﷽ 🎇 💝ازدواج (۱۴۱):
💝 حلال شدن «فروج» و آمیزش (۳):
● در کتاب فقه الرضا (ع) آمده است: "خداوند تو را رحمت كند! بدان كه اقسام ازدواج كه خداوند جلّ وعزّ بدان دستور داده است چهار وجه است؛
1- يكى «ازدواج با ارث» و اين ازدواج همراه با ولىّ (سرپرست زن) و حضور دو شاهد و مهر مشخص است يعنى آن مقدارى است كه توافق بر آن صورت مى گيرد كم يا زياد و اين ازدواج نيازمند شاهد است و در اين گونه ازدواج تعداد زنانى كه (گرفتن آنها) آزاد است چهار تاست، و براى كسى كه چهار زن دارد اگر بخواهد ازدواج (جديدى) كند جز با طلاق دادن يكى از چهار تا جايز نيست و تا عدّه آن زن را كه طلاق داده سپرى نشود و براى ديگر مردان حلال نگردد ازدواج (جديد) جايز نيست چرا كه اين زن مادامى كه براى مردان حلال نگشته (و از عدّه بيرون نيامده) در بند ازدواج با آن مرد است.
2- وجه دوم: ازدواج بدون شاهد و بدون ارث بردن است و آن همان ازدواج متعه (موقّت) با شرايطش مى باشد و شرايط آن اين است كه از زن سؤال كند كه آيا رهاست يا شوهر دارد؟ يا در عدّه و يا حامله است؟ پس اگر خالى از اين سه بود به او مى گويد: تو خود را بر پايه كتاب خدا و سنت پيامبرش (ص) در اختيار بهره ورى من قرار مى دهى؟ به ازدواج نه زنا؟ اين مدّت در برابر اين مبلغ، و مهر و مدت را روشن بيان مى كنى، بر اين پايه كه تو از من ارث نبرى و من از تو ارث نبرم، و بر اين مبنى كه آب را (منى) هر كجا كه بخواهم بگذارم و باز بر اين پايه كه پس از تمام شدن مدّت موظّف باشى كه چهل و پنج روز عدّه نگه دارى؟ و چون پاسخ مثبت داد به او مى گويى تو خويش را در اختيار بهره ورى من قرار دادى و همه شرايط را بر زن تكرار مى كنى چرا كه گفتۀ اول تو خواستگارى است و هر شرطى پيش از ازدواج فاسد است و ازدواج با گفته دوم بسته مى شود بنابراين اگر در مرحله دوم گفت: آرى؛ مهر به او پرداخت مى گردد يا هر اندازه كه از آن آماده است و باقيمانده، بدهى و دین است كه بر گردن توست و در اين هنگام است كه آميزش با آن زن برايت حلال شده است.
3- وجه سوم: ازدواج ملكى و آن اين است كه مرد، كنيز را بخرد كه در اين صورت اگر كنيز استبراء (یک حیض) شده است آميزش با وى حلال است.
4- وجه چهارم: ازدواج تحليلى و آن اين است كه مرد يا زن، فرج كنيز خود را براى مدّت مشخّصى براى كسى حلال كند پس اگر كنيز مال مرد است بايد كه پيش از تحليل كنيز با يك حيض شدن او را استبراء كند و پس از گذشت ايام تحليل هم باز او را استبراء كند (يعنى با يك حيض شدن مطمئن شود كه حامله نيست) ولى اگر كنيز مال زن باشد به استبراء نيازى نيست".
■ (الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام، ص 232 ).
..............................
💥 آیه:《وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (۲۹) إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ (۳۰) فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ (۳۱)》. (معارج / ۳۱- ۲۹)
● ترجمه: ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺍﻣﻨﺸﺎﻥ ﺭﺍ [ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺷﻬﻮﺍﺕ ﺣﺮﺍم] ﺣﻔﻆ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ. ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﻛﺎم ﺟﻮﻳﻲ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﻛﻨﻴﺰﺍﻧﺸﺎﻥ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﺟﻨﺴﻲ ﺭﺍﻫﻲ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﻳﻨﺪ، ﺗﺠﺎﻭﺯﻛﺎﺭ ﺍﺯ ﺣﺪﻭﺩ ﺣﻖ ﺍﻧﺪ.https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
💔پریشان و مضطر واقعی امام زمان(عج) است!
🔰أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ ۗ أَإِلَٰهٌ مَعَ الله ۚ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونَ(نمل آیه۶۲)
یا چه کسی است که درمانده را آن وقت که او را می خواند اجابت میکند و بلا و گرفتاری را بر طرف می سازد و شما مومنین را جانشینان خود در زمین، قرار می دهد؟ آيا با خداوند معبودى هست؟ بسیاراندک است آنچه که متذکر میشوید!
🌹امام صادق(ع) در تاویل آیه فوق میفرمایند:
«نَزلتْ فِي الْقَائِم مِنْ آل مُحَمّدٍ(عَلَيْهم السَّلام)، هُوَ وَ الله الْمُضْطَرُّ إِذَا صَلَّى فِي الْمَقَامِ رَكْعَتَيْنِ، وَ دَعَا الله فَأَجَابَهُ،وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُهُ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ» (تفسير القمي ص۴۹۷)
این آیه درباره قائم آل محمد(علیهم السلام) نازل شده است. بخداوند سوگند، مضطر و درمانده واقعی اوست، آن زمانی که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز گزارد و خداوند را میخواند، پس خداوند او را اجابت می کند و گرفتاری(غیبت) او را از بین میبرد و او را در زمین خلیفه قرار می دهد.
🔶همچنین در دعای ندبه میخوانیم:
«أَيْنَ المُضْطَرُّ الَّذِي يُجابُ إِذا دَعاِ»
کجاست آن مضطرِّی که، هر وقت دعا کند اجابت میشود.
🔸️آری، نمونه اعلی از مضطرّ واقعى، وجود مبارک امام زمان(عج) است و بدترين سوء «و يكشف السوء»، سلطه ى کفّار و ولایت طاغوت است كه در زمان آن حضرت برطرف مى شود و «يجعلكم خلفاء» حكومت صالحان در آن زمان است.
🔸البته باید گفت هر جا كه دعاى ما مستجاب نشود، دليلى دارد، همچون:
👈الف: دعاى ما، طلبِ خير نبوده وما گمان مى كرديم خير است. (زيرا دعا يعنى طلبِ خير)
👈ب: نحوه ى درخواست، جدّى و همراه با درماندگى نبوده است.
👈ج: در دعا اخلاص نداشته ايم، يعنى اگر به درگاه خداوند رو كرده ايم، به ديگران نيز چشم اميد داشته ايم.
👈د: گاهى به جاى استجابتِ آنی آنچه مى خواهيم، خداوند اجابت آنرا برای زمانی مناسب ذخیره میکند و گاهى به جاى خواسته ما، كه نزد خداوند به مصلحت ما نيست، خداوند بلائى از ما دور مى نماید و گاهى به جاى برآوردن حاجت در دنيا، در نشئه های دیگر جبران مى كند كه همه اين مطالب در روايات آمده است. پس اجابت اظطراری امام زمان برای روزی که به مصلحت الهی باشد ذخیره شده و عاقبت این اجابت به منصه ظهور میرسد.
🔸اجابتِ مضطرّ، قضای حتمی خداوند است تا جایی که سنّت الهى را تغيير ندهد. مثلاً سنّت خداوند آن است كه مردم به نحوى بايد از دنيا بروند و همه ى انسان ها در لحظه ى احتضار مضطرّند و اگر خداوند به همه جواب مثبت دهد، بايد قانون مرگ که در امتداد کمال انسانهاست را لغو كند. لذا اجابت مضطر در چارچوب مصلحت و سنت های الهی میباشد.
