eitaa logo
این عماریون
385 دنبال‌کننده
230.6هزار عکس
62.3هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️دوستان توجه بفرمایید که طی سال‌های اخیر، بخشی از مردم و بدنه انقلابی کشور در موضوع افکار و عقاید حلقه انحرافی فوق، پرسش‌هایی داشته که متأسفانه تاکنون پاسخ درخوری به آنها داده نشده است. پرسش‌هایی مانند: 🔺«چرا به لیدرهای جریان موسوم به بهار، حلقه انحرافی گفته می‌شود؟»، 🔺 «اندیشه حلقه انحرافی چیست؟» 🔺«این حلقه چگونه می‌اندیشد؟» 🔺«کدام بخش از اندیشه این حلقه، انحرافی است؟» که تاکنون به صورتی دقیق و مفصل به آنها پرداخته نشده است. کتاب «روایت انحراف» پژوهشی مستند و دقیق است که با هدف پاسخ مستند و متقن به برخی از این پرسش‌ها تهیه شده است که دوستان میتوانند بدان رجوع کنن. ۷
⬅️ برخلاف تصور جامعه و نیروهای انقلابی، کنش‌های «حلقه انحراف» در دولت‌های نهم و دهم صرفاً یک کنش سیاسی معطوف به کسب قدرت نبوده و ریشه در اندیشه‌ها و عقاید خاص این حلقه دارد !! ⬅️با توجه به تأکید چهره‌های اصلی این حلقه بر یک تلقی خاص از خدا و نیز انسان، در این بخش به این موضوع بسیار مهم که بنیان‌های سایر مباحث را روشن می‌سازد پرداخته می‌شود. ⬅️در آموزه‌های حلقه انحراف، «انسان» محور اصلی خلقت است. در این نگاه، همه هستی در خدمت انسان است و اگر انسان نباشد، هستی عبث و بیهوده خواهد بود. از نظر این حلقه، بدون وجود انسان این بیهوده‌گی به حدی است که حتی وجود خدا هم معنایی نداشته و این وجود انسان است که به خدا معنا می‌بخشد. ۸
⬅️اسفندیار رحیم‌مشایی را به عنوان اصل اساسی فکری خود مطرح نموده است. ⬅️از نظر مشایی، انسان محور وحدت بین انسان‌ها است: «تأکید می‌کنم که خدا محور وحدت انسان‌ها نیست و حتی امروز هم بشر به وحدت نرسیده است چرا که اگر به وحدت رسیده بود این همه خونریزی و جنگ‌ها صورت نمی‌گرفت ... چرا خدا، محور وحدت نشده است و من می‌گویم مشکل این است که به تعداد انسان‌ها خدا هست ... !!! ملت‌ها در طول تاریخ همواره یک خدا را نپرستیده‌اند چون انسان‌ها خدای متفاوت دارند!!!.» ⬅️بر اساس نگاه مشایی، با این استدلال که به تعداد انسان‌ها خدا وجود دارد، خدا را نمی‌توان محور وحدت انسانها قرار داد و به جای خدا باید انسان را محور وحدت قرار داد، چرا که خدا موضوع اختلاف‌ها بین انسان‌ها بوده است!!. ⬅️در این منظر به خاطر اختلاف نگاه افراد نسبت به خدا، جایگزین مناسب دیگری برای قرار دادن در محور وحدت بین انسان‌ها وجود دارد. از نظر مشایی به جای تکیه بر خدا که عامل تفرقه و جنگ‌ها شده است، بهتر است بر مفهوم «انسان» تکیه کرد.!!! ⬅️گزاره «به تعداد انسان‌ها خدا هست» که به صورت اجمالی توسط مشایی گفته شده، البته نشان از نگرشی خاص در افکار این حلقه دارد که مشایی صرفاً به آن اشاره کرده است. ⬅️ توضیح و تبیین این دیدگاه در یادداشت‌های «اکبر جباری» که یکی از افراد نزدیک به مشایی و از چهره‌های تئوریک حلقه انحراف است، به صورت مبسوط‌تر آمده است ... ۹
⬅️ جباری تلاش کرده با مغالطاتی شبه‌فلسفی و لفاظی و بازی با مفاهیمی مثل «وجود» و «موجود» به رد خدایی که ادیان یکتاپرست درباره آن سخن می‌گویند پرداخته و به جای آن بحث موهومی چون ایمان به گشودگی به ساحت جهان و وجود بپردازد.!!! در پاسخ‌ به ادعاهای جباری به دلیل طولانی نشدن بحث فقط به یک سوال بسنده میکنم اینکه اگر خدا ساخته ذهن انسان است، چطور ذهن انسان که متناهی و ناقص است، توانسته مفهوم نامتناهی و کاملی چون خدا را به تصور درآورد؟؟؟؟ ۱۲
⬅️جباری با تأسی و به پیروی از فیلسوف ملحدی چون فویرباخ می‌گوید که خدا در واقع مفهومی است که ذهن انسان آن را ساخته است. ⬅️وی معتقد است که شیئیت در ذات خود مخلوق است و اعتقاد همواره به چیز و شیء تعلق می‌گیرد. خواه این چیز مادی باشد، خواه غیرمادی. ⬅️وی در یادداشت دیگری که به مناسبت فوت «استفان هاوکینگ»، فیزیکدان انگلیسی منتشر کرد، «ایرانیان» را متهم به تلقی «شیءانگارانه» و «ذهنی» از خدا کرده و می‌نویسد: «آنچه اکنون در تصور و تخیل ایرانیان درباره خدا حضور دارد، نوعی از "شئ انگاری" درباره خداست. از همین رو فیزیک به مثابه یک سخن معیار درباره شئ و "موجود" مقبول می‌افتد. این شئ‌انگاری و یا به تعبیر هیدگر، تلقی آنتیک (موجود انگارانه) مختص خداناباوران (Atheist) نیست و بلکه به طور ویژه نزد خدا باوران یافت می‌شود.» ⬅️وی نه تنها ایرانیان را که اساس یکتاپرستی را حامل این شیءانگاری از خدا دانسته و به نفی چندخدایی توسط ادیان یکتاپرست ایراد وارد می‌کند: «اساساً مفهوم یکتاپرستی در تطور تاریخی خود حامل این شئ انگاری بوده است. وقتی می‌گوییم خدایان را کنار نهیم و خدای واحد را بپرستیم، آیا این بدان معناست که همه خدایان جز یکی را نفی کنیم و تنها آن یکی را نگاه‌داریم؟ آن یک خدا که نه دیدنی است و نه شنیدنی و تنها به زور و ضرب استدلال فیلسوفان و متکلمان می‌توان وجودش را ثابت کرد. این چه معامله‌ایست؟» ۱۱
⬅️بررسی نظرات اکبر جباری که در کانال شخصی یا کتاب‌هایش منتشر شده، نشان می‌دهد که گزاره " به تعداد انسان ها خدا هست " از یک پشتوانه شبه تئوریک برخوردار بوده و از جمله اساسی حلقه انحراف است که جباری تلاش نموده تا آن را با کمک آموزه‌های صوفیه و نظرات فیلسوفانی چون «مارتین هایدگر» تئوریزه نماید. ⬅️اکبر جباری در این باره می‌نویسد: «وقتی ما به چیزی معتقدیم، ابتدا تصوری از او نزد خود داریم و سپس با تصدیق آن، بدان معتقد می‌شویم. حال آن‌که ما هیچ تصوری از خدا نداریم تا بتوانیم بدو معتقد شویم. شاید یکی بگوید، من از خدا تصوری دارم. تصور خوبی، خیر، نیکی و خوب. می‌پرسم، شما این تصورات را چگونه بدست آورده‌اید؟ آیا غیر از این است که شما در جهان انسانی، مفاهیمی را در مناسبات خود دارید که این مفاهیم را در بهترین و کامل‌ترین مصداقش، به کسی یا چیزی به نام خدا اطلاق می‌کنید. مثلاً شما مهربانی را در مادر و پدر و دیگر انسان‌ها دیده‌اید، سپس این مفهوم مهربانی را به حد کمال برده‌اید و مصداقش را در چیزی به نام خدا جمع کرده‌اید! این دقیقاً همان شبهه‌ایست که برخی از فیلسوفان طرح کرده‌اند. یعنی خدا انسان را نیافریده بلکه این انسان است که مفهوم خدا را ساخته است! حتی اگر به منشأ اعتقادات نگاه کنیم، خواهیم دید که اعتقاد ما به خدا، در واقع اعتقاد ما به چیزی است که در حاق خود، اندیشه‌ای مشرکانه است. ما "چیزی" را خدا انگاشته‌ایم و بدان معتقد شده‌ایم. در واقع مفهومی را ساخته‌ایم و خود را به همان مفهوم گره زده‌ایم. خدا اگر چیزی باشد، دیگر خدا نیست. شیئیت در ذات خود مخلوق است و اعتقاد همواره به چیز و شیء تعلق می‌گیرد. خواه این چیز مادی باشد، خواه غیر مادی مانند یک اندیشه.» ۱۰
⬅️ اندیشه انسان‌گرایانه حلقه انحراف صرفاً در سخنان آنان بازتاب نداشته و برای فهم وجود این نگاه، صرفاً نیاز به مداقّه در سخنان مبهم یا بعضاً غامض برای عموم مردم در بین اعضای این حلقه نیست، چرا که گاهاً برخی از چهره‌های این حلقه به صراحت و بدون هیچ ابایی خود را معتقد به «اومانیسم» معرفی کرده‌اند. ⬅️ برای نمونه اسفندیار رحیم‌مشایی صراحتاً به اومانیسم معتقد است و به آن اذعان می‌کند و بر این اساس می‌گوید که نباید خدا را محور عالم قرار داد. ⬅️ وی در یک سخنرانی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ می‌گوید: «اگر اومانیسم می‌گوید انسان، محور عالم است، ما نباید بگوییم خدا محور عالم است. خدا محور عالم نیست؛ بلکه خالق عالم است. خدا در عالم نیست؛ بر عالم است. در عالم، انسان محور است.» ۱۳
⬅️مشایی معتقد است چون خدا در عالم نبوده و بر عالم است، بنابراین انسان در عالم محور و اساس است!!!! ⬅️ بر این اساس وی صراحتاً معتقد است که ما باید به اومانیسم تأسی کرده و به پیروی از آن، انسان را محور عالم قرار دهیم!!!! ⬅️ نکته بسیار مهم این سخنان مشایی در این است که وی عالمانه و عامدانه از واژه «اومانیسم» استفاده می‌کند وگرنه می‌توانست صرفاً از کلیدواژه همیشگی «انسان» استفاده نماید. ۱۴
⬅️می‌توان عصر مدرن در غرب را که از حدود نیمه قرن چهاردهم میلادی به بعد ظهور کرده است، دوران اومانیسم به معنای بشرمداری یا انسان‌سالاری نامید. ⬅️در این دوره «انسان» به‌ماهو انسان، مبنا و معیار همه چیز پنداشته شده و به تعبیری انسان به جای خدا می‌نشیند. ⬅️در این باره «مارتین فویرباخ» فیلسوف آلمانی ماتریالیست قرن نوزدهم می‌گوید: «برای بشر، خدا همان بشر است.» و نیز «مارتین هایدگر» نیز در تعریف عصر مدرن که دوران سیطره اومانیسم است، می‌نویسد: «دورانی که ما آن را مدرن می‌خوانیم، با این حقیقت تعریف می‌شود که انسان، مرکز و ملاک تمامی موجودات است.» ⬅️محوریت تمام عیار و همه جانبه انسان در تفکر اومانیستی و در حقیقت تکیه زدن انسان به جای خدا در این تفکر تا بدان حد است که «ژان پل سارتر» اعلام می‌دارد: «فلاسفه اومانیسم برای رهایی از چنگال خداپرستی، تصور نوعی وجود متعالی را کنار نگذاشتند، بلکه صرفاً نام آن را تغییر دادند.» ۱۸
⬅️ در واقع مشایی در استفاده از اومانیسم، همان معنایی را اراده می‌کند و در نظر دارد که این واژه در غرب به آن دلالت دارد. ⬅️وی حتی با این استدلال که «حکومت دینی در غرب، منفور است» -که در بطن خود این معنا را دارد که به جای حکومت دینی، «اومانیسم» در آن‌جا محبوبیت دارد- توصیه به استفاده از انسان‌گرایی به جای تبلیغ حکومت دینی و تکیه بر آموزه‌های دینی کرده و می‌گوید این رویکرد برای اصلاح ذهنیت مردم اروپا به خاطر سابقه زشت کلیسا است: «الان در دنیا نگاه سنتی قدیم درباره ما حاکم است؛ به گونه‌ای که حکومت ما در دنیا یک حکومت دینی تبلیغ می‌شود که این نوع حکومت به خاطر سابقه زشت کلیسا در اروپا در دنیا تقریباً منفور است ... این ذهنیت را باید اصلاح می‌کردیم؛ بنابراین شروع به کار کردیم و از انسان سخن گفتیم.» ۱۵
⬅️ اما اومانیسم معنای عام و متداولی نیز دارد که فراتر از یک جنبش خاص ادبی هنری بوده (البته آن جنبش یکی از نمودهای آن است)، بلکه عبارت است از یک شیوه فکری و نگرشی که انسان را مدار عالم دانسته و عقل خودبنیاد انسانی را برتر از هر چیزی چون وحی تلقی کرده و خواهان حاکمیت کامل و مطلق العنان آن بر زندگی بشر شده است. این معنای از اومانیسم، یکی از مبانی و زیرساخت‌های دنیای مدرن به شمار می‌آید و اساس مکاتب مختلف غربی از رنسانس تاکنون بوده است، هر چند که ظهور و بروز آن در برخی مکاتب فلسفی و سیاسی نظیر پراگماتیسم، اگزیستانسیالیسم، پرسیونالیسم، مارکسیسم و لیبرالیسم بیشتر بوده است. ⬅️ بنا بر نگرش اومانیستی، خدا می‌بایست از صحنه معادلات بشری حذف شده و به جای آن، انسان در مرکز بنشیند که در این صورت زندگی بشری از قید و بندهای دینی آزاد شده و به شکوفایی خواهد رسید!!!!! ۱۷
