eitaa logo
این عماریون
380 دنبال‌کننده
234.7هزار عکس
63.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
شد. افتخاری که درباره آن در کتاب «صحیفه امام» می‌خوانیم: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر، و هم دوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند.» سیره عملی، فرمایش‌ها، مواضع روشنگر و فتاوای راهگشای حضرت امام (ره) درباره زن، که ضمن وفاداری تام به اصول و محکمات دین و در چارچوب حقوق مسلّم شرعی بیان شده‌اند، می‌تواند راهنمای عملی نسلی باشند که به جایگاه حقیقی زن می‌اندیشند. ✅ برای اطلاع بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید http://www.imam-khomeini.ir/fa/n118999/ https://b2n.ir/a40527 ✅ در مورد بانکداری نظام بانکی تقریبا در سرتاسر جهان بر اساس سیستم ربوی فعالیت می کنند. نظام بانکی ایران نیز قبل از انقلاب از این امر مستثنی نبوده و کاملا بصورت ربوی فعالیت می کرده است. بعد از انقلاب اسلامی، ضروری بود که ربا از نظام بانکی برچیده شود و ساختار نظام بانکی به طور کلی و ماهیتا تغییر کند و این مسئله، نیازمند قوانین دقیق شرعی و علمی، کار کارشناسی عمیق و عزم و اعتقاد جدی مسولین نظام بانکی می باشد. از نظر قوانین شرعی، فقهای شورای نگهبان قوانین مربوط به بانکداری بدون ربا و قراردادهای شرعی را تایید کرده و بانکها موظف به اجرای آن شدند. اکثر مشکلات مطرح در بانکداری بدون ربا مربوط به حوزه عمل و اجراست که باید با برنامه ریزی دقیق تر نواقص و مشکلات موجود بر طرف گردد. در مقام عمل و عزم و اعتقاد، متاسفانه برخی از مسئولین نظام بانکی و نیز کارمندان بانکی، یا اطلاع دقیقی از قراردادهای شرعی ندارند و یا اعتقاد قلبی به بانکداری بدون ربا. از این جهت ممکن است برخی از بانک ها بر طبق موازین شرعی و عقود اسلامی عمل نکنند. از طرف دیگر، عدم اطلاع مردم از قراردهای شرعی بانکها سبب شده که مردم هر نوع سود بانکی را ربا فرض کنند در حالی که در خیلی از موارد (فروش اقساطی، مضاربه، مشارکت، جعاله و ...) سودهای اخذ شده، بهره نمی باشد بلکه سود حاصل از قراردادهای شرعی می باشد (البته اگر بانک ها بر اساس این قراردادها عمل کنند). بانکداری کشور پس از انقلاب اسلامی با تحولات مثبتی همراه بوده و تلاش زیادی به منظور تحقق بانکداری «بدون ربا» صورت گرفت اما با این وجود این سیستم هنوز هم با کاستی هایی روبروست و تا رسیدن به «بانکداری اسلامی» نیز راه زیادی در پیش دارد. اکثر مشکلات مطرح در بانکداری بدون ربا نیز مربوط به حوزه عمل و اجراست که باید با برنامه ریزی دقیق تر نواقص و مشکلات موجود بر طرف گردد اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
📌متن شبهه👇 آیا ازدواج امام حسین (ع) و خانم شهربانو صحت دارد؟ آیا ازدواج امام حسین (ع) و خانم شهربانو صحت دارد؟ لطفا اسنادتان تاریخی باشد مثل تاریخ بلعمی. 📌 *پاسخ به شبهه*👇 https://chat.whatsapp.com/IiJf2MEzMOeLabBCklw310 در باره ازدواج امام حسین (ع) با شهربانو که به اسارت لشکریان اسلام در آمده، چند قول وجود دارد؛ زیرا در بعضی از روایات به اسارت در آمدن این بانو در زمان خلافت عمر ثبت شده و در بعضی دیگر در زمان خلافت عثمان. همچنین نام های متعددی برای او و پدرش بیان شده است. . با توجه به این نکات اظهار نظر قطعی در باره ایرانی بودن (و زنی به نام شهربانو بودن) همسر امام حسین (ع) و مادر امام سجاد مشکل است. ✅پاسخ تفصیلی در باره ازدواج امام حسین(ع) با دختر یزدگرد سوم (شهربانو) در میان مورخین و محدثین چند قول وجود دارد:   1. شیخ صدوق (ره) درباره مادر حضرت امام زین العابدین(ع) این حدیث را آورده است که سهل بن قاسم نوشجانی می گوید: امام رضا(ع) در خراسان به من فرمود: بین ما و شما خویشاوندی هست. گفتم: این خویشاوندی چیست؟ فرمود: هنگامی که عبدالله بن عامر بن کریز خراسان را فتح کرد دو دختر از دختران یزدگرد پادشاه ایران را پیدا کرد و آنان را نزد عثمان بن عفان فرستاد. عثمان بن عفان یکی از آن دو را به امام حسن و یکی را به امام حسین(ع) بخشید. این دو دختر پس از زایمان، وفات کردند. همسر امام حسین(ع) امام سجاد را به دنیا آورد. پس از درگذشت همسر امام حسین، یکی از کنیزان امام حسین(ع)، امام سجاد را سرپرستی کرد."[1] بر اساس این روایت دختر یزدگرد، در زمان عثمان به مدینه برده شده نه در زمان عمر بن خطاب.   