eitaa logo
این عماریون
356 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
💢روزنامه‌های اقتصادی یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
💢جهانی که به محور مقاومت پیوسته است 🔹مسئله فلسطین و حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تاکنون به کشته و شهید شدن 36500 نفر (70 درصد زن و کودک) فلسطینی منجر شده است، نشان داد که نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه سردمداران سلطه‌ جهانی، حتی به مفاهیم بشری هم رحم نمی‌کنند؛ مردم تحت اشغالی را که مبارزه آنها برای رهایی از دولت اشغالگر در چارچوب‌های حقوق بین‌المللی موجود، مشروع است‌ـ مقاومت فلسطین‌ـ و از آزادی و امنیت و حق تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کنند، «تروریست» می‌نامند و رژیمی را که بنا بر آمار رسمی تاکنون ده‌ها هزار زن و کودک را با توسل به اقدامات تروریستی و بی‌رحمانه به قتل رسانده است، دفاع‌کننده از خود وانمود می‌کنند. 🔸بررسی عمق جنایات رخ داده در فلسطین در هفت ماه گذشته نشان می‌دهد، اکنون مظلوم‌تر از مردم فلسطین و و ظالم‌تر از صهیونیست‌ها و حامی اصلی آنها آمریکای مستکبر وجود ندارد. جمهوری اسلامی ایران با درک صحیح از ماهیت صهیونیست‌ها در طول 70 سال گذشته، همواره از مظلوم دفاع کرده و در کنار آن ایستاده است. از طرفی با توجه به اتفاقات هفت ماه گذشته و مشخص شدن ذات درونی صهیونیسم افکار عمومی دنیا نیز نسبت به اتفاقات و پدیده نسل‌کشی در غزه به اعتراض دست زدند. 🔹دانشجویان آمریکا از جمله کسانی بودند که در یک اقدام تاریخی، نسبت به تداوم نسل‌کشی در غزه و حمایت آمریکا از رژیم کودک‌کش صهیونیستی به خط مقاومت پیوستند و اعتراض خود را به طور علنی اعلام کردند. 🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، استادان و دیگر جوانان آمریکایی معترض عنوان می‌کنند: «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» و این اعتراضات را نشانه‌ای از وجدان‌های بیدار شده دنیا علیه نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین می‌دانند. 🔹نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی که مواضع راهبردی ایران اسلامی را به صورت واضح و شفاف در مقابل دید نخبگان و افکار عمومی جهانی قرار داد، نشان می‌دهد جهان به سمت مسیر عدالت که سال‌ها جمهوری اسلامی ایران در آن قدم نهاده است، حرکت می‌کند و این به معنای گسترانیدن عدالت در جهان است. 🔸توسل به مراجع حقوقی بین‌المللی برای توقف جنایات جنگی تل‌آویو در غزه، از سوی کشورهایی همچون آفریقای جنوبی و ورود تعدادی از کشورها به حمایت از آفریقای جنوبی با توسل به اساسنامه دیوان بین‌الملل دادگستری، نمونه‌ای از بیداری جهانی است. بنابراین، اعتراض به صهیونیسم نشان می‌دهد، جهان به درستی سیاست‌های محور مقاومت در منطقه پی برده است و اکنون در کنار آن به مبارزه با رژیم صهیونیستی دست زده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محمود صادقی: کشور با بحران‌های متعدد روبرو است 🗣نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات: 🔹کشور ما در حال حاضر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی روبرو است که این چالش‌ها عمدتا ریشه در نظام حکمرانی دارند. نه تنها فرصت پیشرفت را از بین برده است بلکه باعث ناکامی و نا امیدی ملت ایران در رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی شده است. 🔸ریشه این مشکلات در روی‌گردانی نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور از دانش و خرد، پشت کردن به تولید ملی و بی‌توجهی به عدالت است که این سیاست‌های نادرست منجر به شکل‌گیری سیستمی رانتی و ویژه‌خوار شده که منافع خود را در حذف و ستیز دنبال می‌کند. 🔹نیروهای دانشمند را به حاشیه‌ رانده و سرمایه‌های کشور را فراری داده است اما با وجود این چالش‌ها، هنوز روزنه‌های امید به آینده وجود دارد. اما هرگاه فرصت مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های عظیم انسانی داخلی فراهم شده شاهد پویایی و توسعه کشور بوده‌ایم.
