نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان با این تصمیم دولت مخالفند و معتقدند که این تصمیم (فروش اوراق سلف نفتی در بورس) کشور را بیش از پیش با مشکل مواجه میکند.
قدس آنلاین؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قوای مقننه و قضائیه در نامهای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در بورس عنوان کردند که این تصمیم مغایر با تصمیمی است که در جلسه شورای سران سه قوه برای این منظور اتخاذ شده است.
وی افزود: در جلسه شورای سران قوا تصمیم بر این شده تا نفت به صورت واقعی در بورس خرید و فروش شود و نه این که اوراق به فروش رسد و دولت بعدی مقروض شود.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان با این تصمیم دولت مخالفند و معتقدند که این تصمیم (فروش اوراق سلف نفتی در بورس) کشور را بیش از پیش با مشکل مواجه میکند.
⚫️ خبر فوری: استاد پناهیان، ترور رسانهای شد
🔻 ترور شخصیت، مهمترین ابزار دشمن در حذف نیروهای انقلابی از صحنه است.
🔻 استاد پناهیان، واعظ معروف تهران و یکی از پایکارترین نیروهای انقلاب است.
🔻 کینه مخالفان عمدتا به دفاع عمارگونه پناهیان در فتنه 88 از ولایت برمیگردد که امروز سر واکرده است.
🔻 ممکن است به برخی حرفهای استاد، مانند هر اندیشمند دیگری ایراداتی وارد باشد اما تخریب و تخطئه او، ترور یک نیروی جریانساز انقلاب است.
🔻 نسلی از شاگردان و پامنبریها و تربیت شدههای استاد پناهیان امروز در مصادر مختلف رسانهای کشور مشغول خدمت هستند. امروز روز دفاع از استاد در برابر هجمه دشمن است.
🔺️رئیس بیمارستان شهدای تجریش تهران:
🔹️انتظار بازگشایی مدارس را نداشتیم
🔹️ابتلای کادر درمان به کرونا رو به افزایش است/ایلنا
این عماریون
#انتخابات1400_تحلیل_اختصاصی
📍این روزها اتفاقات متفاوتی در مجلس می افتد. در این دو هفته که مجلس برای حضور نمایندگان در حوزه انتخابی صحن علنی ندارد, برخی نمایندگان علاوه بر حوزه خود, مسافر نقاط محروم کشور شده اند. دکتر قالیباف خوزستان را برگزید. دکتر نیکزاد; نایب رئیس مجلس دنبال پروژه های عمرانی نیمه کاره تربت حیدریه و مشکلات حوزه زعفران است و در این صد روزی که از آغاز مجلس میگذرد سفر به زابل, خوی, زنجان را نیز پشت سر گذاشته است. چند نفر از نمایندگان تهران هم پس از سفرهایی که به غیزانیه و هفت تپه داشته اند, پای حرف مردم محروم چابهار نشسته اند. در نگاه اولیه,این کار با منطق نمایندگی که نماینده هر شهر زبان گویای آن محدوده جغرافیایی است, متناقض به نظر می رسد و چندی پیش واکنش حسام الدین آشنا را نیز دربرداشت که از نمایندگان خواسته بود به مشکلات حوزه انتخابیه خود بپردازند و در دیگر مسائل دخالت نکنند, اما این مسئله از چند منظر قابل توجه است:
🔶یک. رها شدن مجلس از نگاه های قومی و قبیله ای که باعث ترجیح منافع منطقه ای بر منافع ملی میشود, یک نیاز تحولی جدی است و این قبیل کارها گام مهمی در این راستاست. در این سالها غلبه نگاه منطقه ای باعث شده است تا مسابقه بزرگی در جذب امکانات محدود دستگاه های دولتی با رایزنی و لابی و حتی تهدید به سوال و استیضاح راه بیفتد.
🔷دو. این رویکرد, یک تغییر نگاه در وظیفه نظارتی مجلس محسوب می شود. تا پیش از این, نظارت نمایندگان مجلس در تحقیق و تفحص, طرح سوال و استیضاح خلاصه شده بود که هم زمانبر بود و هم هزینه های اجتماعی و سیاسی زیادی را ایجاد میکرد. نماینده مجلس در پایان خط می ایستاد و پس از آنکه کار از کار گذشته بود, با سوت سوال و استیضاح دستگاه دولتی را متوجه و یا مجبور به اصلاح میکرد که نوش دارویی پس از مرگ سهراب محسوب میشد. در رویکرد جدید, اولا مشکلات نه به واسطه گزارشها و تحلیل ها بلکه بر اساس مشاهدات عینی و گفتگوهای رو در رو با مردم شناسایی میشود و با همراه کردن مسئولان اجرایی, وصول به نتیجه تسریع می شود.