شیخ عباس قمی در باره این روایت می گوید: این حدیث مخالف آن حدیث هایی است که آوردن دختر یزدگرد را به زمان عمر بن خطاب نسبت می دهند و آن حدیث ها اشهر و اقوی است.[2]   2. کلینی (ره) در هویت مادر امام سجاد (ع) این حدیث را ذکر کرده است: " چون دختر یزدگرد را نزد عمر آوردند، دوشیزگان مدینه براى تماشاى او سر مى‏کشیدند و چون وارد مسجد شد، مسجد از پرتوش درخشان گشت. عمر به او نگریست، دختر رخسار خود را پوشید و گفت: "اف بیروج بادا هرمز" (واى، روزگار هرمز سیاه شود)! عمر گفت: این دختر مرا ناسزا مى‏گوید و بدو متوجه شد! امیرالمؤمنین(ع) به عمر فرمود: تو این حق را ندارى که به او آسیبی برسانی، به او اختیار ده که خودش مردى از مسلمانان را انتخاب کند و در سهم غنیمتش حساب کن. عمر به او اختیار داد. دختر آمد و دست خود را روى سر حسین(ع) گذاشت. على(ع) به او فرمود: نام تو چیست؟ گفت: جهان شاه. حضرت فرمود: بلکه شهربانویه.   سپس به حسین(ع) فرمود: اى اباعبدالله! از این دختر بهترین شخص روى زمین براى تو متولد مى‏شود و على بن حسین (ع) از او متولد گشت. آن حضرت را ابن الخیرتین (پسر دو برگزیده) مى‏گفتند؛ زیرا برگزیده خدا از عرب «هاشم» بود و از عجم «فارس»"[3].   این روایت از نظر سند و متن مورد نقد تعدادی از محققین قرار گرفته است؛ مثلا گفته شده است: در سند آن شخصی به نام "عمرو بن شمر" است که از نظر علماء علم رجال ضعیف بوده و قابل اعتماد نیست.[4]   از جهت متن نیز اشکالات متعددی شده است مثلا:   الف. اسارت دخترى از یزدگرد، به شدّت محل تردید است.   ب. ازدواج امام حسین(ع) با چنین دختری در این زمان مورد تردید است؛ زیرا طبق روایت اول اسارت این دختر در فتح خراسان یعنی در سال 22 هجری و در زمان عثمان بوده در حالی که روایت دوم می گوید در زمان عمر بوده که اگر این ملاک باشد، امام در سالی که فتح ایران اتفاق افتاده ، بین 10 و 11 سال داشته است؛ زیرا فتح ایران در سال دوم خلافت عمر بوده بنابراین استبعاد دارد که امام در این سن زن گرفته باشد.   ج. درباره نَسَب مادر امام سجاد(ع) نیز منابع متقدم تاریخى و روایى دچار اختلاف گشته‏اند. برخى مانند یعقوبى (متوفى 284 ق)[5] ، محمد بن حسن قمی[6] ، کلینى (متوفى 329 ق)[7] ، محمد بن حسن صفار قمى (متوفى 290 ق) علامه مجلسی[8] ، شیخ صدوق (متوفى 381 ق)[9] و شیخ مفید (متوفى 413 ق)[10] او را دختر یزدگرد دانسته‏اند، هر چند در نام او اتفاق نظر ندارند.   در مقابل این قول، برخى از منابع متقدم و متأخر دیدگاه‏هاى دیگرى مانند سیستانى ، سِندى ، و یا کابلى بودن او را متذکر شده و بسیارى از منابع بدون ذکر محل اسارت او، تنها با عنوان «امّ ولد» (کنیز صاحب فرزند) از او یاد کرده‏اند.[11] برخى نام‏هاى بزرگان ایرانى هم چون سبحان، سنجان، نوشجان و شیرویه را به عنوان پدر او ذکر کرده‏اند.   براى نقد و بررسى این روایات نمى‏توانیم به بحث‏هاى سندى این گزارش‏ها تکیه کنیم؛ زیرا هیچ‏یک از اقوال داراى سند مستحکمى نیست. علاوه بر آن که بیشتر کتاب‏هاى تاریخى همانند تاریخ یعقوبى، مطالب خود را بدون ذکر اسناد نقل مى‏کنند.   بنابراین باید فقط از راه محتوا به بررسى آن ها پرداخ
ت که در این راستا اشکالات زیر خود را نشان مى‏دهد:   1. مهم‏ترین اشکال اختلاف این گزارش‏ها در ذکر نام او و پدرش است که منابع مختلف اسامى گوناگونى همانند شهربانو، سلاخه، غزاله براى او نقل کرده‏اند.   2. اختلاف این گزارش‏ها در زمان اسارت او نیز یکى دیگر از اشکالات است که برخى آن را در زمان عمر، برخى دیگر در زمان عثمان و برخى مانند شیخ مفید آن را در زمان خلافت حضرت على(ع) دانسته‏اند.[12]   3. اصولاً کتاب هایى مانند تاریخ طبرى و الکامل ابن اثیر که به صورت سال‏شمار جنگ‏هاى مسلمانان با ایرانیان را تعقیب کرده و مسیر فرار یزدگرد را به شهرهاى مختلف ایران نشان داده‏اند، در هیچ موردى به ذکر اسارت فرزندان او  نمى‏ پردازند؛ با آن که این مسأله، بسیار مهم‏تر از حوادث جزئى است که به آن ها اشاره شده است.   4. برخى از نویسندگان متقدم همانند مسعودى، هنگام ذکر فرزندان یزدگرد سوم، دخترانى با نام‏هاى ادرک، شاهین و مردآوند براى او ذکر مى‏کنند که اولاً با هیچ‏یک از نام‏هایى که براى مادر امام سجاد(ع) گفته شده، هماهنگى ندارد و ثانیاً خبرى از اسارت آن ها در تمام نوشته‏هاى خود به میان نمى‏آورد.[13]   به هرحال با مجموعه این قرینه‏ها و دیدگاه‏هاى دیگری که درباره مادر آن حضرت(ع)  وجود دارد و همچنین با توجه به این نکته که تا قبل از اواخر قرن سوم بیشتر ناقلان، او را از کنیزان سِند یا کابل مى‏دانستند[14]، نمی توان به یک اظهار نظر قطعی در باره مادر امام سجاد(ع) دست یافت.[15]     [1] عیون اخبار الرضا، جزء دوم، ص 128، ح 6، تصحیح و تعلیق سید مهدی حسینی لاجوردی، چاپ 1377 هجری قمری، ناشر میرزا محمد رضا مهتدی، چاپ اول (برگرفته از نرم افزار جامع الاحادیث نور) [2] قمی، شیخ عباس، منتهی الامال، ج 2، ص 30، چاپ هجرت [3] اصول کافی، ج 1، ص 467،انتشارات آخوندی، [4] خلاصه الاقوال فی معرفه الرجال، بخش دوم، ص 241، باب 7،کلمه عمرو؛ نک: شهربانو همسر امام حسین. [5] تاریخ یعقوبى، ج 2، ص 303. [6] تاریخ قم، ص 195 [7] اصول کافى، ج 2، ص 369. [8] بحارالانوار، ج 46، ص 9 [9] عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 128 [10] الارشاد، ص 492 [11] بحارالانوار، ج 46، ص 9 [12] الارشاد، ص 492 [13] زندگانى على ابن الحسین(ع)، ص 12 [14] شعوبیه، ص 305 اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
📌متن شبهه👇 آیا بدنیا آمدن ما توجیهی است برای رفتنمان به جهنم؟ چون علت آمدن ما به دنیا عبادت است. در حالی که... آمدن ما به دنیا به اختیار نبوده ما به اجبار وارد در دنیا شدیم و حال که آمده ایم باید عبادت کنیم یعنی عبادت بالاجبار ....زیرا اگر عبادت نکنم جهنمی میشوم و جهنم جای خوبی نیست ...و اکثر آدمها عبادت نمیکنند. نتیجه اینکه جایگاهشان جهنم خواهد بود. پس انسانها خلق شدن برای جهنم .... 📌 پاسخ به شبهه👇 ✅ به دنیا آمدن ما توجیهی نیست برای جهنم رفتن ما بلکه انتخاب نادرست کردن توجیهی است برای جهنم رفتن اهل جهنم. ✅ برای درک بهتر آیا فرزند می تواند به پدر و مادر خودش بگوید چون من در به دنیا آمدن اختیار نداشته ام پس حالا مجازم هر کاری را انجام دهم؟ مجازم قتل کنم، غارت کنم، نا امنی ایجاد کنم؟ آیا پدر او را کتک نمی زند؟ به چه دلیل؟ آیا فرزند مجاز است هر کاری بکند؟ مسلما خیر .‌زیرا او اگرچه به اختیار خودش نیامده ولی مجاز نیست هر کاری را انجام دهد. او باید کار هایی را انجام دهد به نفع همه باشد. مصلحت داشته باشد نه مفسده. به سود باشد و نه ضرر ✅ حال احکام اسلام هم همین گونه است. جایی که خدا فرموده این کار را انجام دهید مصلحت دارد. سود دارد. منفعت دارد. در مقابل هر جا فرموده این کار انجام نده مفسده دارد ضرر دارد، زیان دارد. ✅ حال اگر کسی کار مفسده دار را انجام دهد باید کتک بخورد. مانند همان فرزندی که در صورت کار بد و نادرست و مفسده ای کتک می خورد. ✅ کتک خداوند همان آتش جهنم است. ✅ بنابراین این انتخاب های بد ما هستند که ما را لایق عذاب می کنند. همانگونه که انتخاب های خوب ما، ما را لایق بهشت و رحمت می کنند. اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه:👇 "تویِ کلاس دینی وقتی ۱۱ سالم بود معلم میگفت‌‌: نباید مشروب بخوری، من اصلا نمیدونستم مشروب چیه😐 معلم دینی یادم داد.😕 نباید با دخترا بازی کنی و به قسمتای برجسته بدنشون نگاه کنی، من اصلا توی بازی با دخترا متوجه برجستگی بدنشون نبودم😐 معلم دینی یادم داد.😕 معلمون میگفت نباید بدون عقد شرعی همبستر بشی، من از همخوابگی چیزی نمیدونستم😐 معلم دینی یادم داد.😕 میگفت اگه خواهر داری نذار بدون روسری بره جلو نامحرم، من نمیخواستم به خواهر زور بگم.😐 معلم دینی یادم داد.😕 میگفت زنا نصف مردا ارث میبرن، من نمیخواستم به زنها یه جور دیگه نگاه کنم، نمیخواستم حقشون رو بخورم😐 معلم دینی یادم داد. و و و چنین خزعبلاتی....." 📌 پاسخ شبهه:👇 1⃣قصه نویسی برای القای یک شبهه، جدیداً باب شده است. البته اصلش جدید نیست، قرآن کریم بسیاری از معارف، اخلاق، احکام و عبرت‌ها را در قالب نقل قصه‌ای حقیقی از تاریخ بیان نموده است، اما حالا اینها نیز یاد گرفته‌اند. 2⃣از او می‌پرسیم: شما چرا در همان یازده سالگی و خاطرات آن معلم، درجا زده‌اید؟ آیا هیچ گاه دوازده ساله و پانزده ساله نشدید؟! به عمرتان معلم دیگری ندیدید و سخن دیگری نشنیدید؟! 3⃣قرآن که عمراً نخوانده‌اید، اما حتی یک کتاب نیز [به ویژه در اصول عقاید] نخوانده‌اید و ناگهان درس ناخوانده وارد مباحث فقی (حقوقی) شدید و در این میان نیز فقط بحث ارث و دیه را انتخاب کردید؟! بدیهی است که آن تدریس‌ها، چنین نوابغی بار می‌آورد! 4⃣از او می‌پرسیم: فرض کنیم که الان هجده سال دارید [البته اگر از اعضای شبکه‌ی شبهه پراکنی بهاییت که اغلب بزرگسال هستند نباشید]؛ آیا در این شش سال، این چند تا سؤال ساده را نگه داشتید تا تکنولوژی پیشرفت کرده و بتوانید در فضای مجازی منتشر کنید؟! 5⃣به او می‌گوییم: خیلی راحت می‌توانستید این چند مطلب را از چند نفر که می‌دانند سؤال کنید و یا در همان فضای مجازی پیگیری کنید و به پاسخ برسید، نیازی نبود تا برای یک مملکت منتشر کنید تا همه بدانند که معلم شما در یازده سالگی، به شما چه گفته است! 6⃣در خاتمه می‌گوییم: اول آن که بدانید اسلام عزیز با این قصه‌ها و انشاهای چند خطی، رد و تکذیب نمی‌شود – دوم آن که هیچ کس محل نمی‌گذارد، مگر کسانی که قبل از خواندن، بر همین مواضع باشند و شما فقط به آنها خوراک می‌دهید – سوم آن که ما و بقیه نیز منفعل شما نمی‌شویم که شما یک قصه چند خطی بنویسید و بعد ما چند کتاب در باره‌ی اصول دین – فقه – انقلاب و ... بنویسیم. 7⃣نکته: کاربران گرامی و همگان، به دو تاکتیک توجه داشته باشند: یکی «قصه نویسی» است، [مثل: یازده سالم بود – معلم گفت – هم کلاسی من گفت – دوست سنی من پرسید و ...]، و دیگری «پرگویی و پراکنده گویی» است. از یازده سالگی شروع کرده، ناگهان به تقیه می‌رسد تا به تظاهرات روز قدس و 22 بهمن برسد، بعد به آدم فروشی و معنای آن بپردازد و ... . 8⃣این پر گویی‌ها به این سه دلیل می‌باشد: اول - القای تعدادی شبهه‌ی متفرق که مخاطب نداند به کدامش توجه و تمرکز کند. دوم - مخاطب گمان کند لابد گوینده حرفی برای زدن دارد که اینهمه پرگویی کرده است و سوم آن که پاسخ دهنده، نتواند تصمیم بگیرد که حالا به کدام یک پاسخ دهد؟ و اگر بخواهد همه را فراز به فراز تحلیل و پاسخ دهد که خودش چند جلد کتاب می‌شود. 9⃣پس، تنها راه همین است که بصیر باشیم و منفعل هر نوشتاری نگردیم و اهمیت نداده و نادانسته برای دیگران ارسال ننماییم تا آنان خوشحال شده و به ما بخندند. 🔟بابد بدانند، بفهمند و کاملاً حس کنند که مخاطبین آنها، مردمی هوشیار و بصیر هستند، مضافاً بر این که بدانند این روش‌ها بسیار کهنه شده است. باید کمی به روز باشند. آن هم در عصر علم، ارتباطات، تکنولوژی و فضای مجازی. اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
کاملا طبیعی 🔸 اگر زایمان طبیعی بدون استفاده از هر گونه داروئی صورت گیرد، نوزاد عوارض جانبی این داروها را نخواهد داشت. اما در سزارین نوزاد تحت تاثیر داروهای بیهوشی و بی حسی قرار دارد. ✅ ارتباط پوستی مادر و نوزاد پس از زایمان طبیعی بسیار آسان صورت می گیرد که فواید فیزیکی بسیاری شامل تکامل بهتر مغز، ارتباط بهتر مادر و نوزاد و موفقیت در شیردهی را به همراه دارد. 🔸 نوزادان متولد شده از طریق زایمان طبیعی نیاز کمتری به مراجعه به بخش مراقبت های ویژه پس از زایمان خواهند داشت. فوایدزایمان طبیعی
من اهل نماز و روزه‌ام، ولی چرا باز هم در معیشت مشکل دارم؟ 🔺بعضی از متدینین توقع دارند، چون اهل عبادت و نماز و روزه هستند باید وضع معیشتی خوبی هم داشته باشند اما غافل از اینکه نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. ✅ قرآن تنها راه موفقیت و بهره‌مندی انسان را سعی و کوشش می‌داند و این که منتظر مال باد آورده باشیم در اسلام جایگاهی ندارد. ✅ امیرالمومنین (علیه‌السلام) فرمودند: کسی که پیوسته تنبلی کند، در رسیدن به آرزویش ناکام می‌شود. (ميزان الحکمه،ج11،ص5184) ✅ از ابن عباس هم نقل شده که پیامبر (ص) هرگاه به کسى نگاه مى‏‌کردند و از او خوششان مى‏‌آمد، مى‏‌فرمودند: شغلى هم دارد؟ اگر مى‏‌گفتند: نه، مى‏‌فرمودند: از چشمم افتاد.  (جامع الاخبار، ص139) ⬅️ البته تنها کار و تلاش ملاک نیست، بلکه تخصص، تعهد و امانتداری هم مورد توجه است. ⬅️ قرآن در آیه ۲۶ سوره قصص به بیان اهمیت تعهد و تخصص ، پرداخته است. 🔹 امروزه برای جذب نیروی کار، کارآمدی و تخصص حرف اول را می‌زند. بی‌شک کسی که توانمند و با استعداد، درستکار و امانتدار بوده و اهل خیانت نباشد، بیکار نمی‌ماند؛ ⏪ بنابراین بهتر است سرپرست خانواده شرایطی فراهم کند که اعضای خانواده تخصصی متناسب با علاقه و استعدادشان داشته باشند تا هیچ‌وقت نگران درآمد و روزی خود نباشند.
فرزندانی مستقل، مسئولیت پذیر و اجتماعی 🔸وقتی فرزندها زیاد باشند، توجه و حمایت والدین نسبت به هر کدام از آنها غیر افراطی و متعادل می شود، لذا مستقل بار می آیند و کمتر مشکلات روحی و روانی پیدا می کنند و به خاطر کارهایی که در منزل به آنها واگذار می شود، مسئولیت پذیری آنها بیش تر گشته، توانایی انجام بسیاری از کارها را پیدا می کنند و به خاطر پرجمعیت بودن خانه، اجتماعی بودن را تجربه می نمایند. 👈 به این معنی که مجبور می شوند رفتار و گفتار خود را تصحیح کنند و خواسته های خود را به خاطر دیگران محدود نمایند، در نتیجه آمادگی لازم را برای ورود به عرصه های اجتماعی پیدا می کنند. 🔸پس اینکه گفته می شود: فرزند کم تر بهتر تربیت می شود، نه تنها به صورت کلی درست نیست؛ 👈 بلکه می توان گفت که در بسیاری موارد برعکس است و فرزندان بیش تر، بهتر تربیت می شوند، البته به شرط اینکه والدین علم و مهارت لازم برای تربیت را داشته باشند، پس به جای توصیه به کم بچه آوردن، باید مهارت تربیتی پدران و مادران را بالا برد.
اهمیت فرزندآوری در صحیفه سجادیه 💠 فرزندآوری و تربیت فرزند شایسته، تأثیر بسزایی بر استحکام و شادی در خانواده و به‌تبع آن، سلامت جامعه دارد. 💠 از این ‌رو نفس صدور یک دعای مستقل و به طور نسبی طولانی برای فرزند از سوی امام سجاد (ع) ، شاهدی قوی بر جایگاه و اهمیت فرزند است. 💠 اهتمام امام علیه السلام بر دعا برای فرزندان با عبارات ظریف، بیانگر لزوم توجه به موقعیت فرزند در منظومه حیات فردی و اجتماعی است. امام (ع) در همین دعا در فرازی با اشاره به امر تربیت فرزندان، به بیان مشکلات آن می پردازد و از خدای متعال درخواست یاری می‌کند و می‌فرماید: «وَ أَعِنِّی‏ عَلَى‏ تَرْبِیَتِهِمْ وَ تَأْدِیبِهِمْ» و مرا در تربیت و خوبی‌ کردن در حقشان یاری فرما
سلطه «فرزند کمتر، زندگی بهتر» بر زندگی ایرانی 2 💢 عامل دیگر این است که ما داشتن فرزند را قدری به تأخیر بیندازیم تا ببینیم ثباتی در زندگی وجود دارد یا نه؟ مشکلی که قبلاً وجود داشت این بود که گاهی آن دختر و پسرها تا ازدواج می‌کردند بلافاصله صاحب فرزند می‌شدند، بعد در زندگی درگیری و مشکلات ایجاد می‌شد و به طلاق می‌انجامید و بچه هم در دست هر دو باقی می‌ماند. 💢 بخش دیگری از جوانان تصور می‌کنند که بچه‌داری مسئولیت دارد و آن‌ها را درگیر می‌کند؛ وقت می‌خواهد و گاهی مانع پیشرفت‌ها می‌شود. 💢 برخی از زوج‌های جوان می‌گویند توان رسیدگی به چند بچه را نداریم و لذا اگر صاحب فرزند شوند سعی می‌کنند یک بچه داشته باشند. معتقدند نمی‌توانیم خدمات کافی را به بچه‌ها بدهیم. 💢 گاهی این تفکر مطرح می‌شود که آدم یک بچه‌ی خوب داشته باشد و به یک جایی برساند خیلی ارزشمندتر از این است که چند تا بچه داشته باشد و این‌ها مفید نباشند که هم برای خودشان و هم برای جامعه مشکل ایجاد کنند.
بی گناه مثل شهدا ♦️ طبق آمار منتشره توسط بنیاد شهید، کشورما در تمام هشت ساله دفاع مقدس، حدود ۲۳٠ هزار شهید داشته است؛ 🔸 اما هر ساله بیش از ۲۵٠ هزار قتل جنین داریم که هر تک تک از این جنایت ها، جامعه را به ظلمت و سقوط و غضب الهی می کشاند. ♦️ بسیاری از شهدای دفاع مقدس از زیستن و رشد الهی بهره برده اند و برای جامعه خدمات و بهره های فراوانی داشته اند، اما جنین های سقط شده،انسانهای مظلوم و بی گناهی هستند که هرگز حق حیات و زیستن و رشد و ترقی به آنها داده نشده است.
ای منتظران غیرتمند شیعه! 💔مگر سرخ‌فامی دل‌های زخمی را نمی‌نگرید؟! 💔مگر آسمان بارانی چشم‌ها را در نمی‌یابید؟! 💔مگر ناله‌های اسیرانِ کاروان را نمی‌شنوید؟! 💔مگر با تماشای سرهایی که بر نیزه شکوفه کرده‌اند، رشته‌ی صبر نمی‌گسلید؟! 💔مگر دلتان با کودکانِ خسته‌ی در میانِ‌ راه، تازیانه نمی‌خورد؟! 💔مگر دل شما را با زنجیرهایی که بر پای کاروانیان، بسته‌اند، به روی خارها نمی‌کشانند؟! و مگر نمی‌خواهید دودِ آهتان، روی ظالمان را سیاه کند؟! پس ای منتظران غیرتمند شیعه! هستی را به انتقام استخوانِ لهیده‌ی مظلومانِ کربلا برآشوبانید و به احترامِ خونِ پاک آفتاب، که بر ریگ‌های گرم صحرای طف، دریا شد، دست به دعا بردارید و برای آمدن منتقم خون وجود مطهر سیّدالشهدا علیه‌السّلام آه از نهاد برکشید! 💠 ای فرزندان محرّم سالِ شصت! بیایید دست کم، قطره‌ی آبی شوید که آتش سالیانِ درد را از دامنِ روزگار، اندکی فرونشاند! بیایید صادقانه به فریادِ "هَل من ناصر" مهدیّ آل محمّد علیه‌السّلام پاسخ گوییم تا رؤیای ظهور، به وقوع بپیوندند و آتش سالیان دراز غم و غربت و غیبت فرونشیند! ما باید با فرزندآوری خود وفای به عهد خود را به حسین علیه السلام ویارانش ثابت کنیم. ✨خدایا نسل عزاداران حسینی را بیشتر کنای منتظران غیرتمند شیعه! وجود سیّدالشهدا علیه‌السّلام در انتظار شماست!
نبایدهای دوره بارداری: ⬅️ شامپو ضد شوره استفاده نکنید. ⬅️ سوسیس،کالباس مصرف نشود. زیرا باعث کاهش هوش جنین میشود،سوسیس جدا از مواد مضری که دارد حاوی نمک زیادی می باشد. ⬅️ رنگدانه های موجود در پفک امکان بیش فعال شدن کودک را افزایش می دهد. ⬅️ عرقیجات چون تغلیظ شده است توصیه نمی شود ⬅️ خوردن زیره و کنجد مضر نیست در صورتی که به مقدار کم مثلا روی صبحانه تان بریزید. اما خوردن حجم زیاد یا عرقیات آن توصیه نمیشود. ⬅️ خوردن 3 لیوان چای در روز بلامانع است البته بسیارکمرنگ ⬅️ سه چهارم عمل هضم در دهان صورت میگیرد پس غذا را کاملا بجوید. ⬅️ بلافاصله بعد از غذا نخوابید.
سلامت خانواده در گِرو سه چیز است: 1️⃣ ازدواج سالم که با نکاح صورت می‌گیرد. 2️⃣ 3️⃣ نگهداری فرزند در فضای خانواده ما تناسب تعادلی در خانواده را خویشاوندی می‌دانیم که ارتباط بین خویشاوندی در فضای خانواده به وجود می‌آید؛ 👈یعنی عمو، عمه و خاله و فرزندان آن‌ها که می‌گویند خویشاوندی. 🔸وقتی تناسب خویشاوندی و تعادل خویشاوندی در خانواده‌ها به هم بخورد، با مشکلات روان‌پریشی بسیاری مبتلا می‌شویم مثل افسردگی‌ها، مثل عزلت‌ها و رشد فرزندان ما با خودخواهی و «نازک و نارنجی»شدن افراد. 🔸هر نسلی باید با همسالانش بزرگ شود؛ یعنی تعامل فرزندان علاوه‌ بر خویشاوندی با همسالان نیز صورت می‌گیرد. 🔸بحث همسالان با توجه به فضای آپارتمان‌نشینی و عدم تعامل سالم و مفید در فضاهای همسایگی و مدارس و خویشاوندی با مشکلاتی همراه می‌شود و در نتیجه ما خانواده‌هایی داریم که هرچند با فرزندان ارتباط دارند، اما از آن طرف خود فرزندان دچار مشکلات روحی و روانی خاصی می‌شوند.
کرونا و جمعیت 📌 یک پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان گفت: «در حال حاضر بسیاری از جامعه‌شناسان و جمعیت شناسان معتقدند که تحولات جمعیتی کشور‌ها و همینطور جهان را می‌توانیم به دو مقطع پیشاکرونا و پساکرونا تبدیل کنیم. در چنین شرایطی و تأثیر کرونا در کاهش رشد جمعیت پیش‌بینی ما این است که از سال ۱۴۱۰ نرخ رشد جمعیت کشورمان به صفر و بعد به منفی میل پیدا خواهد کرد.» ⚠️ او با اشاره به اینکه زمان پیدا کردن راه‌حل برای افزایش رشد جمعیت کوتاه شده‌است، تصریح کرد: «پیش‌بینی آینده‌ پژوهی نرخ رشد صفر درصد، به جای ۱۴۲۰ تا ۱۴۲۵ در سال ۱۴۱۰ محقق می‌شود و این یعنی بحران کاهش عمیق‌تر است و پیامد‌های آن بسیار بیشتر خواهد بود و پنجره جمعیتی ما خیلی زودتر بسته خواهد شد، بنابراین پیامد‌هایی که در کاهش نرخ رشد جمعیت منتظرش بودیم، شدیدتر خواهد بود و زمان ما برای کنترل بحران جمعیت بسیار کوتاه‌تر شده‌است.»
💥بیماری هایی که بدلیل چرب بودن کبد ایجاد میشود👇 🔹کم کاری و پرکاری تیروئید 🔸کهیر، لک، کک و مک 🔹فشار خون و دیابت 🔸کولیت عصبی 🔹ریزش مو 🔸بواسیر 🔹اگزما @aeenejan eitaa.com/aeenejan
🌸بنام خدای سمیع و بصیر ✨خطاپوش بخشنده بی نظیر 🌸بنام خدای علیم و حکیم ✨رحیم و بسیط و شریف و نعیم 🌸بنام خداوند وجد و سرور ✨پدیدآور عشق و احساس و شور 🌸 بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم ✨ الــهـــی بــه امــیــد تـــو @aeenejan eitaa.com/aeenejan
🔷و هرگز غیر از او پناهگاهی نخواهی یافت 🔶الکهف 27 @aeenejan eitaa.com/aeenejan
🔹امروز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ هجری شمسی ۱۹ محرم ۱۴۴۳ هجری قمری ۲۸ اوت ۲۰۲۱ میلادی 📿 ذکر روز شنبه: 🔹یا رب العالمین 🔹ای پروردگار جهانیان @aeenejan eitaa.com/aeenejan
🔴دو نکته درباره تصاویر زندان اوین 💬حجت الاسلام حمید رسایی: ◻️حرکت اصلاحی رییس جدید دستگاه قضا با دقت و سرعت بیشتری حتی نسبت به دوره آقای رییسی، سبب امیدواری بیشتری در دلسوزان و علاقمندان به نظام اسلامی شده است. ۱.برخی از تصاویر منتشر شده از ‎ در وزهای اخیر که حکایت از وضعیت حاکم بر برخی عوامل زندان می‌کند، اگر چه به نظر می‌رسد با هدف تخریب اقدامات مثبت آقای محسنی اژه‌ای است اما به هر حال، دردآور و غیرقابل توجیه و دفاع است. با این وجود باید آن را فرصتی برای آقای محسنی اژه‌ای دانست تا به این بهانه، شمشیر را از رو ببندد و وارد فاز دیگری از حرکت اصلاحی خود شود. برای شروع می‌توان خاطیان را علنا محاکمه، حد را بر آنها جاری و تصاویرش را منتشر کرد. ◾️در ‎ ج ۹ ص ۱۶۵ علامه ‎ آمده: "حضرت علی‌ ع به قنبر دستور داد مردی را حد بزند، قنبر ‎ سه تازیانه بیشتر زد. حضرت، سه تازیانه‌ زیادی را قصاص کرد." ایشان در ادامه می‌نویسند: حمایت از ‎، بزرگترین عامل تضعیف، خود نظام است. ◻️نیاز به تأکيد نیست که مجازات یک رفتار با رفتارهای ناشی از و ، به یک اندازه نیست. ۲.عذرخواهی رسمی رییس سازمان زندان‌ها و دستور رییس دستگاه قضا برای برخورد با خاطیان قاصر و مقصر، حکایت از عزم و اراده مسئولان عالی این نهاد در برخورد با این معضلات می‌کند. برخی تلاش می‌کند تا این موارد و مصادیق را دلیلی بر فساد ساختاری نشان دهند! در حالی که فساد ساختاری مربوط به جایی است که این رفتارها با علم و اطلاع مسئولان مربوطه رخ دهد یا اگر هم اطلاع نداشته‌اند، در صورت مواجه با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور کنند یا پس از اطلاع به توجیه آنها بپردازند. ◾️در واقع وجود فساد، نشانه سیستماتیک بودن آن نیست بلکه تقویتش یا بی‌عملی در برابر آن یا توجیه‌اش توسط مسئولان مربوطه را باید دلیل بر نهادینه شدن فساد در یک نهاد دانست که در مثل برخورد با تصاویر زندان اوین، هیچ کدام رخ نداد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیدحسن نصرالله: آمریکایی ها سگ هایشان را از افغانستان خارج کردند، اما برای جان افغان ها ارزشی قائل نبودند دبیرکل حزب الله لبنان: 🔹️نه فقط آمریکا یکی از کشورهای اروپایی [آلمان] جعبه های مشروب خودشان را از افغانستان خارج کردند اما حاضر نشدند افغانستانی‌های همکارشان را خارج کنند. 🔹️در یکی از پروازها از کابل، به درخواست صاحب شماری از حیوانات - که طبعا انگلیسی است- ۲۵۰ صندلی رزرو شد بعد به تعدادی از افغانستانی‌ها که ویزای انگلیس داشتند،‌ اجازه دادند در صندلی‌های باقی مانده بنشینند.
🌱 ⚛ ✴️↫ قرص استامینوفن: شایع‌ترین علت نارسایی کبد در جهان مصرف بی‌رویه استامینوفن است. این قرص جنبه درمانی ندارد و فقط درد را تسکین می‌دهد ! 🔰↫جایگزین طبیعی استامینوفن: 🔸دم کرده نعنا 🔸دم کرده دارچین 🔸دم کرده زنجبیل 🔸مصرف زردچوبه 🔸مصرف گیلاس 🔸چای گل گاوزبان 🔸دم کرده پونه کوه 🔸مصرف انگورقرمز 🔸دم کرده اویشن شیرازی 🔸کدو حلوایی بخارپز با دارچین
🌸🍃 🍃 🔖در طب سنتی، در خصوص خواص و مزاج آمده است که: مزاج آن سرد و خشک است. به تنهایی یا با داروهای گرم مانند: عسل، دارچین و … برای تقویت کبد سرد و تر و باز کردن انسدادهای کبد مفید است. از بین برنده صفرا است و جوشش خون را فرو می‌نشاند. تسکین دهنده حرارت کبد و معده است. تشنگی را تسکین می‌دهد. قلب، کبد و معده گرم را تقویت می‌کند. آب زرشک مانع تهوع و استفراغ می‌شود. به درمان بواسیر کمک می‌کند. با زعفران به منظور ادرار بول مناسب است
🍂🥀 يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّهُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَهُ بِكَ عَلَيْنَا وَ عَلَي جَمِيعِ أَهْلِ الإِْسْلاَمِ. 🏴 امروز نوزدهم محرم سال ۶۱ قمری ، حرکت کاروان اسرای کربلا از کوفه به سمت شام و آغاز فصل دیگری از مصائب عظیم خاندان اهل البیت (علیهم السلام) می باشد. 🥀 💐 پنج دسته گل صلوات جهت تسلای قلب مقدس آقا امام زمان ﴿عَلَيهِ السَّلامُ﴾ 🌿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم 🌿
✅تقویت جنسی آقایان⇩ ✍دستور تخم مرغ + روغن زیتون+ پیاز مصرف زردک و تخم زردک دستور گردو و زنیان شیر گاو محلی + عسل سویق + روغن زیتون 🔹داروی تین فیل 🔹داروی کور 🔹داروی کاسنی 🔹داروی مرکب چهار ‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌
💢ضعف‌های ما به خاطر مدیریت‌های بی‌تحرک و غیرانقلابی است ✍️رهبر انقلاب : خدماتی که نظامی اسلامی و جمهوری اسلامی به ایران و ملت ایران کرده، خدماتی برجسته و فوق‌العاده است؛ مقایسه با دوران طاغوت نشان می‌دهد که چه خدمات بزرگ و ارزشمندی را نظامی اسلامی انجام داده است. بله، ضعف‌هایی وجود دارد که این مربوط به مدیریت‌های ماست، نه حرکت عمومی نظام اسلامی. ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشتیم، کار پیش رفته است و هرجا مدیریت‌های ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی و بی‌تحرک داشتیم کارها متوقف مانده یا به انحراف رفته است. 🔺باید مدیران‌مان پرانگیزه‌تر و کارآمدتر باشند. من قاطع عرض می‌کنم اگر مدیریت در بخش‌های مختلف کشور متدین، انقلابی و کارآمد باشد همه‌ی مشکلات کشور حل خواهد شد و ما مشکل غیرقابل حلی در کشور نداریم. ۹۶/۱/۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷💐 💐 💢 ✅ فرق صبح جمعه رئیسی با روحانی‼️ 🍃🌻🍃 🔻باز هم رئیسی غافلگیرمان کرد. 🔹البته متفاوت از صبح جمعه هایی که روحانی از آن صحبت میکرد. 🔸 رییس جمهور پیشرو به این میگویند. به جای زیارت مشهد رفتن، اول کاری وزرا را بسیج کرد و رفت خوزستان. عمل به وعده ها یکی پس از دیگری. 🔺اولین حضور در خوزستان یعنی اولویت توجه به عقب ماندگی ها و محرومیت‌ها. 🇮🇷💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ | امام خامنه‌ای در منزل شهدا: من با این اسم بزرگ و ریش سفید و این مسئولیت سنگین، حسرت این حالات شما را میخورم.
📱رهبرانقلاب: فضای مجازی یک قدرت نرم فوق‌العاده است در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی، ایمان، اعتقادات دینی و اخلاقیات. ۹۴/۶/۱۶
🔰مجالس روضه، ملتها را بسیج و از آسیب حفظ می‌کند ✍️رهبر انقلاب: نه سیدالشهد احتیاج به این گریه‌ها دارد و نه این گریه‌ها خودش- فی نفسه- کاری از آن می‌آید، لکن این مجلسها مردم را همچو مجتمع می‌کنند. جنبۀ سیاسی این مجالس بالاتر از همۀ جنبه‌های دیگر است. بی‌خود بعضی از ائمۀما نمی‌فرمایند که برای من در منابر روضه بخوانند و اینکه هر کس که بگرید، بگریاند یا صورت گریه، گریه کردن به خودش [بگیرد] اجرش فلان فلان است. مسأله، مسئلۀ گریه نیست. مسأله، مسأله، مسئلۀ سیاسی است که ائمۀ ما با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملتها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند از راههای مختلف. اینها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر نباشند. ۱۳۵۹/۸/۱۴