⬅️در واقع مشایی می‌گوید که به خاطر ضدیت مردم اروپا با حکومت دینی و دین، بهتر است ما به جای تأکید بر این‌ها از اومانیسم سخن بگوییم! برای فهم بهتر افکار مشایی ضروری است معنای واژه «اومانیسم» واکاوی شود. ⬅️واژه «اومانیسم» در لغت به معنای انسان‌گرایی یا انسان‌مداری است و در معنای خاص خود، جنبشی فلسفی و ادبی است که در نیمه دوم قرن چهاردهم در ایتالیا پدید آمد و به کشورهای دیگر اروپا کشانده شد. ⬅️هدف این جنبش آن بود که با توجه به متون کلاسیک فرهنگ باستانی یونان و روم هم چون «ویرژیل» و «هومر» که مبناهایی ملحدانه و مشرکانه داشتند، دانش، بینش، زندگی اخلاقی و دینی انسانها را فارغ از آموزه‌های دین مسیحیت برپا دارد. ۱۶
⬅️ در اندیشه اسلامی، انسان دارای کرامت ذاتی و اشرف مخلوقات است، اما این مقام و منزلت را تنها در ذیل بندگی خداوند به دست می‌آورد؛ حال آن که در اندیشه اومانیستی، بشر اصل و مدار عالم فرض شده و عقل خودبنیاد بشری، مستقل از وحی به عنوان راهنما و معلم زندگی وی تعیین می‌گردد. به این دلیل، اومانیسم در مقابل خداگرایی قرار دارد... دوستان با توجه به مسایلی که مطرح کردیم از اعتقادات حلقه منحرف؛ به سادگی میتوان دریافت که این حلقه همان فراماسونرها هستند که در نقطه مقابل انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلاب قرار دارد و با کمال تاسف باید عرض کنیم که احمدی نژاد انقلابی ومردمی برای همیشه خود را به مشایی وحلقه انحراف فروخت و تمام شد.. اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم این عماریون ۲۰
⬅️«کالین براون» در این باره می‌گوید: «انسان‌گرایی خود، نوعی دین است، زیرا نوعی اعتقادنامه دارد. با این همه، دینی است بدون خدا، اگر هم خدایی وجود داشته باشد، شناختنی نیست، و نباید او را به حساب آورد. انسان باید فقط برای انسان، زندگی کند، زیرا انسان، چه بخواهد و چه نخواهد، در دنیا فروافکنده شده و باید خود را حفظ کند. انسان به معنای واقعی، خودش خالق خودش است؛ باید معیارهای خودش را به وجود آورد؛ باید هدف‌های خودش را تعیین نماید، و باید خودش، راه را به سوی آن‌ها بگشاید.» ۱۹
🔴متن شبهه: *از 22 خرداد تا 22 تیر، "ماه حزیران" است. این ماه یکم سنگین است "مثل ماه صفر است"* *توضیحاتش در صفحه 518 مفاتیح آمده. سعی کنید هر روز صدقه بدید و هر روز دعای "یا من تحل" صفحه 213 را چند بار بخوانید و چهار قل و آیه الکرسی را فراموش نکنید.* 🔵پاسخ شبهه: 1. ماه حزیران از جمله ماه‌های رومی است و ماه‌های رومی، مانند ماه‌های تقویم کشور خود ما، ماههایی شمسی هستند لذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد. 2. سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارم‌الاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهما‌ السّلام وارد شده است: عَنْ أَبِی‌الْحَسَنِ علیه السّلام قَالَ: لَاتَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ‏ فَإِنْ فَاتَکَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ؛ "از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن)." (طبرسى، حسن‌بن فضل، مکارم الاخلاق ــ قم، چاپ: چهارم، 1412ق / 1370ش.) مرحوم مجلسی در زادالمعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیه السلام نقل کرده که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد: وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِ السَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْ‌یَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ؛ "در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکان‌پذیر نشد، روز چهاردهم (حجامت کن)". (مجلسى، محمد‌باقربن محمدتقى، زاد المعاد ــ مفتاح الجنان، بیروت، چاپ: اول، 1423ق، ص331) از آنجا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده، احتمالاً نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است. 3. در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است: الف ــ هر دو روایت در کتاب‌های مکارم‌الاخلاق و زادالمعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند به‌صرف نبود سند و غرابت متن روایت نمی‌توان مضمون روایت را انکار کرد. ب ــ از آنجا که در تطبیق ماههای رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام همچنین در مورد ماههای باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، نمی‌توان آنچه را در تقویم‌های نجومی فعلی وجود دارد معتبر شمرد. مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسه‌گیری تغییرات قابل توجهی در زیج‌های مختلف صورت گرفته، معلوم نیست ماه‌های شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است، تطابق داشته باشد مثلاً امروزه در برخی از کشورها، حزیران را مطابق ژوئن می‌دانند بنابراین حزیران 10 روز جلو می‌افتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار می‌دهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ... . با توجه به این امور نمی‌توانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی به‌طور یقینی همزمان قلمداد کنیم. 4. چنانچه واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد اما هیچ قرینه‌ای که نشان دهد این دو روز، بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد. 5. اینکه عدّه‌ای می‌گویند حجامت در این دو روز درمان بیماری‌های یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت می‌دهند، خطا است؛ چنانکه در متن روایت حزیران هم چنین نکته‌ای ذکر نشده است؛ طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سه‌شنبه‌ای که مصادف با 17، 19 یا 21 ماه‌های قمری هستند و نیز حجامت در نخستین سه‌شنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است. 6. این حدیث، روز هفتم حزیران را به‌عنوان روز اصلی و روز چهاردهم را به‌عنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشده‌اند، معرّفی می‌کند لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است. 7. متن حدیث واضحاً می‌گوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران به‌خلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است. 8. متأسّفانه عدّه‌ای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را به‌عنوان ماه انجام حجامت معرّفی می‌کنند که این هم نادرست است. 9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که به‌دلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست. 10. حتّی اگر اشکال مطرح‌شده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویم‌های نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویم‌های نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، 29 خرداد و پنج تیر؛ با توجّه به این اختلاف‌نظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد م
