🔴 فتنه بزرگتری در راه است/ تغییر کشف حجاب از ولنگاری فرهنگی به پروژه امنیتی
⏪ هشدار #حجت_الاسلام_راجی در رابطه با #کشف_حجاب :
#کشف_حجاب های دست جمعی در ایام نوروز،خصوصا در استانهای مرزی؛ از یک ولنگاری فردی به #پروژهای_امنیتی تبدیل شده است
اولی، با کار فرهنگی وتبیینی درست میشود،اما دومی فقط #اقتدار_حاکمیتی میطلبد.
سکوت حاکمیتی با این استدلال که "نشاندادن اقتدار به یک فتنه تبدیل میشود" خطای راهبردی است،
بلکه با احساس کم شدن اقتدار، #فتنه_بزرگتری رقم خواهد خورد.
👈 میشود بی خیال بود و جامعه ساخت!؟
پرس و جو کردم.
اینجا رشت است.
اما اهمیت ندارد کجاست، چون فردا به سمنان، شیراز، اصفهان، بوشهر و روستاهای ما هم خواهد رسید.
شبکه های اجتماعی با سرعت به سمت "یکسان سازی" و "شباهت سازی" جامعه اند..
👈 ارزش های اصیل فراموش و ضدارزش به سرگرمی جذاب تبدیل خواهد شد.
پول سازند.
درآمد بدست می آوردند.
👈دو پرسش را به موازات هم مطرح میکنم:
۱. فرض کنید چیزی به نام "مذهب" وجود ندارد.
فرض کنید براساس موازین دینی حلال و حرام سخن نمی گویم. اصلا از منظر دین به ماجرا نگاه نکنید.
آیا یک جامعه سالم این ترویج اباحه گری، یی قیدی، فساد را می پذیرد؟
آیا خیانت ضدذات بشر نیست؟
آیا غرق شدن در فساد از طریق عادی سازی آن به ضرر هر جامعه ای نیست؟
برخی فکر میکنند این دغدغه جامعه دیندار است که اعتراض میکند!!!!
خیر، هر انسانی به خانواده و جامعه اهمیت حتی اگر بی دین باشد باید اینجا حساس شود. نمیشود "بی خیال" بود و با بی خیالی جامعه ساخت.
آن فاحشه سرا، دیگر جامعه نیست.
۲. آیا باید به آن بلاگر اعتراض کرد؟ بله!
اما به فسادکشاندن جامعه نیاز به تقابل سازمانی دارد.
ماههاست که این فرد در حال ترویج این سطح از فساد در آزادی محض است.
هیچ مسولی نمیبیند؟ اطلاع ندارد؟
نباید برخورد سازمانی و قضایی در برابر یک حرکت سازمانی انجام داد؟
👈دقیقا شما مسئول چه چیزی هستید؟
فساد به چه حدی برسد برخورد خواهید نمود؟
با این سطح "بی خیالی" جامعه ساخته نمیشود.
هم به فساد چای دبش باید اعتراض کرد هم به فساد سازمان یافته ای که در حال نابودی حیا، عفت و خانواده است.
👈 عذاب مسولان در قیامت بیشتر است
سعدیا!
دیگر بنیآدم برادر نیستند
جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند
عضوهای بیشماری را به درد آورده چرخ
عضوهای دیگر اما یار و یاور نیستند
کودک چشمآبی غرب و سیهچشم عرب
در نگاه غربیان با هم برابر نیستند
شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زندهاند
تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند
از نگاه غربیان انگار در مشرقزمین
مادران داغ کودکدیده مادر نیستند
نزد آنانی که میگریند در سوگ سگان
صحنههای قتل انسان گریهآور نیستند
کاش بیبیسی سوال از باربیسازان کند:
این عروسکها که میسوزند دختر نیستند؟
ای نتانیاهو اگر مردی تو با مردان بجنگ
گرچه اسرائیلیان از دم مذکر نیستند
بیمروت! کودکاند اینها نه مردان حماس
خانهاند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند
کودکان هرچند بسیارند در ویرانهها
ساقههای ترد ریحاناند لشکر نیستند
خادمان کعبه سرگرماند در کابارهها؟
یا که اهل جنگ جز با رقص خنجر نیستند؟
بار دیگر خو گرفت این قوم با دخترکشی؟
یا که غیرت داده از کف یا دلاور نیستند؟
پشتهها از کشتهها پیداست، دنیا کور نیست؟
آسمان از ناله پر شد، گوشها کر نیستند؟
تا به کی کودککشی در غزه؟ آیا غربیان
در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟!
رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم:
وَ مَنْ تَلا فیه آیَةً مِنَ القُرْآنِ، کانَ لَهُ مِثْلُ اَجْرِمَنْ خَتَمَ القُرْآنَ فى غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُورِ.
کسى که در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند پاداش او همانند کسى است که قرآن را در ماه هاى دیگر ختم کرده است.
جامع الاخبار و الآثار، ج ۱، ص ۳۲۹
🟢آیات 20 تا 29 سوره مبارکه القصص
وَجَاءَ رَجُلٌ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ يَسْعَى قَالَ يَا مُوسَى إِنَّ الْمَلَأَ يَأْتَمِرُونَ بِكَ لِيَقْتُلُوكَ فَاخْرُجْ إِنِّي لَكَ مِنَ النَّاصِحِينَ ﴿۲۰﴾
و مردی از دورترین [نقطه] شهر شتابان آمد [و] گفت: ای موسی! اشراف و سران [فرعونی] درباره تو مشورت می کنند که تو را بکشند! بنابراین [از این شهر] بیرون برو که یقیناً من از خیرخواهان توام.
فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا يَتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿۲۱﴾
پس موسی ترسان و نگران در حالی که [حوادث تلخی را] انتظار می کشید از شهر بیرون رفت، [در آن حال] گفت: پروردگارا! مرا از این مردم ستمکار نجات بده.
وَلَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقَاءَ مَدْيَنَ قَالَ عَسَى رَبِّي أَنْ يَهْدِيَنِي سَوَاءَ السَّبِيلِ ﴿۲۲﴾
هنگامی که به سوی مدین روی آورد، گفت: امید است پروردگارم مرا به راه راست [که انسان را به نتیجه مطلوب می رساند] راهنمایی کند.
وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْيَنَ وَجَدَ عَلَيْهِ أُمَّةً مِنَ النَّاسِ يَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَيْنِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُكُمَا قَالَتَا لَا نَسْقِي حَتَّى يُصْدِرَ الرِّعَاءُ وَأَبُونَا شَيْخٌ كَبِيرٌ ﴿۲۳﴾
هنگامی که به آب مدین رسید، گروهی از مردم را بر آن یافت که دام هایشان را آب می دادند، و غیر آنان دو زن را دید که [دام هایشان را از رفتن به سوی آب] بازمی دارند؛ گفت: چه چیزی شما را بر بازداشتن [گوسفندان] وامی دارد؟ گفتند: ما [این دام هایمان را] آب نمی دهیم تا [این] شبانان [دام هایشان را] برگردانند و پدر ما پیری کهنسال است [به این علت از انجام این کار معذور است.]
فَسَقَى لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّى إِلَى الظِّلِّ فَقَالَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ ﴿۲۴﴾
پس [موسی] دام هایشان را [به جهت کمک کردن به آن دو] آب داد، سپس به سوی سایه برگشت و گفت: پروردگارا! به آنچه از خیر بر من نازل می کنی، نیازمندم.
فَجَاءَتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاءٍ قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا فَلَمَّا جَاءَهُ وَقَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿۲۵﴾
پس یکی از آن دو [زن] در حالی که با حالت شرم و حیا گام برمی داشت، نزد او آمد [و] گفت: پدرم تو را می طلبد تا پاداش اینکه [دام های] ما را آب دادی به تو بدهد. چون نزد او آمد و داستانش را بیان کرد، گفت: دیگر نترس که از آن گروه ستمکار نجات یافتی.
قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ ﴿۲۶﴾
یکی از آن دو زن گفت: ای پدر! او را استخدام کن؛ زیرا بهترین کسی که استخدام می کنی آن کسی است که نیرومند و امین باشد [و او دارای این صفات است.]
قَالَ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُنْكِحَكَ إِحْدَى ابْنَتَيَّ هَاتَيْنِ عَلَى أَنْ تَأْجُرَنِي ثَمَانِيَ حِجَجٍ فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْرًا فَمِنْ عِنْدِكَ وَمَا أُرِيدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَيْكَ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّالِحِينَ ﴿۲۷﴾
گفت: می خواهم یکی از این دو دخترم را به نکاح تو درآورم به شرط آنکه هشت سال اجیر من باشی، و اگر ده سال را تمام کردی، اختیارش با خود توست [و ربطی به اصل قرار داد ندارد]، و من نمی خواهم بر تو سخت گیرم، و به خواست خدا مرا از شایستگان خواهی یافت.
قَالَ ذَلِكَ بَيْنِي وَبَيْنَكَ أَيَّمَا الْأَجَلَيْنِ قَضَيْتُ فَلَا عُدْوَانَ عَلَيَّ وَاللَّهُ عَلَى مَا نَقُولُ وَكِيلٌ ﴿۲۸﴾
[موسی] گفت: این قرارداد میان من و تو باشد، هر یک از این دو مدت را به پایان برم هیچ تعدّی و ستمی بر من نیست، و خدا بر آنچه می گوییم، نگهبان و وکیل است.
فَلَمَّا قَضَى مُوسَى الْأَجَلَ وَسَارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِنْ جَانِبِ الطُّورِ نَارًا قَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْهَا بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِنَ النَّارِ لَعَلَّكُمْ تَصْطَلُونَ ﴿۲۹﴾
چون موسی آن مدت را به پایان برد و با خانواده اش رهسپار [مصر] شد، از جانب طور آتشی دید، به خانواده اش گفت: درنگ کنید که من آتشی دیدم، [می روم] شاید خبری از آن برای شما بیاورم یا پاره ای از آتش را می آورم تا گرم شوید.
✅ آیا منم تیر خوردم؟
سلام هموطن بزرگوارم.
قصد این نیست به کسی چیزی القا شود. هدف این است که مجروح فضای مجازی و ماهواره ها نشویم.
جهت اطلاع، علائم مجروحان جنگ رسانه ای چیست؟!
🔶 اگر کسی بیشتر به اخبار منفی کشور مثل فسادها علاقه دارد و اخبارش را برای دیگران هم می فرستد،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر در دور هم نشینی ها و مهمانی ها بیش از آنکه از موفقیتها و پیشرفتهای کشور شیعه بگوید و بشنود، از نقاط منفی کشورش می گوید و می شنود،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر سخنرانی این و آن را گوش می دهد، اما سخنرانی رهبر را نه،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر به جای حمایت از مبارزات بی امان دولت ضد فساد آقای رییسی، دست روی فسادهای ریز و درشت می گذارد و به جای دولت فسادساز قبلی، دولت فسادستیز فعلی را می زند،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶 اگر پیشرفتهای کشورهای کافر را با ضعفهای کشور شیعه مقایسه می کند و با این مقایسه جک می سازد و می خندد و می خنداند،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر درباره مسئولان دولت فسادآفرین قبلی و مسئولان ضد فساد دولت رئیسی یک جور حرف می زند و بدون تفکیک آنها می گوید «مسئولان چنین و مسئولان چنان»،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر سخنرانی های رهبری را که سراسر امیدآفرینی است، ملاک اظهار نظرهایش قرار نمی دهد و دائم پیگیر اخبار ناامید کننده و انتشار آن است،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر پیشرفتها و موفقیتهای بزرگ دولت فعلی را سر دست نمی گیرد و به انقلابی ترین دولت بعد از انقلاب افتخار نمی کند و به بهانه مطالبه گری، فقط دنبال نشر اشکالات و مشکلات کشور برای این و آن است،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر مقابله بی امان قوه قضاییه با فساد را که با به سامان رساندن سالانه 15 میلیون پرونده رکورد زده، نمی بیند و اخبار فسادها در این قوه را بیشتر و پررنگ تر می بیند ،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶 اگر نمی بیند که قوه قضاییه، توانسته معاون اول رییس جمهور، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس جمهور، برادر رییس جمهور، پسر رییس جمهور، دختر رییس جمهور، وزیر، دختر وزیر، داماد وزیر، معاون وزیر، معاون رییس قوه قضاییه، پسر معاون رییس قوه قضاییه و مسئولان دیگر را محاکمه و مجازات کند، اما فقط کسانی را که به هر دلیلی هنوز محاکمه نکرده، می بیند و جیغ می کشد که چرا قوه قضاییه به فساد مسئولان رسیدگی نمی کند،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر مشکلات باقیمانده از دولت قبلی را به اسم مسئولان دولت فعلی سند می زند و بدون جدا کردن آنها از یکدیگر می گوید «دولت، این جور ، دولت، آن جور» ،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر رویشهای مذهبی و انقلابی متعدد جوانان را نمی بیند و فقط فاسد شدن عده ای از جوانان را می بیند،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر به جای تعریف از شیعیان و کشور شیعه، اعتراض و انتقاد به اشکالات ریز و درشت شیعیان و کشور شیعه برایش مد شده و به گفتن آن افتخار می کند،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر خیانتهای حسن روحانی را به پای همه روحانیون می نویسد و روحانیون را به دو دسته ی سالم (طرفداران امام) و غیر سالم (طرفداران هاشمی) تقسیم نمی کند،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر پول گرفتنهای دهها میلیون تومانی خواننده ها و بازیگران در جشنها و کنسرتها را نمی بیند و جیغ نمی زند و فقط پول گرفتن محدود برخی مداحان را سر زبانها و در دورهمی ها جار می زند،
🟢تیر خورده ولی متوجه نیست.
🔶اگر اینهمه خریدها، سفرها و مصرف حاملهای انرژی ارزان توسط مردم و خدمات درمان، آموزش، یارانه ها، انرژی در دسترس ۹۵ درصدی مردم علارغم اینهمه فشار و تحریم غرب را نمی بینیم؛ و فقط به حاشیه های چالشی و فقر و مشکلات که اغلب ناشی از عدم اولویت بندی و عدم قناعت برخی آدمها و ناکارآمدی برخی مدیران است، بپردازیم؛
🟢تیر خورده و متوجه نیست.
اگر همه اینها را با هم دارد،
تیر نه، خمپاره خورده و در جنگ رسانه ای وقتی کسی خمپاره می خورد، دیگر سرباز دشمن است نه مجروح جبهه خودی. هر چند مجروح جبهه خودی هم جانباز نیست و شهید هم نمی شود.
👈و اما چرا در دام رسانه ای دشمن افتاده و ناخواسته سرباز دشمن شده؟
جوابش را خدا داد:«ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا: اگر اهل تقوا شوید یعنی از دستورات واجب و حرام خدا اطاعت کنید، خدا به شما بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل می دهد.»
پس وقتی این قدرت تشخیص را نداشته و در دام رسانه های دشمن افتاده و سرباز آنها شده، باید بداند که اهل تقوا نبوده و پایش در انجام #واجبات و ترک #محرمات لنگ بوده؛ پس مراقبه را باید دوباره شروع کند!
🪴مرحوم آیتالله حائری شیرازی:
شیاطین میگویند «انسان آزاد است» و با این آزادی، انسان را بندۀ همه چیز میکنند!!
اما انبیاء میگویند: «انسان بنده است» و با این بندگی، او را از بندگی دیگران آزاد میکنند انبیاء با بندگی، انسان را از بندگیِ مخلوق آزاد میکنند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را اسیر همۀ چیزهای پَست میکنند.
انبیاء با بندگی، انسان را از زندان نجات میدهند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را زندانی میکنند.
✳ چقدر قرآن خواندهای؟!
🔻 یک روایت است که ای کاش این روایت را در ماه رمضان همۀ کسانی که قرآن میخوانند بدانند. آن روایت این است که میفرماید «تو از قرآن آنقدر خواندهای که به آن عمل کردهای! «و الّا فانت لست تقرء»، و الا قرآن نخواندهای!»
👤 #آیت_الله_سیدحسن_عاملی
🎙 #پیادهشده_سخنرانی | ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
#⃣ #ماه_مبارک_رمضان #قرآن
شهید آوینی: «راه حق آنگاه پایان خواهد گرفت که جهان از سیطره ظلم و شر و فساد رهایی یافته باشد و اهل نماز بر جهان حاکم شوند.»
Martyr Avini: "The path of truth will end when the world is freed from the control of oppression, evil and corruption, and the people of prayer rule the world."
الشهيد أفيني: "طريق الحق سينتهي عندما يتحرر العالم من سيطرة الظلم والشر والفساد ، وسيحكم أهل الصلاة العالم".
Şəhid Əvini: “Dünya zülm, şər və fitnə-fəsad nəzarətindən qurtulduğu və namaz əhlinin dünyaya hakim olduğu zaman haqq yolu bitər”.
השהיד אביני: "דרך האמת תסתיים כשהעולם ישתחרר משליטת הדיכוי, הרוע והשחיתות, ואנשי התפילה ישלטו בעולם".