◀️با بروز اختلافات بين افراد حجتيه و طرفداران دولت در سبزوار، كار به زد و خورد نظامي كشيد كه نتيجه آن كشته و زخمي شدن عدهاي از طرفين بود.
◀️در شهرهاي ديگر مثل بوشهر، اصفهان و كرمانشاه هم اختلافات به تظاهرات و زد و خوردهاي خياباني منجر شد.
◀️انجمن آن قدر در كارشكني و تبليغات مغرضانه خود به روشهاي مختلف ادامه داد تا امام امت در عيد فطر سال 1362 خطاب به انجمن فرمودند:
يك دسته ديگر هم كه تزشان اين است كه بگذاري كه معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد، حضرت صاحب مگر براي چي ميآيد؟ حضرت صاحب ميآيد معصيت را بردارد ما معصيت ميكنيم كه او بياد؟ اين اعوجاجات را برداريد. اين دستهبنديها را براي خاطر خدا اگر مسلميد و براي خاطر كشورتان اگر ملي هستيد. اين دستهبنديها را برداريد. در اين موج خودتان را وارد كنيد و برخلاف اين موج حركت نكنيد كه دست و پايتان خواهد شكست.
انجمن حجتیه پس از گذراندن مراحل مختلف سرانجام در مرداد سال ۶۲ پس از بیانات امام درباره عملکرد مغایر با اهداف نظام اسلامی به ظاهر فعالیت های خود را با انتشار بیانیه ای تعطیل اعلام کردند.
۱۰
امامخميني(ره) ميفرمايند
«ديروز حجتيهايها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات، تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغاني نيمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابي تر از انقلابيون شدهاند! ولايتيهاي ديروز که در سکوت و تحجّر خود آبروي اسلام و مسلمين را ريختهاند، در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شکستهاند و عنوان ولايت برايشان جز تکسّب و تعيّش نبودهاست، امروز خود را باني و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را ميخورند!»
صحيفه امام، ج 21، ص 281
◀️ در زمان فوت آقاي شيخ محمود حلبي، آقاي سليمي عضو سابق انجمن از مقامات مسوول اجازه دفن وي را در کنار ابن بابويه اخذ مينمايد.
۱۱
◀️انجمن در ابتدای حمله عراق به ايران هيچگونه عكسالعملي مانند كليه گروهكها و مجامع بينالمللي از خود نشان نداد و پس از مدتي با همان دلايلي كه عليه نظام وابسته رژيم شاه مبارزه نكردند و حتي با آن سازش و در مواردي همكاري داشتند، شروع به محكوم كردن جنگ در زمان غيبت امام زمان(عج) كردند و آقاي حلبي در سخنراني خود گفت:
اول شما يك افسر و يك پيشوا و رهبر معصوم پيدا كنيد. رهبري كه بتواند اداره اجتماع كند روي نقطه عصمت نه عدالت، ديشب گفتم اول او را پيدا كنيد او را اقامه به كار بكنيد. طرح داشته باشيد، نقشه صحيح طبق نظر دين، رهبر معصوم داشته باشيد... از من هم واجب است منبر را ول كنم.
هفت تير به كمر ببندم، بروم جلو...
اين كلمات جايش آنجاست نه هر جايي،
نه به هر هدف غلطي و هر راه كجي و معوجي و خلافي...
بايد جنگ روي موازين دين به رهبري معصوم نه عادل، عادل كافي نيست...
عادل گاهي اشتباه ميكند، خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نميتوان داد به كسي كه خطا ميكند.
◀️حلبي حتي گستاخي را تا آنجا ادامه داد كه گفت امام زمان(عج) هم كه بيايد خودش جلوتر از همه در لشكر حركت ميكند. او بدون توجه به اهميت جان امام امت براي نظام جمهوري اسلامي، بدون توجه به كهنسالي او و بدون نگاه به جنگ مدرن گفت: «بنده توي خانهام بنشينم، پلو بخورم، به جناب آقا بگويم برو ميدان،
ميگويد: برو آقا دنبال كار خودت. خيلي خوب است، خودت بيا عمل بكن... .»
◀️برخي جملات توهينآميز ديگر مانند:
مشت بر درفش چه مي تواند بکند... چه کسي با آمريکا مي تواند طرف بشود... يک خودکاري دستش گرفته يک اعلاميهاي نوشته و مي خواهد آمريکا را شکست بدهد.
۹
◀️ با پيروزي انقلاب اسلامي انجمن حجتيه كه در حيرت پيروزي انقلاب اسلامي بود تضعيف شد زيرا آنها اعتقادي به پيروزي انقلاب اسلامي نداشتند، و پنج شش ماه در حالت ترديد بودند.
◀️ انجمنيها كه تا واپسين روزهاي پيروزي انقلاب ميگفتند امام سيزدهم در پاريس نشسته و مردم را جلوي گلوله ميفرستد در نيمه شعبان سال اول انقلاب عكس همه مراجع را زد و بعد از چندماهي به تأييدات خود از رهبر انقلاب اشاراتي داشت و خود آقاي حلبي از مضاميني چون عظيمالشأن و رهبر كبير براي امام خميني(س) استفاده كرد.!!
◀️وقتي انجمنيها به موضع انفعال افتادند نيروهاي تربيت شده در انجمن، پس از انقلاب به سه دسته تقسيم شدند:
1- از دسته اول برخي مانند آقاي پرورش، دكتر صادقي، استاد دانشكده الهيات مشهد، عبدالكريمي، استاد دانشگاه مشهد، مهندس مصحف و بسياري ديگر به انقلاب پيوستند.
در ميان اينان، جواناني نيز حضور داشتند كه دست كم چند سالي انجمن را تجربه كرده و به صف انقلابيان پيوسته بودند.
برخي نيز مانند آقاي طيب كه مسووليت برگزاري مراسم سخنرانيها را در تهران بر عهده داشت، نه تنها به انقلابيان پيوستند، بلكه به نوعي در برابر انجمن هم قرار گرفتند.
2- دسته دوم در برابر انقلاب بيتفاوت ماندند.
3- دسته سوم به انتقاد از انقلاب پرداخته و به صف مخالفان – از نوع ديندار – پيوستند.
۷
◀️ در حالي كه رژيم ستمشاهي براي مقابله با فرمان امام خميني(ره) كوششهاي فراواني براي برگزاري جشنهاي نيمه شعبان مبذول ميداشت، انجمن حجتيه همراه با رژيم در مقابل فرمان امام ايستاد و در تهران و شهرستانها جشنهاي دلخواه خود را برگزار كرد و براي اين كه پاسخي براي عمل خود داشته باشند هيأتي را به سرپرستي حسين تاجري، از مسوولان انجمن، نزد آقاي شريعتمداري فرستاده و از وي كسب تكليف كرده بودند. اين در حالي بود كه آقاي شريعتمداري تا حدودي قابل اعتماد رژيم به شمار ميرفت!!!
◀️شريعتمداري در گفتوگوي خود با مقامات ساواك در شب 57/7/1 كه به شماره 7404/312 مورخ 2/7/57. در بولتن چهاربرگي ساواك موجود است گفته بود:
سلام مرا به پيشگاه اعليحضرت برسانيد و به عرض برسانيد كه اعليحضرت اطمينان داشته باشند. همان مشكلاتي كه امروز ايشان دارند، ما هم داريم... يكي از پايگاههاي مخالف با رژيم سلطنتي ايران نجف است كه من صد در صد با اين پايگاه مخالفم.
من براي حفظ مملكت، ديانت و سلطنت فكر ميكنم...
من معتقد به آزادي همه زندانيان نيستم آنهايي را كه اطمينان داريد بعد از آزادي تحريكات نميكنند، آزاد كنيد ولي بقيه را نگه داريد، مخصوصاً كساني را كه اهانت به مقام سلطنت ميكنند!!!
انجمن پنج ماه پس از پيروزي انقلاب، مبادرت به تجديدنظر و اصلاحاتي در اساسنامهاش با افزودن تبصرهها و متممهايي نمود كه در شرايط انقلاب، قادر باشد گاه به ميخ و گاه به نعل بزند و دو پهلو موضع بگيرد!!!
۶
◀️ آقاي طيب از مسوولان سابق انجمن كه پس از انقلاب خود را از انجمن خارج كرد ميگويد:
از ابتداي اين نهضت و از گذشتههاي دور اين نهضت آقاي حلبي با ناباوري با آن برخورد ميكرد و معتقد بود كه نميشود با رژيم تا دندان مسلح شاه مبارزه كرد و عقيده داشت كساني كه به اين راه كشيده ميشوند خونشان را هدر ميدهند و كساني كه افراد را به اين راه ميكشانند مسوول اين خونها هستند و معتقد بودند كه كار صحيح فعاليتهاي فرهنگي و ايدئولوژيك است نه مبارزه عليه رژيم.
و اما امام اين پيشواي الهي، پيش از روز 15 خرداد چنين فرموده بودند كه «اسلام در معرض خطر است» و به مناسبت احياي كاپيتولاسيون در يك نطق آتشين فرمودند: من اعلام خطر ميكنم...اين آقاياني كه ميگويند بايد خفه شد و دم نياورد، آيا در اين مورد هم ميگويند بايد خفه شد؟ در اينجا هم ساكت باشيم و دم نياوريم؟
ما را بفروشند و ما ساكت باشيم، استقلال ما را بفروشند و ما ساكت باشيم والله گنهكار است كسي كه داد نزند والله مرتكب كبيره است كسي كه فرياد نزند... امروز تمام گرفتاري ما از آمريكاست تمام گرفتاري ما از اسرائيل است. اسرائيل هم از آمريكاست. اين وكلا هم از آمريكا هستند. اين وزرا هم از آمريكا هستند، هم دستنشاندة آمريكا هستند. و در همان زمانها بود كه امام تقيه را نيز حرام كردند.
به طور مثال، در نيمه شعبان سال 1357 حضرت امام خميني(س) فرمان دادند كه:
اكنون لازم است در اين اعيادي كه در سلطنت اين دودمان ستمگر براي ما عزا شده است بدون هيچگونه تشريفات كه نشانگر عيد و شادماني باشد، در تمام ايران، در مراكز عمومي مثلاً مسجد بزرگ، اجتماعات عظيم برپا كنند و گويندگان شجاع و محترم مصايب وارده بر ملت را به گوش شنوندگان برسانند.
۸
◀️انجمن حجتيه با فراموش كردن ادعاهاي اوليه درباره مبارزه با فرقه ضاله بهاييت اينك مهمترين اقدامات خود را در مسير حمله به مقدسات و اعتقادات اهل سنت متمركز كرده است.
◀️انجمن حجتيه در ارتباط با مساله كشتار مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستي معتقد است كه چه لزومي دارد ما به اين سني ها كمك كنيم.
اين در حالي است كه مرحوم شيخ محمود حلبي اين گونه نبود؛ وي قبل از انقلاب بارها گفته بود اهل سنت برادران ما هستند و اگر كسي بخواهد به آنان چپ نگاه كند، ما چشمانشان را درمي آوريم.
شيخ حلبي بر وحدت شيعه و سني تاكيد داشت اما حجتيه اي هاي امروز اين را قبول ندارند.
يكي از اعضاي اين انجمن در پايگاه هاي خبري خود بارها گفته است ما از خودمان دفاع نمي كنيم چون امام زمان(عج) مي آيند و از ما دفاع مي كنند.!!!
۱۲
◀️انجمن حجتيه شبهات و انحرافات بسيار در مورد قيام حضرت امام حسين (ع)، مهدويت و انتظار، وحدت امت اسلامي، تشكيل حكومت اسلامي و ولي فقيه در زمان غيبت دارد كه اين شبهات در كتاب هاي آنان كاملا قابل پيگيري است.
◀️انجمن حجتيه معتقد است كه حتي خون هايي كه در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ريخته شده، هدر رفته است و بسياري از كشته شدگان شهيد محسوب نمي شوند.
انحراف ديگر انجمن حجتيه مخالفت افراطي با فلسفه و عرفان است، به اين معنا كه به خودشان اجازه مي دهند به فلاسفه شيعي از ملاصدرا گرفته تا مرحوم علامه طباطبايي و شاگردان ايشان توهين كنند، آنان را نجس بدانند و تكفير كنند.
◀️طلاب و علماي اسلامي بايد گام جديدي براي مبارزه با انجمن حجتيه بردارند زيرا ديگر نمي توان با بررسي منابع تاريخي آنان را شكست داد بلكه بايد در مباني فكري انديشه كرد و مجموعه شبهات انجمن حجتيه را جمع آوري و به دنبال پاسخ مناسب براي آنها بود.
يكي از مشكلات اصلي حوزه هاي علميه غفلت از منشور روحانيت است كه توسط امام خميني (ره) تدوين شد.
◀️بايد نهضتي در حوزه هاي علميه به نام نهضت بازخواني فرمايشات امام راحل در باب منشور روحانيت راه اندازي شود تا تحجر و شيعه انگليسي از ميان برود.
۱۳
◀️درباره روش تبلیغی حجتیه؛
هیچگاه آنطور که قرآن کریم میفرماید دعوی و تبلیغ عمومی و اجتماعی ندارند؛ در حالیکه روحانیت شیعه بزرگترین چیزی را که از قرآن و روایات گرفته و بدان عمل میکند، همین تبلیغ عمومی است. یعنی ارکان و اعتقادات دین را باید به زبان و فراخوان و دعوت عمومی مطرح کرد. اینجا دعوت از حالت فردی و تمرکز بر جنبههای روانی شخصی کاملا خارج شده و دعوت عمومی مطرح میشود. و همانطور که امیرالمؤمنین میفرماید، قلوب سالم و آگاه و اهل توجه به معنویت و عبودیت الهی جذب میشوند و بدل به جریان گسترده دینی میشوند.
◀️خلاف این مسأله که یک دعوت شیطانی است، همان روش صوفیه، بهاییها و منافقین است: دنبال تکتک انسانها رفتن.
مدل فعالیت حجتیه، نوعی تغذیه فکری شبیه شستوشوی مغزی بهصورت سیال و بیرنگ و شناور است.
شما در مواجهه با این افراد، متوجه نمیشوید که با انجمن حجتیه مواجه شدهاید. انجمن حجتیه این کار را در حالت شیعی بهعنوان ضد بهاییت، اما با همان روش بهاییت انجام میدهد.
۱۴
◀️ انجمن پس از انحلال یا به قول خودشان تعطیلی و به ویژه پس از مرگ شیخ محمود حلبی در دی ماه 1376، به فعالیت پنهان یا به قول معروف «زیرزمینی» پرداخت.
◀️ریاست انجمن حجتیه در حال حاضر با یکی از شاگردان و یاران دیرین حلبی به نام «حجت الاسلام حسینی» است و اسم مستعار او در آن زمان و به ویژه در هر کجا که با لباس غیر روحانی حضور مییافت، آقای «آرام» بود.
◀️بغض انجمن حجتیه، که بیشتر به حزب و تشکیلات خود اعتقاد و علاقه داشتند تا به اسلام و امام زمان (عج) روز به روز تشدید شد، تا آنجا که در فتنه 88، با بهاییها، سلطنت طلبها، منافقین و به قول معروف «از سروش تا گوگوش» همراه شدند و به رغم آن که همیشه دم از جدایی دین از سیاست میزدند، بسیار فعالانه در سیاست دخالت کردند، اما در جبهه دشمن. بله؛ چنان چه امام حسین (ع) فرمود: «خدا راجع به بهشتاش فریب نمیخورد.» لذا همه امتحان داده و ماهیت اصلی خود را آشکار میکنند.
۱۵
◀️حضور انجمن حجتیه در عرصهی سیاست و البته علیه ولایت و جمهوری اسلامی ایران و شرکت فعال در فتنه 88، آن قدر مشهود و مستدل بود که دکتر عبدالعلی سروش که خود به صف مخالفین با دین و انقلاب اسلامی پیوسته است در مصاحبهای گفت: «واقعیت این است كه در درون جنبش سبز هم دینداران و هم غیردینداران، هم چپها و سكولارهای فلسفی و حتی افرادی از انجمن حجتیه وجود دارند و این را نه میتوان انكار كرد و نه میتوان مخفی نگاه داشت.»
و وزیر اطلاعات (بر اساس شواهد و اسناد) گفت: «از اوباما تا انجمن حجّتیه برای سوء استفاده از انتخابات متحد شدهاند».
لذا تکلیف مسلمانان، مؤمنین، ولایتیها و انقلابیها و هر فرد عاقل، باشعور و بصیر دیگری در قبال آنها کاملاً معلوم است.
۱۶
🔴ذوالنوری:تبعیت از فرامین رهبر عزیز را از اوجب واجبات میدانم
♦️رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، طی توییتی درباره تذکرات امروز رهبرمعظم انقلاب درباره عدم هتک حرمت رئیس جمهور نوشت:تبعیت از فرامین رهبر عزیز را از اوجب واجبات میدانم
♦️در چارچوب تدابیر معظمله از احقاق حق مردم غفلت نخواهم کرد