🔴 همتی: میتوانستم انتخابات را به دور دوم بکشانم/ جهانگیری گفت هیچ کمکی به تو نمیکنم!
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم:
🔹از پشتپرده تظاهرات علیه بانک مرکزی خبر داشتم
🔹روحانی گفت همه بروید ثبتنام کنید!
🔹روحانی به ثبتنام من در انتخابات اعتراض کرد!
🔹دلیلی برای ردصلاحیتم نمیدیدم
🔹جهانگیری و شریعتمداری از ردصلاحیتشان شوکه شدند
🔹آقای روحانی به من گفت که یعنی شما میخواهید تا آخر بمانید؟
🔹جهانگیری گفت هیچ کمکی به تو نمیکنم!
🔹به روحانی گفتم از ریاست بانک مرکزی برکنار شوم تعهدی ندارم در انتخابات از دولت دفاع کنم
🔹رقبا برای پیروزی راه دیگری جز حمله به من و دولت نداشتند
🔹حاجحسنآقای خمینی گفتند:«آقای همتی چه شد که تایید شدی؟ مشکوک میزنی»!
🔹نظر خاتمی به کاندیداتوری من مثبت بود
🔹میتوانستم انتخابات را به دور دوم بکشانم
🔹شاید بازهم کاندیدا شوم
✅🌸✅به بهانۀ ابلاغ سیاستهای کلّی برنامۀ هفتم
1🔸 انقلاب، «نقطۀ عطف» در پیشرفت بود؛ چنان که باید انقلاب را لحظۀ «گسست تاریخی از گذشتۀ انحطاطی» و «آغاز یک تجربۀ نو» قلمداد کرد. پس مسألۀ پیشرفت، به دو مقطع «پیشاانقلاب» و «پساانقلاب» تقسیم میشود و این «مبدأ»، تعیینکننده است. در این لحظۀ تاریخی بود که یک «چرخش بزرگ» رخ داد و جامعۀ ایران از امتداد آن گذشتۀ تجدّدی و تقلیدی، خارج گردید و وارد «مسیر جدید»ی شد. تاریخ هر جامعه در لحظههایی از حرکت خویش، دچار «از جا کندگی» و «دیگر شدگی» میشود و در جامعۀ ایران، این لحظه و برهه، انقلاب اسلامی بود.
2🔹 لفظ «پیشرفت»، ترجمان اصطلاح تثبیتشدۀ «توسعه» نیست، بلکه از افق و عالم معناییِ متفاوتی حکایت میکند که ریشه در «دین» دارد و میخواهد حیات فردی و اجتماعی انسان را بر اساس دین، تدبیر نماید. این امر، بهطور کامل در برابر جهت گیری تمدّن غربی قرار دارد و متضاد با آن است. ازاینرو، باید گفت وفاداری ما به نسخۀ «پیشرفت»، به معنی خارجشدن ما از الگوی «توسعه» است و در این حال، دیگر ما بهعنوان «دنبالۀ تمدّن تجدّدی»، شناخته نخواهیم شد و یکی از اقمار و جوامع پیرامونی آن به شما نخواهیم آمد.
3🔸 پیشرفت در چشم انداز انقلابی، امری «درونزا» و «خویشبنیاد» است، نه «برونزا» و «وابسته». پیشرفت برونزا، پیشرفت «صوری» و «مشروط شده به ارادۀ دیگران» است، امّا پیشرفت درونزا، بر «ظرفیّتهای داخلی و بومی» تکیه میکند و «توانمندی های وطنی» را اصل قرار میدهد. اگر بناست حرکت در امتداد یک مسیر تاریخیِ متفاوت در پیش گرفته شود، دیگر «وابستگی» و «سنجاق شدگی»، معنا ندارد و نمیتوان به دیگری چسبید و در حاشیۀ وجود تمدّنی او، طعم رهایی و شکوفایی را چشید، بلکه باید تاریخ جدیدِ خویش را «تأسیس» کرد.
4🔹 پیشرفت انقلاب در دهههای گذشته، پیشرفت در «شرایط دشوار» بوده است، نه شرایط عادی و بهنجار. در این مدّت، «محدودیّتها» و «ممنوعیّتها»ی فراوانی از سوی جبهۀ دشمن بر ما تحمیل شد و «معارضه» و «جنگ» در پیش گرفته شد، امّا انقلاب با وجود این «زمینۀ نامساعد و ناهموار»، پیشرفت کرد. اینکه انقلاب به حال خویش رها نشده بود و دشمنیهای بزرگی در حقّ آن روا داشته شد، امّا با وجود این، متوقف نماند و به حرکت خود ادامه داد، بر ارزش پیشرفت آن میافزاید. ما در انتظار تَرکبرداشتن دیوارهای تحریم ننشستیم، بلکه این با ساختشکنی روایی، «دیوارها» را به مجالی برای «بازگشت به خویشتن» تفسیر کردیم.
5🔸پیشرفت در دورۀ پساانقلاب، «تک ساختی» و «تکبُعدی» نبود و هر دو جنبۀ «مادّی» و «معنویِ» زندگی انسان را در بر گرفت، حال آنکه در رویکرد توسعه، تنها به جنبۀ مادّیِ زندگی پرداخته میشود و انسان به حیوان اقتصادی، فروکاهیده میشود. ما در همین موقف معرفتی نشان دادیم که دیگریِ توسعه هستیم و در «بنیانها» و «ریشهها»ی جهانیسازیشده، تجدیدنظر کردهایم.
6🔹 شتاب پیشرفت در دهههای گذشته، یکسان نبوده و انقلاب، یک «حرکت یکنواخت» را تجربه نکرده است، بلکه در چهارچوب دخالت متغیّرهای مختلف، «فرازونشیبها» و «افتوخیزها»یی از سر گذرانده شدهاند. کاری که امروز، ضرورت تاریخی و تمدّنی است، یافتن «راههای میانبر» برای «جهش تاریخی» است؛ نباید در انتظار شدنهای تدریجی نشست و از فرصتهای حسّاس عقب افتاد، بلکه باید پیشرویهای دفعی و شتابان را تجربه کرد. جبران نقصانهای گذشتۀ تاریخی، جز با «فشردهسازی تاریخِ اکنون»، میسّر نیست، وگرنه همواره چندین گام از رقیبان و معارضان عقب خواهیم بود.
7🔸انقلاب اسلامی در کنار همۀ فضیلتهایی که داشت، مبتلا به این نقص نیز بود که از جنبۀ «نظری» و «فکری»، صورت مدوّن و مبسوط نداشت و ایدئولوژی آن، تفصیل نیافته و در قالب یک «منظومه»، صورتبندی نشده بود. ازاینرو، پس از پیروزی انقلاب، تا حد زیادی از ساختارها و نسخههای دیگر استفاده شد؛ بهطوریکه همواره نوعی «دوگانگی» و «دوپارگی» در سیاستهای رسمی احساس میشد. حرکتهای نوسانی و زیگزاگیِ دولتها در دهههای گذشته نیز ریشه در چنین ضعفی داشت. پس از این «تجربۀ عملی و عینی» بود که آیتالله خامنهای، الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت را مطرح کرد. «الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت»، صورت معاصر شده و اینجایی شدۀ «نظام اسلامیِ پیشرفت» را نشان میدهد و لایۀ عملیاتی آن است. پس دوگانۀ «نظام/ الگو» بر دوگانۀ «فرا تاریخی/ تاریخی» دلالت میکند. باید همچون تعمیر کشتی بر روی اقیانوس، ما نیز در مدار عمل و در متن موقعیّت، خویش را از الگوی توسعه برهانیم و به الگوی پیشرفت نزدیک کنیم. اینک مجموعهای از سیاستهای کلّی در اختیار ماست که میتواند به نیروی پیشرانِ گذار ما از الگوی توسعه تبدیل شود و دورۀ انتقالی را کوتاهتر کند.
🔺بازداشت ۶۲ دلال ارزی در پایانههای مرزی اربعین/ کشف ۴۶ میلیون دینار عراقی
🔹رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا:در طرح مبارزه با دلالان ارزی ۶۲ فروشنده غیرمجاز ارز در پایانههای مرزی مهران، شلمچه و چذابه شناسایی شدند.
🔹میزان بیش از ۴۶ میلیون دینار عراقی به همراه شش دستگاه خودروی سواری بنز، ۲۷۰ هزار عدد محموله دارویی، ۱۱ دستگاه تلفن همراه و سه هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.
برای مردم عادی، شاید درس خواندن در یک کشور خارجی، اشکالی نداشته باشد.
اما برای مسئولانی که میبینند مردم در چه شرایط و فشارهایی هستند و میدانند خارج رفتن فرزندان مسئولان برای تحصیل، آنها را از مقاومت خسته یا مأیوس میکند، شبیه خیانت و عملی ضد انقلابی است.
#مادر_هم_برود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پیام حجت الاسلام سرلک از جوار حرم امیرالمومنین خطاب به رییس جمهور: خانم خزعلی را از دولت کنار بگذارید.
⛔️⛔️⛔️👇👇👇!!!ا
یعنی الان چیز مهمتری نبود آقای سرلک بزرگوار که بهتون هم ارادت داریم ، از اون راه دور بگید.
وقتی اصلاحطلبان با ناجوانمردی تمام این مسأله ی (به خارج رفتن پسر یکی از مسولین دولت انقلابی) را ، که در مقابل دو تابعیتی بودن روحانی اصلاحطلب و اکثر وزرایش یک شوخی بیش نیست، در روزنامهها و سایتهایشان آورده اند و از هر توهین و بی عدالتی کوتاهی نکردند و گوش فلک را کر کردند ، به نظر می رسد چنین تذکری آنهم از آن راه دور کمی با مرام بصیرانه شما نمی سازد.
حتی اگر توجیه این باشد که خطا، خطا هست چه از دولت مردمی باشد و چه از اصلاحطلبان. آخر این کجا و آن کجا