eitaa logo
این عماریون
327 دنبال‌کننده
259.2هزار عکس
71.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴رئیسی: انتظار داریم سازمان ملل صدای ملت‌ها باشد ♦️رئیس‌جمهور در بدو ورود به نیویورک:سازمان ملل متحد و مجمع عمومی دارای ظرفیتی است که می‌توان سخن مردم ایران را در آن بیان کرد و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد. ♦️از این فرصت استفاده می‌کنیم که صدای ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم؛ این صدا امروز رساتر از همیشه است چرا که سال گذشته پیروزی بزرگی را در مقابل جنگ شناختی و ترکیبی دشمن پشت سر گذاشتیم. ♦️دشمن تصور می‌کرد با این تکانه‌ها درخت تنومند انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود اما دشمن دچار اشتباه محاسباتی شد. ♦️ملت بزرگ ایران در حق‌خواهی، عدالت‌خواهی و مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ♦️امیدوارم به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران آنچه اقتضای این نمایندگی است را بیان کنم.
3.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹شعر زیبایی ازاستاد شهریار برای امام علی(علیه السلام) ♦️یا علی نام تو بردم نه غمی ماند ونه همی ♦️گوییا هیچ نه همی به دلم بودو نه غمی ◾27 شهریور سالروز درگذشت استاد شهریار
💠🔸🔹💠 بیماری های جنسی که از طریق آمیزش مقعدی بدون کاندوم منتقل می شوند: 📍کلامیدیا 📍شپش عانه 📍انگل جرب 📍سوزاک 📍هپاتیت ب 📍تبخال تناسلی 📍ایدز 📍زگیل تناسلی 📍سیفلیس
رهبر انقلاب: در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را می‌شناسند، چند نفر کاظمی‌آشتیانی را بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند. https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابراز پشیمانی قدیمی‌ترین مهاجر ایرانی در در گفتگویی تلخ با حمید معصومی‌نژاد! 🔝دوست دارم به ایران برگردم! https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
🔴 برداشت های غلط از "جذب حداکثری" و مرور خاطره ای از رهبر انقلاب در این زمینه 🔹یکی از روشنفکرانِ فعّال معروف که هنوز هم در قید حیات است و قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای مستعار در روزنامه‌ها به دست چاپ میسپرد، اوایل انقلاب با ما آشنا شد. من این فرد را از دور میشناختم، ولی از نزدیک با وی آشنایی نداشتم. من و مرحوم بهشتی و آقای هاشمی و مرحوم باهنر، با چند نفر دیگر در «کانون توحید» نشسته بودیم که گفتند این شخص آمده است. دیگرانی که آن‌جا حضور داشتند وی را نمیشناختند؛ اما من که دورادور او را میشناختم، گفتم: «بگویید بیاید.» آمد و خیلی با ما گرم گرفت و با جمع ما مأنوس شد. مردی روشنفکر و هوشمند و از لحاظ ذهنی، انسانی فرهیخته بود. آدمِ کوچکِ بدی نبود. جلسه‌ی دومی که ایشان از ما وقت گرفت و با عجله نزدمان آمد، مصادف با روزهایی بود که امام دستور داده بودند زنهای نباید در ادارات حضور داشته باشند. یادتان هست دیگر! امام در همان اوایل انقلاب -ماه اوّل بود یا دوم، نمیدانم- چنان دستوری صادر کرده بودند. باری؛ این شخص، یقه‌کَنان آمد و گفت: «آقا! این چه دستوری است امام داده‌اند!؟ این چه کاری است که میکنید!؟ این چه حرفی است که میزنید!؟» خلاصه، با ما بنای محاجّه کردن را گذاشت و بعد هم رفت که رفت! شما ببینید همین یک کلمه حرف امام که به موضوع حجاب و پوشش زن ارتباط پیدا میکرد - یعنی حکمی است در اسلام که نمیشود آن را ندیده گرفت - چه تعداد افراد را از ما رویگردان کرد! در زمینه‌ی ارزشهاىِ فردىِ اسلامی، هر قدم که جلو بروید به موارد زیادی از این قبیل برخورد میکنید. خوب؛ فلان آدم دلش میخواهد بنشیند و مشروبات الکلی مصرف کند. در سروده‌های شاعران ما، این همه از می صحبت میشود؛ یعنی اصلاً می در زندگی نباشد!؟ اگر کسی با چنین منطقی به باده‌گساری بنشیند، میشود!؟ اسلام میگوید: «نه فقط نمیشود، بلکه حدِّ شرعی هم دارد.» اسلام برای دروغ گفتن و غیبت کردن، حدِّ شرعی قائل نشده، اما برای میخوارگی حدّ شرعی قائل شده است. برای ارتباط با جنس مخالف، به شکل لطیفِ آمیخته‌ی به شهوت -یعنی همان محبّتهای لطیفی که در آنها شهوت هم هست و کسی نمیتواند بگوید نیست- مجازات درنظر گرفته است. مثلاً فرض کنید که فلان آقا با فلان فرد از جنس مخالف، خیلی دوست است و خیلی هم دوستش دارد. آیا در این میان، هیچ رقیقه‌ی شهوانی وجود ندارد!؟ چه کسی میتواند چنین ادّعایی بکند!؟ خوب؛ خیلی از افراد که جوان بودند یا حتّی فراتر از عمر جوانی قرار داشتند، سر و کارشان با چنین مسائلی بود و دلشان را به این حرفها خوش میکردند. اسلام این را قبول نمیکرد. انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و ارزشهای اسلامی، این مسائل را قبول نمیکرد. چنین مسائلی را نه پیغمبر قبول کرده است و نه قرآن. شوخی که نیست! ما از خودمان که در نیاورده‌ایم! ایستادن در مقابل چنین خلافهایی، عدّه‌ای را از ما گرفت. اگر ما برای این خلافها و خلافکارها، منع و مجازات نداشتیم، یک نفر در این نظام کافی بود که بتواند صد نفر از برجستگان عالم روشنفکری را جذب کند. یک نفر به راحتی میتوانست چنین کاری را بکند. چون روشنفکر و هنرمند و آن روح لطیف، همچنان که از آن طرف گَهگیری دارد، از این طرف هم گَهگیری دارد. گاهی با یک لبخند میشود آنها را جذب کرد. «به حُسن خلق توان کرد صیدِ اهل نظر -«اهل نظر» را باید بگویند «اهل هنر»- «به دام و دانه نگیرند مرغ دانا را.» طرف، نه مقام میخواست، نه پست میخواست و نه وزارت میخواست. یک لبخند و یک توجّه و احیاناً یک گعده‌ی دوستانه -به قول ما طلبه‌ها- میخواست. خوب؛ نمیشد دیگر! / (بیانات در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور 1373/04/22) https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
🔺پهپاد جدید روسیه BAS-80 مشابه پهپاد ایرانی و سوییچ بلید آمریکایی این پهپاد از یک قبضه شبیه خمپاره انداز شلیک میشود و از موتور الکتریکی به عنوان پیشران استفاده میکند. سرعت 130 کیلومتر بر عملیاتی ۳۰ کیلومتر وزن کلی 1.7 کیلو گرم وزن سر جنگی ۵۰۰ گرم ارتفاع حداکثر 200 متری
3.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺یوروکوپتر X3 سریعترین هلیکوپتر جهان بالگرد یورو کوپترر X3 توانست با سرعت 255 گره هوایی معادل 472 کیلومتربرساعت(131.1 متر بر ثانیه) را به ثبت رسانده و موفق شده رکورد پیشین سرعت را که به سیکورسکی X2 تعلق داشت و معادل 250 گره هوایی (463 کیلومتربرساعت) بود از این بالگرد پس بگیرد.
1.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺یکی از نخبه های نظامی در حال شلیک با خمپاره‌انداز ۶۰ میلی‌متری M-224 می‌باشد که هنوز خمپاره اول شلیک نشده، خمپاره دوم را ... ببینید:)
💯 🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستی‌اش ✍مهدی جمشیدی: ۱. یکی از تصویرسازی‌های تحریف‌آلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعی‌اند برخوردهای سخت در دوره‌های گذشته، حاصلی نداشته و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج اراده‌شده، منتهی نگردیده است. در این روایت، این‌طور وانمود می‌شود که گویا نظام در دهه‌های گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوردی روبرو است. در واقع، اینان می‌کوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجهه‌ای، بی‌فرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید. ۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهه‌های گذشته، هیچ‌گاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی «فرهنگ» نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولت‌ها و جریان‌های رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارف‌های سیاسی و تقابل‌های انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچ‌گاه به آن به عنوان امری مستقل و کلیدی، نگاه نشده است. از طرف دیگر، مواجهه‌های انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بوده‌اند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانه‌ای داشته‌اند. ازاین‌رو، میان واقعیت سیاست‌ها و عملکردها از یک سو، و روایت‌های رسانه‌ای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد. حتی گشت ارشاد نیز که این‌همه دربارۀ آن سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهه‌های بسیار ناچیز و حداقلی‌اش نمی‌تواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند. به‌این‌ترتیب، باید صریح گفت که در طول دهه‌های گذشته، حجاب را باید امری «رهاشده» و «به‌خودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرت‌ها و امکان‌های ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است. ۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیم‌بند و رقیق است، نمی‌توان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» می‌کاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» می‌شد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه این‌که وانمود شود، حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز، نتیجه نگرفت. به‌خصوص در دهۀ نود در اثر سیاست‌های لیبرالیستی در دولت اعتدال‌گرا، نه‌فقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود، سرعت بیشتری پیدا کرد. در واقع، سیاست‌های دولت اعتدال‌گرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد. این سیاست‌ها، به لایه‌های تجددی جامعه نشان داد که امکان پیشروی دارند و می‌توانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانه‌زنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند. این دولت برای آن‌که از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزش‌های اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگری‌های فرهنگی رسمیت بخشید. ۴. تنها در لحظه‌هایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالف‌خوانی از درون حاکمیت می‌شنوند، جان تازه می‌گیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگی‌شان در عرصۀ عمومی می‌پردازند. در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت می‌شوند و احساس انقباض و انسداد می‌کنند و به حداقل‌ها رضایت می‌دهند. پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمی‌خیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند. اینان تابع سیاست‌های فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمی‌خواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عدول کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دوره‌ای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ می‌کنند، این خوداظهاری‌ها و جسارت‌ها و ساختارشکنی افزوده می‌شوند و اینان می‌توانند، پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند. https://irna.ir/xjNrp5 لینک پ.ن: در تمام سال‌های پس از انقلاب، نه فقط پرداختن اساسی به حجاب، هیچ‌گاه اولویت نداشته و به تبلیغ حجاب و پوشش اسلامی در جهان غرب همتی دیده نشده، بلکه با مواضع انفعالی و پاسخگویی سیاسی سطحی مواجه بوده است؛ در حالی‌که «حجاب زن مسلمان و ایرانی» چهل و چهار سال با اولویت و جدیت، مورد تهاجم و تخریب دشمنان بیرونی و عوامل داخلی آنها قرار داشته
4.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸عقده‌گشایی و فحاشی مجری عقده‌ای شبکه بهایی من‌وتو علیه حسن یزدانی!