eitaa logo
این عماریون
352 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 (۲۰۸) 🔻خبر: رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در آینده نزدیک -بدون ذکر تاریخ- رزمایش هوایی با آمریکا برگزار خواهد کرد. این رزمایش به نام «ارابه‌های آتش» نام‌گذاری شده و حمله به ایران در آن شبیه‌سازی خواهد شد! 🍃🌹🍃 🔸گزاره‌های خبری: 1⃣ روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: «با وجود اظهارات خشن اواسط هفته و گزارش‌ها و تیترهای تند درباره رزمایش بی‌سابقه اسراییل با رویکرد حمله احتمالی به ایران، اما ایران و اسراییل نسبت به چند سال اخیر به‌هیچ‌وجه به جنگ نزدیک‌تر نشده‌اند. 2⃣ شبکه صهیونیستی «کان» نیز در گزارشی به ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص جنگ علیه ایران پرداخت. این شبکه اعتراف کرد، تمام مانورهایی که رژیم اسرائیل انجام می‌دهد فقط در حد حرف است، کشورهای غربی در حال حاضر مشغول اوکراین هستند و رژیم صهیونیستی تنهاست. 🔹گزاره‌های تحلیلی: 1⃣ خلأهای امنیتی در رژیم صهیونیستی طی چند هفته گذشته به‌خوبی نمایان شده است و عملیات‌های استشهادی در سرزمین‌های اشغالی نشان داده که تأمین امنیت روزمره برای ساکنین فلسطین اشغالی به دغدغه اول این رژیم تبدیل شده است. در گذشته این رژیم حمله پیش‌دستانه را برای جلوگیری از تهدید اجرا می‌کرد، اما اکنون در داخل سرزمین‌های اشغالی و در تل‌آویو این عملیات‌ها اجرا می‌شود. 2⃣ کابینه رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفته و نخست‌وزیر این رژیم هشدار داده که چنانچه این اتفاق صورت گیرد، این رژیم با تهدید بی‌سابقه‌ای روبرو خواهد شد. چالش سیاسی در کنار چالش امنیتی اکنون گریبان صهیونیست‌ها را گرفته است و در این میان برخی اقدامات همچون سفر فرمانده سنتکام، سفر آتی بایدن به منطقه و سرزمین‌های اشغالی و انجام رزمایش‌های نظامی نمی‌تواند این وضعیت را برای رژیم صهیونیستی تغییر دهد. 🔺 همه این مسائل نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای فرار از واقعیت‌های موجود، اقدام به برگزاری چنین مانورهایی می‌کند. خود مسئولین صهیونیستی نیز به این امر اذعان دارند که نه‌تنها توان و جرئت حمله به ایران را ندارند، بلکه در مقابل اقدامات گروه‌های مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز ناتوان هستند
🇮🇷 📝 | یک میلیون کشته تقاص یک سیلی‼️ 🍃🌹🍃 🔻در سالهای ابتدایی قرن ۱۹ فرانسه لشکرکشی های بسیاری در اروپا انجام می داد. آنها بخشی از گندم مورد نیاز ارتش را از الجزایر خریداری کردند اما بدهی خود را نپرداختند. حاکم الجزایر بارها به نپرداختن این بدهی توسط فرانسه اعتراض کرد ولی فرانسوی ها توجهی به این اعتراضات نداشتند. 🔸در ۱۸۲۷ در جلسه ای حاکم الجزایر در جریان بحث با نماینده فرانسه با بادبزن خود ضربه‌ای به صورت او زد. این حادثه بهانه ای به دستان فرانسه داد تا به تلافی این ضربه ابتدا الجزایر را سه سال محاصره دریایی کند و پس از آن در سال ۱۸۳۰ مورد تجاوز نظامی قرار دهد. 🔹فرانسه با انجام جنایت های بسیار سرانجام الجزایر را اشغال کرد ولی خشونت پایان نیافت. مسلمانان شهروند درجه دو محسوب می شدند مگر اینکه حاضر به کنار گذاشتن دین وفرهنگ خود باشند و زمانی که مقاومت می کردند با خشونت سرکوب می شدند. 🔺 تنها در سه دهه ابتدایی اشغال حدود یک سوم جمعیت الجزایر یعنی چیزی نزدیک به یک میلیون نفر بر اثر اقدامات فرانسه کشته شدند
🔺قرار بوده وزیر امور خارجه عمان برای استقبال از آقای رئیسی به فرودگاه مسقط بیاد و استقبال رسمی در کاخ سلطنتی باشه اما سلطان عمان شخصا به فرودگاه و پای پرواز اومد... 🔹یه سری‌ام توی سفر رئیسی به روسیه حتی میز ملاقات رو متر میزدن ولی الان ساکت شدن !
🌹🍃خبرخوب 🔷پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد بیمه درمانی 🔷سازمان بیمه سلامت: 🔹همه مادران باردار فاقد بیمه درمانی را تا پایان دوره شیردهی و همچنین فرزندان آنان را تا ۵ سالگی براساس ارزیابی آزمون وسع تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. 🔹زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری سازمان بیمه سلامت ایران تا ۳ دوره با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی استفاده کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 مجموعه ویژه آزادسازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 🎥 | سالروز آزاد سازی
🅾 دروغگویی در کودکان یکی از اشکال عمده ی رفتارهای نادرست دروغگویی است.دروغهای کودک را به 8 دسته تقسیم می‌شود: 🔻دروغ بازی،که با آن حوادث تخیلی یا بازی را به دیگران می باورانند. 🔻دروغ مبهم، که از ناتوانی کودک در گزارش دقیق جزییات یا مغالطه کردن یک مساله بنا به پیشنهاد و تشویق فرد دیگر ناشی می شود 🔻دروغ پوچ، که کودک جهت جلب توجه دیگران بکار می برد 🔻دروغ انتقام جویانه، که از نفرت ناشی می شود 🔻دروغ محدود، که در نتیجه ترس از انضباط شدید و یا تنبیه بدنی گفته می شود 🔻دروغ خودخواهانه، دروغ حساب شده ای در جهت گول زدن دیگران، تا کودک آنچه را می خواهد بدست آورد 🔻دروغ عرفی و یا وفادارانه، به منظور حفظ و مراقبت از یک دوست 🔻دروغ عادتی، بدلیل نتیجه گیری از الگوهای در دسترس
🌸🍃🌸🍃🍃🌸🍃🍃 🍁 فرزندانم را چگونه نصیحت کنم تا بر آنان اثر بگذارد؟ " ▪اگر می خواهید پندهای شما بر فرزندانتان تأثیر داشته باشد، شرایط ذیل را رعایت کنید: ♦1. به مقدار ضرورت بسنده کنید. نصیحت پی در پی، سبب لجاجت فرزندان می شود و رفتار ناشایست را در آنان تثبیت می کند. توجه داشته باشید که حتی بزرگسالان نیز پند را به سختی می پذیرند. نصیحت مانند روغن کرچک است که دادنش راحت، ولی خوردنش بسیار ناخوشایند است. ♦2. خودتان به موعظه هایتان عمل کنید. در روایات آمده است: "ان العالم إذا لم یعمل بعلمه زلّت موعظته عن القلوب کما یزلّ المطر عن الصفا " اگر دانا به دانش خود عمل نکند، موعظه اش از قلب ها می لغزد؛ همان گونه که قطره آب از روی سنگ فرو می ریزد. ♦3. برای تأثیر نصیحت، باید بین خود و فرزندانتان رابطه ای قلبی و عاطفی برقرار سازید. دل فرزند به والدینی روی می آورد که با آنان انس داشته باشد. امام علی 7 می فرماید:" قلوب الرجال وحشیةٌ فمن تألفها اقبلت علیه. " دل های انسان ها وحشی اند؛ پس به کسی روی می آورند که با آن ها انس گیرد. موانع رابطه قلبی، مانند زنگارهای روی آهن است که جلو جذب آهن‌ربا را می گیرد. ♦4. هنگام پند دادن، خوشرو باشید. ترشرویی، جلو تأثیر پند را می گیرد. ♦5. از لحنی نرم استفاده کنید و به آرامی تذکر دهید. وقتی خداوند بزرگ، موسی و هارون را به سوی فرعون فرستاد، بدانان فرمود که با او به نرمی سخن بگویند: "فقولا له قولاً لیناً." ♦6. نصیحت های شما به ویژه برای نوجوان باید پنهانی باشد. نوجوان با توجه به ویژگی شخصیت طلبی اش نصیحت شنیدن در جمع را برنمی تابد. ♦7. در پند و اندرزها، به منفعت و مصلحت فرزند توجه کنید و مصالح خود را در نظر نگیرید. اگر فرزند شما احساس کند نصیحت های شما برای منافع خودتان است، چندان اثری نخواهد داشت.
نکته_ای_درباره_پرورش_تعلیم_و_تربیت_کودک 😖 این حرف والدین به بچه ها که تو آخرش هیچی نمیشی ! چرا نمیفهمی ؟ احمق!! خنگ!! و حرف هایی از این دست فقط باعث میشود حتی اگر کودک باهوش و بااستعداد هم باشد در زندگی هیچ چیزی نشود. 🌻 بنابراین والدین هرگز فرزند خود را تحقیر نکنند حرف من و شما به عنوان پدر و مادر باید این باشد که : دخترم ، پسرم تو بچه خوبی هستی اما کار اشتباه انجام دادی.
الف 🔻زنان دزفول برای چی در شهر میماندند؟ شهری که دائما اولین نقطه تهدید علنی موشکها بود. چرا در تشییع جنازه ها شرکت میکردند؟ در حالیکه میدانستند صدام موشک میزند. مردان جبهه ها را نمیگویم ها. زنان خانه دار را میگویم. چرا شهر را رها نمیکردند؟ 🔻میماندند و میجنگیدند با وجود مسوولینی مثل بنی صدر اول جنگ و منتظری آخر جنگ و دعواهای سیاسی چپ و راست و قهر و آشتی هایشان. میماندند و میجنگیدند که چه بشود؟ 🔻آنطرف قصه هم مهم است. صدام شهر را میزد که چه بشود؟ مردم را چرا میکشت؟ زنان خانه دار هنگام شست و شوی کنار رود دز را چرا میزد؟ نگویید صدام دیوانه بود، خوب آمریکا هواپیما مسافربری را چرا میزد؟ چه راهبردی را دنبال میکردند؟ بله طبیعتا آنها فهمیده بودند قدرت اصلی نظام نوپای اسلامی اراده مردم است. خواست مردم است. اما واقعا چرا فشارها و دردها از بیرون و نقصها در داخل باعث نمیشد زن دزفولی عرصه را خالی کند؟ 🔻به نظرم ما نمیدانیم، هنوز هم نمیدانیم ، حتی خود ما که مدعی انقلاب و دینیم هم متوجه نیستیم هویت این مردم چیست و چگونه است؟ و مردم ما به چه قدرت لایزالی متصلند؟ من وقتی یاد قدمت و عمق و گستره عقیده مردم میافتم، اصلا خیلی از تحلیلها و تلاشهای یک عده برایم خنده دار به نظر میرسد. بعضی خیال میکنند تشییع جنازه سردار به دلیل تعداد آدمهایش برای ما مهم است یا حضور در انتخابات همین طور. نه تعداد مهم است اما خود عدد مهم نیست، معنای این وقایع مهم است. معنای اتفاقات را باید بیابیم. 🔻این روزها زیاد از پیر و پاتالهای دوم خردادی میشنویم که علت نابودی جریان دوم خردادیمان چه بود. جریان آنها را از واقعه ای که مردم رقم زدند باید جدا کرد. آن روز رهبری با افتخار میگفت فرمود دوران جدیدی برای همه مردم آغاز شد. که انصافا اتفاق مهم و مبارکی رخ داد. اما همه آنانکه جریان اصلاحات و دوم خرداد را شکل دادند و از شش جهت به جان عقاید مردم افتادند الان کجا هستند؟ چه میکنند؟ آنها نابود شدند یا هویت و عقیده مردم؟ 🔻معنای سوم خرداد و فتح خرمشهر با دستان خالی، خیلی عمیق تر از آن است که خیال میکنیم. نه گرسنگی نه تهدید و نه حتی نقصهای داخلی نمیتواند عقیده عمیق تاریخی تمدن ساز ما را بگیرد. هویت ما است. مگر هویتی اینچنینی ممکن است تغییر کند؟ 🔻دوم و سوم و چهارم خرداد برای امروز ما خیلی سخن دارد. برای همه تردید کنندگان. همه خوف کننده ها. همه خودحقیرپندارها. همه صاحب قلمهای جوان. انصافا گنجی است این ایران. یک گنج لایزال.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ezdevaj13.mp3
