بعد از شهادتش دوبار به پادگان محل کارش در تهران رفتم با یکی از همکارانش به اتاقی که کمد وسایل شخصی محمودرضا در آن بود رفتیم روی کمدش این جمله از امام خامنه ای را درشت تایپ کرده و چسبانده بود:
در جمهوری اسلامی هرجا که قرار گرفته اید
همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است
📚تو شهید نمی شوی
شهید محمودرضا بیضائی🕊🌹
🔷سخنی با دستیار رئیسجمهور!(نکته)
۱- در طرح اخیر «حجاب و عفاف» که از سوی سرداررادان، بر اجرای آن از روز شنبه (دیروز) تاکید شده است برای هنجارشکنان جرایمی نظیر محرومیت از برخی خدمات اجتماعی، ابطال گواهینامه رانندگی، ممنوعیت استفاده از اینترنت، ابطال پاسپورت و... در نظر گرفته شده و نیز جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیاردی برای کشف حجابکنندگان پیشبینی شده است. اجرای این طرح، خواسته تودههای عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم است که به هر علت
(موجه یا غیر موجه) با تاخیر به اجرا در میآید. بدیهی است که نیروی انتظامی پیشانی اجرایی این طرح است و دهها دستگاه از قوای سهگانه را نیز به پیوست دارد.
بعد از اعلام این طرح، سرکار خانم «سکینه ساداتپاد» دستیار رئیسجمهور محترم کشورمان (در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی)، با انتشار یک توئیت اعلام کرد که «منع خدمات اجتماعی، مغایر اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی، خلاف عدالت و مصداق بارز کار بیقاعده است»! و تاکید کرد که «نمیتوان هنجارشکنی را با تصمیمات غیرقانونی، غیراسلامی و غیرعقلانی مهار کرد»!
۲- ضمن احترام به این خواهر گرامی و با عرض پوزش باید گفت؛ استناد ایشان به اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی «بلا وجه» و بیرون از ضوابط و معیارهای حقوقی است. در اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی بر ضرورت برخورداری همه افراد و حمایت قانون از تمامی آنها تاکید شده است که اصولی مترقی و برگرفته از متن آموزههای اسلامی است.
در اصل ۱۹ قانون اساسی آمده است «مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند، از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها، سبب امتیاز نخواهد بود». این اصل در مقام نفی تبعیضات نژادی قومیتی و کلیه تبعیضات مبتنی بر تفاوتهای تکوینی میان انسانها مانند رنگ و زبان و قومیت و نژاد است و هیچ ارتباطی به خودداری از محرومیت متخلفان و مجرمان ندارد چون طبعاً هر مجرم و متخلفی از یک سری حقوق شهروندی محروم میشود.
و در اصل ۲۰ تاکید شده که «همه افراد ملت اعم از زن و مرد، یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند». این اصل نیز بر یکسانی و برابری افراد و شهروندان در برخورداری از حمایتهای قانونی تاکید دارد. از کجای این اصل بر میآید که باید شخص مجرم و متخلف را مانند شخص غیرمجرم و غیرمتخلف مشمول بهرهمندی از همه خدمات اجتماعی دانست؟! شخصی که مجرم یا متخلف است را قانون مشمول مجازات میداند.
۳- اکنون باید از دستیار محترم پرسید که؛ اگر کسانی مفاد اصول یادشده در قانون اساسی را زیر پا بگذارند و به حق مسلم دیگران تجاوز کنند، باید به هنجارشکنی خود ادامه دهند و هیچ مرجعی حق ندارد به عنوان جریمه آنها را از برخی حقوق تصریح شده در اصول مورد اشاره محروم کند؟! و آیا از نگاه و منظر ایشان، نادیده گرفتن مفاد این دو اصل جرم تلقی نمیشود؟! اگر پاسخ مثبت است که مجرم باید جریمه شود و اگر پاسخ ایشان به این پرسش منفی است!
-که نمیتواند منفی باشد- پس اساساً قانون به چه معنی است؟! و قانونگذار از وضع آن چه منظوری داشته است؟!
۴- باز هم به عنوان مثال، در قانون اساسی و قوانین جاری بر حرمت جان و مال انسانها تاکید شده است. حالا اگر کسانی دست به قتل انسان بیگناهی بزنند و یا مرتکب دزدی و سرقت بشوند، آیا میتوان با استناد به قوانینی که جان و مال انسانها را محترم دانسته است، از مجازات آنها صرفنظر کرده و ادعا کنیم بر اساس قوانین یاد شده، نمیتوان متعرض آنها شد؟! و آیا این دیدگاه مستلزم نادیده گرفتن جان و مال انسانهای بیگناه نیست؟!
۵- چند اصل از همان قانون اساسی، مراجع قضایی و حقوقی را موظف به مقابله با هنجارشکنان و قانونگریزان کرده است. حتماً فصل پانزدهم از قانون اساسی را که مشتمل بر
۱۹ اصل است و شرح وظایف قوه قضائیه در آن آمده است، مطالعه فرمودهاید. درباره این اصول چه نظری دارید؟!
۶- و بالاخره از دستیار محترم، که خود از خانمهای تحصیلکرده و مؤمن و محجبه هستند، انتظار میرود به این نکته بدیهی توجه داشته باشند که بسیاری از کشفحجابکنندگان فرزندان فریبخورده این مرز و بوم هستند و نجات آنها از چنبره فریب دشمنان وظیفهای است که نادیده گرفتن آن جفا در حق خود آنان است و البته عوامل وابسته به سرویسهای اطلاعاتی دشمنان که
کشف حجاب را به عنوان یک مأموریت انجام میدهند، حساب جداگانهای دارند.
حسین شریعتمداری
شگفت انگیزترین فضائل امیرالمومنین علیه السلام
سليم بن قيس گفت: به ابوذر گفتم: خداى بيامرزدت، شگفت انگيزترين سخنانى را كه از رسولخدا دربارۀ على بن ابىطالب عليهالسّلام شنيدهاى برايم تعريف كن.
گفت: شنيدم كه رسولخدا صلیاللهعلیهوآله مىفرمايد:
«پيرامون عرش نود هزار فرشتهاند كه تسبيح و عبادتى جز فرمانبرى از على بن ابىطالب و بيزارى از دشمنانش و طلب آمرزش براى پيروانش ندارند».
➖ گفتم: خدا بيامرزدت، باز هم بگو
گفت: شنيدم كه مىفرمود:
«خداوند جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل را به اطاعت از على و بيزارى از دشمنانش و آمرزش براى پيروانش، مخصوص گردانيده است».
➖ گفتم: خدا بيامرزدت باز هم بگو.
گفت: شنيدم كه رسولخدا صلیاللهعلیهوآله مىفرمود:
«خداوند هماره در هر امتى كه پيامبرى مرسل داشته، بر آنان به حقانيت على احتجاج مىكند، هر كدامشان كه علىشناستر باشند، بزرگترين مقام را نزد خداوند دارند».
گفتم: خدا بيامرزدت، باز هم بگو.
گفت: شنيدم كه رسولخدا صلیاللهعلیهوآله مىفرمود:
«اگر من و على نبوديم، خداوند شناخته نمىشد، اگر من و على نبوديم خداوند عبادت نمىشد، اگر من و على نبوديم ثواب و عقابى نبود، ميان خدا و على پرده و پوششى در كار نيست، على خود پرده و پوشش ميان خدا و خلقش است».
کتاب سُليم بن قيس الهلالی ، ج۲ ، ص۸۵۸
السلام علیک یا صاحب الزمان
🍃🍃🍃💚🍃💚🍃🍃🍃
✅حکمت 33 نهج البلاغه ( میانه روی در بخشش و مصرف )
وَ قَالَ (علیه السلام): كُنْ سَمْحاً وَ لَا تَكُنْ مُبَذِّراً، وَ كُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَكُنْ مُقَتِّراً.
و فرمود (ع): بخشنده باش و اسرافكار مباش و ميانه رو باش و سختگير مباش.
✅حکمت 34 نهج البلاغه ( راه بی نیازی )
وَ قَالَ [عليه السلام] أَشْرَفُ الْغِنَى تَرْكُ الْمُنَى .
و درود خدا بر او ، فرمود : بهترين بى نيازى ، ترك آرزوهاست.
✅حکمت 35 نهج البلاغه ( ضرورت موقعیت شناسی )
وَ قَالَ [عليه السلام] مَنْ أَسْرَعَ إِلَى النَّاسِ بِمَا يَكْرَهُونَ قَالُوا فِيهِ بِمَا لَا يَعْلَمُونَ .
و درود خدا بر او ، فرمود : كسى در انجام كارى كه مردم خوش ندارند، شتاب كند ، دربارة او چيزى خواهند گفت كه از آن اطلاعى ندارند.
✅حکمت 36 نهج البلاغه ( آرزوهای طولانی و پرهیز از بزهکاری )
وَ قَالَ [عليه السلام] مَنْ أَطَالَ الْأَمَلَ أَسَاءَ الْعَمَلَ .
و دورد خدا بر او ، فرمود : كسى كه آرزوهايش طولانى است كردارش نيز ناپسند است .
✅حکمت 37 نهج البلاغه ( ضرورت ترک آداب جاهلی )
وَ قَالَ [عليه السلام] وَ قَدْ لَقِيَهُ عِنْدَ مَسِيرِهِ إِلَى الشَّامِ دَهَاقِينُ الْأَنْبَارِ فَتَرَجَّلُوا لَهُ وَ اشْتَدُّوا بَيْنَ يَدَيْهِ فَقَالَ
مَا هَذَا الَّذِى صَنَعْتُمُوهُ فَقَالُوا خُلُقٌ مِنَّا نُعَظِّمُ بِهِ أُمَرَاءَنَا فَقَالَ وَ اللَّهِ مَا يَنْتَفِعُ بِهَذَا أُمَرَاؤُكُمْ وَ إِنَّكُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِكُمْ فِى دُنْيَاكُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِى آخِرَتِكُمْ وَ مَا أَخْسَرَ الْمَشَقَّةَ وَرَاءَهَا الْعِقَابُ وَ أَرْبَحَ الدَّعَةَ مَعَهَا الْأَمَانُ مِنَ النَّارِ .
و درود خدا بر او ، فرمود : ( در سر راه صفّين دهقانان شهر انبار () تا امام را ديدند پياده شده و پيشاپيش آن حضرت مى دويدند فرمود چرا چنين مى كنيد؟ گفتند عادتى است كه پادشاهان خود را احترام مى كرديم، فرمود) به خدا سوگند كه اميران شما از اين كار سودى نبردند، و شما در دنيا با آن خود را به زحمت مى افكنيد ، و در آخرت دچار رنج و زحمت مى گرديد، وچه زيانبار است رنجى كه عذاب در پى آن باشد ، و چه سودمند است آسايشى كه با آن ، امان از آتش جهنم باشد
اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س )
🍃🍃🍃💚🍃💚🍃🍃🍃
🔴این افتخار ندارد، گریه دارد!!!
🔰رئیس جمهور :
" همانند برخی کشورهای مدعی آزادی بیان، قائل به برگزاری دادگاه برای سکوهای خارجی نیستیم "
🔻اینکه قائل به برگزاری دادگاه برای سکوهای دشمن نباشیم، نه جای افتخار دارد، نه با قانون اساسی و شرع همخوانی دارد! همچنین در تقابل با بدیهیات حکمرانی است❗️
🔻این دقیقاً نشان از عقب ماندگی ما در حکمرانی و مدیریت فضای مجازی و باختن قافیه است!
🔻این یعنی چک سفید امضاء دادن به سکوهای خارجی برای ایجاد بحران.
🔻این دقیقاً یعنی بی ضابطه بودن و فضای مجازی یله و رها.
🔻ما برای یک #فلافل_فروش قانون می گذاریم و اگر تخطی کرد، او را محاکمه می کنیم، آنگاه به سکوی #خارجی - که به عرصه های گوناگون زندگی مردم و شئون حکومت به طور مستقیم و غیر مستقیم مرتبط است _ چک سفید امضاء دهیم⁉️
👈 اگر دشمنان ما سکوهای خارجی را محاکمه می کنند، این نشان از #دغدغه آنها و پی بردن به اهمیت فضای مجازی است و اینکه پای ارزش های خود – هر چند که باطل باشد – #محکم و بدون رودربایستی و لکنت زبان می ایستند، حداقل برای برخی از مسئولین جمهوری اسلامی باید مایه #درس باشد❗️
🍁 ره آورد نماز
💠 « همانا نماز گناهان را مانند برگ پاییزی فرو می ریزد»
📒 #نهج_البلاغه، خطبه١٩٩
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
( مرده در استخر فرح ) و تلاش در رشد منفی جمعیت
🔺 مرحوم هاشمی نسبت به مسئله جمعیت؛ از دروغ بودن فرضیه انفجار جمعیت تا افزایش دو برابری بودجه کنترل جمعیت
👈 حسین مروتی کارشناس حوزه جمعیت:
یکی از دلایل تغییر نگاه مرحوم هاشمی در زمینه سیاستهای جمعیت، دریافت وامهای بینالمللی بود
چون شرط دریافت وام، کنترل جمعیت بود. مشوقهای مالی در #سند۲۰۳۰یونسکو هم وجود داشت