eitaa logo
این عماریون
365 دنبال‌کننده
241.4هزار عکس
65.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ قانون شفافیت‌ قوای سه‌گانه به دولت ابلاغ شد 🔹رئیس‌مجلس: قانون شفافیت‌ قوای سه‌گانه که ۴ سال برای تصویب آن ایستادگی کردیم و در تمام این مدت به بی‌عملی و معطل کردن متهم شدیم، امروز ابلاغ شد. پیش از این هم شفافیت آراء را داوطلبانه اجرا کردیم.
‌🇮🇷 گسترش زیرساخت های فرهنگی در شهر تهران در دوره دکتر قالیباف 🔶 نواصولگرا نوشت: 🔹شهرداری تهران در دوره 12 ساله مدیریت دکتر قالیباف با عنایت به اهمیت موضوعات فرهنگی، اقدامات گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده است. تهران جدید نه تنها در حوزه حمل و نقل و زیرساخت‌های عمرانی بلکه در ارائه خدمات فرهنگی و هنری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 🔹رشد چشمگیر فضاهای فرهنگی و مذهبی را می‌توان قابل لمس‌ترین تحول فرهنگی شهرداری تهران در دوره تصدی دکتر قالیباف دانست. احداث بیش از 17 موزه و خانه موزه از اقدامات ویژه شهرداری تهران در راستای تقویت فرهنگ ملی و پاسداشت ارزش‌های دینی بوده است. در کنار باغ موزه هنر ایرانی، موزه بازار، باغ موزه قصر و سایر موزه‌ها، باغ موزه دفاع مقدس بعنوان بزرگ‌ترین موزه جهان اسلام و مدرن‌ترین موزه غرب آسیا تبدیل به نماد مهمی از رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس شده است. 🔹رشد قابل ملاحضه‌ فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، ساخت و کمک به احداث حدود ۲۰۰۰ مسجد، توسعه و تکمیل ۴۴ کتابخانه عمومی و ساخت ۹۰ کتابخانه جدید صفحه دیگری از تلاش‌های شهرداری برای ارتقای فرهنگ شروندان بوده است. علاوه بر ظرفیت‌های ایجاد شده، برگزاری همایش‌ها و مراسم‌هایی نظیر 500 کنگره یادواره شهدا و ایثارگران، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب مجموعه جشنواره‌های شمسه، مشکات، شکوفا، تسنیم و پویا، در مناطق 22 گانه از ابتکارات شهرداری تهران به شمار می‌رود. 🔹در بخشی دیگر توجه به ظرفیت‌های هنری و احداث ۴۰ سالن سینما، ۱۰ سالن تئاتر، ۲ تالار بزرگ و مجهز موسیقی و مجموعا افزایش حدودا 10 هزار تایی صندلی‌های سینما و تئاتر خدمت شهرداری تهران به اهالی فرهنگ و هنر بوده است. علی نصیریان، پیشکسوت سینما در این خصوص می‌گوید: " در این 6 دهه‌ای که کار نمایشی انجام می‌دهم، شهرداری ندیدم که جدا از خدمات شهری، در اندیشه فرهنگ و هنر و بعد معنویات و ذوق با استفاده از ابزار کار فرهنگی و هنری باشد ... در حال حاضر با اقدامات صورت‌گرفته در دوره قالیباف حدود 108 تئاتر در صحنه است و هر شب برنامه اجرا می‌کنند." 🔹در مجموع اقدامات فرهنگی صورت گرفته فرصت مغتنمی را برای شهروندان تهرانی فراهم آورد، تا بتوانند در کنار هیاهوهای زندگی در یک کلانشهر چند میلیونی، با بهره‌گیری از ظرف هنر و فرهنگ زیست بهتری را تجربه کنند. -----------------