🔸ريشه ايمان به خداوند متعال، عقل و فطرت و شهود قلبی است، لكن مادّيون مى گويند: ريشه ايمان به خدا ترس است. يعنى انسان چون خود را در برابر حوادث عاجز مى بيند، هنگام بروز حادثه اى تلخ، قدرتى را در ذهن خود تصوّر مى كند و به آن پناه مى برد.
🔸️مادّيون با اين محاسبه، ايمان را زاييده ى ترس مى دانند، امّا جواب آنان اين است كه توجّه به خدا به هنگام ترس است، نه آنكه اصل وجود خدا، مولود ترس باشد. مثلًا ما به هنگام ديدن سگ و احساس خطر، رو به سنگ مىرويم، امّا اين، بدان معنا نيست كه اصل سنگ به خاطر سگ به وجود آمده باشد. وجود قدرتى لايزال در هستى، امرى فطرى است كه به هنگام حوادثی که امید نجات از اسباب مادی نمیرود، مورد توجّه انسان واقع مىشود . چرا که در آن حوادثی که کاملا از غیر، انقطاع حاصل میشود درک آدمی به کانون غیبی فراتر از حس خیالی یا موهوماتی میباشد و انسان در آن لحظه این جنس از ایمان را از شوائب مادی و حسّی و خیالی منزّه میبیند لکن اگر امید نجاتی با وجود اسباب مادی برود این جنس از ایمان برای بسیاری از انسانها با شوائب شرک و وهم آمیخته میباشد(بدلیل جهل و اعمال بد که حجاب بین آنها و خداوند را رقم زده)
🔸علاوه بر آن باید به دهریّون گفت که اگر سرچشمه ايمان ترس باشد، بايد هر كس ترسوتر است، مؤمن تر باشد. در حالى كه مؤمنان واقعى، شجاع ترين افراد زمان خود بوده اند و بايد انسان در لحظاتى كه احساس ترس ندارد، ايمانى هم نداشته باشد، در حالى كه ما در لحظه هايى كه ترس نداريم خدا را به دليل عقل و فطرت و شهود قلبی قبول داريم. در حقيقت ترس و اضطرار، پرده غفلت و حجاب های نفسانی را كنار مى زند و ما را متوجّه خدا مى كند. لذا منكران خدا هرگاه در هواپيما يا كشتى نشسته باشند و خبر سقوط يا غرق شدن را بشنوند(فَإِذا رَكِبوا في الْفُلْك دَعوُا الله مُخلِصينَ لَهُ الدِّين) و يقين كنند كه هيچ قدرتى به فريادشان نمى رسد، از عمق جان به يك قدرت و نجاتبخش غیبی که مشهود قلبشان میشود و آن را منزّه از ادراک حسّی مبینند، اميد پیدا کرده و دل مى بندند كه آن محسوس غیبی، همان خداى متعال است.
قلبم شکسته! 💔
اما با اون تیکهاش که از همه
پاکتره دوستت دارم مهدی جان!✨️
#امام_زمان
#یاوران_مهدی_عج
♡♡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهم عجل لولیک الفرج
شبکه سازی بهائیان در رژیم پهلوی
در تحولات تاریخ معاصر ایران فرقه بهائیت نقش منفی و مخربی از همان آغاز پیدایشش در شکل و شمایل یک فرقه بهظاهر مذهبی، در جامعه بازی کرد، به حدی که برخلاف ادعاهای خود که تز جدایی دین از سیاست سر میدهند، هم در ساختارهای قدرت نفوذ کرد و هم سیاست را در بند ثروت و ثروت را در طرح، تدوین و سیاستهای فرهنگی و اجتماعی جهت کاهش اثر و نفوذ روحانیت، به کار بست. درواقع، ثروت، و نفوذ در بنگاههای اقتصادی، اولین شرط لازم جهت استحکام و تثبیت تشکیلات و پاسخ به نیازهای برنامهریزیشده کارگزاران بهائی بود. حضور گسترده آنها به حدی بود که حتی صدای اسدالله علم، وزیر دربار، را هم درآورد. وزیر دربار در خاطراتش مینویسد: «این بهائیهای بیوطن در همه شئون رخنه کردهاند. مخصوصا مشهور است که نصف اعضای دولت بهائی هستند».
بستر این حضور گسترده در ساختار سیاسی، به شبکهسازی و بهکارگیری افراد کلیدی در مناصب بالای حکومتی برمیگردد که با نخستوزیرانی همچون اسدالله علم، حسنعلی منصور و امیرعباس هویدا آغاز شد. البته باید یادآوری کرد که نفوذ قوی شبکه بهائیت در دستگاه دولتی صرفا به دلیل حمایت دولت از آنها نبود، بلکه بیشتر مشارکت قوی آنان با سازمانهای جاسوسی دولتهای استعماری، عامل عمده تقویت و دوام بهائیها در این دوره بهشمار میآید. در اینجا لازم است یادآوری شود که همکاری این فرقه با سرویسهای جاسوسی به مدتها پیش از کودتای 1299، برمیگردد. حبیبالله عینالملک، پدر هویدا، رضاخان را به سر اردشیر ریپورتر معرفی میکند و اهداف راهبردی بهائیان، با تحدید و نوسازی سیاستهای دینی و فرهنگی پهلویها، خواسته یا ناخواسته، تأمین میشود. الگوی نظری تشکیلات بهائی با مهرهچینی و شبکهسازی یادشده، مدخل اولیه مهمی را جهت تغییر محتوایی سیاست فرهنگی و اقتصادی یافتند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
اولین قدم در عرصه سیاست، داشتن توانایی مالی و قدرت اقتصادی است، بدین منظور، بهائیان درصدد برآمدند در بخش اقتصاد و تجارت اوضاع خود را بهبود بخشند تا در برابر ناملایمات و سختگیریها جامعه، اهرم فشاری در برابر دیگران داشته باشند. آنان با فعالیتها و عملکردهای خود در دوره پهلوی دوم توانستند اغلب اشخاص طراز اول در اقتصاد را به مناصب کلیدی درآورند. نظام بانکی کشور، بهطور کامل در اختیار صهیونیستهای داخلی و خارجی و فراماسونها و بهائیان قرار داشت. بانک ملی را سالها یک بهائی به نام یوسف خوشکیش اداره میکرد. بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران (باند شریفامامی، استاد اعظم فراماسونهای ایران و رئیس مجلس سنا)، با همکاری بانکهای خارجی که اغلب در کنترل صهیونیستها قرار داشت، ساختار مالی ایران را در دست داشتند. ثروت و ساختار مالی، که توسط افرادی مانند عبدالکریم ایادی، هژبر یزدانی و همکیشانش مدیریت میشد، راه را برای سرمایهگذاری در طرحهای فرهنگی و سیاستهای سکولاریستی باز کرد.
وابستگی به غرب هم در الگوهای نظری توسعه و هم در عملیاتی کردن آنها توسط افراد وابسته به نخبگان ایرانی تحصیلکرده در آمریکا، مخرج مشترکی را جهت زمینهسازی همکاری هرچه بیشتر با آمریکا و اسرائیل در قراردادهای فنی و در زمینه کشاورزی فراهم ساخت که نقش بهائیان را پدیدار میسازد. از دهه 1340 به بعد، نخستوزیران، وزرای کابینه، رؤسای ادارات و مؤسسات پولی و بانکی از میان بهائیان و یا منتسب به بهائیت استفاده میشد که بهصورت غیرمستقیم «وحدت منافع مشترکی را بین نخبگان سیاسی و اقتصادی ایران، آمریکا و اسرائیل در خصوص همکاری در زمینههای مختلف ایجاد میکند». بازتاب همکاری مشترک ایجادشده تحت نام وحدت استراتژیک با اسرائیل و رویکرد ضد عربی و ضد اسلامی قابل بررسی است.
شناسایی اسرائیل و همکاری مجدد دولت با آن رژیم اشغالگر بعد از کودتای 1332، در زمینههای مختلف کشاورزی، اطلاعاتی و نفتی، از یک احساس مشترک دیگری نیز ناشی میشود و آن سیاست ضد عربی و ضداسلامی پهلوی دوم و بهائیان مستقر در ایران و اسرائیل است. وظیفه محوله تشکیلات بهائی در زمینه و زمانهای است که جو ضد اسرائیلی در ایران و منطقه عربی خاورمیانه پس از جنگهای دهه 1340 و 1350 فلسطین، سوریه و مصر، افزایش یافته و اسلام سیاسی در حال گسترش است. فرقه بهائی با نفوذ در ساختار قدرت، کارویژه سیاستگذاری در امر سیاسی و تدوین راهبردهای بلندمدت در سیاست خارجی، نقش واسط و پرنفوذی را در پیوند دوستی بین ایران و رژیم اشغالگر قدس به عهده میگیرد.
در سیاست داخلی و حوزه امنیتی نیز، مدیران بهائی نقش بارزی را در سرکوب ناراضیان، شکنجه فعالان انقلابی مسلمان و کسب آموزشهای نوین در دایره ضداطلاعات و تجسس به عهده دارند که پرویز ثابتی یکی از آنهاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎄چقدر با سرو ابرکوه یزد آشنایی دارید
# تقدیم به چشمان زیبا بین شما.....
🔰یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم
📅 جمعه ۲۶ آبانماه ۱۴۰۲ ⏱ساعت: ۱۸:۳۰
📍مکان: گلزار مطهر شهدای علی بن جعفر(علیه السلام)، مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)
#فرزندان_ایران
🔺#قم_سرآمد_شهادتوسرافرازی
🔻#قم_شهر_قیامواقامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احترام به همسروخوندان نمازشب باچراغ قوه.
سیره سردارشهیدعلی شفیعی.
﷽
🔸صلوات ضراب اصفهانی، صلواتی پر فضیلت است که از جانب مولا صاحب الزمان علیه السلام به ما رسیده است.✨
این صلوات حکایت جالبی دارد:
ابوالحسن ضرّاب اصفهانی یکی از دوستداران امام عسکری علیه السلام بوده است.
او حدود بیست سال بعد از شهادت امام عسکری علیه السلام، از اصفهان به مکه آمد به امید اینکه بتواند نشانی از حضرت مهدی علیه السلام پیدا کند.
در مکه به طور اتفاقی با پیرزنی آشنا شد که سالها در خانه امام عسکری علیه السلام خدمتگزاری میکرده است.
با دیدن چندین معجزه به او ثابت شد که آن پیرزن با حضرت مهدی علیه السلام نیز در ارتباط است.👌
📌آن پیرزن چند پیغام از جانب حضرت برای او آورد و از جمله آنها این بود که:
هر وقت میخواهی بر پیامبر صلی الله علیه و آله صلوات بفرستی بر او و بر جانشینهایش اینگونه صلوات بفرست...
و بعد به او دعایی را آموخت که امروز در بین ما مشهور به صلوات ضراب اصفهانی است.🌱
👈 صلوات ضراب را همیشه میتوان خواند، اما یکی از بهترین اوقات آن، عصر روز جمعه است.
🔻سید بن طاووس در کتاب جمال الاسبوع مینویسد:
اگر روز جمعه به خاطر عذری تعقیبات نماز عصر را به جا نیاوردی،
ابداٌ این صلوات را ترک نکن؛ به خاطر مطلبی که خدای بزرگ ما را از آن آگاه فرموده است.
