ما با تمدنی طرفیم که ۹۰٪ بومیان آمریکا را قتل عام کرد،
۹۰٪ ساکنین اصلی استرالیا را قتل عام کرد،
در هیروشیما و ناکازاکی نسلکشی کرد،
در ویتنام همینطور،
در آفریقا طی ۲۰۰سال استعمار یک چهارم جمعیت آن قاره را کشت !
ما با فرهنگی طرفیم که در دو جنگ اول و دوم جهانی ۱۰۰ملیون انسان را کشت !
بابت این توحش هیچ وقت ابراز شرمساری و خجالت زدگی نکرد !
اسرائیل زاده آن فرهنگ و تمدن است ...
نسلکشی هویت اسرائیل است ..
.
بسمهتعالیج!
توضیح اندکی پیرامون، نقش انتظار ووظیفهی منتظران فرج :
قال على علیه السلام: اَلْمُنْتَظِرُ لاَِمْرِنا کَا لْمُتَشَحِطِّ بِدَمِه فى سَبیلِ اللهِ؛ کسى که درانتظارظهورماباشد مانند کسى است که درمیدان جهاد به خون آغشته است. ۱
توضیح وتفسیر حدیث:
دو توضیح براى این روایت مى توان ذکرکرد، که منافاتى بایکدیگر ندارد:
۱ ـ منتظران ظهوراعمالى انجام مى دهند که نتیجه اش بانتیجهی جهاد در راه خداوند یکى است، همان گونه که حضرت على علیه السلام، درجای دیگر مى فرماید: جهادباعث عظمت و علوّ و سربلندى دین و نصرت حق و عدالت مى شود.۲
نتیجهی انتظارمنتظران واقعى نیز همین اموراست، انتظارى که درپرتو آن خودسازى واجراى احکام اسلام ورسانیدن نداى دین بااستفاده ازقلم و بیان وتمام وسایل روز به اقصى نقاط عالم تحقّق یابد.
بااین بیان ما چگونه منتظرانى هستیم؟:
پاسخ: برخى ازمنتظران فقط با تکرار این جمله آقا! درظهورت شتاب کن، خودرا منتظرمى دانند! برخى دیگر، انتظاررافقط درخواندن دعاى ندبه و زیارت آل یاسین و مانند آن خلاصه کرده اند، برخى علاوه براین، به مسجد مقدّس جمکران نیز مشرّف مى شوند، و همین را کافى مى دانند! این گونه تفسیرها ازانتظار سبب مى شود که وقتى چنین روایات پر معنایى را مى بینیم تعجّب مى کنیم، وازخود مى پرسیم؛ که چطورثواب یک دعا، با تلاش مجاهدى که درخون خود غلطیده برابراست؟!، ولی اگر انتظار را به آماده سازى مردم سراسرجهان براى ظهور آن حضرت تفسیر کنیم، انتظارمعادل جهاد، بلکه گاهى ابعاد گسترده تر دارد!.
۲ ـ بُعدبیرونى انتظار همان تفسیر اوّل بود، امّا بُعد درونى انتظار، جهاد با نفس است، ماباید خودرا بسازیم و آماده کنیم، چون او مجرى عدالت است، من اگر ظالم باشم چگونه مى توانم منتظر ظهوراو باشم، او طیّب وطاهر است، ومن اگر آلوده باشم چگونه مدعى انتظار اویم و ... بنابراین انتظار واقعى درصورتى تحقّق مى یابد که جهاد بانفس را انجام دهیم، و چنان ساخته شویم که لایق سربازى آن حضرت گردیم، روشن است که جهادبانفس به مراتب، سخت ترازجهاد بادشمن است، به همین جهت حضرت رسول صلى الله علیه وآله، درآن حدیث مشهور خطاب به مسلمانانى که از جنگى سخت برگشته بودند؛ فرمود: مَرْحَباً بِقَوْم قَضَوْا اَلْجِهادَ الاَْصْغَرَ وَ بَقِىَ عَلَیْهِمُ الْجِهادُ الاَْکْبَرَ، قالُوا: وَ مَا الْجِهادُ الاَْکْبَرُ؟ قالَ: اَلْجِهادُ مَعَ النَّفْسِ.۳
پیامبراسلام ص فرمود: خوشا به حال مردمی كه جهاداصغررا انجام دادند وجهاداكبر برآنان باقی مانده است، گفته شد، ای رسول خداجهاد اكبرچیست؟ فرمودجهاد وپیكاربا نفس، سپس فرمود: برترین جهاد، از آنِ كسی است كه با نفسش كه در میان دوپهلوی اوست جهاد كند.
نتیجه اینکه انتظارباید دربعد درونى وبیرونى آن براى مردم تفسیر شود، تا به صورت بى محتوى درنیاید ودر محدودهی دعا خلاصه نشود، اگرما درانتظار مهمان محترمى باشیم، چه مى کنیم؟ هم خودرا تمیز مى کنیم و هم خانه تکانى مى نماییم؛ آیا منتظران امام زمان عجل الله فرجه نبایدخودرا ازآلودگیهاپاک و خانه تکانى کنند؟!.
منابع:
۱- بحار الانوار، جلد ۱۰، صفحه ۱۰۴.
۲- نهج البلاغه، کلمات قصار، شماره ۲۵۲.
۳- میزان الحکمة ،ج ۲، باب ۵۸۶، حدیث ۲۷۴۱.
اللهم عجل لولیک الفرج.
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 هشتم آبان ماه، سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانشآموزی گرامی باد.
🔺خـوب گـوش کـن چـه می گـویـم؛
من می خواهم به تو پیشنهاد یک معامله ای بدهم که در این معامله، سرت کلاه برود!
منِ دستغیب، حاضرم یکجا، ثواب هفتـاد سال نمازهای واجب و نوافـل و روزه هـا و تهجدها و شب زنده داری هایم را بدهم به تـو !
و در عـوض، ثواب آن دو رکعت نمـازی
را که تو در میدان جنـگ، بدون وضـو، پشت به قبـله، با لباس خـونی و بدن نجـس خوانده ای، از تـو بگیـرم؛
آیـا تـو حـاضر به چنـین معـامله ای هستی؟!»
🌹 شهـید محـراب دسـتغیب
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731