10.05M
🔅 آیین زندگی و ازدواج عاقلانه 💯 📻 ویژه برنامه تلویزیونی 🎙با حضور: 🔸 حجت الاسلام ⚠️ گزيده اي از این برنامه را می خوانید: ❇️ در ادبيات ديني ما خطرات ازدواج زودهنگام و هم پيامدهاي ازدواج ديرهنگام گوشزد شده است. اگر ازدواج قبل از زمان مناسب صورت بگيرد مانع از انس و صميميت زوجين است از طرف دیگر آسیب دير هنگام بودن ازدواج هم بر اساس روايات بداخلاقي می باشد. 💠 اگر نشانه هاي نگراني از عاقبت ازدواج در ايام عقد و نامزدي ديده شد، بهتر است عروسي به تاخير بيفتد كه البته اين موضوع با مقوله جدايي متفاوت است. ✳️ سه روش براي حل تنش ها وجود دارد كه اولين آن، گفتگوي ميان فردي است كه نيازمند مهارت هاي گفتگو مي باشد. دومين راه، روش حكميت است، كتاب "داوري در حقوق خانواده" درباره آيه شريف حكميت در قرآن است و مي تواند در كنار استفاده از داوران با نفوذ كلام در حل تنش ها مفيد باشد. سومين روش دسترسي به مشاوره خوب می باشد. ↙️ در ازدواج سفيد حتي اگر طرفين قصد پايبندي به هم را داشته باشند از آنجايي كه طبق قواعد شرع مقدس و قوانين حقوقي اقدام نكرده اند نمي توانند عنوان ازدواج را به اين رابطه نسبت دهند.
میتوانم با استفاده ازمواد غذایی شیرافزا، شیرم را افزایش دهم؟ 🔸در بسیاري از مناطق از دم کرده ها و چاي هاي مختلف گیاهی به منظور افزایش شیرمادر استفاده میکنند و معتقدند که برخی مواد غذایی مثل مخمر آبجو، بادام خام، شبدر و بسیاري مواد گیاهی دیگر سبب افزایش شیر میشوند. 🔸اگر احساس میکنید که با خوردن بعضی مواد غذایی، شیر بیشتري تولید می کنید در صورت اطمینان از اینکه این ماده غذایی براي شما و شیرخوار خطري ندارد، مصرف آن بلامانع است چون این باور می تواند رفلکس بازتاب جریان شیر(اکسیتوسین) را تحریک کند. 👈اما در هر حال ضرورت مکیدن مکرر شیرخوار را فراموش نکنید.
🍃یک حدیث🍃 💠 پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله: «مَنْ عَالَ ابْنَتَیْنِ أَوْ ثَلَاثاً کَانَ مَعِی فِی الْجَنَّه.» ✨آنکه دو یا سه دختر را سرپرستی کند، در بهشت با من خواهد بود. 📚مستدرک الوسائل، ج 15، ص115.
این عظمت کار مادر است که مورد استدلال خداوند قرار می گیرد. «نسبت به پدر و مادرش به احسان سفارش کردیم. 🌱 مادرش با تحمّل رنج به او باردار شد و با تحمّل رنج او را به دنیا آورد. و حمل برداشتن تا از شیر گرفتنِ او سی ماه است، 🌱تا آنگاه که به رشد کامل خود برسد و به چهل سال برسد، 🌱می گوید: پروردگارا، بر دلم بیفکن تا نعمتی را که به من و به پدر و مادرم ارزانی داشته ای سپاس گویم و کار شایسته ای انجام دهم که آن را خوش داری، و فرزندانم را برایم شایسته گردان؛ 🌱 در حقیقت، من به درگاه تو توبه آوردم و من از فرمان پذیرانم.» 🌸(سوره مبارکه احقاف:آیه ۱۵.)  ✅علت احسان به والدین، در این آیه شریفه، زحمات مادر دانسته شد،این عظمت کار مادر است که مورد استدلال خداوند قرار می گیرد. 📚زن در آینه جمال و جلال، ص135-136