❌🔻#پزشکیان: دانشجو نمیتواند آدم بدی باشد
1/مسعود رجوی(دانشگاه تهران)منافق 2/مسعود کشمیری(دانشگاه تهران)منافق 3/ مریم رجوی(دانشگاه صنعتی شریف)منافق 4/محمدرضاکلاهی(دانشگاه علم و صنعت)منافق 5/عباس زریبافان(دانشگاه صنعتی شریف)منافق 6/موسی خیابانی(دانشگاه تهران)منافق،مابقی باشما🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi ✍@tahlile_siasi
جهت اطلاع و تأمل.../ راه علاج مشکلات و کجی ها در جامعه
🔸 مقام معظم رهبری:
«اگر ده نفر بگویند «نکن» و بروند، مگر کسی جرأت پیدا میکند که باز آن کارِ خلاف را بکند؟! اینکه میبینید وقتی شما دو بار، سه بار گفتید «نکن»، او عصبانی میشود، میآید یقهی شما را میگیرد، پیداست که این ضربه، شکننده است. والّا اگر شکننده نبود، عصبانیت نداشت! میگفتی «نکن»؛ او هم نگاهی میکرد و محل نمیگذاشت.
وقتی چند بار تکرار شد «نکن» او ناگهان میخواهد منفجر شود. خدای متعال، در زبان و در امر و نهی، این اثر را قرار داده است. ما چرا این حکمت الهی را درک نمیکنیم و حاضر نیستیم از این ابزار عظیم خدایی استفاده کنیم؟! باید استفاده کنند تا ببینند که میشود، یا نمیشود. خدای متعال که آن آیات امر به معروف را خلاف نفرموده است!»(۱۳۷۲/۳/۳۱)
پ.ن: راه علاج همه کجی ها در جامعه از جمله بی حجابی و شل حجابی، امر به معروف و نهی از منکر به معنای وسیع خود است؛ هم از طرف مردم و هم از طرف حکومت.
اما آیا مردم و حکومت به این وظیفه عمل می کنند؟
پ.ن۱: قدر این اصل مترقی اسلامی را بدانیم... / لطفا حتما بخوانید... (نمی دانم، شاید 18+ باشد)
پ.ن۲: وظیفه ما در نهی از منکر و شرایط آن را به صورت خیلی خلاصه و سریع، اینجا می توانید بخوانید.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
ما دو نوع تربيت داريم:
ا- تربيت بيروني 2- تربيت دروني
بچه هاي ما بايد از درون، خودشان را كنترل كنند و تربيت بايد معطوف به تربيت دروني باشد. سيستم تربيتی روي درون بچه ها بايد كار كند. در تربيت دروني كودك آگاهي و خردمندي بدست مي آورد و در تربيت بيروني ترس و شرطي شدن را به دست مي آورد. مخروط را به ياد آوريد پايين ترين لايه ي ذهن انساني با بالا ترين لايه ي ذهن حيوان برابر است بنابراين در جاهايي باهم وجه اشتراك پيدا مي كنند.
ذهن
_الهي
_ انساني
---- حيواني
---- نباتي
تربيت بيروني و ايجاد ترس به پايين ترين لايه ي ذهن انسان برمي گردد مثل روش هايي كه براي تربيت حيوانات به كار مي برند چون حيوانات هم ذهن دارند و مي آموزند و شرطي مي شوند و عمل مي كنند. ما خيلي وقت ها بچه هايمان را با تربيت بيروني تربيت مي كنيم در حالي كه اين روش تربيت حيوانات است و روش انساني نيست. شايد يك جاهايي از شرطي شدن براي تربيت بشود استفاده كرد اما از ايجاد ترس مطلقاً استفاده نمي كنيم.
انسان ها بايد به خاطر عزت نفس درونيشان، خلاف نكنند.
#تربیت {قسمت15}
[مباحث کودک متعادل ]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
انسان ها بايد به خاطر عزت نفس درونيشان، خلاف نكنند. من اگر خلاف نمي كنم به اين دليل است كه براي خودم احترام قائل هستم. اگر از چراغ قرمز عبور كنم ولو اين كه پليس هم حضور نداشته باشد، به خود من توهين شده است و من تحقير مي شوم چون قانون شكسته مي شود. اين عزت نفس است و به عامل بيروني ربطي ندارد بلكه وابسته به يك عامل دروني است.
روش هاي تربيتي كه بعدا خواهيم گفت همگي تربيت دروني هستند. هنجارهاي تربيتي امروزي در تربيت بيروني وجود دارند و روش هاي صحيح و فرهنگ سازي در تربيت دروني هستند. هنجارها را به جاي فرهنگ نگذاريم و به دنبال فرهنگ تعليم و تربيت در جامعه مان باشيم. در تربيت دروني كودك قدرتمند مي شود. قدرت معنوي است اما در تربيت بيروني كودك زورمند مي شود. و ما بچه را طوري تربيت مي كنيم كه زورمند بار بيايند. قدرت از درون مي آيد و زور عامل بيروني است مثل: پول، زيبايي، قدرت جسمي، مقام و .........
اين ها همه عوامل بيروني و زورمداري است. در حالي كه قدرت دروني است مثل: صبر، بخشش و ....... بچه هاي ما از درون بايد شرطي شوند. تشويق و تنبيه بايد از درون باشد و قدرت را از درون خودشان بايد پيدا كنند و درون متصل به بالا است. هماهنگي جسم و روح و هماهنگي ماديت و معنويت، الگوي كودكي است كه ما به آن فكر مي كنيم و تلاش مي كنيم كه بچه هاي ما در اين مسير رشد كنند.
#تربیت {قسمت16}
[مباحث کودک متعادل ]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
بِسْمِ اللهِ الرَّحمَٰنِ الرَّحیم
🔊 #اعلام_مراسم
🏴 مراسم عزاداری ایام آخر ماه صفر
🎙 سخنران:
حجتالاسلام والمسلمین صفاری
🎤 با نوای:
حاج وحید خیابانی
مداحان اهل بیت علیه السلام
🗓 زمان:
از یکشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ به مدت سه شب_بعد از نماز مغرب و عشاء
📍مکان:
قمالمقدسة، پردیسان، هزاره نهم، خیابان شهید محمد ایمانی، مسجد امام سجاد(علیهالسلام)
#برادرانوخواهران
🏴 هیئت انصارالحجة(عجلاللهفرجه)
🕌 مسجد امام سجاد(علیهالسلام)
@Ansar_alhojjat
@amamsajjad313
بسمه تعالی
سانس بزرگ سالان(14 به بالا) جمعه از ساعت 17 الی 18:30
هزینه:20/000 تومان
ظرفیت محدود
برای ثبت نام به معاونت تربیت بدنی مراجعه فرمایید
@Hossein_wm
درس حدیث خوانی
از ابتدای کتاب شریف کمال الدین
شیخ صدوق رحمه الله تعالی
توسط: احمد ابراهیمی دُرچه ای
یکشنبه ها بعد از نماز عشاء
(شروع از ۲۵ شهریور)
مسجد قبا پردیسان
انتهای خیابان شهید نجات خواه
* توجه: این درس جهت پایه ۸ ثبت شده است،طلاب پایه های ۹ و ۱۰ می توانند همین درس را در مدرسه فقهی دارالهدی انتخاب نمایند و در کلاس مسجد شرکت نمایند.
.
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸
در ظل عنایات حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرارگاه ملی احیای دولت اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ برگزار میکند ✅
✒️ درس خارج اصول و خارج فقه امر به معروف توسط استاد گرانقدر، استاد مهدی برزگر
از مهمترین ویژگی های این درس خارج، توجه به نکات ضروری در مسیر اجتهاد و عدم ورود به حواشی و استفاده از بیانی نو و شیوا برای بیان مطالب است 💯
🗓 تاریخ شروع کلاسها: ۲۴ شهریور ماه
🕌 مکان: خیابان رسالت، مسجد الزهرا سلام الله علیها
🔗 توضیحات بیشتر درباره دروس، در پوستر
💠 قرارگاه ملی احیای دولت اسلامی / ستاد امر به معروف و نهی از منکر
﴿ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴾
به حول و قوّۀ الهی و ذیل توجّهات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با دروس زیر در سال تحصیلی 1403-1404 (نیمسال اول و دوّم) خدمت عزیزان خواهم بود:
🔴دروسی که نیمسال اول تدریس می شود:🔻
✅ پایه 9
📗اصول 1
🔸کفایة الاصول -جلد1
🔻از ابتدای کتاب تا ابتدای مبحث «في ما یتعلّق بصیغة الامر»
❇️ (جلد 1: صفحه 21 تا صفحه 99)
دوره: سال تحصیلی 1404-1403
زمان ارائه: نیمسال اول(1403/06/17-1403/10/24)
⏰ساعت : 7 صبح
✅ پایه 7
📒 فقه 4
🔹مکاسب - جلد 3
🔸از ابتدای مبحث «البیع» تا ابتدای مبحث «اشتراط الموالاة فی العقد»
❇️ (جلد 3: صفحه 7 تا صفحه 156)
دوره: سال تحصیلی 1404-1403
زمان ارائه: نیمسال اول(1403/06/17-1403/10/24)
⏰ساعت : 8 صبح
⭕️زمان شروع دروس: 24 شهریورماه 1403
مکان: مسجد امام سجاد(ع) پرديسان-هزاره نهم و دهم
🔴دروسی که نیمسال دوم تدریس می شود:🔻
✅ پایه 9
📗اصول 2
🔸کفایة الاصول -جلد1
🔻از ابتدای مبحث «في ما یتعلّق بصیغة الأمر» تا ابتدای مبحث «النواهی»
❇️ (جلد 1: صفحه 100 تا صفحه 204)
دوره: سال تحصیلی 1404-1403
زمان ارائه: نیمسال دوم(1403/10/22-1404/03/27)
⏰ساعت : 7 صبح
✅ پایه 8
📒 فقه 5
🔹مکاسب - جلد 3
🔸محدوده: از ابتدای مبحث «اشتراط الموالاة فی العقد» تا ابتدای مبحث «اشتراط اذن سید لو کان العاقد عبداً»
❇️ (جلد 3: صفحه 157 تا صفحه 336)
دوره: سال تحصیلی 1404-1403
زمان ارائه: نیمسال دوم(1403/10/22-1404/03/27)
⏰ساعت : 8 صبح
عبدالله صفائی میانجی
❤️سیره پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله در روابط اجتماعی و پیوندهای الهی در بیست و هفت نمونه :
🌹(مربوط به آیه 27 بقره ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَل)
1- هم غذا شدن با بردگان
2- تهیه نیازهای خود از بازار
3- دست دادن به توانگران و فقرا و ...
4- سلام به همه افراد بزرگ و كوچك
5- تحقیر نکردن هدایا و تعارفات
6- كم خرج، كريم الطبع و خوش معاشرت
7- ، هميشه متبسم بدون قهقهه
8- اندوهگین بودن بدون چهره درهم کشیدن
9- همواره متواضع بودن بدون هیچ ذلتی
10- سخی بودن بدون هیچ اسرافی
11- بسيار دل نازك و مهربان بودن
12- هرگز دست طمع نداشتن
13- آرایش موهای خود در هنگام بيرون رفتن از خانه
14- هيچ گاه پاى خود را دراز نکردن در بین مردم
15- در صدد انتقام نبودن مگر در هتک حرمتهای الهی
16- رد نکردن حاجت حاجتمندان
17- سبک بودن نماز و خطبه اش در عين تماميّت
18- بوی خوش همیشگی آن حضرت در بین مردم
19- مهمان نواز و رعایت آداب آن
20- بر سر سفره،از غذاى جلوى خود ميل کردن
21- جز با دست راست چيزى ندادن و نگرفتن و غذا نخوردن
22- در هنگام دعا سه بار دعا کردن
23- در هنگام سخن گفتن تکرار نداشتن در کلام
24- در هنگام سخن گفتن روشن بودن کلام و فهم کامل شنونده از کلام حضرت
25- در هنگام سخن گفتن تبسم داشتن
26- در هنگام ورود به خانه سه بار اذن گرفتن
27- تقسیم نگاه خود در جلسه در بين افراد
#تفسیر_نعیم
#پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه_و_آله۷
#سیره_عملی
#اخلاق
#اخلاق_اجتماعی
#پیوندهای_الهی
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
با سلام و عرض تسلیت
بیاییم در این ایام رحلت جانگداز رسول خاتم ص با نشر سبک زندگی آن حضرت و عمل به آن قدمی در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی برداریم.
۱.هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت
۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد.
۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود.
۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت.
۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد.
۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است.
۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد.
۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد.
۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو.
۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود.
۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد.
۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست.
۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست.
۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا.
۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن.
۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد.
۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد.
۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت.
۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد.
۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد.
۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد.
۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد.
۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟»
۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد.
۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت.
۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.
۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد.
۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد.
۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد.
۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر ميگفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند.
۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد.
۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد.
۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند.
۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد.
۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد.
۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود.
۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت.
۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد.
۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود.
۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد.
۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد.
۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود.
۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است.
۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد.
۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود.
۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد.
۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد.
۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد.
۵۱-عزيزترين افراد نزد او کسي بود که خيرش بيشتر به ديگران مي رسيد.
اینها نماد انسان کامل وامتحان پس داده در اوج قدرت وحاکمیت است
انا ارسلناک شاهدا ومبشرا ونذیرا وداعیا الی الله باذنه وسراجا منیرا.