eitaa logo
این عماریون
327 دنبال‌کننده
259هزار عکس
71.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کتابِ ؛ فصلِ سوم، بخش سوم ✅️ رشد (Growth) یا توسعه (Development) ؟! 🔰 پرسشی جدّی مطرح است که؛ چرا توصیه ی برای آزادسازیِ بازارها همچنان اعتبار خود را به عنوان یک گزینه پیش روی کشورهای در حالِ پیشرفت حفظ کرده است؟ از جمله نکاتِ مهم درباره ی این است که عمده ی تحقیقاتِ انجام گرفته در چارچوبِ اقتصادِ متعارف درباره ی آثار آزادسازی بر اقتصاد کشورها، عمدتا متمرکز بر آثار آزادسازی بر روی بوده است. نتایح این آزادسازیِ تجاری همواره مثبت بوده و منجر به رشد اقتصادی شده است، لکن این مطالعات یک انحراف اساسی دارد و آن اینکه مسأله ی اصلیِ این کشورها، نه رُشد، بلکه پیشرفت است. بنابراین ضرورت دارد در اینجا اجمالا به تفاوت های و بپردازیم که عبارت است از: 1️⃣ رُشد اقتصادی یک تحوّلِ کمّی است اما توسعه و پیشرفت یک تحوّلِ کیفی است. 2️⃣ نتیجه ی هر توسعه ای رُشد است، اما هر رُشدی ضرورتا به توسعه منجر نمی شود. 3️⃣ رُشد ممکن است بصورت جهشی و در کوتاه مدت صورت گیرد، اما توسعه معمولا زمان بر است و تدریجی اتفاق می اُفتد. 4️⃣ رُشد برگشت پذیر است؛ یعنی از مثبت به منفی تبدیل می شود، اما توسعه چنین نیست. 5️⃣ رُشد وسیله است، اما توسعه هدف است. 6️⃣ شروعِ رُشد به مراتب ساده تر از حفظ و تداوم آن است، اما توسعه، رُشد را تداوم می بخشد و جلوی نزول آن را می گیرد. 7️⃣ رُشد اقتصادی ممکن است در نتیجه ی افزایش سرمایه گذاری و تزریقِ پول در همان ساختارِ اقتصادیِ عقب مانده و تعادلیِ قبلی صورت گیرد، در حالیکه توسعه، تعادلِ قبلی را بر هم می زند و تعادلی جدید و پویا ایجاد می کند.
15.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨‌رویکردهای عدالت‌محور درسال ۱۴۰۲ سال ۱۴۰۰ دو روز بعد از مراسم تنفیذ و آغاز به کار، به خوزستان رفتم مهمترین مسئله و دغدغه مردم در اهواز و برخی از شهرهای خوزستان، مشکل آب بود و این در خوزستان نبود؛ درسیستان و بلوچستان، در کرمان،بوشهر، حتی در کردستان، همدان،‌ مسئله مردم، مسئله آب بود. ‌‌ 🚨امروز ملاحظه می‌کنید که در این ۳۰ ماه، چه تعداد پروژه‌های مهم آبی در کشور بحمدالله به ثمر رسیده از جمله این اقدامات، ۳ پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و فلات مرکزی کشور است. ‌‌ 🚨 طرح جهاد آبرسانی به روستاها، امروز به ۵ هزار روستا رسیده و تا پایان دولت به ۵ هزار روستای دیگر هم آبرسانی انجام خواهد شد. ‌‌ 🚨 مسئله مسکن، در ابتدای این دولت، تبدیل به یک گره شده بود. هم، «عقب‌ماندگی در ساخت» وجود داشت و هم «بلاتکلیفی». بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر، تحویل داده نشده بود و تعهدی برای دولت بود. ‌‌ 🚨 امروز بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور، درحال ساخت است. نیمی از مسکن‌های مهر به مردم تحویل شده است و نیمی دیگر ان‌شاءالله در دست اقدام است که به زودی تحویل مردم عزیزمان خواهد شد. ‌‌ 🚨در تولید برق، تولید گاز هم مثل موضوع مسکن اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است ‌‌ 🚨طرح‌ها و اقداماتی مثل کالابرگ الکترونیک، بیمه رایگان سلامت برای ۱۲ میلیون نفر از قشرهای کم‌درآمد، تکمیل و توسعه راه‌های روستایی، رساندن آب و برق و گاز به روستاها از جمله طرح‌های عدالت محور بود.
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت اول : مراقب کلّی‌گویایی‌ها جهت فضاسازی باشید! در دانشگاه می‌گویند یعنی چه؟! دانشگاه متشکل از هزاران استاد و ده‌ها هزار دانشجو در سطوح متفاوت، و صدها رشته تحصیلی می‌باشد. اما، شعارهایی چون به جای درس‌های عمومی اعتقادی، سخن کاربردی گفته شود و دروغی فریبنده است؛ یعنی اولاً به دانشجو هیچ شناختی از مبانی اعتقادات اسلامی داده نشود و ثانیاً دائم از مشکلات گفته شود، تا سیاه‌ نمایی و ایجاد یأس و ناامیدی کامل گردد! این شعار ضدتبلیغی و بی‌منطق، در حالیست که هیچ نیازی برای به جای وجود ندارد و فرصت و امکان، برای هر دو موضوع و موضوعات دیگر نیز وجود دارد. بنابراین مقصود، حذف مبانی اعتقادات اسلامی و بزرگ‌نمایی مشکلات می‌ باشد! کاربردی : نکتۀ دوم،معنا، مفهوم و مصادیق علوم کاربردی می‌باشد. آیا خداشناسی، خدا پرستی، توحید، شناخت و اعتقاد به معاد کاربردی نیست و سخن از گرانی مسکن، خودرو، پیاز و سیب‌ زمینی، کاربردی می‌باشد؟! و آیا اساساً سخن از مشکلات فعلی جامعه، علوم کاربردی می‌باشند؛ در حالی که مشکلاتی امروز هست که فردا نخواهد بود و مشکلاتی فردا پیش می‌آید که امروز نیست. تمامی مشکلاتی که در جامعۀ ما وجود دارد، در سایر جوامع نیز وجود دارد و در غرب بیشتر و شدیدتر! سخن از مشکلات روز، البته به صورت علمی، تحلیلی، نقد منطقی و ارائۀ راه‌ کارها، به ویژه در محیط دانشگاهی، نه تنها خوب، بلکه لازم و ضروریست؛ اما اولاً چرا به جای مباحث اعتقادی باشد و ثانیاً در محیط دانشگاهی، چگونه طرح و بررسی شود که شعاری نباشد، بلکه علمی باشد؟! علوم اعتقادی : نه فقط در اسلام عزیز، بلکه در تمامی ادیان، مذاهب و مکاتب بشری نیز جهان‌ بینی و باورها اصل و زیرساخت مواضع و علمکردها می‌باشند،حال خواه جهان‌ بینی اسلامی باشد، یا جهان‌ بینی مادی خواه باورها درست و حقیقی باشند، خواه خرافات به شکل‌های سنّتی یا مدرن! این که امام خمینی رحمة الله علیه با تأسی به مرحوم آیت الله کاشانی فرمودند: سیاست ما عین دیانت ماست، حقیقتی است که عمومیت دارد،یعنی سیاست کفار نیز عین دیانت آنهاست و دیانت‌شان نیز عین سیاست‌ هایشان می‌ باشد؛چرا که هرگونه نگاه،موضع‌گیری، سیاست‌ گزاری، برنامه‌ریزی و اقدام برای انجام در هر امری، مبتنی بر جهان‌بینی و اعتقادات و باورها می‌باشد. همین‌ها که می‌گویند: دروس عمومی اعتقادات حذف شود و به جای آن مباحث چالشی و آن هم به صورت شعاری مطرح شود! مبتنی بر اعتقادات باطل آنها می‌باشد.(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت دوم : بنابراین،اگر تمامی علوم را در نظر بگیرید، کاربردی‌تر ازعلوم و مباحث اعتقادی، در زندگی فردی و اجتماعی و سرنوشت دنیوی و اخروی وجود ندارد. کاربردی‌ترین علم : فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ (سوره محمد بخشی از آیه 19)، یعنی به صورت علمی، بشناس و بدان که هیچ إلهی به جز الله وجود ندارد؛ لذا نه هوای نفس خود و دیگران را إله بگیر و نه برای فریادهای متکبرانه و گوش‌خراش، دل‌آزار و منحرف کنندۀ فراعنۀ زمان، مبنی بر - مَا عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرِي - برای شما إلهی جز خودم خودم نمی‌شناسم (سوره قصص بخشی از آیه 38) و - أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلَى - من برترین ربّ صاحب اختیار و تربیت کنندۀ امور شما هستم (سوره نازعات آیه 24)، اهمیّت و ارزشی قائل شو و آنان را بندگی نکن؛ بلکه خداوند سبحان، خالق، مالک و ربّ العالمین را بندگی کن، تا به رشد، کمال، امنیت و فلاح برسی. کدام یک ازجریان‌های انحرافی غرب و جنایات نظام سلطه و عملکردهایشان در حوزه‌ های گوناگون سیاسی،اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، روابط بین الملل و مبتنی برجهان بینی مادی و اعتقادات فراماسونی(شیطانپرستی)، صهیونیستی، اومانیستی و ماکیاولیستی آنها نمی‌باشد و کدام یک از باورها را در قالب‌ نظریه‌ ها، فلسفه‌ ها، دروس دانشگاهی، تبلیغات عمومی و حتی رُمان، فیلم، سریال، تأتر، گزارش و به اذهان عمومی خودشان و مردمان جهان القا نمی‌کنند؟! آیا ظلم به جامعه بشری، به استعمار و استثمار کشیدن ملّت‌ها و غارت سرمایه‌ هایشان، مبتنی بر اعتقادات و باورهای آنان نمی‌باشد؟! آیا نهادینه کردن نژاد پرستی در امریکا و اروپا و جدیت در تحقق آن، حتی در سازمان‌ها، ادارات، دادگاه‌ها، پلیس و مردم، مدارس و حتی بیمارستان‌ها و اعتقادی نمی‌باشد؟! آیا رواج برده‌داری مدرن و سنّتی، به ویژه در امریکا، مبتنی بر باورهای مستکبرانه و ظالمانه نیست. اوباما در دوره ریاست جمهوری، به صراحت گفت: ما نمی‌توانیم ژن برده‌داری را از امریکایی‌ ها جدا کنیم! آیا تلاش برای القای اسلام هراسی و گسترش آن، توسط دولت‌ها و دستگاه‌ها رسمی و غیر رسمی و نیز در تمامی عرصه‌های تبلیغاتی، ریشۀ اعتقادی ندارد؟! آیا در دستور کار قرار دادن مسلمان کُشی و نسل‌کُشی مسلمانان و اهتمام ویژه به بچه‌کُشی از بوسنی در قلب اروپا گرفته تا میانمار در شرق آسیا و به ویژه در کشورهای مسلمان آسیای غربی ایران، فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و ...و همچنین در یمن و مبتنی بر اعتقادات کفرآمیز و باورهای مستکبرانۀ فراماسونی و صهیونیستی آنها نمی‌ باشد؟! آیا ترویج همجنس‌بازی در میان مردم، حمایت حکومت‌ ها و دولت‌ها با تصویب این رذیله در مجالس قانونگذاری، اشارۀ تأییدی بر این ناهنجاری رفتاری در هر فیلم و سریال با هر موضوعی، آموزش به کودکان دبستانی، تحمیل آموزش و رواج آن در مدارس ابتدایی ومتوسطه تمامی کشورها، تحت عنوان سند 2030 و سایرقطعنامه‌ها و مصوبات، ریشه در اعتقادات و باورهای آنان ندارد؟! اما نوبت به اسلام که می‌رسد و شرایط و امکانی برای تدریس معارف اسلامی که پیدا می‌شود، می‌گویند: در دانشگاه‌ها، این مباحث حذف شود و به جایش از مشکلات گفته شود تا کاربردی باشد! آنها می‌خواهند در جبهه‌های جنگ شناختی، نجنگیده به پیروزی رسند، لذا از مسلمانان می‌ خواهند که خودزنی و خودکُشی نمایند!(پایان)
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوم اردیبهشت  روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار گرامی باد🌷 شهرمن نجف آباد 🦋❤️🦋