eitaa logo
این عماریون
356 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی به هوش مصنوعی میگی اگر قرار باشه هر حیوان کماندوی یک کشور بشه!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۴ عضو تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در استان آذربایجان غربی اعدام شدند 🔹۴ نفر از عوامل تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی که تحت هدایت افسران سرویس موساد مرتکب اقدامات گسترده‌ای علیه امنیت کشور شده بودند پس‌از طی روال قانونی صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ یک روز با کلید واژه در فتنه ۸۸ ، یک روز با ترساندن از و حمله آمریکا ، یک روز با ، یک روز با ١٠ برابر کردن و حال که 2 سال است از سر این ملت مظلوم کم شده دهان پر از نجاست تان را باز کردید و با میخواهید دوباره مملکت را به آشوب بکشانید؟ ❌شما انگل‌های سیاسیِ پادوی غرب کی تمام می‌شوید؟
⭕️بالایی مشاور ‎ که سال۸۸ با توهین به آقای رفسنجانی جرقه فتنه را روشن کردند پایینی مسئول ستاد و همایش های ‎ در سال۸۸ که با توهم تقلب کشور را تا آستانه سقوط و نابودی کشاندند این منافقین حالا همپیاله شدند و رئیس دولت فعلی را معاویه و حامیانش را حرام لقمه خطاب میکنند!
⭕️چرا یک روز ملی است و چرا بزرگداشت آن لازم است؟! ۱. ۹ دی یک مناسبت حزبی نیست بلکه حقیقتا یک یوم الله ملی است. در روز ۹ دی، حامیان یک نامزد به خیابان نیامدند، بلکه مردم با ذائقه‌های متفاوت فکری و به خیابان آمدند و پاییندی همگان به قانون را مطالبه کردند. ۲. در ۹ دی مردم دیدند که پای خود را از حریم یک نامزد انتخاباتی فراتر گذاشته‌اند و گام در مرحله براندازی و عقده‌گشایی در برابر جمهوری اسلامی برداشته‌اند و در این مسیر از هتک حرمت به قانون اساسی، جایگاه ولی فقیه، عاشورای حسینی و خدشه به منافع ملی، امنیت ملی و وحدت ملی ابا ندارند. ۳. در ۹ دی مردم هم چنگ و دندان و نیشخند دشمنان ایران اسلامی را از می‌دیدند، هم تلاش‌شان برای حمایت از فتنه‌گران با تحمیل تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه را و هم بی‌تفاوتی و بی‌خیالی فتنه‌گران و اصرارشان به طی مسیر خائنانه فتنه و دیگر نمی‌توانستند بپذیرند این اقدام در جهت احقاق حق یا خدمت به مردم یا حتی خدمت به کسانی باشد که به ایشان رأی داده‌اند. ۴. در مردم از ذائقه‌های سیاسی خود گذشتند و حول محور منافع ملی و قانون اساسی و بیرق امام حسین(ع) جمع شدند و این خروش پر شور باعث شد تا فتنه‌گران متوجه شوند که حنای‌شان دیگر حتی نزد حامیان‌شان رنگی ندارد و ساکتان نیز بفهمند که دیگر مهی برای پرسه در آن وجود ندارد. سالروز حماسه ۹ دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گرامی باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رئیس‌جمهور محترم در کنگره بین‎‌المللی اندیشه‌های علامه مصباح یزدی: آیت‌الله مصباح یزدی چهره‌ای اندیشه‌ورز، دارای اندیشه‌های نو و آزاداندیشی بود 🔹ایشان فقط شاگردپرور نبود بلکه جریان‌ساز بود، این جریان‌سازی محدود به زمان حیات وی نبود و بعد از رحلت ایشان هم این جریان فکری ادامه داشت.
🔴ولیعهد پهلوی و حقوقی که ۴۰۰۰ برابر درآمد یک کارگر است 🔹 سند مالی دربار پهلوی بهمن 1356 : طبق این سند حقوق رضا پهلوی ۶۰۰ هزار تومان به علاوه ۶۰۰ هزار تومان برای دفتر بوده است علاوه بر این دفاتر فرح، شهناز و اشرف پهلوی هم بیش از 4 میلیون تومان هزینه داشتند در حالی که در سال ۵۶، دستمزد ماهانه کارگر ۳۰۰ تومان بوده است
♦️كشف معدن بزرگ طلا در غرب رياض 🔹شرکت معدنی عربستان سعودی از کشف ذخاير بزرگی از منابع طلا در طول ۱۰۰ کیلومتری معادن طلای منصوره و مسره در غرب ریاض، پایتخت خبر داد و اعلام کرد انتظار می‌رود که این منطقه به یک کمربند طلای بزرگ با استانداردهای بین‌المللی در پادشاهی تبدیل شود چرا که نتایج اکتشاف حاکی از وجود ثروت فراوان در معدن با امکان افزایش عمر معدن از طریق توسعه زیرزمینی است. 🔹حجم ذخایر طلا در منصوره و مسره در پایان سال ۲۰۲۳ با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار اونس در سال یعنی قبل از کشف جدید به حدود ۷ میلیون اونس رسیده است.
📣 مشاغل پر استرس در سال ۲۰۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 دستور وزیر ارتباطات برای حذف و بررسی مجدد بسته‌های جدید اپراتورها که شائبه گرانی بیش از ۳۴ درصد دارند 🔸زارع پور: مردم اگر بسته‌ای دیدند که بیش از ۳۴ درصد گران شده به ۱۹۵ اطلاع دهند.
📣 مطالبه اصفهان از وزارت نیرو، احیای رودخانه زاینده‌رود است مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: 🔸مطالبه همیشگی مردم اصفهان از وزارت نیرو، احیای رودخانه زاینده‌رود است و یک‌بار برای همیشه باید نوبت به اصفهان برسد.
📣 تصاویری از حضور مردم بابصیرت اصفهان در سالروز حماسه یوم‌الله ۹ دی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 30 هزار نیروی اسرائیلی در نبردهای خان یونس شرکت دارند ♦️ولید العمری مدیر دفتر الجزیره در فلسطین تاکید کرد که 30 هزار نظامی و افسر اسرائیلی در نبردهای خان یونس در جنوب نوار غزه شرکت دارند. ♦️العمری تصریح کرد که 10 روز آینده، روزهایی حساس و سرنوشت‌ساز برای ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای غزه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️کاهش ساعات کاری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: 🔹مقرر شد که ساعات کاری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش یابد و تعطیلی آخر هفته نیز به دو روز افزایش یابد؛ تعطیلی روز جمعه قطعی است ولی تعطیلی روز دوم، اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه در صحن تعیین شود.
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ نکات تفسیری سوره‌‌ مبارکه «حجّ» صفحه ۳۳۴ قرآن مجید [۱] و [۲] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ خداوند هر که را اراده کند هدایت می‌کند؛ ولی اراده او تابع حکمت اوست و لذا کسی را هدایت می‌کند که زمینه‌های لازم را در خودش ایجاد کرده باشد. «یَهْدِی مَنْ یُرِیدُ» ✨🌸 2️⃣ در این که صابئین چه کسانی هستند؛ سخن بسیار است. بعضی گفته‌اند: ستاره پرستند، بعضی ملائکه پرست می‌دانند و بعضی می‌گویند: اینان گروهی از پیروان حضرت نوح علیه السلام هستند. ✨🌸 3️⃣ شخصی از حضرت علی علیه السلام پرسید: چرا از مجوس جزیه (نوعی مالیات) گرفته می‌شود در حالی که آنان نه پیامبر داشتند و نه کتاب و جزیه گرفتن مخصوص اهل کتاب است؟! حضرت فرمود: ✨« مجوس، هم کتاب آسمانی دارند و هم پیامبر الهی.» 🌸✨ 4️⃣ یهودیّت، مسیحیّت، مجوسیّت و صابئیّت همه از ادیان توحیدی و آسمانی‌اند؛ چون نام آنان در برابر مشرکان برده شده است. «وَ الَّذِینَ هٰادُوا... وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا » ✨🌸 5️⃣ در قیامت، خداوند هم قاضی است و هم شاهد. «إِنَّ اللّٰهَ یَفْصِلُ - إِنَّ اللّٰهَ عَلیٰ کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ» 🌸✨ 6️⃣ در آسمان‌ها موجوداتی با شعور هستند. «مَنْ فِی السَّمٰاوٰاتِ» (کلمه‌ی «مَنْ» برای صاحبان شعور است) ✨🌸 7️⃣ تمام هستی برای خداوند سجده و خضوع می‌کنند؛ «یَسْجُدُ» و شعور، مخصوص انسان نیست. «مَنْ فِی السَّمٰاوٰاتِ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ» (اگر بدانیم همه هستی تسلیم خدا هستند ما نیز وصله ناهمرنگ نخواهیم بود. شرک و تکبّر مخالف نظام هستی است.) 🌸✨ 8️⃣ عزّت و ذلّت تنها به دست خداست. «مَنْ یُهِنِ اللّٰهُ فَمٰا لَهُ مِنْ مُکْرِمٍ» ✨🌸 9️⃣ لباس هر یک از دوزخیان، مخصوص بدن اوست. «قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیٰابٌ» 🌸✨ 🔟 دوزخیان برای نجات خود دست و پا می‌زنند؛ امّا تلاش آنان بی‌نتیجه است. «أَرٰادُوا أَنْ یَخْرُجُوا مِنْهٰا - أُعِیدُوا فِیهٰا» ✨🌸 1️⃣1️⃣ دردناک تر از آتش دوزخ، غم‌ها و عذاب‌های روحی است. «مِنْ غَمٍّ» 🌸✨ 2️⃣1️⃣ بهترین راه شادی و تفریح، استفاده از طبیعت است. «جَنّٰاتٍ - انهار» ✨🌸 1️⃣3️⃣ یکی از زیبایی‌های قرآن، تناسب میان بیم‌ها و امیدها، انذارها و بشارت‌های آن است. «قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیٰابٌ - وَ لِبٰاسُهُمْ فِیهٰا حَرِیرٌ» 🌸✨ 1️⃣4️⃣ برهنگی ارزش نیست؛ بهشتیان هم لباس دارند. «لِبٰاسُهُمْ فِیهٰا حَرِیرٌ» ✨🌸 1️⃣5️⃣ خداوند، محرومیّت‌ها را جبران می‌کند؛ ابریشم و طلا که در دنیا برای مردان حرام است؛ در آخرت وسیله‌ی زیورشان خواهد بود. «ذَهَبٍ - حَرِیرٌ» پاورقی ____________________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی
دشمنان ، معاندان بدخواه،فرصت طلبان منفعت طلب سلاله طلحه وزبیرها واشعث های زمان بدانند و این پنبه راازگوشهایشان دربیاورند: اگرازسرهایمان ‌کوه بسازند ملت با بصیرت ولایتمدارایران اسلامی تحت هیچ شرایط مولاومقتدایشان امام سیدعلی خامنه ایی( مدظله العالی ) را تنها نمی گذارند. این پرچم علوی همچنان مستحکم وپابرجا است و بادست معظم له به دستان نورانی یوسف زهرامنجی عالم بشریت ارواحناله الفدا خواهیم سپرد . حماسه بزرگ وبه یادماندنی ۹دی برهمه عاشقان بابصیرت حریم ولایت وامامت مبارک باد🌹🌹🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌹🌹