eitaa logo
این عماریون
352 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 های قرمز بزرگ روی پوست در کنار 🔸این نشانه حاکی از آن است که شما در رژیم‌ غذایی‌ خود ویتامین B بیش‌تری نیاز دارید. اگر به شامپو‌های موجود در فروشگاه‌ها دقت کرده باشید، بسیاری از آن‌ها حاوی بیوتین یا ویتامین B7 هستند. این ماده به تحریک رشد مو و ناخن کمک می‌کند و برای تولید آمینواسید با آنزیم‌های درون سلولی واکنش می‌دهد. 🔸از آن‌جایی‌که بافت مو بیش‌تر از کراتین (نوعی پروتئین) تشکیل شده است مصرف خوراکی‌های سرشار از بیوتین به رشد بهتر مو کمک می‌کند. خوراکی‌های سرشار از بیوتین شامل مغز‌ها و دانه‌ها، آووکادو، حبوبات، موز، تمشک، توت‌فرنگی و گریپ‌فروت هستند. 🔸در صورتی که جوش‌های قرمزی روی پوست‌ دارید، این احتمال نیز وجود دارد که کمبود نیاسین داشته باشید. این ماده‌ مغذی به عملکرد بهتر اندام‌ها و ترمیم DNA کمک می‌کند. خوراکی‌های سرشار از نیاسین شامل موز، بادام‌زمینی، آووکادو، و کدو حلوایی یا تخمه آفتابگردان هستند.
💹تعادل در مصرف فیبر 🔹بی تردید استفاده از غلات کامل شامل نان سبوس دار و نیز سبزیجات به دلیل دارا بودن فیبر برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مناسب هستند. 🔹با این حال، اگر در مصرف فیبر زیاده روی کنید سیستم گوارش با این موضوع به مشکل برمی خورد. مصرف زیاد در مصرف فیبر می‌تواند منجر به بروز گاز معده و شکم شود. از این رو توصیه می‌شود در گنجاندن فیبر در رژیم غذایی اعتدال رعایت شود.
🍾روغن‌های طبیعی برای درمان 🟩 روغن اسطوخودوس به دلیل داشتن خواص تسکین دهنده، برای آفتاب سوختگی و عفونت‌های پوستی، به ویژه در فصل تابستان یک محصول محبوب و مفید است. 🟩 روغن بابونه نیز یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان آفتاب سوختگی است، زیرا پوست خشک را مرطوب و به طور طبیعی نرم می‌کند.
🟠 علت پدید آمدن ♦️در اثر آمیخته شدن اخلاط با یکدیگر و نبود مکانی برای خروج آنها، خلط ناصالح در بدن ایجاد و به صورت جوش صورت یا دمل های چرکی بر روی پوست ظاهر می‌شود. ♦️جوش صورت نشان دهنده این است که عملکرد کبد دچار اختلال شده است و این عضو نمی تواند به راحتی سموم را از بدن دفع کند. ♦️پاکسازی کبد و روده نخستین گام برای درمان جوش صورت به شمار می‌رود. همچنین این اشخاص باید از مصرف مواد غذایی حاوی رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده اجتناب کنند.
✅ بهترین دارو برای ادویه جات هستند 🔸پاپریکا، گرام ماسالا، میخک، بریانی، هل قراب، انیسون ستاره ای، جوز هندی، ریشه جوز، آویشن، سماق، کاکوتی، تخم گشنیز، بادیان ختایی، شقاقل، زنجفیل، دارچین وخردل خاصیت چربی سوزی بسیار بالایی دارند و استفاده از آنها در کنار غذاهای چرب توصیه می شود ⚠️ استفاده از ادویه جات در افراد مبتلا به تپش قلب، گرم مزاج و مبتلایان خشکی پوست مضر است.
🧔حفاظت از سلامتی با داشتن ریش 🔺داشتن ریش در صورت به حفظ روغن‌های طبیعی پوست کمک می‌کند و این باعث می‌شود پوست صورت به خوبی مرطوب شود. 🔺ریش، مانند هر موی دیگر روی پوست صورت، به طور قابل اعتماد از پوست در معرض مستقیم اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند و یک روش عالی برای محافظت در برابر سرطان است. 🔺ریش همچنین به محافظت از صورت در برابر اثرات منفی هوای سرد کمک می‌کند و پوست را گرم نگه می‌دارد. مو‌های صورت نیز هوا را تصفیه می‌کنند که این به سلامت دندان و لثه کمک می‌کند. 🔺علاوه بر این، داشتن ریش باعث کاهش دفعات اصلاح می‌شود که به نوبه خود از جوش‌های پوستی محافظت می‌کند. 🔺تمیز نگه داشتن ریش و صورت مهم است، در غیر این صورت به یک محل پرورش باکتری‌هایی تبدیل می‌شود که می‌توانند منجر به برخی بیماری‌های پوستی شوند.
چه زمانی هندوانه نخوریم⁉️ ❌باید به این نکته مهم توجه داشته باشید هندوانه را در مواردی مانند ناشتا، هنگام تشنگی و گرسنگی شدید، بلافاصله بعد از غذا، قبل از شستن آن و در افراد سرد مزاج بدون مصلح آن مصرف نکنید. ✔️افرادی تمایل دارند این میوه را به صورت آب هندوانه مصرف کنند که از این نظر هم خواص خوبی دارد. تامین آب و املاح مورد نیاز بدن، ضد سرطان از جمله سرطان پروستات و روده و افزایش میل جنسی در آقایان از جمله خواص آب هندوانه محسوب می‌شوند
🔰 خواص متنوع گلاب ➕مهم ترین خاصیت گلاب ایجاد شادابی، تسریع جریان خون و پاکسازی پوست است ➕ همچنین استفاده از گلاب استریل برای شستشو چشم و آبرسانی پیاز مو بسیار مفید است. ➕ماساژ گلاب بر روی پلک بر رفع ➕و ترکیب گلاب و جوش شیرین بر روی پوست برای از بین بردن موثر است.
✅ معجزه زنجبیل در درمان 🔸مصرف زنجبیل یک درمان طبیعی برای بیماری هایی مانند آسم به شمار می‌رود. محققان دریافته اند که این ماده طبیعی در کاهش التهاب راه های هوایی موثر بوده و مانع از انقباض آن ها می شوند. 🔸مطالعات نشان می دهد که ترکیبات زنجبیل ممکن است ممکن است اثرات شل کننده عضلانی را که از عوارض برخی داروهای آسم بوده افزایش دهد. دستورالعمل: 1⃣ مخلوط مقادیر مساوی از آب زنجبیل، آب انار و عسل را تهیه کرده و یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را دو یا سه بار در روز مصرف کنید. 2⃣ یک قاشق چای خوری زنجبیل را به یک و نیم فنجان آب اضافه کرده و یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در هنگام خواب مصرف کنید. 3⃣ 2 و نیم سانتی متر از زنجبیل را برش زده و آن را به قطعات کوچک خرد کرده و آن را به قابلمه آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید سرد شده و آن را بنوشید. 4⃣ برای سم زدایی ریه ها یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در یک فنجان آب جوشانده و آن را با یک قاشق چای خوری زنجبیل و یک قاش غذاخوری عسل مخلوط کنید و هر روز هنگام صبح و شب آن را مصرف کنید.
🦵تسکین درد پا 🔹درد پا می‌تواند به دلیل افزایش وزن و فشار بیش از حد به مفاصل برای مدت طولانی بدون استراحت رخ دهد. 🔹بهترین چیز در این مشکل این است که روی تشک با یک بالش زیر پا‌ها دراز بکشید، این امر تسکین درد را تضمین می‌کند، به خصوص اگر همراه با تورم باشد. 🔹به طور کلی، خواب برای همه درد بدن تسکین دهنده محسوب می‌شود، به شرط آنکه به روشی طبیعی و بدون استفاده از دارو‌های خواب آور باشد.
ویتامین 🅰 💢اولین ویتامین مهم برای خانم ها، ویتامین A است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. خانم‌ها در هر سنی به ویتامین A نیاز دارند، چون به ساخت و تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها، بافت‌های نرم، پوست و غشا‌های مخاطی کمک می‌کند 💢هم‌چنین ویتامین A خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد، بینایی را بهبود می‌بخشد، فرآیند پیری را کُند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. 💢مواد غذایی سرشار از ویتامین A شامل زردک (هویج)، طالبی، کدو تنبل، زردآلو، بادمجان رومی (گوجه فرنگی)، تربوز (هندوانه)، بروکلی، کلم پیچ، پاپایا، هلو، فلفل قرمز، پالک (اسفناج)، تخم مرغ، جگر، شیر و غلات غنی شده است.
⚠️مشکلات ناخن علائمی از بیماری کبدی ◾️یکی از مهم ترین نشانه های بروز بیماری های کبدی تغییر رنگ پوست است؛ رنگ پریدگی پوست و زرد شدن ناخن ها از علائم هشدار دهنده بیماری کبد است. ◾️اگر به تازگی سایه‌های زرد رنگ روی پوست‌تان مشاهده می‌کنید، باید بدانید این سایه‌های به این دلیل به وجود می‌آیند که کبد سموم بدن‌تان را پاک‌سازی نمی‌کند و همین عامل سبب تجمع بیلی‌روبین زیر پوست می‌شود. ◾️بسیاری از مشکلات ناخن از قبیل رنگ‌پریدگی، سفیدی و قاشقی شدن آن‌ها و همین‌طور وجود خطوط عمودی یا برآمدگی روی ناخن از نشانه‌های بیماری‌های کبد هستند.
✅ قند‌ها باعث افزایش نخواهند شد 🔸برنج همانند نان و ماکارانی نوعی کربوهیدرات به شمار می‌آید.مصرف کربوهیدرات‌ها هیچ ارتباطی نمی‌توانند با غلظت خون افراد داشته باشند 🔸 مواد غذایی که باعث افزایش خون سازی می‌شوند در غلظت خون نقش دارند، برای مثال مصرف انواع گوشت ها، مصرف زیاد جگر و مصرف بیش از اندازه چربی نسبت به سایر مواد غذایی تاثیر بیشتری در افزایش غلظت خون خواهند داشت،⬅️ اما مواد غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها که برنج را هم شامل می‌شوند باعث بروز چنین اتفاقی نمی‌افتند.
🌭🍔افزایش ابتلا به با مصرف هات دات و گوشت‌های فرآوری شده 🔺هات داگ و به طور کلی هر فرآورده گوشتی را باید از رژیم غذایی کودکان حذف کرد. تحقیقات انجام شده از سوی مرکز سرطان آمریکا نشان می‌دهد مصرف تنها 50 گرم گوشت فرآوری شده در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کلون را به میزان 18 درصد افزایش دهد. 🔺محققان انگلیسی نیز می‌گویند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده افراد باید فرآورده‌های گوشتی به ویژه سوسیس را از رژیم غذایی خود حذف کنند. 🟢 بهترین جایگزین برای این مواد غذایی، محصولات غذایی تولید شده از ماهی است. یک برگر تهیه شده از ماهی سالمون یا قزل آلا جایگزین بسیار مناسبی برای برگر گوشت قرمز است.
🍀شنبلیله گیاهی موثر در درمان 🟢 در یک مطالعه بالینی که بر روی بیماران دیابتی نوع دوم در پژوهشکده گیاهان دارویی جها ددانشگاهی انجام شد ترکیب بذر این گیاه همراه با تعدادی از گیاهان دارویی دیگر موجب بهبودی بیماری دیابت شد. 🟢 در مطالعات انجام شده در پژوهشکده گیاهان دارویی بر روی این گیاه، مصرف بذر شنبلیله، گلوکز خون ناشتا را هم به صورت حاد و مزمن کاهش داده است.در مطالعات بالینی روی انسان دیابتی نیز اثر بخشی این داروی گیاهی در کاهش قند خون مشاهده شده است. ⬅️ در یک مطالعه تجویز روزانه 1 گرم عصاره خشک هیدروالکلی بذر شنبلیله به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به مدت 2 ماه موجب کنترل قند خون شد.
🔰 در صورتی که ناشی از مواد شیمیایی مانند اسید‌ها و مواد قلیایی باشد، اقدامات ذیل توصیه می‌شود: 1⃣ مکانی که با اسید برخورد داشته است را با آب بشویید. 2⃣ مکانی از پوست که با مواد قلیایی مانند آهک تماس داشته است، مواد قلیایی باقی مانده را پاک کنید. 3⃣ در صورت تماس با مواد اسیدی، محل را با یک ترکیب طبیعی از مواد قلیایی مانند جوش شیرین و آب بشویید. 4⃣ در صورتی تماس با مواد قلیایی، محل را با یک ترکیب طبیعی از مواد اسیدی مانند سرکه، و یا آب پرتغال بشویید.
🔴 اینفوگرافیک | رئیسی دولت را در چه شرایط اقتصادی تحویل می‌گیرد؟
🔹امروز شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ هجری شمسی ۲۷ ذی الحجه ۱۴۴۲ هجری قمری ۷ اوت ۲۰۲۱ میلادی ---------- 🌸🌸🌸---------- 💠 پیام روز: بجای تماشای پنجره زندگی دیگران از کتاب عمرت لذت ببر داشته‌ هایت را جلوی چشمانت قاب بگیر و برای نداشته‌ هایت تلاش کن حسرت باغچه دیگران را نخور در عوض باغبان دنیای خودت باش... ----------🌸🌸🌸----------- 📿 ذکر روز شنبه: 🔹یا رب العالمین 🔹ای پروردگار جهانیان -----------🌸🌸🌸------------ 🔸مهم ترین رویدادها 🔹روز تشکیل جهاد دانشگاهی. (۱۳۵۹ ش)
* در مورد جهاد دانشگاهي من اعتقادم اين است كه اين تركيب- جهاد و دانشگاه، و تلفيق جهاد كه يك امر ارزشي معنوي است با علم ودانش و با دانشگاه داراي پيام است. * به نظر من جهاد دانشگاهي فقط يك نهاد نيست، بلكه يك فرهنگ است ، يك سمت‌گيري و حركت است. هرچه بتوانيم ما اين فرهنگ را در جامعه گسترش دهيم و آن را پايدا و استوار كنيم. كشور را به سمت سربلندي و عزت و استقلال حقيقي بيشتر پيش برده‌ايم. * شايد فكر مي‌شد كه جهاد يك حركت گلخانه‌اي است كه براي نمونه‌سازي درست كرديم. امروز اين گلخانه دارد فضاي جامعه را به گلستان تبديل مي‌كند. نه تنها به نمونه‌سازي اكتفا نكرده، بلكه بركات خودش را دارد سرريز مي‌كند.
🌷پيامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله: خشم از شیطان و شیطان از آتش آفــریده شده است، و آتـش با آب خاموش ‌می‌شود، پس هرگاه یکی از شما به خشم آمد، وضــو بگیرد. 📚 نهج الفصاحه ص۲۸۶ ح۶۶۰
🔴به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کارخانه ساخت «خانه های پیش ساخته» در پاکدشت افتتاح شد . 🔹طرح ملی صنعتی سازی ساختمان با تأکید بر دانش و فناوری بومی و با هدف تولید انبوه مسکن به عنوان یکی از طرح‌های نیروهای مسلح در حوزه مسکن در پاکدشت آغاز به کار کرده است . 🔹 در این طرح، تمامی قطعات یک ساختمان از دیوارها، ستون‌ها، لوله‌گذاری، برق، سیستم حرارتی و برودتی در کارخانه تولید و در محل مورد نظر نصب می‌شود. 🔹 ساختمان‌های پیش‌ساخته‌ای که پیش از این در کشورهای پیشرفته تولید می‌شد ، از مرحله ابتدایی تا مونتاژ به طور کامل در این کارخانه تولید شده در نهایت یک ساختمان ۱۲ طبقه به مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع ظرف مدت حداکثر ۶ ماه تولید و نصب می‌شود. 🔹در تولید این ساختمان‌ها اصول ایمنی رعایت شده و واحدهای تولیدی در برابر زلزله مقاوم می‌باشند. 🔹به گفته مسئولان این کارخانه، عمر مفید ساختمان‌های احداثی، از ۲۰ سال به ۱۰۰ سال افزایش پیدا می‌کند. ✍ پی‌نوشت : امام خامنه ای: رهبری طبق قانون اساسی در کشور مسئولیت اجرایی ندارد ، جز در زمینه نیروهای مسلح (۱۳۸۲/۰۲/۲۲)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ‏این کلیپ، دو سه هفته پیش خیلی صدا کرد. هیات مدیره بانک صادرات مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ناقابل برای خودشان تصویب کردند. بعد یک صلوات و تمام! یادتان هست؟ حالا این مصوبه برای امسال بود یعنی سال ۱۴۰۰! 🔹اما جالب است بدانید هیات مدیره ‎ (بانک خصوصی وابسته به ) سال۱۳۹۰ - یعنی ۱۰ سال پیش-، مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان ناقابل برای ، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره تصویب کرده بود! رئیس آن هیات مدیره هم عالیجناب ‎ بود! 🔹 ۳۳۰ میلیون‌تومان سال ۹۰ با ۵۰۰ میلیون الان قابل قیاس نیست ولی آن مسئله خیلی راحت از اذهان مردم و رسانه‌ها، پاک و ماستمالیزه شد! 🔹بده‌وبستان‌های سیاسی هم در نوع خودش جالبه! همتی سال‌ها رفیق سیاسی اقتصادی مخبر و فروزنده رئیس اسبق بنیاد مستضعفان بوده!
خبرفوری 🚨 معجزه در مراسم تحلیف؛ یک فلج شفا یافت... تصاویر تلویزیونی، صحنه‌هایی از راه رفتن حسن روحانی را نشان دادند لازم به ذکر است که وی در هشت سال گذشته نتوانسته بود حتی یک قدم راه برود. البته او فلج اعتقادی هم بود که متاسفانه درمان ندارد فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
می‌دونستید در المپیک 2020 توکیو بیش از 30 کشور از البسه‌ی برند ایرانی مروژ (با نام تجاری مجید) استفاده کردند؟ مروژ (به انگلیسی: Merooj) یک شرکت ایرانی است که در امر تولید پوشاک ورزشی فعالیت می‌کند. مروژ (به معنای مورچه در زبان لری) در اندیمشک فعالیت خود را آغاز کرد.