ما مسلمانان و بہ خصوص ما شیعـیان،
امتیازی داریم که دیگر ملیتها و ادیان
این امتیاز را به اندازهۍ ما ندارند و آن
عبارت است از این اجتماعات دینـۍ که
به شکل روبهرو و چهره به چهره و نفس
بهنفس تشکیل میشود؛ این را درجاهاۍ
دیگر دنیا و در ادیان دیگر، کمتر میشود
پیدا کرد. هست اما نهـ به این قوتِ ما و
نه به این وسعت، نه به این تاثیرگذاری !
ـــ ـ رهبرمعظمانقلاب؛ سیدعلیخامنہای .
ــــــــ ــ
وقتـي مراسمهای مذهبی و ملي برگزار
میکنیم، بہطور غیرمستقیم جوانان را
آموزش میدهیم. در مرثیههای دینی و
ملی درسهایینظیر جوانمردی و ایثار
نھفتهاست؛ برگزاری مراسمها به صورت
غیرمستقیم در تربیتاجتماعـۍ جوانان،
بسیار حائز اهمیت است.
؛ گاهۍ آنچنان درگیـر رفع مشکلات دنیوۍ
یا غیر دنیوی مۍشویم که زندگی و بندگی
را بسیاردشوار تصور میکنیم، در حالی کھ
نه زندگی دشوار است و نه بندگی. خداوند
برای بنده خودش سختی نمیخواهد و راه
رسیدن بھ زندگی خوب و بندگـے خوب،
بسیار هموار است ..
ـــــــــــــــ ــــــــ ــــــبرای ساده شدن زندگی و بندگی یک راه بسیار شیرین و آسـان وجود دارد، راهۍ کھ کمک میکند تا موانع حرکت خود در دنیا و موانـع رشد روحۍ و معنوی خود را بھ آسانی از پیش پا برداریـم. این راه شیرین و آسان، همانا شکر استـ. کسی کہ در تمام شرایط خدا را شاکر استـ، محبت و توکلش به خدا افزایش پیدا میکند و منافع دنیوی و اخروی بسیاری کسبـ می کند. ⸤ استاد پناهیان !
ء ـــــ ـــ ـ
حرکات و سکنات انسان گاهۍ زبان دار
است؛ گاهے وضع لباس، راهرفتن، سخن
گفتن زن معنی دارد و به زبان بیزبانۍ
مےگوید دلتـ را به من بده، در آرزوی من
باش، مـرا تعقیب کن، گاهۍ بر عکس با
بیزبانی مےگوید که دست تعرض از این
حریم کوتاه است.
زن مسلمان باید آن چنان در میان مردم
رفت و آمد کند کھ علائم عفاف و وقار
و سنگینۍ و پـاکۍ از آن آشکار باشد و
در این وقتـ است کہ بیماردلان کہ دنبال
شکار میگردند و از آنھا مأیوسمےگردند
و فـکر بهرھکشی از آنھا در مخیّلہشان
خطور نمیکند.
مۍفرماید، رسولخدا به همسرانت و
دخترانت و زنانِ مؤمن امتت بگو کھ
جلبابهای خود را طوری جلوبکشند که
زیرگلو و سینههایشان آشکار نباشد و
پوشاندن بدنشان بہ اینکه، این صورتـ
شناخته شوند که اهلِ عفت و حجابند
نزدیکتر است، در نتیجھ وقتۍ مردان
بدانند آنھا زنانۍ اهل حجاب هستند،
دیگر ایشان را آذیت و آزار نمۍکنند و
یا بعضۍ مفسران گفتهاند این پوشش
نزدیکتر است به اینکه آنها را بہ عنوان
زنی مسلمان و آزاد بشناسند و متعرض
آنها نشوند، و در آخر بہ علت انشاء این
حکم اشاره میفرماید، همانا آمرزندگی
و عیب پوشۍ و رحمتِ خداوند نسبت
به بندگان است !