25.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨افشای فساد اخلاقی افشار سلیمانی سفیر سابق ایران در باکو
▪️شمسیه بیگلری قیزی زن دوم افشار سلیمانی که یک بچه هم از او دارد ولی با این حال افشار سلیمانی داشتن همچین زن و بچهای را انکار میکند
▪️در این سخنان این زن ادعا دارد یکی از وزرای دولت علیاف در سوق دادن افشار سلیمانی به روابط نامشروع با زنان باکویی نقش داشته و حتی در خانهاش به او پیشنهاد هم خوابگی با زنی را داده است
▪️حال سؤال این است افشار سلیمانی زمانی که در باکو سفیر بوده چه اقداماتی در راستای منافع ایران انجام داده است؟ آیا کسی که همچین صحبتی هایی درباره او مطرح است میتواند فکر و ذکرش منافع ایران بوده باشد؟
▪️آیا ارتباطی بین مواضع قوم گرایانه و جانبداری او از باکو و روابط نامشروعش در باکو وجود دارد؟ احیاناً رژیم علیاف آتویی از افشار سلیمانی دارد که باعث میشود همچنین اظهارنظرهایی را از او شاهد باشیم؟
▪️چطور همچین فردی در ایران بدون حساسیت نهادهای امنیتی فعالیت میکند روزی آذربایجان را آزربايجان مینویسد و مردم را دعوت به اغتشاش میکند، روزی هم در مقابل انقلابیهای دغدغه مند افسار پاره کرده و به دعوا خیابانی فرامیخواند؟
👤 آنتی صهیون: البته در مورد این فرد خائن و... سال گذشته اطلاع رسانی کردیم، اکنون برای عده ای در داخل باید بهتر مشخص شود که چرا حال و روز جمهوری اسلامی در برابر جمهوری جعلی آذربایجان اینگونه ذلتبار است! و این فقط بخشی از واقعیت لابی باکو و پانترکهای نفوذی در بدنه مدیران کشور است
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣 حمله ازغدی به اطرافیان حسن روحانی: دیدین علیرضا اکبری چطور جای مهر داغ کرده بود و جاسوسی انگلیس و آمریکا میکرد؟ در ستاد روحانی هم بود!
◀️ اگر روحانی هم جاسوس نباشد اطرافیانش هستند
11.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 علی مطهری: اگر تغییری رخ ندهد مردم تمایلی برای شرکت در انتخابات ندارند/ گشایش اقتصادی میتواند انتخابات پرشور را رقم بزند
خدایی و آدمهای خدایی که مثل منزل راه و چراغ راه در مسیر ما هستند همگی برای این است که در مسیر سخت زندگی نفس تازه کنیم و راه سعادت و حیات طیبه را گم نکنیم.
اگر زمانه دستمان را از پیامبران و امامان کوتاه کرده ولی کسانی هستند که نزدیکترین افراد به آنها و شبیه آنهایند. حکمتی که میفرماید، شهدا امامزادگان عشقند و مزارشان تا قیامت زیارتگاه اهل یقین است یا حکیمی که فرمود، مزار شهدا زیارتگاه عاشقان خواهد شد و شهید عزیزی که بازیدراز را خانقاه عارفان حقیقی نامید همه از همین سنخ مبارک است. عبادتگاه و زیارتگاه و خانقاه عارفانی که در نزدیکی ماست، «بازیدرازی» است که خاطراتش هنوز سر به مهر است و خانواده شهدا و بندگان خدا از دامنه تا قلهاش را بهدنبال رازهای عاشقانه شهدا با خدا میگردند. کاش این زیارتگاه زبان میگشود و اسرار غیبی که نه تو دانی و نه من را برایمان عیان میکرد.
بازیدراز، مجموعه قلههایی است که مثل دکل دیدهبانی وسط گیلانغرب و سرپلذهاب و قصرشیرینِ کرمانشاه قرار گرفته و بر نفت خانه و خانقین عراق نیز مسلط است. ارتفاعاتی بسیار مهمتر از آنچه در نظر آید. در ابتدای جنگ و با غفلتی که در زمان جابهجایی نیروها شد، به دست بعثیها افتاد و پس از چهار عملیات در سالهای 59 و 60 و پس از 20 ماه اشغال، به خاک ایران بازگشت. صدام از بازیدراز به عنوان سپر امنیتی عراق استفاده کرد و تا آنجا برایش اهمیت داشت که تا قله را آسفالت کرد و مقر دیدهبانی خود را بر آن قرار داد و تانک برد و شهرهای ما را میکوبید و با چنگ و دندان و آبرو از آن محافظت می کرد.
سختی عملیاتهای بازپسگیری این ارتفاعات را فقط باید از استخوانهای شکستهای پرسید که مثل امیر سرلشکر حسین ادبیان، پس از 38 سال در بین شیارها و پشت صخرهها و زیر دخمههایش پیدا شدند. شیرودی و وزوایی و پیچک و وصالی و موحددانش و صدها شهید ارتش و سپاه، پاسداران ابدی مرزهای ایمان و میهناند که مردم ایران هرساله به زیارتشان میروند و امسال نیز این مراسم در 14 و 15 اردیبهشت برگزار خواهد شد و در راهپیمایی دامنه تا ارتفاع، مردم در سکوت و آرامش بازیدراز، به نجواهای به یادگار مانده شهدا گوش میسپارند. و تو ای بازیدراز و ای معبد و مسجد و خانقاه، مردمی به سوی تو روانهاند که تشنه سخنان تو هستند. یادش به خیر محمد نوری که برایمان بخواند «ما برای بوسیدن خاك سر قلهها چه خطرها كردهایم، چه خطرها كردهایم...» بازیدراز، صدایم را میشنوی؟
🔴 آیا حقوق شیعیان از یهودی ها هم
کم تر است ⁉️
🔸امروزه کاروان اعلام مخالفت با شریعت خدا و علنی شدن فساد و فحشاء به شهر مقدس قم رسیده است.
شهر مقدسی که از دیرباز مرکزی برای شیعیان بوده و قدیمی ترین شهر آنان در ایران می باشد.
🔹کافی است یک دور در این شهر مقدس بزنید تا هتک تقدس آن را به راحتی ببینید. گاهی حتی زنانی دیده می شوند که تا زانوی پایشان لخت است در حالی که بقیه بدنشان را نیز با لباس های بدن نما به نمایش گذاشته اند.
🔸حالا که تصمیم مسئولین در رابطه با کشور پذیرش پوشش های جدید و عادت دادن مؤمنین به دیدن چنین صحنه هایی هست؛ در رابطه با قم بیش تر باید فکر کرد.
🔷 آیا شیعیان پس از ۱۳۵۰ سال ، سنت خود در شیعی نگه داشتن شهر قم را از دست می دهند ؟
🔸 آن مقدار که قدر مسلم می باشد این است که قم نیز بخشی از ایران است و زمانی که مسئولین برای کل کشور تصمیمی را می گیرند پس برای قم نیز همان تصمیم گیری وجود دارد.
اما آن چه محل سخن است عملکرد شیعیان ، حوزه علمیه شیعه و نیروهای مسلح مذهبی می باشد.
🔷 آیا قرار است شیعیان در برابر از دست دادن شهر هزار ساله خود سکوت کنند ؟
🔸 به نظر می رسید طی چهل سال گذشته با پذیرفته شدن نقش تابع محض برای شیعیان مومن نسبت به مسئولین کشور نباید چندان به ایجاد جنبشی شیعی برای حفظ شهر قم امیدوار بود. علمای بزرگ قم هم عادت دارند تا با بیان پاره ای توضیحات توسط مسئولین قانع شده و یا در نهایت توصیه های اندکی کرده و تذکرات مختصری به مسئولین داده و به سر درس و بحث خود برگردند.
🔷شاید اصلی ترین دلیل این مدل رفتار عدم شناخت شیعیان نسبت به حقوقشان باشد‼️
🔸 در همه کشور های جهان ، رفتار شهرداری ها با توجه به دين و آیین مردم آن شهر شکل می گیرد.
به همین دلیل بعضی شهر ها در اروپا که مسلمانان زیادی دارند قوانین بهتری برای تعامل با مسلمین قرار داده اند. برای مثال اجازه داده اند صدای اذان پنج نوبت در طی روز از دیوار های مسجد فراتر رفته و به گوش همه مردم برسد.
اما در کشور هایی که بر سکولار بودن خود تاکید دارند این توجه به حقوق مسلمین امتداد بیش تر نیافته و همه مسائل مورد نیاز مومنین را دربر نمی گیرد.
🔷 در فلسطین اشغالی اما مسئله متفاوت است. در بین اسرائیلی ها بر سر سکولار بودن یا نبودن این کشور جعلی درگیری های عمیق و طولانی مدتی وجود دارد.
🔸 در اسرائیل با توجه به جمعیت نسبتا قابل توجه مؤمنین یهودی و عدم پذیرش سکولاریسم توسط آنان تلاش های زیادی برای کسب حقوق یهودی ها انجام شد. در نتیجه این تلاش ها یهودی توانستند از خدمت سربازی معاف شوند تا در ارتش مجبور به انجام امور خلاف شریعت یهودی نشوند. همچنین حق خود برای تحصیل در مدارس دینی همراه با کسب حقوق قابل توجه را نیز کسب کردند.
نقطه اوج موفقیت این قشر در تشکیل دادن محله های مخصوص به خود بوده است.
مؤمنین یهودی صاحب محله های زیادی در سطح فلسطین اشغالی مانند محله های غربی شهر قدس هستند که این محله ها قواعد خاص خود را دارند. زنان در این محله ها باید پوشش شرعی یهودی را رعایت کنند ، تبلیغات تجاری که با استفاده از جذابیت جنسی زنان انجام می شود ممنوع است و تفکیک جنسیتی در همه موسسات و مراکز این محله ها اجباری است.
🔷 اگر تصور کنیم حکومت ایران حکومتی است که بر سر سکولار بودن یا نبودن آن درگیری باشد باز هم شیعیان ایران حق دارند شهر تاریخی و مهم خود را حفظ کنند.
🔸 مراجع شیعه قم و مؤمنین باید با تعامل با همه گروه های کشور و طیف های مختلف مسئولین حق خود برای اجرای قواعد شیعی در شهر مقدس قم را کسب کنند.
دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم شیعیان از مؤمنین یهودی کم ترند و باید در فضاهای غیر دینی با سرافکندگی زندگی کرده و توهین به شهر های مذهبی خود را نیز تماشا کنند.
بازیدراز! صدایم را میشنوی؟!
روزنامه کیهان مورخ14 اردیبهشت1402
اینگونه كسانى را از آنها مطلع كرديم تا بدانند كه وعده خدا حق است، و در رستاخيز ترديدى نيست، وقتى كه ميان خويش در كار آنها مناقشه مىكردند، گفتند بر آنها بنایى بسازيد که پروردگار به كارشان داناتر است، و كسانى كه در مورد ايشان غلبه يافته بودند، گفتند بر غار آنها عبادتگاهى خواهيم ساخت. (سوره کهف، آیه 21)
به تازگی از سالگرد واقعه تلخ تخریب قبور ائمه در «جنتالبقیع» گذشتیم. جنایتی که در 8 شوال صد سال پیش اتفاق افتاد و وهابیون، وحشیانه حتی وجود قبور اهلبیت که سلام خدا و خوبان نصیبشان، و بزرگان را هم برنتابیدند و با بهانهجوییهای بیخردانه، آن مکان مقدس، مذهبی و تاریخی را تخریب کرده و از آن روز به بعد ثابت کردند فرقهای هستند که بر هیچ مبنای صحیح منطقی و استدلال عقلی استوار نیستند و از مقبره بزرگان هم میترسند و با هرچه بوی عقل و علم و معنویت دهد میجنگند و هرگونه آثار مقدسات و مقدسان را ویران میکنند و از بین میبرند. آنها با هرچه نفهمند و در محدوده کوچک عقلشان نگنجد، همان میکنند که با بقیع و کربلا و نجف کردند. بلیهای انگلیسی هستند که مثل فرقه بهائیتِ در تشیع، در تسنن به وجود آورده شدند.
در مورد خوارج گفته میشود برخیشان حافظ و قاری قرآن بودند ولی در فهم آن دچار خطا و اشتباه شدند. عمده آنها حق را میخواستند ولی به انحراف رفتند و عقلشان یاریگر نبود. ولی شاید بتوان در مورد وهابیت چنین گفت که قرآن نخواندههایی هستند که داعیه اسلام دارند. اگر خوارج از ظاهر قرآن راهی به باطن نیافته بود اینها گویا از کلمات قرآن به جملات آن هم نرسیده و هرچه نرسند را منکر شده و منهدم میکنند. خطر بزرگ وهابیت برای اسلام این است که نسبتی با عقل ندارند و تظاهر به دین و با دینی تحکّم میکنند که تأکید و تکرار بسیاری بر تعقل و تفکر و تدبر میکند. مثل کوری می مانند که چشم پزشک شوند.
آیهای که در ابتدا آمد و قسمتی از داستان اصحاب کهف را فرمود، دو رویکرد منجر به دو اقدام را در مورد یک موضوع نشان میدهد. پس از آن که داستان اصحاب کهف و خواب سیصدساله آنها و معجزه بزرگ خدا برای مردم آن زمان روشن شد، گروهی که منکر معاد و قیامت بودند گفتند بر آنها یا در مقابل غار، بنایی بسازیم تا داستانشان فراموش شود چراکه فقط خدا میداند داستان اینها چیست. ولی گروه دوم که مؤمن به معاد و حشر و قیامت بودند و صحت اعتقادشان با بیداری پس از خواب سه قرنی اصحاب کهف اثبات شده بود، گفتند که بر درِ غار، مسجد و معبدی بنا کنیم تا خدا عبادت شود و این معجزه بینظیر، در اذهان، گرامی بماند.
تفاوت این دو دیدگاه چنان است که میتوان هر یک را نماینده دو دنیای متفاوت و با اختلافات بسیار دانست. یکی نماینده کافران و یکی، نماینده مؤمنان. یکی دنبال پوشاندن قدرت خدا و دیگری دنبال یادآوری قدرت خدا. یکی دنبال نگهداشتن مردم در جهل و دیگری دنبال آگاهی مردم؛ یکی راضی به بیایمانی و نقص اعتقاد جامعه و دیگری در تلاش برای افزودن ایمان و تکمیل اعتقاد جامعه؛ یکی به معماری فراموشی معتقد است و به نسیان دعوت میکند و یکی معماری ذکر را پیشنهاد میدهد. یکی جامعه را به خواب و یکی جامعه را بیدار میکند. حتی ممکن است مثل همین داستان، شعار گروه اول، ظاهری فریبنده داشته باشد و با نام «پروردگار» دنبال فراموشاندن خدا باشند و ... و این همه تفاوت در این چند کلمه.
تفاوتی که امثال وهابیت هرگز نفهمیدند و نخواهند دانست.
دلیل باقی ماندن و آرامش عبادتگاهها همین است که خدا میخواهد اینگونه باشد که در آیه 40 سوره حج فرمود: «اگر خدا بعضى از مردم را با بعض ديگر دفع نمى كرد، صومعه ها و كليساها و كنيسه ها و مساجدى كه نام خدا در آنها بسيار برده مى شود، سخت ويران مى شد». معلوم میشود که خدا حامی کدامیک از دو گروه گفتهشده است و نصرتش به کی تعلق میگیرد؛ باید کدام تفکر تقویت و با کدامشان مقابله شود. ایکاش این نکته را به تمام معنا متوجه میشدیم که حکمت احکام و اراده خدا، آرامش خاطر و آسایش زندگی و سعادت ماست. اگر فهم از دین چنین میبود، نیازی نبود که مثل کودکان فراری از دارو و غذا، برخی از حجاب و حیا و حلال خدا فرار کنند.
راستی اگر دستورات خدا نبود و ما یله و رها بودیم، در مشکلات جانکاهمان به کجا پناه میبردیم و ابهت چه کسی ما را زیر سایه قدرتش پناه میداد؟ در سختیها دست به دامان کدام مهربانتر از پدر و مادر میشدیم که نجاتمان بدهد؟ اگر مساجد و معابد و آنجا که نام خدا برده میشود نبودند، کجا خستگی از روحمان میگرفتیم و در عطر هوایش وجودمان را تازه میکردیم؟ اگر جاهایی که زیاد یاد خدا میشود نبود، کجا به خدا نزدیکتر بود و در کجا خود را در محضر خدا میدیدیم و با او مثل دوست صمیمی نجوا میکردیم؟ مکانهای