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم چند روایت از امام محمد جواد علیه السّلام: 🏴 قالَ مولاناالاِمامُ محمد بن علی الْجَوادُ عليه السّلام: "اِنَّ الْقائِمَ مِنّا هُوَ الْمَهْدِىُّ الَّذى يَجِبُ اَنْ يُنْتَظَرَ فى غَيْبَتِهِ وَ يُطاعَ فى ظُهُورِهِ." "همانا قائم ما مهدى عليه السلام است كه بر مسلمان واجب است در زمان غيبت او منتظرش باشد و هنگام ظهورش از او اطاعت كند." منتخب الأثر، ص 223 . 🏴 "...اِنَّ لَهُ غَيْبَةٌ يَكْثُرُ اَيّامُها وَ يَطْوُلُ اَمَدُها يَنْتَظِرُ خُرُوجَهُ الُمخْلِصُونَ وَ يُنْكِرُهُ الْمُرْتابُونَ. " "...آن حضرت(امام زمان عج) داراى غيبتى است كه روزهايش زياد و مدّتش طولانى است.پس افراد مخلص منتظر ظهور او هستند و افراد شكّاك مُنكر او هستند." منتخب الأثر، ص ۲۲۴ 🏴 "اُعْجُوبَةُ أَهلِ الْبَيْتِ نادِرَةُ الدَّهْرِ وَ بَديعُ الزَّمانِ وَ عيسَى الثانى وَ ذُوالْكِراماتِ وَ الْمُؤَيَّدُ بِالْمُعجِزاتِ وَ سُلالَةُ رَسُولِ اللّه ِ…" "مردم در مورد حضرت امام جواد عليه السلام چنين مى گفتند:اعجوبه خاندان پيامبر، نادره روزگار، شخصيّت بى همتاى زمان، عيساى دوم، داراى كرامات، تأييد شده با معجزات و سلاله رسول خدا و…" مستدرك عوالم العلوم 23 : 29 . 🏴 "وَ قالَ لِأبي جَعْفرالْجَوادُ عليه السلام رَجُلٌ: أوصِني قالَ عليه السلام :وَتَقْبَلُ؟ قالَ: نَعَمْ.قالَ: تَوَسَّدِ الصَّـبْرَ وَاعْتـَنِقِ الْفـَقْرَ وَارْفَضِ الشَّهَواتِ وَخالِفِ الهَوى وَ اعْلَمْ أنَّكَ لَنْ تَخْلُو مِنْ عَيْنِ اللّه ِفـَانْظُرْ كَيْفَ تـَكُونَ." "مردى از مولانا حضرت امام جواد عليه السلام درخواست نصيحت كرد. حضرت فرمود: مى پذيرى؟ گفت: آرى. فرمود: صبر را بالش خودساز، فقر را در آغوش بگير،لذتهـا را رهـا كن، بـا هـوس مخـالفت كـن و بدان كه هرگز از ديد خداوند بيرون نيستى ،پس آنـگاه ببين در چـه حـالتى هسـتى." تحف العقول، ص 726. 🏴 شهادت مظلومانه و جانسوز نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، ابن الرضا علیه السلام مولانا حضرت امام جواد علیه السلام تسلیت باد
↩️ ادامه مطالب دیشب 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم اساس تئوری امام خمینی که برگرفته از قرآن کریم بود و اساس گفتمان نهضت اسلامی هم بر اون بنا شد عبارت بود از ۵ واژه ،که یه بار دیگه نام می‌برم و یکی یکی توضیح می‌دم که چطور جناب هاشمی ملعون یک به یک این‌ها را تغییر داد و عبارات مورد نظر خودش روجایگزین ۱: امامت محوری ۲: امتگرایی ۳: عدالت گستری ۴: مستکبرین ۵: مستضعفین امام خمینی رحمت الله علیه این ۵ کلید واژه را در مقابل کلید واژه‌های غرب و شرق به کار گرفتند جامعه غربی سه کلید واژه دارند به نام آزادی حقوق بشر دموکراسی و جامعه شرقی با ۲ کلید واژه: مبارزه با امپریالیسم و برابری هاشمی رفسنجانی بعد از رحلت امام بلافاصله این کلید واژه‌ها را تغییر دادند و در یک کلام هدفشونم کاملاً مشخص بود چون تفکرات ایشون دنباله‌روی همان تفکرات جامعه غربی بود اولین کلید واژه قرآنی امام خمینی امامت محوری بود یعنی سیستم امامت _ امت سیستم جهان شمولی بود که اولین بار توسط امام خمینی رحمت الله علیه در عرصه سیاست احیا شد هاشمی رفسنجانی اومد کلمه امت را به کلمه ملت تغییر داد و به تبع اون عناصر آن هم تغییر کرد یعنی عناصر امت که خواهران و برادران دینی بود به عناصر ملت که شهروند و هم وطن تغییر نام پیدا کرد یعنی شما سخنرانی‌های امام خمینی را که گوش کنید وقتی می‌خوان مردم را خطاب کنند از عبارات خواهران و برادران استفاده می‌کنند حتی دروصیت نامه‌شون هم جمله‌ای هست میفرمایند: از خدمت شما خواهران و برادران مرخص وبه جایگاه ابدی سفر می‌کنم و امام از گزینش این کلمات قرآنی هدفی داشتند اون این بود که می‌خواستند خواهران و برادران نسبت به همدیگه وظایفی داشته باشند و همدیگر را امر و نهی کنند همون وظیفه امر به معروف و نهی از منکر
1_11851291003.mp3
20.48M
🔈 📌 آیات بیّنات؛ محور کلیدی در جهاد تبیین * روز شهادت آیت‌الله رئیسی "یوم‌الله" بود [2:26] * شخصیت آیت‌الله رئیسی نیز همانند بدنشان بر سر قله‌ها گم شده بود و پیدا کردنش خیلی طول کشید [3:38] * پاسخ قرآن به کافرانی که مؤمنین را مسخره می‌کنند: روز قیامت می‌فهمید چه کسی بالاتر بود [5:48] ⚜ آیت‌الله رئیسی و شهادت ایشان از آیات بیّنات برای انقلاب بود [12:48] * تحلیل جمله رهبر معظم انقلاب در مورد شهید آیت‌الله رئیسی: (دلم برای رئیسی سوخت) [17:48] * مظلومیت شهید آیت‌الله رئیسی نقاب از چهره مأمون صفتان برداشت [18:51] * رئیس‌جمهوری که مردانه در مقابل تمام برنامه‌ریزی‌های دشمنان داخلی و خارجی ایستاد [24:49] * شهید آیت‌الله رئیسی نه‌تنها به دولت بلکه به قوه قضائیه و روحانیت آبرو بخشید [27:37] * وظیفه ما: زنده نگاه داشتن افکار، مواضع و خط شهید آیت‌الله رئیسی [30:46] * تحریف؛ اتفاقی که از فردای شهادت رقم می‌خورد. مراقب باشید! [32:17] ✅ تحلیلی از ثبت‌نام‌های انتخابات پیش‌رو [41:19] * آشفتگی در کاندیداهای جبهه انقلاب [43:25] * فعلا وارد نفی و اثبات کاندیدای مورد نظر خود نشوید [45:47] * پرچمی که شهید آیت‌الله رئیسی بلند کرد را حفظ کنید [48:56] * ویژگی اصلی شهید آیت‌الله رئیسی میدان داری جبهه انقلاب بود [52:42] ⏰ مدت زمان: ۵۷:۴۴ 📅 ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
⭕ قدرت میخوای؟ از جلیلی فاصله بگیر! 🔸 کاری به تفرعن و اشرافیتی که در کلام این جماعت به گفته خودشان «لیبرال دموکرات مسلمان» نهفته است ندارم. به این که خودشان اعتراف دارند حتی در زمانی که علی الظاهر در مناصب امر قرار ندارند چه قدرتی دارند و شاهرگ های حیاتی کشور مثل اتاق بازرگانی در چنبره اینان هست و نمایندگان برای عرض ادب خدمتشان می رسند هم کاری ندارم! 🔸 مرعشی صادقانه و البته ناخواسته جمله ای را گفت که شاید یک خط بود اما هزاران حرف نهفته در خود دارد. یکبار دیگر بخوانید. با تمسخر خطاب به ثابتی: «حالا شما هم در آینده اگر یه خورده از جلیلی فاصله گرفتی بیا حزب ما تو هم احساس قدرت خواهی کرد» 🔸سابقا هم این اعتراف را امثال حسن روحانی داشته اند. همانجایی که دهباشی از زبان روحانی چنین نقل کرد: «صادق ترین و پاک ترین فرد در بین ما آقای جلیلی است». نه دوستان بلکه دشمنان جلیلی خود معترف اند که سعید جلیلی دنبال هر چیزی باشد، همچون بسیاری از چرتکه بندازهای سیاسی به دنبال قدرت بما هو قدرت نیست و مثل برخی آقایان برای رسیدن به قدرت حاضر نیست از اصول عبور کند و بر امیال نفسانی اش مقدم بدارد. 🔸ایستادن در کنار امثال جلیلی اگر تیکه و کنایه و برچسب و حذف شدن و... نداشته باشد قطعا نفع و سود و جاه و مقامی هم ندارد. قاطعانه می گویم، سعید جلیلی نماد حقیقی یک زیست مومنانه سیاسی است. همان زیستی که در مدرس ها و دیالمه ها و مصباح یزدی ها و حالا شهید رئیسی ها دنبالش می گردیم.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: « (ع) ٢» ✍️ مناسبت روز: امروز آخرین روز از ماه ذی‌القعده و برابر با سالروز شهادت نهمین خورشید ولایت و امامت، حضرت جوادالائمه (ع) در سال ٢٢٠ هجری قمری است، لذا ضمن عرض تسلیت و تعزیت به ساحت مقدس حضرت بقیه‌الله الأعظم (عج) و تمامی شیعیان و محبین آن امام همام، سخن امروز را آغاز می‌نمائیم؛ در روز گذشته از شرایط ویژه امامت حضرت در سنین کودکی و مکر مکرر مأمون و انجام مناظرات متعدد ایشان با بزرگان و دانشمندان ادیان و مکاتب مختلف و همچنین پیروزی حضرت در تمامی مناظرات و اثبات مقام و علم بی‌کران امامت، و عدم مغایرت منصب امامت با کودکی حضرت سخن گفتیم و انشاالله در سخن امروز به سیره اخلاقی حضرت جوادالائمه (ع) می‌پردازیم: امام جواد (ع) صاحب صفات و القاب بسیاری بودند، اما مهمترین آنها که در میان مسلمانان معروف می‌باشد «تقی» و «جواد» است؛ ✅ «تقی» به معنای تقوا و پارسایی است، و هرچند که تمام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دارای تقوای الهی و عصمت بوده‌اند، اما با توجه به جلوه خاص تقوای ابن‌الرضا (ع) در بین مردم آن زمان، حضرت به لقب «تقی» معروف شده‌اند؛ البته مأمون تلاش‌های زیادی برای خدشه‌دار کردن عصمت و طهارت امام انجام داد تا به هر صورتی که شده، آن حضرت را مانند خودش اهل دنیا و اهل لهو و لعب معرفی کند و قداست ایشان را نزد مردم از بین ببرند، چنانچه محمد بن ریان می‌گوید: مأمون در مجلسی که برای جشن ازدواج امام (ع) با دخترش برپا ساخت صد کنیز زیبا را که هر یک جامی پر از جواهرات در دست داشتند واداشت تا چون امام وارد شدند و برجای خود نشستند به استقبال ایشان بروند، اما امام هیچ اعتنایی به آنان نکردند و عملاً انزجار خود را نشان دادند و این حیله مأمون نیز با شکست مواجه گردید؛ و آورده‌اند که در همین مجلس، مطربی را برای خواندن و نواختن آورده بودند، اما همین که او کار خود را شروع کرد، امام بانگ بر او زدند: «از خدا بترس» و مطرب از صلابت فرمان امام که از ژرفای معنویت و نیروی الهی و ولایی آن حضرت نشأت گرفته بود، چنان مرعوب شد که آلات موسیقی از دستش فرو افتاد و دیگر هرگز تا زنده بود نتوانست از دست‌هایش برای ساز و نوا استفاده کند. (کافی ج١، ص۴٩۴) ✅ یکی دیگر از القاب و صفات مهم حضرت، «جواد» است که ریشه‌ در جود و بخشش دارد و یکی از اوصاف بزرگ پروردگار عالم است و علمای اخلاق بیان داشته‌اند که منظور از «جود» آن صفتی است که دارنده آن در برابر چیزی که می‌بخشد، به هیچ وجه انتظار جبران ندارد و البته این صفت در بین همه ائمه اطهار (ع) وجود داشته اما در سیره و زندگی حضرت جواد (ع) معنا و تبلور خاص‌تری پیدا کرده است؛ چنانچه به تصریح مکرر راویان موثق شیعه و اهل سنت، حضرت از همان دوران کودکی در جامعه زمان خویش، به جود و کرم، و بخشندگی شُهره بودند و از همان زمان، جمع قابل توجهی از مردم نیازمند در مقابل منزل ایشان اجتماع می‌کردند تا از حضرت، حاجتی بخواهند و هیچکدام نیز ناامید از درب منزل جوادالائمه (ع) برنمی‌گشتند؛ البته توجه به این نکته هم لازم است که حضرت جواد در عین بخشندگی فراوان، همانند جد بزرگوارشان امیرمؤمنان (ع)، زندگی بسیار ساده و به دور از تشریفات داشته‌اند؛ چنانچه مورخین آورده‌اند که جوادالائمه (ع) همانند فقیران جامعه، لباس پوشیده و غذا می‌خوردند و با ضعیف‌ترین مردم، هم سفره می‌شدند؛ ✅ از دیگر ویژگی‌های اخلاقی امام جواد (ع)، «حسن خلق» و «ادب» و «گشاده رویی» و «نرم خویی» حضرت با مردم بود که این امر، علاوه بر دوستان باعث جذب مخالفان و حتی دشمنان امام به سوی ایشان شده بود؛ چنانچه حضرت جوادالائمه (ع) را در این خصلت مانند جدّ بزرگوارشان پیامبر اعظم (ص) دانسته‌اند که دارای «خُلق عظیم» و اخلاق محمدی؛ و مصداق آیه ۴ سوره قلم بوده‌اند: «وَ إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ»؛ ✅ «حرّیت و آزادگی» نیز یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت جوادالائمه (ع) است، چنانچه آن بزرگوار هیچ‌گاه تسلیم ظلم و ستم نشدند و با حریت تمام، بر اعتقادات و مبانی حق، پافشاری نمودند و به‌همین دلیل در بیست و پنج سالگی توسط معتصم ملعون به شهادت رسیدند؛ ✍️ آنچه گذشت تنها بخش کوچکی از خصوصیات و سیره اخلاقی امام جواد (ع) بود که بی‌شک همه‌ی مسلمانان با الگوگیری از سیره کلامی و عملی آن امام همام، می‌توانند به سعادت دنیا و آخرت دست یابند. «انشاالله»
پاسخ به شبهه‌ای تاریخی فائقه بزاز در این انقلاب شخصیت های زیادی مورد ریشخند و استهزا یا تهمت و افترا قرار گرفته اند. اما شاید شخصیت استوار و بی بدیل شهید دکتر بهشتی ملموس ترین شان باشد. او که مقتدر و استوار ایستاد و حتی در برابر شایعات از خود دفاع هم نکرد و الگوی آیت الله رئیسی شد. در ارتباط با رئیس جمهور شهیدمان چه تهمت ها که در رقابت های انتخاباتی و در ارتباط با اعدام های دهه شصت بر سر زبان ها انداختند و حتی یکی از رقیبان در ایام تبلیغات انتخاباتی در جمع حامیان خود در ارومیه با کنایه به آیت الله رئیسی گفته بود: مردم کسانی را که فقط زندان و اعدام بلدند، نمی خواهند. حال ببینیم نقش آقای رئیسی در اعدام منافقین در سال ۱۳۶۷ چه بود؟ آیت الله رئیسی در آن زمان چه سمتی داشتند و آیا منافقین و معاندین نظام، خطائی در ارتباط با مردم مرتکب نشده بودند و اعدام آنان بیهوده بود؟ شما می‌توانید متن کامل این نوشتار را در شماره ۲۸۶۲ مجله مطالعه کنید. در ادامه نیز بخش‌های کوتاهی از آن تقدیم‌تان خواهد شد. ماجرای اصلی اعدام ها به عملیات منافقین با همکاری مستقیم نیروهای بعث مربوط است. مرداد ماه ،۱۳۶۷ منافقین از مرزهای غربی ایران وارد کشور شده و با انبوه تانک ها و نفربرها، پس از اشغال شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب و ارتکاب جنایت در این مناطق، راهی کرمانشاه شدند تا پس از تصرف این شهر و سپس همدان، به پایتخت حمله کنند. هم زمان با ورود سازمان مجاهدین خلق به خاک ایران، حادثه دیگری نیز در زندان های کشور در شرف وقوع بود. طبق برنامه ریزی مرکزیت سازمان، قرار بود که پس از تهاجم ارتش آزادی بخش به مرزهای غربی و تصرف هر شهر، منافقین زندانی در شهرهای اشغال شده نیز به مهاجمین ملحق شوند تا ارتش منافقین برای تصرف دیگر شهرها قدرت بیشتری داشته باشد. زندان دیزل آباد کرمانشاه، زندان همدان، زندان چوبین قزوین و در آخر زندان اوین تهران از جمله زندان هایی بودند که قرار بود مورد حمله منافقین قرار گرفته و اعضای زندانی این سازمان آزاد شوند. اما این نقشه به مرحله اجرا نرسید. با این حال شبکه زندانیان این سازمان بی خبر از اتفاقات بیرون، به امید پیوستن به منافقین شورش کردند. بعد از وقوع جنایات بی شمار در عملیات فروغ جاویدان توسط منافقین و پیروزی رزمندگان در عملیات مرصاد، امام خمینی ره طی نامه ای ضمن محارب خواندن منافقین، دستور محاکمه اعضایی که همچنان از سازمان حمایت می کردند و دشمنی خود با جمهوری اسلامی را علناً فریاد می زدند را صادر کردند. پس از صدور حکم امام خمینی ره، هیئت های سه نفره ای متشکل از حاکم شرع، نماینده ی دادستانی و نماینده وزارت اطلاعات کار خود را برای بازجویی مجدد از منافقین داخل زندان آغاز کردند. به این ترتیب پس از عملیات جنایتکارانه منافقین در خاک ایران که در آن حتی به مجروحین روی تخت بیمارستان ها و زن باردار نیز رحم نکردند، امام خمینی ره دستور دادند که احکام به تعویق افتاده، پس از بررسی مجدد و اطمینان از صحّت این احکام، به اجرا در بیاید. درواقع افراد اعدامی بی گناه نبودند بلکه حکم اجرای اعدامشان به تعویق افتاده بود و جرم شان به واسطه ی شورش و هم دستی با جنایت کاران میدانی در شهرهای مرزی، بیشتر شده و حکم اعدام شان اجرا شد. «إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا. إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَاعْتَصَمُوا بِاللَّهِ وَأَخْلَصُوا دِينَهُمْ لِلَّهِ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَسَوْفَ يُؤْتِ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ أَجْرًا عَظِيمًا. منافقان در پایین‌ترین درکات دوزخ قرار دارند؛ و هرگز یاوری برای آنها نخواهی یافت! (بنابر این، از طرح دوستی با دشمنان خدا، که نشانه نفاق است، بپرهیزید!). مگر آنها که توبه کنند، و جبران و اصلاح نمایند، به (دامن لطف) خدا، چنگ زنند، و دین خود را برای خدا خالص کنند؛ آنها با مؤمنان خواهند بود؛ و خداوند به افراد باایمان، پاداش عظیمی خواهد داد.» (سوره‌ی مبارکه‌ی نساء، آیات ۱۴۵ و ۱۴۶) این تهمت ها و اتهامات به شهید رئیسی در حالیست که ایشان سال ۱۳۶۷ عضو هیئت سه نفره ی تشکیل شده به دستور امام خمینی نبودند و در آن زمان سمت معاونت دادستانی را دارا بوده اند. موضوع تلخ دیگر در ارتباط با ادعاهای مطرح شده از سوی معاندان انقلاب و نظام اسلامی در حالیست که در ارتباط با شخصیت مردمی ایشان شواهد دیگری به کرات و در طول مسئولیت های ایشان تکرار شده به اثبات رسیده است.
