8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ
@Quran124
᪥•💞﷽💞•᪥
💌 #چندموعظهمهمزندگی(قسمت اول)
⏪حکمت، عطای خداوند است. «وَ لَقَدْ آتَیْنا لُقْمانَ الْحِکْمَهَ»
⏪ نعمت ویژه، شکر ویژه می طلبد. آتَیْنا لُقْمانَ الْحِکْمَهَ ... اُشْکُرْ لِلّهِ چنانکه خداوند در برابر اعطای نعمت ویژه ی کوثر به پیامبر اسلام، از او شکر ویژه می خواهد.
⏪ اوّلین فرمان به حضرت موسی بعد از نبوّت، فرمان نماز و اوّلین فرمان بعد از دادن حکمت به لقمان، فرمان شکرگزاری است. «أَنِ اشْکُرْ لِلّهِ»
⏪شکر نعمت های خداوند، به سود خود انسان است. «وَ مَنْ یَشْکُرْ فَإِنَّما یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ»
⏪ موعظه باید بر اساس حکمت باشد. وَ لَقَدْ آتَیْنا لُقْمانَ الْحِکْمَهَ ... وَ هُوَ یَعِظُهُ
⏪ از بهترین راه های تربیت صحیح فرزند، گفتگوی صمیمی با اوست. «وَ هُوَ یَعِظُهُ یا بُنَیَّ»
⏪از رسالت های پدر نسبت به فرزند، موعظه است. «قالَ لُقْمانُ لاِبْنِهِ وَ هُوَ یَعِظُهُ»
⏪با نوجوان باید با زبان موعظه سخن گفت، نه سرزنش. «وَ هُوَ یَعِظُهُ یا بُنَیَّ»
⏪موعظه باید با محبّت و عاطفه همراه باشد. «یا بُنَیَّ»
⏪ یکی از شرایط تأثیر موعظه، احترام و شخصیّت دادن به طرف مقابل است.«یا بُنَیَّ»
⏪ شرک،بزرگ ترین خطر و اصلی ترین مسئله است،در نزد خداوند،همه ی دنیا متاع قلیل است، «مَتاعُ الدُّنْیا قَلِیلٌ»ولی شرک ظلم عظیم است. «لَظُلْمٌ عَظِیمٌ» یعنی اگر همه ی دنیا را به کسی بدهند که مشرک شود،نباید بپذیرد.
⏪ مهم ترین و محوری ترین بُعد حکمت، توحید است.
⏪ مواعظ خود را با دلیل و منطق بیان کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فساد چند میلیاردی از زبان رئیس دستگاه قضا
🔺صحبتهای اژهای دربارۀ فساد چند میلیاردی در واردات نهادههای دامی
✖️به دروغ اعلام شد کالایی وارد شده و با فشار قصد دریافت دلار از بانک مرکزی را داشتند.
کانال مه شکن #روشنگری🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/3351773383C046497ebdd
🔴 از قاطعیت آنها در «باطل» تا لرزان بودن برخی از ما در برابر«حق»
🔰مشاهده می کنیم که سیاستمدار غربی حمایت از پدیده کثیف هجنس بازی را فریاد می زند و تازه #طلبکار هم شده است که بازیکنانی که پیراهن حمایت از همجنس بازی را نمی پوشند، تخطی از قانون کرده اند❗️❗️❗️
👈 این یعنی اینکه غربی ها در باطل خود مصمم هستند و حتی اگر شوم ترین و کثیف ترین پدیده های این دنیا هم باشد، اما آبرو و اعتبار خود را برای حمایت از آن می گذارند.
⏪ آنگاه در کشور ما برخی از به اصطلاح انقلابیون با ترس و لرز وارد مباحث #حجاب و عفاف می شوند!
آنها در مورد باطل خود قاطعیت دارند، چرا ما در برابر حق، لرزان و سست باشیم⁉️
🔰شهید مطهری ره:
" هنگامی که مصالح اخلاقی و اجتماعی، افراد اجتماع را ملزم کند که در معاشرت اسلوب خاصی را رعایت کنند مثلاً با لباس کامل بیرون بیایند، چنین چیزی نه بردگی نام دارد و نه زندان، و نه ضد آزادی و حیثیت انسانی است و نه ظلم و ضد حکم عقل به شمار میرود. برعکس، پوشیده بودن زن - در همان حدودی که اسلام تعیین کرده است - موجب کرامت و احترام بیشتر او است، زیرا او را از تعرض افراد جلف و فاقد اخلاق مصون میدارد .
شرافت زن اقتضاء میکند که هنگامی که از خانه بیرون میرود متین و سنگین و با وقار باشد، در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچگونه عمدی که باعث تحریک و تهییج شود به کار نبرد، عملاً مرد را به سوی خود دعوت نکند، زباندار #لباس نپوشد، زباندار #راه نرود، زباندار و معنیدار به #سخن خود آهنگ ندهد. چه آنکه گاهی اوقات #ژستها سخن میگویند، راه رفتن انسان سخن میگوید، طرز حرف زدنش یک حرف دیگری میزند. "
📌مسأله حجاب،ج1، ص 101 و 102
🔰مغالطه بین حقوق و اخلاق شخصی جنایت جدید انقلاب ستیزان
🔸یکی از مغالطاتی که مدام در فضای مجازی به انحاء مختلف تکرار می شود و سعی در فریب مخاطب دارد جایگزین کردن اخلاق شخصی به جای حقوق عموم است.
🔸اینجا دو مغالطه هم زمان انجام می گیرد اولا امر حقوقی را با امر اخلاقی خلط می کنند. مقام اخلاق با حقوق متفاوت است و اخلاق جهت زندگی بهتر است پس برای تربیت می توان از حق شخصی با اختیار خود شخص گذشت کرد ولی مقام حقوق مقام تزاحم و دعوا و قضاوت بین دو طرف است اینجا نمی توان ذره ای حق را جابجا کرد چرا که اولا ظلم است و ثانیا ظالم پروری و اتفاقا عکس آن فایده اخلاقی عمل خواهد کرد.
🔸 یکی از مشهورترین داستان های اخلاقی داستان سیدمهدی قوام و دزدی است که در حال دزدیدن فرش خانه اش بود سیدمهدی متوجه شد و به او گفت این فرش قیمتی است به فلان دکان برو و بگو فلانی مرا فرستاده تا به قیمت بخرند و با پولش مشغول شغلی شو و از دزدی دست بردار. خب این کار سید مهدی در مقام اخلاق بوده است در حالی که اگر از سید مهدی قوام می پرسیدی که حکم دزد چیست همین حدود اسلامی را می گفت و در مقام فقه هیچ گاه خلاف این احکام از وی مشاهده نشد. بلکه بر اثبات و اجرای آنها تعصب خاصی داشت.
🔸مغالطه دوم خلط بین مقام شخصی و مقام اجتماعی است. افراد می توانند از حق خودشان گذشت کنند و اگر تالی فاسدی نداشته باشد امر پسندیده ایست ولی یک مسئول، یک قاضی، یک کارمند دستگاه که به نمایندگی از ملت مشغول خدمت است نمی تواند از حقوق عامه نسبت به یک نفر بخشش کند چرا که مال شخصی او نیست و اختیاراتی که دارد اختیارات ذاتی او نیست بلکه نماینده و گماشته ملت است و نمی تواند خلاف مصالح ملت به نفع شخصی خاص آن اختیارات را اعمال نماید.
🔸فهم تفاوت میان حقوق و اخلاق و حیطه کارکردی آن آثاری فراتر از این هم دارد مثلا این که ما نباید خود را بهتر از گنهکار، دزد و بی حجاب بدانیم امری است صحیح ولی در مقام فعل شخصی. اما در مقام اجتماعی و در مقام اعاده حقوق دیگران، حقوق عامه و حق الله قطعا باید با آنان برخورد شود و مسامحه جایی نخواهد داشت و باید مظاهر فساد از جامعه با قدرت جمع شود و گر نه جامعه را به فساد خواهد کشید و آسایش را از آن خواهد ربود. لذا ما نباید میان حقوق و اخلاق شخصی خلط نماییم.
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ویدیوکست | اتصال به آل الله
🔺شهید حاج قاسم سلیمانی: شهید به مدار مغناطیسی رسول الله و آل الله اتصال دارد.
به این دلیل شهید صاحب اعجاز است
به این دلیل مردم با معرفت به قبور شهدا التجاء میکنند و توسل میکنند.
او چون ذوب در خدا شده است
و چون ذوب در خدا شده است اخلاص پیدا کرده
و چون اخلاص پیدا کرده اتصال پیدا کرده.
«وإذَا اتَّصَلوا لا فَرقَ بَينَهُم وبَينَ حَبيبِهِم»
حجامت سنت سفارش شده،
رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، است.
اما چرا حجامت کتیم و چرا عام بین دو کتف انجام
می شود❓
✴️ بزرگترین شبکه مویرگی در بدن دقیقا بین دو کتف قرار دارد
✴️ این شبکه در هم تنیده مانند یک
فیلتر می باشد هر چه سلول پیر و کثیف است ؛ در این فیلتر جمع میشود
✴️ با حجامت کتف، این فیلتر پاکسازی شده و خون به راحتی در آن جریان
می یابد
✴️ هنگامی که بین دو کتف را حجامت می کنیم، این فیلتر سبک می شود و در تصفیه ی خون به طحال کمک می کند
سیستم ایمنی بدن با حجامت تفویت شده، چرک خون نیز باانجام ان دفع میگردد، بهترین پاکساز بدن حجامت است،
بیست یکم پس ازنوروز و فصل بهار تا خرداد بهترین زمان انجام است،
در عرض یک دقیقه☝️
✅شما میتوانید سوره فاتحه رو پنج بار بخوانید و به بیشتر از ۷۰۰۰ حسنه دست یابید.
✅ در یک دقیقه
شما میتوانید سوره اخلاص رو ۱۵ بار بخوانید زیرا برابر است با ۵ بار خواندن قرآن .
✅ در یک دقیقه
شما میتوانید ۲۰ بار لا اله الا الله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد و هو علی کل شی ء قدیر را بگوید و اجر آن برابر است با آزاد کردن ۸ برده در راه خدا از فرزندان اسماعیل.
✅ در یک دقیقه
شما میتوانید ۱۰۰ بار سبحان الله و بحمده بگویید و هر کس آن را در یک روز بگویدگناههایش آمرزیده میشود حتی اگر به اندازه کف دریا باشد.
✅ در یک دقیقه
شما میتوانید بیشتر از ۴۰ بار لا حول و لا قوة الا بالله بگویید و آن گنجی از گنجهای بهشتاست.
✅ در یک دقیقه
شما میتوانید بیشتر از ۱۰ بار سبحان الله و بحمده،عدد خلقه ، و رضا نفسه ،و زنة عرشه ، و مداد کلماته بگویید و این کلمات اجرشان برابر است با اجر چندین بار تسبیح کردن و ذکر گفتن.
👈با نشر این متن به ازای هرنفرببیند ثوابش برای شما هم نوشته میشه این ثواب را ازخودتان دریغ نکنید
نرمش ها و خشونت ها
در کنار همه ی نرمشها که اسلام دارد، به "خشونت" و "تقابل" نیز توجه می کند؛ منتهی می گوید: قبل از اعمال خشونت باید چند چیز محقق باشد:
۱. باید نسبت به مسائل(بویژه مسائل دینی)، فهم عمیق داشته باشد، چنانچه امام حسین علیه السلام، قبل از اینکه به مصاف دشمن برود، خدا را حمد می کند، از این بابت که آنها را فقیه در دین قرار داده است: «و فقهتنا فی الدین» و فقیه کسی است که از دین، فهم عمیق دارد.
۲. باید عاقل باشد، به این معنا که شهوات را بجای عقل راهبر خود قرار ندهد و چنانچه أعقل باشد، حق را از باطل باز می شناسد و به "معرفت" و "تبعیت" می رسد: «اَلا وَ اِنَّ اَعْقَلَ النّاسِ عَبْدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فَاَطاعَهُ وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصاه» بدانيد كه عاقل ترين مردم كسى است كه پروردگارش را بشناسد و از او پيروى كند، دشمنان خدا را بشناسد و از آنان نافرمانى كند. از این رو امام حسین علیه السلام از دشمن خود می خواهد که به عقول خود بازگردند و راهبر خود را عقل نهند: «إرجعوا إلی عقولکم».
۳. کینه ی دشمن او را از دعوت و موعظه و اتمام حجت بازندارد: «لا یحملنکم شانهم علی قتالهم قبل دعائهم» کینه ی آنها شما را وادار نکند که قبل قتال، دعوت نکنید. آیت الله جوادی آملی از این اصل تعبیر جالبی دارند و ایشان می گویند: «زبانه ی تبلیغ قبل از زبان تیغ»(حماسه و عرفان ص ۹)، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام دوازده هزار نفر از خوارج را جمع کرد و با آنها سخن گفت، تا اینکه هشت هزار نفر آنها برگشت و با چهار هزار نفر باقی مانده جنگید و تنها انگشت شماری از آنها زنده ماند، یا آنکه حضرت در جنگ جمل اجازه داد دشمن آغازگر جنگ باشد و بعد آنکه تعدادی فریاد زدند ما زخمی شدیم، حضرت فرمود: ديگر عذرى نمانده است، با آنها جنگ مىكنيم.
بنابراین نگاه تک بُعدی و احساسی به اسلام، اشتباه و چه بسا تبعات و هزینه های سنگینی به همراه خود دارد. ولو این سخنان تأثیرگذار و جذب کننده و پُرطرفدار باشد، ولی در بُلند مدت، مخرب و تضعیف ادراک مردم از دین است. خداوند متعال در اوایل سوره ی نور از مجازات سخن می کند و تأکید دارد که نباید مهربانی شما باعث شود که از مجازات آنها چشم بپوشید و علامه طباطبائی بیان می دارد که این توجه به عقلانیت است؛ یعنی اسلام یک دین عقلانی است.
اللّهمَعجّللولیڪالفرج 🌱