ی‌شود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند. 11. تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلاً کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کم‌خونی است، نمی‌تواند در این دو روز حجامت کند؛ تشخیص این موارد به‌عهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و به‌استناد احادیث مزبور نمی‌توان توصیه عمومی به انجام حجامت کرد. این عماریون
■■■آغاز تقسیم پول‌های کلان میان سلبریتی‌ها برای انتخابات 1400 🔹در دو هفته گذشته «مسعود کرباسیان» وزیر سابق همراه با «محمد ابوالحسنی» (کارگردان مجموعه دیرین دیرین) در اتاق بازرگانی تهران عملیات تقویت سلبریتی‌ها برای را کلید زدند. 🔸این دو کارگروهی را تشکیل داده‌اند تا تحت لوای تقویت اقتصاد در هنر و فرهنگ عملیات پول پاشی میان سلبریتی‌ها برای انتخابات 1400 را آغاز کنند. 🔹کمیته اقتصاد فرهنگ در اتاق بازرگانی تهران برای تسهیل ورود اهالی صنایع فرهنگی و هنری در جلسه نخست خود دستور بررسی جشنواره فیلم یا جشنواره هنری اصفهان را به عنوان فرصتی تجاری در دستور کار خود قرار داد اما جلسه‌ای با این عنوان دستور کار صرفا پوششی برای عملیات‌های سیاسی بسیار بزرگ است. 🔸حاضران در این جلسه چه کسانی بودند؟ 1- علی سرتیپی 2- غلامرضا موسوی 3- شهرام گیل آبادی 4- حسن کریمی قدوسی 5- غزال بهمنی 6- بابک چمن آرا 🔹البته افرادی دیگری در این جلسه حضور داشتند اما عملیات اصلی توزیع بودجه 25 میلیاردی اولیه به عهده این افراد است. در صورت موفقیت، 25 میلیارد دیگر به این پروژه اختصاص خواهد یافت. 🔸ماموریت مدعوین در جلسات کرباسیان و ابوالحسنی این است که سلبریتی‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی و افرادی که در فضای فرهنگی دارای ویژگی‌‌‌‌های خاصی هستند را دور هم جمع کنند و در زمان باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم افرادی خاص را تقویت کنند که در دولت احتمالی بعدی امکان حذف آنان وجود نداشته باشد. افرادی که گرایشات خاصی دارند، روابط خوبی میان اهالی فرهنگ دارند و از ژن‌های خوب محسوب می‌شوند. این عماریون
🔴 اکنون بهترین زمان برای مذاکره با آمریکا است!!! 🔹 رسانه های اصلاح طلبان از قول محسن رنانی، اقتصاددان نوشتند؛ 🔸 "الان بهترین زمان برای مذاکره و تعامل با آمریکا است؛ چرا‌که چنین مذاکره‌ای برای ترامپ در آستانه انتخابات ارزشمندتر از بعد از انتخابات است"!!! ✅ تعامل با امریکا؟؟؟!!! ارزشمند برای ترامپ!!!؟؟؟ چرا برای وقاحت و بلاهت، حدی قائل نمی شوید شما؟ 🔹 همواره تلاش نموده ام حداقل در نوشته هایم، در فضای مجازی و رسانه، نهایت ادب و احترام را نسبت به نقدشونده رعایت کنم. لذابه شدت از همه ی خوانندگان این نگاره(به غیر از مدافعان تفکر این به اصطلاح کارشناس) عذرخواه و شرمسارم! 🔸 اما حق بدهید رعایت حال این جرثومه های غرب پرست و وطن فروشان دانسته(قصدم اتهام زنی نیست و صرفا احتمال مطرح می کنم) و نادانسته هم حدی دارد! این بار دیگر نمی توانم نامی جز "خریّت" محض و "فاحشگی سیاسی" برای فعالیت این به اصطلاح کارشناسان بی خاصیت و خودباخته، بیابم! ✅ امریکا و سازمان مللش دیگر به چه زبانی به شما بفهمانند کمترین ارزشی برای کاغذپاره هایی که امضاء می کنند قائل نیستند، خصوصا آنهایی که با خائنین و ترسوها، می بندند! 🔹 در همان زمان جشن برجام که جناب دکتر ظریف ، زمین و آسمان را بخاطرش به هم دوخت، مطلبی نوشتم به پیوست جمله ای از یکی از مفاخر جهان، برای ثبت در تاریخ و آن این بود که؛ گیرم تمام بند بند برجامتان، ۱۰۰درصد به نفع ایران و ایرانی اما؛ "دانه های گندم شکایت به کجا برند وقتی قاضی، مرغ است؟" 🔸 واقعا ازین واضحتر باید گفت و نوشت؟؟؟ ✅ واقعا تمام درکتان از دیپلماسی همینقدر سطحی و مضحک است یا ادا درمی آورید!!؟؟ 🔹 گیرم ترامپ کاغذ سفید برایتان امضاء کرد و شما هر چه دل تنگتان خواست روی کاغذ نوشتید و مهر و موم و امضاء کردید!!! کدام سازمان و دولت و ارتشی ضامن اجرای قرارداد پیروزمندانه تان می شود اینبار؟؟؟ 🔸 آن دفعه امضاء کری که هیچ، یادتان رفت، قطعنامه ی سازمان ملل تان هم به زباله دان تاریخ پیوست؟؟!! حضرات! 💢 دیگر قسم جلاله هم بخورید این حد از نفهمی و حماقت، توی کَت بنده نمی رود! این عماریون
. 🔲🔳🔲🔳🔲 *💔 درد دل یک چفیه ...* *🔲 یک پارچۀ ساده که روزی به روی دوش مردان ساده امّا بزرگ جایم بود ...* *🌻 نمیدانم هنوز مرا به یاد داری یا نه ؟؟* *🔳✔ من چفیه‌ام ؛* *🔲 روزی با من زخم گلو یا زخم دست و پای عاشقان این آب و خاک را میبستند ...* *🔳 روزی مرا با اشک چشمهایشان در زیارت عاشورای شب عملیات خیس می‌نمودند ...* *🔲 روزی افتخارم این بود که عرق یک رزمنده را از صورتش پاک کنم ...* *🌷 چه دوران خوبی بود !!!!* *🔲 چقدر دلم برای آن مردمی که رنگ خدا داشتند تنگ شده ...* *💥 چقدر دلم برای جبهه تنگ شده ...* *🔳 من چفیه‌ام ؛* *🔲 همان پارچه ساده که امروز به روی دوش آدمهای مختلفی جای دارم ...* *☘️ عده‌ای بسان همان مردان بی ریایند ...* *🔲 عده‌ای هم شاید مثل آنان نیستند ولی سعی میکنند خود را مثل آنان سازند ...* *🔳 اما عده‌ای نه مثل آنان هستند و نه مثل آنان رفتار می‌کنند ولی مرا به روی دوش خود دارند ...* *🌹 در ظاهر مثل شهدایند ولی در باطن خلاف آنهایند « عکس شهدا را می‌بینند و عکس شهدا عمل میکنند »...* *🌼 این‌ها پر از ریایند اینها پر از دروغ‌اند ...* *🔲 به آنها بگویید هر کس مرا به دوش اندازد مثل آنان نخواهد شد ...* *🔳 من چفیه‌ام ؛* *🔲 بعضی حرمتم را پاس داشته‌اند و خود را لایقم نمی‌دانند ...* *🔳 بعضی خود را لایقم می‌دانند ولی حرمتم را پاس نمی‌دارند ...* *💠 بعضی هم ...* *💔 آری دوستان سرانجامم را بنگرید که چگونه است ...* *🔲 روزی مرا بعنوان سجاده استفاده می‌کردند اما حال چه ؟؟* *📍 راستی .....!* *🙏 حرمتم چه شد ؟؟؟* *✌ برادرم ، خواهرم ، مواظب باش ، استخوان‌های شکستۀ آن‌ها بر قله‌های خاکی فکّه و طلائیه و مجنون ... و از اعمال ما دیده‌بانی می‌کنند و چه بسا شگوه‌ها از ما داشته باشند .... این عماریون
این عماریون
آیه 9 سوره اعراف.mp3
651.2K
✨✨✨✨✨✨✨ 📖 پیام های آیه: 1- براى يك انسان، چندين وسيله‌ى سنجش در كار است. «مَوازِينُهُ» جلد 3 - صفحه 24 2- كم‌داشتن عمل صالح در روز قيامت خسارت است، تا چه رسد به نداشتن آن. وَ مَنْ خَفَّتْ‌ ... خَسِرُوا 3- دنيا همانند بازارى است كه ايمان، «سود» آن و انكار و كفر، «خسارت» آن است. آرى، ناديده گرفتن استدلال و دعوت انبيا، در حقيقت محو كردن فطرت و جوهره‌ى انسانيّت و ظلم به خويشتن است. «خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ» 4- بى‌اعتنايى و انكار آيات الهى، ظلم به آنهاست. «كانُوا بِآياتِنا يَظْلِمُونَ» آرى به جا نياوردن حقّ هر چيز و رعايت حقوق و حدود آن را نكردن، ظلم به آن است و نتيجه‌ى ظلم، خسارت و نابودى است. این عماریون
🇮🇷۳۰ خردادماه یادآور اولین‌سالگرد حماسه غرورآفرین انهدام پهپاد گلوبال هاوگ آمریکا به دست رزمندگان هوافضای سپاه گرامی باد🇮🇷 ✔️در چنین روزی یعنی ۳۰ خرداد سال ۹۸ بود که پس از قضایای برجام و بدعهدی آمریکا در خروج از برجام و برگرداندن همه تحریم‌ها و آغاز تهدیدات علیه کشورمان نظام اسلامی با اتخاذ استراتژی راهبرد مقاومت فعال هوشمند امریکا را به استیصال و درماندگی کشاند. این عماریون
. 1️⃣ احمدی نژاد دیروز، درباره ولایت فقیه چگونه می اندیشید؟ (1/7) 🔹راه درست، اطاعت از رهبري است 6 مهر 84 در اجلاس علماي قم: جمهوري اسلامي وظيفه‌اي جز تمهيد مقدمات براي آن واقعه بزرگ ندارد. لذا از چنين منظري جمهوري اسلامي ايران بايد سمت و سوي عدالت، گسترش و تعالي مادي و معنوي داشته باشد و بايد تلاش کند خود را به جامعه مهدوي نزديک کند. ترديدي نيست که راهي که با هدايت و ولايت فقيه جامع الشرايط طي مي‌شود، راه درستي است. 🔹عشق به ولايت فقيه ادامه اتصال به امام عصر 27 دي 84: اين دولت با افتخار و با فرياد بلند اعلام مي‌کند که عاشق و منتظر آن امام بزرگوار است و راه نجات بشريت را حاکميت امام عصر (عج) مي‌داند. عشق امروز مردم ايران به ولايت فقيه و رهبري در ادامه ‌خط اتصال به وجود حضرت ولي عصر (عج) است. 🔹اطاعت از ولي فقيه تداوم اطاعت از غدير و امام عصر 29 دي 84 در پيام به مناسبت همايش علمي غدير: تداوم غدير و ولايت در عصر حاضر توجه به خورشيد ولايت و امام عصر(عج) و اطاعت از ولايت فقيه در عصر غيبت است. دوران حکومت مولا علي(ع) دوران عدالت و خدمت و دفاع از کيان ديني و امت اسلامي بود و تداوم غدير کوشش در تقويت نظام اسلامي است که در عصر حاضر به دست امام راحل و شهيدان والامقام و ملت عزيز ايران ايجاد شده است. 🔹ولايت فقيه يعني حقيقت کربلا ؛ ما موظف به پيروي هستيم 1 بهمن 85 هنگام تقديم لايحه بودجه سال 86: امروز صاحب اختيار و ولي و حاکم حقيقي از ناحية خداوند امام عصر است و تبعيت از آن حضرت و سلسله مراتب از او، تنها راه فلاح و رستگاري و حقيقت حضور در کربلا و درک عاشوراست. فلسفه وجودي جمهوري اسلامي نيز چيزي جز انتشار اين حقيقت نيست و ولايت فقيه از نخستين روز استقرار نظام مقدس تا امروز پيوسته بر اين حقيقت زيبا و روشن تأکيد کرده است و راه را به همگان نشان داده است و ما نيز موظف به پيروي از اين پرچم مقدسي هستيم که به مدد الهي و عنايات مهدوي در اين سرزمين عزيز به اهتزاز درآمده است و خدا را شاکريم که ملت ايران به رهبري خردمندانه رهبر فرزانه و معظم انقلاب پرچمدار پيروي از فرهنگ حسيني و عاشق و دلباخته قطب عالم امکان است. این عماریون
🔴 واکنش سعید جلیلی به ابراز تمایل رئیس دولت سابق برای مذاکره با آمریکا در این شرایط 🔸عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: بدتر از فشار اقتصادی دشمن، آن است که کسانی در داخل کشور با آنکه شاهد این دشمنی آشکار هستند، می‌گویند اگر لازم باشد مجددا مذاکره خواهیم کرد؛ مگر دفعات قبل که لازم دیدید، چه فرجامی را به ارمغان آوردید؟ ‌ این عماریون
⚠️قوه قضائیه اگر انقلابی نباشد... 📽امام خمینی : 💬 جان و مال و نوامیس مردم، تحت سیطره است. قاضی چنانچه نالایق باشد، این در اعراض و نفوس مردم پیدا بکند، معلوم است چه خواهد شد... این عماریون