💢رقابت فراموشکار و مجرم! 🔹آمریکا در حالی به سمت انتخابات ریاست‌جمهوری حرکت می‌کند که درگیر بحران‌های متعدد داخلی و بین‌المللی است. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود که در واقع تکرار رقابت سال 2020 میلادی بین نامحبوب‌ترین نامزدهای انتخاباتی از هر دو حزب‌ـ که اجماع عمومی در میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات وجود دارد که گزینه‌های مناسبی برای هدایت کاخ سفید و حتی نمایندگی احزاب‌شان هم نیستندـ است و «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» همچنان افراد اصلی برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 میلادی از سوی قرمز و آبی مطرح هستند. 🔸نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد رقابت دوباره بین ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ نسبت به بایدن پیشتاز است. 🔹در کنار این نظرسنجی‌ها و بحران‌های مذکور، در سال 2018 افشا شد ترامپ برای پنهان کردن، پرداخت پول در ازای سکوت به این بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی داشته و به حساب‌سازی و جعل سوابق تجاری دست زده است. دادستان‌های نیویورک در بررسی این اتهام، 34 مورد جعل سوابق تجاری را کشف کردند. در جریان بررسی شش هفته‌ای این پرونده، 22 شاهد در دادگاه شهادت دادند. درنهایت نیز هیئت منصفه 12 نفره دادگاه، عصر پنجشنبه به وقت محلی، پس از دو روز بررسی، دونالد ترامپ را در هر 34 فقره اتهام بزهکار شناختند. 🔸با وجود اینکه محکومان جنایی، امکان رأی‌دهی در آمریکا ندارند، اما این محکومیت قانوناً نمی‌تواند مانع از رفتن ترامپ به کاخ سفید شود. به علاوه، او هنوز امکان تجدید نظر دارد، اما حتی اگر تجدیدنظر او پیش از انتخابات رد شود و به زندان برود، باز هم می‌تواند رئیس‌جمهور شود. نکته دیگر این است که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات، نمی‌تواند خود را عفو کند. به عبارتی براساس متمم 14 قانون اساسی این کشور ترامپ حق شرکت در انتخابات را خواهد داشت. 🔹قانون اساسی آمریکا تنها سه شرطِ «شهروند آمریکابودن، داشتن بالای 35 سال، و حداقل 14 سال زندگی در خاک آمریکا» را برای نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کرده است. 🔸محکومیت دونالد ترامپ در دادگاه به‌طور حتم به اشکال گوناگون بر انتخابات 2024 تأثیرگذار خواهد بود: تقویت وفاداری به ترامپ از سوی برخی حامیان اصلی‌اش با انگیزه سیاسی دانستن محکومیت ترامپ (البته برعکس این نیز، در برخی وفاداران محتمل است)، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات پیش‌رو براساس نظرسنجی‌ها (312 الکترال ترامپ در برابر 226 الکترال بایدن)، حواس‌پرتی و گیج بودن بایدن در مناظرات در برابر ترامپ و در نهایت در خوشبینانه‌ترین حالت، رقابت انتخاباتی 2024 را می‌توان رقابت یک پیرمرد فراموشکار و یک مجرم تصورکرد. 🔹در حال‌ حاضر، ترامپ نه‌تنها اولین رئیس‌جمهور سابقی است که در یک جنایت مجرم شناخته می‌شود، بلکه اولین نامزد ریاست‌جمهوری از حزب اصلی است که در بحبوحه مبارزات انتخاباتی برای کاخ سفید به جرمی محکوم می‌شود. او به ناچار بعد از محکومیت استراتژی کمپین انتخاباتی‌اش را تغییر خواهد داد.
💢ویژگی اصلی طرف درست تاریخ 🔹اکنون و در روزگار ما، مظلوم‌تر از مردم فلسطین و به ویژه ساکنان غزه و ظالم‌تر از صهیونیست‌ها و حامی اصلی‌اش شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار وجود ندارد. از سعادت ملت ایران، آن است که در پرتو انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، از سال ۱۳۵۷ در سمت درست تاریخ قرار گرفت و تا به امروز، تحت پرچم اسلام و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، با قوت در این میدان، نه تنها ایستاده، بلکه با کمک به مردم مظلوم فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی و دیگر مظلومان در منطقه و جهان، مقدمات ورق خوردن تاریخ به نفع مستضعفان را فراهم کرده است. 🔸بیداری ملت‌ها و از جمله دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و پیوستن آنان به جبهه مقاومت، نویدبخش آینده‌ای بس درخشان است. آینده‌ای که از مختصات آن، نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و افول قدرت حامی آن، «آمریکا» است. این نوید‌ها در پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی وارد شده در جبهه مقاومت به نفع مظلومان فلسطین، به وضوح مورد تأکید قرار گرفته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عَقدا شهری از توابع بخش عقدا شهرستان اردکان در استان یزد در مرکز ایران است. مراسم تعزیه خوانی محرم در این شهر شهرت دارد و مردم محلی به آن شبی (شبیه) می‌گویند. یکی از کهن‌ترین بخش‌های استقرار جوامع مردمی در دشت یزد _ اردکان، شهر تاریخی عقدا است که براساس منابع قدمت آن را پیش از اسلام و دوران ساسانی می‌دانند.  عقدا در شمال استان یزد قرار گرفته و از زیر مجموعه‌های شهرستان اردکان است؛ در گذشته شهر عقدا یزد را گبران به معنای محل سکونت مردمان گبر یا زرتشتیان نیز می‌نامیدند. پس از پیگیری مسئولان شهر عقدا، بافت تاریخی این شهر با ۴۰ هکتار عرصه ثبتی شامل ۱۶ هکتار بافت تاریخی و ۲۴ هکتار باغ‌ها و انارستان‌ها، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
🔘 ۱۰ فرمان دشمن برای تحقق اهداف جنگ ترکیبی شناختی در ایران ▫️ده فرماني كه رسانه‌هاي دشمن روي آن متمركز هستند و همه روزه از سوي آلبانی نشینان، اصلاح طلبان، ارتش رسانه‌اي انگلیس در داخل کشور و خارج، واشنگتن، پاريس و ۸۲۰۰ تل‌آويو و ... روي آن كار مي‌شود، دقت كنيم: 1️⃣پيشرفت‌هاي ايران را مخفي كنيد. 2️⃣به مشكلات و نارسايي‌ها و موضوعات یاس آور ضريب بدهيد. 3️⃣پيشرفت‌ كشورهايي كه خصم ايران درجهان و منطقه هستند بزرگ كنيد. 4️⃣اگر حکومت ايران رفت به سمت مبارزه با فساد، آن‌را به همه مسئولين نظام تسري دهيد و روي اين مسئله مدام تمركز كنيد، حتی اگر با فساد برخورد کرد آنرا وارونه جلوه دهید. 5️⃣مردم را از بهتر شدن اوضاع نااميد كنيد. 6️⃣هر اعتراض و شورشي به هر دليل رخ داد به دنبال كشته‌سازي باشيد. 7️⃣از هر بهانه‌اي براي مسخره كردن آخوندها و نهادهای انقلابی استفاده كنيد. 8️⃣دنبال ترويج و تبليغ آدم ناكارآمد و بي‌عرضه در انتخابات باشيد، تا ثابت شود نظام ناكارآمد است. 9️⃣فساد مسئول منتخب مردم را به حساب نظام بگذاريد . نگذاريد مردم بفهمند اگر اشكالي هست بالاخره خودشان رأي دادند. 🔟به چهره قهرمانان ، پاكان و پهلوانان عرصه سياست وخدمت به كشور لجن بپاشيد نگذاريد آنها به عنوان اسوه به جامعه معرفي شوند. ▫️فضای مجازی رها شده و پلتفرم‌های آمریکایی بستر اجرای تمام دستورات بالا است، وضعیت ترکیه در حکمرانی رسانه‌ای سایبری بسیار مثال بروز و قابل توجهی است. ▫️اجازه ندهیم دشمنان داخلی و خارجی آینده نظام و ملت بزرگ را با تحقق اهداف بالا تحت الشعاع قرار دهند. ما باید دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم.
55.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند «عاشق خمینی(ره)» مستندی درباره‌ی ارتباط قلبی و مستمر آیت‌الله خامنه‌ای با حضرت امام خمینی(ره) از شروع مبارزات انقلاب اسلامی تا زمان ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بیان روانشناسی ضرورت رعایت حجاب پاسخ علمی دکتر عزیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله نشست های جنگ شناختی (حجاب) 🔻قسمت چهارم کارشناس : استاد سید علیرضا آل داوود کاری از : 🌷 مرکز تولید محتوا 🌷 معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عذرخواهی ذوالنوری از ذوالنوری نماینده قم با انتشار پستی در کانال رسمی خود بابت تهمتی که به جلیلی زده بود عذرخواهی کرد.
۱۴خرداد ▪️سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد تسلیت باد. سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت (ره) بر عاشقان و شیفتگانش تسلیت •••┈✾~🖤🌷🖤~✾┈•••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️فراز پایانی وصیت‌نامه الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی: «و از ملت امیدوارم كه عذرم را در كوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند كه با رفتن یك خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد كه خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند، و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.» سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت (ره) بر عاشقان و شیفتگانش تسلیت