📚 جمال الاسبوع ص۴۹۴.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ای قرار دل بی قرارم 😭
🌹سهم #روز_صد_وهشتاد_ویکم: خطبه ۳۲ تا ۳۱ #نهج_البلاغه
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه32 : (در سال ۳۷ هجری در مسجد کوفه در شناخت مردم و روزگاران پس از پیامبر "صلی الله علیه وآله وسلم" ایراد فرمود)
1⃣ سير ارتجاعی امت اسلامی
♦️ای مردم! در روزگاری کينه توز و پر از ناسپاسی و کفران نعمت ها صبح کرده ايم که نيکوکار بدکار به شمار می آيد و ستمگر بر تجاوز و سرکشی خود می افزايد. نه از آن چه می دانيم بهره می گيريم و نه از آن چه نمی دانيم می پرسيم و نه از حادثه مهمّی تا بر ما فرود نيايد می ترسيم.
2⃣ اقسام مردم (روانشناسی اجتماعي مسلمين، پس از پيامبر"صلی الله علیه وآله وسلم")
♦️در اين روزگاران مردم چهار گروه اند: گروهی اگر دست به فساد نمی زنند، برای اين است که روحشان ناتوان و شمشيرشان کند و امکانات مالی در اختيار ندارند. و گروه ديگر آنانکه شمشير کشيده و شرّ و فسادشان را آشکار کرده اند، لشکرهای پياده و سواره خود را گرد آورده و خود آماده کشتار ديگرانند. دين را برای به دست آوردن مال دنيا تباه کردند که يا رئيس و فرمانده گروهی شوند، يا به منبری فرا رفته، خطبه بخوانند. چه بد تجارتی که دنيا را بهای جان خود بدانی و با آنچه که در نزد خداست معاوضه نمايی. و گروهی ديگر با اعمال آخرت، دنيا را می طلبند و با اعمال دنيا در پی کسب مقام های معنوی آخرت نيستند، خود را کوچک و متواضع جلوه می دهند. گام ها را رياکارانه و کوتاه بر می دارند، دامن خود را جمع کرده، خود را همانند مؤمنان واقعی می آرايند و پوشش الهی را وسيله نفاق و دورويی و دنياطلبی خود قرار می دهند. و برخی ديگر با پستی و ذلّت و فقدان امکانات، از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند، که خود را به زيور قناعت آراسته و لباس زاهدان را پوشيده اند. اينان هرگز در هيچ زمانی از شب و روز از زاهدان راستين نبوده اند.
3⃣ وصف پاكان در جامعه مسخ شده
♦️در اين ميان گروه اندکی باقی مانده اند که ياد قيامت چشم هايشان را بر همه چيز فرو بسته و ترس رستاخيز اشک هايشان را جاری ساخته است؛ برخی از آنها از جامعه رانده شده و تنها زندگی می کنند و برخی ديگر ترسان و سرکوب شده يا لب فرو بسته و سکوت اختيار کرده اند؛ بعضی مخلصانه همچنان مردم را به سوی خدا دعوت می کنند و بعضی ديگر گريان و دردناکند که تقيّه و خويشتن داری، آنان را از چشم مردم انداخته است و ناتوانی وجودشان را فرا گرفته گويا در دريای نمک فرو رفته اند. دهن هايشان بسته و قلب هايشان مجروح است؛ آن قدر نصيحت کردند که خسته شدند، از بس سرکوب شدند، ناتوانند و چندان کشته دادند که انگشت شمار شدند.
4⃣ روش برخورد با دنيا
♦️ "پس بايد دنيای حرام در چشمانتان از پَرِ کاهِ خشکيده و تُفاله های قيچی شده دام داران، بی ارزش تر باشد. از پيشينيان خود پند گيريد، پيش از آنکه آيندگان از شما پند گيرند، اين دنيایِ فاسدِ نکوهش شده را رها کنيد زيرا مشتاقان شيفته تر از شما را رها کرد.
( می گويم: بعضی از نادانان اين خطبه را به معاويه نسبت داده اند، ولی بدون ترديد اين خطبه از سخنان اميرمؤمنان(علیه السلام) است. «طلا کجا و خاک کجا؟! آب گوارا و شيرين کجا و آب نمک کجا؟!». دليل بر اين مطلب سخن «عمرو بن بحر، جاحظ» است که ماهِر در ادب و نقّاد بصير سخن می باشد، او اين خطبه را در کتاب «البيان و التبيين» آورده و گفته است: آن را به معاويه نسبت داده اند. سپس اضافه کرده که اين خطبه به سخن امام(علیه السلام) و به روش او در تقسيم مردم شبيه تر است. و اوست که به بيانِ حال مردم، از غلبه، ذلّت، تقيّه و ترس واردتر است، سپس می گويد: «تا کنون چه موقع ديده ايم که معاويه در يکی از سخنانش مسير زهد پيش گيرد و راه و رسم بندگان خدا را انتخاب کند؟!»
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه31 : ( در آغاز جنگ جمل در سال ۳۶ هجری، ابن عباس را برای پند دادن به سوی زبیر فرستاد و فرمود:)
🔹روانشناسی طلحه و زبير
♦️با طلحه ديدار مکن، زيرا در برخورد با طلحه او را چون گاو وحشی می يابی که شاخش را تابيده و آماده نبرد است، سوار بر مرکب سرکش می شود و می گويد رام است. بلکه با زبير ديدار کن که نرم تر است. به او بگو پسر دايی تو می گويد: در حجاز مرا شناختی و در عراق مرا نمی شناسی؟! چه شد که از پيمان خود بازگشتی؟! (جمله کوتاه «فَما عَدا مِمّا بَدا» برای نخستين بار از امام علی "علیه السلام" شنيده شده و پيش از امام(علیه السلام) از کسی نقل نشده است.)
عروس روزها ⁉️
🌹حضرت امام صادق علیه السلام :
🛑 زمانی که قیامت شود خداوند روزها را محشور می کند و جمعه را پیش روی آنان مانند عروس با کمال و جمال که به سوی مرد صاحب دین و مال برده می شود، محشور می کند. پس بر در بهشت می ایستد در حالی که روزها پشت سر اوست و برای کسی که بر محمد و آل محمد #صلوات بسیار فرستاده باشد، شفاعت می کند.
📚 جمال الاسبوع صفحه ۴۴۵
🌼بر قامت دلربای مهدی صلوات
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم واهلک عدوهم
═✧﷽✧═
✅ صلوات کبیر🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ عَرشِ الله🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد هم وزن عرش خدا🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ السَّمواتِ السَّبعِ🌹خدایا درود فرست بر محمد و خاندان محمد هم وزن اسمانهای هفتگانه🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ الأرَضینَ السَّبع🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد هم وزن زمین های هفتگانه🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ الجِبالِ*🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد هم وزن کوه ها
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ المِیاهِ البِحارِ وَ الأنهار 🌹خدایا درود فرست بر محمد و خاندان محمد هم وزن آب دریاها و رودها
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أنفاسِ الخَلائقِ🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد نفس های مردمان🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ الشِّعرِ وَ الوَبَرِ🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد موها و پشم ها🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ الحَجَرِ وَ المَدَرِ🌹خدایا درود فرست برمحمد و خاندان محمد هم وزن سنگها و کلوخ ها🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ قَطَراتِ الأمطارِ🌹خدایا درود فرست بر محمد و خاندان محمد ب عدد قطرات باران🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أوراقِ الأشجارِ🌹خدایا درود بفرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد برگ درختان🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ سُوَرِ القُرآنِ🌹خدایا درود بفرست بر محمد وخاندان محمد ب عدد سوره های قران🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ آیاتِ القُرآن🌹خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان محمد ب عدد آیات قران🌹
🌸 اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أسطُرِ القُرآنِ🌹خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان محمد ب عدد سطر های قران🌹
🌸اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ کَلِماتِ القُرآنِ🌹خدایا درود بفرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد کلمات قران🌹
🌸اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ حُرُوفِ القُرآنِ🌹خدایا درو بفرست برمحمد و خاندان محمد ب عدد حروف قران🌹
🌸اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ مِنَ الآنِ إلی یَومِ القِیامَةِ 🌹خدایا درود بفرست برمحمد و خاندان محمد از هم اکنون تا روز قیامت🌹
🌸اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ صَلِّ عَلی جَمیعِ الأنبیاءِ المُرسَلینَ و المَلائِکَةِ المُقَرَّبینَ و الشُّهَداءِ وَ الصِّدیقینَ وَ عِبادِکَ الصّالِحینَ عَدَدَ أنفاسِ الخَلائِقَ🌹خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان محمد و صلوات بفرست بر تمامی پیامبران فرستاده شده و بر فرشتگان مقرب الهی و بر شهدا و صدیقین و بندگان شایسته ی خدا ب عدد نفس های مردمان🌹
🌸اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ صَلِّ عَلی جَمیعِ الأنبیاءِ المُرسَلینَ وَ المَلائِکَةِ المُقَرَّبینَ و الشُّهَداءِ وَ الصِّدیقینَ وَ عِبادِکَ الصّالِحینَ مِنَ الآنِ إلی یَومِ القِیامَة. اللهمَّ العَن أعداءَ مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ عَذِّبهُم عَذاباً ألیماً وَ العَنِ الجِبتَ وَ الطّاغُوتَ عدد أنفاسِ الخَلائِق🌹خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان محمد و صلوات بفرست بر تمامی پیامبران فرستاده شده و برفرشتگان مقرب الهی و بر شهدا و صدیقین و بندگان شایسته ی خدا از هم اکنون تا روز قیامت🌹
🌸اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم واهلک عدوهم
پر برکت ترین صلوات عصر جمعه ❓
💮 شیخ کلینی می گویند: که هر فردی که در روز جمعه و بعد از نماز عصر این صلوات را ذکر کند، خداوند برای او به میزان ۱۰۰ هزار ثواب ثبت می کند و ۱۰۰ هزار گناه از او را می بخشد. همچنین ۱۰۰ هزار حاجت از او برآورده می شود و خداوند مقام او را در بهشت ۱۰۰ هزار مرتبه بالاتر می برد.👇
❇️ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِكَ، وَ بَارِكْ عَلَيْهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَكَاتِكَ، وَ السَّلامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم واهلک عدوهم
بگو
سردار من
دلـــدار من
فرمانده بیدار من
از دل بگو
از جـــان بگو
لب تر کن ای طوفان من
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
هزارنسیم رحمت در روز جمعه ‼️
📍امام کاظم علیه السلام :
🌟 خدا در روز جمعه هزارنسیم رحمت دارد كه به هر بندهاى هر چه می خواهد عطا می کند و هر كه بعد از عصر روز جمعه ، 💯 صد بار إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ بخواند خدا آن هزار نسیم رحمت و مانند آن را به او می بخشد.
☑️ فضیلت تلاوت سوره قدر در عصر روز جمعه
📚أمالي الصدوق، ص: 607
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم واهلک عدوهم
دعای عصر جمعه، دعای پیامبر (ص)❓
🌷یکی دیگر از دعاهایی که در عصر جمعه می توان خواند، دعای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می باشد.👇
⭕️ سُبْحَانَكَ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ، يَا حَنَّانُ يَا مَنَّانُ، يَا بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، يَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
اللهم عجل لولیک الحجه بن الحسن اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم