هدایت شده از طلبه انقلابی
🔴 نوبت واکنش جدی است‼️
🔻 بعد از انتشار گزارش محرمانهی آژانس بینالمللی از سوی یک روزنامه آمریکایی و انتشار گزارش ۱۴ صفحهای چند روز پیش دبیرکل سازمان ملل درباره منشا موشکهای یمنی، یک رسانهی آمریکایی خبر از تهیهی یک قطنامه از سوی سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در شورای حکام آژانس انرژی اتمی داده است؛
🔹 به نظرمیرسد قرار است دوباره پروندهی ایران، جنبهی امنیتی پیدا کند و با بازیگری آژانس و اعضای غیر مزاحم برجام! (به اذعان جناب روحانی) و با هدفِ مثلاً پایبند نگه داشتن ایران به برجام و ممانعت از لغو تحریم تسلیحاتی کشورمان، به شورای امنیت منتقل شود!!
✅ هرچند فعلا نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی از خود واکنش نشان داده است اما کاش دوستانی که مدعی زبان بلدی دنیا هستند و در زمان انعقاد برجام، منتقدین را به جهنم حواله میدادند، لااقل اینبار با زبان محکم سخن بگویند و هزینهی زیاده خواهی را برای طرف مقابل درست و کامل ترسیم کنند!
هدایت شده از طلبه انقلابی
🔴 فروش اسلحه به شرط نزدن اسرائیل ‼️
🔻 روایت نوری مالکی از خرید تسلیحات آمریکایی:
🔹به برادرانی که با آمریکا مشغول مذاکره هستند نصیحت میکنم مراقب باشید، خرید سلاح از آمریکا فرآیند سادهای نیست مثل باقی کشورها نیست که یک تعداد تانک از آنها بخریم خرید سلاح از آمریکا یک پروسه سیاسی-تجاری طولانی است...
🔸در دوره دولتم منتظر ارسال محموله دوم اف-۱۶ های آمریکا بودیم گفتند بدون موافقت مسئول سیاست خارجی کنگره این معامله انجام نمیشود، بروید او را قانع کنید، فردی به نام منندز بود رفتم... به من گفت من موافقت نمیکنم! از کجا معلوم با این جنگندهها اسرائیل را نزنی؟ کردستان را نزنی؟!..
🔹اینگونه با ما رفتار میکردند اگر در پرونده داعش این توطئهها نبود برای شکست نیروی قویتر از داعش هم آمادگی داشتیم اما اجازه ندادند از خودمان دفاع کنیم در آن زمان وقتی به بن بست رسیدیم به مسکو رفتم و با پوتین ملاقات کردم گفتم شرایطمان سخت است، ارسال تمام سلاحها به عراق را متوقف کردهاند، جنگندهها تانکها و... گفت از من چه میخواهی؟!
🔸گفتم هلیکوپتر به ما بفروشید، میل ۲۸، میل ۳۵، اینها که جدید بود و کارایی مشابه آپاچی داشت گفت باید تولید شوند اما از او خواستم از انبار تسلیحات روسیه به ما بفروشد و پوتین هم موافقت کرد...
🔹رفتار سیاسی در کار نبود، به کشوری که در معرض خطر جدی تروریسم قرار داشت فورا سلاح را فروخت خاطرم هست به کویت سفر کرده بودم و ملاقاتی با نخست وزیر اسبقشان داشتم گفت شنیدهام میخواهید اف-۱۶ از آمریکا بخرید، نصیحت میکنم معامله را فسخ کنید پرسیدم چرا؟ گفت به ما اف-۱۸ فروختهاند این جنگندهها هم هیچ پروازی ندارند...
🔸اما هر ماه تیم جدیدی از آمریکا میآید و به عناوین مختلف برای رسیدگی به جنگندهها از ما N میلیون دلار میگیرند حساب و کتاب دقیقی ندارد آخرین بار گفتم اینها را ببرید ما نمیخواهیم، به خودتان بخشیدیم ببرید جنگندههایتان را...
هدایت شده از طلبه انقلابی
🔴 چطور سیاهی ها را فریاد کنیم؟
🔻 در چند ده روز گذشته جامعه رسانه ای ما درگیر با چند موضوع تلخ بوده است. از رومینا تا آسیه پناهی تا غیزانیه تا عمران محمدی و این روزها هم طبری و ...
🔻سوال خیلی ها اینست که چطور به این موضوعات بپردازیم که مطالبه ما مورد سواستفاده ضدانقلاب قرار نگیرد.
🔹پاسخ اول و کلیدی اینست که مطالبه این موضوعات اولا باید در دست انقلابی ها باشد. هیچ سیاهی نباید سفیدنمایی شود. هیچ تلخی را نمی شود مزه کرد و به ناخوشی اش بی اعتنا بود. ظلم در هر اندازه ای در جمهوری اسلامی قباحت ایدئولوژیک دارد نه صرفا نگرانی بابت کارآمدی. انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بساط ظلم برچیده شود. غصه عمیق مولا از ماجرای خلخال و زن یهودی، قصه باشد یا افسانه، مبنای دینی و منطقی در حکومت دینی دارد. بیرق مطالبه ایندست مسائل نیز باید دست انقلابی ها باشد. باید فریاد کنند؛ آنهم به صدای بلند.
🔹با این توضیح چه کنیم که مطالبه ما دستاویز ضدانقلاب نشود؟ چه کنیم پازل ضدانقلاب را کامل نکنیم؟ بالاخره ضدانقلاب لاشخور وار نشسته و مترصد است ظلم را امری دامنگیر در انقلاب نشان دهد.
🔻سوال این است که چه کنیم تا دچار خطای تحلیل و خطای مطالبه نشویم؟
🔹خلاصه و روان و ساده بگویم؛ به اثر رفتارمان در مخاطب توجه کنیم. اگر اثر رفتار ما این شد که مخاطب احساس کرد سیاهی سراسری است یعنی به خطا رفتیم. اگر حس کرد گرفتار بن بستیم دچار اشتباه شدیم. اگر ناامید از آینده شد یعنی به هدف نزدیم.
🔹اگر سوال کرد پس فرق ما با طاغوت و دیگر حکومت های مستبد چیست یعنی مصداق را تعمیم به ساختار دادیم؛ فرد خطاکار را به خطای نظام ارتقا دادیم و فساد مصداق را تبدیل به فساد سیستمی کردیم. نقد و مطالبه ما چه در ساحت ادبیات و چه بیان مشکل یک تفاوت جدی با ضدانقلاب دارد و آن اثرش بر مخاطب است.
🔹ایجابی بحث کنیم. جوان انقلابی وقتی ظلمی را پی گیری می کند در نهایت مخاطب باید حس "حرکت" کند. حس اینکه در حال شدنیم. در حال اصلاحیم. مطالبه باید مخاطب را به حرکت برای اصلاح وادار کند نه نشستن و ناامیدی.
🔹خیلی وقت ها نقدها، ولو نقد دولت و قدرت نتیجه اش می شود قهر مردم از صندوق. اگر نقد کردیم و آنوقت مردم را برای تغییر وضع موجود پای صندوق آوردیم، هنرست واگرنه همان می کنیم که زمین بازی رقیب بدذات است. چنان مطالبه و نقد کنیم که انتخاب مردم تغییر کند نه با هر نوع انتخابی خداحافظی کنند. در مکتب امام و به حکم مردمسالاری، رای سبز و بنفش و سیاه از بی رایی بهترست.
✅ خلاصه؛ نقد کردن تمام حیثیت نظام، نه لازم بلکه واجب است، اما نتیجه اش باید امید به اصلاح باشد...همین ملاحظه سبک و ادبیات و روش نقد را تعیین می کند.
هدایت شده از طلبه انقلابی
صداقت و راستی.mp3
9.48M
─═༅𖣔﷽𖣔༅═─
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍✧◁ #کنفــــــرانس
🕋✧◁#جایگاه صداقت و راستی در #آیات و #روایات معصومین علیه السلام
🎙ارائه:جناب حجه الاسلام #طالب پور
🔮 #اتحادیه_عماریون
─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از طلبه انقلابی
─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─
●{1⃣}#ویژه سالروز شهادت امام #صادق (ع)
✍ خورشید وجود مقدس امام صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجرس قمری در مدینه طلوع کرد و در سال ۱۱۴ ه. ق به مقام امامت نائل گشتند. دوره امامت امام بالغ بر ۳۴ سال به درازا کشید
▪️جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابیطالب، ششمین امام مذهب شیعه امامی و پنجمین امام مذهب اسماعیلیه است. پدر او امام محمد باقر(ع) و مادرش ام فروه دختر قاسم پسر محمد بن ابوبکربود.
●کنیه مشهور امام صادق(ع)، ابوعبدالله (ناظر به دومین فرزندش عبدالله افطح) است. با کنیههای ابواسماعیل (ناظر به فرزند ارشدش، اسماعیل) و ابوموسی (ناظر به دیگر فرزندش امام موسی کاظم(ع)) نیز از او نام بردهاند.
■مشهورترین لقب او «صادق» است. برطبق روایتی، پیامبر اسلام ص این لقب را به او داده است تا از جعفر کذاب تمایز یابد؛ اما برخی گفتهاند امام صادق ع به جهت پرهیز از شرکت در قیامهای عصر خود، صادق لقب گرفته است؛ چراکه در آن زمان به کسی که مردم را گرد خود جمع و به قیام برضد حکومت تحریک میکرد، کذّاب میگفتند. در همان دوران ائمه این لقب برای امام صادق(ع) به کار می رفته
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از طلبه انقلابی
─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─
●{2⃣}#فرزندان امام صادق(ع)
✍از امام جعفر صادق(ع) هفت پسر و سه دختر بر جاى ماند كه عبارتند از
👤(1) اسماعیل معروف به اعرج که بزرگترين فرزند وی است. اسماعيل در زمان حيات حضرت از دنيا رفت. پس از شهادت حضرت صادق(ع) عده ای از کجانديشان به امامت اسماعيل و عدهای به امامت فرزند اسماعیل محمد پيوستند که آنان را اسماعيليه میگويند.
👤(2) عبدالله بن افطح : وی هميشه با خواسته های پدر مخالفت میکرد. بعد از پدر مدعی خلافت و امامت شد و جمعی نيز امامت وی را پذيرفتند که آنان را فطحيه مینامند. بعدها چون مردم ضعف علمی و عملی وی را مشاهده کردند از او برگشته و به امامت موسی بن جعفر روی آوردند.
👤(3) امام موسی کاظم(ع)
👤(4)اسحاق بن جعفر صادق(ع) شخص جليلالقدر و اهل فضل و تقوی بود و احاديث بسياری نقل کرده است و به امامت برادرش موسی عليه السلام قائل بود.
─┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از طلبه انقلابی
─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─
👤(5) محمد ديباج بن جعفرصادق(ع) اين شخص والا از شجاعترين مردمان عصر خود بود و در تمام سال يک روز در ميان روزهدار بود. در سال يکصد و نود و نه به مأمون عباسی به خاطر ظلمها و حقکشيهای وی خروج کرد و مأمون نيز يکی از سرداران سپاه خود به نام عيسی جلودي را با لشکری مجهز به جنگ وی فرستاد. در اين جنگ سپاهيانش را فراری دادند و خود ايشان را نيز دستگير کردند. وقتی که به مرز خراسان رسيدند در محلی به نام «فرقان چاپي» که امروزه معروف به لطف آباد است دار فانی را وداع گفت.
👤(6) عباس بن جعفر صادق(ع) است که سيد جليل القدر و دانشمند و فاضلی بوده است.
👤(7) علی بن جعفر(ع) شخص کثير الفضل و پرهيزگار و صاحب عقيده صادق بود. اين بزرگوار تحت تربيت برادرش حضرت موسی بن جعفر عليهالسلام به مقامات عالی علمی و عملی نايل شد.
●دختران امام صادق(ع)
💮(1)ام فروه که همنام مادرش بود. اين ام فروه عروس زيد بن علي بن الحسين بود.
💮(2) اسماء
💮(3)فاطمه
─┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از طلبه انقلابی
─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─
♡●{3⃣} #سیمای آن حضرت
✍بیشتر شمایل آن حضرت مثل پدرش امام باقر(ع) بود. جز آنکه کمی باریکتر و بلندتر بود. مردی بود میانه بالا، افروخته روی، پیچیده موی و پیوسته صورتش چون آفتاب میدرخشید. در جوانی موهای سرش سیاه بود. بینیاش کشیده و وسط آن اندکی بر آمده بود و برگونه راستش خال سیاهی داشت. محاسن آن جناب نه زیاد پرپشت و نه زیاد تنک بود. دندانهایش درشت و سفید بود و میان دودندان پیشین آن گرامی فاصله داشت. بسیار لبخند میزد و چون نام پیامبر برده میشد رنگ رخسارش زرد و سبز می شد. در پیری سفیدی موی سرش بر وقار و هیبتش افزوده است
─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از طلبه انقلابی
─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─
●{4⃣}#حاکمان دوران امامت امام جعفر #صادق علیه السلام
■حضرت در طول امامت خود هم خلافت غاصبانه و جائرانه بنی امیه را تجربه فرمود و هم سقوط آن و روی آمدن خلافت جبار بنی عباس را.
●از ۱۲۵ ه ق تا سال ۱۳۲ که بنی امیه مضمحل میشوند، جنگ قدرت بین آنها در گرفته است؛ دوره خلافت ها کوتاه و عزل و قتل خلفا را در رقابتهای درون خانوادگی امویان شاهد هستیم. در سال ۱۳۲ دولت غاصب بنی امیه توسط عباسیان سرنگون شد و کشتار وسیعی از بنی امیه صورت گرفت و بنی عباس که شاخهای از بنی هاشم بودند و نسب آنها به عبدالله بن عباس پسر عموی پیامبر میرسید قدرت را به دست گرفتند
─┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از طلبه انقلابی
─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─
■ در فاصله سال ۱۲۵ تا ۱۳۲ که دوران ضعف و انحطاط بنیامیه بود، خلفای جائر از امام صادق علیه السلام غافل بودند و آن حضرت فرصت مناسبی را بدست آورد تا وظیفه امامت خود را در قالب تدوین معارف اهل بیت علیهمالسلام در مباحث فقهی، کلامی و اخلاقی تبیین بفرماید.
● همچنین ۴ سال اولِ روی کار آمدن بنی عباس یعنی از سال ۱۳۲ تا ۱۳۶ که ابوالعباس سفاح اولین خلیفه عباسی قدرت را در دست دارد، به سبب آنکه هنوز پایگاه محمکی برای بنی عباس در امر خلافت ایجاد نشده بود نسبت به امام_صادق ع مدارا میکردند و این فرصت هم برای امام فراهم شد تا به اقدامات ارزشمند خود در نشر معارف اهل بیت علیه السلام ادامه دهد.
─┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از طلبه انقلابی
─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─
■ اما در سال ۱۳۶ در پی مرگ أبوالعباس و روی کار آمدن أبوجعفرعبدالله که بعداً به منصور معروف شد، دوران سختی برای امام صادق ع و علویان پدید آمد. چرا که او میدانست امامت حق آن ذوات مقدس است و با علم براین مسئله بر امام صادق (ع) به عنوان بزرگ علویان و چهره برتر علمی و تقوایی آنان و همچنین بر نوادگان امام مجتبی ع بسیار سخت گرفت.
─┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅─