eitaa logo
این عماریون
327 دنبال‌کننده
258.8هزار عکس
71.4هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️طرح دوفوریتی مجلس برای مهار افسار گسیختگی مسکن «نادری» نماینده تهران در مجلس: 🔹نشست سازماندهی و اقدام فوری کنترل بازار مسکن امروز در کمیسیون اقتصادی برگزار شد. 🔹در حال حاضر روی طرحی در حال کار کردن هستیم تا جلوی این افسار گسیختگی مسکن گرفته شود. 🔹جلسات متعددی برای مباحث کارشناسی آن برگزار می‎شود تا خروجی آن به مجلس در هفته آینده ارائه شود. این عماریون
♦️«عباس عبدی»: خاتمی تکلیف خود را روشن نمی‌کند فعال اصلاح‌طلب: 🔹خاتمی تکلیف خود را روشن نمی‌کند. او مسئولیت‌پذیر نبود؛ سیاست که شوخی ندارد. 🔹مثلاً این حرفی که در گفت‌وگوی اخیر بیان کرد، نوعی حکایت از بی‌تکلیفی است. کسی که رهبری را بپذیرد، از دیگران نمی‌پرسد که حالا چه کار کنیم؟ 🔹رفتار اصلاح‌طلبان در مجلس ششم قابل دفاع نبود. 🔹اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مسائل جدید مطرح کنند. 🔹اصلاح‌طلبان به طبقات پایین بی‌توجهی کردند. این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
■■■کودکان از چه سنی می‌توانند گوشی تلفن همراه داشته باشند؟ 🔺داشتن گوشی تلفن همراه برای سنین پایین مناسب نیست، اما نوجوانان مقطع دبیرستان می‌توانند گوشی تلفن همراه داشته باشند(در سنین پایین تر مثلا متوسطه اول استفاده از گوشی والدین و بالاتر در صورت داشتن گوشی شخصی با نظارت کامل والدین)، والدین باید بر اساس سبک فرزند پروری مقتدرانه خود قوانینی را در خانه وضع کنند و آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از بروز خطر‌های احتمالی در فضا‌های مجازی به فرزندان خود بدهند. 🔺والدین می‌توانند برای دادن آموزش‌های خود به کودکانشان از روش‌هایی مانند قصه یا داستان گویی استفاده کنند، کودک یا نوجوان باید نخست آموزش‌های لازم را دیده باشد سپس وارد شبکه‌های اجتماعی شود. 🔺داشتن گوشی تلفن همراه برای کودکان نشان دهنده مدرن بودن نیست اگر کودک در این سنین گوشی تلفن همراه داشته باشد، می‌تواند وارد شبکه‌های اجتماعی شده و آسیب‌های زیادی در کمین او باشد. استفاده از فضای مجازی با حفظ محدودیت زمانی و در ساعات خاصی با نظارت والدین برای کودکان و نوجوانان مانعی ندارد. 🔺کودکان و نوجوانان نباید بدون برنامه ریزی ساعات طولانی از شبانه‌روز خود را در فضا‌های مجازی سپری کنند، زیرا این موضوع در طولانی مدت می‌تواند آسیب‌های زیادی را برای سلامت جسمی و روانی فرزندان به همراه داشته باشد. 🔺گاهی برخی نوجوانان با سپری کردن زمان‌های طولانی در شبکه‌های اجتماعی به این فضا‌ها اعتیاد پیدا می‌کنند و در امور تحصیلی خود با افت عملکرد مواجه می‌شوند. اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بر خلق و خوی نوجوان اثر منفی بگذارد و افسردگی را در او ایجاد کند. این عماریون
12.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
●●●از تا 🔸رمزگشایی ابعاد جدیدی از پرونده‌های جرائم اقتصادی این عماریون
●●از شهروندان ایرانی پرسیده شد «عملکرد قوه قضاییه در یکسال اخیر را نسبت به قبل از آن چگونه ارزیابی می‌کنید؟» 📊 53.1% معتقدند عملکرد قوه قضائیه در یک سال اخیر بهتر شده است. در مقابل 10.9% گفته‌اند بدتر شده و 15.6% نیز گفته‌اند، فرقی نکرده است. 19.9% نیز دراین خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. 📉 64.9% مردان معتقدند عملکرد قوه قضائیه در یکسال اخیر بهتر شده است اما این میزان برای زنان 41.8% است. افراد 30 تا 49 سال (57.1%) و افراد بالای 50 سال (55.2%) بیش از جوانان 18 تا 29 سال (44.2%) معتقدند عملکرد قوه قضائیه بهتر شده است. با افزایش سطح تحصیلات نیز ارزیابی از عملکرد بهتر می‌شود. زنان و افراد زیردیپلم در این زمینه بیشتر از سایرین اظهار بی‌اطلاعی کردند. 📈 از مجموع افرادی که از نام رئیس فعلی قوه قضائیه اطلاع داشتند، 73.5% گفته‌اند عملکرد این قوه در یکسال اخیر بهتر شده است؛ درحالیکه این میزان بین افرادی که اطلاعی از نام ایشان نداشتند 24.2% است. 🔹 با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال در کل کشور و اندازه نمونه 1582، درتاریخ 19 تا 26 خرداد 99 به شیوه مصاحبه تلفنی توسط اجراشده است. این عماریون
■■■بررسی ابعاد پیش‌نویس همکاری ایران و چین (۱) 🔻موضع‌گیری‌هایی که حول و حوش این برنامه تا الان جاری و ساری بوده، از دو نظر دارای اهمیت است. نخست، از منظر جزئیاتی است که درباره محتوای سند ادعا می‌شود و دوم،‌ تحلیل‌هایی است که از چنین سندی و به طور کلی ارتباط 25 ساله با چین و به نحو کلی‌تر، درباره استراتژی نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران، ارائه شده است. 🔺این متن درصدد است به نحو مختصر اولاً چارچوبی برای ارزیابی چنین اسنادی ارائه کند و ثانیاً به این مسئله بپردازد که آیا اساساً آنچه تاکنون درباره محتوا گفته شده واقعی است یا خیر؟ و ثالثاً نگاهی به نحوه برخی مواجهه‌ها با چنین پدیده‌ای داشته باشد. 🔹یکم: ادعای محرمانه بودن موضوع سند همکاری 25 ساله ایران و چین، مشخصاً یک شعبده‌بازی سیاسی است. 🔸موضوع اراده ایران و چین برای یک همکاری بلندمدت راهبردی 25 ساله، نخستین بار در سوم بهمن 94 و همزمان با حضور آقای «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در ایران، به طور علنی آنهم در قالب بیانیه مشترک رسمی میان ایران و چین اعلام شد. بند 6 از آن بیانیه مشترک می‌گوید: "نظر به اراده راسخ طرفین برای توسعه روابط دو کشور و با توجه به مکمل بودن ظرفیتهای اقتصادی و همچنین وجود زمینه های مختلف همکاری در عرصه های انرژی، زیرساختی، صنعتی، فناوری و سایر زمینه های مشترک، دو طرف توافق می نمایند رایزنی ها و مذاکرات لازم جهت انعقاد قرارداد همکارهای جامع 25ساله را در دستور کار قرار دهند." 🔸ساعاتی بعد در دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس‌جمهور چین، ایشان اصل موضوع 25 ساله ایران و چین را مطرح و اعلام کردند که "دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و قابل اطمینان همچون چین بوده و هستند و بر همین اساس، توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای یک روابط استراتژیک 25 ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز است". خبر این دیدار و اظهارات رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور چین نیز به طور رسمی منتشر شد. 🔸آقای محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز پس از دیدار سال گذشته خود با مسئولان چینی، در شهریور 98، ضمن توئیتی رسماً به این موضوع اشاره کرده است. و اخیراً نیز علی ربیعی سخنگوی دولت خبر داده است که این سند در هیئت دولت تصویب شده است. 🔸قاعدتاً تصویب متن پیش‌نویس سندی که باید یک سند دو جانبه باشد، آنهم از ناحیه دولت یک طرف نمی‌تواند به معنای نهایی شدن آن تلقی شود. 🔸به هر حال خلاصه ماوقع درباره سند به این نحو است که بهمن ماه 94 و در جریان سفر رئیس‌جمهور چین به ایران موضوع سند راهبردی 25 ساله مطرح می‌شود؛ تا اواخر سال 97 متاسفانه از طرف دولت ایران تحرک چندانی در این باره مشاهده نمی‌شود (احتمالا‌ً دولت همچنان تصور می‌کرد از آمریکا و اروپا نهایتاً آبی گرم خواهد شد). اما شهریور سال 98 و همزمان با حضور آقای ظریف در پکن اعلام می‌شود که ایران پیش‌نویس اولیه درباره سند 25 ساله را به مقامات چینی ارائه خواهد کرد. 🔸دولت چین با اخذ این پیش‌نویس و با پذیرش چارچوب آن، نکاتی درباره آن نوشته و پیش‌نویس دومی به ایران ارائه کرده و ایران نیز با اعمال نظرات خود پیش‌نویس سوم را تهیه کرده است. و آنچه در جلسه اخیر هیئت دولت تصویب شده همین پیش‌نویس سوم بوده است که احتمالاً یک دور دیگر دادوستد پیش‌نویس‌ها قبل از توافق نهایی در کار خواهد بود. این عماریون
●●●بررسی ابعاد پیش‌نویس همکاری ایران و چین(۲) 🔹دوم: طی چند روز اخیر مطالب و عدد و رقم‌های بسیاری درباره جزئیات این سند در برخی رسانه‌ها و اکانت‌های فضای مجازی منتشر شد. برخی رسانه‌ها از اعداد 400 میلیارد دلار و 120 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌ چینی‌ها در ایران سخن گفتند. مثلاً روزنامه اعتماد مشابه آقای احمدی‌نژاد از کشفیات! بخصوصی سخن گفته است. 🔸این روزنامه به نقل از برخی افراد می‌نویسد: "قرار بر این بود که چین 260 میلیارد دلار در بخش نفت، گاز و پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری کند؛ بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری چینی‌ها طی 5 سال نخست اجرای قرارداد 25ساله با آنها به صنعت نفت و گاز ایران تزریق شود و مابقی آن به صورت مرحله‌ای و بر اساس توافق دو طرف از سوی پکن در ایران انجام شود. 🔸چینی‌ها همچنین قرار است در قالب توافق شراکت جامع استراتژیک با ایران 120 میلیارد دلار در حوزه توسعه زیرساخت‌های تولید و حمل و نقل در ایران سرمایه‌گذاری کنند که بخش قابل ‌توجهی از این سرمایه‌گذاری هم در 5 سال نخست انجام خواهد شد و مابقی آن به صورت دوره‌ای و بر اساس توافق دو کشور به بخش صنعت و حوزه حمل و نقل ایران تزریق می‌شود. 🔸چین همچنین می‌تواند بخشی از تولیدات نفت، ‌گاز و پتروشیمی ایران را با تخفیف بر مبنای قیمت متوسط 6 ماهه محصول خریداری کند. بر اساس جزییات توافق جدید انجام شده بین ایران و پکن چین می‌تواند پول محصول خریداری شده از ایران را حداکثر تا دو سال به این کشور پرداخت کند". 🔸البته روزنامه اعتماد در ادامه اشاره می‌کند که تمام اینها است. ولی احتمالاً تصور شود این حجم از اطلاعات، دست‌کم 10 درصدش هم درست باشد، فضای خوبی از سند به دست می‌دهد. اما مسئله اینجاست که تمام این گمانه‌زنی‌ها درباره سند -دست‌کم تا این لحظه- غلط است. 🔸اساساً در سند «هیچ عدد و رقمی» غیر از همان 25 سال اصل سند وجود ندارد و ارقامی که ادعا می‌شود، مشخص نیست با چه نرم‌افزاری اکتشاف یا استخراج شده است! 🔸این سند صرفاً یک چارچوب کلان درباره حوزه‌های همکاری است و اعداد و ارقام در مراحل بعد که سند تبدیل به پروژه‌های مشخص سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با ارگان‌های چینی خواهد شد، می‌تواند روی کاغذ بیاید. لذا در شرایطی که فعلاً هیچ پروژه‌ای نیست، بنابراین اعداد و ارقام نیز نمی‌تواند هیچ قطعیتی داشته باشد. 🔹سوم: صرف‌نظر از جزئیات سند، طی روزها و حتی سالهای گذشته که جمهوری اسلامی ایران راهبرد نگاه به شرق را به عنوان یک استراتژی مشخص مطرح کرده، تحلیل‌هایی درباره فرامتن این موضوع نیز در جریان است که با درانداختن مصداق سند 25 ساله، این مباحث داغ‌تر از پیش خواهد شد. در این باره و در وهله اول، موضوع «نگاه به شرق»‌ از منظر تناسب آن با شعار «نه شرقی، نه غربی» جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 🔸این موضوع آنگاه که توسط غربگرایان مطرح و هشدار داده می‌شود، کاملاً طنزآمیز است. این گروه غربگرایی را تا عمق تن دادن به استعمار غربی‌ها نه تنها پذیرفته‌اند بلکه برایش سالها تئوری هم بافته‌اند، و در این مورد نیز کلمه‌ی حق «نه شرقی، نه غربی» را نه برای استقلال جمهوری اسلامی، بلکه برای هدف قرار دادن نگاه به شرق، به منظور تجویز پذیرش استعمار غرب، مصرف می‌‌کنند. لذا نباید به نقد آنان وقع چندانی از منظر معرفتی گذاشت. اما درباره اصل شبهه، مشخص است که نه شرقی نه غربی نه به معنای قطع رابطه با غرب و شرق، بلکه عدم پذیرش استعمار هیچکدام از قطب‌های شرق(شوروی سابق) و غرب(آمریکا) است. لذا نگاه به شرق، نه به معنای پذیرش استثمار و استعمار شرق، بلکه به معنای ارتباط با شرق، آنهم در شرایطی است که کشور تقریباً 40 سال محصول تجربه‌ی نگاه به غرب بسیاری از دولتمردانش را چشیده است! این عماریون
●●●بررسی ابعاد پیش‌نویس همکاری ایران و چین (۳) 🔹چهارم: سند همکاری 25 ساله از جنس ارتباط است؛ اما چگونه می‌توان «ارتباط» را از «استعمار» تشخیص و تمیز داد. در شرایطی که غرب‌گرایان از روی غرض و برخی از روی غیرت در این باره اظهار نگرانی می‌کنند، می‌توان چارچوب مشخصی برای استدلال ارائه کرد. یک ارتباط آن زمان که ارزشهای «آزادی»، «عدالت»، «امنیت» و یا «پیشرفت» را ناظر به یک ملت و کشور خدشه‌دار کند، تبدیل به استعمار شده است. 🔸اگر یک سند، آزادی عمل و استقلال رفتاری ایران را خدشه‌دار کند، و یا در ارزیابی «داده‌ها» و «ستانده‌ها» عادلانه نباشد، و یا برخلاف امنیت و پیشرفت یک ملت و کشور باشد، سندی استعماری و استثماری است. بررسی این سند توسط نهادهای ذی‌ربط و مهمتر از آن پروژه‌هایی که بر مبنای آن و با عدد و رقم خاص نوشته خواهد شد، و ارزیابی آن با شاخص‌های آزادی و عدالت و امنیت و پیشرفت چندان دشوار نخواهد بود. 🔸لذا نشستن و غیب‌گویی کردن از یک سند آنهم در برهه فعلی چندان منطقی جور در نمی‌آید و بیش از آنکه نگرانی از خود سند باشد، واهمه از اصل نگاه به شرق است که غربگرایان برای آشفته شدن از آن انگیزه‌های شخصی و گروهی کم ندارند. 🔹پنجم: اگرچه نفس نگاه به شرق یک استراتژی ملی و عاقلانه است، با این حال تدوین سند 25 ساله در زمانه‌ی دولت حجت‌الاسلام روحانی، به لحاظ مواجه شدن افکار عمومی و گروه‌های سیاسی با آن ماهیتی دوسویه دارد. دولت آقای روحانی در تمام این سالها مشخصاً غربگرایانه عمل کرده و در طول 7 سال گذشته تمام هم و غم خود را مصروف ارتباط با غرب کرده است. 🔸به همین جهت فرصت‌های متعددی را در این باره از کشور گرفته و مهمترین خسارت آن توافقنامه‌ای به نام برجام است که نه تنها آبی برای اقتصاد و حکمرانی کشور گرم نکرد، بلکه سکویی برای تشدید فشارهای تاریخی علیه ایران شد. 🔹اینکه در چنین دولتی و با چنان سابقه‌ای سند راهبردی با چین تصویب شود، حداقل واجد این شبهه نیست که دولت از سر شیفتگی به شرق این سند را امضا کرده. لذا نگاه‌ها به این سند تا حدی می‌تواند تعدیل شود. 🔸با این حال دولت باید چند جنبه مهم دیگر را نیز در نحوه‌ تخاطب خود با افکار عمومی درباره همکاری 25 ساله کشور با چین مدنظر قرار دهد؛ برخی منتقدان کلاسیک دولت، بویژه آنها که خسارت را کاملاً حس کرده‌اند می‌توانند به دولت، در مقام «فنّ» توافق‌نویسی نامطمئن باشند. با این حال این گروه اهل بررسی است و ماجرای برجام نیز نشان داد که بیشترین و بهترین نقدهای فنی توسط این جریان نگاشته شد. لذا دولت تا حد زیادی می‌تواند مطمئن باشد که این گروه که اصل نگاه به شرق را کاملاً مهم و مثبت و راهبردی می‌داند، درباره پروژه‌های ذیل سند نیز پس از بررسی، صرفاً نظری کارشناسانه خواهد داد. 🔹اما در سوی مقابل، غرب‌گرایان و همچنین ریاکاران، کمپین چشم‌بسته‌ای علیه دولت و به عبارت درست‌تر، علیه راهبرد نگاه به شرق، ایجاد خواهند کرد. رسانه‌ها و شخصیت‌های غربگرا که طی سالهای گذشته چشم‌بسته از پروژه خسارت‌آمیز برجام دفاع می‌کردند، حالا چشم‌بسته با سند همکاری با چین مخالفت خواهند کرد و اگر دولت همچنانکه به آن حمایت کورکورانه دلخوش بود‌، از این مخالفت‌های غیب‌گویانه و مغرضانه بترسد، باز هم وقت را در نگاه به شرق از دست خواهد داد. این عماریون
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
●آقازاده‌های پرحاشیه 🔹️شخصیت‌های سیاسی و مشهور بسیاری هستند که فرزندانشان آن طور که می‌خواستند از کار در نیامدند و گاهی از آنها تبری جستتند و حتی گاهی حکم به اعدام آنها دادند. این عماریون