eitaa logo
این عماریون
380 دنبال‌کننده
234.3هزار عکس
63.4هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کتابِ ؛ فصلِ سوم، بخش سوم ✅️ رشد (Growth) یا توسعه (Development) ؟! 🔰 پرسشی جدّی مطرح است که؛ چرا توصیه ی برای آزادسازیِ بازارها همچنان اعتبار خود را به عنوان یک گزینه پیش روی کشورهای در حالِ پیشرفت حفظ کرده است؟ از جمله نکاتِ مهم درباره ی این است که عمده ی تحقیقاتِ انجام گرفته در چارچوبِ اقتصادِ متعارف درباره ی آثار آزادسازی بر اقتصاد کشورها، عمدتا متمرکز بر آثار آزادسازی بر روی بوده است. نتایح این آزادسازیِ تجاری همواره مثبت بوده و منجر به رشد اقتصادی شده است، لکن این مطالعات یک انحراف اساسی دارد و آن اینکه مسأله ی اصلیِ این کشورها، نه رُشد، بلکه پیشرفت است. بنابراین ضرورت دارد در اینجا اجمالا به تفاوت های و بپردازیم که عبارت است از: 1️⃣ رُشد اقتصادی یک تحوّلِ کمّی است اما توسعه و پیشرفت یک تحوّلِ کیفی است. 2️⃣ نتیجه ی هر توسعه ای رُشد است، اما هر رُشدی ضرورتا به توسعه منجر نمی شود. 3️⃣ رُشد ممکن است بصورت جهشی و در کوتاه مدت صورت گیرد، اما توسعه معمولا زمان بر است و تدریجی اتفاق می اُفتد. 4️⃣ رُشد برگشت پذیر است؛ یعنی از مثبت به منفی تبدیل می شود، اما توسعه چنین نیست. 5️⃣ رُشد وسیله است، اما توسعه هدف است. 6️⃣ شروعِ رُشد به مراتب ساده تر از حفظ و تداوم آن است، اما توسعه، رُشد را تداوم می بخشد و جلوی نزول آن را می گیرد. 7️⃣ رُشد اقتصادی ممکن است در نتیجه ی افزایش سرمایه گذاری و تزریقِ پول در همان ساختارِ اقتصادیِ عقب مانده و تعادلیِ قبلی صورت گیرد، در حالیکه توسعه، تعادلِ قبلی را بر هم می زند و تعادلی جدید و پویا ایجاد می کند.
15.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨‌رویکردهای عدالت‌محور درسال ۱۴۰۲ سال ۱۴۰۰ دو روز بعد از مراسم تنفیذ و آغاز به کار، به خوزستان رفتم مهمترین مسئله و دغدغه مردم در اهواز و برخی از شهرهای خوزستان، مشکل آب بود و این در خوزستان نبود؛ درسیستان و بلوچستان، در کرمان،بوشهر، حتی در کردستان، همدان،‌ مسئله مردم، مسئله آب بود. ‌‌ 🚨امروز ملاحظه می‌کنید که در این ۳۰ ماه، چه تعداد پروژه‌های مهم آبی در کشور بحمدالله به ثمر رسیده از جمله این اقدامات، ۳ پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و فلات مرکزی کشور است. ‌‌ 🚨 طرح جهاد آبرسانی به روستاها، امروز به ۵ هزار روستا رسیده و تا پایان دولت به ۵ هزار روستای دیگر هم آبرسانی انجام خواهد شد. ‌‌ 🚨 مسئله مسکن، در ابتدای این دولت، تبدیل به یک گره شده بود. هم، «عقب‌ماندگی در ساخت» وجود داشت و هم «بلاتکلیفی». بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر، تحویل داده نشده بود و تعهدی برای دولت بود. ‌‌ 🚨 امروز بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور، درحال ساخت است. نیمی از مسکن‌های مهر به مردم تحویل شده است و نیمی دیگر ان‌شاءالله در دست اقدام است که به زودی تحویل مردم عزیزمان خواهد شد. ‌‌ 🚨در تولید برق، تولید گاز هم مثل موضوع مسکن اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است ‌‌ 🚨طرح‌ها و اقداماتی مثل کالابرگ الکترونیک، بیمه رایگان سلامت برای ۱۲ میلیون نفر از قشرهای کم‌درآمد، تکمیل و توسعه راه‌های روستایی، رساندن آب و برق و گاز به روستاها از جمله طرح‌های عدالت محور بود.
