تا ابد درخور احسانِ تواَم یا زهــــــــــــراۜ
از اَزَل، لطفِ تو شد شامل حالــــــم، آری!
#فاطمیه🖤
🔑 پيامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) : إنَّ اَلْمُؤْمِنَ لَيَرَى ذَنْبَهُ كَأَنَّهُ تَحْتَ صَخْرَةٍ يَخَافُ أَنْ تَقَعَ عَلَيْهِ، وَ إِنَّ اَلْكَافِرَ لَيَرَى ذَنْبَهُ كَأَنَّهُ ذُبَابٌ مَرَّ عَلَى أَنْفِهِ
🔑مؤمن، گناه خود را چونان تخته سنگ بزرگى بر بالاى سرش مى بيند كه مى ترسد به روى او بيفتد و كافر، گناه خويش را مانند مگسى مى بيند كه از جلوى بينى اش رد مى شود
📚بحارالأنوار ج۷ ص۷۷
#احادیث
🔻حماقتها و شکستها
۱- وعده داده بودند که در این سه روز، چنین و چنان خواهند کرد و در مقابل جمهوری اسلامی خواهند شورید، اما هیچ غلطی نکردند. مردم، سرگرمِ زندگیِ روزمرّهشان بودند و خیابانها «آرام» و شهر در «امن و امان» بود. دیگر شکی نیست که این به اصطلاح جنبششان، «شکست» خورده است. در خیابانهای شهر تهران پرسه زدم و حال و هوای مردم را مشاهده کردم؛ گویا هیچ اتّفاقی رخ نداده است. «زندگی»، در جریان است؛ البتّه نه «زندگیِ لجنی» که جریان اغتشاش در پیاش بود، بلکه همان «زندگیِ ایرانی و اسلامیِ خودمان».
۲🔹- باید این «شکست» را دید و بر آن تمرکز کرد. ما نباید آن را از نظر دور بداریم و از آن غفلت کنیم. آن همه اسباب و آدم و طرح و ... برای «جنگ ترکیبی» تدارک دیده بودند، اما نتیجه شد این. این شکست، «درس آموز» است برای آنها و «افتخار آفرین» است برای ما. بر دل سیاهشان حسرت ماند و اینک باید جرعه جرعه، «حرص» و «داغ» و «درد» بنوشند و مسیرِ تکراری و بیحاصلِ «خود انتقادی» را در پیش بگیرند و از خویش بپرسند که چه کردیم که چنین شد. احمقها، همچنان «نسخه های نخنمای چهل سال گذشته» را تکرار میکنند و توقع دارند که تیرشان بر هدف بنشیند.
۳🔸- همراهان با اغتشاش را نیز نباید از یاد برد؛ چه نیروهای هنری و ورزشی و چه نیروهای سیاسی. «اصلاحطلبان» همچون همیشه، در کنار جریان اغتشاش بودند و از آنها دفاع کردند، بلکه بیش از این، باید گفت «مقدّمهها» و «زمینهها»ی این اغتشاش، حاصل «فضاسازی های منفیِ اصلاحطلبان» بود. این جریان سر تا پا فساد و خائن، تا نظام جمهوری اسلامی را «استحاله» نکند و ما را به یکی از اقمار و جوامع پیرامونیِ «غربِ استعماری» تبدیل نکند، آرام نخواهد نشست. ذاتش، تباهی و انحراف است؛ چنان که دیدیم محمّد خاتمی، بیانیهای صادر کرد و در آن بدون این که حتّی نامی از «اسلام» به میان آورد، از شعار مبتذلِ «زن، زندگی، آزادی» دفاع کرد. هرچه از آلودگیِ اندیشهگی که در درون داشت، بیرون ریخت و همین موجب خواهد شد که میان او و نظام، هرچه بیشتر و جدّیتر، «خطوط قرمزِ تجدید نظر نشدنی» ترسیم شود.
۴🔹- گروهی از «نیروهای خودی» نیز بودند - و البتّه هستند - که «تحلیلهای غیرخودی» داشتند و (شاید) گمان می کردند ما بهواقع، با یک «جنبش» روبرو هستیم و این جنبش، برآمده از «ناکارآمدیِ نظام» است. اینان در این مدّت، یا در فضای عمومی و رسانهای، «روزۀ سکوت» گرفتند و عافیت طلبانه و مصلحت اندیشانه، «جهاد خاموشی» را انتخاب کردند تا مبادا غبارِ «مبارزه» و «انقلابی گری» بر چهره شان بنشیند، یا همچون جریان لیبرالیستیِ اصلاحات، زبان به «انتقاد از نظام» گشودند و «حکمرانی» و «سیاستهای کلّی» را به محکمه کشاندند. این جریان، همچنان نیز فعّال است و میخواهد از آنچه که در خیابانها رخ داد، «باجگیریِ سیاسی» کند و نظام را به «دگرگون ساختنِ منطقِ حکمرانی»اش وادارند. در واقع، اینان با «نظریۀ نظامِ انقلابی»، سر سازگاری ندارند و میخواهند از نظام، «انقلاب زدایی» کنند. تصوّر روایت زدهشان این است که چون جامعه از «ایدئولوژیِ انقلابی» عبور کرده و جذابیّت های نخستین و دهۀ شصتیِ انقلاب اسلامی، رنگ باختهاند، باید برای اینکه در قدرت بمانیم و بدنۀ اجتماعیِ خویش را از دست ندهیم – و نه برای این که انقلاب، محفوظ بماند – «تجدید نظرهای ایدئولوژیکِ» خویش را در لفافۀ فریبندۀ «بازاندیشی در حکمرانی»، صورت بندی کنیم و به خورد نظام بدهیم.
۵🔸- من ادّعا نمیکنم که تودۀ مردم از وضع موجود، راضی هستند و هیچ گلایهای ندارند. معیشتِ مردم به سختی میگذرد و تلاطم های اقتصادی، آزارشان میدهد. امثال من نیز چون در زندگیِ خودمان، طعم این دشواری را میچشیم، نیازی به فهم و درکِ بیرونی و محقّقانۀ معیشت مردم نداریم. با این حال، مسأله این است که اولاً مردم میدانند که بلایا و مصائب اقتصادی، به جا مانده از «دولت اعتدال گرای برجامزده» هستند و ما امروز باید چوب آن «گذشتۀ تهی از کار و اقدام و عمل» را بخوریم؛ ثانیاً مردم بر این باورند که باید علاج دشواریهای معیشتی را در «سایۀ نظام جمهوری اسلامی» دید و دریافت که هیچ گزینهای جز این نظام نمیتواند گرهگشا باشد؛ ثالثاً مردم میبینند «دولت انقلابی» در تبوتاب است و روز از شب نمیشناسد و در حال اصلاح وضعِ معیشت است؛ رابعاً مردم احساس کردهاند که بساط «تبعیض» و «فساد» و «ویژه خواری» در دولت برچیده شده و این دولت، آن «دولت اشرافی» نیست. مردم، «دلیل های فراوان» برای «امیدواری» دارند و امروز نیز در انتظار هستند تا این امیدها در آیندۀ نزدیک، به بار بنشینند. تحلیل من از آینده، روشنی و گشودگی و پیشروندگی هرچه بیشتر است.
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥⭕ ما بیزار هستیم از آزادی منهای قرآن
قابل توجه کسانی که خود را پیرو خط امام یا مومن به اسلام دانسته اما درصدد مطرح کردن آزادی منهای قرآن و اسلام و کلام اهل بیت علیهم السلام هستند.
پوتین: غرب ثابت کرد قابل اعتماد نیست
رئیسجمهور روسیه:
🔹اعتراف صدراعظم سابق آلمان به اینکه توافقات مینسک تنها با هدف فرصتی برای تقویت اوکراین و آمادگی آن برای رویارویی با روسیه امضا شده، غیرمنتظره بود.
🔹اکنون اعتماد تقریباً صفر است و مسکو باید بداند با چه کسانی سر و کار دارد.
🔹در صورت حمله پیش دستانه به روسیه، چیزی از دشمن باقی نخواهد ماند.