فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تجمع بزرگ عفافوحجاب
🔹️چهارشنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷
میدان آئینی # امام _حسین (علیهالسلام) تهران
خلاف قانون خلاف قانون است
خدمت شما👇👇👇و ss
.
👈برخی میگویند اصل 27 در قانون اساسی مطلق است
و به هیچ قیدی مثل اجازه از ارگانهای قانونی و محل تجمع و مدت تجمع و ... مقید نیست و تجمع کنندگان هیچ مسئولیتی از این جهت نداشته و کسی حق ندارد تجمع کنندگان را مقید به چیزی کند
زیرا برخی در زمان تدوین آن اصل، مواردی به عنوان قید مثل مسالمت جویانه و غیره را مطرح کردند که مورد اعتراض برخی نمایندگان مجلس تدوین قانون اساسی قرار گرفت و مجلس تقیید این اصل به آن قیدها را نپذیرفتند
پس میتوان نتیجه گرفت که شرط مطلق بودن یعنی در مقام بیان بودن در آن مجلس متحقق بوده و اصلا نیازی به اجازه از مراکز قانونی نیست
✅ پاسخ
✍"در مطلق بودن یک کلام باید متکلم در زمان بیان مقصودش ، کلام خود را با تمام جزئیات لازم بیان کند"، پس با اینگونه بیان، انتظار دارد مخاطب از تمامی زوایای مقصود وی آگاه شود
در اینصورت گفته میشود که متکلم در اینجا در مقام بیان بوده و به هیچ قیدی مثل اجازه از مراکز قانونی مقید نیست . اما
اولا
🔸قانون احزاب و قانون تجمعات به اصل 27 قید زده و شرایطی را برای تجمعات الزام کرده است
ولی هیچکس تقیید این اصل به این قوانین پایین دستی را ممنوع نداسته است
درحالیکه آن اصل از قانون اساسی و بالادستی است
پس بدون هیچ شکی تقیید آن اصل به این قوانین پایین دستی مورد اشکال احدی قرار نگرفته است
ثانیا
🔸دولت نیز دارای جایگاه قانونی برای اعلام مواردی است که چگونگی و قیود تجمعات را میتواند ابلاغ کند
آیین نامه چگونگی تامین امنیت اجتماعات و راهپیمایی های قانونی
تاریخ تصویب : 1381/06/31
که با امضای معاول اول محمدرضا عارف ابلاغ شده است
🔰کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب، مرجع صدور مجوز راهپیمایی در کشور محسوب میشود. آییننامه اجرایی ماده ۱۳ قانون فعالیت احزاب هم به طور مشخص به جزئیات قانونی و اجرایی تشکیل تجمعات و راهپیماییها در ایران پرداخته است
📢 پس باید هر تجمعی با صدور مجوز قانونی باشد
👈 پس اینکه عدهای مدعی هستند که اصل 27 اطلاق دارد ، حرف نادرستی است
➕ علاوه
📎 اگر کسی ادعای اطلاق نسبت به مجوز دارد
پس باید قبول کند که نسبت به تعدد تجمعات در هر جایی حتی در داخل مدارس و محل کار در روزهای متعدد نیز مطلق باشد و تعطیلی مراکز دولتی نیز بخاطر حضور تجمع کنندگان و توسط آنها مجاز باشد
آیا چنین لوازمی با این ادعای اطلاق را میتوان پذیرفت؟؟؟!!!
💠 #عکس_نوشت | سوالات دهه هشتادیها درخصوص حجاب و پاسخ به آن
چرا به حجاب مردان کاری ندارید؟!
چرا نباید حجاب را به رفراندوم بگذاریم؟!
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
.این بندی که شما میگی ما نقد کردیم 👇👇👇
👈برخی میگویند اصل 27 در قانون اساسی مطلق است
و به هیچ قیدی مثل اجازه از ارگانهای قانونی و محل تجمع و مدت تجمع و ... مقید نیست و تجمع کنندگان هیچ مسئولیتی از این جهت نداشته و کسی حق ندارد تجمع کنندگان را مقید به چیزی کند
زیرا برخی در زمان تدوین آن اصل، مواردی به عنوان قید مثل مسالمت جویانه و غیره را مطرح کردند که مورد اعتراض برخی نمایندگان مجلس تدوین قانون اساسی قرار گرفت و مجلس تقیید این اصل به آن قیدها را نپذیرفتند
پس میتوان نتیجه گرفت که شرط مطلق بودن یعنی در مقام بیان بودن در آن مجلس متحقق بوده و اصلا نیازی به اجازه از مراکز قانونی نیست
✅ پاسخ
✍"در مطلق بودن یک کلام باید متکلم در زمان بیان مقصودش ، کلام خود را با تمام جزئیات لازم بیان کند"، پس با اینگونه بیان، انتظار دارد مخاطب از تمامی زوایای مقصود وی آگاه شود
در اینصورت گفته میشود که متکلم در اینجا در مقام بیان بوده و به هیچ قیدی مثل اجازه از مراکز قانونی مقید نیست . اما
اولا
🔸قانون احزاب و قانون تجمعات به اصل 27 قید زده و شرایطی را برای تجمعات الزام کرده است
ولی هیچکس تقیید این اصل به این قوانین پایین دستی را ممنوع نداسته است
درحالیکه آن اصل از قانون اساسی و بالادستی است
پس بدون هیچ شکی تقیید آن اصل به این قوانین پایین دستی مورد اشکال احدی قرار نگرفته است
ثانیا
🔸دولت نیز دارای جایگاه قانونی برای اعلام مواردی است که چگونگی و قیود تجمعات را میتواند ابلاغ کند
آیین نامه چگونگی تامین امنیت اجتماعات و راهپیمایی های قانونی
تاریخ تصویب : 1381/06/31
که با امضای معاول اول محمدرضا عارف ابلاغ شده است
🔰کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب، مرجع صدور مجوز راهپیمایی در کشور محسوب میشود. آییننامه اجرایی ماده ۱۳ قانون فعالیت احزاب هم به طور مشخص به جزئیات قانونی و اجرایی تشکیل تجمعات و راهپیماییها در ایران پرداخته است
📢 پس باید هر تجمعی با صدور مجوز قانونی باشد
👈 پس اینکه عدهای مدعی هستند که اصل 27 اطلاق دارد ، حرف نادرستی است
➕ علاوه
📎 اگر کسی ادعای اطلاق نسبت به مجوز دارد
پس باید قبول کند که نسبت به تعدد تجمعات در هر جایی حتی در داخل مدارس و محل کار در روزهای متعدد نیز مطلق باشد و تعطیلی مراکز دولتی نیز بخاطر حضور تجمع کنندگان و توسط آنها مجاز باشد
آیا چنین لوازمی با این ادعای اطلاق را میتوان پذیرفت؟؟؟!!!
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢آیا مشکلات اقتصادی کشور پایانی دارد و چه زمانی تمام میشوند؟
👈اولا هدف و منظور از مشکلات اقتصادی چیست ؟امروز در تمام کشورها ،حتی در کشورهای اسکاندیناوی که به دولت های رفاه معروف هستند،شاهد مشکلاتی از جنس اقتصادی و معیشتی هستیم !!!
👈اما آنچه امروز با عنوان کاهش قدرت خرید ،فقدان برنامه ریزی اقتصادی و انباشت چالش ها و مشکلات اقتصادی در ایران مشاهده میشود در موضوعاتی چون : عدم تخصیص بهینه منابع و امکانات کشور و نداشتن اولویت مشخص در اقتصاد ملی ریشه دارد.
👈کشورهای توسعه یافته امروزی در طول تاریخ خود با بحران های اقتصادی و مالی بیشتر و شدیدتر از مشکلات و چالش های اقتصادی امروز در ایران مواجه بوده اند...
👈 تمامی این کشورها با اولویت گذاری در اقتصاد و تمرکز بر آن توانسته اند از این دوران گذار ،عبور کنند.
👈متاسفانه بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی ایران در فقدان اولویت بندی در اقتصاد ریشه دارد
👈 مشکلات اقتصادی ایران ،از جمله تورم های افسار گسیخته و مواردی چون رشد اقتصادی پایین و میزان بیکاری بالا و...تنها در صورتی قابل حل است که اقتصاد ایران با ایجاد اولویت مشخص ( توجه به تولید ملی) از این مرحله عبور کند!
👈مدیریت کشور به صورت روزمره و بدون داشتن اولویت مشخص قطعا به حل مشکل ما یعنی انباشت چالش های پیش روی اقتصاد ایران منجر نخواهد شد
👈برای نمونه آلمان پس از جنگ جهانی دوم ،اولویت اصلی اقتصاد خود را بر تولید کالا و افزایش تولید خود فارغ از قیمت متمرکز کرد تا بتواند خود را احیا کند،به گونه ای که در آن مقطع تاریخی همه مسائل اقتصادی درحاشیه این اصل قرار گرفتند.
👈در اقتصاد ژاپن نیز نظام قیمت و رقابت پذیر کردن تولیدات در اولویت قرار گرفت و تولید ارزان قیمت با اقتصادی به مهمترین اولویت اقتصاد ژاپن تبدیل شد.
👈اما در اقتصاد ایران ،هرگز طی نیم قرن گذشته چیزی به نام تولید ملی اولویت ملموس نبوده است و با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع تولید( نامگذاری سالها با عناوین اقتصادی و تولیدی و....) ،بسیاری از موارد اقتصادی دیگر بر تولید ملی ارجح بوده است...
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
♻️ موضع جدید رهبری پیرامون کشفحجاب
رهبر حکیم انقلاب در دیدار نیمه فروردین ۱۴۰۲ هشت نکته اساسی در مورد #حجاب بیان کردند که همراه پینوشت تحلیلی تقدیم میشود:
🔻۱. مساله کشف حجاب #قطعا_حل_خواهد_شد.
پ.ن: این #مهمترین نکته امیدبخش بیانات امام خامنهای در حوزه فرهنگ و حجاب بود.
🔻۲. کشف حجاب حرام شرعی است
پ.ن: حجاب حکم الهی است و قابل عقب نشینی نیست.
🔻۳. کشف حجاب حرام سیاسی است.
سیاسیون و مسئولان سابق و کنونی ساختار سیاسی کشور به تناسب توان، موظفند در برابر هجوم به حکم الهی حجاب اقدام کنند.
🔻۴. حجاب، امری قانونی است.
پ.ن حتی کسانی که اعتقاد دینی به حجاب ندارند، موظف به رعایت حجاب در محیطهای عمومی هستند.
🔻۵. پشت پرده کشف حجاب دستگاههای جاسوسی هستند.
پ.ن:کوتاهی دستگاههای امنیتی در برخورد و افشای دستهای پشت پرده جریان ضد حجاب قابل قبول نیست
🔻۶. خیلی از کشف حجاب کنندگان، اگر بدانند دستگاههای جاسوسی پشت سیاست مبارزه با حجاب هستند، قطعا این کار را نمی کنند.
پ.ن: ابتکار و هم افزایی متقابل دستگاههای #فرهنگی، #اطلاعرسانی و #امنیتی برای آگاهی بخشی در افکار عمومی بخشهایی از جامعه واقعا ضغیف است.
🔻۷. دشمن با نقشه و برنامه وارد کار شده است مسئولین هم باید برنامه داشته باشند و دارند.کارهای بی قاعده نباید انجام گیرد.
پ.ن: اگر برنامه نظام برای مبارزه با کشف حجاب قویتر و سریعتر از برنامه دشمن نباشد، کارهای هزینه ساز، شتابزده و نمایشی موجب می شود پازل برنامه دشمن تکمیل شود.
🔻۸. جزو اولین کارهای امام در هفتههای اول انقلاب،بیان قاطع و الزامی حجاب بود.
پ.ن: برخی از معممین و کت شلواری هایی که در دو جناح سر سفره انقلاب به مراتب علمی و اجتماعی و اقتصادی رسیدند باید در دفاع و تبیین حکم الهی حجاب وارد میدان شوند ...
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
اینجا مسجد گوهر شاد در مشهد مقدس است.
شهادت حدود ۱۶۰۰ نفر
جرم دفاع از حجاب و عفت
مکان جوار حرم امام هشتم علیه السلام
زمان ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴
تیرماه سال ۱۳۱۴، مردم مشهد در اعتراض به سیاستهای ضد اسلامی رضاشاه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. صبح روز بیست و یکم نیروهای نظامیِ حکومت پهلوی با حمله به مسجد، مردم را به رگبار بستند.
سیدمحمدعلی شوشتری، نمایندهی مخصوص رضاشاه در آستان قدس که خود شاهد این واقعه بوده در خاطراتش مینویسد:
شوفر سردار ساعد میگوید:
آنچه کشته بود را ما حمل کردیم و بردیم زیر باغ خونی؛ بالغ بر یک هزار و ششصد و هفتاد نفر بودند.
مسئولین شهرداری نیز میگویند:
کامیون و اتومبیلهایی که جنازهها را حمل میکرد، شمرده یاداشت کردیم، تعداد ۵۶ کامیون بود که در اغلب این کامیونها صدای نالههای زخمیها هم شنیده میشد که التماس مینمودند:
برای رضای خدا، ما زندهایم!
🔴آنها جان دادند تا عفت بماند!
اما امروز
بیش از ۲۰۰ هزار شهید
وای برما اگر غافل شویم!
وای بر مسئولان اگر کوتاهی کنند!
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
1_24784157_5983153270284093044.pdf
735.4K
🔴نسخهpdf کتاب میثم تمار👆👆👆
🗓سالروزشهادت میثم تمار
♦️امام خمینی(ره):پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با حکام جائر مقابله کردند. عماریاسر، عمر مبارک خود را در مقابله گذراند تا سرانجام در سن نود سالگی به دست «فئۀ باغیه» به شهادت رسید. میثم تمار، این زبان گویای اسلام تا آنجا گفت و گفت که جلادان معاویه علیه اللعنه زبانش را بریدند، دستهایش را قطع کردند و بدترین شکنجهها را به او دادند. ۴۱/۱۲/۲۹
♦️رهبرمعظم انقلاب:درصدر اسلام، آن کسانیکه ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابیذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بینمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶
🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
❤️پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة»
🌹روبه شش گوشه ترین قبله ی عالم هر صبح
🌹بردن نام حسین بن علی میچسبد
🌹اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ
🌹وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ
🌹وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ
🌹وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731