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت اول : مراقب کلّی‌گویایی‌ها جهت فضاسازی باشید! در دانشگاه می‌گویند یعنی چه؟! دانشگاه متشکل از هزاران استاد و ده‌ها هزار دانشجو در سطوح متفاوت، و صدها رشته تحصیلی می‌باشد. اما، شعارهایی چون به جای درس‌های عمومی اعتقادی، سخن کاربردی گفته شود و دروغی فریبنده است؛ یعنی اولاً به دانشجو هیچ شناختی از مبانی اعتقادات اسلامی داده نشود و ثانیاً دائم از مشکلات گفته شود، تا سیاه‌ نمایی و ایجاد یأس و ناامیدی کامل گردد! این شعار ضدتبلیغی و بی‌منطق، در حالیست که هیچ نیازی برای به جای وجود ندارد و فرصت و امکان، برای هر دو موضوع و موضوعات دیگر نیز وجود دارد. بنابراین مقصود، حذف مبانی اعتقادات اسلامی و بزرگ‌نمایی مشکلات می‌ باشد! کاربردی : نکتۀ دوم،معنا، مفهوم و مصادیق علوم کاربردی می‌باشد. آیا خداشناسی، خدا پرستی، توحید، شناخت و اعتقاد به معاد کاربردی نیست و سخن از گرانی مسکن، خودرو، پیاز و سیب‌ زمینی، کاربردی می‌باشد؟! و آیا اساساً سخن از مشکلات فعلی جامعه، علوم کاربردی می‌باشند؛ در حالی که مشکلاتی امروز هست که فردا نخواهد بود و مشکلاتی فردا پیش می‌آید که امروز نیست. تمامی مشکلاتی که در جامعۀ ما وجود دارد، در سایر جوامع نیز وجود دارد و در غرب بیشتر و شدیدتر! سخن از مشکلات روز، البته به صورت علمی، تحلیلی، نقد منطقی و ارائۀ راه‌ کارها، به ویژه در محیط دانشگاهی، نه تنها خوب، بلکه لازم و ضروریست؛ اما اولاً چرا به جای مباحث اعتقادی باشد و ثانیاً در محیط دانشگاهی، چگونه طرح و بررسی شود که شعاری نباشد، بلکه علمی باشد؟! علوم اعتقادی : نه فقط در اسلام عزیز، بلکه در تمامی ادیان، مذاهب و مکاتب بشری نیز جهان‌ بینی و باورها اصل و زیرساخت مواضع و علمکردها می‌باشند،حال خواه جهان‌ بینی اسلامی باشد، یا جهان‌ بینی مادی خواه باورها درست و حقیقی باشند، خواه خرافات به شکل‌های سنّتی یا مدرن! این که امام خمینی رحمة الله علیه با تأسی به مرحوم آیت الله کاشانی فرمودند: سیاست ما عین دیانت ماست، حقیقتی است که عمومیت دارد،یعنی سیاست کفار نیز عین دیانت آنهاست و دیانت‌شان نیز عین سیاست‌ هایشان می‌ باشد؛چرا که هرگونه نگاه،موضع‌گیری، سیاست‌ گزاری، برنامه‌ریزی و اقدام برای انجام در هر امری، مبتنی بر جهان‌بینی و اعتقادات و باورها می‌باشد. همین‌ها که می‌گویند: دروس عمومی اعتقادات حذف شود و به جای آن مباحث چالشی و آن هم به صورت شعاری مطرح شود! مبتنی بر اعتقادات باطل آنها می‌باشد.(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت دوم : بنابراین،اگر تمامی علوم را در نظر بگیرید، کاربردی‌تر ازعلوم و مباحث اعتقادی، در زندگی فردی و اجتماعی و سرنوشت دنیوی و اخروی وجود ندارد. کاربردی‌ترین علم : فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ (سوره محمد بخشی از آیه 19)، یعنی به صورت علمی، بشناس و بدان که هیچ إلهی به جز الله وجود ندارد؛ لذا نه هوای نفس خود و دیگران را إله بگیر و نه برای فریادهای متکبرانه و گوش‌خراش، دل‌آزار و منحرف کنندۀ فراعنۀ زمان، مبنی بر - مَا عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرِي - برای شما إلهی جز خودم خودم نمی‌شناسم (سوره قصص بخشی از آیه 38) و - أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلَى - من برترین ربّ صاحب اختیار و تربیت کنندۀ امور شما هستم (سوره نازعات آیه 24)، اهمیّت و ارزشی قائل شو و آنان را بندگی نکن؛ بلکه خداوند سبحان، خالق، مالک و ربّ العالمین را بندگی کن، تا به رشد، کمال، امنیت و فلاح برسی. کدام یک ازجریان‌های انحرافی غرب و جنایات نظام سلطه و عملکردهایشان در حوزه‌ های گوناگون سیاسی،اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، روابط بین الملل و مبتنی برجهان بینی مادی و اعتقادات فراماسونی(شیطانپرستی)، صهیونیستی، اومانیستی و ماکیاولیستی آنها نمی‌باشد و کدام یک از باورها را در قالب‌ نظریه‌ ها، فلسفه‌ ها، دروس دانشگاهی، تبلیغات عمومی و حتی رُمان، فیلم، سریال، تأتر، گزارش و به اذهان عمومی خودشان و مردمان جهان القا نمی‌کنند؟! آیا ظلم به جامعه بشری، به استعمار و استثمار کشیدن ملّت‌ها و غارت سرمایه‌ هایشان، مبتنی بر اعتقادات و باورهای آنان نمی‌باشد؟! آیا نهادینه کردن نژاد پرستی در امریکا و اروپا و جدیت در تحقق آن، حتی در سازمان‌ها، ادارات، دادگاه‌ها، پلیس و مردم، مدارس و حتی بیمارستان‌ها و اعتقادی نمی‌باشد؟! آیا رواج برده‌داری مدرن و سنّتی، به ویژه در امریکا، مبتنی بر باورهای مستکبرانه و ظالمانه نیست. اوباما در دوره ریاست جمهوری، به صراحت گفت: ما نمی‌توانیم ژن برده‌داری را از امریکایی‌ ها جدا کنیم! آیا تلاش برای القای اسلام هراسی و گسترش آن، توسط دولت‌ها و دستگاه‌ها رسمی و غیر رسمی و نیز در تمامی عرصه‌های تبلیغاتی، ریشۀ اعتقادی ندارد؟! آیا در دستور کار قرار دادن مسلمان کُشی و نسل‌کُشی مسلمانان و اهتمام ویژه به بچه‌کُشی از بوسنی در قلب اروپا گرفته تا میانمار در شرق آسیا و به ویژه در کشورهای مسلمان آسیای غربی ایران، فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و ...و همچنین در یمن و مبتنی بر اعتقادات کفرآمیز و باورهای مستکبرانۀ فراماسونی و صهیونیستی آنها نمی‌ باشد؟! آیا ترویج همجنس‌بازی در میان مردم، حمایت حکومت‌ ها و دولت‌ها با تصویب این رذیله در مجالس قانونگذاری، اشارۀ تأییدی بر این ناهنجاری رفتاری در هر فیلم و سریال با هر موضوعی، آموزش به کودکان دبستانی، تحمیل آموزش و رواج آن در مدارس ابتدایی ومتوسطه تمامی کشورها، تحت عنوان سند 2030 و سایرقطعنامه‌ها و مصوبات، ریشه در اعتقادات و باورهای آنان ندارد؟! اما نوبت به اسلام که می‌رسد و شرایط و امکانی برای تدریس معارف اسلامی که پیدا می‌شود، می‌گویند: در دانشگاه‌ها، این مباحث حذف شود و به جایش از مشکلات گفته شود تا کاربردی باشد! آنها می‌خواهند در جبهه‌های جنگ شناختی، نجنگیده به پیروزی رسند، لذا از مسلمانان می‌ خواهند که خودزنی و خودکُشی نمایند!(پایان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوم اردیبهشت  روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار گرامی باد🌷 شهرمن نجف آباد 🦋❤️🦋
♥️🍃 چه زیبا هستند قلب‌هایی که برای غیرِ خودشان آرزوی خیر می‌کنند...👌🌱 ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞🍃 هر روز برای خودت، برای دلت، 💞🍃 کاری بکن...♥️ ❤️
. ♨️ واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی 🔹هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران‌، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌ مربوط‌، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند. 🔹همچنین بهره‌برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار، مطابق‌ استانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است. ✍اولش به نظر شوخی میومد اما ظاهرا جدّیه! رفقا اگه خریدین منم سوار کنین😉 طرف با زنش دعوا نیفته عصبانی نشه نیاد جت شخصیشو نکوبونه رو سرمون وسط کوچه و بازار صلوااااات اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 📌 خبر فوری سراسری ✏️ میشه با این خبر شوخی هم کرد... اما تاسف بار آن است که در این شرایط اقتصادی بغرنج مردم عزیز و محرومان که پای انقلاب خون دادند و ایستادند و تحت شدیدترین شرایط تحریم ، چگونه عده ائی از سر صدقه جمهوری اسلامی اینقدر صاحب سرمایه و تکاثر ثروت اند...آیا حق جامعه و کشور را به راستی پرداخت نموده و ادا کرده اند ؟!!! و تاسف بارتر اعلان این خبر در این شرایط حال و نارضایتی اقتصادی توده مردم و مشکلات کار و ازدواج جوانان همچون نمک روی زخم پاشیدن است ! و بسی تاسف بارتر راه انداختن مسابقه تفاخر و نشان دادن امکانات و چشم و هم چشمی مشتی سرمایه دار مرفه و بی درد و متکبر !!!...
⭕️ حمایت حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضاییه از فراجا در فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد/ ما امروز همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم ایشان طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن تبیین و تشریح ابعاد و جوانب مختلف مقوله‌ی بسیار مهمِ آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در مقوله‌ی عفاف و حجاب، قوانینِ مدوّن و مشخصی از جمله «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، «قانون مجازات اسلامی»، «مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» و ... وجود دارد؛ در این قوانین برای هر سه قوه و دستگاه‌های مختلف، از جمله وزارتخانه‌های کشور، آموزش‌وپرورش، آموزش‌عالی، ارشاد اسلامی و همچنین نهاد‌های تبلیغاتی و فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، مأموریت‌ها و وظایفی تعریف شده است؛ به تبع این امر، برای فراجا نیز در قوانین، وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده است. رئیس قوه قضاییه بیان داشت: قدر مسلم، چنانچه دستگاهی به وظایف قانونی خود در هر حوزه‌ای از جمله عفاف و حجاب، عمل نکرد و یا کم عمل کرد، این امر، رافعِ مسئولیت و وظایف دستگاه‌های دیگر نیست؛ فی‌المثل، پلیس نمی‌تواند بگوید، چون سایر دستگاه‌های مسئول در امر اقتصادی و معیشتی و فرهنگی به وظایف خود عمل نکرده‌اند، پس من هم در مقابله با جرمِ سرقت، به مسئولیت خود عمل نمی‌کنم!
🔅امام صادق علیه السلام ؛ ♦️خوشا به حال شیعیان قائم ما،آنها که در دوران غیبت او، ظهورش را انتظار دارند و در ایام ظهورش سر به فرمان او در می آورند. آنها دوستان خدایند که هیچ ترس و اندوهی برای ایشان نخواهد بود. و چرا باید گرفتار غم و اندوه شوند و حال آنکه زندگی و مرگ آنها ارزشی گران پیدا کرده است.🌹 🌸امام کاظم علیه‌السّلام: اِنَّ‌ اَبدانَکُم‌ لَیسَ‌ لَها ثَمَنٌ اِلَّا الجَنَّهٌ، فَلا تَبیعُوها بِغَیرِها همانا بدن‌های شما را بهایی جز بهشت نیست پس آنها را به غیر بهشت نفروشید 📚تحف العقول، ص۳۸۹ 🔵جایگاه‌ افراد در بهشت،متفاوت است ممكن است شخصی در بهشت درجه‌‌ی خاصی هم داشته باشد، اما از همنشيني با امام معصوم محروم شود و يا شخصي به درجه همنشيني امام ع نيز برسد اما به مقام قرب و رضوان الهی نرسد ...وَ رِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ... ‍ ✅کلامی ناب از علامه جوادی آملی: اگر انسان در روز قیامت «با شفاعت، یا توبه و یا....» وارد بهشت شود و در آن‌جا از نعمات بهشتی‌ها متنعم باشد، ولی (برای مثال) زمانی درخواست کند که می‌خواهم امام حسین ع را ببینم و در جواب او بگویند: شما «به خاطر کم بودن اعمال شایسته در دنیا» در مرتبه‌ای نیستید که سیدالشهدا را ملاقات کنید... 👌چنین بهشتی، از جهنم بدتر است
🔥فقط عقلای اصلاح‌طلبان بخوانند 🔻(Weinstein effect) یک کمپین بین المللی است که مردم داوطلب شدند تا از سوء رفتار جنسی مردان مشهور و قدرتمند پرده بردارند. 🔻جنبش (Time's Up) یک جنبش جهانی دیگر علیه آزار جنسی است. 🔻جنبش (MeToo) یک جنبش برای نشان دادن شیوع گستردهٔ تجاوز و آزار جنسی، به ویژه در محیط کار و محکوم کردن آن مورد استفاده قرار گرفت. 🔻 هرگز نتوانسته در هیچ جای جهان برای بشر، پیشرفت و آرامش ایجاد کند؛ جنبش های پیایی زنان قربانی در سالهای اخیر گواه این موضوع است. 🔻به همین دلیل یک انسان با هر عقیده‌ای نمی تواند به خود اجازه دهد برای کسب قدرت سیاسی و سود اقتصادی، زمینه گسترش عریانی و برهنگی را فراهم کند زیرا در تاریخ سیاه رو خواهد بود. 🔸پ.ن: پیشنهاد می کنم عقلای جریان اصلاحات و غربگرایان، نه بخاطر اسلام و نظام، بلکه به خاطر فرهنگ درخشان این سرزمین و به خاطر حفظ کرامت زنان پاکدامن این مرزوبوم، به جای صرف توان رسانه‌ای و اجتماعی خود برای توسعه برهنگی و مبارزه با شرعی و ایجاد خطرناک در این عرصه، با وفاق بر سر ، مسئولانه تر عمل کنند. آیندگان قضاوت خواهند کرد...
🔴فکر کن همه دنیا منتظر باشن که یک هفته بعد از فتح الفتوح و دفاع تاریخی‌ات از خاک ایران در برابر حمله رژیم صهیونیستی بیایی جلوی دوربین و از عملیات بگی، بعد همه دنیا رو با این جمله مواجه کنی که "بار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند." ♥️
🔴 درباره حجاب.... حضرت آقا در جلسه با کارگزاران نظام، قوه مجریه و قوه قضائیه رو خطاب قرار دادن که در مسأله حجاب مسئولیت دارید و باید به وظایفتون عمل کنید. یکی از کارهای ابتدایی که قوه مجریه باید سریعتر انجام بده سر و سامون دادن حجاب در محیط‌های گوناگون مربوط به خودشه. برای فهم بهتر میشه اون محیط‌هارو اینطور توضیح داد. اگه بخوایم محیط‌هارو دسته‌بندی بکنیم سه دسته محیط داریم: 🔻محیط‌های ساختارپذیر 🔻محیط‌های ساختارناپذیر 🔻محیط‌های نیمه‌ساختارپذیر 1⃣ محیط‌های ساختارپذیر مثل اداره‌جات، مراکز تفریحی، پاساژها، مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و.... این‌ها فضاهایی هستند که به نوعی مسئول مشخص برای اداره کردن خودشون دارن. 2⃣ محیط‌های ساختارناپذیر مثل خیابان‌ها، سواحل، جنگل‌ها و... این‌ها محیط‌هایی هستند که مسئول مشخص برای اداره کردن اون فضا ندارن. 3⃣ محیط‌های نیمه‌ساختارپذیر که نمونه بارز اون فضای مجازیه. بخش‌هایی مسئول مشخص و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی داره و بخش‌هایی خیر ... چیزی که دراین مطلب میخوام بهش بپردازم محیط‌های ساختارپذیره. درمحیط‌های ساختارپذیر مردم به دو دسته تقسیم میشن: ⬅️ خدمات‌ دهنده یعنی کارمندان و مسئولین ⬅️ خدمات گیرنده یعنی مراجعین و مخاطبین اولین کاری که دولت و دیگر ارکان حاکمیت برای حجاب باید انجام بدن همینه. قانون حجاب رو در محیط‌های ساختارپذیر اجرا کنن. خدمات دهندگان، اعم از کارمندان دولت یا کسانی که جواز کسب از حاکمیت گرفتن باید موظف بشن تا حجاب رو رعایت کنن. معنی نداره کسی که حقوق‌بگیره دولت و حاکمیته خودش قوانین رو رعایت نکنه یا کسی که با جواز دولت داره کار می‌کنه، قوانین حاکمیت رو رعایت نکنه. فلان فروشگاه اگه بفهمه فروشنده‌ش حجابش رو رعایت نکنه جواز کسبش دچار مشکل میشه حتما کارمندش رو ملزم میکنه رعایت کنه. 🔻برای خدمات‌گیرنده‌ها هم همینطور، به کسانی که حجاب رو رعایت نمیکنن میشه خدمات نداد، طرف برای اینکه خدمات بگیره باید رعایت کنه. البته باید قدری اینجا توی خدمات دادن هم دقت کرد و خود فضاها و موقعیت‌ها رو درست دسته‌بندی کرد. وقتی همه جا اینطوری بشه بخش زیادی از مسأله حجاب در جامعه خودبخود حل میشه. خیلیا طی روز گذرشون به چندین مرکز دولتی و یا تحت نظر حاکمیت میفته، دونه دونه اگه این اتفاق براش بیفته دیگه کلا حجابش رو رعایت میکنه تا زندگیش دچار اختلال نشه. 🔻تو دانشگاه اساتید و کارمندان دانشگاه جزو خدمات‌‌دهندگان هستن و دانشجویان خدمات‌گیرنده. دانشجو اگه بفهمه حجاب رو رعایت نکنه تو پرونده‌ش ثبت میشه و درصورت تکرار مشکل در تحصیلش بوجود میاد، رعایت میکنه. در محیط‌های ساختارپذیر خیلی راحته قانون حجاب رو پیاده کرد. باید سریعتر سازوکارش رو دولت راه بندازه و نظارتش بر اجرا رو بالاببره تا بفهمن قضیه جدیه. درباره‌ی محیط‌های ساختارناپذیر و نیمه‌ساختارپذیر بعدا صحبت میکنم. دولت خیلی وظایف داره که باید بهش توجه کنه. هم سلبی هم ایجابی اگه عمر و وقتی بود بمرور بهش اشاره می‌کنم.
🔻لحظه ای نباید متوقف شد رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان نظامی: لحظه ای نباید متوقف شد، نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن در دستور کار باشد حیثیت ملت ایران باید در چشم دنیا برجسته باشد به خداوند حسن ظن داشته باشید و توکل کنید و بدانید وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی است
بعد از پیام دیشب درباره حجاب یکی از تولید‌کنندگان ملزومات حجاب پیام داد که نه تنها مالیات رو کم نمیکنن بلکه دارن مالیات بر ارزش افزوده هم اضافه میکنن، و این یعنی گرونتر شدن محصول. چون فروشنده اینو از خریدار میگیره. ای کاش دولت فکری برای این مسائل جزئی برای ترویج حجاب بکنه. در شعار از حجاب بگیم و از اون طرف محصولات حجاب رو گرون کنیم و با حجاب بودن رو سخت‌تر کنیم، این یعنی تناقض یادمه قدیما که تازه ساپورت اومده بود، ۵ هزار تومن بود، مفت مفت. مُد هم شده بود. یعنی هزینه بی‌حجابی انقدر پایین اومده بود و دسترسی بهش راحت، که هرکی اراده می‌کرد و دنبال بهونه بود میتونست کم‌حجاب بشه. باید فکری برای پوشش‌ها و قیمت‌هاشون و دردسترس بودنش و... کرد. نمیشه اونایی که وظیفه دارن برای حجاب چوب لای چرخ حجاب بگذارن و از اون طرف همه وظیفه رو بندازن گردن پلیس بیچاره و بگن تو درستش کن. وظیفه پلیس ترویج حجاب نیست. اون چهل نهادی که وظیفه دارن برای حجاب و ترویج حجاب اگه وظیفه‌شون رو طی این سالها درست انجام میدادن کار به مرحله آخر یعنی پلیس نمیرسید. و معمولا هم هیچکس کاری با اون نهادهای مسئول نداره که چیکار میکنید واقعا؟ اگه کاری هم بکنن کارهای شکلی هست که چهارتا عکس بگیرن و یه گزارش پر کنن که ماهم برای حجاب کاری کردیم. بعداً همه اون ۴۰ نهاد مسئول رو معرفی میکنم و وظایفی رو که دارن مینویسم
⭕️ قدردانی سپاه از حمایت مردم در عملیات وعده صادق 🔹سپاه پاسداران با صدور پیامی از حمایت ملت ایران در جریان اجرای عملیات وعده صادق قدردانی کرد‌. 🔹در بخشی از این پیام آمده است:این پیروزی غرور آفرین ماندگار و معنادار که تحت الطاف خداوندی و عنایات حضرت ولی عصر ( عج) حاصل شد را به محضر مبارک " امام " و " امت " تبریک گفته و از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های باشکوه شما مردم فهیم و قدرشناس از "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " برای تنبیه دشمن صهیونیستی در این روزهای جاودانه تاریخی، متواضعانه قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم. 🔹مصمم تر از گذشته به اردوگاه دشمنان اجازه نخواهیم داد به ساحت قدرت ایمان و همبستگی ملی ایرانیان و سرمایه بازدارندگی كشور كه اینك به ارتفاع بلندتر و عظمت والاتر دست یافته است، خدشه‌ای وارد سازند.
🔴پیچیدگی تدبیر ایران، دردناک‌تر از اصابت موشک 🔹جمهوری اسلامی ایران می توانست: 🔻به جای ۴۰۰ صد موشک و پهپاد، ۴۰۰۰ فروند موشک و پهپاد شلیک کند؛ 🔻به جای تسلیحات متوسط، از موشک‌ها و پهپادهای فوق‌مدرن استفاده کند؛ 🔻به‌جای چند ساعت عملیات، ظرف چند دقیقه ضربه بزند؛ 🔻به‌جای خبر دادن و همه را حساس کردن، غفلتا و دفعتا بزند؛ 🔻به‌جای پایگاه‌های مهم نظامی اسرائیل، تل آویو و حیفا و دیمونا را در هم بکوبد؛ 🔻و به جای این‌که از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک کند، عملیات را به متحدانش بسپارد. 🔹اما ایران، غریب ترین، نامتعارف‌ترین، پیچیده‌ترین، دشوارترین، و در عین حال تاثیرگذارترین کار را با حداقل توانمندی‌هایش انجام داد. 🔹ایران می توانست مُشت خود را در همین ضربه اول باز کند و فقط برای یک بار، درد را به اسرائیل بچشاند. اما این ضربه هر قدر عمیق، تمام می شد و دشمن به آسودگی پس از دریافت ضربه می‌رسید 🔹ایران، مُشت خود را باز نکرد و دشمن را در هراس و خماری عمیق فرو برد. دشمن هم درد کشید، تحقیر شد و هیبتش فرو ریخت، و هم نمی‌داند نیش و نشتری که نوک آن بر پیکرش نشست، تا کجا و چقدر می‌تواند عمق پیدا بکند. 🔹شمشیر هیبت و هراس افکنی ایران، همچنان بالای سر اسرائیل خواهد ماند و این، کُشنده‌تر است. این ابهام راهبردی در حالی است که تازه، دست ایران برای زدن ضربات مستقیم باز شده است. 🔹اینها که گفته شد، شاید تحلیلی ابتدایی و ناقص، از بیانات امروز رهبر انقلاب، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح است: 🔻"به‌لطف خداوند نیروهای مسلح در قضایای اخیر، چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند. 🔻دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است. 🔻موضوعِ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده -که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده- موضوع دست دوم و فرعی است؛ 🔻موضوع اصلی، ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است. 🔻حوادث گوناگون، با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاوردها افزوده شود و این کاری است که نیروهای مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند".
🌹«آهــای بسـیجی ! خـوب گـوش کـن چـه می گـویـم؛ من می خواهم به تو پیشنهاد یک معامله ای بدهم که در این معامله، سرت کلاه برود! منِ دستغیب، حاضرم یکجا، ثواب هفتـاد سال نمازهای واجب و نوافـل و روزه هـا و تهجدها و شب زنده داری هایم را بدهم به تـو ! و در عـوض، ثواب آن دو رکعت نمـازی را که تو در میدان جنـگ، بدون وضـو، پشت به قبـله، با لباس خـونی و بدن نجـس خوانده ای، از تـو بگیـرم؛ آیـا تـو حـاضر به چنـین معـامله ای هستی؟!» 🌹 شهـید محـراب آیت الله سید عبدالحسین دسـتغیب 🌹«آهــای بسـیجی ! خـوب گـوش کـن چـه می گـویـم؛ من می خواهم به تو پیشنهاد یک معامله ای بدهم که در این معامله، سرت کلاه برود! منِ دستغیب، حاضرم یکجا، ثواب هفتـاد سال نمازهای واجب و نوافـل و روزه هـا و تهجدها و شب زنده داری هایم را بدهم به تـو ! و در عـوض، ثواب آن دو رکعت نمـازی را که تو در میدان جنـگ، بدون وضـو، پشت به قبـله، با لباس خـونی و بدن نجـس خوانده ای، از تـو بگیـرم؛ آیـا تـو حـاضر به چنـین معـامله ای هستی؟!» 🌹 شهـید محـراب آیت الله سید عبدالحسین دسـتغیب
🍎افرادی که روزانه سیب می‌خورند، درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را 9 تا 42 درصددرخود پایین می‌آورند (سرطان دهان، مری، روده بزرگ، سینه، تخمدان، سرطان پروستات و سرطان‌های دیگر)
شهید کریمی-حبیب الله   فرمانده گروه توپخانه 63 خاتم الانبیاء(ص) شهید حبیب الله کریمی ده بهی نام پدر : اسماعیل عضویت :رسمی تاریخ تولد: 7-12-1336شمسی محل تولد :خوزستان-آبادان  تاریخ شهادت : 22-1-1366شمسی محل شهادت: خرمشهر گلزار شهدا : دارالرحمه قطعه 8 ردیف9شماره 4 فارس-شیراز
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در این یادداشت اختصاصی که در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داده شده، آمده است: "همه­ اش فکر می­کرد که باید پسر داشته باشد. بارها دعا کرده بود و نذر و نیاز و توسل. اما انگار باید کار دیگری می­کرد. بار زیارت بست و از آبادان پیاده رفت کربلا. یک روز موقع زیارت، به دلش افتاد که به حبیب ابن مظاهر توسل کند. از حبیب مظاهر خواست تا برایش دعا کند و چند سال بعد که خدا به او پسری داد، به شکرانه­ی اجابت دعاهایش، نام پسرش را گذاشت حبیب." آبادان "حبیب الله کریمی" در اسفند سال 1336 در آبادان به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، کارگر شرکت نفت بود و تمام تلاشش این بود که حبیب را در خانواده­ی متدین و مذهبیش، خوب پرورش دهد. او را به دبستان فرستاد و پس از آن، در سال 1348، در رشته طبیعی دبیرستان دکتر فلاح آبادان ثبت نامش کرد. حبیب سخت­کوش به دبیرستان رفت، اما غیرتش اجازه نمی­داد که بار زندگی و تحصیلش بر دوش پدر کارگرش بماند. هرطور بود در یک مغازه­ی تعمیرات لوازم خانگی کاری یافت تا در کنار تحصیلش و با دستمزد کمی که می­گرفت کمکحال پدرش باشد. از همان دبیرستان بود که کشش زیاد حبیب به فعالیت­های مذهبی، تعجب همه­ی دوستان و آشنایان را برانگیخت. این­گونه علاقه به مسجد و نماز و حسینیه و هیأت، در آبادان آن روزها و در میان خانواده­های کارمندان شرکت نفت کمتر سابقه داشت؛ آبادانی که پر بود از همه­ جور زن و مرد امروزی، کارمند شرکت نفت و انگلیسی­هایی که طبق فرهنگ خودشان زندگی می­کردند. حبیب اهل مسجد شده بود و در کنار نماز و قرآن، دنبال کتاب­های مذهبی بود که مطالعه کند و بتواند جواب انتقادها و سوالات دوستان جوانش را به درستی بدهد. سال 1356 دیپلم گرفت و به سربازی رفت. مربیان دوره­های آموزش سربازی، آنقدر از او توانایی فکری و بدنی و روحیه بالا دیدند که به او درجه­ی گروهبانی دادند و برای خدمت فرستادندش لشگر 92 زرهی اهواز. یک سال از سربازی حبیب گذشته بود که مردم ایران، انقلاب اسلامی را به اوج رساندند. سران ارتش شاه که خود را موظف می­دانستند از حکومت او حمایت کنند، جواب انقلاب مردم را با گلوله می­دادند. اما وقتی فرماندهان به حبیب و نیروهای تحت فرمان او دستور آتش دادند، او هم مثل بسیاری دیگر از ارتشی­های آن زمان، هم خودش از این فرمان سرپیچی کرد و هم دوستان و هم­قطارانش را از این­ کار بازداشت. دوستانش میگفتند استدلال­ها و کلام قاطع و دل­نشین حبیب بود که خیلی از افسران و درجه­داران لشگر 92 زرهی اهواز را از اطاعت دستور مقابله با مردم بازداشت. انقلاب اسلامی که پیروز شد، گروهک خلق عرب در خوزستان فتنه میآفرید و در مخالفت با انقلاب دست به هر کاری می­زد. از جمله این­که امنیت پالایش­گاه آبادان را به خطر انداخت. اما حبیب و و دوستان مسجدیاش، "کمیته­ی انقلاب اسلامی شرکت نفت آبادان" را تأسیس کردند و حراست از پالایش­گاه را به عهده گرفتند و تا وقتی جنگ شروع شد این­کار را ادامه دادند.