شرع الله، قاعده وجوب الاجتناب عن الطاغوت و الکفر بها، قاعده نفی سبیل و قاعده تبلیغ – مورد بحث قرار داده شود.
در پایان نیز چگونگی و نتیجه تزاحم میان اصل استکبارستیزی و اصول و قواعدی همچون اصل مصلحت، قاعده تقیه، قاعده لاضرر و قاعده لاحرج مطرح گردیده است.
🔸 کتاب مذکور در ۳۲۰ صفحه در قطع رقعی به چاپ رسیده است. قیمت باتخفیفویژه : ۱۹۸ هزار تومان می باشد. [لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم]
#فقه_مقاومت
#وعده_صادق_۳
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
از آسمان منادی ماتم رسیده است
فَابکِ علی الحسین، محرم رسیده است...
#شب_جمعه
✨﷽✨
🔰کانون قرآن و عترت (نورالثقلین) مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام برگزار می کند:
♻️ویژه خواهران؛ تابستان ۱۴۰۴
📗آموزش قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم
🗓روزهای دوشنبه
🕰ساعت: ۱۰ الی ۱۱
▫️استاد سرکار خانم میرغفوریان
▫️استاد حوزه و دانشگاه
📗آموزش سیره و زندگی اهلبیت علیهمالسلام
🗓روزهای دوشنبه
🕰ساعت: ۹ الی ۱۰
▫️استاد سرکار خانم شاهسون
▫️استاد حوزه و دانشگاه
💠آدرس: کوی نصر، نبش جواد فاضل شرقی شمالی، جنب آژانس املاک فرشتگان، پ ۱۹، مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام
🗓مهلت ثبت نام تا ۱۸ تیرماه ۱۴۰۴
▫️ثبت نام از طریق:
▫️تماس با شماره ۸۸۲۶۱۳۸۵
روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۳
▫️ارسال پیام به آی دی @alim_5
💠فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_farhangi
14.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍آتشبس با دشمن تنها در صورت تحقق مصلحتِ فائقهِ ملزمهِ بیّنه جایز است / جایگاه عقلای متخصص در تشخیص ضرورت آتشبس
🔺آیت الله محمد حسین ملک زاده استاد برجسته حوزه علمیه قم در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح مطرح کرد؛
🔹انعقاد آتشبس یا عقد هدنه، مشروط به تحقق یک شرط اساسی است و آن، وجود مصلحت است. این مصلحت باید سه ویژگی مهم داشته باشد: 1. فائقه باشد: یعنی بر مصلحت جنگ و جهاد برتری داشته باشد. 2. ملزمه باشد: به این معنا که مصلحتی قوی و الزامآور باشد. 3. بیّنه و آشکار باشد: یعنی این مصلحت باید روشن و واضح باشد و نه حاصل یک تحلیل شخصی یا برداشت فردی خاص.
🔹بدیهی است که در زمان حضور و ظهور امام معصوم علیهالسلام، شخص ایشان مسئول تشخیص مصلحت مربوط به هدنه و تصمیمگیری درباره آن است. در دوران غیبت امام معصوم، این وظیفه بر عهده نایب عام امام زمان (عج) گذاشته شده است؛ یعنی همان فقیه جامعالشرایطی که بسط ید دارد و اداره امور جامعه در اختیار اوست.
🔹فقیهی که عهدهدار تشخیص مصلحت است، وظیفه دارد این تشخیص را با مشورت اهل خبره و کارشناسان صاحبنظر انجام دهد و بههیچوجه مجاز نیست که بهتنهایی و بدون مشورت، تصمیمگیری کند. البته، تصمیمگیری نهایی و اعلام نظر قطعی بر عهده فقیه است، اما فرآیند رسیدن به این تصمیم باید با بهرهگیری از نظرات کارشناسان انجام شود.
🌐 متن گزارش:
https://ihkn.ir/?p=42006
📚پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران
https://eitaa.com/howzehkhaharantehranpajohesh
17.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍شرایط شرعی و فقهی آتشبس موقت و دائم / قوانین بینالملل، ابزاری است برای مهار کشورهای اسلامی
🔺آیت الله محمد حسین ملک زاده استاد برجسته حوزه علمیه قم در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح مطرح کرد؛
🔹از منظر فقه اسلامی، رابطه ما با دشمن کافری که بخشی از سرزمینهای اسلامی را اشغال کرده است، تنها در دو حالت قابل تصور است: نخست، حالت جنگ، جهاد و مقاومت در برابر دشمن اشغالگر است و دوم، حالتی است که در فقه اسلامی از آن با عناوینی چون «هُدنَه» یا «مُهادنه» یاد میشود.
🔹«هدنه» یا «مهادنه» به معنای عقد و توافقی است که بر اساس آن، دو طرف متعهد میشوند در یک بازه زمانی معیّن، از جنگ و درگیری دست بکشند. به عبارت دیگر، این قرارداد نوعی صلح موقّت و زماندار است. تعیین دقیق زمان، از ارکان اساسی این عقد به شمار میرود و حتماً باید مدت آن بهروشنی مشخص شود. در واقع، معادل درست و رایج آن در زبان فارسی امروز، «آتشبس موقت» است.
🔹هدنه به معنای توافقی موقتی برای ترک جنگ است، نه صلحی دائمی. اگرچه ممکن است این توافق را صلح یا هر عنوان دیگری بنامند، اما مهم این است که از نگاه فقه اسلامی، صلح دائمی با دشمنی که بخشی از سرزمینهای اسلامی را در اشغال خود دارد، به هیچوجه ممکن نیست. فقه اسلامی این امر را محال میداند که با چنین دشمنی صلح برقرار شود.
🌐 متن گزارش:
https://ihkn.ir/?p=41965
📍رژیم صهیونیستی ویژگیهای اقتصادی یک کشور را ندارد / شکست اسرائیل یعنی بازشدن دروازههای پیشرفت اقتصادی برای محور مقاومت
🔺دکتر علی سعیدی، عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه قم، در نشست «اقتصادِ اسرائیل» مطرح کرد؛
🔹شواهد متعدد نشان میدهد که اسرائیل در حال حاضر صرفاً با کمکهای خارجی سرپا مانده و همین وابستگی مطلق باعث شده که در تجاوزگریهای خود حتی از خطوط قرمز نیز عبور کند؛ چراکه چیزی برای از دست دادن ندارد. در این شرایط، وقتی از منظر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به موضوع نگاه کنیم، موجودیتی به نام اسرائیل، آنچنان که رسانهها وانمود میکنند، دیگر معنای واقعی ندارد. از نظر شاخصهای اقتصادی، منابع انرژی، جمعیت، نیروی انسانی و حتی توانمندیهای زیرساختی، این رژیم دیگر انسجام و موجودیت مؤثری ندارد و اگر یک کشور واقعی بود، تاکنون چندین بار سقوط کرده بود.
🔹شکست اسرائیل میتواند دروازههایی از پیشرفت اقتصادی را برای کشورهای منطقه، بهویژه جبهه مقاومت، باز کند. برخلاف ادعای برخی مبنی بر اینکه جنگ موجب رکود میشود، واقعیت آن است که با پایان سلطه اسرائیل، امکان برقراری تجارت زمینی گسترده بین کشورهای منطقه فراهم میشود. ستون فقرات اقتصاد، تولید است؛ اما تولید زمانی معنا دارد که تقاضا و بازار وجود داشته باشد. تجارت است که به تولید معنا میدهد.
🌐 متن گزارش:
https://ihkn.ir/?p=42029