📡 تاکتیک های جنگ نرم (قسمت دوم)
📝 تیترنویسی، ویراستاری و زیباسازی:
اتاق فکر اندیشکده ☆
↔️ آنچه گذشت:
همان گونه که در مقدمه این مجموعه آمد؛ فضای مجازی یکی از عرصه های جنگ نرم است. لذا زیست سالم در این فضا مستلزم دستیابی به تاکتیک های جنگ نرم است. در ادامه با چند تاکتیک دیگر آشنا می شویم.
5⃣ شایعه:
شایعه ادر فضایی تولید میشود که امکان دسترسی به اخبار و اطلاعات موثق امکان پذیر نباشد.
6⃣ کلی گویی:
محتوای واقعی بسیاری از مفاهیمی که از سوی رسانههای غربی مصادره و در جامعه منتشر میشود، مورد کنکاش قرار نمیگیرد. تولیدات رسانههای غربی در دو حوزه سیاست داخلی و خارجی، مملو از مفاهیمی مانند جهانی شدن، دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و... است. اینها مفاهیمی هستند که بدون تعریف و توجیه مشخص، در جهت اقناع مخاطبان در زمینهای مشخص بکار گرفته میشوند.
7⃣ دروغ بزرگ:
این تاکتیک قدیمی که هنوز هم مورد استفاده فراوان است، عمدتاً برای مرعوب کردن و فریب ذهن حریف مورد استفاده قرار می گیرد.
8⃣ پاره حقیقت گویی:
گاهی خبر یا سخنی مطرح میشود که از نظر منبع، محتوای پیام، مجموعهای به هم پیوسته و مرتب است که اگر بخشی از آن نقل و بخشی نقل نشود، جهت و نتیجه پیام منحرف خواهد شد.
ادامه دارد...
⭕️ اداره هیچ کشوری در دنیا دشوارتر و پیچیده تر از رهبری بر ایران نیست. چون ....👆
#لبیک_یا_امام خامنه ای