👌بنظر میرسد در این رویکرد, چند ملاحظه وجود دارد که میتوان با لحاظ کردن آن, این تلاش را تبدیل به رویه کرد و بر اثرگذاری آن افزود:
🔺اول. اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در این زمینه ضروری است تامجلس خانه ملت شود.
🔺دوم. اثربخشی این سفرها نیازمند یک کار مشترک بین دولت و مجلس است. تجربه سفرهای دکتر نیکزاد که در هر سفر حداقل سه معاون وزیر او را همراهی کرده و سفر به یک صورتجلسه منتج شده است, میتواند یک نمونه موفق محسوب شود.
🔺سوم. باید الگویی برای نظام مند شدن و تکثیر این رویه طراحی کرد.
این عماریون
🍎 اندیشکده قلب سلیم 🍎
👌 قطع این فساد از صحنۀ قلب !
🔰 اگر کسی اندکی تأمل کند در عواقب امر اهل دنیا و عشّاق آن و مفاسدی که از آنها بروز کرده و ننگهائی که از آنها به یادگار مانده که صفحات تاریخ را سیاه و ننگین نموده، که تمام آن از حبّ جاه و مال و بالجمله حبّ دنیا بوده، و تفکر کند در اخبار و آثاری که از اهل بیت عصمت و طهارت در مذمّت حبّ دنیا وارد شده و مفاسدی که در دین دنیا بر آن مترتب است، تصدیق می کند که با هر قیمت هست و با هر فشار و ریاضتی میسور و ممکن باشد قطع این فساد را از صحنه قلب بکند و این ظلمت و کدورت را از فضای دل برکنار کند، لازم است بکند؛ و این با قدری اقدام و همّت تا اندازه ای ممکن است. گرچه ترک مطلق (دنیا) از عهده هر کس ساخته نیست، ولی کم کردن آن ، و شاخ و برگ آن را زدن، بسیار ممکن است؛ بلکه می توان گفت سهل است.
📄 امام خمینی ، سرالصلوه، ص 30
#امام_خمینی(ره)
#حب_دنیا
#فساد_قلب
🔶 #یادداشت_طلبه_ای
✍️ یادداشتی از یکی از طلاب حوزه علمیه قم، درباره استفاده از علامت در عزاداریها
🔻در پی انتشار سخنان بعضی گویندگان و مداحان، در خصوص نظر حاج آقای قرائتی درباره استفاده از علامت در عزاداریها، به نظرم رسید به عنوان یک طلبه حوزه علمیه قم، حکم شرعی آن را مطابق نظر مراجع عظام، به اطلاع محبان اهلبیت علیهمالسلام برسانم.
🔸 البته در بررسی بنده مشخص شد که صحبتهای آقای قرائتی مربوط به پنج سال پیش (محرم سال 1394) است و اینکه بعد از پنج سال این سخنان مطرح میشود، برایم جای سؤال دارد.
🔹 1. ایشان به دنبال بیان مکروه یا حرامبودن علمکشی، موضوع مجسّمه برخی حیوانات روی علم را مطرح کردهاند. متاسفانه روی علامتها، مجسمه انواع حیوانات مانند طاووس، کبوتر، شیر، و اسب نصب میشود که به فتوای مراجع گرامی ساخت مجسمه حیوانات حرام و خرید و فروش و نگهداری آن مکروه است.
خوبست گویندهای که خود را نماینده آیة الله العظمی وحید معرفی میکند، از ایشان استفتاء کند که آیا پولی که مردم به نام امام حسین علیهالسلام میدهند، مجاز است برای ساخت مجسمه استفاده شود؟ و آیا نگهداری این مجسمهها روی علامت، چون به نام امام حسین است، از کراهت خارج میشود؟
🔹2. غیر از آقای قرائتی، برخی مراجع مانند آیة الله العظمی مکارم در پاسخ به استفاده از علامتهایی که مجسمه حیوانات روی آن نصب شده، فرمودهاند: به طور کلی از این گونه علامتها اجتناب شود و نذورات مردم صرف آنها نشود.
🔹3. در خصوص قمهزنی و استفاده از تمثال امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام، با آنکه سالها در عزاداریها رواج داشت، با فتوای اکثر مراجع، از مراسم کنار گذاشته شد، روشن است که این نمادها، جزء دین نیست، بلکه نشان عزاداری است و میتواند در طول زمان، شکل و شیوه آن تغییر یابد.
آیا مردم عراق و بسیاری از کشورهای شیعهنشین که در ماه محرم، علمکشی نمیکنند، عزاداری آنها مورد قبول نیست که ما تصور کنیم، کنارگذاشتن علم، به معنای تضعیف عزاداری است؟
این عماریون