در همین رابطه و به نقل از فارس، حجت الاسلام مرتضوی مقدم در بیان یک خاطره از دوره مدیریت آیت الله رئیسی بیان کرده است: «در یکی از پرونده ها که حکم اعدام صادر شده بود و قرار بود که ایشان در رابطه این پرونده اظهار نظر کنند، ایشان این پرونده را به من دادند که بررسی کنم، من اشکالاتی که مطرح بود را اعلام کردم، با وجود اینکه حکم اجرا نشده بود، اما آیت الله رئیسی خیلی ناراحت شد و شخصی که این حکم را صادر کرده احضار و توبیخ کرد که چرا این حکم را صادر کرده و به این نکات توجه نکرده است. این رویکرد نشانگر خداترسی آیت الله رئیسی بود. امیدواریم راه ایشان ادامه پیدا کند و دستگاه قضای ما یک دستگاه کارآمد و مفید برای مردم باشد و بتوانیم احقاق حق کنیم و آرای عادلانه ای صادر شود.»
نامه ای به قالیباف و جلیلی : به هردوی شما نیاز داریم ! ✔️ برادران ؛ دکتر قالیباف و دکتر جلیلی سلام علیکم؛ با احترام به همه کاندیداهای ریاست جمهوری، آنچه که ازسپهر عمومی قابل اکتشاف است این که جامعه انقلابی ایران میل به ارتجاع و بازگشت به دوران پیشا رئیسی ندارد؛ ایرانیان میل به استقرار دولتی دارند که متّصف به صداقت و ملتزم به پرکاری با رویکردی انقلابی باشداز سویی احساسات انقلابی درمیان علاقمندان هریک از شما اعزه موج می زنداما ریاست برجمهور سعه وجودی فراتر از احساسات علاقمندان است ؛شمابهتر می دانید که ریاست بر این جمهوری دینی ،صُنعی الهی و مردمگراست پس فنّاوریِ الهی ریاستِ خدمتگزارانه به ملت را باید از اختصاصی سازی علاقمندان ، بسوی حداکثری سازیِ مردمان ارتقاء داد؛ ✔️ازسویی هریک ازشما سابقه گذشت و انصراف کاندیداتوری برای شهید جمهور را درکارنامه خود دارید با بررسی کنش های مردمی _ نخبگانی معلوم می شود جامعه با دلهره از احتمال تکرار روی کار آمدن تکنوکرات _ لیبرال ها، دوستدارحضور توآمان شما با مدل رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور است ؛ ✔️اگر می خواهید دوران ریاستِ شهیدِ جمهور یکدوره ای نشود باید از حصرگراییِ علاقمندان بسوی جمع گراییِ مردمان جویای صداقت نقل مکان کنید در تبیین این مدل هم هیچ کس سزاوارتر از خود شما نیست برخی دوستان انقلابی ام این مدل را تنازل از آرمانگرایی می خوانند اما واقعیت میدانی و حقیقتِ تئوریک ، فراتر ازبرداشت های مومنانه ی این خوبان است ؛ ✅️ مجتبی زارعی .